Şimdi Ara

hidrojen yakıt tasarruf sistemi (144. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4.199
Cevap
49
Favori
518.952
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 142143144145146
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    sorularınızın cevapları geçmiş yüzyıllarda da yaşandı , herkesin atı var idi , biraz zengin olanın fazla hayvanı var bunları üretir ve hizmet verir idi. Evet bir günde değişim olmayacak ama sonuçta tüm araçlar hidrojenle çalışacak sonuç değişmez. Tüm mesele bunu hangi nesil görecek ve alabilecek , tüm mesele burada ,

    Dünyadaki karbon bazlı kaynaklar kesinlikle uzun üsreli talebi karşılayamayacak düzeyde . Elektrik ve bunu depolamak önümüzdeki ilk büyük marajdır şimdiye kadar buna konsantre olmamalarının nedenleri çok farklıdır , onlarca sayfa petrol peak petrol sayfamızda yazdık.Sadece silah ve argesine ayırt edilen para bir yıllığına bu alana kanalize edilse çok buluş çıkar , eğer internette yayınlanıyorsa buhar devrimi sonrası çok benzer tartışmaların gazeterde yazıldığını göreceksiniz. Don't worry be happy.

    merhaba hocam size ozelden nasıl yazabilirm




  • Eskiden çalışmaların yapıldığı ,bunların paylaşıldığı bir forum vardı. Bilirmisiniz ?
    Düşünmeye gerek yok ,b.u.r.a.s.ı.y.dı.
    Şimdi almış bir s.d.k yarışıdır gidiyor.Doğru bilgiydi , yok alaylıydın ,yok mektepliydin ,yok amatörsün ,yok mühendis.
    Çalışan , üreten , paylaşan kalmadı. İsyanım var bu duruma.
    Yazmıyorsam , paylaşmıyorsam ,boş durduğumdan değil.
    1000 çalışır , bir söylerim artık.1000 uygulama yapar 1 paylaşırım.


    Çalışıyorum ve paylaşıyorum.


    Bildiğiniz gibi hidrojen sistemimden henüz tasarruf sağlayamadım.Buna neden aracımın genel durumu olduğunu düşünüyordum.Zira 3 yıldır kullandığım aracımda ne yaptımsa 1 kuruş yakıt sarfiyat düşüşü yakalayamamıştım.Silindir kapak contasından , debriyajına kadar değişmişti.

    Yakıt sarfiyatının püf noktası nedir ?
    Hava ve yakıt karışımı.
    En son karbüratör üst kapağı yapmıştım.
    ozantavsan.blogspot.com
    hidrojen yakıt tasarrufu
    http://ozantavsan.blogspot.com/p/sende-yap.html

    Lpg mikser üzerine değecek olan kapağı 4 cm yüksek boşluklu yaptığım kapak ile değiştirdim.Sonuç performansta muazzam.Araç kendine geldi.Eskiden fazla basmam gerekn pedala daha az basıyorum ve eskiye nazaran daha fazla hızlanarak yol katediyor.
    Belki sizlerdede aynı sorun var.Karbüratörlü aracı olan arkadaşlar.Mikser yüksekliğini ölçün ,üst karbüratmr kapakla kalan boşluğu ölçün.Ço azsa bir çözüm bulun.Benzinde ,lpg mikser yokken orjinal boşluk (yükseklil) 5 cm.Mikser takılında çok vahim bir durum çıkıyor ortaya.Bir deneyin farkı göreceksiniz.

    Bilirsiniz araç benzinde çalışırken gaz pedalı daha sert gelir ,ayağınızla basarken.Lpg'de daha hafifmiş gibi.
    Bunun nedeni benzinden aldığınız daha fazla güç.Böylelikle gaza basarken daha fazla güç alırsınız , hızınıza göre basarsınız.Daha üst noktadadır yağınız.Pedala zemine değecek kadar basmayız ve bu bize sertmiş gibi gelir.LPG nin gücü benzine göre düşüktür.Araç bir miktar çekişten düşer.O nedenle gaza bastığınızda benzindeki gücü bulamayız ve biraz daha alt kademelere kadar basarız pedala.Bu da hafif pedal hissi verir.

    Yaptığım kapak sonrası gaz pedalım sert gibi geliyor ,az basıyorum.Sabit tuttuğumda araç hızlanıyor ,fazla basmama gerek kalmıyor.LPG ayarında değişiklik yapmadım henüz.Eski kapağı taktığımda bunlardan eser yok.Kıyas yaparsak sütçü beygirine dönüyor.Bu fark ile tabi ki yeni lpg ayarı yaptırdıktan sonra yakıtım düşecek diye bir umudum var.Bu belirtilere göre fark olmalı.

    Bunlar hep hidrojendende verimli yararlanabilmek için.Çünkü aracın herşeyi tam olmalı.

    Şimdi hepimiz hemen hemen lpgli araç kullanıyoruz.Ama gerçekten lpg'ye uyumlumu kullanıyoruz ACABA ?

    Bujileriniz benzinde kullandıklarınızdanmı?
    Tırnak aralıkları kaç ?
    Buji kablolarınız benzinli için değil mi?

    Sürekli lpgde kullanıyorsanız tırnak aralığı birkaç milim düşük olamlı.Benim aracın benzindeki orjinal bujisi 0,8 mm tırnak aralıklı.3 yıldır 0,7 milim yine orjinalini kullanıyorum.0,6 da kullanılabilir.Bir de buji olarak resistanslı buji kullanmamak lpg için daha faydalı.Ateşlemeyi düşürüyor.R direnç olduğundan , R ibaresiz buji kullanabiliriz.Örnek Bosch FR8DC benim benzinde ki buji ,onun yerine BRISK D15YC kullanıyorum.

    LPG ateşleme sistemine biraz yük getiriyor.Çünkü ateşleme için benzine göre daha fazla ihtiyacı var.
    Peki biz benzin için olan buji kablolarını kullanıyoruz.LPG'ye tam güç veremiyoruz yani.Çünkü buji kabloların belli bir direnci var.Benzinde ateşleme iyi ama lpgde yetmiyor.Tabi biz farketmiyoruz bunu.Çalışıyormu ? Çalışıyor sonuçta.

    Tasarruf yolunda ilerlemede bir madde LPG buji kabloları........
    Bugün yeni LPG buji kabloları aldım.Amerikadan ithal geliyormuş kablolar.İnternetten siteden aracıma uygun olanı seçtim ve geldi.

    Fark , Şimdi orjinal benzin buji kablolarının direnç ölçüm değerleri.Sizde ölçebilirsiniz.Ölçü aletlerinizi 20K direç konumuna alın.elimizde 4 silindirli motor için 5 adet buji kablosu var.
    1 tanesi ateşleme bobininden distirübitör kapağına giden ana ateşleme buji kablosu.Diğerleri silindirlere gidiyor.Kablonun birini alın bir ucuna ölçü aletinin + kırmızı probunu ,diğer uca - siyah probu değdirin.+ - yön farketmez direnç ölçümünde.Çıkan değeri not alın.

    Benim ölçümler ( Her kablonun direnci aynı değildir.Kablo uzunluğuna ,kesidine göre değişşir.)
    ana ateşleme kablosu 1,55 K
    diğerleri
    1- 1,97
    2- 1,67K
    3- 2,60K
    4- 2,01 K
    *********

    Ya yeni LPg buji kabloları.İlk görünüş benzin buji kablolarından kalınlar.
    Direnç ölçümleri

    Ana ateşleme = 0,54
    1- 0,70
    2- 0,71
    3- 0,85
    4- 0,85

    Ana ateşleme eski buji kablomada 1,55 ,,, LPGde 0,54
    1,55 direnç değeri ateşlemeye daha fazla direnç gösteriyor.0,54 daha az ,bu sayede bujiye daha fazla voltaj gidiyor ve buji kıvılcımı artıyor.

    Bakalım , netice ne olacak. sırada lpg ayarı kaldı.Ondan sonra umut ediyorum ki 40 kuruş sarfiyatım düşecek.Sonra hidrojen ilede biraz düşecek.

    Bu arada buji kabloları benim araç için 20 tl.Kargo bedava.....

    Siyah buji kabloları eski kullandıklarım.
    Kırmızılar yeni LPG buji kablolarım.
    Aslında lpg bujide alsaydım iyi olacaktı galiba...





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yeşilenerji -- 7 Mayıs 2013; 18:43:49 >




  • 2 defa çıkmış mesaj ,pardon.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yeşilenerji -- 7 Mayıs 2013; 18:42:51 >
  • "



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi leqendzz -- 7 Mayıs 2013; 19:56:47 >
  • Ozan kardeşim sana canı gönülden katılıyorum. Biz burada hobi olarak bir şeyler paylaşmaya, öğrenmeye, öğretmeye çalışıyoruz. Bilgi paylaştıkça çoğalır ilkesiyle. Lütfen gerek elektronik gerek kimya ve gerekse HHO sistemi ile ilgili bizlere paylaşım yapan arkadaşlara bu yönde katkıda bulunulursa çok faydalı olacaktır. konunun özüne dönülmesi gerektiğini düşünüyorum. Eleştirilerimizi kırıcı olarak değilde yapıcı olarak yapalım. HHO sistemi faydalı olsun veya olmasın herşeyden önce insanın kendi yaptığı bir şeyin çalıştığını görmek gerçekten çok onurlandırıcı. Saygılar, iyi akşamlar
  • Selamlar havaların ısınması ile yakıtınız zaten düşecek bunun ayrımını yapmak zor olacak. İnşallah yeni bir araba değildir uzun süre kullanıcısı iseniz muhakkak fark edersiniz
  • 3 yıldır kullanıyorum aracımı ve 5 yıl zarfında değiştirme şansım yok.Havalar ısındığında yakıtım düşeceğini biliyorum.Havalar soğumaya başladığında ki sarfiyat değerini biliyorum.Yaz başlangıcı havalar ısınmaya başladığındaki değeride biliyorum.Bu değerler litre bazında değerlendiriyorum.3 yıldır sarfiyat değişmiyor.Yakıtta düşüş olduğunda yazlık sarfiyattan düşük olursa tasarruf ettiğimi göreceğim.

    Aracımı çok iyi tanıyor ve tamirini kendim yapıyorum.Elimde olmayan alet edavat gerektiren sökme işlemleri için ustama gidiyorum sadece.Aks , fren ,rot gibi işlemler için.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yeşilenerji

    Eskiden çalışmaların yapıldığı ,bunların paylaşıldığı bir forum vardı. Bilirmisiniz ?
    Düşünmeye gerek yok ,b.u.r.a.s.ı.y.dı.
    Şimdi almış bir s.d.k yarışıdır gidiyor.Doğru bilgiydi , yok alaylıydın ,yok mektepliydin ,yok amatörsün ,yok mühendis.
    Çalışan , üreten , paylaşan kalmadı. İsyanım var bu duruma.
    Yazmıyorsam , paylaşmıyorsam ,boş durduğumdan değil.
    1000 çalışır , bir söylerim artık.1000 uygulama yapar 1 paylaşırım.


    Çalışıyorum ve paylaşıyorum.


    Bildiğiniz gibi hidrojen sistemimden henüz tasarruf sağlayamadım.Buna neden aracımın genel durumu olduğunu düşünüyordum.Zira 3 yıldır kullandığım aracımda ne yaptımsa 1 kuruş yakıt sarfiyat düşüşü yakalayamamıştım.Silindir kapak contasından , debriyajına kadar değişmişti.

    Yakıt sarfiyatının püf noktası nedir ?
    Hava ve yakıt karışımı.
    En son karbüratör üst kapağı yapmıştım.
    ozantavsan.blogspot.com
    hidrojen yakıt tasarrufu
    http://ozantavsan.blogspot.com/p/sende-yap.html

    Lpg mikser üzerine değecek olan kapağı 4 cm yüksek boşluklu yaptığım kapak ile değiştirdim.Sonuç performansta muazzam.Araç kendine geldi.Eskiden fazla basmam gerekn pedala daha az basıyorum ve eskiye nazaran daha fazla hızlanarak yol katediyor.
    Belki sizlerdede aynı sorun var.Karbüratörlü aracı olan arkadaşlar.Mikser yüksekliğini ölçün ,üst karbüratmr kapakla kalan boşluğu ölçün.Ço azsa bir çözüm bulun.Benzinde ,lpg mikser yokken orjinal boşluk (yükseklil) 5 cm.Mikser takılında çok vahim bir durum çıkıyor ortaya.Bir deneyin farkı göreceksiniz.

    Bilirsiniz araç benzinde çalışırken gaz pedalı daha sert gelir ,ayağınızla basarken.Lpg'de daha hafifmiş gibi.
    Bunun nedeni benzinden aldığınız daha fazla güç.Böylelikle gaza basarken daha fazla güç alırsınız , hızınıza göre basarsınız.Daha üst noktadadır yağınız.Pedala zemine değecek kadar basmayız ve bu bize sertmiş gibi gelir.LPG nin gücü benzine göre düşüktür.Araç bir miktar çekişten düşer.O nedenle gaza bastığınızda benzindeki gücü bulamayız ve biraz daha alt kademelere kadar basarız pedala.Bu da hafif pedal hissi verir.

    Yaptığım kapak sonrası gaz pedalım sert gibi geliyor ,az basıyorum.Sabit tuttuğumda araç hızlanıyor ,fazla basmama gerek kalmıyor.LPG ayarında değişiklik yapmadım henüz.Eski kapağı taktığımda bunlardan eser yok.Kıyas yaparsak sütçü beygirine dönüyor.Bu fark ile tabi ki yeni lpg ayarı yaptırdıktan sonra yakıtım düşecek diye bir umudum var.Bu belirtilere göre fark olmalı.

    Bunlar hep hidrojendende verimli yararlanabilmek için.Çünkü aracın herşeyi tam olmalı.

    Şimdi hepimiz hemen hemen lpgli araç kullanıyoruz.Ama gerçekten lpg'ye uyumlumu kullanıyoruz ACABA ?

    Bujileriniz benzinde kullandıklarınızdanmı?
    Tırnak aralıkları kaç ?
    Buji kablolarınız benzinli için değil mi?

    Sürekli lpgde kullanıyorsanız tırnak aralığı birkaç milim düşük olamlı.Benim aracın benzindeki orjinal bujisi 0,8 mm tırnak aralıklı.3 yıldır 0,7 milim yine orjinalini kullanıyorum.0,6 da kullanılabilir.Bir de buji olarak resistanslı buji kullanmamak lpg için daha faydalı.Ateşlemeyi düşürüyor.R direnç olduğundan , R ibaresiz buji kullanabiliriz.Örnek Bosch FR8DC benim benzinde ki buji ,onun yerine BRISK D15YC kullanıyorum.

    LPG ateşleme sistemine biraz yük getiriyor.Çünkü ateşleme için benzine göre daha fazla ihtiyacı var.
    Peki biz benzin için olan buji kablolarını kullanıyoruz.LPG'ye tam güç veremiyoruz yani.Çünkü buji kabloların belli bir direnci var.Benzinde ateşleme iyi ama lpgde yetmiyor.Tabi biz farketmiyoruz bunu.Çalışıyormu ? Çalışıyor sonuçta.

    Tasarruf yolunda ilerlemede bir madde LPG buji kabloları........
    Bugün yeni LPG buji kabloları aldım.Amerikadan ithal geliyormuş kablolar.İnternetten siteden aracıma uygun olanı seçtim ve geldi.

    Fark , Şimdi orjinal benzin buji kablolarının direnç ölçüm değerleri.Sizde ölçebilirsiniz.Ölçü aletlerinizi 20K direç konumuna alın.elimizde 4 silindirli motor için 5 adet buji kablosu var.
    1 tanesi ateşleme bobininden distirübitör kapağına giden ana ateşleme buji kablosu.Diğerleri silindirlere gidiyor.Kablonun birini alın bir ucuna ölçü aletinin + kırmızı probunu ,diğer uca - siyah probu değdirin.+ - yön farketmez direnç ölçümünde.Çıkan değeri not alın.

    Benim ölçümler ( Her kablonun direnci aynı değildir.Kablo uzunluğuna ,kesidine göre değişşir.)
    ana ateşleme kablosu 1,55 K
    diğerleri
    1- 1,97
    2- 1,67K
    3- 2,60K
    4- 2,01 K
    *********

    Ya yeni LPg buji kabloları.İlk görünüş benzin buji kablolarından kalınlar.
    Direnç ölçümleri

    Ana ateşleme = 0,54
    1- 0,70
    2- 0,71
    3- 0,85
    4- 0,85

    Ana ateşleme eski buji kablomada 1,55 ,,, LPGde 0,54
    1,55 direnç değeri ateşlemeye daha fazla direnç gösteriyor.0,54 daha az ,bu sayede bujiye daha fazla voltaj gidiyor ve buji kıvılcımı artıyor.

    Bakalım , netice ne olacak. sırada lpg ayarı kaldı.Ondan sonra umut ediyorum ki 40 kuruş sarfiyatım düşecek.Sonra hidrojen ilede biraz düşecek.

    Bu arada buji kabloları benim araç için 20 tl.Kargo bedava.....

    Siyah buji kabloları eski kullandıklarım.
    Kırmızılar yeni LPG buji kablolarım.
    Aslında lpg bujide alsaydım iyi olacaktı galiba...




    ozan bey
    paylaşımlarınız için teşekkürler birileri bize muhalif diye vazgeçmek zorunda diliz paylaşıma devam tesbitlerinizde güzel buji kablolarındaki omaj farkını sayende ögrenmiş olduk bunu muhalif olan mühendis arkadaşlardan duymek isterdik




  • Selamunaleyküm.
    Arkadaşlar, sizlere bir tecrubemi anlatmak istiyorum, Eminim işinize yarayacaktır.
    Şu dur ki, üretilen gazı deterjanlı suda patlama gücünü test ettikten sonra, (iyi patlayacak) araça uyguladığın yerdir.
    Kesinlikle EMME MANİFOLDUNDAN UYGULANMALIDIR.
    Ayn lpg mantığı arkadaşlar. ne kadar yakın olursa o kadar verimli olur. ben sırf bu iş için lpg giriş yerlerinin yanlarına tekrar lpg girişi açtırarak hidrojeni verdim.
    Lakin anlamadığım başka bir şey var.
    Sayın cingöz oto da ise araca denemek için verilen demonte olan sistem ( çakmaklığa takılarak hho ürtimini sağlayan çakmak. ) arabaya neredeyse hava filitresinden verilmesiyle bile hissedilir bir oranda tasarruf yaptı.
    Bunun açıklaması nasıl olabilir acaba??
  • Sayın


    Azdaha 53 Her araçta manifottan tasarruf yapacak diyede bir olay yok bazı araçlarda hava filtresının ordan bıle tasarruf sağlanır şu bir gerçekki hho

    gazının içindeki oksijenın harıcındeki aracın çektiği hava oksijen hho gazının kalıtesını etkılıyor nasılkı hho gazına çakmağı çaktığınızda yada içi hho gazı

    dolu balona çakmağı çatığınızda yanmanın artından direk olarak sönmesi yani oksiyenle birleştiğinde bir neyi yangın söndurucu gibi oksijenin yanmayı

    anında bitirmesi
    Mesela alınımyum+sodyum hidroksıt+su bırleştırın ve çıkan gaza çakmak çakıp gözleyın daha sonra yine aynı miktardaki gazı hho sistemiyle deneyın

    aradaki farki göreceksiniz ben denedim bizim sistemden çıkan gazın yanma hızı daha yüksek alumınyum+sodyum hıdroksitinki (h2 ) ise daha az

    Uzun lafın kısası bence tasarruf isi tamamen kalıbrasyon hava +yakıt+hho gazı bunu ayarlayabılırsenın kesınlıkle tasarruf yaparsınız




  • quote:

    Orijinalden alıntı: trabzonlu_6161

    Sayın


    Azdaha 53 Her araçta manifottan tasarruf yapacak diyede bir olay yok bazı araçlarda hava filtresının ordan bıle tasarruf sağlanır şu bir gerçekki hho

    gazının içindeki oksijenın harıcındeki aracın çektiği hava oksijen hho gazının kalıtesını etkılıyor nasılkı hho gazına çakmağı çaktığınızda yada içi hho gazı

    dolu balona çakmağı çatığınızda yanmanın artından direk olarak sönmesi yani oksiyenle birleştiğinde bir neyi yangın söndurucu gibi oksijenin yanmayı

    anında bitirmesi
    Mesela alınımyum+sodyum hidroksıt+su bırleştırın ve çıkan gaza çakmak çakıp gözleyın daha sonra yine aynı miktardaki gazı hho sistemiyle deneyın

    aradaki farki göreceksiniz ben denedim bizim sistemden çıkan gazın yanma hızı daha yüksek alumınyum+sodyum hıdroksitinki (h2 ) ise daha az

    Uzun lafın kısası bence tasarruf isi tamamen kalıbrasyon hava +yakıt+hho gazı bunu ayarlayabılırsenın kesınlıkle tasarruf yaparsınız

    SİKİNTI YOK BİZ HALLEDERUK...
    hER TÜRLÜ EMME MANİFOLDUNUN YAKININDAN VERİLMELİ, YOKSA BİR BOKA YARAMAYİ,,,
    sONRADA CANIM ARKADAŞLARIMIN HEVESİ KIRILAYİ.
    BU DA BENUM TECRUBEMDUR.


    O KADARRR!!!




  • Vay vay vay sen aşmıssın yaa yakında suyla çalışan arabada yaparsın emme manıfoltundan çalışır ama

    Başarılarının devamını dilerım hızına yetişilmiyor malum koşmamak lazım yoksa yazdığın boka basarız .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trabzonlu_6161

    Vay vay vay sen aşmıssın yaa yakında suyla çalışan arabada yaparsın emme manıfoltundan çalışır ama

    Başarılarının devamını dilerım hızına yetişilmiyor malum koşmamak lazım yoksa yazdığın boka basarız .

    Okkadarrrr.
    Daha fazla yanaşma sürtüşmeden kıvılcım çıkar....
    Mazallah o kıvılcımla senin ekzostundan çıkan yanmayan yakıtın tutuşur...
  • pisi pisi pisi pisiler kurtlar vadisi hidrojen yürü bee
  • ne oldu arkadaşlar birbirinizemi düştünüz hiç yakışmıyor
  • Selamunaleyküm.
    Arkadaşlar Genel bir soru sormak istiyorum.
    Bu sistemi kullanan arkadaşlar uzun yokda akıllara zara tasarruflardan bahsediyorlar, lakin şehir içinde yakıt daha fazla yakıyor... Sizce sebebi neler olabilirrrr.
    Sensörlerden olabilir.
  • Yakıt ölçmeyi bilmiyorlar da ondan



    Yukarıdaki resim hyper miller alemin kralı basjoos un aero civic aracının yakıt tüketim harıtası.

    http://ecomodder.com/forum/em-fuel-log.php?vehicleid=3158 bu adresten detayına bakabilirsiniz.

    Abi son depoda 20.44 litre benzin ile 600 km gitmiş.

    Fuel log a detaylı olarak bakarsanız, günün gününe uymadığını, bazen çok düşük rakkamlar yakalanabildiğini bazende çok arttığını görebilirsiniz.

    Bu yüzden
    Toplam yakıt ekonomisi
    Son 90 gün yakıt ekonomisi
    Son 3 depo yakıt ekonomisi

    gibi alanlar var yakıt kaydında...

    Şimdi daha kendi aracının ne kadar yaktığından bi haber. Karbüratördeki vakum kaçağını giderdiği için arabaya turbo taktığını sanan mucitler, yakıt kaydı almaktan aciz oldukları için verdikleri rakamların bir ehemmiyeti yoktur.

    Bu işte asıl olan ortalamadır. Bunun takibi de disiplinli bir şekilde tüketilen miktarın kayıt altına alınması ile olur. Dahası yukarıda geçen değerlere yakın oranlar, başka eco modderler tarafından da elde edilmektedir. Yani sadece bir işinin iddası değil

    Bu araçlara aerodynamic modifikasyon yapılıyor..



    Bu sayede rüzgar direnci azaltılıp araç daha kolay hareket eder hale getiriliyor. vs


    Bağlarsak, mucit arkadaşlar henüz güvenilir bir yakıt tüketim ölçümü gerçekleştiremedikleri için verilen yakıt tüketim değerleri ciddiye alınamaz.




  • TAMAM TAMAM DELİFİŞEK HARİÇ DİĞER ARKADAŞLARA SORMUŞ OLAYIM O ZAMAN BU SORUYU??
    eVET ARKADAŞLAR DE DERSİNİZ???
  • http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=Abwf0Eo5LHQ&NR=1
    inceleyin arkadaşlar degişik bir sistem
  • 
Sayfa: önceki 142143144145146
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.