Şimdi Ara

hidrojen yakıt tasarruf sistemi (140. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4.199
Cevap
49
Favori
518.952
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 138139140141142
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yüksek güçteki peltierin de düşük güçtekininde yüzey genişliği aynı.
    60 W peltierden yan yana 6 tane koyarsak soğuma yüzeyi genişlemiş olur rahat rahat soğuturuz. Böylece 12 V alırız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi altıncıyıl -- 27 Nisan 2013; 22:28:03 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: altıncıyıl

    Yüksek güçteki peltierin de düşük güçtekininde yüzey genişliği aynı.
    60 W peltierden yan yana 6 tane koyarsak soğuma yüzeyi genişlemiş olur rahat rahat soğuturuz. Böylece 12 V alırız.

    Isı neydi hani yüzeyler arasındaki fark ölçme imkanınız oldumu
  • İyi ve kötü tahminlerimin ortalaması 50 derece filan diyebilirim.
    Hatta 40 bile daha doğru olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi altıncıyıl -- 27 Nisan 2013; 22:34:06 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: altıncıyıl

    İyi ve kötü tahminlerimin ortalaması 50 derece filan diyebilirim.
    Hatta 40 bile daha doğru olur.

    40derece fark sağlanabilir ekstra bakır radyotör yardımlı su ile sogutmayı sağlarız satbil tutabilirmiyiz burası muamma
    fikir güzel belki maliyet kısmını ihmal edersek şarj dinamosuna alternatif olur bir vizyonu varmı
  • Cidden yapacaksanız 30 Watt lık olanlarla yapın derim belki de 3 volt alınabilir.
    4 tanesini seri bağlarsanız 12 volt eder. İstediğiniz amper içinde 4 erli gurupları paralel bağlarsınız.
    Yüzey genişliği arttığı için soğutma daha kolay olur.
    Hem de soğuma gereksinimi hızlı olmayacağı için. Daha kolay karşılanabilir.
  • Sayın hocam,
    yüksek Wattlı peltiere voltajı verdiğinizde bir tarafı hızla soğurken bir tarafı da hızla ısınır.

    Düşük wattlıda ise ısınma da soğuma da yavaş olur.
    Tersini düşündüğümüzde ise: (yani elektrik üretirken) ikisini de aynı hızda soğutabileceğimize göre düşük Wattlı daha verimli çalışır demektir.
    Bu durumun böyle olmasının sebebi yüzey alanlarının aynı olmasıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi altıncıyıl -- 28 Nisan 2013; 1:12:15 >
  • Sayın betelguz lpg'yi kısınca fazla yakmasındaki mantık nedir açabilirmisiniz acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: altıncıyıl


    Selamlar kaç peltier ile kaç amper elde edilebilir bir ön görünüz varmı
  • Arkadaşlar, geçmiş sayfalarda da bu konuları konuştuk.
    3-5 Amperlik bir sistem için ilave bir düzeneğe ihtiyaç olacağını düşünmüyorum.
    Şunu merak ediyorum. Arkadaşlar arasında yol bilgisayarı olanlar varsa, farlarını açtığında tüketim ne kadar değişiyor, sistemi açtığında ne kadar fark ediyor. Oksijen sensörü olan araçlarda sistem açıldığında farlar açık olduğundan daha fazla tüketim görülüyorsa sistem işe yarıyor demektir. Çekilen akım farların çektiğinden fazla olmamak kaydıyla... Bu durumda sensörü kandırmak gerekiyor ;)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: altıncıyıl


    Selamlar kaç peltier ile kaç amper elde edilebilir bir ön görünüz varmı

    Soğutma kalitesine bağlı.
    Soğutma sistemini yaparken kesinlikle peltier yüzeylerine bakır değsin.
    Bakır dışında aliminyum gibi metal kullanırsanız, soğutma hızı bakıra göre yavaş olacaktır.
    En iyi ısı iletkeni bu konu için bakırdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: altıncıyıl

    quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: altıncıyıl


    Selamlar kaç peltier ile kaç amper elde edilebilir bir ön görünüz varmı

    Soğutma kalitesine bağlı.
    Soğutma sistemini yaparken kesinlikle peltier yüzeylerine bakır değsin.
    Bakır dışında aliminyum gibi metal kullanırsanız, soğutma hızı bakıra göre yavaş olacaktır.
    En iyi ısı iletkeni bu konu için bakırdır.

    Soğutma meselesinde bakırı farkettim soğutma için hortumları dahi bakır yapıcam sakaryada bir lpgci ahbabımdan söz aldım bakır hortum temin edecek benim için.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdaloral

    Sayın betelguz lpg'yi kısınca fazla yakmasındaki mantık nedir açabilirmisiniz acaba?

    Hidrojeni yok sayarsanız Lpg yi kıstığınızda ideal hava yakıt oranını bozmuş oluyorsunuz.Bu nedenle verim düşüyor ve daha fazla sarfiyata neden olunuyor.Eksik lpg nin yerini hidrojenle dolduramazsınız.Bu nedenle lpg yi kısmak olumsuz sonuç verir.

    Bu arada Teknoloji devi Japonya'yada ilk satışımızı yaptık :) Alanda güneş enerji sektöründe çalışan bir firma. Hep biz onlardan alacak değilizya.
  • Soğutma meselesinde bakırı farkettim soğutma için hortumları dahi bakır yapıcam sakaryada bir lpgci ahbabımdan söz aldım bakır hortum temin edecek benim için.

    Bakır borular motora yakın yerlerden geçecekse izole edilmeli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: altıncıyıl

    Soğutma meselesinde bakırı farkettim soğutma için hortumları dahi bakır yapıcam sakaryada bir lpgci ahbabımdan söz aldım bakır hortum temin edecek benim için.

    Bakır borular motora yakın yerlerden geçecekse izole edilmeli.

    Kesinlikle bu sebepten lpg üzerine çalışan arkadaşda aynı uyarıyı yaptı piyasadan bulamazsın ben sana ayarlarım dedi zaten intercooler gibi ana radyatörün ününde konumlandıracağım..
  • LPG li araçlar için bir imkan var.

    Tabi yapabilecek kadar imkanınız varsa.

    LPG kafaları su olmadığı zaman DONAR. şimdi öyle bir kafa tasarlamanız lazım ki. LPG yi sıvıdan gaz haline geçirirken +0 den fazla ısınmayacak, aynı şekilde soğumayacak. yani daimi olarak 0 derecede çalışabilecek şekilde bi lpg kafası tasarlarsanız ozaman bu peltier yüzeyler size gerekli elektriği üretebilir.

    Hidrojen eklentisinin ateşlemede fark yaratması için %8 lik bir zenginleştirme gerekiyordu. (Elimizdeki tek çalışma bu olduğu için bunu doğru kabul ediyoruz). bunun içinde yaklaşık olarak 90 amper civarında bir ek güç gerekiyor. Bu 90 amperi eksoz + ısısı lpg - ısısı arasındaki farktan üretebilirseniz.

    Gerçek, ölçülebilir bir tasarruf mümkün olur diye düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    LPG li araçlar için bir imkan var.

    Tabi yapabilecek kadar imkanınız varsa.

    LPG kafaları su olmadığı zaman DONAR. şimdi öyle bir kafa tasarlamanız lazım ki. LPG yi sıvıdan gaz haline geçirirken +0 den fazla ısınmayacak, aynı şekilde soğumayacak. yani daimi olarak 0 derecede çalışabilecek şekilde bi lpg kafası tasarlarsanız ozaman bu peltier yüzeyler size gerekli elektriği üretebilir.

    Hidrojen eklentisinin ateşlemede fark yaratması için %8 lik bir zenginleştirme gerekiyordu. (Elimizdeki tek çalışma bu olduğu için bunu doğru kabul ediyoruz). bunun içinde yaklaşık olarak 90 amper civarında bir ek güç gerekiyor. Bu 90 amperi eksoz + ısısı lpg - ısısı arasındaki farktan üretebilirseniz.

    Gerçek, ölçülebilir bir tasarruf mümkün olur diye düşünüyorum.

    Bak şimdi ben rastladım buna hakikaten buzlama yapıyor şimdi buzlanmasına izin verirsek peltier ısısı yeterli gelirmi lpg verimini düşürmezmi




  • Yoo daha iyi bile olur. Önemli olan, regülatörün o ısıda sabit bir şekilde çalışması. LPG soğuk gelirse, motorda genleşir bu esnada motoru soğutur, daha fazla hava alır. Cold air intake gibi olur veya Prins likit enjeksiyon gibi...
  • Ya hocam bak delifişek dolu bir adam. Ben biliyordum. Doğruya doğru.
    Hadi millet Öpün delifişek abimizin elini de barışalım.
  • Selamunaleyküm.
    Tebrikler Delifisek amca.
    Harika bir fikir.

    Şimdi bende sizlerin düşündüğünü düşündüm.
    Küçük bir su deposu ve su pompası,
    Suyu LPG enjektörüne basıcak, ( radyatörden gelen sıcak su girişine) soğuyan su eksoz manifoldunnun oraya bağlı olan ( yada eksoz filitresine de bağlanılabilir, isteğe göre) Thermoelectric Power Generator lerin soğutulması gereken yüzeye monteli ince bakır levha üzerine lehimlenmiş bakır ızgara borulardan geçirerek su deposuna geri dönüşünü sağlamış olabiliriz.
    Mevsime bağlı olarak bu döngüyü ters yaparak bir nebze daha yüksek verim elde edebiliriz....
  • arkadaşlar elektroliz suyu ısınınca verim düşermi
  • 
Sayfa: önceki 138139140141142
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.