Şimdi Ara

hidrojen yakıt tasarruf sistemi (143. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
4.199
Cevap
49
Favori
518.968
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 141142143144145
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zıva

    quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    Arkadaşım, ürettiğiniz miktarlar denizde damla.

    Bunu kabullenmediğiniz için, biz size ne desek boş...

    merhaba iyi güzel söylüyorsun ama hergün dükkanıma çıkarken ki ranpayı 2 nci vites zorlanırken sistemden sonra 5 kişi ile zorlanmıyorum bunu yaşayan benim bunun bir açıklamasını nasıl yapacaksın ben satıcı dilim burdan faydalanarak yaptım taktım bunun bir açıklaması olması lazım

    En az 10 sebebi olabilir.

    Ancak eklediğin hidrojen veya oksijenden olmadığına ben eminim... Motora eklenen suyun faydalı olduğu 70 senedir bilinen ve kullanılan bir şey. Ama seni ilgilendirmiyor... Niye çünkü aynı etkiyi farklı şekilde sağlayacak 5 tl ye (hatta hurda parçalarla bedavaya) mal olacak bir düzeneği bilmem kaç yüz tl ye yapmış veya almış olmak zoruna gidiyor.

    Araban her gün 1 simit yiyor. Sen 3 tane susam ekledim araba artık yarım simit yiyor hemde maraton koşuyor diyorsun...

    Gerçi beni niye dinleyesin ki.

    bir plaka saçı kesitin, 3 tane hortum bağladın, kendince dünyayı kurtardın, mekanda ortamda arada topa girip

    "Abi hidrojen sistemi yaptım arabam kopek gibi çekiyo" geyiği de yapıp havanı da atıyorsun...

    Gerisi seni bağlar mı ?

    Fenmiş, fizikmiş bunlardan size ne ? Fiat %10 tasarruf için 10 sene ve 100 milyon dolar harcamış. Sizi bağlar mı ?

    Siz yaptınız oldu .....




  • Fiat neki volvo KERS sistemini binek araca uygulamış %25 tasarruftan bahsediyor :)))) Sen hala ford fiat yapıştır devamlı hayatın ford olmuş :)
  • açıklmalar yetersiz ise gerisi sadece histen oluşmaktadır. bilimsel olarak fayda ancak ölçülebilir bir katkı ise fayda sağlar. Bilmiyorum ama basit düşünmek bazen iyi bazen de kötü olabiliyor. EĞER gerçekten absoute bir katkı sağlayacak olsa , motora br hidrjen tüpü bağlayarak miktarın motora verileceği düzeneği yapmak bir motor firması için neden zor olsun , bunun cevabını önyargı olmadan düşünürsek elimizde veri olmadan bile br sonuca ulaşabiliriz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 6 Mayıs 2013; 14:20:21 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jumel

    Verimli bir elektroliz sistemi için hücre başına 2V düşmesi gerekir. Fazladan uygulanan voltaj elektrolizi hızlandırmakla birlikte ısınmaya da sebep olur demiştik. Plakalarla ilgili bir hesaplama yapalım.
    Kullanılan plakaların yüzeyi 46cm2. Sistem 2 adet 4 hücreden oluşuyor.
    2*4*46cm2=368cm2
    cm2'ye max. 75mA uygulamamız gerekiyor. Fazlası ısınmaya yol açar.
    368cm2 * 75mA=27.6Amper.
    27.6A*2V=55.2Watt Sisteme uygulanması gereken max güç. ( Hücre başına 2V olarak hesapladığımızda).
    55,2W/8V= 6,9A max. uygulanması gereken akım .
    Bu sistem için (4 hücre*2) uygulanması gereken voltaj 8V. ve akım max.6,9Amper'dir.

    Bu şekilde araçta kullandığımızda 13.8V /4hücre=3,45V hücre başına düşüyor. 20 Amper civarında kullanılması öneriliyor.
    Sistem bu yüzden fazlaca ısınıyor ve soğutucu radyatör kullanılması çözüm olarak düşünülmüş.
    Isınmanın önüne geçmek ve verimi artırmak için yüzey alanının artırılması ve araçta kullanılacak voltaja uygun sayıda hücre oluşturmak gerekiyor.
    Hücre sayısının artırılması sisteme katılacak olan KOH miktarının büyük oranda artıracaktır. Aynı zamanda bu şekilde kullanıldığında sisteme daha kısa aralıklarla KOH ilave etmek gerekebilir. Çünkü elektrolizle birlikte bir miktar KOH da sistemden uzaklaşmaktadır. Bazı araçlarda uygun yer bulmak da sorun olabilir.
    Plaka sayısı ve yüzey alanı artırıldığında sisteme ek maliyet binecek ve bu tüketiciye yansıyacaktır. Yukarıda yaptığımız hesaba göre plaka maliyeti 3'e katlayacaktır. Amacım verimli ve ekonomik bir sistem oluşturmaya katkıda bulunmaktır. Buradaki tespitleri Sayın Betelguz da değerlendirip, daha uygun bir sistem oluşturarak tüketicilere sunabilir. Daha önce de söylediğimiz gibi bireysel çalışmalar daha pahalıya gelmektedir.
    Ayrıca sistemin şu anki şekliyle ne kadar tasarruf yaptığını henüz hesaplamadık. Tasarruf miktarına göre bazı tüketiciler sistemi bu şekilde kullanmayı tercih edebilir.
    Test çalışmalarına vakit buldukça devam ederek, sizlere aktarmaya çalışacağım. Lütfen görüşlerinizi iletin.





    işte hesap.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguz6577

    Fiat neki volvo KERS sistemini binek araca uygulamış %25 tasarruftan bahsediyor :)))) Sen hala ford fiat yapıştır devamlı hayatın ford olmuş :)

    Bu sistemi kullanan bir araç var mı, parasını verip satın alabileceğin ?
  • Adam onaylatmış aracı :) seninde inanasın gelmiyor bak :))) Ama volvo yaptık onaylattık diyor ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguz6577

    Adam onaylatmış aracı :) seninde inanasın gelmiyor bak :))) Ama volvo yaptık onaylattık diyor ...

    Ben inanmıyorum yalandır diye bir şey yazdım mı ?

    Sadece bana cevap ver var mı satılan bir ürün ?

    Sen o hesaba bakarsan

    Citroen Aliminyum + hava bazli akü
    Citroen sıkıştırılmış hava bazlı hibrid
    Koenigsegg camless
    EcoMotors Opoc

    Vs vs vs var.

    Bunların hiç biri henüz yolda değil. Yola çıksın, test edilsin bakılsın hakikaten %25 veriyor mu (%10 da güzel rakam) efendim 5 sene sonra arıza yaptığında cüzdan göçertiyor mu belli olsun sonra konuşuruz.

    Lakin buradaki mevzu teknoloji falan değil. Laf sokma.

    Evet bu konuda çok başarılısınız tebrik ederim. Buyrun madalyanız





  • Tebrikler anladığınıza sevindim...

    Bu tasarruf konusu çok fazla geniş ve çok fazla değişken var esasında .....

    Arabanın aerodinamiği, hafifliği, downforce, sürtünme, farklı yakıt, motor sıkıştırma oranı, mekanik parçaların ölçüleri, aracın beygiri, aracın elektronik düzeneği vs.vs.vs. değişken çok fazla ve bunların dışında + MALİYET çok çok çok fazla değişken + petrol piyasası vs.vs.

    Konu çok uzun ama burdaki konu HHO buraya hobilenmeye geliyoruz bazıları ticaretini yapıyor vs.vs. sizlerde muazzam renk katıyorsunuz Allah hepinizden razı olsun bu forumu okuyanların yarısı mühendis olacak bu konuda .....

    Hep diorum sizde haklısınız!
  • Bide yakıt tasarrufu konusunda şu T.C Yönetimininde el atması gerekiyor yollar berbat trafik feci asfaltlar çatlat patlak bide yollardaki dönüşleri düz değilde açılı yapsalar çok güzel olacak....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    açıklmalar yetersiz ise gerisi sadece histen oluşmaktadır. bilimsel olarak fayda ancak ölçülebilir bir katkı ise fayda sağlar. Bilmiyorum ama basit düşünmek bazen iyi bazen de kötü olabiliyor. EĞER gerçekten absoute bir katkı sağlayacak olsa , motora br hidrjen tüpü bağlayarak miktarın motora verileceği düzeneği yapmak bir motor firması için neden zor olsun , bunun cevabını önyargı olmadan düşünürsek elimizde veri olmadan bile br sonuca ulaşabiliriz.



    benimde fikrim şu yönde hidrojende.. bugün lpg sistemi var cng sistemi var peki neden hidrojen sistemi olmasın ama lpg mantığında yani araç üstünde elektroliz değilde lpg gibi nasıl lpg tankı var arabada bundada hidrojen tankı olabilir araç direk yolla hidrojenle çalışırmı bilmem ama motorda bir kaç ayarlama ile çalışabiliceğini düşünüyorum çünkü youtube da baya bir yapan insanlar var hatta türkiyede yapan bir iki örnekde var paylaşmışdım geçen sayfalarda. bu sistemdeki tek sıkıntı dışardan hidrojem dolumu yapmak çünkü türkiyede henüz bu tip dolum yerleri yok..




  • olmaz mı hiç ,başta bmw aracı var gelecekte tüm araçlar hidrojenle çalışacak ancak direk yanma yerine fuel cell tarzında elektrik elektrik üretimi için kullanılcak.

    linkte ilgilenenler için aynı aracın benzin ve hidrojen tüketimleri yer alıyor , konu ile ilgilenipde uydurma işler yapanların bu konuyu daha dikkatle takip etmeleri gerekiyor .

    http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_Hydrogen_7

    The difference in fuel consumption is largely due to the different energy density with gasoline (petrol) yielding 34.6 MJ/L and liquid hydrogen yielding 10.1 MJ/L. Based on these energy density figures, one would expect 47.6 L/100 km for hydrogen based on 13.9 L/100 km for gasoline (petrol); which is very close to the stated 50.0 L/100 km. Using hydrogen in an internal combustion engine as a source of energy is far less efficient than fuel cell technologies; however, this is a system that is in production (albeit limited) now.

    The car is powered by a 6.0 litre V12 engine capable of running on both premium gasoline and hydrogen fuel. It is rated at 191-kilowatt (260 PS; 256 hp) and 390 N·m (290 lb·ft) of torque using either fuel.[3] The car accelerates from stopped to 100 km/h (62 mph) in 9.5 seconds. The hydrogen fuel tank holds roughly 8 kg (18 lb) of hydrogen, enough to travel 125 miles (201 km). The gasoline fuel tank holds 19.5 gallons, enough to travel 300 miles (480 km) for a combined total of over 400 miles (640 km) at cruising speeds. The Hydrogen 7 gets about 5.6 mpg-imp (50 L/100 km; 4.7 mpg-US) on hydrogen (by comparison Honda's FCX Clarity gets 81 mpg-imp (3.5 L/100 km; 67 mpg-US)[9]) and 16.9 mpg-imp (16.7 L/100 km; 14.1 mpg-US) on gasoline. The curb weight of the Hydrogen 7 is roughly 550 pounds (250 kg) heavier than the 760Li, bringing it to about 5,100 pounds (2,300 kg).[10]



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 6 Mayıs 2013; 20:45:38 >




  • ilk yapan hyundai ix35 değilmi Türkiye yede geldi satışı 2015
  • hidrojen elektrikli araçlar eskiden beri proje bazında var jenerasyon diyorlar ama üretmiyorlar çoğu ikinci üçüncü jenerasyona geçdi hyundai de var hondada var toyotada var bildiğim kadarı ile..

    bmw volvo hidrojenle çalışan araçları direk yakıtla çalışıyor diye biliyorum.. bmw hydrogen 7 zaten satışda mesela jay leno ünlü showmen aldı bir tane garajında var yalnız çok pahalı birde dolum yeri fazla yok diye sanırım tutmadı 1 milyon dolardı galiba fiyatı yanlş hatırlamıyorsam..

    benim şahsi fikrim dünyadaki rezervler belli çıkarılanlar ve çıkarılmayan çıkarılmayı bekleyenler dahil.. dünyanın ekonomik durumuda ortada bugün içden yanmalı benzin ve dizel motorların hepsini bir anda dünya çapında elden çıkartıp elektrik yada alternatif araçlara geçemeyiz bu imkansız uzun vadede bile çok çok zor..
    dünyada motorsiklet,tır,kamyon,kamyonet,araba,minübüs,otobüs,traktör,tren,gemi,jenaratörler,sanayide kullanılan araçlar v.b dahil hepsi benzinli yada dizel motorlarla çalışıyor ve dünyada bu araçları kullanan insanların alım güçleride ortada dünya genelinde çok çok düşük... bir sürü ülkeler var hala adamların en modern araçları 1970,1980 model araçlar insanları ayda 10-20 dolar maaşla çalışıyorlar.. tüm dünyadaki insanlara diyemessinki elindeki dizel ve benzinli yakıtla çalışan bütün motorları çöpe at git elektrikli yada hidrojenli araç al adamların diyiceği belli "hangi parayla" kısaca bu imkansız ötesi dediğim gibi alım gücü ile ilgili bunlar..

    o yüzden öncelik bence mevcut sistemi götüren araçları çalıştırıcak alternatif bir yakıt türü bulmak olmalı buda bana en yakın hidrojen gibi geliyor.. tıpkı lpg kiti gibi bir hho kitiyle bence halolabilir gibime geliyor.. tabi şu an için çok erken nedeni çok şeyler yazılabilinir.. ama ilerde bugün lpg kitleri satan firmalar hho kitleride satmaya başladılarmı insanlar şu soruyu sorabilir madem bu iş bu kadar basitti niye daha önce çıkarmadılar piyasaya :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkmoon34

    hidrojen elektrikli araçlar eskiden beri proje bazında var jenerasyon diyorlar ama üretmiyorlar çoğu ikinci üçüncü jenerasyona geçdi hyundai de var hondada var toyotada var bildiğim kadarı ile..

    bmw volvo hidrojenle çalışan araçları direk yakıtla çalışıyor diye biliyorum.. bmw hydrogen 7 zaten satışda mesela jay leno ünlü showmen aldı bir tane garajında var yalnız çok pahalı birde dolum yeri fazla yok diye sanırım tutmadı 1 milyon dolardı galiba fiyatı yanlş hatırlamıyorsam..

    benim şahsi fikrim dünyadaki rezervler belli çıkarılanlar ve çıkarılmayan çıkarılmayı bekleyenler dahil.. dünyanın ekonomik durumuda ortada bugün içden yanmalı benzin ve dizel motorların hepsini bir anda dünya çapında elden çıkartıp elektrik yada alternatif araçlara geçemeyiz bu imkansız uzun vadede bile çok çok zor..
    dünyada motorsiklet,tır,kamyon,kamyonet,araba,minübüs,otobüs,traktör,tren,gemi,jenaratörler,sanayide kullanılan araçlar v.b dahil hepsi benzinli yada dizel motorlarla çalışıyor ve dünyada bu araçları kullanan insanların alım güçleride ortada dünya genelinde çok çok düşük... bir sürü ülkeler var hala adamların en modern araçları 1970,1980 model araçlar insanları ayda 10-20 dolar maaşla çalışıyorlar.. tüm dünyadaki insanlara diyemessinki elindeki dizel ve benzinli yakıtla çalışan bütün motorları çöpe at git elektrikli yada hidrojenli araç al adamların diyiceği belli "hangi parayla" kısaca bu imkansız ötesi dediğim gibi alım gücü ile ilgili bunlar..

    o yüzden öncelik bence mevcut sistemi götüren araçları çalıştırıcak alternatif bir yakıt türü bulmak olmalı buda bana en yakın hidrojen gibi geliyor.. tıpkı lpg kiti gibi bir hho kitiyle bence halolabilir gibime geliyor.. tabi şu an için çok erken nedeni çok şeyler yazılabilinir.. ama ilerde bugün lpg kitleri satan firmalar hho kitleride satmaya başladılarmı insanlar şu soruyu sorabilir madem bu iş bu kadar basitti niye daha önce çıkarmadılar piyasaya :)

    avrupada bazı ülkelerde çevreci otomobil almak gelir vergisinden avantaj sağladığından tüm mükellefler alıyor her milyarderin garajında var..

    Toyota test ediyor honda kiralıyor yani argesini sahada müşterilerine yaptırıyor hyundai avrupada belediyelere satıyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xmiralay

    quote:

    Orijinalden alıntı: darkmoon34

    hidrojen elektrikli araçlar eskiden beri proje bazında var jenerasyon diyorlar ama üretmiyorlar çoğu ikinci üçüncü jenerasyona geçdi hyundai de var hondada var toyotada var bildiğim kadarı ile..

    bmw volvo hidrojenle çalışan araçları direk yakıtla çalışıyor diye biliyorum.. bmw hydrogen 7 zaten satışda mesela jay leno ünlü showmen aldı bir tane garajında var yalnız çok pahalı birde dolum yeri fazla yok diye sanırım tutmadı 1 milyon dolardı galiba fiyatı yanlş hatırlamıyorsam..

    benim şahsi fikrim dünyadaki rezervler belli çıkarılanlar ve çıkarılmayan çıkarılmayı bekleyenler dahil.. dünyanın ekonomik durumuda ortada bugün içden yanmalı benzin ve dizel motorların hepsini bir anda dünya çapında elden çıkartıp elektrik yada alternatif araçlara geçemeyiz bu imkansız uzun vadede bile çok çok zor..
    dünyada motorsiklet,tır,kamyon,kamyonet,araba,minübüs,otobüs,traktör,tren,gemi,jenaratörler,sanayide kullanılan araçlar v.b dahil hepsi benzinli yada dizel motorlarla çalışıyor ve dünyada bu araçları kullanan insanların alım güçleride ortada dünya genelinde çok çok düşük... bir sürü ülkeler var hala adamların en modern araçları 1970,1980 model araçlar insanları ayda 10-20 dolar maaşla çalışıyorlar.. tüm dünyadaki insanlara diyemessinki elindeki dizel ve benzinli yakıtla çalışan bütün motorları çöpe at git elektrikli yada hidrojenli araç al adamların diyiceği belli "hangi parayla" kısaca bu imkansız ötesi dediğim gibi alım gücü ile ilgili bunlar..

    o yüzden öncelik bence mevcut sistemi götüren araçları çalıştırıcak alternatif bir yakıt türü bulmak olmalı buda bana en yakın hidrojen gibi geliyor.. tıpkı lpg kiti gibi bir hho kitiyle bence halolabilir gibime geliyor.. tabi şu an için çok erken nedeni çok şeyler yazılabilinir.. ama ilerde bugün lpg kitleri satan firmalar hho kitleride satmaya başladılarmı insanlar şu soruyu sorabilir madem bu iş bu kadar basitti niye daha önce çıkarmadılar piyasaya :)

    avrupada bazı ülkelerde çevreci otomobil almak gelir vergisinden avantaj sağladığından tüm mükellefler alıyor her milyarderin garajında var..

    Toyota test ediyor honda kiralıyor yani argesini sahada müşterilerine yaptırıyor hyundai avrupada belediyelere satıyor

    demek istediğimde o zaten.. bugün dünyada kaç ülke gelişmiş ülkeler sınıfında bir avuç ülke.. 7.5 milyar dünya nüfusunda orantılasanız %10 u bile bulmaz.. geri kalan %90 zaten yokluk açlık sefaletle boğuşuyor kaldıki bu zengin ülkelere ucuz iş gücü olarak bu ülkelerde üretim yapılıyor bu ülkelerin yer altı yer üstü kaynakları kullanılıyor bir gerçekde varsa gelişmiş zengin ülkelerin eskilerini bu ülkeler kullanıyor yeri geliyor hiybe olarak yeri geliyor kelepire satılıyor.. kısaca bu iş üç beş zenginin almasıyla olucak iş değil..

    Türkiyeden basit bir örnek vermek gerekirse bugün anadoludaki dayının altından murat doğan torosunu alıp diyebilirmisinki git 60-70 bin tl ye elektrikli yada hidrojenli araç al adam o torosu zaten zor zar masraflarının altından kalkıyor ama dersen şu torosuna doğanına bin tl ye iki bin tl ye hho kit tak takside girer ama onu yapar.. yani ihtiyacımız olan şey bence öncelikli mevcut dünya sistemini mevcut dünyadaki benzin ve dizel motorları götürebilicek alternatif bir yakıt..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkmoon34

    quote:

    Orijinalden alıntı: xmiralay

    quote:

    Orijinalden alıntı: darkmoon34

    hidrojen elektrikli araçlar eskiden beri proje bazında var jenerasyon diyorlar ama üretmiyorlar çoğu ikinci üçüncü jenerasyona geçdi hyundai de var hondada var toyotada var bildiğim kadarı ile..

    bmw volvo hidrojenle çalışan araçları direk yakıtla çalışıyor diye biliyorum.. bmw hydrogen 7 zaten satışda mesela jay leno ünlü showmen aldı bir tane garajında var yalnız çok pahalı birde dolum yeri fazla yok diye sanırım tutmadı 1 milyon dolardı galiba fiyatı yanlş hatırlamıyorsam..

    benim şahsi fikrim dünyadaki rezervler belli çıkarılanlar ve çıkarılmayan çıkarılmayı bekleyenler dahil.. dünyanın ekonomik durumuda ortada bugün içden yanmalı benzin ve dizel motorların hepsini bir anda dünya çapında elden çıkartıp elektrik yada alternatif araçlara geçemeyiz bu imkansız uzun vadede bile çok çok zor..
    dünyada motorsiklet,tır,kamyon,kamyonet,araba,minübüs,otobüs,traktör,tren,gemi,jenaratörler,sanayide kullanılan araçlar v.b dahil hepsi benzinli yada dizel motorlarla çalışıyor ve dünyada bu araçları kullanan insanların alım güçleride ortada dünya genelinde çok çok düşük... bir sürü ülkeler var hala adamların en modern araçları 1970,1980 model araçlar insanları ayda 10-20 dolar maaşla çalışıyorlar.. tüm dünyadaki insanlara diyemessinki elindeki dizel ve benzinli yakıtla çalışan bütün motorları çöpe at git elektrikli yada hidrojenli araç al adamların diyiceği belli "hangi parayla" kısaca bu imkansız ötesi dediğim gibi alım gücü ile ilgili bunlar..

    o yüzden öncelik bence mevcut sistemi götüren araçları çalıştırıcak alternatif bir yakıt türü bulmak olmalı buda bana en yakın hidrojen gibi geliyor.. tıpkı lpg kiti gibi bir hho kitiyle bence halolabilir gibime geliyor.. tabi şu an için çok erken nedeni çok şeyler yazılabilinir.. ama ilerde bugün lpg kitleri satan firmalar hho kitleride satmaya başladılarmı insanlar şu soruyu sorabilir madem bu iş bu kadar basitti niye daha önce çıkarmadılar piyasaya :)

    avrupada bazı ülkelerde çevreci otomobil almak gelir vergisinden avantaj sağladığından tüm mükellefler alıyor her milyarderin garajında var..

    Toyota test ediyor honda kiralıyor yani argesini sahada müşterilerine yaptırıyor hyundai avrupada belediyelere satıyor

    demek istediğimde o zaten.. bugün dünyada kaç ülke gelişmiş ülkeler sınıfında bir avuç ülke.. 7.5 milyar dünya nüfusunda orantılasanız %10 u bile bulmaz.. geri kalan %90 zaten yokluk açlık sefaletle boğuşuyor kaldıki bu zengin ülkelere ucuz iş gücü olarak bu ülkelerde üretim yapılıyor bu ülkelerin yer altı yer üstü kaynakları kullanılıyor bir gerçekde varsa gelişmiş zengin ülkelerin eskilerini bu ülkeler kullanıyor yeri geliyor hiybe olarak yeri geliyor kelepire satılıyor.. kısaca bu iş üç beş zenginin almasıyla olucak iş değil..

    Türkiyeden basit bir örnek vermek gerekirse bugün anadoludaki dayının altından murat doğan torosunu alıp diyebilirmisinki git 60-70 bin tl ye elektrikli yada hidrojenli araç al adam o torosu zaten zor zar masraflarının altından kalkıyor ama dersen şu torosuna doğanına bin tl ye iki bin tl ye hho kit tak takside girer ama onu yapar.. yani ihtiyacımız olan şey bence öncelikli mevcut dünya sistemini mevcut dünyadaki benzin ve dizel motorları götürebilicek alternatif bir yakıt..

    ozaman en sağlıklı ve sağlamı şuan için avantajlısı doğal gaz olmalı




  • sorularınızın cevapları geçmiş yüzyıllarda da yaşandı , herkesin atı var idi , biraz zengin olanın fazla hayvanı var bunları üretir ve hizmet verir idi. Evet bir günde değişim olmayacak ama sonuçta tüm araçlar hidrojenle çalışacak sonuç değişmez. Tüm mesele bunu hangi nesil görecek ve alabilecek , tüm mesele burada ,

    Dünyadaki karbon bazlı kaynaklar kesinlikle uzun üsreli talebi karşılayamayacak düzeyde . Elektrik ve bunu depolamak önümüzdeki ilk büyük marajdır şimdiye kadar buna konsantre olmamalarının nedenleri çok farklıdır , onlarca sayfa petrol peak petrol sayfamızda yazdık.Sadece silah ve argesine ayırt edilen para bir yıllığına bu alana kanalize edilse çok buluş çıkar , eğer internette yayınlanıyorsa buhar devrimi sonrası çok benzer tartışmaların gazeterde yazıldığını göreceksiniz. Don't worry be happy.
  • Verilen bilgiler teorik olarak doğrudur.. Hidrojen ve hho gazının normal hava basıncı altında yanmasını tecrübe ettiğinizde arada çok büyük bir fark olduğunu görürsünüz. Hidrojen, verilen formülde tam yanmayı ancak yeterli miktarda oksijenle başarabilir. Deneysel olarak hidrojeni yaktığımızda anlaşılan o ki, havada yeterli miktarda oksijenle buluşamamaktadır. Oysa elektroliz ile üretilen HHO gazı tam yanmayı sağlayacak miktarda hidrojen ve oksijeni barındırmaktadır. Aynı formüldeki gibi.
    HHO ile ilgili birçok bilgi, yazılı ve görsel olarak nette paylaşılmaktadır. Burada söz konusu paylaşımlar bunların faydalı olup, olmadığına dair çalışmalarla ilgili bilgileri kapsamakta ve deneysel olarak çalışılmaktadır.
    Öncelikle verimli bir HHO üretimi ile ilgili malzemeler ve hesaplamalar önceki sayfalarda paylaşılmıştır. Konu çok yönlü olması nedeniyle tüm ilgili branşlardan katılım ve paylaşım beklediğimizi söylemiştik.
    Hatta verimsiz olmasına rağmen fayda sağladığı gösterilen, tez çalışmaları da paylaşıldı.
    Burada birçok kişi, ticari amaç gütmeden çalışmalarını paylaştı. En azından, deneysel olarak kendilerine ve katılımcılara bir şeyler kattı.
    Amaç ana yakıtın daha iyi yanmasını sağlayarak, bundan faydalanmak. Bunun için daha farklı yollar da denenebilir. Sayın Delifişek.Tux’ un yöntemide bilinen bir uygulama . Yoğunluğu artırarak daha hacimli bir patlama yaratılabilir.
    Tabii ki etkisi bilimsel metotlarla kanıtlanmayan hiçbir sistem kabul görmez. Burada amatör olarak çalışan bizler de bunları sağlayacak imkanlara sahip değiliz.
    Dünya ekonomisinde petrolün çok büyük değerinin olduğu günümüzde, bu tür alternatif yakıtların ortaya çıkarılması kimsenin işine gelmez.
    Hidrojen pilleri, çok kısa sürede şarj olabilen kimyasal piller vb. birçok konudan son yıllarda sıkça bahsedilmekte, ne yazık ki kullanıma sunulması hep gecikmekte ya da geciktirilmektedir. Kısaca bu konu üzerinde bir çok oyunlar dönmektedir.
    Yaptığım sürüş testleri ve yakıt hesaplamaları deneysel olarak bu uyduruk sistemin fayda sağladığını gösteriyor.




  • Arkadaşlar, hakikatten harika beyin fırtınası yaşamışsınız, Okurken bile tek nefeste okudum diyebilirim.
    Şimdi bazı arkadaşlarıma göre bu tasarrufun sebebi başkalaştırılmaya çalışılmış, Neyse biz ona da kabulüz.
    Bu arada hadi hep beraber konuya dönelim.
    Şöyleki..
    Bizim yapmaya çalıştırğımız sistemimiz hakkında akıl danışsak ayıp olurmu?
  • Elektrikli araçda yeni bir şey değil biliyorsunuzdur gerçi ferdinand porsche ve henry fordun ilk yapdıkları araçlarda elektrikli araçlardı yani o zamanlarda böyle umutlar beklentiler varmış elektrikden ama verimsiz kısa menzil oluşu onları yeniden içden yanmalı motorlara döndürmüş.. araba tarihinde yüzlerce defa elektrikli araç testleri denemeleri hatta üretimleri yapıldı ama ne yazık ki kısa menzil ve batarya ömrü problemlerinden hiç bir zaman tutmadı..

    Geçen gün bloomberg'de teslanın belgeselini yapmışlar tesla bile defalarca batmış hep sahibi cepden para yatırmış şirketi ayakda tutabilmek için kaldıki teslada 460 km galiba ona yakın bir şey menzil öne sürsede fifth gear programında sürat testinde 90km sonra aracın şarjı bitti ve bu canlı yayında oldu.. sonra iki tarafda birbiriyle mahkemelik oldu..

    90 lılarda clio elektrikliler vardı ben belgeselini izlemişdim o zmanlar trt'de geleceğin yakıtı deniyordu 2000 yılında bütün araçlar elektrikli olucak deniyordu o zamanki clionun menzilide 120km falandı.. yıl oldu 2013 elektrikli fluenceler çıkdı onca yılda yani 20 yılda menzili 160 km ye ancak çıkartabildiler yani 90 yılındaki clioya 60 km menzil eklenmiş bunca yılda bu menzilde bence hiç bir şeye yetmez.. ben bile yeri geliyor günde 250-300 km yol yapıyorum kaldıki bu yolu şehir içi yapıyorum çünkü istanbul çok büyüdü yeri geliyor tuzla pendikden mal çekip beylikdüzüne götürüyoruz müşteriye benim gibi bir sürü gezici çalışanlar var :) yani demek istediğim ben elektrikli araçlarda batarya değil ama bir yakıt ile hareket verilirse biraz daha menzilinin uzayıp kullanılabilir bir ayara gelebiliceğini düşünüyorum buda hidrojenle mümkün olabilir zaten hyundai ve honda nın çıkış amacıda bu..

    ama o sürece kadarda dediğiniz gibi jenerasyonlar geçemesi lazım maliyetlerin ucuzlaması lazım şu anda elektrikli yada alterantif bmw hidrogen 7 gibi araçların fiyatları normal orta gelirli yada alt gelirli b yada c segmenti araç alıcı kesmine ulaşabilicek rakamlardan çok çok uzak rakamlar..
    o yüzden hep diyorum öncelik mevcut araçları mevcut elimizdekileri yürütmek olmalı bir şekilde hho kitlerle falan..
    şu anda benzin fiyatları bel büküyor zaten aşırı pahalı dünyada.. avrupada bile rakamlar çok yüksek deniliyor ordaki insanların bile refah düzeyi yüksek olmasına rağmen şikayet ediyorlar pahalılıkdan bizde 5 tl yi buldu..bizim jenerasyona en azından ayakda durabilmemiz işlerimizi götürebilmemiz için mevcut araçlarımızı sürebiliceğimiz hho kitleri gibi alternatif kitler falan lazım bizden sonraki jenerasyonlarda artık direk umarım hidrojenli araçlar falan kullanır.. En azından içden yanmalı motorlardan elektrikli hidrojenli araçlara geçiş döneminde bu tip kitler sistemler mevcut sistemi ayakda tutar mağdur etmez insanları ve yeni nesil hidrojenli araçların devrinde içden yanmalı motorları hala sürdürülebilir kullanılabilir bir hale getirir atıl bir duruma düşürmez..

    neticede her şey son teknoljide değil klasik araç severler yada manevi bazı değerlerden dolayı babasından kalmış kardeşinden kalmış çocukluğu geçmiş bazı anılardan dolayı eski araçları kullanan insanlar var bu insanların önüne trilyon koysanız yeni nesil araçlara binmezler bu insanları falanda düşünmek lazım diye düşünüyorum..




  • 
Sayfa: önceki 141142143144145
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.