Şimdi Ara

Hibrit Araç Bataryaları ile Sorun Yaşayan Var mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
3.246
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar.
    Toyota Corolla Hibrit almayı düşünüyorum. Ondan dolayı özellikle Toyota kullanıcıları olmak üzere hibrit kullanıcılarına veya bununla ilgili tecrübesi olanlara sormak istedim. Bildiğiniz üzere Toyota'nın Auris gibi hibrit modelleri 2012 yılından beridir ülkemizde satılıyor. Ondan önce de Prius satışı başlamıştı. Bu sürede hiç bataryası ömrü tükenip, batarya değişimi yapan var mı? Tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim.



  • https://www.sikayetvar.com/toyota/toyota-yaris-hibrit-14bin-kmde-hibrit-akusu-bitti
    https://www.sikayetvar.com/toyota/toyota-yaris-hibrit-arac-elektrige-gecmiyor


    Şikayetleri var batarya ücreti belli 2000$


    4-5 yıllık hibrit arabayı ben 2 el şahsen almam



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emrcnd -- 6 Şubat 2020; 16:19:41 >
  • Neden hibrit? 1.6 benzinli neden düşünmüyorsunuz?
  • Hibrit araçlar yakıt tüketimi açısından bence bir balondur. Bence hiç o topa girme. Hem de ikinci el bir hibrite.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahmut_emmi

    Hibrit araçlar yakıt tüketimi açısından bence bir balondur. Bence hiç o topa girme. Hem de ikinci el bir hibrite.
    https://forum.donanimhaber.com/yakit-tuketim-degerlendirme-kiyaslama--141565277#141565277
  • Gecen youtubeda 35bin kmde Hyundai İoniq batarya ölçümü yaptilar.
    %99 çıktı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 7 yaşında Yaris Hybrid var bende. Şimdilik bir sıkıntı yok, devam.

    Yakıt tüketimi İzmir şehir içi yoğun trafik ağırlıklı ve uzun yol dahil yazın 3.8lt/100km, kışın 4.6lt/100km, ortalama tüketim 4.2-4.3lt/100km (pompa ölçümü ile yol bilgisayarı paralel).

    Yılda kaç kilometre deviriyorsanız ona göre 7 senede diğer konvansiyonel otomobile göre yakıttan kaç lira avantaj sağlarsınız diye kümülatif getiriyle birlikte hesaplayın. Sonra batarya 7.senede bozulursa kaç lira kar/zarar edersiniz bulursunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • emrcnd E kullanıcısına yanıt
    İlk şikayette bir tuhaflık var hocam. 14.000 km ve 6 yıllık araç benim gibi 3 yılda 14000 km yapabilmiş ben için bile biraz ilginç. Ama ikinci sıkıntı. Son cümleniz ise daha da sıkıntı. Satmak zor olacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Biraz yakıt tüketimi ve verimli bir araç kullanmak, biraz tam elektrikli olamasa da elektrikli araç deneyimlemek, biraz da hibrit Corolla'nın orta seviyesinde (Flame) yüksek seviyedeki (passion) bazı donanımların neredeyse aynı fiyata bulunması nedeniyle hibrit Corolla düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Carsever kullanıcısına yanıt
    Çok iyi hocam. Ioniq lityum-iyon batarya kullandığı için muhtemelen daha dayanıklı ama bildiğim kadarıyla artık sıfırı gelmiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    https://forum.donanimhaber.com/yakit-tuketim-degerlendirme-kiyaslama--141565277#141565277

    Alıntıları Göster
    Corolla döktürmüş hocam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bulentcandan

    7 yaşında Yaris Hybrid var bende. Şimdilik bir sıkıntı yok, devam.

    Yakıt tüketimi İzmir şehir içi yoğun trafik ağırlıklı ve uzun yol dahil yazın 3.8lt/100km, kışın 4.6lt/100km, ortalama tüketim 4.2-4.3lt/100km (pompa ölçümü ile yol bilgisayarı paralel).

    Yılda kaç kilometre deviriyorsanız ona göre 7 senede diğer konvansiyonel otomobile göre yakıttan kaç lira avantaj sağlarsınız diye kümülatif getiriyle birlikte hesaplayın. Sonra batarya 7.senede bozulursa kaç lira kar/zarar edersiniz bulursunuz.
    Dediğiniz gibi hesaplayayım hocam. Ben ÖTV indirimi ile araç alabildiğim için 5-5,5 yıl kullanıp satmayı düşünüyorum. Bu açıdan hibrit olmasının satarken ne kadar kayıp yapacağını da hesaplamamda fayda var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    Kac Kilometre oldu ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Akü yatmayı sevmez, hibrit aracın kullanılmaması bataryayı öldürür. Standart kullanılmış bir araç alırsanız kolay kolay sorun yaşamazsınız. Yani 2-3 günde bir de olsa kullanılmış olması iyidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hybrid araçlar toplam masrafları göz önüne alındığında aslında makul araçlar değil. Örneğin Toyota Corolla 1.8.

    Nerdeyse yıllık 5000 tl MTV var. Ortalama 5 yılda bir batarya değişimini de ekleyelim en az 3000 USD.

    Yani yıllık 600 USD + 5000TL = 15.500 TL bir yıllık gideri var.

    Bu arabayı aldığınızda yıllık en az 15.500 TL lik tasarruf yapacak yol gitmelisiniz ki bu arabayı aldığınıza değsin.

    Bir de bu aracın ikinci elini almakta risk diyelim ki aldınız bu seferde satışı kolay olmayacaktır.

    Bunun yerine full elektrikli yada tüplü araç almak çok daha mantıklı geliyor bana.

  • zehirli kullanıcısına yanıt
    günlük düzenli kullanımda 300bin km çok rahat götürüyor bu araçlar yurt dışında kullanılan priuslarda 400bin km yapılmış ve aracın aküleri ölçüldüğünde %60 batarya ömrü kaldığı görülmüş. bu araçlarla yurt dışında taksicilik yapan bir sürü insan var. ayrıca akü sorunu yaşayanların araçlarının yılına ve yaptığı km'ye bakmak gerekli adam 14bin km de sorun yaşamış akü bu yani yatmayı sevmez gayet normal bir durum

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.