Şimdi Ara

Hararet göstergesi kırmızı sınırda yardım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
9
Cevap
0
Favori
698
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar 2008 ford cmax aracım var.3,5 saatlik Bitlis -diyarbakır yolculuğum sırasında radyo kendiliğinden açılıp kapanmaya,cd çalar çalışırken radyoya geçiş yapmaya ,saniyelik olarak abs ve stop arıza ışığını yakıp kapamaya ayrıca direksiyon arızası ikazı verip sonra bu ikazı söndürme gibi gariplikler olmaya başladı.ayrıca bazen araç farlarında ışık azalıp tekrar çoğalıyor.bunlar hep saniyelik oluyor.Diyarbakır a vardım aracımı parkettim.2 saat sonra çalıştırdım 10 dakika sonra aracın hararet çubuğunun yarıyı geçip kırmızıya dayandığını gördüm ,hemen aracı durdurup su seviyesine ve sıcaklığına baktım ,su seviyesi normaldi ,suyun sıcaklığı da normaldi parmaklarımı yakmadı,kapağı açınca fışkırma tazyik gibi şeyler olmadı.Sizce sorun nelerden kaynaklanmış olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ck25 -- 22 Ocak 2018; 23:52:38 >



  • O nasıl bişeydir öyle. Başıma gelse 3 harfliler arabayı ele geçirdi zannedderdim. Şaka bi yana aklıma akü geliyor; üstadlar daha iyi bilir bekleyelim bakalım ne tahminler gelecek.
  • elektrik arızası vardır hararet artmamıştır diyerek bir iddia ortaya atıyorum.
  • Benzer sorunları bende yaşadım hararet göstergesi tavan yapıyordu ancak genleşme kabında her şey normaldi, teyp kendi kendine şarkıları atlıyordu, gösterge ampulleri birer birer patlamaya başladı kalorifer fanı araçla orantılı olarak dönmeye başladı vb. Sonuç olarak arızanın aküde olduğu tespit edildi. Akü voltajı zaman zaman 12.4 volt' un altına kadar düşük güç veriyordu ideali ise 13-14 volt(minimum 12,6) arasıydı. Aslında ilginç olan kısım ise araç sıkıntısız marş basıyordu. Ustam 2 çözüm yolu önerdi birincisi; - kutuptan kaportaya bir kablo çekilerek şasi yapılması ya da akü değişimi ben aküyü değiştirdim sorun çözüldü. Tahminimce sizinde akü probleminiz var, ölçüm yaptırmanızda fayda var. Eğer voltaj değeri 12.4 volt altında ise akünüzün sadece %75' lik kısmı dolu demektir. Bu oranda sülfatlaşma başladığını gösterir.

    Saygılar.




  • Verdiğiniz bilgiler için tşk ederim inşallah sadece aküde sorun vardır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Önce şarj dinamosunu ölçtürün 14volt olması gerekir. Akü araç çalışmiyoken 12.4,12.6 civari olmalı. Şarj dinamosu az şarj yapiyosa akü tam dolmaz. Bu da sizdeki arizaya sebebiyet verir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Akü başlarındaki somunlar gevşemiş ,araç yolda giderken sarıldığında göstergelerde anormallikler oluyormuş.yolda giderken 2 far ampulü patladı elektrikçi ye götürdüm araci , somunlar i sıktı sorunlar ortadan kalktı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Sarı yağ lambası ve stop etme
    9 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Bazen gösterge panelindeki temassızlık ta gösterge değerlerinin kapanıp açılmasına sebep olabilir.Yetkili servis oldukça pahalı olan gösterge panelini değiştirmeye kalkar. Ancak bu panellerde deneyimli olan tamircilerde küçük bir ücretle bu problemi çözebilirsiniz.Bu arada size KM düşürmeyi isteyip istemediğinizi de sorarlar (ek ücret).
  • Elektrik arızası. Önce akü bağlantılarına sonra aküye, bunlarla çözülmezse sigorta kutusu ve kontrol üniteleri kontrol edilir.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.