Şimdi Ara

Hararet Göstergesi - Aşırı Yakıt Tüketimi Sorunu/ Acil

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
4.329
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar Sevgili Üstatlar,

    Öncelikle iyi forumlar dilerim.

    Başlıkta da belirttiğim gibi aracımda hararet göstergesi sorunu mevcut.
    Sorum şudur ki, normal kullanımda hiç bir sorun yoktur. Ama biraz yükleneyim (gaza kökleyenim) hemen 120 lere çıkıyor hararet ve klimayı kapatıp sağda yavaş yavaş gidince düşüyor...

    Şuan ki aracım 2004 Mondeo 2.0 Tdci Auto (Mk3 kasa)

    Farklı siteler de farklı farklı yorumlar ve çözümlemeler yapanları okudum. Aynı sorun yüzünden bir çok kişi müzderip olmuş fakat, çözüm yöntemleri değişiktir. Ustaya gittiğimde hangisini kontrol ettirip nokta atışı çözüme gitmeliyim bilemedim. Kazıklanmak ta istemiyorum açıkçası

    Siz değerli arkadaşlar dan da fikir almak ve en son derleyip bir adım atmak istiyorum.

    Bu arada söylemeyi unuttum, yakıt tüketimimde kesinlikle artmıştır.

    Teşekkürler...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >











  • Üstatlar önerisi olan yok mu yav

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam ben pek tecrübeli değilim araba konularında ama benim 206+ da da hararet 110 lara geliyodu sizinki gibi. Araçta 2 kademe fan açılması gerekirken 1. kademede rezistans bozuk olduğundan dolayı açmıyor ve hararet sürekli 105-110 arasında geziyordu.Değiştikten sonra 95 i geçmiyor. Aklınızda bulunsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dunwall1

    Hocam ben pek tecrübeli değilim araba konularında ama benim 206+ da da hararet 110 lara geliyodu sizinki gibi. Araçta 2 kademe fan açılması gerekirken 1. kademede rezistans bozuk olduğundan dolayı açmıyor ve hararet sürekli 105-110 arasında geziyordu.Değiştikten sonra 95 i geçmiyor. Aklınızda bulunsun.

    Siz fan rezistansı diyorsunuz yani.

    Anladım.

    Dediğiniz gibi ise kolay olur, bir ustaya göstereceğiz bu hafta ama malum tanıdık da olsa güvenemiyor insan...



    Amacım 3 - 4 farklı seçenek ile gidip başka yerleri hem kurcalatmamak hemde nokta atışı arızayı bulup çözüme gitmek.



    Bunu yazıyorum, ayrıca teşekkür ederim. Hiçte öyle anlamıyorsunuz gibi düşünmeyiniz lütfen

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • hararet müşürü arızalanmış olabilir. değişik dereceli 90'lık, 100'lük gibi hararet müşürleri vardır. Sanayide aracınıza uygun haharet müşürü taktırırsanız sorun çözülmüş olur büyük ihtimalle. Motor sıcaklığının normal seviyenin altında olması veya üstünde olması yakıt tüketimini ciddi derecede artırır. Bu sıcaklık değeri her araç için farklıdır. Yani müşürü taktırırken düşük dereceli taktırırsanız yakıt tüketiminiz yine artacaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: merdempc

    hararet müşürü arızalanmış olabilir. değişik dereceli 90'lık, 100'lük gibi hararet müşürleri vardır. Sanayide aracınıza uygun haharet müşürü taktırırsanız sorun çözülmüş olur büyük ihtimalle. Motor sıcaklığının normal seviyenin altında olması veya üstünde olması yakıt tüketimini ciddi derecede artırır. Bu sıcaklık değeri her araç için farklıdır. Yani müşürü taktırırken düşük dereceli taktırırsanız yakıt tüketiminiz yine artacaktır.

    Anladım.



    Müşür acaba hangisi?



    Heraret müşürü, yağ soğutma müşürü mü ?



    Tam olarak motor bölümünde hangi kısımda oluyor ve usta bunu yapay olarak çıkartıp test edebiliyor mu ? Yanı çıkar at yapmayalım demek istiyorum



    Öte yandan bugün Yenibosna Kuleli deki ustamız var çok eski. Ona gittim. Radyatör tıkalıdır tanısı koydu. %50 öyledir diyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: coviden


    quote:

    Orijinalden alıntı: merdempc

    hararet müşürü arızalanmış olabilir. değişik dereceli 90'lık, 100'lük gibi hararet müşürleri vardır. Sanayide aracınıza uygun haharet müşürü taktırırsanız sorun çözülmüş olur büyük ihtimalle. Motor sıcaklığının normal seviyenin altında olması veya üstünde olması yakıt tüketimini ciddi derecede artırır. Bu sıcaklık değeri her araç için farklıdır. Yani müşürü taktırırken düşük dereceli taktırırsanız yakıt tüketiminiz yine artacaktır.

    Anladım.



    Müşür acaba hangisi?



    Heraret müşürü, yağ soğutma müşürü mü ?



    Tam olarak motor bölümünde hangi kısımda oluyor ve usta bunu yapay olarak çıkartıp test edebiliyor mu ? Yanı çıkar at yapmayalım demek istiyorum



    Öte yandan bugün Yenibosna Kuleli deki ustamız var çok eski. Ona gittim. Radyatör tıkalıdır tanısı koydu. %50 öyledir diyor

    hararet müşürü denilen şey zaten direk radyatör üzerinde veya radyatöre bağlı soğutma boruları üzerinde olur. Yağ müşürü çok farkl birşey. Genellikle bulması, sökmesi takması çok kolay biryerdedir. Usta söktüğünde arızalı olup olmadığını test edip anlayabilir.

    Anladığım kadarıyla sizin araç hararet yükseldiğinde radyatör fanını çalıştırmıyor. Eğer doğru anladıysam çok büyük bir ihtimalle bu müşür arızalıdır. Araç soğutma sıvısının aşırı ısındığını bu icat sayesinde anlar. Bu arıza yaparsa ısındığını anlamadığı için fanı açarak soğutma da yapamaz. Ama eğer fan açıyorsa ve buna rağmen hararet yükseliyorsa büyük ihtimalle ustanın dediği gibi radyatörde tıkanıklık vardır.

    Ayrıca her dizel araç hararet yaptığında bir süre sakin kullanımda veya durdurarak rölantide bekletildiğinde harareti kendi kendine düşürür.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Fluence Hararet Göstergesi Sorunu
    12 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • 1-Devridaim pompasını kontrol ettirin, yüksek hız ve devirde soğutma suyu döngüsünü "bir sebeple" sağlayamıyor.

    2-Aracınız önden kazalı ve radyatör kaynaklı-tamirli ise de bu döngü sağlıksız olur.
  • soğutma devresinde bir darlanma var anladığım kadarıyla termostatı,müşürü,fanı bir kontrol ettirin.Radyatorun hortumlarını söküp su ile temizleyin radyatörün petlerine bkaın dıştan pislik olabilir soğumayı engeller buda.
  • Uzun uzun anlatımınız için çok teşekkür ederim.



    Hayırlı hafta sonları

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mr.big kullanıcısına yanıt
    Vallahi inşallah dediğiniz gibi değildir. Maliyet o kadar artıyor ki tahmin etmekte zorlanıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ozgurozcan kullanıcısına yanıt
    Bakalım Özgür bey



    En kısa ve zahmetsiz süreç ile atlatacağız inşallah

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu hararet müşürü ve fan resistansı arıza verdiğinde ,
    sarı motor uyarı ışığı yanması lazım ,(motoru kontrol ettırın )
    gibi de yazı çıkıyor ,arıza tespıt cıhazı ile arıza nedenini öğrenmek
    daha isabetli olur
  • Arkadaşlar,



    Ustamdan gelen telefon ile gün içerisinde sorunu çözdük.



    Parçayı aldım yarın taktıracağım.



    Termostat gövdesi çürümüş ve süresini doldurmuş

    Gövde içerisinde termostat ile birlikte



    - İthal: 100 TL

    - Otosan: 540 TL dır.



    İlgi ve alakanıza çok teşekkür ederim.



    Mk3 2002-2007 Ford Mondeo kullanıcılarınıda ufak bir bilgi olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • coviden C kullanıcısına yanıt
    sonuç?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beratad

    sonuç?

    Geç gördüm kusura bakmayın.



    Sonuç 2.gün hüsran...

    1 haftadır 100 - 110 dan yukarı çıkamıyorum. Yapan ustam biraz yoğun, ilk fırsatta alacak tekrar nasip ise. Gerçi ona patlayacağım sanırım sinirimi



    Gene olmadı yani özet ile...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracı bayrampaşa keleşler ford servisine chek- up a verdim

    Arızaları tespit ettiler Güzel de bir fiyat çıkardılar.

    Aracımı yaptırmadım, 20 yıllık ford uatasına vereceğim, aldım aracı.



    Sorunları duymak ister mısınız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • coviden C kullanıcısına yanıt
    neymiş?
  • Öncelikle yoğunlaşıp hararetin kaynağının devirde daim de ve ona bağlı ekipmanlar da olduğunu gördüler. Bunun bütçesi normal aslında. Sorun yok. Ama benim yeni değiştirdiğim termostat gövdesi de değişecek miş. Neden ? Orijinal değil.



    Ön tabla yazmışlar. Ön takım yani...

    Aldıktan 1 hafta sonra ben yaptırdım. 450 Tl parçalar 150 Tl işcilik ile. 2 aylık dedim. Orjinal değilmiş.



    Sağ ön disk çatlamış. Belirtisi yok ama doğrudur bakacak ustam. Ön frenler bitmiş 20 gün önce kendi diğer ustam gerek yok demişti.



    Küçük hızlarda saniyeler içinde uğultu geliyor idi, krank kasnağı ve ona bağlı ekipmanlar değişecek. Bu bir pahalı geldi orjinal olunca.



    Enjektör uçlarında hafif yağ kaçağı vardı. Keçe alınıp temizlenecekti. Fazla gelmedi gibi maaliyet aslında.



    Toplamda işçilik (1.500) dahil kdv hariç 7.000 TL çıktı araçta.



    13 yaşında araçta. 30 - 34 bin en bana fiyatlı araçta ...





    Arkadaşlar bilginiz olsun. Hakikî usta lazım. Her marka için. Yoksa servisler felan bize göre değil. Mk5 mk6 kasa olsa araç elbette servise veririm. 100.000 yada küsür araç



    Çıkacak sorunlu yerler belli oldu.



    Bakalım aşamaları sizinle paylaşırım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bende hararet problemi yasadim , aracim 407 , benim sorununm radyator fani arizaliymis , degistirdik su an hicbir kosulda 90 dereceyi gecmiyor , maalesef sogutma sorunu cok sikintili dogru tespit yapilip cozulene kadar epey zaman ve maddi kayip.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.