5-10 derecelik rampada yarı pedal, 3. vites, düşük devir mi? Yoksa 2. vites, çeyrek pedal, yüksek devir mi? Yakıt açısından hangisi daha ekonomik olur-BEnzin dizel fark etmez....
Teknik cevaplar verilirse daha iyi tartışırız......
Dizelde muhtemelen 2bin devir civarı iyi olacaktır,benzinlide ise 3 in civarı iyi olacaktır.Ama sorduğunuz sorunun ucu çok açık,ağırlık,güç vs vs...Ayrıca eskiden böyle bir muhabbet geçmişti forumda
yuksek vites düşük devir her zaman daha az yakıt tüketimi demektir. 3 vites daha az yakacaktır. motor daha az zorlandığı için.
bence motorun çevirdiği devir kadar gazın tabana yakınlığı daha da önemli eğerki çeyrek pedal 3000 rpm civarı ise ekonomik olan budur ancak araç 3000 i geçiyorsa mecburen vites değiştirmek gerekecek..
3.vites düşük devir yarı gazdaki enjeksiyon milisaniyesi X motor devri = 2.vites yüksek devir çeyrek gazdaki enjeksiyon milisaniyesi X motor devri
Yukarıdaki eşitlik noktası kırılma noktasıdır. Hangi taraf daha düşük çıkar ise o taraf daha ekonomiktir.
Yani sorunun cevabı her iki viteste de bahsettiğiniz durumu yaşadığınız motor devrine ve o motor devrinde, bahsettiğiniz gaz pedalı konumundaki enjeksiyon milisaniyesine bağlıdır.
Bu verileri verirseniz tam olarak hangisinin daha ekonomik olduğunu yazabilirim.
Enjeksiyon milisaniyesini nasıl hesaplayabiliriz hocam? 2-5.5 milisaniye benzin enjeksiyonu normal deniyor ama neye göre?
quote:
Orijinalden alıntı: O.B.K
3.vites düşük devir yarı gazdaki enjeksiyon milisaniyesi X motor devri = 2.vites yüksek devir çeyrek gazdaki enjeksiyon milisaniyesi X motor devri
Yukarıdaki eşitlik noktası kırılma noktasıdır. Hangi taraf daha düşük çıkar ise o taraf daha ekonomiktir.
Yani sorunun cevabı her iki viteste de bahsettiğiniz durumu yaşadığınız motor devrine ve o motor devrinde, bahsettiğiniz gaz pedalı konumundaki enjeksiyon milisaniyesine bağlıdır.
Bu verileri verirseniz tam olarak hangisinin daha ekonomik olduğunu yazabilirim.
dostum teknik dedim ama bu hakkatten aşırı teknik olmuş...daha yumuşatarak açıklayabilirsen gerçekten seviniriz...
Enjeksiyon milisaniyesi enjektörün bir devirde açık kalma süresidir. Enjektörü vana gibi düşünün. Enjeksiyon milisaniyesi de enjektörün her devirde kaç ms açık kalacağını gösterir.
Tuğberk hocam rölantide 2.5-3 ms civarı normaldir. Ancak yükte bu süre 10 ms civarına çıkar. Tam yükte, yani, open loop'tan hemen önce de 16-20ms civarındadır. Tabi ki aracın motor kapasitesine göre de değişir.
Enjeksiyon milisaniyesi OBD ile görülür. Veya LPG'cilerin programları da enjeksiyon milisaniyesini görür.
Ecu'ya göre enjektörlerin milisaniye başına standart bir püskürtme hacmi vardır diye düşünüyorum, gaz pedal konumuna göre püskürtme süreleri değişebilir. 1 devirde geçecek zaman silindir hacmine ve dolasıyla silindir strokuna göre değişir mi? Yoksa her motorda 1 devir eşit zamanda mı tamamlanır?
Yanlışlarımı düzeltebilirsiniz
quote:
Orijinalden alıntı: Quadrifoglio
Ecu'ya göre enjektörlerin milisaniye başına standart bir püskürtme hacmi vardır diye düşünüyorum, gaz pedal konumuna göre püskürtme süreleri değişebilir. 1 devirde geçecek zaman silindir hacmine ve dolasıyla silindir strokuna göre değişir mi? Yoksa her motorda 1 devir eşit zamanda mı tamamlanır?
Yanlışlarımı düzeltebilirsiniz
Püskürtme milisaniye süreleri yalnızca bir devirliktir. Ve söylediğiniz gibi gaz pedalının konumu ile doğru orantılıdır.
Enjeksiyon milisaniyesi bilinmiyorsa gaz pedalının konumu esas alınabilinir.
Yani gaz pedalı %20 basılı iken her devirde 20 birim yakıt püskürtülüyorsa, gaz pedalı %70 basılıyken her devirde 70 birim yakıt püskürtülür denebilir. (ECU farklı katsayılar kullanarak farklı karışımlar hazırlayabilir ama genel işleyiş yönü ve oranı bu şekildedir. )
Şimdi 2. viteste gaza %20 basarken motor devri 4000 olsun. Her devirde 20 birim yakıt püskürtüleceğinden dakikada 20X4000=80.000 birim yakıt püskürtülür.
3. viteste gaza %70 basarken motor devri 2000 olsun. Her devirde 70 birim yakıt püskürtüleceğinden dakikada 70X2000=140.000 birim yakıt püskürtülür.
Bu hesaba göre hangi devir hangi vites ve hangi gaz pozisyonunun daha ekonomik olduğunu hesaplamak için aracın aynı hızda sabit gidebilmesi için gerekli gaz pozisyonunu, o hızda o viteste motor devrini bilmemiz gerekir.
Enjeksiyon milisaniyesi yerine gaz pedalı açısını da alabilirsiniz. Sonuçta tam miktarı bulamasanız da oran olarak yine doğru sonuca ulaşırsınız.
Teşekkür ederim hocam, konuyla ilgili aklınızda bir kaynak var mı? Daha da detaylı incelemek isterim açıkçası.
quote:
Orijinalden alıntı: Quadrifoglio
Teşekkür ederim hocam, konuyla ilgili aklınızda bir kaynak var mı? Daha da detaylı incelemek isterim açıkçası.
Hocam "injection" + "pulsewidth" diye aratabilirsin.
Nette biraz bakınca genelde tanım şeklinde bilgiler buldum. Çok örnekli, açıklamalı bilgi yok. Hesaplayıcılar var. Denk gelirse yazarım yine buraya.
quote:
Orijinalden alıntı: O.B.K
quote:
Orijinalden alıntı: Quadrifoglio
Teşekkür ederim hocam, konuyla ilgili aklınızda bir kaynak var mı? Daha da detaylı incelemek isterim açıkçası.
Hocam "injection" + "pulsewidth" diye aratabilirsin.
Nette biraz bakınca genelde tanım şeklinde bilgiler buldum. Çok örnekli, açıklamalı bilgi yok. Hesaplayıcılar var. Denk gelirse yazarım yine buraya.
Tamam hocam.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme