Şimdi Ara

Hamilton: 'MotoGP, Formula 1'den daha zorlu'

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
617
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Hamilton: "MotoGP, Formula 1'den daha zorlu"


    Lewis Hamilton, motosikletlere duyduğu sevgiden bahsederken, MotoGP'nin Formula 1'den "daha zor" olduğunu da söyledi.


    Hamilton: "MotoGP, Formula 1'den daha zorlu"


    Lewis Hamilton, IWC Schaffhausen sponsorluğunda gerçekleşen bir etkinlikte yedi kez MotoGP Dünya Şampiyonu Valentino Rossi ile birlikte bir röportaj verdi. İki isim, birbirlerine olan hayranlıklarından ve elde ettikleri büyük başarılardan bahsettiler.


    2021 sezonunun sonunda uzun MotoGP kariyerini noktalayan Rossi, bu sezondan itibaren GT World Challenge Europe serisinde mücadele edecek.


    İtalyan sürücü, MotoGP sürücülerinin F1'e duyduğu hayranlığı dile getirirken, bu durumun karşılıklı olduğunu ve F1 pilotlarının da MotoGP'ye hayranlık beslediğini söyledi.


    Hamilton, Rossi'nin yorumuna katılırken, motosiklet serilerini F1'den daha zor bulduğunu söyledi.

    Hamilton, "Valentino iki serinin pilotları arasında karşılıklı bir hayranlık olduğundan bahsetti."

    "Ben şahsen MotoGP'nin daha zor olduğunu düşünüyorum -emniyet kemeri olmadan yarışıyorlar!"

    "Yaptıkları her kaza büyük oluyor. Güvenliği arttırmanın da zor olduğu bir seri, dolayısıyla korku faktörünün her zaman orada olduğunu ve olacağını söyleyebilirim." 

    "Motosiklette çekiş kontrolü ve kaldırma kontrolü bulunmasına rağmen motosikleti kontrol edemeyebilirsiniz. F1 ise sürekli daha güvenli bir hale geliyor." dedi.


    Hamilton, Romain Grosjean'ın 2020 Bahreyn GP'sinde yaptığı büyük kazayı F1'de güvenliğin ne kadar ilerlediğinin bir örneği olarak gösterirken, MotoGP'nin "sinir bozucu" olmaya devam ettiğini belirtti.


    Hamilton, "Henüz 2 sezon önce çok büyük bir kazayla karşı karşıya kaldık."

    "Araç alevler içindeydi ve Romain araçtan çıkmayı başardı. Formula 1, insanların hayatını kaybettiği çok tehlikeli bir yarış serisi olmaktan çıktı ve bence doğru yönde gidiyor."

    "Fakat Rossi'nin ve diğer MotoGP sürücülerinin yaptıklarını tam bir şok içinde izliyoruz. Bu adamlar Mugello'da 1. viraja girerken saatte 360 ​​kilometreden fren yapıyorlar!"

    "Bunun dışında motosikletin üstünden yere çakıldıkları kazalar da var... bu sinir bozucu!" dedi.



    Hamilton: "MotoGP, Formula 1'den daha zorlu"


    Hamilton aslında motosiklet yarışlarında bir kariyer sahibi olmak istediğini, fakat babası Anthony'nin bunu çok tehlikeli bulduğu için ona engel olduğunu söyledi.

    Yedi kez F1 Dünya Şampiyonu, "Motosikletleri her zaman çok sevmişimdir. Aslında gençliğimde motosiklet sürmeyi araba sürmekten daha çok seviyordum!"

    "Babam bunu istemedi, çok tehlikeli olduğunu söyledi. Beni iki teker yerine dört tekerle yarışmaya teşvik etti."

    "Bunun doğru karar olduğunu söyleyebilirim, nitekim Vale ile aynı zamanda yarışsaydım pek başarılı olamazdım." dedi.


    Hamilton buna rağmen tutkusundan vazgeçmemiş durumda. İngiliz pilot zaman zaman kendi motosikletiyle piste çıkıyor, bunun dışında 2019'da Valencia'da yine Rossi ile bir araç takası da yapmışlardı.


    Hamilton, "F1 kariyerimin ilk günlerinden bu yana sahip olduğum bir süper motosikletim var, sezonun bitmesinin ardından dışarı çıkmayı ve pist günleri yapmayı seviyorum."

    "Büyüleyici olmasının yanı sıra size farklı bir bakış açısı da kazandırıyor. Açıkçası televizyonda izlemek de zevkl, ancak bu motosikletler bir F1 aracından çok daha farklı."

    "Valencia'da Valentino ile bir takas günü yapma ayrıcalığına sahip olduk. Bir MotoGP motosikletini deneyimlemek ve efsanenin kendisiyle aynı pistte olmak benim için rüya gibiydi. Çok ama çok gerçeküstü bir andı!" dedi.





    Kaynak:

    Hamilton: "MotoGP, Formula 1'den daha zorlu" (motorsport.com)

    S








  • Yaşlı kurt Doctor :)

  • Caliph'in mesajı vardı, ona cevap verirken mesajı silindi. Sanırım adminler bana mesaj silme yetkisi tanımışHamilton: "MotoGP, Formula 1'den daha zorlu" 


    Caliph; katılıyorum n'par eder yine şampiyon olurdu MotoGP'de Hamilton.


    Öte yandan ikisi de kategorilerinde efsane oldu ve ikisinin de ortak tutkusu motosikletler olmuş ilginç bir şekilde.


    Yine ilginçtir, Michael Schumaher, Fernando Alonzo, Damon Hill, Sabestian Vettel, Kimi Raikkonen, Ayrton Senna, Mark Webber, John Surtees gibi F1 yıldızları da motosiklet meraklısıymış:


    Top 10: Formula One Bikers (bennetts.co.uk)





  • Motosiklet iyi kullanmanın ne kadar tecrübe ve cesaret istediğini, anlamak isterseniz yolda kolu bacağı kopan yarışçılara bakabilirsiniz. 2cm kalınlığındaki korumalara sokaktaki hiçbir motorcu güvenmemeli…

    MotoGP ise her açıdan çok güvenli ama bence çok daha fazla yetenek istiyor f1’den.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • NextMove kullanıcısına yanıt

    Motosiklet kazalarında ölüm ihtimali otomobile göre 28-33 kat fazla. Ekipman bir yere kadar koruyor, çoğu durumda ekipman yetersiz kalıyor ölümü engellemede.


    Ama MotoGP de çok güvenli değil. Son 10 yılda 3 MotoGP yarışçısı kazalarda öldü. Sayısız yaralanma var. Motosiklet Grand Prix'inde serinin başladığı 1949'dan bu yana 104 yarışçı ölmüş.


    F1 Hamilton'un dediği gibi MotoGP'ye göre çok daha güvenli.


    MotoGP'nin daha fazla yetenek istediğine katılıyorum. 360 kms hızdan viraja giriş için fren yapmak motosiklet üzerinde çok daha zor çünkü öndeki 13 santim arkadaki 20 santim kalınlığında, üstelik tabanı düz değil yuvarlak olan 2 tekere mahkumsunuz. F1'de devasa lastikler yüksek hızlarda frenlemeyi çok kolaylaştırıyor.


    Keza MotoGP'de virajlar tam bir meydan okuma. Kim virajda daha yüksek hıza sahipse, kim viraja daha geç giriyor, daha erken çıkıyorsa genellikle yarışı o kazanıyor. Motosiklet kazalarının hemen hepsi virajlarda oluyor bu yüzden.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Torlak Kemal -- 5 Nisan 2022; 22:44:45 >




  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt

    anlatmak istediğim konu, sokağa oranla pistlerin ne kadar güvenli olduğu, ekipman neredeyse değişmiyor. Sokakta kullandığın ile pistte kullandığın ekipman aynı. Ama pist o kadar güvenli tasarlanıyor ki motogp kazalarının bir çoğunda sokakta hayatta kalmanız mümkün değil.


    buna karşın motoGP özgüven ve cesaret işi, F1’e kıyasla.


    CBR1000RR kullanmak ile pist motoru kullanmak arasında fark yok gibi… ducati panigale carbom v4s saniyorum, neredeyse pist motorunun bir klonu.

    iyi bir arabaci ile f1 surucusu arasinda milyon defa fark vardir.

    iyi bir motorcu ile MotoGP binicisi arasindaki fark, araba surucusu ve f1 pilotu arasindaki kadar olamaz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NextMove -- 6 Nisan 2022; 16:14:15 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • NextMove kullanıcısına yanıt

    Anlıyorum, yazdıklarına pek itirazım da yok zaten. Pist elbette sokaklara göre çok daha güvenli, bu doğru bir tespit ama MotoGP F1'den daha güvenli değil. Ben bunu ifade etmeye çalışmıştım.


    Evet pist çok daha güvenli ama F1'e nazaran güvensiz. Söylemek istediğim buydu.


    İyi bir sürücü ile F1 sürücüsü arasında dağlar kadar fark vardır. Kesinlikle doğru ama iyi bir motosiklet sürücüsü ile MotoGP sürücüsü arasında da gerçekten çok fark vardır. İyi bir motosiklet sürücüsü arka tekeri kaydırarak dönemez örneğin ki motoGP'de hem arka hem ön tekerleği kaydırarak dönen onlarca sürücü var. Bir örneğini aşağıya video olarak koyuyorum. Keza bir "highside" vakasını nasıl yöneteceğini, nasıl düşeceğini vs. bilemez iyi bir motosiklet sürücüsü. Yine frenlemeyi, frenleme modülasyonunu asla bir motoGP sürücüsü gibi yapamaz. Viraja girebileceği maksimum hızı tespit edemez bir MotoGP sürücüsü gibi.Bunlar çocukluktan öğrenilip geliştirilen yetenekler.


    Evet CBR 1000RR-R olsun, Ducati Superleggera, Aprilia RSV4 Factory vs. olsun MotoGP motosikletlerine az çok yaklaşan performansları olan motosikletler ama otoyolda gazlamakla 14 sağlı-sollu virajı olan bir pistte gazlamak aynı şey değil. Pist bambaşka bir şey ve tecrübeden çok mukavemet (stamina), %110 performans ve saf yetenek gerektiriyor. Öyle olmasaydı en tecrübeli Rossi emekli olmazdı.


    MotoGP sürücüleri binlerce motosiklet yarışçısı arasından elene elene özenle seçiliyor, aynı F1'de olduğu gibi...


    Bunun dışında mutabıkız zaten.


    (104) BEST SLIDE MOTOGP IN SLOW MOTION - YouTube


    (20+) Watch | Facebook





  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt

    haklisin. Yine de ben en azindan kendi edindigim kadar super sport olmayan enduro ve sport touring tecrubelerimden iyi bir motosiklet surucusunun fizik kurallarini iyi bir 4 tekerlekli arac surucusunden cok daha iyi uyguladigini ve daha cesur oldugunu dusunuyorum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NextMove -- 7 Nisan 2022; 16:0:59 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • NextMove kullanıcısına yanıt

    Kesinlikle katılıyorum. İyi bir motosiklet sürücüsü olmak, iyi bir otomobil sürücüsü olmaktan daha çok bilgi, tecrübe, yetenek ve çalışma istiyor. Motosiklet sürmek otomobil sürmekten daha zor ve çok daha riskli. Bu da sağduyulu bir motosiklet sürücüsünü, yolu ve trafik koşullarını bir araba sürücüsüne nazaran çok daha iyi ve dikkatli okumaya itiyor. Ancak çoğu motosiklet sürücüsü, özellikle genç olanları bu vasıflara sahip değil. Bana kalsa ehliyetlerini ellerinden alırdım. Hele scooter sürücüleri!..


    Ehliyeti aldıktan sonra herhangi bir otomobili sürebilirsiniz ama ehliyeti aldıktan sonra bir ileri sürüş kursuna gitmeden motosiklet kullanmaya, hele yüksek hacimli motosiklet kullanmaya başlamak hiç doğru değil. Her motosiklet sürücüsü kesinlikle bir ileri sürüş eğitiminden geçmeli. Otomobil hatayı affeder, motosiklet affetmez.





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.