Şimdi Ara

Hafif Ticariler hakkında bir soru.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
1
Favori
6.151
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle bu araçlara dair bildiklerimizi gözden geçirelim,
    Adı üstünde hafif ticari araç (doblo, kangoo, connect vs.) bu araçların asıl amacı şirketlerin ve ticaret yapanların işlerini görmesi olduğu konusuna itiraz etmiyorum. Bu yüzden;

    - 0 Km alınırken ÖTV'si düşüktür,
    - Yük taşımaya elverişlidir. (Önceleri arka akslar makaslıydı, şimdilerde helezon yaylı bağımsız süspansiyonlu olanlar da çıktı)
    - Binek otomobilleri aratmayacak kadar konforlu olibiliyorlar,
    - Düşük ÖTV nedeniyle hem 0 km si hem de ikinci elde fiyatları nispeten düşüktür,
    - Kullananlardan psikoteknik belge isterler (herhalde deli olup olmadığına bakıyorlar :) )
    - Ayrıca tutturdular mı bir de meşhur K7 belgesi vardır. (Bunun ne işe yaradığını ve niye istendiğini hala çözebilmiş değilim)
    - Bölünmüş yollarda Max 95 Km/h hız limiti vardır (bildiğim kadarıyla)
    - Kamyonet olarak tescil edilir,
    - Panelvan olarak vergilendirilir (Ne hikmetse...)
    - Ruhsatlarında kimisinin Yük Nakli, kimisinin Yolcu Nakli, kimisinin de Yolcu ve Yük Nakli yazar.
    - Her yıl TUVTURK muayenesine girer vs.

    Arkadaşlar şimdi bu bilgiler ışığında sorum şu: BU ARAÇLARIN GERÇEK ŞAHISLARA SATIŞI NEDEN SERBEST VE GERÇEK ŞAHISLARIN BU ARAÇLARI KULLANMASI NEDEN YASAK? (Neden yasak diye sormayayım da şöyle sorayım K7 belgesi almam mümkün değil çünkü işyerim yok. Devlet bana bu araçların satışını niçin yasaklamıyor? Kullanmanın tek çözümü ÖTV farkının ödenip aracın hususileştirilmesi mi ? Bu durumda da bir yasal boşluk oluşmuyor mu, farkını ödeyenler ya da ödemeyenler diye?)

    Görüşlerinizi rica ediyorum.







  • Büyük dayımda 2003 model Peugeot Partner var. Koltuklu. 2 senede bir muayenesi var. Ayrıca SRC veya diğer belgelerden hiç biri yok. Gerek te yok. Araç sınıfı otomobil diye geçiyor. Yani kısaca hususi ve ticari şeklinde sınıfları var. K7 ve SRC gibi belgeler hepsi için lazım olmuyor.

    Küçük olan dayımın 2005 model Peugeot Partneri var. O da koltuklu ama kamyonet olarak geçiyor. Her sene muayeneye gidiyor. Ondada K7 veya SRC yok. Konya'dan köye gidipgelirken bazen jandarma noktasında kontrolden geçer. Hiç bir belgesi eksik sayılmıyor. Araba kamyonet ama ticari değil. Hususi.
  • Daha doğrusu önceleri pek sorun çıkarmıyorlardı, şimdi kontrol sıklaştırıldı, özellikle İstanbul köprü geçişlerinde maliye ekipleri hemen her ticariyi kenara çekiyormuş... Ruhsatında Yük Nakli ya da Yük & Yolcu Nakli yazanların K Belgesinin zorunlu olduğunu söylüyorlarmış. Komedi de tam burada başlıyor işte, Kamyonet olarak tescil edilen bir araçla Yolcu Nakledeceksiniz ama bunu yaparken bagajınızda yük olmayacak. Yük taşıyorsanız ruhsata aykırı kullanım tespiti yapıyor ve güzelce cezayı yazıyorlarmış. Evet cezası da 2.044,-TL Birde Şu Var Yük Yolcu Nakli Yazıyorsa ve Şirket Adına Kayıtlıysa Zaten 700 TL Ye alınabiliyormuş bir süreliğine. Sonrasında 7.000 TL fiyatı varmış. Lakin Şirket yoksa K belgeside alınamıyormuş.
    Bu arac var diye şirket mi kuracak vatandaş işe bak...

    Gözünü sevdiğimin ülkesi ya...
  • Bilgisayara geçince yazarım..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bütün hayalim bir gün bir yerlerden hafif ticari edinip kavşaklarda frene basmadan kafayı göstermek, sıkışık trafikte sağ boşlukları değerlendirip milletin önüne kırmak, yazın sıcakta atletle araç kullanıp TEM'de en sol şeritte 80 km/sa hızla gitmek, en sağ şeride geçtiğimde ise önümde 90 km/sa hızla seyreden bineklere selektör yapmak, çıkış alacağım yere 20 metre kala en sol şeritten en sağa geçmek, en sağ şeritte giderken katılımdan gelen araçlara yol vermeyerek kenara toslamamaları için fren yaptırmak gibi bir arzum vardı. İnşallah 7000 TL verip belge falan almak gerekmez. Çünkü bu zevk için vermeyi planladığım paranın neredeyse yarısı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilgealp.ozturk

    Bütün hayalim bir gün bir yerlerden hafif ticari edinip kavşaklarda frene basmadan kafayı göstermek, sıkışık trafikte sağ boşlukları değerlendirip milletin önüne kırmak, yazın sıcakta atletle araç kullanıp TEM'de en sol şeritte 80 km/sa hızla gitmek, en sağ şeride geçtiğimde ise önümde 90 km/sa hızla seyreden bineklere selektör yapmak, çıkış alacağım yere 20 metre kala en sol şeritten en sağa geçmek, en sağ şeritte giderken katılımdan gelen araçlara yol vermeyerek kenara toslamamaları için fren yaptırmak gibi bir arzum vardı. İnşallah 7000 TL verip belge falan almak gerekmez. Çünkü bu zevk için vermeyi planladığım paranın neredeyse yarısı.

    Büyük yazıyı okuyunca dün akşam TV8'de seyrettiğim Kobra Takibi dizisi geldi aklıma. Sürücü Audi arabası ile tam çıkışa geldiğine en sol şeritten en sağ şeride geçti. Geçerken VW kullanan bayan sürücünün kaza yapıp ölmesine sebep oldu.

    Bence bunu yaparken bir daha düşünün.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    quote:

    Orijinalden alıntı: bilgealp.ozturk

    Bütün hayalim bir gün bir yerlerden hafif ticari edinip kavşaklarda frene basmadan kafayı göstermek, sıkışık trafikte sağ boşlukları değerlendirip milletin önüne kırmak, yazın sıcakta atletle araç kullanıp TEM'de en sol şeritte 80 km/sa hızla gitmek, en sağ şeride geçtiğimde ise önümde 90 km/sa hızla seyreden bineklere selektör yapmak, çıkış alacağım yere 20 metre kala en sol şeritten en sağa geçmek, en sağ şeritte giderken katılımdan gelen araçlara yol vermeyerek kenara toslamamaları için fren yaptırmak gibi bir arzum vardı. İnşallah 7000 TL verip belge falan almak gerekmez. Çünkü bu zevk için vermeyi planladığım paranın neredeyse yarısı.

    Büyük yazıyı okuyunca dün akşam TV8'de seyrettiğim Kobra Takibi dizisi geldi aklıma. Sürücü Audi arabası ile tam çıkışa geldiğine en sol şeritten en sağ şeride geçti. Geçerken VW kullanan bayan sürücünün kaza yapıp ölmesine sebep oldu.

    Bence bunu yaparken bir daha düşünün.

    Hahaha.. Çok iyi bir tavsiye. Bunun için niye televizyonda dizi izliyorsunuz ki gelin ben size bizzat göstereyim İstanbul trafiğinde. İstanbul trafiğinde eski sayılmam, toplasanız 40 bin kilometrem var şimdiye kadar. TEM'de FSM'den gelip Ankara yönüne en sol şeritten en sağa doğru geçerek çıkış alan kamyon gördüm. Audi'ye haksızlık etmeyelim. Nice Audi sahipleri bilirim gün içinde trafikte apaçi sürücülü hafif ticarilere yol vermek zorunda kalan.

    Konuyu dağıtmayalım, K2 belgesine hayır! Ben gerekmiyor diye biliyorum. Yük taşırken yakalanmayın ama. Bavul neyim olur.

    Edit: Listeyi eksik yazmışım, bavul mavul olduğu gibi mangal, mangal kömürü, çaydanlık, battaniye, piknik tüpü, yakan top,açılır kapanır sandalye, masa yükten sayılmıyor diye biliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi b42.ozturk -- 13 Ocak 2012; 15:08:11 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    DGS Hakkında Küçük Bir Soru
    7 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Şirkette bir tane Opel Combo var.

    K2 belgemiz ve aracı kullananların SRC belgeleri var.
    Şimdiye kadar araç boş iken defalarca maliye denetimine rastladık, aracın içinde mal olmayınca hiçbiri durdurmadı, daha doğrusu durduruyorlar, aracın içine bakıyorlar, devam edin diyorlar.

    Bir keresinde evdeki 102 ekran LCD'yi tamirciye götürürken durdurdular, tv'ye baktı, ne işle uğraştığımızı sordu. "Balık yemi" deyince "devam edin" dedi, evraklara yine bakmadı.

    Eğer araçta ticari niteliği olan bir eşya yok ise evraklara bakmadılar. Sanırım genelde de uygulama böyle.

    Hız limitine gelince, bölünmüş yollarda hız limiti 85 km/h'dır. Otobanlarda 95 km/h'dir.
    Yol tutuş konusunda çok güvenmeyin, altınızdaki güvenli bir şekilde yük taşımak için yapılmış ticari bir araç. Düz asfaltta arka yaylar size iyi yol tutuyor gibi gösterebilir, ama yoldaki yama veya bir çukurda sürprizle karşılaşabilirsiniz, lütfen dikkat.
    Konforuna gelince, beklentilerinizi yüksek tutmayın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilgealp.ozturk

    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    quote:

    Orijinalden alıntı: bilgealp.ozturk

    Bütün hayalim bir gün bir yerlerden hafif ticari edinip kavşaklarda frene basmadan kafayı göstermek, sıkışık trafikte sağ boşlukları değerlendirip milletin önüne kırmak, yazın sıcakta atletle araç kullanıp TEM'de en sol şeritte 80 km/sa hızla gitmek, en sağ şeride geçtiğimde ise önümde 90 km/sa hızla seyreden bineklere selektör yapmak, çıkış alacağım yere 20 metre kala en sol şeritten en sağa geçmek, en sağ şeritte giderken katılımdan gelen araçlara yol vermeyerek kenara toslamamaları için fren yaptırmak gibi bir arzum vardı. İnşallah 7000 TL verip belge falan almak gerekmez. Çünkü bu zevk için vermeyi planladığım paranın neredeyse yarısı.

    Büyük yazıyı okuyunca dün akşam TV8'de seyrettiğim Kobra Takibi dizisi geldi aklıma. Sürücü Audi arabası ile tam çıkışa geldiğine en sol şeritten en sağ şeride geçti. Geçerken VW kullanan bayan sürücünün kaza yapıp ölmesine sebep oldu.

    Bence bunu yaparken bir daha düşünün.

    Hahaha.. Çok iyi bir tavsiye. Bunun için niye televizyonda dizi izliyorsunuz ki gelin ben size bizzat göstereyim İstanbul trafiğinde. İstanbul trafiğinde eski sayılmam, toplasanız 40 bin kilometrem var şimdiye kadar. TEM'de FSM'den gelip Ankara yönüne en sol şeritten en sağa doğru geçerek çıkış alan kamyon gördüm. Audi'ye haksızlık etmeyelim. Nice Audi sahipleri bilirim gün içinde trafikte apaçi sürücülü hafif ticarilere yol vermek zorunda kalan.

    Konuyu dağıtmayalım, K2 belgesine hayır! Ben gerekmiyor diye biliyorum. Yük taşırken yakalanmayın ama. Bavul neyim olur.

    Edit: Listeyi eksik yazmışım, bavul mavul olduğu gibi mangal, mangal kömürü, çaydanlık, battaniye, piknik tüpü, yakan top,açılır kapanır sandalye, masa yükten sayılmıyor diye biliyorum.

    Benim Audilere sözüm yok. Dizideki araba Audi idi. O yüzden belirttim. Dediğiniz konuda haklısınız. O çıkışı biliyorum. Adam Ümraniye'den itibaren en sol şeritten gitmeye devam ediyor. Oraya gelince aniden sağ şeride geçiyor. Trafiği zora sokuyor. Var böyle şoförler.

    Neyse. Konuyu dağıtmayalım. Konu boşa gitmesin.




  • Eğer aracınız şahıs üzerine kayıtlı olursa src ve k2 belgelerini istemiyorlar.
    yanlız şahıs üzerine kayıtlı iken ticari faaliyette kullanıyorsanız yani bagajda yük taşıyorsanız bu belgeleri yine isterler.
    ticari faaliyette kullanacaksanız mutlaka src ve k2 belgesi alınması gerekir yada yükle yakalanmayacaksınız.
    ama araç şirket üzerine kayıtlı ise sürücünün src ve aracın k2 belgelerini istiyorlar
    src pek sorun olmuyor diye biliyorum ama k2 yi kesin istiyorlar
    cezasıda 2 bin küsür tl
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erzurum lu

    Öncelikle bu araçlara dair bildiklerimizi gözden geçirelim,
    Adı üstünde hafif ticari araç (doblo, kangoo, connect vs.) bu araçların asıl amacı şirketlerin ve ticaret yapanların işlerini görmesi olduğu konusuna itiraz etmiyorum. Bu yüzden;

    - 0 Km alınırken ÖTV'si düşüktür,
    - Yük taşımaya elverişlidir. (Önceleri arka akslar makaslıydı, şimdilerde helezon yaylı bağımsız süspansiyonlu olanlar da çıktı)
    - Binek otomobilleri aratmayacak kadar konforlu olibiliyorlar,
    - Düşük ÖTV nedeniyle hem 0 km si hem de ikinci elde fiyatları nispeten düşüktür,
    - Kullananlardan psikoteknik belge isterler (herhalde deli olup olmadığına bakıyorlar :) )
    - Ayrıca tutturdular mı bir de meşhur K7 belgesi vardır. (Bunun ne işe yaradığını ve niye istendiğini hala çözebilmiş değilim)
    - Bölünmüş yollarda Max 95 Km/h hız limiti vardır (bildiğim kadarıyla)
    - Kamyonet olarak tescil edilir,
    - Panelvan olarak vergilendirilir (Ne hikmetse...)
    - Ruhsatlarında kimisinin Yük Nakli, kimisinin Yolcu Nakli, kimisinin de Yolcu ve Yük Nakli yazar.
    - Her yıl TUVTURK muayenesine girer vs.

    Arkadaşlar şimdi bu bilgiler ışığında sorum şu: BU ARAÇLARIN GERÇEK ŞAHISLARA SATIŞI NEDEN SERBEST VE GERÇEK ŞAHISLARIN BU ARAÇLARI KULLANMASI NEDEN YASAK? (Neden yasak diye sormayayım da şöyle sorayım K7 belgesi almam mümkün değil çünkü işyerim yok. Devlet bana bu araçların satışını niçin yasaklamıyor? Kullanmanın tek çözümü ÖTV farkının ödenip aracın hususileştirilmesi mi ? Bu durumda da bir yasal boşluk oluşmuyor mu, farkını ödeyenler ya da ödemeyenler diye?)

    Görüşlerinizi rica ediyorum.

    %8 Vergi yerine %18 vergi verdiğin anda bu dediklerinin hepsi geçersiz sayılıyor.




  • Orijinalden alıntı: Ozn.Onl

    %8 Vergi yerine %18 vergi verdiğin anda bu dediklerinin hepsi geçersiz sayılıyor.



    %8 yerine %18 dediğin KDV mi oluyor?

    KDV ise %18 ödemekle de bitmiyor ÖTV farkının da ayrıca ödenmesi gerekiyor.

    Yazımda hususi otomobil olarak tescil edildiğinde zaten sorun kalmayacağını yazmışım. Sorun bu araçların gerçek kişilere satışının doğurduğu yasal boşluğa dikkat çekmişim...

    Sanki devlet bunu bile bile yapıyor gibi geliyor bana... Bir defa ÖTV ve KDV farkını tahsil etmektense defalarca hem radardan hem K belgelerinden ceza tahsil ederim diye bir düşünce var... Resmen vatandaşını kazıklıyor devlet...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Erzurum lu -- 13 Ocak 2012; 16:36:52 >
  • Orijinalden alıntı: Erzurum lu

    Orijinalden alıntı: Ozn.Onl

    %8 Vergi yerine %18 vergi verdiğin anda bu dediklerinin hepsi geçersiz sayılıyor.



    %8 yerine %18 dediğin KDV mi oluyor?

    KDV ise %18 ödemekle de bitmiyor ÖTV farkının da ayrıca ödenmesi gerekiyor.

    Yazımda hususi otomobil olarak tescil edildiğinde zaten sorun kalmayacağını yazmışım. Sorun bu araçların gerçek kişilere satışının doğurduğu yasal boşluğa dikkat çekmişim...

    Sanki devlet bunu bile bile yapıyor gibi geliyor bana... Bir defa ÖTV ve KDV farkını tahsil etmektense defalarca hem radardan hem K belgelerinden ceza tahsil ederim diye bir düşünce var... Resmen vatandaşını kazıklıyor devlet...

    bak bir de şu yönden düşün benim aracı almamdaki nedeni söyleyeyim sana o zaman almam gerekir mi gerekmezmi diye bana mantıklı bir cevap ver ben anında satayım aracımı binek alayım ...

    babam emekli oldu ve kendini tarlaya adadı. kendi keyfi için tarlaya gidiyor değişik değişik sebzeler meyveler dikiyor. tarla yolu haliyle berbat ötesi fiorino bile bazen altını sürtüyor toprak yola. tarlaya her gittiğinde su motorunu ve eşyalarınıda koyması gerekiyor. çünkü tarlaya bırakırsa anında çalarlar motoru.

    şimdi biz ne yapalım dacia logan sw mi alalım? fiorinodan daha kalitesiz ve daha özelliksiz bir araç almak benim içime sinmez. ayrıca fiorinonun güvenliği dacia ya nal toplatır.

    20 bine 4 hava yastıklı espli yükseklik derinlik ayarlı direksiyon yükseklik ayarlı koltukları olan 6 + hoparlör cd mp3 çalarlı aux girişli. 2008 model ve üstü bir araç önerirsen anında değiştiririm aracımı.

    hee unutmadan yerden yüksek olmak zorunda. malum tarla yolu :)

    kısacası demek istediğim bu araçları ihtiyaçlarımız için alıyoruz. ticaret yapmıyoruz ama aynı fiyata o kadar özellikli 3 yaşında bir binek araç bulamazsın. hem dizel hem parça ucuz hem yerden yüksek her yola uyum sağlıyor. ticaret yapmasak bile hobilerimiz için alıyoruz bu araçları. ki gnümüzde bir çok ticari araç konfor ve güvenlik bakımından fiyatları 50 bini geçen b sınıfı araçlara kafa tutar hale geldi.

    misal donanım olarak fordun 50. yıl özel serisini araştırın derim. bir çok b sınıfı ve c sınıfında bulunmayan özellikler mevcut.

    yeni doblo hakeza yeni caddy de aynı. berlingo partner fiorino bu araçlar bir çok b ve c sınıfından daha fazla güvenlik sunuyor :)




  • Ara sıra Fiesta Van kullanıyorum. Bize denk gelmez değil mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erzurum lu

    Öncelikle bu araçlara dair bildiklerimizi gözden geçirelim,
    Adı üstünde hafif ticari araç (doblo, kangoo, connect vs.) bu araçların asıl amacı şirketlerin ve ticaret yapanların işlerini görmesi olduğu konusuna itiraz etmiyorum. Bu yüzden;

    - 0 Km alınırken ÖTV'si düşüktür,
    - Yük taşımaya elverişlidir. (Önceleri arka akslar makaslıydı, şimdilerde helezon yaylı bağımsız süspansiyonlu olanlar da çıktı)
    - Binek otomobilleri aratmayacak kadar konforlu olibiliyorlar,
    - Düşük ÖTV nedeniyle hem 0 km si hem de ikinci elde fiyatları nispeten düşüktür,
    - Kullananlardan psikoteknik belge isterler (herhalde deli olup olmadığına bakıyorlar :) )
    - Ayrıca tutturdular mı bir de meşhur K7 belgesi vardır. (Bunun ne işe yaradığını ve niye istendiğini hala çözebilmiş değilim)
    - Bölünmüş yollarda Max 95 Km/h hız limiti vardır (bildiğim kadarıyla)
    - Kamyonet olarak tescil edilir,
    - Panelvan olarak vergilendirilir (Ne hikmetse...)
    - Ruhsatlarında kimisinin Yük Nakli, kimisinin Yolcu Nakli, kimisinin de Yolcu ve Yük Nakli yazar.
    - Her yıl TUVTURK muayenesine girer vs.

    Arkadaşlar şimdi bu bilgiler ışığında sorum şu: BU ARAÇLARIN GERÇEK ŞAHISLARA SATIŞI NEDEN SERBEST VE GERÇEK ŞAHISLARIN BU ARAÇLARI KULLANMASI NEDEN YASAK? (Neden yasak diye sormayayım da şöyle sorayım K7 belgesi almam mümkün değil çünkü işyerim yok. Devlet bana bu araçların satışını niçin yasaklamıyor? Kullanmanın tek çözümü ÖTV farkının ödenip aracın hususileştirilmesi mi ? Bu durumda da bir yasal boşluk oluşmuyor mu, farkını ödeyenler ya da ödemeyenler diye?)

    Görüşlerinizi rica ediyorum.

    Öncelikle kavram karmaşasını ortadan kaldıralım. Bu araçlar halk diliyle hafif ticaridir. Araç sınıfı kamyonettir bildiğiniz üzere. Dolayısıyla hususi/ticari olma durumu araç üzerinden kazanç sağlanma durumuna göre değişir. Örneğin taksi plakalı kırmızı dolmuş olarak kullanılacaksa araç ticari olur. Bu gibi kullanımlar harici kişisel araçlar/şirket üzerine olup da iş için kullanılmayan araçlar hususi diye geçer..

    K7 belgesi değil, K2 belgesi. K2 belgesi ruhsatta ticari olarak geçen araçlar için gereklidir ve bu belgeye sahip araçları ancak SRC belgesi olan şahıslar kullanabilir. Sizin alıp da kişisel olarak kullandığınız, hususi olarak geçen araçlarınız şirket üzerine olsa dahi K2 belgesi gerektirmez ve aracınızı kullanacak kişilerin de SRC belgesi alması gerekmez. Konuya yanlış bakmışsınız, gerçek şahısların bu tip araçları kullanması yasak değil. Dolayısıyla satışında da bir sıkıntı yok..

    İmzamdaki araç şirket üzerine, aracı kişisel olarak kullanıyoruz. Ruhsatta hususi/yük nakli diye geçiyor. Ne K2 belgesi ne de SRC belgesi almamıza gerek yok. Kaç kere polis çevirdi. İnanın sormadı bile..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erzurum lu

    Öncelikle bu araçlara dair bildiklerimizi gözden geçirelim,
    Adı üstünde hafif ticari araç (doblo, kangoo, connect vs.) bu araçların asıl amacı şirketlerin ve ticaret yapanların işlerini görmesi olduğu konusuna itiraz etmiyorum. Bu yüzden;

    - 0 Km alınırken ÖTV'si düşüktür,
    - Yük taşımaya elverişlidir. (Önceleri arka akslar makaslıydı, şimdilerde helezon yaylı bağımsız süspansiyonlu olanlar da çıktı)
    - Binek otomobilleri aratmayacak kadar konforlu olibiliyorlar,
    - Düşük ÖTV nedeniyle hem 0 km si hem de ikinci elde fiyatları nispeten düşüktür,
    - Kullananlardan psikoteknik belge isterler (herhalde deli olup olmadığına bakıyorlar :) )
    - Ayrıca tutturdular mı bir de meşhur K7 belgesi vardır. (Bunun ne işe yaradığını ve niye istendiğini hala çözebilmiş değilim)
    - Bölünmüş yollarda Max 95 Km/h hız limiti vardır (bildiğim kadarıyla)
    - Kamyonet olarak tescil edilir,
    - Panelvan olarak vergilendirilir (Ne hikmetse...)
    - Ruhsatlarında kimisinin Yük Nakli, kimisinin Yolcu Nakli, kimisinin de Yolcu ve Yük Nakli yazar.
    - Her yıl TUVTURK muayenesine girer vs.

    Arkadaşlar şimdi bu bilgiler ışığında sorum şu: BU ARAÇLARIN GERÇEK ŞAHISLARA SATIŞI NEDEN SERBEST VE GERÇEK ŞAHISLARIN BU ARAÇLARI KULLANMASI NEDEN YASAK? (Neden yasak diye sormayayım da şöyle sorayım K7 belgesi almam mümkün değil çünkü işyerim yok. Devlet bana bu araçların satışını niçin yasaklamıyor? Kullanmanın tek çözümü ÖTV farkının ödenip aracın hususileştirilmesi mi ? Bu durumda da bir yasal boşluk oluşmuyor mu, farkını ödeyenler ya da ödemeyenler diye?)

    Görüşlerinizi rica ediyorum.

    Merhaba;

    Tespitleriniz güzel, ancak yanlışınız var.. Bu araçları gerçek şahıslar satın alabilir ve kullanabilir.
    K ve SRC belgelerini bende çok kafama takmıştım. En yetkili makama mail attım. aldığım cevap :

    Karayolu Taşıma Yönetmeliğine göre,
    (MADDE 2/3-e : Gerçek kişiler adına 'HUSUSİ' olarak kayıt ve tescil edilmiş kamyonet cinsi taşıtlarla ve bunların römorklarıyla yapılan ve hem taşımanın hem de taşınan eşyanın ticari olmadığı taşımalar; bu Yönetmeliğin kapsamı dışındadır.)
    Kamyonet cinsi taşıtlarda; Şahıs (gerçek kişi) adına kayıtlı olan, Ruhsatında hususi olarak tescil edilmiş olan ve Binek aracı olarak kullanılan (herhangi bir yük-eşya taşıması yapılmayan) kamyonet cinsi araçların 'K' türü yetki belgesine kayıtlı olması gerekmemektedir.
    Bilgilerinize rica ederiz.

    budur...
    Dolayısı ile hususi kullanıyorsanız K belgesi almanıza gerek yok. Ancaaaak; Arkasında taşıdığınız yükün ticari olup olmadığı kararını görevli memur veriyor. Yani eğer kendi eviniz için fayans almış ve taşıyorsanız bile ceza yeme şansınız mevcut...

    SRC biraz daha karışık.. Kanun her ticari araca SRC belgesinin alınması gerektiğini yazıyor. Ama ticari aracın niteliğini belirtmemiş veya ben göremedim.
    Abuk subuk bir kontrolde memur size SRC belgesi sorabilir, ki sanıyorum jandarma bu konuda daha az bilgili, zira yukarı köylerde çok sorulduğunu duydum.

    Netice itibari ile eğer aracınız şirket adına kayıtlı ise K2 ve SRC belgesi gerekiyor. Hususi kullanımlarda gerekmediğini pek çok kaynak söylese de ilgili makamın bu araçları hususi (kendi aile ve hobi için) kullanan bizlerin mağduriyetini yok etmek için net olarak açıklık getirmesi gerekiyor.

    Aynı konuyu hız limitleri içinde düşünüyorum. Kamyonetler için konulmuş hız limitleri gayet mantıklı;
    Ama bizim araçlarımız panelvan, camlıvan. Bu yüzden kamyonetler ile aynı hız limitlerine koyulması mağduriyet yaratıyor. Tamam bir otomobille aynı olmaması gerekiyor, ama bir minibüsden de az olmaması gerekiyor, Zira benim doblonun üzerine 12000 TL daha ödeseydim m1 sınıfı yani otomobil ruhsatlısını alabilirdim. O zaman; şimdi 85 le gitmek zorunda olan aracım 110 la gidebilecekti. Sorun araçlarla değil tamamen duygusal yani :)
    Avrupada pek çok ülkede; panelvanların hız limitleri yüksek.

    Çözüm trafik tescilde de tıpkı maliyede olduğu gibi panelvan diye bir sınıf yaratılır, hız limitleri, köprü geçme olayları filan yeniden düzenlenebilir. Hatta trafikte mevcut olan araçlarında uygun olanları cuzi bir ücretle bu sınıfa kaydırılırsa devlet ciddi bir gelir bile kazanabilir....

    Selamlar....




  • Cevaplayan arkadaşlara teşekkür ederim. Verilen bilgiler gayet aydınlatıcı oldu, tabii bu araçların içinde bulunduğu yasal boşluğu devletin görmezden geldiğini düşünmekteyim yine de... kocatepe arkadaşın dediği gibi bagajdaki yükün niteliğini (ticari olup olmadığını) gelişigüzel bir memur tayin ediyorsa, hız limitlerinde kamyonet, vergide panelvan, gerçek kullanımda otomobil oluyorsa oturup düşünmek gerekiyor.

    Birkaç ay önce bir arkadaş köyündeki tarlasından devşirdiği dört çuval patatesi doblosunun bagajında şehir merkezindeki evine getirirken çevirmede "sen köyden patates alıp şehirde satıyorsun!" diye suçlanıyor ve ceza kesiliyor... Bunun üzerine arkadaş Trafik Tescil Şube Müdürlüğüne gidiyor itiraz ediyor, oradan Sanayi Ticaret Müdürlüğüne yönlendiriliyor, oradan ulaştırma bölge müdürlüğüne yönlendiriliyor velhasıl 10 gün kadar gidip geliyor...

    Sonuçta aracının ruhsatını yolcu nakli olarak değiştiriyor tabii kesilen cezayı da ödemek zorunda kalıyor.

    Peki koskoca emniyet, ulaştırma müdürlüğü, sanayi ticaret müdürlükleri vs. demiyor mu ki "Kardeşim kamyonetle yolcu nakli mi yapılır?" Kamyonet hususi olsa bile yükünü memur keyfine göre ticari sayabiliyor, peki hususi otomobillerin bagajında ticari yük taşıyanlar için nasıl bir yaptırım var?




  • Afedersiniz ama Ben hala Anlayamadım. Aracım şirket üzerine ve hususi yük nakli yazıyor. Bunun icin gereklimi k belgesi. ? Yani benim anladığım şirket üzerine kayıtlı olanlar alacak. O zaman hususinin anlamı ne.?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cengo_19

    Afedersiniz ama Ben hala Anlayamadım. Aracım şirket üzerine ve hususi yük nakli yazıyor. Bunun icin gereklimi k belgesi. ? Yani benim anladığım şirket üzerine kayıtlı olanlar alacak. O zaman hususinin anlamı ne.?

    Ticari mal yani şirketinizle ilgili malzeme taşımadığınız sürece K belgesi almanıza gerek yok. Ticarinin anlamı araç üzerinden para kazanılmasıdır, mesela taksi plakalı araçlar ticari olarak geçer..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK


    quote:

    Orijinalden alıntı: cengo_19

    Afedersiniz ama Ben hala Anlayamadım. Aracım şirket üzerine ve hususi yük nakli yazıyor. Bunun icin gereklimi k belgesi. ? Yani benim anladığım şirket üzerine kayıtlı olanlar alacak. O zaman hususinin anlamı ne.?

    Ticari mal yani şirketinizle ilgili malzeme taşımadığınız sürece K belgesi almanıza gerek yok. Ticarinin anlamı araç üzerinden para kazanılmasıdır, mesela taksi plakalı araçlar ticari olarak geçer..

    usta ben geçen mahmutbey gişelerde karayollarının trafiğine takıldım. aracım boştu.yetkili benden ehliyet ve ruhsatı istedi k belgesi yok dedi.evrakların fotokopisini ve arabanın resimlerini çekti. ceza varmı diye sordum. evraklar merkeze gidicek orda karar veriliyor dedi.. banamı öyle yaptı yoksa normalde de bilmiyor mu çıkamadım işin içinden. oysaki kaç tane çevirmeye denk geldim hiçbiri de ne src ne k belgesi sormadı. şuan cezanın kesilip kesilmedğinden bihaberim. inş kesilmemiştir ama cezanın yolunu gözler gibiyim :(




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.