Şimdi Ara

GURUR DUYDUM :AUTO BILD Süpersportwagen ''Etox Zafer'' (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
102
Cevap
0
Favori
21.634
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bari 2.0dci koyaydınız be adam
    _____________________________
    *HP nin yırtına yırtına RPM'le geleni değil, yuksek hacmin alt devirlerdeki torkuyla sessiz sedasiz geleni makbuldur.

    W220 S500L V8 Automat. (Satıldı)
  • Motor
    Yürüyen aksam
    Şanzuman
    Frenler
    Yakıt deposu
    Direksiyon
    Vites topuzu
    El freni
    Hız ve devir göstergesi
    Klima kontrol paneli
    Radyo CD paneli
    Kol dayama
    Kapı açma kolları
    Kapı tutacakları
    =
    Renault Megane


    Bu mu Türk arabası.

    Utandım.

    Karoseri farklı yapıp herşeyi Megane kullanmak nedir ki? Çinlileri eleştiriyoruz falan ama adamlar hiç değilse tasarımı çalıyorlar kalitesizde olsa. Motoru yürüyeni cartı durtu hepsini kendileri sanayisinde yapıyorlar. Bizimkiler üstüne karoser oturtuo %100 yerli otomobil diyorlar. E yuh. Madem yapacan şaka falan değil 1.6 Doğan motoru koy yürüyeni iyileştir onu koy. İşte o zaman %100 Türk olur. Sen başla önce kötüden. İyiye gidersin. Lamborghini bile ilk başta spor araba yapmamış sen niye yapıyosun? Şartlar uygun diye mi? Değil arkadaş. Şartlar uygun değil. 80.000'e 2 tane Megan alırım daha iyi.
    _____________________________




  • ben hiç gurur duymadım çok kötü bir araç
    şu küçücük fotoda bile belli..
    _____________________________
  • içi megandan motor megandan kaporta çakma marka Türkçe değil
    ne kaldıki gurur duyulabilecek eh plaka ankara plakası onunlamı göğsümüzü gerelim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sodömizer -- 8 Haziran 2009; 21:32:02 >
    _____________________________
    [DH] TOYOTA KULÜBÜ
    1993 Toyota Corolla 1.6 GLi 114 HP
    ahhhhhh ciğerimin,,, aman ciğeriiiimin köööşesiiiii....
  • Keşke güçlendirilmiş ve turbo ile beslendirilmiş Doğan motoru koysalardı birde X harfini kaldırsalardı, hiç değilse kötü, pahalı alınmaz ama %100 Türk diyebilseydik..
    _____________________________
    Bende insandım, bende hayal kurardım bir zamanlar..!!
  • motora vs konusunda eleştiri yapmak?(alıntı olmasından bahsediyorm güç konsundakilere yoktur sözüm)
    pagani zonda deyip öpüp 3 kere başımıza koyuyoruz
    etoxa haksızlık oluyor bu konuda



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Vincent van Gogh -- 8 Haziran 2009; 21:41:22 >
    _____________________________
  • Die Hälfte der 20 Bestellungen kommt übrigens von in Deutschland lebenden Türken. Kann also gut sein, dass er Ihnen demnächst mal begegnet

    burada almanyadaki türklerden 20 sipariş geldiğinimi yazıyor ???
    _____________________________
  • Cadde apaçilerini tatmin etmenin yeni bir yolu. Türk malı falan diye de kandırmasın kimse kendini.

    Söylemek istediklerimi de adanaliyik rumuzlu arkadaş söylemiş. Kendisinin mesajını buraya aynen aktarıyorum rahatsız olursa özel mesaj atması yeterli:

    quote:


    Şimdi söyleyeceğim şey başta beni rahatsız etmesine rağmen maalesef konunun temel sorunu budur!

    Biz, millet olarak ticari ahlaktan uzak bir milletiz. Temel sorunumuz bu. Bu forumda şu yorumu okuyan ve imalat sektöründe olan arkadaşlar içleri daha bir cız ederek okuyorlardır yorumları. Piyasadan bir iş yaptırmak, peşin parayla bile olsa inanın gerçekten zor. Ya adamın makinası bozulur, ya işçisi işe gelmez, ya elektrik tesisatında sorun olur, ya cenazesi olur, ya hastası olur, ya hammadde yanlış gelir, ya personel işi bırakır, ya bankadan çağırırlar v.s. v.s. v.s.

    Bırakın otomobil imal etmeyi, uçak ve hatta uzay mekiği bile üretebilecek beyinler, iş gücü ve imkanımız var. Ama iş ahlakımız yok. İş ahlakı olmadığı için, planlı, programlı, dürüst ve sözünü tutan imalatçıları bulmak gerçekten zor. Bütün bunlar olmadığı için de, DİSİPLİN yok! Disiplin olmayan bir oluşumda, bir kürdan bile üretemezsiniz. Millet olarak, disiplini sevmediğimiz için başarılı olamıyoruz.

    Bugüne kadar yerli otomobil imalatı denemeleri defalarca yapıldı. Bir kısmı bir noktaya kadar gelebildi, bir kısmı açmadan soldu. Sebebi de bahsettiğim disiplinsizliktir. Millet olarak genel işe tepeden başlıyoruz.

    Bakın süreç nasıl gelişiyor;

    Talaşlı imalat konusunda çalışan ve konuya yakın olan arkadaş düşünüyor, neden bir otomobil imal etmeyeyim? diye. Sonra da hesap kitap, plan proje v.s. yapılıyor ve bir de bakılıyor ki; aaa! yapabilirim! 1.6 piyasa motoru koyarım, ısıtma soğutma, fren, direksiyon, şanzıman ve elektrik sistemi piyasada olan herhangi bir araçtan koyarım. Öyle başlarım, sonra sırasıyla onları da kendim imal ederim diyor. (Örnek olarak Etox ve Diardi'yi araştırın)

    Hazırladığı tasarımı, günümüz teknolojisinden uzak profil, lama, fiber, sac, pres, torna, kaynak v.s. gibi ilkel materyaller ve ilkel imalat yöntemleri ile hayata geçiriyor. Bu sırada güncel imalat sistemlerinden bihaber çalışıyor. Alüminyum alaşım motor, tekpres şase, robot punta kaynak, metal gerilimi, darbe dağılımı, stabilizasyon, parça değişim prospektüsleri, ömürlü ve ömürsüz parça testi, yaşlanma ve aşınma, fonksiyonellik, uyumluluk, maliyet(!), piyasa şartları, rakip firma ve ürün analizi, yer ekipmanları, işgücü, sürdürelebilirlik v.s. v.s. konularından bihaber. 1 ay sonra, elle yapılmış, fena sayılmayacak bir tasarımla (örn.Etox), hayati parçaları yine piyasadan, sadece ve sadece kaporta ve döşemesi yapılmış yerli bir otomobil karşımıza çıkıyor. Sorarsan YERLİ İMALAT.

    Aracın tasarım evresini soruyorsunuz; Gizli! CAD ve CAM kullandık, varolan tüm modelleri inceledik ve farklı bir çalışma yaptık, Rüzgar testlerini yaptık, ergonomiyi düşündük, yol tutuşunu test ettik, yumrukla vurduk darbe dayanımını test ettik v.s. v.s. akıllara zarar açıklamalar var. Peki kaç adet yaptını şu ana kadar? 1 tane! bu prototip. E peki testleri de bu prototiplemi yaptınız? Evet!. Beyin takımınız kim? BEN.

    İyi dekore edilmiş bir ofiste, patron koltuğunda arkasına yaslanarak sizinle konuşan adam bunu söylüyor: Ben yaptım! BİZ yok, BEN var. Sonra da ağlıyor; kimse yardım etmedi bana, teklif ettim kimse ciddiye almadı, yapamazsın dediler, berecemezsin dediler ben de onlara inat harcadım paramı ve bu arabayı yaptım! Eline sağlık ama olmamış.

    Sabancı, koç, zorlu v.s. ülkede sanayi konusunda aşmış, otomotiv konusunda tecrübeli bir şirketin önüne, kabul edilebilir bir proje götürün ki bu projede herşey ya kabul edilebilir ya da kabul edilebilir hale getirilebilir bir proje olsun bakın bakalım ellerini ve aynı zamanda başka yerlerini de taşın altına koyuyorlarmı koymuyorlar mı!?

    Oturduğu yerden ahkam kesmekle olmuyor maalesef. Bir otomobil imal etmek düşünüldüğü kadar zor olmadığı gibi göründüğü kadar da kolay değildir. Herşeyden önemlisi bir ekip işidir. Tek başına bir otomobilin anatomisini çıkarıp, yapılabilir, satılabilir, kullanılabilir ve sürdürülebilir bir proje çıkaracak biri varsa otomobil imal edilene kadar, anında istifa edip yanında asgari ücretle çalışmaya hazırım, ve bunun için söz veriyorum. Fakat olmaz, ekip olmak şart.

    DİSİPLİN, DİSİPLİN, DİSİPLİN!!! Her konuda disiplin!

    Haydi hodri meydan, otomobil imal etmek için ben varım. İmal edilecek otomobilin "Fren sistemi" konusunda çalışmaya hazırım. Gönüllü diğer arkadaşlar da gücünü ortaya koysun bakalım kaç kişi çıkacak.
    _____________________________




  • Utanç verici, fiyasko...
    _____________________________
    "No color will ever be brighter for me than black and white." - Alessandro Del Piero
  • Türkler araba yapamaz ,spor araba hiç yapamaz yaparsa böyle TVR dan çalma bişey ortaya çıkar ,çalmakta iyiyiz ama çalıpta kaliteli bişey yapamamakta üstümüze yok ,biz en iyisi kebap çeşitlerimizi artırmalıyız çünkü dünyada bizi en iyi o ürünle tanıyorlar...
    _____________________________
  • Yavrum benim plakaya bak
    _____________________________
    Honda ACCORD 2.0 Executive 155 Hp
    İphone 11 Red
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oeste

    Türkler araba yapamaz ,spor araba hiç yapamaz yaparsa böyle TVR dan çalma bişey ortaya çıkar ,çalmakta iyiyiz ama çalıpta kaliteli bişey yapamamakta üstümüze yok ,biz en iyisi kebap çeşitlerimizi artırmalıyız çünkü dünyada bizi en iyi o ürünle tanıyorlar...



    sana hak vermemek eldedeğil hocam. bende bu araç bir arabaya benziyor ama hangisi derken sen yazmışsın ''tvr''
    kendi tasarım anlayışımızı yansıtamıyoruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _DavidGilmore_ -- 8 Haziran 2009; 22:19:29 >
    _____________________________
  • Tamamen orjinal bir otomobil üretebilmek için belki de milyar dolar yattırımlar ve seneler gerekir. Bu iş bu kadar basit mi ?
    _____________________________
  • Yorumlara bak...
    _____________________________
    Allah'ı hakkıyla anlayamayacağımızı anladığımız an, sizi yaratan Rabb'inizin ne kadar büyük olduğunu anlamaya başlıyacaksınız...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: scan

    Tamamen orjinal bir otomobil üretebilmek için belki de milyar dolar yattırımlar ve seneler gerekir. Bu iş bu kadar basit mi ?

    Ben beklerim arkadaş. 10 yıl sürecekse eğer o arabanın çıkması ben beklerim. Yapabileceğim bişey olursa da yaparım. Yeterki o araba fabrikadan çıktığında buram buram Türk koksun. Fransız, Alman değil. Doğan Şahin nasıl sattı. Yapılamaz mı yapılır. Doğan'ı Şahin'i kim sattı Koç grubu. Ülke de eğer milliyetçilik varsa zengin kesimde (otomotiv için söylüyorum) Ulan arkadaş elin Çinlisi bile kopyalıyor ama gerisini kendisi yapıyor bizde niye yok demelidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ünal -- 8 Haziran 2009; 22:27:47 >
    _____________________________
  • En azından bir şekilde başlanmış devamı ve daha iyileride gelir inşallah.
    _____________________________
  • plaka ablemler etox yazısı sonradan sankı bır programla eklenmıs gıbı geldı bana ama tabı emın deılım oyle sezdım
    _____________________________
  • Utandım.
    _____________________________


  • Doğan ve Şahin de (tabiri caizse) bizim değildi ki. Şu an ülkemizde üretilen Accent ya da Clio' lara benzer şekilde, tek farkları; Fiat' tan tescil hakları satın alınarak Tofaş adı altında üretilip satılmalarıydı.

    Açıkçası otomobil sektörü uzun bir dönem "yeni" üreticilere kapılarını açacak gibi değil. Var olan firmalar şimdiye kadar çok fırın ekmek yedi, çok yol katetti. Dünya üstündeki bütün pazarlar parsellenmiş durumda. Özel bir sermaye ile sıfırdan başlayarak bu yola kimse girmeyi aklından bile geçirmiyor artık. Devlet desteği gibi özel durumlar gerekiyor;

    Örneğin Çin' de boy göstermeye başlayan markalarda da durum farklı değil, hemen hepsi avrupalı, amerikalı, koreli, japonyalı dev üreticiler ile işbirliği yaparak kendini geliştirmeye çalışıyor. Örneğin Mercedes ile anlaşıyor, Mercedes için orada bir üretim bandı kuruyor. Bu üretim bandından ayrıca kendi modellerini çıkarmak için de hak kazanıyor. Ayrıca Çin' de otomobil sektörüne demin söylediğim çok güçlü bir devlet desteği var; bu en önemli faktör.

    Eğer Türkiye' nin bir otomobil markası olacaksa bu ancak, bir yatırımcının var olan bir üreticiyi satın alması ile gerçekleşebilir. Bu şekilde Türkiye' de bir üretim üssü kurulup yavaş yavaş üretim merkezi Türkiye haline getirilebilir.
    ------
    Yok biraz da genelleme yaparak konuşmak gerekirse; açıkçası bu yolda atılacak her adımın büyük küçük bir önemi var. Bu gün bir grup üniversiteli mühendis elektirkli motor prototipi ile ödül kazanır, yarın birisi tasarım ödülü alır, diğer gün bir başkası kendi özel el yapımı aracını üretir bir başka kişi çıkar ufak çaplı bir şirket kurar, senede 20 tane teknik altyapısı hazır alınmış araç üretmeye başlar gittikçe de bütüne doğru yol alınır, şartlar geliştikçe sonuç alınır.. Fakat tabi bunun kendi kendine olması, şu durumda "çok zor".
    _____________________________
    It will shock you how much it never happened that a great car ever existed and yes the world around you is created to sell you things & cars ...
    You idiot! Think not BUY.




  • 20 siparişin yarısı Almanya'da yaşayan Türklerden gelmiş diye anladım ben de

    Pek bilmem Almanca bu arada Taner Bey'e sormak lazım.


    quote:

    Orjinalden alıntı: forbest

    Die Hälfte der 20 Bestellungen kommt übrigens von in Deutschland lebenden Türken. Kann also gut sein, dass er Ihnen demnächst mal begegnet

    burada almanyadaki türklerden 20 sipariş geldiğinimi yazıyor ???

    _____________________________
    Atiyba Auto
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.