Şimdi Ara

Günümüz modern araçları antika olur mu?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
31
Cevap
0
Favori
4.279
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Şu an üretilmekte olan araçların süpersporlar ve bazı süper lüks olanları dışında hepsi seri üretimle yapılıyor.

    Mesela 30-40 seneki araçlar her ne kadar seri üretilmiş olsalar da çoğu el yapımıydı ve tasarımları birbirinden farklı ve özgündü.

    Bu durum artık çok geride kaldı.Aynı sınıftaki araçların tasarımları,boyutları,özellikleri hemen hemen aynı.

    İleriyi düşündüğümüzde sizce bugün üretilmekte olan araçlar 40-50 yıl sonra bi değer taşır mı?

    Ne dersiniz??

     Günümüz modern araçları antika olur mu?







  • Plastiğin nesi antika olacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mercedes serisi haric gerisi hurda olur bence çünkü plastik ve aynı araçtan binlerce var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Antika değeri olması için sınırlı sayıda üretilmesi lazım, mercedesin seri üretim C-E-S sınıflarının bu anlamda şansı yok, Lamborghini Venona var mesela limited special makina 3 tane üretilmiş işte bu aracın değeri 100 yıl sonrada çok ciddi rakam olur.
  • Spyder spyker adlı araba sadece el işçiliği ile sınırlı sayıda üretiliyor belki bu araç olabilir.
  • Ferrari, Lambo, Porcshe gibi markaların F50, Enzo, Reventon gibi sınırlı sayıda ürettikleri araçlar 50-60 sene sonra antika olabilir belki ama bol bol Intercitiy plakalı Fluence, Focus, Jetta gibi araçların sonu hurdalık ve geri dönüşümdür.
  • Bir araç ne kadar az üretilirse o kadar yüksek şansı olur antika olma konusunda.40-50 yıl sonra hayatta olursam bu konuyu hortlatır cevap veririm .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LanciaDeltacı -- 8 Mart 2013; 14:30:11 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • vosvosun cakmasi olarak uretilen vw beetle ve fiat 500de ileride manevi degere sahip olur bence. Tabi bi rolls royce uretildigi tarihten itibaren gelecege adini yazar. Sahipleri cok zengin kisi olduklarindan en az 50 yil saklanirlar zaten. Ama bizim symbol,linea,doblo vs ileride anca anadol gibi olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Üretildiği dönemdeki üst seviye araçlar antika olur.

    Mesela tutupta bir Palio antika olamaz. Ancak s500 gibi üst seviye araçlar antika olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LanciaDeltacı

    Bir araç ne kadar az üretilirse o kadar yüksek şansı olur antika olma konusunda.40-50 yıl sonra hayatta olursam bu konuyu hortlatır cevap veririm .

    O zamana kim öle kim kala
  • Araçlar değil de, antika olan çok fazla sürücüyü bu forumda bulabilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jason Becker

    Üretildiği dönemdeki üst seviye araçlar antika olur.

    Mesela tutupta bir Palio antika olamaz. Ancak s500 gibi üst seviye araçlar antika olabilir.

    Citroen 2cv,fiat 500,bunlar üst seviye falan değildi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • günümüzün digital cihazları nasıl çöpe atılıyorsa aynı şey otomobiller içinde geçerli. Her ne kadar böyle düşünsem de çok temiz bakılmış bir golf 6 antika nitelemesini hakedebilir diye düşünüyorum. Kaldı ki seri üretim olup da bugün antika muamelesi gören çok araç var. En basitinden chevy impala

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • http://editorial.autos.msn.com/future-classic-cars

    Bu konuyla ilgili bir tv programı vardı, sanırım discovery kanalındaydı.




     Günümüz modern araçları antika olur mu?


     Günümüz modern araçları antika olur mu?


     Günümüz modern araçları antika olur mu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aktuz -- 8 Mart 2013; 15:10:36 >




  • El işçiliğinin bir önemi yok. Zira o günün seri üretim koşulları onu gerektiriyordu, bugününkiler böyle. Tüm araçlar makine üretimi olduğu için mesele yok. Antika araçlar gene olacaktır. Sayıları çok az ama:

    Clio Symbol, Megane, Focus gibi araçların hiçbir değeri olmayacaktır. Ancak kedi farlı ilk kasa focus'un 2.0 3 kapı olanlarının bir değeri olur. Megane coupe'nin bir değeri olur. Astra Bertone'nin bir değeri olur. Honda CRX'in bir değeri olur. Mazda 323F'in bir değeri olur. Nissan sx grubunun değeri olur. Supra'nın değeri olur...

    RX8'in kendi sınıfında çok değeri olacağını sanmıyorum; ama Mazda Miata'nın olur. BMW Z4'ün olur. BMW 3 coupe ve 3 cabrio'nun değeri olur.

    impreza veya legacy'nin değeri olmaz; ama BRZ, GT86'nın değeri olur, STI'ın değeri sadece "makina" olarak, geçmişe saygı bağbında olur. Mini Cooper S'in değeri olur. Mini Cooper'in değeri de az da olsa olur.

    Porsche Panamera'nin değeri az olur, Chayenne'in değeri hiç olmaz. Geri kalan tüm Porsche'ların değeri olur.

    Mercedes CLK'nın da bir değeri olur.

    Hepsini kendi sınıfında değerlendirecek olursak, Klasik otomobil adaylarının kendi sınıfındaki araçlardan ayrışan özellikleri olan (görünüm veya işlevde), Kült modeller olması lazım. Dizayn, keyif, performans, görünüm, kalite önemli konular.


    Benim gördüğüm sıkıntı şu: Geleceğin klasikçileri arabalarını nasıl yürütecek? Eski arabalar uzun ömürlü olmak için yaratılmış. Şimdiki araçlar ise böyle değil. Yaşa bağlı olarak çok daha fazla sorunla karşılaşacaklar. Şimdi benim 56 yaşında araçlar hiç arıza çıkarmadan yıllardır çalışıyor tıkır tıkır. Arıza yapsa parçasını bulmam zor. Gelecekte şimdiki araçlar yaşlandığında tıkır tıkır çalışmayacaklar ve parçasını bulmak benim Chevrolet'lere parça bulmam kadar zor olacak. Bunun altından nasıl kalkacaklar, onu bilmiyorum. Belki de, 2-3 tane klasik araç yedek parça üreticisi firmalar türeyecek...




  • Arabalar uçmaya başlayınca yerde yürüyenler antika olur sanırım.
  • 2013 model 911 geleceğin klasiğidir
    mercedes sls sl cl cls g
    bmw 6 7
    corvette zr1
    aventador
    veyron
    huayra
    mitsubishi evo 10
    mazda rx-8
    ferrariler

    bu tarz arabalar fabrıkadan çıktığı an geleceğin klasıklerıdır .
  • Özel arabalar olabilir. Mesela 4C'yi ilerinin çok önemli bir antika modeli olarak görüyorum.
    Şöyle bir bölüm vardı gelecekte klasik olacak arabalarla ilgili.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BebeBiskuvisi -- 8 Mart 2013; 15:31:49 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emremarmaris

    Arabalar uçmaya başlayınca yerde yürüyenler antika olur sanırım.

    mantikli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Butun araclarin %80 birbirine benzedigi gunumuzde antika olmalari beklenemez bence. Antika dedigin az olur, öz olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.