Şimdi Ara

Grand C4 Picasso (2007-2013) İlk sürüş izlenimi.. (210. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
10.698
Cevap
117
Favori
842.332
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 208209210211212
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ben eski aracımda far parlatma işine girmek isteyip malzemeleri almıştım önce fara benzeyen plastik başka bir malzeme üzerinde deneme yaptım ve çok kötü olmuştu o yüzden pek mesafeli durdum o olaya. Ama youtubeda falan videolar var adamlar güzel yapmış en son pasta cila uygualyarak işi bitiriyorlar ben biraz çekingenim bu konuda asllında..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Peynir Alti Suyu Tozu

    Ben eski aracımda far parlatma işine girmek isteyip malzemeleri almıştım önce fara benzeyen plastik başka bir malzeme üzerinde deneme yaptım ve çok kötü olmuştu o yüzden pek mesafeli durdum o olaya. Ama youtubeda falan videolar var adamlar güzel yapmış en son pasta cila uygualyarak işi bitiriyorlar ben biraz çekingenim bu konuda asllında..

    İzlediğiniz videolarda yeşil bir araca uygulama gördüyseniz o benim aracımdi :) uygulamayı biz yaptık. Yün pad ile parlatma yapılırken pad topaklandi ve iz yaptı o yüzden bu kez zımpara ile yogun şekilde çalışma yapmıştık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • synthesizer kullanıcısına yanıt
    evet bi tane yeşil bi araç maşallah güzel olmuş ama :)
  • arkadaşlar bazı picasso larda ortada ki buzdolabı ve üstteki 2 tane torpidoda lamba var bazılarında yok bu neden bilgisi olan varmı yada haricimi takılıyor yoksa benim aracın sigortası falanmı atmış ki de yanmıyor üstekiler..
  • Arkadaşlar camsuyu fiskiyesinin açısı nasıl ayarlanıyor bilen var mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: öcüü..

    arkadaşlar bazı picasso larda ortada ki buzdolabı ve üstteki 2 tane torpidoda lamba var bazılarında yok bu neden bilgisi olan varmı yada haricimi takılıyor yoksa benim aracın sigortası falanmı atmış ki de yanmıyor üstekiler..

    Benim alttaki topidolarda ışık var ama üstteki 2 tanede yok. Bence normalde de yok orda lamba.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bedevi1903

    Arkadaşlar camsuyu fiskiyesinin açısı nasıl ayarlanıyor bilen var mı?

    Normalde içerisinde bir iğne takıp ayarlanır ama bu forumda ayarlanamadigini okumuştum. Serviste temizliyorlar içini. Bu sefer de tavana kadar islatiyor :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bedevi1903 kullanıcısına yanıt
    Bir hayli cam suyu fıskiyesi açısı ile haşır neşir olmuş biri olarak diyebilirim ki; en başarılı işlem toplu iğne ile hafif dokunmalar yaparak deneme yanılma yoluyla açıyı ayarlamak. Fakat sunu söylemem gerekir araç park halinde yapılan açı değişikliği hareket halindeyken istediğiniz sonucu vermeyebilir. Park halindeyken camın üst seviyesine gelen su hareket halinde iken rüzgar direnci sebebiyle camın ortasına gelebilmektedir. Hareket halinde acı değişikliği yapın demiyorum tabi ki yaptığınız değişiklikleri hareket halinde de gözlemlemeniz bir sonraki yapacağınız acı düzenlemesine yardımcı olacaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: soskay

    Malum karakis kapida lastik mevzusu bir hayli yukarida diye dusunuyorum arastirmalarimda Goodride lastikleri ile karsilastim hakkinda bilgi sahibi ya da kullanan varmi acaba dostlar.

    Bir hayli inceleme araştırma sonrası hangi lastiği almalıyım cevabı noktasında sürekli gelgitler yaşıyorum diyebilirim. Biraz daha araştırma yapmaya devam etsem lastikden mezun olabilirim Suan aklıma yatanlar dalgalı bir sehir göstersede söyle; Nokian (WR D3 321.-tl ve Nokian Hakkapeliitta R2 360.-tl) Petlas (snowmaster 175.-tl) Lassa (snoways era 248.-tl) Goodyear (UG8 320.-tl)

    Lastik ebadımız bildiğiniz üzere 215/55/16 buna karşın kimi durumlarda 205 ebatı tercih sebebi olabiliyor maliyetler açısından diyebilirim. Bu tarz konularda orjinalci bir yaklaşımım olması nedeniyle tercih edilen 205 ebatın aracımıza uygunluğu noktasında bir inceleme yaptım hatta citroen mail gönderdim gelen cevabında sizinle aşağıda paylaşıyorum. İlave olarak orijinal ebat dışında kullanım araç muayenesi veya polis kontrolünde ceza kesilmesine neden olabilir.(amaç ceza kesmek ise)Allah göstermesin bir kaza anında sigorta kapsamına çıkabiliriz.

    Kısaca bir müddet daha belirsizliğim devam edecek gibi


    205/55/16 ebatı uygun mudur soruma gelen cevap;
    ''Aracınızda üreticinin ön gördüğü orijinal lastik ebadı dışında farklı ebatlarda bir lastik kullanılması üretici tarafından tavsiye edilmemektedir. Bunun nedeni, aracınızın ön düzen geometrisi, motor sistemi, şanzıman sistemi, diferansiyel sistemi ve direksiyon sistemlerinin çalışma prensibi anılan lastik ebatlarına göre tasarlanmış olup, farklı ebatlarda lastik kullanılması bu sistemlere zarar verebilmektedir.''



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi soskay -- 2 Aralık 2013; 20:47:30 >




  • Sıfır 2010 alıp 1 sene kullanıp ihtiyactan satmıştım. Direksiyon soyulma , sigorta kutusundan dolayı stop etme gibi sorunlar yaşamıştım ama servis hepsini çözmüştü. Satarkende üzülmüştüm. Keyifli ve yakıt olarakta ekonomik bir arabadır. Kazasız sürüşler dilerim. Şimdi ssanyoung kayron var. Büyük arabaya alışınca kücükler sıkıntılı oluyor..)) Mennun olan müşteriler oldukca hem tüketiciler hemde citroen bu işten kazanclı cılıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: soskay

    quote:

    Orijinalden alıntı: soskay

    Malum karakis kapida lastik mevzusu bir hayli yukarida diye dusunuyorum arastirmalarimda Goodride lastikleri ile karsilastim hakkinda bilgi sahibi ya da kullanan varmi acaba dostlar.

    Bir hayli inceleme araştırma sonrası hangi lastiği almalıyım cevabı noktasında sürekli gelgitler yaşıyorum diyebilirim. Biraz daha araştırma yapmaya devam etsem lastikden mezun olabilirim Suan aklıma yatanlar dalgalı bir sehir göstersede söyle; Nokian (WR D3 321.-tl ve Nokian Hakkapeliitta R2 360.-tl) Petlas (snowmaster 175.-tl) Lassa (snoways era 248.-tl) Goodyear (UG8 320.-tl)

    Lastik ebadımız bildiğiniz üzere 215/55/16 buna karşın kimi durumlarda 205 ebatı tercih sebebi olabiliyor maliyetler açısından diyebilirim. Bu tarz konularda orjinalci bir yaklaşımım olması nedeniyle tercih edilen 205 ebatın aracımıza uygunluğu noktasında bir inceleme yaptım hatta citroen mail gönderdim gelen cevabında sizinle aşağıda paylaşıyorum. İlave olarak orijinal ebat dışında kullanım araç muayenesi veya polis kontrolünde ceza kesilmesine neden olabilir.(amaç ceza kesmek ise)Allah göstermesin bir kaza anında sigorta kapsamına çıkabiliriz.

    Kısaca bir müddet daha belirsizliğim devam edecek gibi


    205/55/16 ebatı uygun mudur soruma gelen cevap;
    ''Aracınızda üreticinin ön gördüğü orijinal lastik ebadı dışında farklı ebatlarda bir lastik kullanılması üretici tarafından tavsiye edilmemektedir. Bunun nedeni, aracınızın ön düzen geometrisi, motor sistemi, şanzıman sistemi, diferansiyel sistemi ve direksiyon sistemlerinin çalışma prensibi anılan lastik ebatlarına göre tasarlanmış olup, farklı ebatlarda lastik kullanılması bu sistemlere zarar verebilmektedir.''

    Hocam serviste o mali cevaplayan kimdi bilmiyorum ama o adama şunu sorarlar. Peki ya exclsive ile gelen 17inç jantlı modellerdeki yüzdesel değişiklik aracı bozmuyor mu? Zararlı değil mi?

    Örneğn Pssat Tendline'da 205-55-16 varken highline da 215-55-16.. Aynı araç.. ama biri farklı jant..

    Dedikleri gibi sistem o jant ve ebata göre ayarlanmış ancak 7mm lastik ile 3mm lastik kullanan nasıl elektronikte sorun yaşamıyorsa 0.5cm değişim pek bir etki yapmıyor.

    İçiniz rahat olmazsa serviste beyin bilgisayara bağlanabilir. Lastik ölçüsü sisteme 205-55-16 olarak girilebilir.

    Şuan zaten 2 ay içinde kar yağar yada yağmaz.. 1200tl kış lastiklerine para vermeyin derim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    quote:

    Orijinalden alıntı: soskay

    quote:

    Orijinalden alıntı: soskay

    Malum karakis kapida lastik mevzusu bir hayli yukarida diye dusunuyorum arastirmalarimda Goodride lastikleri ile karsilastim hakkinda bilgi sahibi ya da kullanan varmi acaba dostlar.

    Bir hayli inceleme araştırma sonrası hangi lastiği almalıyım cevabı noktasında sürekli gelgitler yaşıyorum diyebilirim. Biraz daha araştırma yapmaya devam etsem lastikden mezun olabilirim Suan aklıma yatanlar dalgalı bir sehir göstersede söyle; Nokian (WR D3 321.-tl ve Nokian Hakkapeliitta R2 360.-tl) Petlas (snowmaster 175.-tl) Lassa (snoways era 248.-tl) Goodyear (UG8 320.-tl)

    Lastik ebadımız bildiğiniz üzere 215/55/16 buna karşın kimi durumlarda 205 ebatı tercih sebebi olabiliyor maliyetler açısından diyebilirim. Bu tarz konularda orjinalci bir yaklaşımım olması nedeniyle tercih edilen 205 ebatın aracımıza uygunluğu noktasında bir inceleme yaptım hatta citroen mail gönderdim gelen cevabında sizinle aşağıda paylaşıyorum. İlave olarak orijinal ebat dışında kullanım araç muayenesi veya polis kontrolünde ceza kesilmesine neden olabilir.(amaç ceza kesmek ise)Allah göstermesin bir kaza anında sigorta kapsamına çıkabiliriz.

    Kısaca bir müddet daha belirsizliğim devam edecek gibi


    205/55/16 ebatı uygun mudur soruma gelen cevap;
    ''Aracınızda üreticinin ön gördüğü orijinal lastik ebadı dışında farklı ebatlarda bir lastik kullanılması üretici tarafından tavsiye edilmemektedir. Bunun nedeni, aracınızın ön düzen geometrisi, motor sistemi, şanzıman sistemi, diferansiyel sistemi ve direksiyon sistemlerinin çalışma prensibi anılan lastik ebatlarına göre tasarlanmış olup, farklı ebatlarda lastik kullanılması bu sistemlere zarar verebilmektedir.''

    Hocam serviste o mali cevaplayan kimdi bilmiyorum ama o adama şunu sorarlar. Peki ya exclsive ile gelen 17inç jantlı modellerdeki yüzdesel değişiklik aracı bozmuyor mu? Zararlı değil mi?

    Örneğn Pssat Tendline'da 205-55-16 varken highline da 215-55-16.. Aynı araç.. ama biri farklı jant..

    Dedikleri gibi sistem o jant ve ebata göre ayarlanmış ancak 7mm lastik ile 3mm lastik kullanan nasıl elektronikte sorun yaşamıyorsa 0.5cm değişim pek bir etki yapmıyor.

    İçiniz rahat olmazsa serviste beyin bilgisayara bağlanabilir. Lastik ölçüsü sisteme 205-55-16 olarak girilebilir.

    Şuan zaten 2 ay içinde kar yağar yada yağmaz.. 1200tl kış lastiklerine para vermeyin derim.



    Servise sorduğumda bana söyle dendi tak abi birsey olmaz. Ne kadar cılız bir cevap ve hangi deneyime göre söylendi gülerek karşılandım acıkcası. Sonrasında Citroen göndermiş olduğum mail de sunu belirttim GP için üretici firmanın izin verdiği ebatlar dışında 205/55/16 kullanılabilir mi diye. Üretici firmanın teknik kitapçığında 205/55/16 ait bir bilgi bulamadım. (gp eski veya yeni teknik kitapçığına baktığınızda üretici firma tarafından verilen ebatları görebilirsiniz)
    Aynı modelin farklı paketlerinde lastik ebatları değişiklik gösterebilir. Bu üretici firmanın izin verdiği ebatlar olarak değerlendirebilirsiniz. Lastik ebat değişimi max %3 seklinde değişiklik gösterebilir fakat bu değişikliğe üretici firmanın da izin vermiş olması koşuluyla kullanılabilir.
    Konuya sadece vereceğiniz fiyat bakımından bakarsanız daha düşük maliyetlerde bulunan ebatlarda bulabilirsiniz. Kışlıkta düşük ebat tercih edilirken yazlık da neden orijinal ebat tercih nedeni oluyor bu da ayrı bir soru. Belki bu konuda hassiyetim bir hayli fazlaca, boşuna 215/55/16 ebatının oluştuğunu da zannetmiyorum.215 ebat seçilirken bizden daha fazla bu konuda bilgi sahibi olduklarını düşünüyorum açıkçası ve buna saygı duyuyorum.
    Belki 700.-TL 1280.-Tl verecem henüz karar vermiş değilim ama 205 ebat olmayacağı kesin




  • Benim düşüncem 205-55-16 olmamasının en büyük sebebi ağırlık. Yeni kasa Picasso da 205-55-16 lastiklere geçildiğini biliyor musunuz? Peki bunun 140kg hafifleyen araç şasesi ile ilgili olduğunu düşünmek çok uzak ihtimal?

    205-55-16 lastiklerin en büyük sıkıntısı yük endeksi. Popüler pek çok model 91 yük endeksine sahip, halbuki 215 55 16 lastiklerin neredeyse tmamı 93 yük endeksine sahp. Bu da bir nevi balon ve balans sorunun önüne geçilmek için gibi düşünüyorum.

    Hatta bazı yetkili servislerde 97 yük ve W hız endeks lastiğ şiddetle önerdiklerini iyi biliyorum. Tıpkı benim aracıma İstinye bayraktarda takılan Yokohama C drive 2 97W XL lastiklerde olduğu gibi..

    Servis 93 yük endeksini bile yetersiz görebiliyor.. Bu durumda markanın riske girip 91 ve daha düşük yük endeksli lastiklerin cirit attığı bir ölçüye girerek risk alacağını düşünmüyorum.

    Ben yetkili servis de olsa herkesin aracın herşeyine hakim olacağına inanmıyorum. Yetkili servislerde kestrip atan çok insan var. Bir de merakından, ilgisinden, karakterinden dolayı işini cincik gibi bilen adamlar heryerde yok.

    Doğan usta bu konuda ender insanlardan biri. Ben kendi kafama da yatan bu fikri onunla paylaştığımda hak verdi.

    Hiçbir motor, hiçbir elektronik aksam tek jant, tek lastik ölçüsüne bağlı üretilemez. Böyle bir custom üretim modeli premium markalarda bile yoktur. Hani diyoruz ya mühendisler bunu akıl edememiş mi diye.. Etmiyor efnedim. Çünkü arabada torpidoya 50 kuruşluk ampul takmayı bile gider olarak gören otomobil firmaları, herşeyin seri üretimine, toplu üretimine kayıyor..

    bu hengamede kimsenin c4 pcassonun 205 55 16 kışlık lastiklerle de kullanılıp kullanılamayacağını araştırmaya vakit ayıracağını düşünmüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi synthesizer -- 2 Aralık 2013; 23:12:34 >




  • synthesizer kullanıcısına yanıt
    Yetkili servislerden bahsetmiyorum. Yeni Picasso lastik ebatlarını tekrar gözden geçirmenizi öneririm 205/60/16 ve 205/55/17 hali hazırda dediğiniz ebatlara geçmiş gözükmüyor. Yukarıda bahsettiğim ebatlar üretici firma tarafından izin verilen ebatlar oluyor.
    Düşünmediğiniz konuyu demek ki araştıranlar var, hengamenin içinde de olsa. Bu noktada atıf da bulunarak değil saygı ile karşılamanızı beklerdim. Size 205 ebatlarınız ile kazasız belasız sürüşler dilerim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: soskay

    Yetkili servislerden bahsetmiyorum. Yeni Picasso lastik ebatlarını tekrar gözden geçirmenizi öneririm 205/60/16 ve 205/55/17 hali hazırda dediğiniz ebatlara geçmiş gözükmüyor. Yukarıda bahsettiğim ebatlar üretici firma tarafından izin verilen ebatlar oluyor.
    Düşünmediğiniz konuyu demek ki araştıranlar var, hengamenin içinde de olsa. Bu noktada atıf da bulunarak değil saygı ile karşılamanızı beklerdim. Size 205 ebatlarınız ile kazasız belasız sürüşler dilerim.

    Hocam yanlış anlaşıldım sanırım. Ben size atıfta bulunmadım. Birlikte kafa patlatıyoruz. Eğer soru şeklindeki ifadelerimi yanlış anladı iseniz özür dilerim. İç ses olarak sakin bir ses tonuyla okuyun :) 205 lastik sizin köpeğiniz olsun. Aralar soğumasın :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer


    quote:

    Orijinalden alıntı: öcüü..

    arkadaşlar bazı picasso larda ortada ki buzdolabı ve üstteki 2 tane torpidoda lamba var bazılarında yok bu neden bilgisi olan varmı yada haricimi takılıyor yoksa benim aracın sigortası falanmı atmış ki de yanmıyor üstekiler..

    Benim alttaki topidolarda ışık var ama üstteki 2 tanede yok. Bence normalde de yok orda lamba.

    geçen bi araca baktım onda vardı merak ettim sahibinden de ilanı olan araçların resimlerine baktım bazılarında var özellikle buz dolabı içinde de olması beni şaşırttı.. acaba servismi takıyor ki.. aracım 2010 model
  • Arkadaşlar camsuyu fiskiyesi waterjet olduğundan toplu iğne ile ayarlanacağını sanmıyorum insignada var veya astra j de onlar için apart ile ayar yapılıyor

    Citroende yapılamıyor heralde

    örnek video
    TheFUIchannelyoutube
    Citroen washes the windscreen of the car behind
    http://www.youtube.com/watch?v=Hm-2_-munOs




  • quote:

    Orijinalden alıntı: öcüü..

    quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer


    quote:

    Orijinalden alıntı: öcüü..

    arkadaşlar bazı picasso larda ortada ki buzdolabı ve üstteki 2 tane torpidoda lamba var bazılarında yok bu neden bilgisi olan varmı yada haricimi takılıyor yoksa benim aracın sigortası falanmı atmış ki de yanmıyor üstekiler..

    Benim alttaki topidolarda ışık var ama üstteki 2 tanede yok. Bence normalde de yok orda lamba.

    geçen bi araca baktım onda vardı merak ettim sahibinden de ilanı olan araçların resimlerine baktım bazılarında var özellikle buz dolabı içinde de olması beni şaşırttı.. acaba servismi takıyor ki.. aracım 2010 model

    Buzdolabindan kastiniz ortadaki soğutmalı göz ise benin orada ışık var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Slmlar arkadaslar
    Ben 2011 veya 2012 model picasso almayi dusunuyorum.
    Sormak istedigim su
    2011 veya 2012 modellerde start&stop ozelligi varmidir.
    Saygılarımla

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nubile

    Slmlar arkadaslar
    Ben 2011 veya 2012 model picasso almayi dusunuyorum.
    Sormak istedigim su
    2011 veya 2012 modellerde start&stop ozelligi varmidir.
    Saygılarımla

    Evet, e-Hdi motorlarda var.
  • 
Sayfa: önceki 208209210211212
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.