Şimdi Ara

gösterge sapması

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
0
Favori
1.439
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • daha önceki konuda araçlarımızda %10 a yakın hız sapması olur diye ortak noktaya varıp konu kapanmıştı.

    Ama dün gece muğlaya gittim. dönüşte yatağan-muğla-izmir yol ayrımına 500 metre geride büyükçe bir pano koymuşlar. pano da gelen aracın hızı yazıyor. gece 1 gibi olduğu için yolda nerdeyse araba yoktu. aracımın hızı tam 120 km idi ve pano 119 km gösteriyordu. eğer o pano doğru ölçüyorsa hızı ki karayollarının koyduğu bir pano, aracımda hız sapması %1 bile yok.

    o zaman araçlarımızda hız sapması yok sayılır. bu sonuca varabilir miyim?

    (lastiklerim yeni ve orjinal ebatında)



  • belki de kadran sapması daha yüksek hızlarda ortaya çıkıyordur, mesela araç 40 km gösterirken gerçek hızın 45 yada 35 olması değilde, 190 200 km/s hızdan sonra falza göstermesi amaçlanmış olabilir..
  • kadran sapması max. %10 olarak belirlenmiştir bu demek değildir ki her araçta böle bişey olsun seninkinde böyle bir sapma yokmuş ne mutlu sana orj. hızını görebiliyon.

    reddlion111 inde dediği gibi farklı hızlarda da sapma farklılıkları oluyor olabilir...
  • yüksek hızlarda farklı sapma olması mantıklı gelmiyor bana
  • quote:

    Orjinalden alıntı: utkucay

    yüksek hızlarda farklı sapma olması mantıklı gelmiyor bana


    Bir yerde okumuştum, araç firmaları yüksek hızlarda araçların mevcut hızlarını ibrelerde daha yüksek gösteriyorlarmış. Yani diyelim ki siz 150 km/h okuyorsunuz fakat oradaki gerçek hızınız 140km/h oluyormuş(değerler hesaplama sonucu değildir). Sebebi ise hız tutkusunu bir nebze olsa düşürmekmiş. Hızlandıkçada bu değer farkı artıyormuş. Fakat dediğim gibi ben bunu sadece okudum. Altında da herhangi bir imza yok idi.
  • aslında bunu mutlaka birileri test etmiş ve tam olarak verilerle açıklamıştır onları bulmak lazım
  • quote:

    Orjinalden alıntı: .C.O.


    quote:

    Orjinalden alıntı: utkucay

    yüksek hızlarda farklı sapma olması mantıklı gelmiyor bana


    Bir yerde okumuştum, araç firmaları yüksek hızlarda araçların mevcut hızlarını ibrelerde daha yüksek gösteriyorlarmış. Yani diyelim ki siz 150 km/h okuyorsunuz fakat oradaki gerçek hızınız 140km/h oluyormuş(değerler hesaplama sonucu değildir). Sebebi ise hız tutkusunu bir nebze olsa düşürmekmiş. Hızlandıkçada bu değer farkı artıyormuş. Fakat dediğim gibi ben bunu sadece okudum. Altında da herhangi bir imza yok idi.


    o zaman testi kolay. bir dahaki muğlaya gidip gelmem de daha yüksek hızı deneyeceğim bakalım ne çıkacak. bende merakla bekliyorum




  • quote:

    Orjinalden alıntı: utkucay


    quote:

    Orjinalden alıntı: .C.O.


    quote:

    Orjinalden alıntı: utkucay

    yüksek hızlarda farklı sapma olması mantıklı gelmiyor bana


    Bir yerde okumuştum, araç firmaları yüksek hızlarda araçların mevcut hızlarını ibrelerde daha yüksek gösteriyorlarmış. Yani diyelim ki siz 150 km/h okuyorsunuz fakat oradaki gerçek hızınız 140km/h oluyormuş(değerler hesaplama sonucu değildir). Sebebi ise hız tutkusunu bir nebze olsa düşürmekmiş. Hızlandıkçada bu değer farkı artıyormuş. Fakat dediğim gibi ben bunu sadece okudum. Altında da herhangi bir imza yok idi.


    o zaman testi kolay. bir dahaki muğlaya gidip gelmem de daha yüksek hızı deneyeceğim bakalım ne çıkacak. bende merakla bekliyorum


    Aman dikkat. Test yapacağız diye başka şeyler olmasın. Hızı önce kendi sonra çevrenizin güvenliğini aldıktan sonra yapınız. :)




  • quote:

    Orjinalden alıntı: .C.O.


    quote:

    Orjinalden alıntı: utkucay


    quote:

    Orjinalden alıntı: .C.O.


    quote:

    Orjinalden alıntı: utkucay

    yüksek hızlarda farklı sapma olması mantıklı gelmiyor bana


    Bir yerde okumuştum, araç firmaları yüksek hızlarda araçların mevcut hızlarını ibrelerde daha yüksek gösteriyorlarmış. Yani diyelim ki siz 150 km/h okuyorsunuz fakat oradaki gerçek hızınız 140km/h oluyormuş(değerler hesaplama sonucu değildir). Sebebi ise hız tutkusunu bir nebze olsa düşürmekmiş. Hızlandıkçada bu değer farkı artıyormuş. Fakat dediğim gibi ben bunu sadece okudum. Altında da herhangi bir imza yok idi.


    o zaman testi kolay. bir dahaki muğlaya gidip gelmem de daha yüksek hızı deneyeceğim bakalım ne çıkacak. bende merakla bekliyorum


    Aman dikkat. Test yapacağız diye başka şeyler olmasın. Hızı önce kendi sonra çevrenizin güvenliğini aldıktan sonra yapınız. :)



    siz merak etmeyin yol boş ve önü açık düzlük en çok 150 km de denerim daha fazlasını kurtarmaz. 150 km deki sonuç yeterli olur herhalde




  • bende merak ettim sonucu, istanbul civarlarında yok mu öyle tabelanın olduğu bir yer
  • quote:

    Orjinalden alıntı: utkucay



    siz merak etmeyin yol boş ve önü açık düzlük en çok 150 km de denerim daha fazlasını kurtarmaz. 150 km deki sonuç yeterli olur herhalde


    Peki.. bakalım sonuç yine 1 km/h mi yoksa daha fazla mı?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: .C.O.


    quote:

    Orjinalden alıntı: utkucay



    siz merak etmeyin yol boş ve önü açık düzlük en çok 150 km de denerim daha fazlasını kurtarmaz. 150 km deki sonuç yeterli olur herhalde


    Peki.. bakalım sonuç yine 1 km/h mi yoksa daha fazla mı?


    muğlaya bi daha gitmem 10 günü bulur. tekrar ölçtüğüm sonucu bu konuya yazar güncellerim. burdan takip edersiniz
  • ya tabelada da sapma varsa psikolojik olarak sürücüler rahatlasın diye..

  • Araçta lastik değişimi yaptıktan sonra kadran sapması kalmadı.

    Eskiden 60 gösteren kadran 57km/s civarı gösteriyordu. Şimdi birebir aynı oldu.

    Eski ebat 185/55/r16, şimdiki 205/55/r16.
  • Hız göstergesi dijitalse Tempra, Volvo sapma olmuyor.
    Analog göstergeli Vitara, Partner gibi araçlarda navigasyon cihazıyla yaptığım karşılaştırmada %7gibi fark oluyor, bütün hızlarda.
    Bence amaç hız tutkunlarını yavaşlatmak değil, gidilen km'yi de fazla göstererek sıfır araçların garanti km'sini erken doldurup vatandaşı bu yolla sövüşlemek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: medvet
    Bence amaç hız tutkunlarını yavaşlatmak değil, gidilen km'yi de fazla göstererek sıfır araçların garanti km'sini erken doldurup vatandaşı bu yolla sövüşlemek.


    Hey maşallah, hayran oldum şu mantığa Dalga geçmiyorum, ciddiyim hoşuma gitti. %7 Sapma olsa, 100.000 Km'de, 7.000 km kâr olur. Neredeyse bir periyodik bakım fazladan itelenmiş olur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: medvet

    Bence amaç hız tutkunlarını yavaşlatmak değil, gidilen km'yi de fazla göstererek sıfır araçların garanti km'sini erken doldurup vatandaşı bu yolla sövüşlemek.

    Farklı bir bakış açısı. Ne yalan söyleyeyim Aklıma yatmadı değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FTSE100 -- 6 Aralık 2012; 12:59:56 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: medvet

    Hız göstergesi dijitalse Tempra, Volvo sapma olmuyor.
    Analog göstergeli Vitara, Partner gibi araçlarda navigasyon cihazıyla yaptığım karşılaştırmada %7gibi fark oluyor, bütün hızlarda.
    Bence amaç hız tutkunlarını yavaşlatmak değil, gidilen km'yi de fazla göstererek sıfır araçların garanti km'sini erken doldurup vatandaşı bu yolla sövüşlemek.

    Digital veya ibre olmasında herhangi bir fark yok. Kalibrasyon nasıl yapılmışsa ibrede olsa digitalde olsa aldığı veriyi gösteriyor.

    Eski aracımdan örnek vereyim. 100 ile giderken GPS verisi 98 idi. Hız arttıkça sapma artıyordu. İbre tam 200 gösterirken GPS verisi 187 idi.
    Şuanki aracımda 100 ile giderken GPS verisi 95. Hız 130 iken GPS verisi 125. Daha yüksek hızlarda sapma artacaktır diye düşünüyorum. Eskisi kadar aktif GPS kullanmadığım için ölçme şansım olmadı.

    %10'a kadar sapma görülebiliyor. Düşük hızlarda sapmalar %1-5 gibi kalsa da yüksek hızlarda yüksek sapmalar gayet normal.

    Eskiden açılmış ve bazı araçlara ait verilerin toparlandığı şöyle bir konu var.http://forum.donanimhaber.com/m_21145865/tm.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi supremum -- 6 Aralık 2012; 13:08:16 >




  • Gösterge düzgün gösterebilir, kaymış şekilde gösterbilir, hız bağlı sapma da yapabilir. Zaten bu nedenle araştırmalarda güvenmiyorlar, daha hassas ölçüm yöntemleri kullanıyorlar.

     gösterge sapması

    Testlerde hem zaman, hem de yol kaydedilerek hasas ölçümler yapılır. Ancak böylelikle
    tüketim gibi değerler net olarak hesaplanabilir.
  • Göstergenin gerçeğinden fazla göstermesinin bir diğer amacı da aracın yakıt değerini olduğundan daha düşük göstermek olabilir.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.