< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TZX7 -- 12 Kasım 2025; 19:36:13 > < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
|

1 Mobil
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TZX7 -- 12 Kasım 2025; 19:36:13 > < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
|
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
| _____________________________ |
|
japon çok sağlam hocam.. toyota özellikle... eski Sony Ericsson telefonlar gibi.. |
|
_____________________________
İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.
|
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
|
|
Ecu ve elektronik enjeksiyonun, yani hararet yükselmelerinde artık otomobili safe (limp) moda' sokan, gücü kısıp, zengin karışıma geçen beyinli sistemlerin norm olması ve gelişmiş soğutma sistemleri otomobil üreticilerini göstergeyi kaldırmak için cesaretlendirdi. Bir de otomobil üreticisi aracını ağır yük/sıcak testine alıyor, 45c'de klima açık tam yükte araç soğutma suyu örneğin 120c'yi geçmiyor. Belli parametreler tutturulursa sadece sıcak-soğuk soğutma suyu uyarısı koyup geçiyorlar. Performans otomobillerinde çoğunlukla konuluyor ama. Ben de detaylı göstergenin olması taraftarıyım, olası bir sorunu erken tespit edip erken önlem almak için. Her otomobili sıfır otomobil gibi düşünmemek lazım. Eskiyen, dışarıdan müdahale, revize görmüş, soğutma sistemi bozuk vs bir sürü otomobil var, su sıcaklığı, yağ sıcaklığı, yağ basıncı bunların hepsinin olması lazım aslında. |
|
_____________________________
|
|
Hararet göstergesi olmamasına çok takılmayın zaten yeni nesil araçlarda hararet yükselirse göstergede sesli ve ışıklı uyarı veriyor. Mesela benim başıma geldi yolda gidiyorum bir anda bip bip uyarı sesi eşliğinde kırmızı ışık yandı baktım ki hararet ibresi yükselmiş. Yani hararet göstergesi olsa bile sürekli ona bakmıyorsun sonuçta aracın verdiği ikazla durup ona göre hareket ediyorsun. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
|
Kırmızı uyarı ışığı ve uyarı sesi hararet göstergesinden çok daha etkili. Hararet göstergesinden veri alabilmen için sık sık ve sürekli ona göz atman gerekiyor ve aslında trafik güvenliği açısından risk artırıcı bir unsur. Zaten kullanıcı açısından anlamlı bir veri sunduğu da söylenemez. Belli bir eşik var, o eşik değerinden sonra motoru durdurman gerekiyor. O eşik değeri altındaki tüm değerler aslında gereksiz. E o eşik değerini kırmızı uyarı lambası ve sesi zaten veriyor. Sanırım insanlar uyarı lambası bozulursa diye ek bir önlem olarak hararet göstergesini istiyorlar ama hararet göstergesi de bozulabilir. Ben hararet göstergesi arayışını biraz nostalji gibi görüyorum. |
|
_____________________________
* Din toplumları paternalisttir, ahlakı gelisemez, rasyonelleşemez ve
bireyleşemez. sekülerleşme olmadan ahlak olmaz. * Her insanın içinde bir peygamber uyuklar ve o uyandığında, dünyadaki kötülük biraz daha artar. (Emil Michel Cioran) * Yearning for the past is usually just the lament of lost youth. |
|
aslında hararet gostergesi önemli. misal motor ısınmadan aracla gaza basmayı tercih etmem genelde motor ısınana kadar nazik ve yavas surerim. ozellikle motor ısındıgında ayda 1-2 defa dpf temizliğiiçin devirli sürerim. bunu motorun ısındıgını gormeden yapamam. |
|
_____________________________
drrah diyorum başka birşey demiyorum.
|