Bildirim
go-kart yapalım (675. sayfa)


Daha Fazla 
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az 

2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü,
1 Mobil


Giriş
Mesaj
-
-
İKİNCİ ARABAMA BAŞLADIM. O 4X4 OLUCAK. ONLARIN DA FOTOLARINI PAYLAŞCAM. -
ARACIMIN VİDEOSUNU YOUTUBE TA BULABİLİRSİNİZ.
İŞTE LİNKİ...
https://www.youtube.com/watch?v=GRV_M5nhoT4 -
Niye uğraşıyorsunuz amaç ne ben çözemedim.Parasını verin alın , bu şekilde hem zaman israfı hem para israfı. -
İşte benim bu sorulara oldum olası alerjim vardır.
Eğer bu soruları soruyorsanız bu konuyla hiç ilgilenmeyin çünkü buradaki insanları hiç anlayamazsınız. Tıpkı oto sanayisinde babanın zoruyla çıraklıktan başlayıp daha sonra bi şekilde kendi iş yerini açan ama beceri anlamında kendine hiçbir şey katmayan(katamayan) usta kılıklı adamaların dahi anlayamadığı gibi.
Eğer bu işler parayla olsaydı, emin olun buradaki arkadaşların çoğunun parayla alınmış bir veya birkaç tane arabası vardır zaten. -
kardeşim son yaptığın araçtaki dişli sayılarınıı verebilir misin rica etsem ? -
-
Motor devrini ve tekerlek çapını biliyorsanız maksimum hızını hesaplayabilirsiniz. Motorun max torku gibi verileri internette vardır o verilere göre oranı ayarlasanız motorun gücünün yetmemesi gibi bi sıkıntınız olmaz. Tork ve araç ağırlığına göre kolayca hesap yapabilirsiniz. -
200 cc motor kuvetlı 1/1 olarak istedıgın gıbı yol alırsın bızde aynısını burda denedık gayet basarılı oldu çalısmalarınızda başarılar dılerım kolaygelsın. -
İyi akşamlar M.İsmet ., uzunca bir zaman önce elimdek şanzımanla ilgili görüşmüştük .Geçen aya kadar geçen zaman içinde projem uyumaya devam etti. Ancak , bir çocukluk arkadaşımda komple bir Muravey bulmamla tekrar canlandı .Elimdeki şanzımanı bir başka projeye saklayarak Muraveyin komple arka tarafını kullanarak aracı öne doğru giderek yapmaya karar verdim .Bu vesile ile tekrardan forumu yakinen takip etmeye başladım,derken de aradığımı yine sizin yazılarınız da buldum , ve bir soru sorma gereksinimim doğdu . Muravey in orijinal motor çıkış dişlisini ( 13yada 14 diş -Muravey defransiyel de 28-29 diş yanılmıyorsam ?) .150 cc. scooter motoruna adapte ederek aynen kullanmaya karar vermiştim ki sizin yazınızı okudum . " yasinakkaya53 " ile görüşmenizde "muravey 3:1 olduğu için 200cc motoru 1:1 bağlayabilirsin." ... demişsiniz . 1:1 Bağladığımızda çok fazla süratli bir araç olmazmı ?... Ya da !... orijinal dişli oranlarını kullanacak olursam - çok yavaş ama çok güçlü bir araç mı olur ? diye sorayım sorumu ...
@m.ismet
Cevap yazan arkadaşlara , " Yaşlı Coni ve Mavi Korku " ya teşekkürler .. tekerlek çapları henüz belli değil ,lastikler yok , cantlar 9 inç .! Motorun üzerindeki Asya yazısından başka kesin bilgi yok / satan 150 cc demişti , ama ??. Son 3 hafatadır sabah 8 -akşam 8 sanayideyim . Hazır diye heveslenip kullanmaya karar verdiğim Muravey arka tarafı çok problem çıkardı ,aks (tekerlek) mili sökerken kırıldı ,kampanalar tornada düzeltirken çürümüş dağıldı , Muraveyin çıkşından poryaya kadar olan kısımdaki mafsalların orjinal lastikleri sökünce paramparça çıktı , hadi zihni sinir devreye girdi mafsal ıstavrozları peşpeşe kaynaklayarak araya bir de Tofaş şaft takozu sığdırarak hallettik . . Mili ve kampanaları yeniden yaptık ,balataları yeni çaktık , derken şu defransiyelin bi içini görelim dedik ! O da darmadağın çıktı bereket dişliler sağlam kalmış , rulman keçe değiştik ,gövdedeki çatlakları kaynattık .3 hafta sonunda ancak motorun defransiyel önüne oturtulması işine dün başaldık .Dolayısıyla internetten araştırma yapıp dişli oranlarını hesaba vakit olmadı .bu gidişle olacağıda yok gibi :( bu yüzden M.İsmet 'e sormak kolayıma geldi açıkçası ... Bu arada ; ön taraf için bir ATV den çıkma komple salıncaklar var, ama fren diskleri ve kaiperleri yoktu , elimdeki iki kampana ona tam oturunca ön frenler de arkalar gibi " kampana oldu " . Şİmdi Bu araç 1:1 yaparsak ! iyi kaçarda - nasıl durur?yani derdimiz hız değil ama sürünerek de gitmeyelim ;). 1:1 beni korkutuyor açıkçası !!!
-
SÜRÜNEREK gitmezsin merak etme yapacağın hız 50 olacaktır maximum oda gayet başarılı bır rakam cok hızlı gıtmek sakıncalı durması zor oluyor:D -
-
-
https://www.youtube.com/watch?v=KjAJFB50NLM
Buda okulda yaptığımız bi araç sorusu olana yardım ederim arkadaşlar:) -
-
İSTEDİĞİN TEKERLEK LER SAHİBİNDEN.COM DA BULABILIRSIN ORDA VAR -
quote:
Orijinalden alıntı: kendin yap
quote:
Orijinalden alıntı: m.ismet
quote:
Orijinalden alıntı: yasinakkaya53
quote:
Orijinalden alıntı: m.ismet
quote:
Orijinalden alıntı: yasinakkaya53
quote:
Orijinalden alıntı: m.ismet
quote:
Orijinalden alıntı: yasinakkaya53
quote:
Orijinalden alıntı: m.ismet
quote:
Orijinalden alıntı: yasinakkaya53
quote:
Orijinalden alıntı: m.ismet
quote:
Orijinalden alıntı: yasinakkaya53
Bir konuda yardımınıza ihtiyacım var.
Resimde numaralandırma yaptım.
2 ve 3 numara rulman.
1-4-5 numaralı parçalar nedir.
5 numara porya oluyor galiba.
Forumda gördüklerim çok farklıydı
Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler...
1 4 ve 5 poryanın parçaları. 3 parçadan oluşturmuşlar. resmin en başındaki 6 adet uzun vidalar ve 1 numaralı parçanın arkasındaki somunlarla birleştirilerek tek parça olacak . (rulmanlar vs toplandığında)
m8 uzun vidalar 4 ve 1 i birleştirecek , diğer m10 6 adet kısa havşa başlı vidalar ise 4 ile 5 i birleştirecekler.
Teşekkürler M.ismet.
Aks tutucunun projesi var. yapıyorum içine 115*75*20 rulman koyacağım.
Yapmiyim mi:)
onun yerine ne yapabilirim buna benzer sistem yapmak istiyorum.
anlaşılan elinde torna vs imkan var ; işçiliği daha az olacak şekilde kendin bir porya yapabilirsin ya da çıkma araçların proyalarını inceleyebilirsin.
ben önleree tofaş aksonu ve poryasını biraz tadilatla hafifleterek kullanmıştım, ama arkalara tornada kendim yaptım. daha sonra çıkmacılarda uygun porya buldm fakat birkere yapmış olduk.
bana göre poryada karşılıklı 2 konik rulman daha mantıklı ve uzun ömürlü olur.
Hocam elimde torna yok malefesef, o yüzden porya yapma işi bana pahalıya patlar.
Reno 12 defransiyeli kullanmaya karar verdim. aks ve poryalarda kendi parçaları olacak.
poryalarda karşılıklı 2 konik rulman derken neyi kastettiniz. Rulmanları poryaya mı yerleştirecez, eğer böyle olursa ne gibi faydaları olur.
Şimdiden teşekkürler
reno defransiyeli kullanacaksan aks ve poryanında renoya ait olması uygun olacaktır.
konik rulmanlar porya gibi tek taraflı ağırlık taşıyan yerler içindir (örnk. motosiklet direksiyonlarında,poryalarda vs) normal rulman bu tip yerlere uygulanırsa ömürsüz olurlar.
karşılıklı olacak derken kastım resimdeki poryada.
kullanacağım defransiyelin kararını daha veremedim. bugün adem seyhanla muravey şanzıman özelliği olan defransiyel hakkında görüştüm. Reno 12 aks ına uygun frezeleri takıp gönderebilirim dedi.
dün criptex_08 le görüştüm. reno 12 defransiyeli kullanmaya karar vermiştim. Ama geri vites benim için çok önemli yani araçtan inip itiklemek istemiyorum. Scooter motoru kullanacağım. reno 12 defransiyeli kullanırsam bide ayrıca şanzıman almak zorunda kalacam.
O yüzden muravey defransiyel tam bana göre diye düşünüyorum.
Ama sizin yorumlarınız ve yardımlarınız benim için çok önemli.
Sorduğum sorulara verdiğiniz cevaplar için gerçekten çok teşekkürler çok yardımcı oluyorsunuz.
Muravey şanzıman nasıl olur sizce 200 cc scooter motoru kullanmayı düşünüyorum.
Yorumlarınız bekliyorum. Teşekkürler
Muravey bu tip araçlar için güzel bir defransiyel. Adem de sağolsun replica da olsa üretimleriyle destek veriyor amatörlere .
200 cc scooter hangi motorun bilmiyorum ama muraveye iyi olur.
muravey 3:1 olduğu için 200cc motoru 1:1 bağlayabilirsin.
bende de orijinal muravey var 3 senedir 2. projemi bekliyor. bakalım artık kısmet.
başarılar
Motoru daha almadım 200 c scooter motoru düşünüyorum. Sizin bir öneriniz var mı?
200 cc scooter varmı ki ? varsa marka modeli ne ?
çin scooerleri genelde 150cc şimdilerde 250 lik yapmaya başladılar. japonlardada en 250 400 600 cc var . öyle biliyorum.
İyi akşamlar M.İsmet ., uzunca bir zaman önce elimdek şanzımanla ilgili görüşmüştük .Geçen aya kadar geçen zaman içinde projem uyumaya devam etti. Ancak , bir çocukluk arkadaşımda komple bir Muravey bulmamla tekrar canlandı .Elimdeki şanzımanı bir başka projeye saklayarak Muraveyin komple arka tarafını kullanarak aracı öne doğru giderek yapmaya karar verdim .Bu vesile ile tekrardan forumu yakinen takip etmeye başladım,derken de aradığımı yine sizin yazılarınız da buldum , ve bir soru sorma gereksinimim doğdu . Muravey in orijinal motor çıkış dişlisini ( 13yada 14 diş -Muravey defransiyel de 28-29 diş yanılmıyorsam ?) .150 cc. scooter motoruna adapte ederek aynen kullanmaya karar vermiştim ki sizin yazınızı okudum . " yasinakkaya53 " ile görüşmenizde "muravey 3:1 olduğu için 200cc motoru 1:1 bağlayabilirsin." ... demişsiniz . 1:1 Bağladığımızda çok fazla süratli bir araç olmazmı ?... Ya da !... orijinal dişli oranlarını kullanacak olursam - çok yavaş ama çok güçlü bir araç mı olur ? diye sorayım sorumu ...
@m.ismet
Dostum kusruma bakma uzun zamandır takip etmiyorum forumu , şimdi tesadüfen gördüm. Ve yine kusruma bakmazsan ben konuştuğumuzu da ne konuştuğumuzuda anımsamıyorum , malum yaşlılık .)
nereden başlayayım bilemiyorum ama önce şunu belirtmekte yarar var. muraveyin orijinal motoru 250cc ve 2 zamanlı. dolayısıyla scooter motorundan hem devir hemde silindir hacmi açısından büyükçe. senin scooter ise 150cc 1:1 yaparsan defransiyel 1:3 olduğu için gücü üçe katlamış olacaksın. bence 1:1 bağla. ancak şunuda belirteyim ki yaptığımız araç malum el yapımı ve teknikten çok karadüzen gidiyoruz genellikle. aracın ağırlığı taşınacak yük, kullanılacak yol/arazi vs gibi etkenler hesabı kitabı alt üst edebiliyor. ben bile onca teknik blgi ve tecrbeme rağmen aracımda 2 kezdişli değişimine gittim , sanırım üçüncü değişimi de yapmam gerekiyor. demem o ki 1:1 bağla , dişliler çok pahalı değil, duruma göre tecrübe ettikten sonra greken dişli değişimini sonra yine yaparsın?.
scooter tarafına takacağın dişliyi mile uydurmak yerine çıkıştaki frezeli mile bir flanş yaptırıp sabitler ve takacağın dişliyi flanşa monte edersen sonraki muhtemel dişli değişimlerinde zorluk çekmezsin , pratik olur. selamlar.
-
Sorun değil Dostum.. aynı dertten ben de muzdaribim, yaş oldu 55 ;) Bu son aldığım orijinal Muravey Şan.-def ' den önce var olan bir şanzıman için dişli oranları üzerine görüşmüştük .Go-Kart şanzımını olduğunu söylemiştiniz. Sanırım 190 lı sayfalarda olacak ? Uzun zamandır foruma bende girmediğimden hatırlamıyorum . Hatta resim yüklemeyi bile unutmuşum , ona bile zaman ayıramadım ,sanırım resimler büyük geliyor - yüklenemiyor :(
Bakalım bir sefer daha deneyeyim ! umarım başarırım :).... neyse küçültünce resmi yüklendi , bu resim geçen haftadan , yarın son durumu atarım .
Her ne kadar kara düzen iş yapmaktan hoşlanmasamda sonuçta kaçınılmaz bir şekilde öyle yapıyoruz ; bu yüzden de tecrübelerin burada paylaşılması çok değerli ,paylaşımlarınıza tekrar teşekkür ederim.
Muravey oijinal çıkış ( motor) dişlisini ,scooter eski arka tekerlek merkezindeki freezeli göbeği preste patlatıp çıkartıp bu göbeğe kaynakladık ,hurdadan bir eski cant daha bulup ( Milas Sanayide bolca cant var ) onunda göbeğini çıkartıp daha büyük bir dişliye aynı şekilde kaynaklayacağım .Böylelikle elimde şimdiden 2 alternatif dişli olacak .Bakalım hangisi ne randıman verecek gerçekte göreceğim.
-
Motordaki dişli epey küçük güç alırsın ama hız da hüsran olur oranındengelemek için muavey deki dişlinin aynısını takmanı tasfiye ederim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Scooter arka tekerlek miline adapte ettiğim dişli zaten Muravey'den söktüğüm; Motor orijinal dişlisi ( Küçük ) : MUravey defransiyel de de zaten orijinal kendi dişlisi Büyük) var . Bu durumda aktarma oranı Muraveyin orijinal oranında oluyor . Güçlü yavaş olacak yani .
Fakat M. İsmet'in dediği gibi 1:1 yapmak için scooter arka tekerlek milindeki dişliyi büyütmem gerekecek .Tabii sığdırmakta bir sorun çıkmazsa !.Zira arada birde zinciri gergin tutmak amaçlı koyduğum
" bir yaylı avara dişli " var.
gönderdiğim resimler biraz eski resimler geçen haftadan : daha yeni ve detaylı resim çekip atacağım .
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X