Şimdi Ara

go-kart yapalım (677. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
14.130
Cevap
134
Favori
3.347.573
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 675676677678679
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • kendin yap K kullanıcısına yanıt
    soylediklerinize %100 katilmama ragmen olacaksa ya tam olsun ya olmasin bence bu huyumu bende sevmiyorum ama boyle. tornalik islemlerde ben yardimci olurum mini torna makinam var ayrica ic mimamirim solidworks autocad ve 3d max i iyi kullaniyorum proje konusundada her turlu cozumu uretiriz birlikte. uygulama yapmadan solidde nasil calistigina bakarak hareket ederiz boylece hem zamandan hem maddi acidan zarara ugramayiz .bendede buyuk bir ingilizce eksikligi var bu sebeple yabanci makalelerden hic faydalanamiyorum ve sorulara cevap blamiyorum malesef

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öncelikle , Huyunuz hiç de kötü bir huy değil ,solidworks autocad ve 3d max i iyi kullaniyor olmanız büyük +, bende hiç yok . İngilizce teknik terimler anlamında kelime anlamlarını bilmek adına oldukça iyiyim diyebilirim ama , bir metnin anlamını çözmek deyince o kadar iyi değilim . Yani ortak ( - ) miz diyebiliriz. Mini torna bu yaptığımız araçlar için yetersiz kalacaktır kanımca . Ben Bodrum da yat sanayisine hizmet veren bir atölyenin imkanlarından faydalanma lüksüne sahibim torna büyüklüğü açısından bir sıkıntım yok ama , neticede atölye para kazanmak zorunda her zaman uygun olmuyor sıkıntı burada . Neticede bilgi -imkan paylaşımı zaten bu forumun ana amacı birlikte hareket etmekten mutluluk duyarım .
  • kendin yap K kullanıcısına yanıt
    daha önce tasarlamış olduğum aracı sizinle paylaşmak isterim gerçi düşüncem değişti biraz daha arazi şartlarına uyum sağlayabilecek bir araç yapmayı planlıyorum.Tasarımı sıfırdan mı yapsam yoksa bu aracımı yükseltsem karar veremedim belki sizde bir fikir veririsinizhttps://store.donanimhaber.com/73/0b/b0/730bb0034d7f55cc34bcdfc3b11dce32.pnghttps://store.donanimhaber.com/5f/f2/86/5ff286b4112b80ba0460637ba533ffbe.jpghttps://store.donanimhaber.com/30/d4/4e/30d44ebe2183ca35ca079b48c5f48081.jpghttps://store.donanimhaber.com/9d/0c/93/9d0c938be024773a9fc383a5d30745e1.jpghttps://store.donanimhaber.com/85/f4/80/85f48030ace1fc11fa00b3089264a987.jpg
     go-kart yapalım go-kart yapalım go-kart yapalım go-kart yapalım go-kart yapalım




  • ön arka aks mesafesi off road ta kullanılacak bir araç için uygun değiş bu araç ile devam edersek aks mesafesini kısaltmam ve aracı yükseltmem gerekecek
  • bu resimlerde aracın aks mesafesi kısaltılmış ve yüksekliği arttırılmış halini gösteriyor
    direksiyon milinde problem var orayı düzeltmemişim oraya takılmayınhttps://store.donanimhaber.com/1e/e2/72/1ee272e93547d7ccf498b8a399229243.jpghttps://store.donanimhaber.com/35/93/f4/3593f4fee844435d1c07d6bd909d0fc2.jpghttps://store.donanimhaber.com/13/60/e5/1360e50cd2d1dd348531ca9e18e1a39c.jpghttps://store.donanimhaber.com/2e/29/53/2e2953903fb9b34c84533f1469304301.jpghttps://store.donanimhaber.com/3e/1b/af/3e1bafacec12bf7261b80c0d08da975b.jpg
     go-kart yapalım go-kart yapalım go-kart yapalım go-kart yapalım go-kart yapalım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xxxSalavatGetirxxx -- 29 Aralık 2015; 12:37:47 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kendin yap

    Eee , ne kadar çene o kadar bilgi... , çok faydalı oluyor . Son durum resimlerde ..
     go-kart yapalım go-kart yapalım go-kart yapalım

    Çok güzeeel.
    Elinize sağlık. Sizin gibi dostlara çok iş düşecek buralarda. İmkansızlıktan bir süredir askıya aldığım projem bana uyku uyutmuyor.Böyle çalışmaları gördükçe iç geçirip duruyorum. En son takıntım motor ve firen sistemi hid. boruları. Şu anda inceden inceden bi 150cc lik scooter motoru kolluyorum. Buralara(Samsun) yeni taşındım, parça ve parçacı bulmakta zorlanıyorum.
    Kolay gelsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dostum , bu ! önce proje çizip sonra projeye göre imalat işi bana ters geliyor . Neden dersen ? . 1988 senesinde ABD den bir tekne projesi ve 1.1 ölçek kağıt patronlarını getirttim ve 8 metre Yelkenli tekneyikes- yapıştır/ vidala ... tamamen kendi imkanlarımla baba evimin garajında 3 yılda yaptım . fakat yapım aşamasında anladım ki , plan -proje patron kesip biçip yapıştırmaya gelince bir çok yerde tutmuyor,kendi bilgi ve becerilerinle işi çözüyorsun. Bir de bunun üzerine tekne bittikten sonra ; şurası şöyle -burası böyle olsaydı daha güzel ,daha rahat olurdu !, ya da şunu ilave edeyim ,bunu ilave edeyim deyip bozup yeniden yapıyorsun bir yerleri... Biraz da bu tecrübemden dolayı bugün bu aracı yaparken proje işini hiiiiç kafama takmıyorum . Mesela : ilk başta aracın motorunu defransiyel üzerine yerleştirmek gibi bir kararım vardı . Getirdik üzerine koyduk, zincir aktarımı vs. vs. neyi? nasıl ? yaparız .! hesabettik ,optimumu bulmaya çalıştık , motoru ortaya defransiyel önüne resimlerdeki gibi koymaya karar verdik . Zira kullandığımız parçalar 2. el ordan burdan toplama ...parçalara ait elde ölçü yok . Mesela ; sizin aracı yaparken kullanacak olduğunuz direksiyon milinin boyutlarını ve üzerindeki mafsalların izin verdiği açıları biliyormusunuz ? Bu açılara göre ; yapacak olduğunuz aracın direksiyon simit yüksekliği ! buna bağlı olarak koltuk yeri ve yüksekliği değişmek zorunda kalacak belki ??.. Bu yüzden ben adım adım deneyerek gidiyorum .Arka düzen grubunu getirdim , tezgah üzerine puntaladım ,sonra motorun yerine karar verip ona akuple ettim ,motorun sağına ve soluna oturup koltuk yerini belirledim ,ayaklarımı kendi rahat edebileceğim gibi uzatıp ön düzen grubunun nerede başlayacağına karar verdim , sonra ön düzeni profillerden yaptığım bir kare prizma üzerinde topladım. Bu kare prizmayı da açıları ayarlanabilir bir şekilde yaptım ki !..( bu ayarlanabilir sistem resimlerde yok sonradan yaptım)... optimum caster/camber/ toe-in / toe-out ayarlarını yapabileyim ! . kullanacak olduğum direksiyon sistemini de bu arada deniyorum . Şimdi tam bu ayarlar aşamasındayım . bunları aştıktan sonra Kısmetse ;) aracın ön düzeni ve arka düzeni törenle ; araya optimum oturma mesafesi verilerek birleşecek. aracın boyu halen belli değil yani .. Şimdi ; proje ile aracın boyutlarını belirleyerek yola çıkmış olsam ya bir şeyler sığmayacak - ya da gereksiz boşluklar kalacaktı . Evet ,proje gerekli ama elinizde kullanacak olduğunuz parçaların bilgisi-ölçüleri olmadan proje pek bir şey ifade etmeyecektir . Mesela , en basitinden jant ölçüsü ciddi anlamda aracın yerden yüksekliğini değiştirecektir . Yani ! Ya ,projenizi hazırlarken en ufak detayı bile hesap etmeli .. ya da benim gibi genel anlamda isteklerinizi belirleyip kara düzen devam etmelisiniz . Bu sebeple size yardımcı olacak bir fikir üretemiyorum.




  • Sistem.Prof. S kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler Arkadaşım ...
    Ben bu araç için 2010 da parça toplamaya başladım bu yıl kısmet oldu başlamak .Bitişik komşum benim gibi bekar bir Bey, iki yıl önce yeniden evlenip İzmir 'e göçtü .Gittiği güne kadar sabahları zor da olsa çalışmakta olan grenajları kırık dökük bir motoru da evinin kapısının önünde bıraktı .Hatta yolu tıkıyordu ben kenara çektim, iki yılda üzerini bitkiler sardı . Dilersen senin için arar sorarım satarmı ?Ama Bodrum dan taa Samsun a nasıl yollarım ? Bilemem :((
  • kendin yap K kullanıcısına yanıt
    Hocam dediğiniz her şeyi çizimde belirlemesi daha kolay aslında.
  • Yaşlı Coni kullanıcısına yanıt
    Şu var ki ben bahsedilen programları tanımadığım ve kullanamadığım için böyle konuşuyorum tabii ki . Eski kafalılığın gereği yok daha kolay ise neden kullanılmasın . :))
  • Hocam yukaridaki projeler avan projeler yani neyin nerde olmasimgerektigini gosteren genel hatlariyla araci gosteren cizimler tabiki bu projelerin uzerinde parcalar alindikca defalarca kere degisiklik olacak ancak deneme yanilma yoluyla gitmek bana gore degil planli olarak gitmek daha mantikli geliyor.

    Bu arada sizlerden ricam araci 4 x 4 yapmak istiyorum bu zormu shaft defransiyel vs bulmakta zorlanirmiyim bu konuda biraz fikir verebilirmisiniz? Birde on ve arka salincaklar hakkinda bilgi rica edicem en cok zorlandigim konu burasi

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kesinlikle çok haklısın , tabiiki benim de bir " avan projem var . ama benim ki kafamda ;) zira sizin kullandığınız programlara hakim değilim .4x4 işine ise hiç merak salmadım zorluğundan dolayı , ama prensip olarak bir arka +bir ön defransiyel olması ve motor gücünün her ikisine de aktarılması gerekir .Bu sistemi de komple bir arazi aracından alarak işe girişmek en kolayı olacaktır .Aksi halde farklı araçlardan bulacağınız defransiyelleri ve motoru akuple etmeniz sizi epey zorlayacaktır. (Resimler de eski bir rus malı 4x4 kamyonun ön-arka dfr.) Sanayilerde arazi aracı tamircilerinde biraz zaman geçirmeniz veya radyo kontrollü 4x4 araçları hobby mağazaların da incelemeniz ama öncelikle forumu baştan sona ve internette başka verileri okumanız özellikle ön arka salıncaklar hakkında sizi bilgilendirecektir. Bundan sonra nasıl bir araç yapacağınıza motoruna -şanzımanına - defransiyeline -süspansiyon tipine ( 4 bağımsız ?, ön bağımsız /arka sabit , ön-arka sabit ? ) karar vermeniz hayırlı olacaktır .Yoksa ben ya da bir başkasının tüm araç teknolojisini bir çırpıda size anlatması sayfalar sürecektir .
     go-kart yapalım go-kart yapalım go-kart yapalım




  • Ustam verdiğiniz uzun ve ayrıntılı cevap için teşekkür ederim.Öncelikle bağımsız supsansiyon olsun istiyorum ve 4x4 te kararlıyım. benimde aklıma hurda 4x4 atv sistemini aynen aktarmak geldi ancak hurda atv bulabileceğim bi yer yok internettede biraz araştrıdım ancak bu sonuç bulamadım.Forumun3 te 1 ini okumuşumdur ancak kafamdaki sorulara yanıt bulamadım Yaşlı Coni nickli arkadaşımız salıncaklarla ilgili yardım edeceğini söyledi saolsun sizlerinde desteğiyle düzgün bişey çıkartırız inşallah
  • Arkadaşlar suspensiyon sisteminde bir modelleme yaptım ve video çektim telefondan çektiğim için çok net olmasa da anlaşılacağını umuyorum.sizce hareket ederken lastiğin duruş açısı normal midir.gördüğünüz yanlışlıkları söylerseniz sevinirim bu sistemi hem önde hem arkada kullanmak istiyorum önerilerinize ihtiyacım var

    video

    https://www.youtube.com/watch?v=mgA3dp38yhw&feature=youtu.be
  • Arkadaşım ,hitabınız için teşekkürler ama ben bir "Usta " değil sizin gibi amatörüm.Keşke olabilsem ! .Gerek okuyarak gerekse tamirhanelerde vakit geçirerek bir şeyler öğrenip uygulamaya çalışan bir amatör. ;) Hurda dan malzeme bulmak için tek tek hurdacıları zaman zaman gezmek tek çare . Şanzıman ve defransiyel yenileri için "GOOGLE> Başkent Freze - Adem Seyhan " çok güzel ve hesaplı üretimleri var . Videodaki bağımsız süspansiyon çift salıncaklı sistem , daha farklıları da var .Hepsini incelemelisiniz .Hangisini uygularsanız uygulayın !.. kaster/kamber/toe-in,toe out/ king pin açıları nedir ? öğrenmeli -uygulamalısınız .kiminin + sı ,kiminin - si var . Bunların hepsi internette var .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kendin yap

    Arkadaşım ,hitabınız için teşekkürler ama ben bir "Usta " değil sizin gibi amatörüm.Keşke olabilsem ! .Gerek okuyarak gerekse tamirhanelerde vakit geçirerek bir şeyler öğrenip uygulamaya çalışan bir amatör. ;) Hurda dan malzeme bulmak için tek tek hurdacıları zaman zaman gezmek tek çare . Şanzıman ve defransiyel yenileri için "GOOGLE> Başkent Freze - Adem Seyhan " çok güzel ve hesaplı üretimleri var . Videodaki bağımsız süspansiyon çift salıncaklı sistem , daha farklıları da var .Hepsini incelemelisiniz .Hangisini uygularsanız uygulayın !.. kaster/kamber/toe-in,toe out/ king pin açıları nedir ? öğrenmeli -uygulamalısınız .kiminin + sı ,kiminin - si var . Bunların hepsi internette var .

    Abi,(Abi diyorum çünkü açık verip yukarıda yaşınızı belirttiniz.) kendinizi tarif ediyorum derken hata yapmışsınız beni tarif etmişsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: merakliseyit

    Arkadaşlar suspensiyon sisteminde bir modelleme yaptım ve video çektim telefondan çektiğim için çok net olmasa da anlaşılacağını umuyorum.sizce hareket ederken lastiğin duruş açısı normal midir.gördüğünüz yanlışlıkları söylerseniz sevinirim bu sistemi hem önde hem arkada kullanmak istiyorum önerilerinize ihtiyacım var

    video

    https://www.youtube.com/watch?v=mgA3dp38yhw&feature=youtu.be

    Videoyu ben telefondan seyrettim;
    Biraz ekran boyutu olarak küçük olduğundan yanlış görmüş olabilirim. Bana sanki bi hata var gibi geldi. Mesela alt salıncak üst salıncaktan uzun olduğu halde yukarı aşağı oluşan süspansiyonlarda tekerleğin açısı değişmiyor gibi görüyorum. Halbuki değişmesi gerekir. Yani alt salıncak üst salıncaktan uzun olursa tekerin yukarı doğru esnemesi durumunda tekerin üst kısmı da içe doğru yatması lazım teknik olarak.
    Bu bahsettim konu yukarda da mevzubahis oldu. Şase ile tekerleğin süspansiyon esnasında parelel seyredebilmesi için mutlaka alt ve üst salıncakların hareket noktalarından itibaren uzunluk olarak birbirleriyle eşit olması gerekir. Aksi taktirde kesinlikle tekerler her esnemede dışa veye içe doğru açılır. Salıncakların şaseye bağlantı noktaları birbirinden ileride veya geride olsa bile salıncak uzunlukları eşit olduğu sürece gene aynı parelellik sağlanmış olur.
    Birde bu işte biraz tecrübe kazandığını düşünen bir kişi olarak, tüm arkadaşlara tavsiyem araç yapımında şase ve diğer aksamlar için biraz işlemesi zor olsa bile gerek estetik gerekse korozyondan korunabilmesi için mümkünse köşeli değil yuvarlak malzeme kullanmanızdır. Yani profil değil boru malzemeden bahsediyorum.

    Kolay gelsin.




  • Sistem.Prof. S kullanıcısına yanıt
    Abi,kardeş ,amca vs .... olmaktan yana sıkıntım yok ta , "Usta " denince " gerçek Usta " ların hakkı yeniyormuş gibi geliyor bana ... daha öğrenecek çok şey var .
  • Sistem.Prof. S kullanıcısına yanıt
    Videodaki hareket için yorumlarınız da çok haklısınız . benim demek istediğim de bu zaten . netice de anladığım kadarıyla blgsyr. dizaynı kullananın bilgisi doğrultusunda oluyor.Gerçek bir ön düzeni önümüze alıp farklı şekillerde bağlayıp denediğimiz de hareketleri ve arasındaki farklılıkları anlamak daha kolay oluyor .Bu amaçla resimlerdeki ayarlanabilir düzeneği kurdum , işi epey uzattım ama bahsettiğiniz tüm hareketleri bire bir görerek optimuma karar verip sonra son gerçek kaynakları yapacağım.(şimdilik puntalarla duruyor) . Boru kullanımı konusunda da çok haklısınız fakat dediğim gibi bir arkadaşımın atölyesinde misafireten çalışıyorum , şansımı zorlamak istemedim , iş hepten uzayacak ... :(
     go-kart yapalım go-kart yapalım




  • kendin yap K kullanıcısına yanıt
    Abi resimlerde gördüğüm şimdi, bir hususu daha dile getirmeliyim.
    Yukarıdaki yazdığım konunun devamı olarak belirteyim ki, gene şase ile tekerleğin her türlü esneme de birbiriyle paralel kalması için bir poryadaki her iki salıncağın bağlantı(alt ve üst rotil) arası genişlik(yükseklik) ile şasedeki bağlantı noktaları da eşit olması gerekir. Yani her halükarda salıncaklar daima birbirleriyle paralel olmalıdırlar.
    Kolay gelsin.
  • 
Sayfa: önceki 675676677678679
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.