Bildirim
go-kart yapalım (676. sayfa)


Daha Fazla 
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az 

2 Misafir - 2 Masaüstü

Giriş
Mesaj
-
-
Tebrikler ,darısı başıma . Arka koltuklar konumu itibarıyla araca sanki bir " imparator aracı havası katmış".. hani resmi törenlerde halkı selamlar ya :)... -
-
sagolun tşk ederim. insh daha iyisine sahip olursun. genelde avda kullanmak icin dizayn etttik o yüzden koltukları yuksek yaptık -
-
-
çalişma çok güzel olmuş beğendim sonuç nasıl olacak acaba sabırsızlıkla beklıyorum -
150 cc scooter motoru ile gokart yapmaktayim yalniz motoru sasiye sabitlemede sikinti yasiyorum yardimci olabilirmisiniz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Egerki 150 cc scoter motoru sanzumani ile birlikte isini gorurse yardimci olabilirim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Kardesim scooter motorunu nasil sabitledin bende ayni motoru kullaniyorum ama sabitleme konusunda sikintiya dustum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Sıkıntı yaşaman gerek bağlantı yerleri var üstünde altında süspansiyon yeri var ordan sabitlersin motor gövdesinde yeri olması gerek
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Arkadaslar 2 kisilik bir utv yapmak istiyorum sase haric yurur aksam elektrik aksami motor ve supansiyonlar ne kadar tutuyor takriben ?yapilacak seye gore degisir gerci ama orta veya yuksek kalitede bisey yapmak istersek asa yukari ne kadar masraf ederim
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > -
Teşekkürler ; Fakat dişli bulmada sıkıntı yaşıyorum , " 28 diş" dişli bulamadım :( ....scooter arka tekerlek miline takacağım dişli max. 19 diş bulabildim. Sonuçta " ön dişli -scooter motor çıkışı 19 diş olacak --- Muravey def. dişlisi 28 diş olacak . ilk denemenin sonucuna göre gerekirse def. dişlisini de 19 yapacağım . -
Az yukardaki resimlerdeki çalışma bana ait ." mavi korku" nun da dediği gibi sıkıntı yaşamaman gerekli ama kısaca anlatayım . Scooter motorunun orjinal ana bağlantısı : tam karbüratörün hemen arkasında , aynı eksen üzerinde iki delik var . Bu deliklerin arasından bir boru geçiyor ,borununda içinden geçen uzun bir cıvata ile boruya kaynaklı demirlerle motor yukarı asılıyor . Bu demilerde yaptığım tadilatlarla ben de yukarı dan geçirdiğim kalın ve etli bir boruya ön ana bağlantıyı yaptım . Arka tarafı ise arka tekerlek mili nin ( şanzımanın)üzerine gelen kısımda bir delik daha var . Bir de oradan bağladım .Anlatımım ve yukardaki resimler yeterli olmadıysa ! yarın akşam detaylı resim atabilirim . Kolay gelsin . -
arkadaşlar utv yi önce solidworks veya 3d max te çizmek istiyorum progmlara oldukça hakimim kısa sürede bir model çıkartıcam ancak takıldığım bazı noktalar var
4x4 bir utv yapmak istiyorum ön ve arka salıncakları nasıl tasarlamalıyım en kusurusuz hatasız çözüm nedir araba yayalandıkça yani yukarı aşağı oynadıkça lastik tabanının yere olan açısı değişmesin istiyorum nasıl bir salıncak kullanmalıyım? -
amartisörler ne amartisörü hocam -
Arkadaşım , kazık yerden sormuşsun :)).. şu an 4 teker (2 arkadan çeker ) bağımsız süspansiyon bir araç yapmaktayım.Araç şu an tezgah üzerinde ( yukarda resimlerde ) havada yere basmıyor yani . Tekerlekleri hayali olarak arazideymiş gibi yukarı aşağı oynattığımda kamber açısı değişiyor,araç çukura geldiğinde tekerlek pozitif kambere -- tekerlek tümseğe geldiğinde negatif kaçıyor senin de arzu etmediğin gibi .... Şu an bende benzer sorulara cevap aramaktayım , internette sayfalarca okudum ama bu açı değişiminin olmadığı bir süspansiyon sistemine rastlamadım .Seni sorun üzerine ; Nasıl yapılabilir diye düşündüğümde ilk çare olarak ; alt ve üst salıncak kollarının şaseye bağlantı noktalarından yatay olarak " değişken bağlantılı " bir sistem olması gerektiği aklıma geliyor . Yani diyelimki ; tekerlek tümseğe geldiğinde üst salıncak kolunun aracın merkezine doğru hareketlenmesi aynı anda da alt salıncak kolunun da dışa doğru hareketlenmesi gerekliliği doğuyor . nasıl halledebiliriz ? Mesela : tekerleğin yukarı -aşağı hareketini hidrolik bir sistemle salıncak / şase bağlantısına iletip, salıncak kollarını yatay eksende hareket ettirebiliriz .Şimdi eğri oturup doğru konuşalım ,"bizler böyle bir sistemi yapabilirmiyiz ?... Doğrusunu istersen ben buna kalkışmam bile .. :))
Dilerim , benim bilmediğim -düşünemediğim daha kolay bir çözüm vardır . Bu arada " LionTech16" adlı forumdaşımızın ön düzen geometrisi ile ilgili tüm bilgileri içeren anlatımları forumda var ,Ben bir pano yapıp aracı yaptığım atölyede duvara astım , tekrar tekrar okuyorum- ihtiyaç duyduğumda tekrar bakıyorum , okuman faydalı olacaktır .Aracın hayırlı -başarılı olsun , Kolay gelsin .
-
Ön salıncakları amortisörlerle birlikte hurda bir ATV den aldım ,orijinalleri ... Arkalarda ise MZ amortisörleri var . Arka taraf komple defransiyel salıncaklar vs hepsi Muravey den çıkma , ama helezonları ve amortissörleri çok sert diye değiştirdim .Neticede orijinal Muravey 450 kg yük kapasitesi olan adeta mini bir kamyonet . -
Hocam verdigin detayli cevap icin cok tesekkur ederim... Seneler oncesinden beri bu konu acik tartisilip bir sonuc bulunmustur biri yardici olur diye yazdim fikir olarak cokta yardimci oldun saol.Belki biraz daha arastirma yapmak ve uzerinde dusunmem gerek... Unlu utv markalarinin salincak sase ve cekis sistemini inceleme firsatiniz oldumu belki fikir verebilir polaris can am gibi markalar bu isin piri belki bir yol gosterir bize...
Ayrica bence bu sistemi yapmalisiniz en iyisi olmali, kafa kafaya vererek forumdaki degerli arkadaslarinda fikirleriyle bence basarabiliriz
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xxxSalavatGetirxxx -- 28 Aralık 2015; 23:38:47 >
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > -
Tom Cruise 'in bir filmi vardı ... " The Day's of Thıunder "... o film de ; filmin başında Tom Cruise 'a yarış aracını imal eden adamın bir sahnesi vardı , ahırdan bozma atölyede aracı imal ederken bir okşayışı vardı :)) ... O gün , bir araç yapmak kafama takıldı . O günden beri de bulduğum her fısatta bilgi edinmeye çalışırım bu konuda ...ama tuzum kuru değil ki !.. zaman ve imkan sınırlı . Hele ki teknik imkanlar hiç sorma , Amerika değil ki bura aradığın parçayı bulasın :(. Kendin yapamayacağın torna vs. gibi işleri bir başkasına yaptırmaksa ayrı macera :( Bu yüzden şartları zorlamıyorum .Bahsettğin markaları dahi bilmiyorum ,plan -proje kağıda dökülü hiç bir şey yok ! her şey kafamda sorun çıkınca çözüm bularak ilerliyorum. Kısacası kara düzen !.. Bahsettiğm düzeni yapmak mekanik olarak pek zor değil ama tekerleğin yukarı -aşağı hareketine göre salıncak kolundaki hareketi sağlayacak hidrolik basıncını ayarlamak zurnanın zırt dediği yer . Dur bakalım biz bi konu açtık , Biz den bilgili birileri vardır da akıl verir umarım .
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X