Şimdi Ara

Giulietta Satıp 159’a Geçmek

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
37
Cevap
1
Favori
2.249
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar. 8 aydır kullandığım 20 bin kilometre yaptığım 2012 model Distinctive + Spor Paket + Cam Tavan (araç beyaz döşemeler kırmızı deri) bir Giulietta aracım var. Şu an 130 binde ve baskı balata zamanı geldi. Açıkçası bunun için 2000 TL ve üstü paralar bayılmak istemiyorum. Aklımda otomatik vitesli 1.9 dizel bir 159 fikri var. Bildiğim aracımdan inip bir 159 almak kumar mı olur ?

    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-alfa-romeo-alfa-modena-dan-2009-159-makyajli-kasa-mukemmel-temizlikte-498804708/detay

    Öncelikle beğendiğim ve cidden içim rahat almayı isteyeceğim araç bu. Galeriyle birkaç defa görüşmüştüm benim aracıma 58 bin lira teklif ettiklerinden vazgeçmiştim hep. İki gün önce ilan fiyatını 3 bin lira yükseltmişler. Kilometresi pek yüksek değil bunun dışındakilerin çoğu 180 bin ve üstünde.

    Dediğim gibi esas niyetim bu ama bu olmazsa gidip 180 binde bir 159 almak başımı ağrıtır mı ? Can sıkıcı ve altından kalkması zor masraflar çıkarır mı ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi humerus06 -- 11 Aralık 2017; 13:32:15 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



    _____________________________


    Delilik yer çekimi gibidir ; sadece hafifçe itmek yeterlidir... The Joker




  • Merhabalar,

    2011 model Giulietta 1.6 jtdm spor paket+ cam tavan aracımı 136 bin km de sattım.

    Allah var, araç rutin bakımlar dışında üzmedi. Bakım harici , kronik egr kütüğü kapağı(plastik olduğu için 70-80 bin km gibi deforme oluyor) ve malum ülkede ki mazot kalitesinden dolayı 130 bin km de enjektör ayarı yaptık.

    Sattığım çocukta hala mutlu mesut biniyor.

    159 um 2010 aralık çıkışlı, 108 bin km de.

    Öncelikle şunu belirtmek isterim ki eğer bütçe ve imkan varsa makyajlı(2009 üstü) alın.
    Fakat makyajsızlarda da daha donanımlı araçları daha uyguna alabilme imkanınız var.

    Makyajlıda;
    Araçta hafifleştirme(takribi 130-150 kg)
    Şanzıman da güncelleme
    Motorda ufak tefek iyileştirmeler
    Brembo fren sistemi
    Elektronik q2 kilitli diferansiyel sistemi
    Trimlerde iyileştirme
    Deri koltukların yapısı değişti
    Klima ünitesine off tuşu geldi
    Start tuşuna makyajsızda araç çalışana kadar uzun basarken, makyajlı da bas-çek şeklinde çalıştırma
    Mp3 çalma özelliği.

    gibi farklılıklar standart olarak geldi.

    Makyajlı 159 , makyajsıza göre biraz daha az yakar, özellikle ilk kalkışında daha seridir(şanzımandan dolayı) daha sessiz çalışır, daha problemsizdir ve saydığım eklentiler mevcuttur.
    159 alırken önemli olan gerçekten kilometresinden ziyade geçmişi ve bakımları önemlidir. 1.9 jtdm genellikle sorunsuz bir ünitedir.

    Dikkat edilmesi gerekenler;
    1) Şanzıman aisin üretimidir, çalışması ve ömürü iyidir. Lakin ülkemiz de kimse şanzıman yağını değiştirmediği için problemler çıkarabiliyor. 200 bin km ye doğru en iyi ihtimalle şanzıman beyni istiyor(3 bin tl civarı) Eğer hor kullanılmış bir araçsa, test ettiğinizde şanzıman vuruyorsa direk kaçın, 10 bin tl yi gözden çıkarın, çünkü genelde komple yenilenmesi gerekebiliyor.

    2)Alt takım. Aracın alt takımı 147-156-gt serilerine göre sağlam, Giuliettaya göre zayıftır. Genel olarak zayıf demek haksızlık olur çünkü Giuliettanın alt takımı gerçekten çok sağlam ve adac verilerine baktığınızda overall olarak korelilerin bile üstünde puan almıştır Giulietta.
    Bozuksa çukurlarda ses yapar, genellikle tabla veya üst salıncaklardır, üst salıncağı yan sanayi takarsanız ses kesilmiyor , mecbur orjinal takmanız lazım ve parça fiyatı 700 tl civarıydı enson.

    3) Kilometreli her dizelde olduğu gibi , enjektör, turbo gibi ekipmanlara bakmak gerekir. Dediğim gibi benim arkadaşımda 460 bin km de 159 sportwagon 1.9 jtdm vardı ve araç 200 bin km de turbo, 250 bin km de şanzıman yenilendi , motoru saat gibi. Bakımları aksatılmamış bir araç bulursanız motor olarak sıkıntı çekmezsiniz. 159 da kilometresiz araç kalmadı ama bizim forum buluşmalarından dikkat ediyoruz, 230 bin km de bakımlı bir 159, 150 bin km de bakımsız bir 159 a göre daha düzgün çalışıyor.
    Turbo çıkarırsa saplamadan çıkarır, çok abartı bir ıslık sesi de olmamasına dikkat edin. Yazılımcılar işin suyunu çıkarınca turbo zarar görüyor çünkü.
    Yine ülkemizde ki yakıt kalitesinden dolayı 130 bin km ler gibi enjektör ayarı isteyebilir.

    Trigeri 120 bin km de değişir.
    Akü durumu iyi değilse ilk çalıştırmada elektronik arıza varmış gibi ekrana uyarıları yakar.


    Giuliettaya göre kıyasladığımda;
    Çok çok çok daha mekanik ve keyifli bir araba. Gerçekten anlatılamayacak bir yol tutuşu var, tren rayında gidiyorsunuz. Esp lambasını daha yakamadım zaten o kadar zorlayacak g.t yok bende.
    Direksiyonu çok nettir, giuliettaya göre şehir içi ağır kalır.
    Manevra kabiliyeti düşüktür, cla ile tek seferde çıktığım yerden 159 la 2-3 manevra yapıyorum.
    Giuliettaya göre daha fazla yakar.(İkisini de dizel olarak kıyasladığımda, gerçi ma giulietta ile aynı yakabilir ) Ankara içi 8 litre ortalamam var.
    Giulietta daha yeni ve güncel araç olduğunu hissettiriyor.
    Kompakt olduğu için Giulietta şehir içinde daha keyifli olabilir, zira 159 dan keyif alabilmeniz için akıcı trafik, viraj, uzun yol arıyorsunuz.

    İkisi içinde diyeceğim , segmentinin en farklı ve keyifli arabalarındandır. Ben 159 u sattıktan sonra muhtemelen Giulietta mk3 Tct alacağım. Şimdilik keyfini alayım 159 un diyorum

    Rutin bakımları çok pahalı değildir , giuliettaya göre ufak bir miktar yüksek olabilir.

    8 yıldır Alfa Romeo kullanan biri olarak(147, Giulietta ve 159)
    Eğer aceleci davranıp bakımsız bir araba alırsanız, değil arabaya küsmek hayata küstürür. Temizi de bir o kadar keyif verir.
    Kombini güzel ve temiz bir Alfa Romeo , durduğu yerde teklif alır. Ben 147 imide , Giulietta mıda ilansız sattım. İkisini de servise gelen müşterilerden isteyen oldu, istediğim rakamları verdikleri için de sattım.

    İlandaki araba için;
    Temiz duruyor, bel altı boyalı. Açıkcası ederi bu. Ankaradaysanız zaten yardımcı olurum, 21 yıldır Alfa Romeo Servisliği yapan bir servisle aram baya iyi. Onlara da araştırmalarını söylerim düzgün bir araç var mı diye.

    Her türlü sorunuz için yazabilirsiniz,

    Düzgün bir araba bulmanız dileğimle.


    Saygılarımla
    2000 TL için arabayı değiştirmeyi düşünüyorsunuz ama bir 159 ile öyle mi ?

    Giulietta'nız tam istediğim gibi Beyaz ama içi kırmızı ve spor paket. Piyasadaki en güzel araçlardan birine biniyorsunuz belki de ama 2000 TL için yazık edeceksiniz. 159 iyi güzel tamam da burada size önerenlerin %90 ı kendi araçlarını bırakıp ona geçmez parası olduğu halde
  • huyunu suyunu bildiğin arabadan bilmediğin arabaya 3000 tl için geçmek bence mantıksız.
    zira alacağın araçta da sorun çıkma ihtimali var. bence mantıklı bir geçiş olmaz.
    _____________________________
    yaptıklarım yapacaklarımın paralel evrendeki halleridir.
  • Bence gözünüzde fazla büyütmeyin. Özel bir alfa servisinde 1500'ün altına rahatlıkla halledersiniz.



    https://alfayedek.net/productdetail/55235564-55226906-5523562-55255355-55253082-55230618-Alfa-Romeo-Giulietta-Debriyaj-Balatas-82



    200 binlere yakın dizel bir aracın ne masrafları olacağı da kestirilemez, keza enjektörden, turboya, masraf çıkabilir. Ayrıca 159'un alt takımları da zayıf diye aklımda kalmış, bu da olası masraf

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • Yoo mantıklı olur ama ilandaki araçla değil.. 2011 full paket 70 bin km civarında bulabilirsen 65 bin liraya civarında bulabilirsen mantıklı olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Alacağın arabanın otomatik vitesi selespeed diye biliyorum onun da baskı balatası var yani ve daha masraflı olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Melodychups M kullanıcısına yanıt
    Yok hocam 156’da dediğiniz gibi ama 159’da Japon üretimi bir tam otomatik diye biliyorum ben.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________


    Delilik yer çekimi gibidir ; sadece hafifçe itmek yeterlidir... The Joker
  • 2000 TL için arabayı değiştirmeyi düşünüyorsunuz ama bir 159 ile öyle mi ?

    Giulietta'nız tam istediğim gibi Beyaz ama içi kırmızı ve spor paket. Piyasadaki en güzel araçlardan birine biniyorsunuz belki de ama 2000 TL için yazık edeceksiniz. 159 iyi güzel tamam da burada size önerenlerin %90 ı kendi araçlarını bırakıp ona geçmez parası olduğu halde
    _____________________________
    "Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur." Başkomutan Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK

    PSN:TheCaliph_TR
    XBOX:ThecaliphTR
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Octavia'dan Megane'a Geçtim
    3 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • 2.5 sene 159 kullandım. İyi hoş güzel araçtır ama tipi her ne kadar güzel olsa da artık eskidi. Ayrıca Guiletta'daki sürüş eğlencesini 159'da bulamacayacaksınız. 159 kullanırken zaman zaman Guiletta' da(1.4 turbo olanı) kullandım. Sürüş keyfi olarak Guiletta bence çok daha önde bir araç. Ayrıca benim şansım mıdır nedir 159'a ciddi anlamda servis masrafı da yapmıştım.
    _____________________________
  • Bence bunun benzinlisini alın cebinizde 20.000 lira kalsın hevesinizi aldıktan sonra satarsınız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Hocam merhaba.

    Sendeki Giu baskı balata istiyor fakat alacağın 159’un neler çıkartabileceği muallak. Bu arada 2000 tl biraz çok gibi geldi bana.

    159 zaten yaş olarak daha büyük olacak, bari km olarak daha düşük olmasını isterdim açıkçası.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • humerus06 kullanıcısına yanıt
    Haklıymışsınız hocam kusura bakmayın Aisin AW TF-80SC kodlu 6 ileri tork konvertörlü şanzımanmış.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Giulietta dan 159 a geçmiş biri olarak(8 yıldır Alfa Romeo kullanırım) akşam iş çıkışı nacizane görüşlerimi paylaşayım.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • 2015 ten beri arkadaşımın 1.4 giulietta sını kullanırım. 2 aydır da 159 1.9 jtdm sahibiyim. 159 un giulietta dan daha keyifli olduğunu söyleyebilirim. 105.000de aldım 109.000 km oldu ve sorun çıkarma ihtimali daha yüksek tabi ki giu dan.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Serdar'ın bir parçası vardı adı Asrın Hatası ha işte aynen öyle olur.

    O yaşta arabada da masraf olmayacağını garanti edemezsin. Vitesten kaçarken başka arızalara da tutulmak var.
    _____________________________
    Alimle sohbet et , alırsın mertebe; cahille sohbet etme, dönersin merkebe !
  • o nasi bi fiyat ya baski balata okadar pahali bi olay mi?
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    2000 TL için arabayı değiştirmeyi düşünüyorsunuz ama bir 159 ile öyle mi ?

    Giulietta'nız tam istediğim gibi Beyaz ama içi kırmızı ve spor paket. Piyasadaki en güzel araçlardan birine biniyorsunuz belki de ama 2000 TL için yazık edeceksiniz. 159 iyi güzel tamam da burada size önerenlerin %90 ı kendi araçlarını bırakıp ona geçmez parası olduğu halde



    Senin istediğin arabanın Attraction donanımlı 1.2 Vti C-Elysee olduğunu biliyoruz.Bizi yeme pls.İletişim: bizim grup.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    2020 Ford Focus 4 1.5 Ti-Vct 123 Hp AT6-TrendX
    2022 Toyota Corolla 1.5 MDS Dream
    2022 Skoda Kamiq 1.0 TSI DSG Elite




  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    Araçtan fazlasıyla memnunum aslında. 90 bine kadar bakımlar Bursa Mengerler’de yapılmış. Sonrasında da düzenli olarak yapılmış ve son iki bakımı da ben yaptırdım. Hatta birkaç gün içinde bendeki üçüncü bakıma götürmeyi düşünüyorum. Servisten sonra sürekli Motul yağ kullanılmış, hep Shell’den mazot alınmış ben de üç dört depoda bir enjektör temizleyici kullanırım. İşte sorun da tam olarak bu zaten Saat gibi tıkır tıkır çalışırken ve piyasada çok fazla bulunmayan kombinasyon (kırmızı deri ve araç beyaz) olunca bu değişim normalden çok daha temkinli yaklaşmam gereken bir şey oluyor. Hatta yalan olmasın içimde büyük bir kısım kalması taraftarı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________


    Delilik yer çekimi gibidir ; sadece hafifçe itmek yeterlidir... The Joker




  • un momento kullanıcısına yanıt
    Sanırım Alfa’larda baskı balata hep Volantla beraber değişiyormuş. Esas masrafı yükselten de o oluyor Hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________


    Delilik yer çekimi gibidir ; sadece hafifçe itmek yeterlidir... The Joker
  • spinattimyalnizliga kullanıcısına yanıt
    Merhaba Hocam, kilometre düşük olan bir 159 vardı 80 bin kilometre civarıydı sanırım ve tam 86 bin liraydı Maalesef düşük kilometre bulma imkanım çok düşük ve olanların fiyatları da uçuk kaçık oluyor. Açıkçası 180-200 binde geçmişini ve nasıl olarak kullanıldığını bilmediğim bir araca geçerek kumar oynamakta istemiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________


    Delilik yer çekimi gibidir ; sadece hafifçe itmek yeterlidir... The Joker
  • vet147 V kullanıcısına yanıt
    Değerli yorumlarınızı bekliyorum Hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________


    Delilik yer çekimi gibidir ; sadece hafifçe itmek yeterlidir... The Joker
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.