Şimdi Ara

Getz sert süspansiyon konusunda tecrübem

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
1
Favori
15.577
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ben 2006 getz sahibiyim. araç 1.5 yıldır bende.aracımın herşeyinden memnundum.lpg yakıt tüketimi süper.ankarada şehiriçi 20 kuruş civarında yakıyor.performans konusunda hiçbir sıkıntım yok.

    ancak arka tarafa iki ortalama insan binince veya bagaja biraz yüklenince araba çöküyor ve ufak çukurlarda bile sanki amortisör / yay yokmuş gibi direkt dingilin üstünde gidiyor gibi küt küt vuruyordu.ayrıca virajlarda çok yatıyordu.amortisörleri yeniledim hiçbirşey farketmedi. servise öpülmemek için gitmedim ama ankara şaşmaz ve ostimde ustalara gösterdim getzler böyle deyip çıktılar işin içinden.

    daha sonra forumlardan birinde hyundai accent era yaylarının çok yumuşak olduğunu bu yüzden fazla esnediğini tüm yükün amortisörlere bindiğini ve amortisörlerin yükü kaldıramadığını okudum. getz içinde durum aynı olabilir düşüncesiyle ostimde nam amortisör diye bir yere gösterdim. getze uyumlu ancak orjinallerden biraz daha sert ve kalın olan fiat tempra yaylarının sorunu çözeceğini söyledi. 40 liraya iki yay ve işçilik ücretiyle taktırdım gerçekten de araba daha bi oturaklı oldu. ben bi ara 400 liraya eibach taktırmayı bile düşündüm yani. çukurlarda tümseklerde geçerken araba hemen topluyor kendini yaylanma zıplama gitti. yaylar sarsıntıyı orjinallere göre daha iyi emiyor.ufak çukurlardan geçerken eskiden tak tak diye vururdu şimdi ise daha tok bir ses duyuyorum ve arka oturanlar rahatsız olmuyor.

    takılan yaylar gebze yapımı günsan marka çifti 40 lira. getz gibi ucuz bir arabaya çok masraf yapmak istemeyenler değerlendirebilir.







  • Merhaba,Hayırlı olsun.Bu bilgileri paylaştığınız için teşekkürler.ayni sorunlar kısmen de olsa bende de var.Benimde aklımda olsun ileride lazım olacak kesin.
  • 40 tl işçilikte dailmi?
    aynı sorun bende mevcut
    arka ıkı amartusorum patlıktı degiştırdım
    gene sert gene sert
    kasılerde langır lungur gırıyorum
    bende ankardayım.
  • Mnr980 kullanıcısına yanıt
    2 tane tempra yayının maliyeti 40 tl. amortisörlerin üstündeki lastikler ses yapıyordu yumuşaklarıyla değişti 30 tl + 40 tl işçilik aldı pazarlık falan etmedim 10-20 tl düşülebilir belki 20 dakikalık bir işlem neticede. toplam 110 lira maliyeti oldu. nam amortisör ostim 1234. Sk (eski 57 sk.).



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi htepe -- 15 Ağustos 2013; 13:47:53 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: htepe

    2 tane tempra yayının maliyeti 40 tl. amortisörlerin üstündeki lastikler ses yapıyordu yumuşaklarıyla değişti 30 tl + 40 tl işçilik aldı pazarlık falan etmedim 10-20 tl düşülebilir belki 20 dakikalık bir işlem neticede. toplam 110 lira maliyeti oldu. nam amortisör ostim 1234. Sk (eski 57 sk.).

    evet bende amartusorlerım patlakken yaptırıp yaptırtmak konusunda ıkılemede kaldım
    yenı alıp taktırdım
    ama aynı sertlık devam edıyor
    bu nam amartusor işinde ehli bir fırma
    aklımda yolum dusunce bende degıstırecem

    önlere bir şey yaptımı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mnr980


    quote:

    Orijinalden alıntı: htepe

    2 tane tempra yayının maliyeti 40 tl. amortisörlerin üstündeki lastikler ses yapıyordu yumuşaklarıyla değişti 30 tl + 40 tl işçilik aldı pazarlık falan etmedim 10-20 tl düşülebilir belki 20 dakikalık bir işlem neticede. toplam 110 lira maliyeti oldu. nam amortisör ostim 1234. Sk (eski 57 sk.).

    evet bende amartusorlerım patlakken yaptırıp yaptırtmak konusunda ıkılemede kaldım
    yenı alıp taktırdım
    ama aynı sertlık devam edıyor
    bu nam amartusor işinde ehli bir fırma
    aklımda yolum dusunce bende degıstırecem

    önlere bir şey yaptımı?

    önlere herhangi birşey yapılmadı.ben sordum yol tutuşu falan etkilenirmi diye hayır birşey olmaz dedi.gerek olsaydı teklif ederdi herhalde.siz gittiğinizde ön taraf hakkında ayrıntı alır ve burda paylaşırsnız sevinirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: htepe

    ben 2006 getz sahibiyim. araç 1.5 yıldır bende.aracımın herşeyinden memnundum.lpg yakıt tüketimi süper.ankarada şehiriçi 20 kuruş civarında yakıyor.performans konusunda hiçbir sıkıntım yok.

    ancak arka tarafa iki ortalama insan binince veya bagaja biraz yüklenince araba çöküyor ve ufak çukurlarda bile sanki amortisör / yay yokmuş gibi direkt dingilin üstünde gidiyor gibi küt küt vuruyordu.ayrıca virajlarda çok yatıyordu.amortisörleri yeniledim hiçbirşey farketmedi. servise öpülmemek için gitmedim ama ankara şaşmaz ve ostimde ustalara gösterdim getzler böyle deyip çıktılar işin içinden.

    daha sonra forumlardan birinde hyundai accent era yaylarının çok yumuşak olduğunu bu yüzden fazla esnediğini tüm yükün amortisörlere bindiğini ve amortisörlerin yükü kaldıramadığını okudum. getz içinde durum aynı olabilir düşüncesiyle ostimde nam amortisör diye bir yere gösterdim. getze uyumlu ancak orjinallerden biraz daha sert ve kalın olan fiat tempra yaylarının sorunu çözeceğini söyledi. 40 liraya iki yay ve işçilik ücretiyle taktırdım gerçekten de araba daha bi oturaklı oldu. ben bi ara 400 liraya eibach taktırmayı bile düşündüm yani. çukurlarda tümseklerde geçerken araba hemen topluyor kendini yaylanma zıplama gitti. yaylar sarsıntıyı orjinallere göre daha iyi emiyor.ufak çukurlardan geçerken eskiden tak tak diye vururdu şimdi ise daha tok bir ses duyuyorum ve arka oturanlar rahatsız olmuyor.

    takılan yaylar gebze yapımı günsan marka çifti 40 lira. getz gibi ucuz bir arabaya çok masraf yapmak istemeyenler değerlendirebilir.


    Çok güzel bir paylaşım. Teşekkürler. Bu konu benim de aklımdaydı.
    Peki virajlara girdiğinizde bir değişiklik hissettiniz mi? Araç artık virajlara daha mı stabil giriyor?




  • mustiwrc M kullanıcısına yanıt
    daha az yana yattığını hissediyorum.eski yaylarla çok fazla yatıyordu.formula pilotları gibi boynum zorlanıyordu diyebilirim :) hatta bir kere de spin atmışlığım var (sağ arka amortisör de patlakmış o zaman sonradan öğrendim). daha önce spin attığım için zorlayıcı bir test gerçekleştirdiğimi söyleyemem virajlarda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: htepe

    daha az yana yattığını hissediyorum.eski yaylarla çok fazla yatıyordu.formula pilotları gibi boynum zorlanıyordu diyebilirim :) hatta bir kere de spin atmışlığım var (sağ arka amortisör de patlakmış o zaman sonradan öğrendim). daha önce spin attığım için zorlayıcı bir test gerçekleştirdiğimi söyleyemem virajlarda.
    Bende bir gitsem iyi olacak ama patlak olup olmadığını nasıl anlayabilirim. Ben en son bir benzincide lastik havalarını fazla basmışım bilmeden (32 bastım ama hava ve tekerler soğuk olduğundan gündüz başka bir benzincide 36 olduğunu gördüm) bütün gün çukurları hissede hissede gezdim. Sonrada teker havalarını düşürünce sorun düzeldi ama amortisörden kaynaklı bir sorunum yok sanırım ya da ben anlamıyorum. Ama esas sorunum uzun yolda virajlara korkarak giriyorum. Güven vermiyor bana getz. Bu durum değişecekse ostim'e gitmekte fayda var. var mı?




  • DeArAnGeL kullanıcısına yanıt
    benim problemim amortisörler değil yaylardı. yukarıda belirttiğim şekilde arka yayları değiştirdim ve arka ile ilgili sıkıntım düzeldi. nam amortisör için işinin uzmanın diyorlar. ben önler için de gitmeyi düşünüyorum. bi bakktırın isterseniz kafanıza yatarsa işlem yaptırırsınız.
  • getz e takılan yaylar tempra binek mi yoksa station mıdır. bilgi verirseniz sevinirim.
  • koruma17 K kullanıcısına yanıt
    binek yayı olması lazım. kutunun üzerinde tempra yayı yazıyordu sadece. SW türü herhangi bir ibare yoktu.
  • uygulamayı yaptırdım. gercekten cokta ıyı oldu. aynı uygulamayı onlere de yaptırsak aracın dınamık yapısında cokta fazla bır degısım olurmu acaba ? ama onlerınde yaylarını degıstırecegım ya. araba kendıne geldı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: koruma17

    uygulamayı yaptırdım. gercekten cokta ıyı oldu. aynı uygulamayı onlere de yaptırsak aracın dınamık yapısında cokta fazla bır degısım olurmu acaba ? ama onlerınde yaylarını degıstırecegım ya. araba kendıne geldı.
    bendede vuruntu sıkıntı

    çok rahatsız ediyor

    en ufak çukurda tak diye vuruyor

    ama istanbuldayız

    geçen hafta ankaradaydım keşke daha önce okusaydım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeArAnGeL

    Bende bir gitsem iyi olacak ama patlak olup olmadığını nasıl anlayabilirim.

    Amortisör patlak diye şüpheleniyorsanız, şüphelendiğiniz taraftan aracı zemine doğru elinizle iyice bastırıp bırakın.

    Saldığınız da 1 yada 1 buçuk esneme de kalıyorsa sorun yok ama araç saldığınız köşeden 3-4 defa salınıma devam ediyorsa amortisör patlak demektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ebu Computer

    quote:

    Orijinalden alıntı: DeArAnGeL

    Bende bir gitsem iyi olacak ama patlak olup olmadığını nasıl anlayabilirim.

    Amortisör patlak diye şüpheleniyorsanız, şüphelendiğiniz taraftan aracı zemine doğru elinizle iyice bastırıp bırakın.

    Saldığınız da 1 yada 1 buçuk esneme de kalıyorsa sorun yok ama araç saldığınız köşeden 3-4 defa salınıma devam ediyorsa amortisör patlak demektir.

    teşekkürler hemen deniyorum.
  • getz ın on tarafında bulunan yayları degıstırmek ıstersek hangı yayları kullanmamızı tavsıye edersınız ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: koruma17

    getz ın on tarafında bulunan yayları degıstırmek ıstersek hangı yayları kullanmamızı tavsıye edersınız ?
    merhaba arkadaşlar bende 2006 1.3 gls var arabanın herşeyini seviyorum ama bi şu amortisör meselesi çok canımı sıkıyor. önceki arabam albea idi getz de sanki yay amartisör yok gibi bi şey. Getzimi albeaya göre daha yumuşak kullanıyorum ama ön takım amortisörler sayesinde hemen dağılıyor. Bu duruma bence 4 taraf için daha iyi bir çözüm bulmak şart.
  • dejavu2048 D kullanıcısına yanıt
    yukarıda bahsettiğim çözüm uygun fiyatlı olanı. eğer diyorsanız ki masraftan kaçmam, o zaman EIBACH PROKIT yay takımı ve 4 tane MONROE amortisör takın olsun bitsin bu iş.benim naçizane fikrim bu. ama uygun fiyat olsun diyorsanız eşinin ehli bi amortisöcü uygun çözümü anında söylecektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ebu Computer

    quote:

    Orijinalden alıntı: DeArAnGeL

    Bende bir gitsem iyi olacak ama patlak olup olmadığını nasıl anlayabilirim.

    Amortisör patlak diye şüpheleniyorsanız, şüphelendiğiniz taraftan aracı zemine doğru elinizle iyice bastırıp bırakın.

    Saldığınız da 1 yada 1 buçuk esneme de kalıyorsa sorun yok ama araç saldığınız köşeden 3-4 defa salınıma devam ediyorsa amortisör patlak demektir.

    Geçen hafta patlak olan ön amortisörlerimi monroe marka amortisörler ile değiştirdim. Z rotları da değişti. Bu sayede önden gelen lak lak sesi de gitmiş oldu.
    Sizin bahsettiğiniz testi daha önce yaptım ama açıkçası bende bir fikir uyandırmadı. aracın ön kısmına bastırıyordum hemen yukarı doğru tekar toplanıyordu. amortisörleri değiştirdikten sonra tekrar yaptım ama bu sefer bastırdığımda aracı sanki aşağıda bişey tutuyormuş gibi yavaş yavaş kendine geldi. bir de bu testi arac soğukken yani park halinde birkaç saat bekledikten sonra yapmayın. bi kaç tur attıktan sonra yapın daha sağlıklı sonuç elde edersiniz.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.