Şimdi Ara

Geely 1.3 Echo Comfort (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
256
Cevap
0
Favori
57.463
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kal_sau
    Son olarak Çinlilerin 30 yılda bu noktaya gelmeleri sizce başarı değilmidir.Şapkamızı önümüze çıkırap düşünmemiz gerektiğini ve sorgulamamız gerekmez mi? Balık hafızalı olmamamız gerekmezmidir.

    NOT:Çin ekonomisi bugun dünyanın en büyük 3. ekonomisidir.Amerikayı finanse eden.Amerikan tahvileri ve bonolarını en fazla yatırım yapan ülke ÇİNDİR. Dalga geçtiğimiz ÇİN , 1 TRİLYON dolar nakit parasıyla elinde dolar rezervi en büyük olan ülkelerin başında gelmektedir.Amerika YUAN'ın değerini arttırması için Çin'e baskı yapmaktadır.Çin ise elindeki 1 Trılyon doları bozdurmakla AMERİKA' yı tehdit etmektedir.Çin'de üretilen malların ve hizmetlkerin ekonmik büyüklüğü 1.5 trılyon dolardır.

    GSMH= 1.5 TRİLYON$
    Saygılarımla.


    Saygilar bizden olsun Sn. Kal_Sau;

    ben size dememis miydim bana verecek cevaplariniz asiklar sölenine geç kalmis acemi asik misali içinizde Düden selalesi olmus, cagliyordur. Yazdiklariniza bakiyorum da en azindan bu konuda hemfikiriz sanirim. Gerçekten de heyo!

    Ivy League okullarinin oldugu ABD'de 5 yil dirsek çürüttüm, sabahlara kadar aylarca hem okudum, hem de okutman olarak çalistim. Gördügüm manzara su idi:

    Genelde Ana Kita Çin'den gelen sonradan görme Çinlilerin - ögrenci olsun, akademik personel olsun - mümkün oldugunda altlarina Volvo, BMW, MB ve Audi gibi lüks Alman markasi arabalar çekmek için yanip tutusurlardi. Bunlara parasi yetismeyenler ise Lexus ve Infiniti'den asagisina binmezlerdi. O zamanlar ABD pazarinda peynir ekmek gibi satan Hyundai ve Kia arabalarinin içinde genelde ortadirek beyaz ve siyah ve hispanik Amerikalilar direksiyon salliyordu. Ana kitadan, yani Kizil Kapitalist Çin'den çulsuz ve pulsuz gelmis Çinliler, Tayvan'dan ve Endonezya'dan gelen soydaslarina karsi hep bir eziklik içinde olurlardi. Yemeyip içmeyip, sinemaya gitmeyip, kahvehanelere takilmayip da azicik paralandiklarinda oturduklari evleri pislik götürse bile altlarina en azindan bir RAV4, bir CRV çekerlerdi.

    Bu yukaridakileri bilginiz olsun diye anlattim.


    Vurgulamak istedigimiz derken sadece kendi adiniza konusmuyorsunuz anladigim kadariyla. Ne güzel. Ben sadece kendim adina konusacagim. Ford fabrikasindan geçtiginizi söylediniz. Kalite güvence olsun, yazilim gelistirme olsun, Gebze urun gelistirme olsun, oralarda çalisan bilgili, yillarca egitim aldiktan sonra kendilerini ancak yetkin görebilen tevazu sahibi birçok mühendisin ismini verebilirim size.

    Acaba onlar ne düsünürlerdi sizin hakkinizda,

    ayni P fiyatindaki Çinli olmayan herhangi bir X firmanin M(X) marka modeli ~~ KÖTÜDÜR ~~ P fiyatindaki 0 km Çinli Jöle veya Eksik Kiraz marka modelden

    seklindeki ideefixe önermenizi okuduklarinda Sn. Kal_Sau? Herhalde artik sizinle birlikte çalismadiklari için birsey deme sanslari olmazdi.


    ABD'de yenecek kalitede bal çok zor bulursunuz, karakovan bali ise hiç bulamazsiniz eger kendiniz ariciliga soyunmamis iseniz.
    Sebze ürünleri zaten hak getire. Pirasanin Ingilizcesinin ne oldugunu dogma büyüme beyaz veya siyah Amerikalilar dahi bilmez.
    Ama ABD dünyanin süper gücüdür, 1 numarali ekonomisidir.
    Dolayisiyla bizim Amerikan ballarini ve kol pazum kalinligindaki pirasalari elestirmeye hakkimiz yoktur.

    YANLIS! Sizin olmayabilir Sn. Kal_Sau, ama fikri ve vicdani hür biri olarak benim vardir. Aynen, 1.5 milyarlik emek sömürücüsü kizil kapitalist ülkenin, dünyanin 3. büyük ekonomisinin ÇÇÇ'leri konusunda halkimi uyarmaya hakkim oldugu gibi.

    17.000 TL'sinin her biri kurusunu çocuklarinin bogazindan, esinin gerdanindaki ziynetten arttirdiklari ile biriktiren; mutlu sona vardiginda ise ayagini yerden kesmek için pazara çikan iyiniyetli halkimin emekçilerinin ve esnafinin ve dahi memurunun, cafcafli ÇÇÇ'lerle kandirilmasina vicdanim el vermiyor. Sizin el veriyor olabilir. Benim el vermiyor. El vermeyecek de! Anlatabiliyor muyum?

    Sözlerimi tamamlamadan evvel, yazdigim hususlardan o anda akliniza uydurulacak cevap gelmeyen [5] ve [6] no'lu hususlari laf arasinda geçistirmenizi, [3] no'lu hususu ise tereciye tere satma yöntemiyle gögüslemenizi hayranlikla karsiliyorum.

    Yukaridaki satirlari yazan kisinin en yakin arkadasinin Çin'den ve Kore'den ithalat yapan, bu amaçla bu ülkelere çok kez gitmis biri oldugunu, satirlarin sahibinin ise Singapur'a gittiginde oradaki refah seviyesine, iç barisa, çaliskanliga ve bir de gencinden yaslisina nerdeyse ülke nüfusunun tamaminin en lüks Japon arabalarinin keyfini sürmelerine hayran kaldigini hatirlatir, ÇÇÇ'ler arasinda kazasiz belasiz eminiyetli sürüsler dilerim. Iyi geceler.

    Lagrange Pasha



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LagrangePasha -- 3 Nisan 2009; 0:18:52 >




  • Ben çinlilere S. MOSS'un Crash test modelling technology kitabından okumaya başlamalarını öneriyorum...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kal_sau


    quote:

    Orjinalden alıntı: Ünal Korkmaz

    quote:

    Orjinalden alıntı: kal_sau

    İşte bilgisizliğiniz yazdığınız yorumdan kendini belli ediyor.Siz hala Çinlileri bisiklete bindikleri o günlerde mi hatırlıyorsunuz.Yılda 7 milyon araç üreten ülkenin insanları hala bisiklete biniyor öyle mi.Güldürmeyin lütfen beni.Siz hiç SANGHAI' yada HONG KONG veya SHENZEN i görmediniz sanırım.Çinde o kadar güzel şehirler vardırki aklınız hayaliniz durur.Ve Türkiye' de asla göremeyceğiniz kalite yolları,köprüleri ve otomobiller vardır.Çinde yaşayan 100 milyon Çinli çok ama çok zengindir.( Öyle böyle değil çok ama çok zengin) .Sanghai,Shenzen ve Hong Kong kıyaslamak gerekirse KESİNLİKLE ABARTI OLMAZ BİR NEW YOK YADA LONDRA'DAN farksızdır.


    Sen çok gittin oralara herhalde.

    Sizin söylediklerini Çin'e göre olabilir. Kaymak gibi yollar diyosunuz. Çin kendine göre araba üretiyo. Türkiye yollarını sen biliyosun dimi?


    Sen gel hele Elmadağ yokuşlarına o yolları bi gör. Çin'de yok o yollar. Astra ile takla atıyodum ben. O çok övdüğünüz Çinli araba orda olsaydı devrilir takla atardı ek olarak belirtiyim.


    Size söyelecek tek bir sözüm var? Nerden biliyorsunuz Bir Çinli arabanın o yokuşta devrileceğini.Bu kadar eminseniz lütfen ıspatlayın?

    Ispatlamınızı önemle istiyorum.Lütfen ıspatlayın.Test ettiğiniz araba Geely Echo lütfen bu arabayı bir daha o yokuşta test edin.

    Sizin bu zihniyetiniz Türkiye'de yıllar önce otomobil endüstirisi kurmak isteyen ve bu nedenle ''DEVRİM'' adında otomobili sadece 129 günde yapabilen bir avuç muhendisin ve onların ailelerine vurulan aynı davranışa benziyor.O yıllarda kimse Türklerin sıfırdan otomobil yapabilceğine inanmıyordu.Ve o çılgın mühendisler sadece 129 günde sıfırdan bir araba yaptılar.Sıfırdan , motorundan kaportasına kadar herşeyi ile yüzde yüz Türk malı.Ama ne oldu bu forumda sergilenen aynı kompelks gibi aynı eleştiri aynı davranışlar, o arabayı sıfırdan yapan insanlara yöneltildi.O genc muhendisler ''yerli otomobil yaptıklarına bin pişman oldular.İçinde bulundukları durum o kadar içler acısıydı ki kaportaya şekil verebilecek bir press bile yoktu ellerinde.Nasıl mı yaptılar, arabaya şekil vermek için betondan kalıp yapıp , düz sacı üzerine koyup çekiçle şekil verdiler.


    Demek istediğim lütfen , yok çakma yok taklit demekten vageçin.Bırakın adamlar yapsın.Bizim yapamadığımız yapabiliyor Çinliler bırakın yapsın.Siz çakma desenizde yine yapıyorlar.

    DEVRİM seri üretime girmiş olsaydı.Başka bir milletin ''DEVRİM'' çakma taklit,Türk malı dandik, teneke, hayatta alınmaz denmesinden hoşlanırmıydınız?

    Evet ben bu kadar eminim o arabanın o virajda devrileceğine. Benim canımın garantisini sen mi veriyorsun?

    Devrim ile bu arabayı karşılaştırdın helal olsun diyorum daha ne diyim ben sana. Mühendismişsin birde. Duyda inanma. Bizde araba yaptık. Ama çakma araba değil. Özgün tasarımla araba yaptık.

    Ben bu yazdıklarından şunu anladım. Sen hayatında Çin malı arabaya binmemişsin. Binsen böyle şeyleri yazmazsın.

    Gel sen test o kadar yiyosa. Açık açık söylüyorum burdan. İsterse ceza alıyım. Atarı olan varsa eğer, yiyosa benim girdiğim hızda o viraja girebilecek kendine güvenen babayiğit çıksın ortaya. Sende dahil. Benim atarım yok. Yemiyo. Canımı yolda bulmadım ben. Sen buldun anlaşılan.

    Daha neyin peşindesin bi söylesene. Neyin savunucususun. Chery Geely fabrikası mühendisi misin nesin?

    Kabul etmek bu kadar mı zor. Ben bile 100 yıllık Opel firmasının Astra modelinde hata olduğunda -ki bu forumda en çok savunucusu benimdir Astra'yı ve Opel'i- kabul ediyorum. Sen daha hayatında kullanmadığın araba hakkında nasıl bu kadar savunucu olabiliyosun? Para mı alıyosun arkadaşım sen.

    Neyse daha da sana bişey yazmıyorum. Burnunun ya da herhangi bir uzvunun dikine gidiyosun sen.
    Şunu açık açık söyleyemiyosun. Arkadaş tükürdüğümü yalamak istemiyorum ben.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ünal -- 3 Nisan 2009; 0:16:35 >




  • Ünal Korkmaz ın yazdıklarından sonra ciddi ciddi düşünmeye başladım..
    geely bayisi falan mısın? ya da mermerler holding çalışanı mı? nemalanma söz konusu mu? bu kadar da dikine gitmek olmaz!!
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kal_sau


    quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911

    bu kadar mesajdan sonra geri adım atmasını beklemeyin arkadaşın....
    ya saptırıp ayrı yerlere çekicek
    yada siz bu kafayla deyip çekip gidecek...



    Teşekkur ederim duygularıma tercuman oldunuz.Çekip gitmek gibi bir niyetim asla yok.Konuyu saptırmak gibi bir niyetimde yok.

    Demek istediğim Çinlileri küçümsememiz gerektidiğidir.Konu Geely , Chery değildir.Vurgulamak istediğim Çinlilerin geldikleri noktadır.Sadece 4 yıl içinde Çin malı otomobillerden haberdar olduk.Ve bu 4 yılda geldikleri yer hiçte yabana atılır cinsten değil.

    Vurgulamak istediğim Çin'in başarısıdır.

    he bak yukarıyı okurken de ne buldum yahu.

    Whisper ne yazmış. Sen ne yazmışsın. Adam tükürdüğünü yalamayacak bu adam demiş sen teşekkür ederim duygularıma tercuman olmuşsunuz diyosun. Kabul ediyosun da işte erkekliğe şey sürdürmemek için iteleyip duruyosun hala.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kal_sau

    Sevgili kardeşim bak ne diyorum koskaca kamyon , markasında vereyim DAF 88 km hızla çarpıyor.Ve araç tamamen yamuluyor.Akrdiyon gibi olmuş resmen.Sen bana hala 120 km diyorsun.Bir kere 120 km hızla yapılan kazaya hiç bir araba firması yaşayacaksın diye garanti asla vermez.Bu bilimsellikten kesinklik uzak.120 km hızla yapılan bir kazada yaşacaksın diyen kişi yalan söylüyor.Ama arabanın çarpma yönü , şiddeti, kütlesi, yük durumu, gibi bir süre etmen var.Bunlardan bazıları etkisiz kalırda sana birşey olmaz, onu bilemem.Ama 120 km hızla yapılan kazada hiç bir firma asla garanti vermez.

    Ayrıca bir kazadan sağ çıkma ihtmaliniz , arabanın ne kadar yamulduğu ile doğru orantılıdır.Dikkat edin formula araçları çarptıkları anda parçalanır ve dağılır. Buradaki amaç enerjiyi absorbe etmektir.Yani enerjiji sünger gibi emmektir.Aynı mantık bizim bindiğimiz araçlarda da geçerlidir.Kabin kısmına kadar olan kısım olası göçme yeri olarak tasarlanır.Yani önden çarpışmada aracın motor bloğu içine göçüçek şekilde tasarlanırki çarpişma enerjisini emebilsin diye.

    Fizik formulu=1/2*m*v2

    Kütle ile hızın karesinin carpımının 2 ile bölümü kinetik enerjiyi verir.İşte bu enerji çarpışma enerjisidir.Aracınız ne kadar hızlı ise hızının karesi kadar daha fazla enerjiye sahiptir.Bu enerrjiyi sönümlemezseniz , ölürsünüz.Tıpkı emniyet kemerine takılmamış yumartanın kırılması gibi.

    önce mercedes diyosun sonra tır diyosun sonra allahın taktiri diyosun sonra fizik formüllerini koyuyorsun. mühendislikte okuyorum dediysemde yeni yetme değilim 6. sınıfım absorbe etme falan filan biliyorum.

    herşeye rağmen bu çinli araçların iyi olduğunu göstermez. çünkü yaptıkları testler bile euroncapi karşılamamaktadır. cncap'te araçlar 50km hız ile euroncapte 64km ile çarptırılmaktadır ve puanlamalar yapılmaktadır. eğer herhangi bir çinli oto euroncape girmediyse benim gözümde diğer giren araçlardan daha güvensizdir.

    palio,sudur symboludur euroncape girmedi dedin diğer alternatifleri verdim dedim o fiyatlarda ikinci el bulunabilen colt var, 206 var var oğlu var. inanki bunlar o çinli araçlardan daha güvenlidir benim gözümde senin gözünde değilse beni ilgilendirmez.

    konuyu güvenlikten çıkartalım parça bulunabilirliğine geçelim. geely aldık bi güzel geziyoruz tatil şeridinde. mesela Kaş'a gittik diyelim ve aracın bi sorunu oldu bi parçası değişmesi lazım. o parçayı orda bulabilecek miyiz soru işareti
    aldık bi hyundai accent yolda gidiyoruz kaş'tayken bozuldu. parça bulabilecek miyiz? %90 ihtimalle

    konuyu herkesin dem vurduğu benim ise umrumda olmayan ikinci el olayına el atalım. geely aldık 16bine kullndık oldu 40000km satmak istiyoruz yada nakite sıkıştık. müşteri bulabilir miyiz büyük soru işareti. müşteri bulabilmek için fiyatını baya düşürmemiz gerekmeyecek mi? büyük ihtimalle tata'nın sıfır fiyatlarına ve ikinci el fiyatlarına bakmanız yeterli. peki bi reno aldık 2. el 16bine 30binkm de olsun. kullandık kullandık 70bin km oldu satıcaz. müşteri bulmak kolay. kaça satarız 15 veya 14bine çok rahat.

    başka kriter kaldı mı bilmiyorum.




  • Yaa ben anlatamıyorum derdimi yaa siz anlayamıyorsunuz.Siz hala Geely den bahsediyorsunuz ben ise tüm Çin otomobil sektöründen bahsediyorum.Yukarda da yazdım Geely nin kalitesiz olduğunu söyledim.Fakat o fiyata da bundan dahi iyisi beklenemez diyorum.


    Sayın Ünal Korkmaz
    Geely'nin ilk virajda dağılcağını devrileceğinin söylüyorsunuz.Bunu ispatlayamadığınıza göre kesin hükme nereden vardınız.Ayrıca benim bu şekilde kesin bir hükmüm geçti mi yukarda yazılanlarda.Hayır geçmedi.Öyleyse benim ispatamak gibi bir derdim yok.Çünkü ben kesin bir şey konuşmadım.Canınızı yolda bulmadığınızı söylemişsiniz iyide Çinliler bir arabanın ilk virajda dağılacak kadar ''DANDİK'' araba yapabilecek kadar aptal olamazlar.Düşünün bu kadar rekabetin olduğu yerde dandik araba yapmak herhalde intihar olurdu bir firma için.

    ANLAMAYACAĞINIZ İÇİN BÜYÜK HARFLERLE YAZIYORUM.
    GEELY VEYA CHERY DEĞİL BENİM BAHSETTİĞİM.ÇİNLİ FİRMALARIN SADECE 5 YILDA GELDİKLERİ YERDİR DİKKATİNİZİ ÇEKTİĞİM.5 YILDA BU NOKTAYA ULAŞABİLEN BİR ÜLKE , ÖNÜMÜZDEKİ 10 SENE İÇERSİNDE NERELERELERE GELEBİLİR BİR DÜŞÜNÜN.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: enginu

    Ünal Korkmaz ın yazdıklarından sonra ciddi ciddi düşünmeye başladım..
    geely bayisi falan mısın? ya da mermerler holding çalışanı mı? nemalanma söz konusu mu? bu kadar da dikine gitmek olmaz!!



    Ne alakası var.Aynı mantıkla sizde AVRUPA BİRLİĞİNİN DÖNEM BAŞKANISINIZ O ZAMAN.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: enginu

    Ünal Korkmaz ın yazdıklarından sonra ciddi ciddi düşünmeye başladım..
    geely bayisi falan mısın? ya da mermerler holding çalışanı mı? nemalanma söz konusu mu? bu kadar da dikine gitmek olmaz!!



    Ne alakası var.Aynı mantıkla sizde AVRUPA BİRLİĞİNİN DÖNEM BAŞKANISINIZ O ZAMAN.

    Demek burnumuzun dikine hep beraber gidiyoruz.Karşılıklıymış yani.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: enginu

    Ünal Korkmaz ın yazdıklarından sonra ciddi ciddi düşünmeye başladım..
    geely bayisi falan mısın? ya da mermerler holding çalışanı mı? nemalanma söz konusu mu? bu kadar da dikine gitmek olmaz!!



    Ne alakası var.Aynı mantıkla sizde AVRUPA BİRLİĞİNİN DÖNEM BAŞKANISINIZ O ZAMAN.

    Demek burnumuzun dikine hep beraber gidiyoruz.Karşılıklıymış yani.
  • arızaya girdi, kısa devre yaptı arkadaş,
    3er 4er yazmaya başladı
  • quote:

    Orjinalden alıntı: LagrangePasha

    quote:

    Orjinalden alıntı: kal_sau
    Son olarak Çinlilerin 30 yılda bu noktaya gelmeleri sizce başarı değilmidir.Şapkamızı önümüze çıkırap düşünmemiz gerektiğini ve sorgulamamız gerekmez mi? Balık hafızalı olmamamız gerekmezmidir.

    NOT:Çin ekonomisi bugun dünyanın en büyük 3. ekonomisidir.Amerikayı finanse eden.Amerikan tahvileri ve bonolarını en fazla yatırım yapan ülke ÇİNDİR. Dalga geçtiğimiz ÇİN , 1 TRİLYON dolar nakit parasıyla elinde dolar rezervi en büyük olan ülkelerin başında gelmektedir.Amerika YUAN'ın değerini arttırması için Çin'e baskı yapmaktadır.Çin ise elindeki 1 Trılyon doları bozdurmakla AMERİKA' yı tehdit etmektedir.Çin'de üretilen malların ve hizmetlkerin ekonmik büyüklüğü 1.5 trılyon dolardır.

    GSMH= 1.5 TRİLYON$
    Saygılarımla.


    Saygilar bizden olsun Sn. Kal_Sau;

    ben size dememis miydim bana verecek cevaplariniz asiklar sölenine geç kalmis acemi asik misali içinizde Düden selalesi olmus, cagliyordur. Yazdiklariniza bakiyorum da en azindan bu konuda hemfikiriz sanirim. Gerçekten de heyo!

    Ivy League okullarinin oldugu ABD'de 5 yil dirsek çürüttüm, sabahlara kadar aylarca hem okudum, hem de okutman olarak çalistim. Gördügüm manzara su idi:

    Genelde Ana Kita Çin'den gelen sonradan görme Çinlilerin - ögrenci olsun, akademik personel olsun - mümkün oldugunda altlarina Volvo, BMW, MB ve Audi gibi lüks Alman markasi arabalar çekmek için yanip tutusurlardi. Bunlara parasi yetismeyenler ise Lexus ve Infiniti'den asagisina binmezlerdi. O zamanlar ABD pazarinda peynir ekmek gibi satan Hyundai ve Kia arabalarinin içinde genelde ortadirek beyaz ve siyah ve hispanik Amerikalilar direksiyon salliyordu. Ana kitadan, yani Kizil Kapitalist Çin'den çulsuz ve pulsuz gelmis Çinliler, Tayvan'dan ve Endonezya'dan gelen soydaslarina karsi hep bir eziklik içinde olurlardi. Yemeyip içmeyip, sinemaya gitmeyip, kahvehanelere takilmayip da azicik paralandiklarinda oturduklari evleri pislik götürse bile altlarina en azindan bir RAV4, bir CRV çekerlerdi.

    Bu yukaridakileri bilginiz olsun diye anlattim.


    Vurgulamak istedigimiz derken sadece kendi adiniza konusmuyorsunuz anladigim kadariyla. Ne güzel. Ben sadece kendim adina konusacagim. Ford fabrikasindan geçtiginizi söylediniz. Kalite güvence olsun, yazilim gelistirme olsun, Gebze urun gelistirme olsun, oralarda çalisan bilgili, yillarca egitim aldiktan sonra kendilerini ancak yetkin görebilen tevazu sahibi birçok mühendisin ismini verebilirim size.

    Acaba onlar ne düsünürlerdi sizin hakkinizda,

    ayni P fiyatindaki Çinli olmayan herhangi bir X firmanin M(X) marka modeli ~~ KÖTÜDÜR ~~ P fiyatindaki 0 km Çinli Jöle veya Eksik Kiraz marka modelden

    seklindeki ideefixe önermenizi okuduklarinda Sn. Kal_Sau? Herhalde artik sizinle birlikte çalismadiklari için birsey deme sanslari olmazdi.


    ABD'de yenecek kalitede bal çok zor bulursunuz, karakovan bali ise hiç bulamazsiniz eger kendiniz ariciliga soyunmamis iseniz.
    Sebze ürünleri zaten hak getire. Pirasanin Ingilizcesinin ne oldugunu dogma büyüme beyaz veya siyah Amerikalilar dahi bilmez.
    Ama ABD dünyanin süper gücüdür, 1 numarali ekonomisidir.
    Dolayisiyla bizim Amerikan ballarini ve kol pazum kalinligindaki pirasalari elestirmeye hakkimiz yoktur.

    YANLIS! Sizin olmayabilir Sn. Kal_Sau, ama fikri ve vicdani hür biri olarak benim vardir. Aynen, 1.5 milyarlik emek sömürücüsü kizil kapitalist ülkenin, dünyanin 3. büyük ekonomisinin ÇÇÇ'leri konusunda halkimi uyarmaya hakkim oldugu gibi.

    17.000 TL'sinin her biri kurusunu çocuklarinin bogazindan, esinin gerdanindaki ziynetten arttirdiklari ile biriktiren; mutlu sona vardiginda ise ayagini yerden kesmek için pazara çikan iyiniyetli halkimin emekçilerinin ve esnafinin ve dahi memurunun, cafcafli ÇÇÇ'lerle kandirilmasina vicdanim el vermiyor. Sizin el veriyor olabilir. Benim el vermiyor. El vermeyecek de! Anlatabiliyor muyum?

    Sözlerimi tamamlamadan evvel, yazdigim hususlardan o anda akliniza uydurulacak cevap gelmeyen [5] ve [6] no'lu hususlari laf arasinda geçistirmenizi, [3] no'lu hususu ise tereciye tere satma yöntemiyle gögüslemenizi hayranlikla karsiliyorum.

    Yukaridaki satirlari yazan kisinin en yakin arkadasinin Çin'den ve Kore'den ithalat yapan, bu amaçla bu ülkelere çok kez gitmis biri oldugunu, satirlarin sahibinin ise Singapur'a gittiginde oradaki refah seviyesine, iç barisa, çaliskanliga ve bir de gencinden yaslisina nerdeyse ülke nüfusunun tamaminin en lüks Japon arabalarinin keyfini sürmelerine hayran kaldigini hatirlatir, ÇÇÇ'ler arasinda kazasiz belasiz eminiyetli sürüsler dilerim. Iyi geceler.

    Lagrange Pasha



    Sevgili Lagrange Pasha;

    Demek ki hislerimiz karşılıklıymış ki sizde bana bu kadar cevap yazma zahmetine girmişsiniz.Nasıl ben düden şelalesi gibi yazıyorsam, sizinde benden farkınız olmadığı aşikardır.Yazdığınız mesajda Çinlileri kapitalist devlet olarak ve dünyayı sömüren bir millet olarak tanımlamışsınız ki, bu çok ama çok gülünç bir yorum.Ayrıca tarih konularına giren sizsiniz.Bende madem tarihi konulara girdiniz , biraz daha açalım dedim bu konuyu.

    Çinli insanların yada Çin toplumunu sosyolojik açıdan inceleme firsatınız olmuş anlaşılan.Kendinizi sosyoloji açısından geliştirdiğiniz gayet belli oluyor.Fakat benim size tavsiyem kendinizi önce TARİH sonrada EKONOMİ VE MÜHENDİSLİK alanında geliştirmenizi öeririm.Çünkü yaptığınız yorumda bu konulara girmemeniz benim dikkatimi çekti.Sanırım bu konularda eksiliğiniz olsa gerek.Son olarakda ULUSLARARASI İLİŞKİLER konusunda kendinizi geliştirmeniz.olayları daha iyi anlamınıza yararı kesinlikle olacaktır.

    Ayrıca 5. ve 6. maddeleride yazsaydım, bana bu sefer düden şelalesi değilde beni NIAGARA şelalesine benzetmenizden korktum.Kimbilir o maddeleride yazsaydım, bana bu benzetmeyi yapıp egonuzu tatmin edersiniz kimbilebilir ki.

    Çin için emek hırsızı demişsiniz peki yıllarca kaldığınız AMERİKA nedir? Bana bunu açıklayabilirmisiniz.Madem sömürü düzenine bu kadar karşısınız , dünyayı güzelce sömüren,sırf petrolu için IRAKTA ve AFGANİSTAN'da binlerce masum insanın ölümüne neden olmuş bir ülkeye neden hizmet verdiniz Sevgili Lagrange Pasha Yaptığınz yorumla , yaşadığınız hayat birbiri ile çelişiyor ve tutarsızlığın doruğuna çıktığınızın farkında değilmisiniz.Madem sömürü düzenine karşısınız o zaman neden Türk Üniversitelerinde okutmanlık yapmadınız.Yada bugun size sorsak Hakkari Üniversitesinde okutmanlık yaparmısınız diye , cevabınız ne olurdu çok merak ediyorum.

    Yoksa siz George Sorosun finanse ettiği AÇIK TOPLUM ENSİTÜTÜSÜ ile bir bağınız mı var. ( Bunu bilmediğinizi söyleyemeyin lütfen)


    Tekrar ediyorum benim tartıştığım Geely yada Chery değildir.Çin otomotiv endstrisinin ulaştığı noktadır.Hala aklınız Geel'nın güvevliğine takıldıysa , yazdıklarımı baştan sona tekrar okumanızı şiddetle öneririm.

    Son olarak sizin ÇÇÇ lerde kazasız belasız şürüşler temenniz için çok teşekkur ederim.Bende size aynı dilekeri taşıyorum.



    Saygılarımla;
    kal_sau



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kal_sau -- 3 Nisan 2009; 10:35:04 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kal_sau




    Sevgili Lagrange Pasha;

    Demek ki hislerimiz karşılıklıymış ki sizde bana bu kadar cevap yazma zahmetine girmişsiniz.Nasıl ben düden şelalesi gibi yazıyorsam, sizinde benden farkınız olmadığı aşikardır.Yazdığınız mesajda Çinlileri kapitalist devlet olarak ve dünyayı sömüren bir millet olarak tanımlamışsınız ki, bu çok ama çok gülünç bir yorum.Ayrıca tarih konularına giren sizsiniz.Bende madem tarihi konulara girdiniz , biraz daha açalım dedim bu konuyu.

    Çinli insanların yada Çin toplumunu sosyolojik açıdan inceleme firsatınız olmuş anlaşılan.Kendinizi sosyoloji açısından geliştirdiğiniz gayet belli oluyor.Fakat benim size tavsiyem kendinizi önce TARİH sonrada EKONOMİ VE MÜHENDİSLİK alanında geliştirmenizi öeririm.Çünkü yaptığınız yorumda bu konulara girmemeniz benim dikkatimi çekti.Sanırım bu konularda eksiliğiniz olsa gerek.Son olarakda ULUSLARARASI İLİŞKİLER konusunda kendinizi geliştirmeniz.olayları daha iyi anlamınıza yararı kesinlikle olacaktır.

    Ayrıca 5. ve 6. maddeleride yazsaydım, bana bu sefer düden şelalesi değilde beni NIAGARA şelalesine benzetmenizden korktum.Kimbilir o maddeleride yazsaydım, bana bu benzetmeyi yapıp egonuzu tatmin edersiniz kimbilebilir ki.

    Çin için emek hırsızı demişsiniz peki yıllarca kaldığınız AMERİKA nedir? Bana bunu açıklayabilirmisiniz.Madem sömürü düzenine bu kadar karşısınız , dünyayı güzelce sömüren,sırf petrolu için IRAKTA ve AFGANİSTAN'da binlerce masum insanın ölümüne neden olmuş bir ülkeye neden hizmet verdiniz Sevgili Lagrange Pasha Yaptığınz yorumla , yaşadığınız hayat birbiri ile çelişiyor ve tutarsızlığın doruğuna çıktığınızın farkında değilmisiniz.Madem sömürü düzenine karşısınız o zaman neden Türk Üniversitelerinde okutmanlık yapmadınız.Yada bugun size sorsak Hakkari Üniversitesinde okutmanlık yaparmısınız diye , cevabınız ne olurdu çok merak ediyorum.

    Yoksa siz George Sorosun finanse ettiği AÇIK TOPLUM ENSİTÜTÜSÜ ile bir bağınız mı var. ( Bunu bilmediğinizi söyleyemeyin lütfen)


    Tekrar ediyorum benim tartıştığım Geely yada Chery değildir.Çin otomotiv endstrisinin ulaştığı noktadır.Hala aklınız Geel'nın güvevliğine takıldıysa , yazdıklarımı baştan sona tekrar okumanızı şiddetle öneririm.

    Son olarak sizin ÇÇÇ lerde kazasız belasız şürüşler temenniz için çok teşekkur ederim.Bende size aynı dilekeri taşıyorum.



    Saygılarımla;
    kal_sau

    konu neymiş nerelere gelmiş...

    sevgili kal-sau ; burada konu çindeki mao'cu düzenin nasıl gelişip serpildiği değil... kaldı ki çin artık adı sosyalist olsa da kapitalist dünyanın bir parçasıdır... her ne olursa olsun, araba konusunda kalitesizlik ve hırsızlıktan başka bir şey yapmıyorlar...
    sizin fikirleriniz şu anda ERGENEKON'dan dolayı tutuklu bulunan bir parti genel başkanının fikirlerine çok benziyor...yoksa sizde mi o partidensiniz?

    şu anda konuştuğumuz konu: arabanın nasıl olup olmadığı... yoksa uluslararası ilşkiler,siyaset bilimi, emperyalizm,tarih veya ekonomi değil...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hightech33 -- 3 Nisan 2009; 11:07:03 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: soldier_of_fortune

    konu neymiş nerelere gelmiş...

    sevgili kal-sau ; burada konu çindeki mao'cu düzenin nasıl gelişip serpildiği değil... kaldı ki çin artık adı sosyalist olsa da kapitalist dünyanın bir parçasıdır... her ne olursa olsun, araba konusunda kalitesizlik ve hırsızlıktan başka bir şey yapmıyorlar...
    sizin fikirleriniz şu anda ERGENEKON'dan dolayı tutuklu bulunan bir parti genel başkanının fikirlerine çok benziyor...yoksa sizde mi o partidensiniz?

    şu anda konuştuğumuz konu: arabanın nasıl olup olmadığı... yoksa uluslararası ilşkiler,siyaset bilimi, emperyalizm,tarih veya ekonomi değil...



    Konuya cevap verme hakkımı kullanıyorum.Tarih konusunu açan ben değilim.Lütfen dikkatli okuyun.Ayrıca o partiden değilim.Ama olsaydım ne farkedecekti ki? O partiden olanlar DONANİM HABER forumunu kullanamıyor mu? Yasak mı yani ?




  • cevap veriyorsun da ,konuyu başka yerlere çekip veriyorsun... arkadaşlar defalarca yazdılar konuyu çekme götürme diye...ama sen hep konuyu dağıttın...
    sadece meraktan sordum, isteyen istediği yere girer... yasak falan değil... fikirlerde çok benzerlik var da ondan sordum..ok?
    bak şu anda bile konu sapıyor...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: soldier_of_fortune

    cevap veriyorsun da ,konuyu başka yerlere çekip veriyorsun... arkadaşlar defalarca yazdılar konuyu çekme götürme diye...ama sen hep konuyu dağıttın...
    sadece meraktan sordum, isteyen istediği yere girer... yasak falan değil... fikirlerde çok benzerlik var da ondan sordum..ok?
    bak şu anda bile konu sapıyor...



    Neden sadece bana yüklendiğinizi anlayamıyorum.Yani burda konuyu saptıran bir tek ben mi varım.Araba konusunda görüşlerimi defalarca dile getirdim.

    Geely ECHO 1.3 parasına göre gayet makul alınabilecek türden bir araba.15.000 ytl'YE NE kalitesinden bahsedebilirsiniz ki zaten.Ama bu paraya ancak bu kadar olur diyorum.15.000 TL verip Passat sağlamlığı beklemek hayal olur.

    Sonuçta serbest piyasa ekonomisi , isteyen isteiği ürünü üretebilir ve satabilir.Aynı şekilde isteyen istediği ürünü almakta özgürdür.Kimse neden bunu aldın diyemez yada bula bula bu dandik arabayı mı aldın diyemez.O arabada taşınanan can ve mal o kişiyi ilgilendirir.Ne beni nede sizi ilgilendirir.Bu sorumluluk o arabayı satın alacak kişiye aittir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kal_sau -- 3 Nisan 2009; 11:42:14 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kal_sau

    Yaa ben anlatamıyorum derdimi yaa siz anlayamıyorsunuz.Siz hala Geely den bahsediyorsunuz ben ise tüm Çin otomobil sektöründen bahsediyorum.Yukarda da yazdım Geely nin kalitesiz olduğunu söyledim.Fakat o fiyata da bundan dahi iyisi beklenemez diyorum.


    Sayın Ünal Korkmaz
    Geely'nin ilk virajda dağılcağını devrileceğinin söylüyorsunuz.Bunu ispatlayamadığınıza göre kesin hükme nereden vardınız.Ayrıca benim bu şekilde kesin bir hükmüm geçti mi yukarda yazılanlarda.Hayır geçmedi.Öyleyse benim ispatamak gibi bir derdim yok.Çünkü ben kesin bir şey konuşmadım.Canınızı yolda bulmadığınızı söylemişsiniz iyide Çinliler bir arabanın ilk virajda dağılacak kadar ''DANDİK'' araba yapabilecek kadar aptal olamazlar.Düşünün bu kadar rekabetin olduğu yerde dandik araba yapmak herhalde intihar olurdu bir firma için.

    ANLAMAYACAĞINIZ İÇİN BÜYÜK HARFLERLE YAZIYORUM.
    GEELY VEYA CHERY DEĞİL BENİM BAHSETTİĞİM.ÇİNLİ FİRMALARIN SADECE 5 YILDA GELDİKLERİ YERDİR DİKKATİNİZİ ÇEKTİĞİM.5 YILDA BU NOKTAYA ULAŞABİLEN BİR ÜLKE , ÖNÜMÜZDEKİ 10 SENE İÇERSİNDE NERELERELERE GELEBİLİR BİR DÜŞÜNÜN.




    Devrileceğini söylemiyorum. Takla atar diyorum. Bu arabayı kullandım ki böyle konuşuyorum ya. Leylek gibi havada duran arabadan ne beklersin. Sen bana ıspatla diyosun. Benim yemiyo sen ıspatla diyorum.

    Çin'in ilk virajda dağılacak araba yapabilecek kadar aptal olduğunu şmdi sen söyledin burda. benim söylediğim şeyi öyle bi saptırdın ki mühendis olduğundan şüphe ettim şimdi. Çünkü benim söylediğim şey çok başkaydı. Benim döndüğüm virajdan Geely o hızda dönsün takla atarsın dedim. Aksini söyleyen var mı? Sen şimdi çıktın ilk virajda dağılacak dedin. Bu lafından sonra seninkonuyu saptırdığın her halinden belli. Rekabetin olduğu yerde maliyet düşük olmak zorunda. Maliyet düşük olduğu zaman da kullanılan malın kalitesi düşer. Bunu kimse engelleyemez. Ne kadar ekmek o kadar köfte olayı.

    Ayrıca konuyu çin arabalarından Çin'in kendisine getirdin olayı iyice saptırdın. Sonrada biz ne yapabildik gibi laflar ediyosun. Birbirinden bağımsız 2 hatta 3 konuyu birleştiriyosun. Bu kadar zor mu bu arabaların kalitesiz dandik olduğunu kabul etmek.

    Bak bu çok savunduğun Geely markasının testi. Ulan hangi arabada sürücü bagajdan çıkma noktasına gelebilir.
    http://www.youtube.com/watch?v=8vAN2cx2UIE
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kal_sau

    Yaa ben anlatamıyorum derdimi yaa siz anlayamıyorsunuz.Siz hala Geely den bahsediyorsunuz ben ise tüm Çin otomobil sektöründen bahsediyorum.Yukarda da yazdım Geely nin kalitesiz olduğunu söyledim.Fakat o fiyata da bundan dahi iyisi beklenemez diyorum.


    Sayın Ünal Korkmaz
    Geely'nin ilk virajda dağılcağını devrileceğinin söylüyorsunuz.Bunu ispatlayamadığınıza göre kesin hükme nereden vardınız.Ayrıca benim bu şekilde kesin bir hükmüm geçti mi yukarda yazılanlarda.Hayır geçmedi.Öyleyse benim ispatamak gibi bir derdim yok.Çünkü ben kesin bir şey konuşmadım.Canınızı yolda bulmadığınızı söylemişsiniz iyide Çinliler bir arabanın ilk virajda dağılacak kadar ''DANDİK'' araba yapabilecek kadar aptal olamazlar.Düşünün bu kadar rekabetin olduğu yerde dandik araba yapmak herhalde intihar olurdu bir firma için.

    ANLAMAYACAĞINIZ İÇİN BÜYÜK HARFLERLE YAZIYORUM.
    GEELY VEYA CHERY DEĞİL BENİM BAHSETTİĞİM.ÇİNLİ FİRMALARIN SADECE 5 YILDA GELDİKLERİ YERDİR DİKKATİNİZİ ÇEKTİĞİM.5 YILDA BU NOKTAYA ULAŞABİLEN BİR ÜLKE , ÖNÜMÜZDEKİ 10 SENE İÇERSİNDE NERELERELERE GELEBİLİR BİR DÜŞÜNÜN.



    o zaman yanlış konudasınız burada geely hakkında bir kaç kelam edilecekti çin otomobil endüstrisi hakkında değil.




  • Geely...
    Tersine mühendislik tamamda ...Tersine tasarım neden yapıyorlar
  • 14.000 TL
    Vay be ilk kez gördüm baya şaşırdım
    Ucuzdur vardır bi illeti pahalıdır vardır bi hikmeti.
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.