Şimdi Ara

Geely 1.3 Echo Comfort (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
256
Cevap
0
Favori
57.463
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kal_sau

    quote:

    Orjinalden alıntı: LagrangePasha

    quote:

    Orjinalden alıntı: kal_sau
    ...
    Demek istediğim lütfen , yok çakma yok taklit demekten vageçin.Bırakın adamlar yapsın.Bizim yapamadığımız yapabiliyor Çinliler bırakın yapsın.Siz çakma desenizde yine yapıyorlar.

    DEVRİM seri üretime girmiş olsaydı.Başka bir milletin ''DEVRİM'' çakma taklit,Türk malı dandik, teneke, hayatta alınmaz denmesinden hoşlanırmıydınız?


    Sn. Kal_sau,
    üzülerek belirtiyorum ki, argümanlariniz bir kismi alakasız ve konu dışı. Kalani ise tam tersine konuyu özünden saptırmaya yönelik vurkaç manevralari niteliğinde.

    Ne demek istediğimi sizin yaptığınız gibi madde madde açıklamama izin verin. Ki ben de madde madde yazı yazmayı her zaman tercih ederim, bilgi ve fikrinizi daha anlaşılır biçimde yansıtmış olursunuz böylelikle.


    [1] 1961'deki DEVRIM arabalariyla 2009 yilinin ÇÇÇ'lerini ayni kefeye koymakla, DEVRIM arabalarina alinterini, bilgi ve becerisini, el emegini ve beynini akitan TÜRK MÜHENDISLERINE en büyük saygisizligi yaptiginizin farkinda misiniz?

    [2] Siz Belçika'nin Gent, Ispanya'nin Valencia, Almanya'nin Rüsselsheim, Köln, Wolfsburg, Ingolstadt, Emden ve Mosel sehirlerindeki hangi otomobil fabrikasini gezdiniz peki?

    Avrupa'dakileri geçtim, siz Türkiye'nin gururu hangi FORD fabrikasindan içeri kimliginizi birakip da girdiniz? Tamamen Türk kadin ve erkek otomotiv emekçilerinin ve Türk mühendislerinin sonsuz özverili gayretleri ile yillarca üst üstüste dünyanin en verimli Ford fabrikasi seçilen Türkiye Cumhuriyeti sinirlari içindeki hangi tesisleri gezip gördünüz de bizlere "Gidin $anghay'a, gezin Çin fabrikalarini!" diye yol gösterebiliyorsunuz?

    [3] Ford Otosan Gölcük fabrikasinda üretilen elektrik motorlu hibrid Ford Connect'lerin binek versiyonlarinin New York'taki eskiyen taksilerin yerini alacagini herhangi bir Çin gazete veya dergisinden okumus muydunuz? Shangay basininda yazildi, çizildi mi bu haber?

    [4] Yerli üretim 2. el FORD ve FIAT TOFAS hafif ticari araçlari dururken, sirf ucuz fiyatla giris yaptilar diye Çin mali Geely (jel) ve Chery (kiraz) araçlari göklere çikararak, Türk halkini hafif ve agir ticari araç üretimine dayanan Türk otomotiv sektörünü sabote etmeye cagirdiginizin farkina misiniz?

    [5] Aldiginiz Lenovo dizüstü bilgisayariniz ilk Service Pack 3 güncellemesinde crash ederse eger cold reboot eder, bilgisayarinizi yeniden çalistirirsiniz. Peki Chery veya Geely marka bir araba, en sik rastlanan çarpisma hizi 50 km/h'de soför kabinini arka koltuklara kavusturdugunda arabayi hangi dügmesinden reset edeceksiniz? Bu araçlarda CTRL+ALT+DELETE tus kombinasyonu aracin neresine konuslandirilmistir?

    [6] Bir zamanlar ülkemizde balya balya taklit LACOSTE ve LEVI'S üretilirdi. Bugüne kadar yurtdisindaki hangi sanal veya gerçek platformda bu ürünlerin aslinda taklit olmadigini dile getirdiniz? Kaç defa AB ülkelerinin vatandaslarina, Türk mali taklit Lacoste giymeleri, taklit Lacoste'lari hor görmemeleri, Türkiye'ye haksizlik yapmamalari konusunda telkinlerde bulundunuz?


    Ben Çin üretimi kaliteli Avrupa arabalariyla Chery Tiggo vb. Çin mali araçlari kiyaslarken de yazmistim ilgili konuya. Buraya bir kez daha yapistiriyorum yazdiklarimi, tarafinizdan da okunmasini bilhassa elzem gördügüm için.

    Eminim simdi kafanizda bana verecek tonla cevabiniz olusmustur, içinizden Düden selalesi gibi akip geçiyordur.
    Kolay gelsin. Esen kalin, serin kalin Sn. Kal_sau.

    quote:

    Orjinalden alıntı: LagrangePasha

    Çin'de üretilmis 1.8 TSI VW Passat'i kosa kosa alirim Çin'deki satis fiyatlarina satilsa. Keza, gene Çin'de üretilen ve D/E segmentinin en uzun arabasi olan (neredeyse 5 m boyunda) yeni Volvo S60 için de bu düsüncem geçerli. 1.6 turbo dizel motorlu Volvo S60'lar Türkiye'ye Volvo markasi ile gelirse bir gün, hiç tereddüt etmem. Çünkü bilirim ki, Isveçliler de Isveç'te ayni arabayi, ayni motoru, ayni saseyi alip ona binecekler.

    ANCAK:
    2008 Pekin Olimpiyatlarinda Çin'de yasayan 58 degisik entik kökenli halki temsilen podyuma çikartilip ellerine bayrak tutusturulan 58 çocugun aslinda degisik halklarin temsilcisi degil, 58'inin de Çinli oldugu gerçegi bir yanda,

    olimpiyat açilis töreninde Çinli organizasyon komitesinin, surati pek sirin, lakin sesi de bir o kadar bet bir kiz çocuguna, surati pek o kadar da sirin olmayan, ama kadife bülbül sesli bir kiz çocugu tarafindan playback yaptirmasi gerçegi diger bir yanda iken,

    kimse Çin arabalarini almayanlari irkçilikla suçlayamaz. Irkçilikla suçlanmasi gereken birisi varsa, o da:

    Tibetli kadinlari zorla kisirlastiran ve kisirlastirilmayanlari kürtaja zorlayan,

    BBC'ye, Google'a ve Yahoo!'ya dahi sansürün her türlüsünü uygulayan,

    Sincan / Bati Türkistan'daki Uygur Türkü soydaslarimiza her türlü zulmü yapan,

    onlara asilimilasyon çerçevesinde etnik temizlik uygulayan,

    Tayvan'da yasayan kendi soydaslarini sürekli tehdit altinda tutan Kizil Kapitalist Çin hükümetidir.

    Ne demisim yukarida? Zamanla Çinliler de arz / talep dengesi içinde kaliteli ve saglam arabalar üreteceklerdir. Bu belki 2009 yili içinde dahi gerçeklesebilir. Hyundai i30'un Euro NCAP'ta halen 4 yildizda kaldigini, Honda Civic'in bugün bile 4 yildiz, Accord'un ise ancak 2008 sonunda 5 yildiz alabildigini, 2004 üretimi önceki kasanin 4 yildizda kaldigini unutmayin lütfen.

    Chery de gün gelecek 4 ve 5 yildizi alacaktir EURO NCAP ve U.S. IIHS testlerinde. Ama su anki durum boyle degil.

    L.P.



    Yazdıklarınız üzerine ben tekrar yazıyorum.Çünkü maalesef vurgulamak istediğimiz noktayı kaçırmışssınız.

    1) Ben zaten Ford Otosan Gölcük fabrikasında ''KALİTE GÜVENCE DEPARTMANINDA '' uzun süre çalıştım.Sizinde bahsini geçtiğiniz o mühendislerin arasında bende yer aldım uzun süre.Ve Hergun İstanbul'dan İzmit Gölcük fabrikasına hergün giriş yaptım.Dolayısıyla en başta bunu belirtelim.Ford Otosan Fabrikasında görmediğm yada girmediğim herhangi bir yeri kalmadığını gururla söyleyebilirim.Paint Shop Area (Boyahane) , Body Shop ( Kaynaklı Gövde Kısmı) ve son olarak Assembly Shop Area ( Montaj Hattı) olmak üzere 3 ana bölümden oluşur Ford Otosan Gölcük Fabrikası.

    2) Ben Makine Mühendisyim ve neyin doğru neyin yanlış olduğunu kavrayabilcek bilgi ve deneyine sahip olduğumu düşünüyorum.

    3) Ya ben anlatamıyorum yada siz anlamamışsınız.Ben Devrimi, Çin arabaları ile kıyaslamıyorum yada kıyaslamadım.Belirtmek istediğim Devrim'i engellemek isteyen yada Devrim'i asla yapamayacağımızı iddaa eden zihniyet ile Çinliler asla araba yapamaz zihniyetnin aynı olduğunu vurgulamak ve anlatmak istedim.Sanırım siz anlamamışsınız.Çin arabaları taklit yada çakma olabilir ama Çinliler bir şekilde ''araba'' yapabiliyorlar.Ve bir şekilde bu işten para kazanıp milyonlarca insan karnını doyurabiliyor.Bizim gibi Devrim tarihin tozlu raflarına terk etmiyorlar.Anlaşılmama ihtimalini göze olarak son kez diyorum ki; Bugun Devrim seri üretime girmediyse , eziklik , kompleks , batı mallarına ve kültürüne duyulan doyumsuz özlem yüzünden girmemiştir.

    Çünkü o zamanlar kimse Türklerin sıfırdan araba yapabilceğine inanmıyordu.En milliyetçi geçininler bile Devrim için '' dandiktir o yaa diyordu'' o zamanlar.

    Bunun yanında bir Ford kültüründen gelen biri olarak Anadol gibi bir arabının yapımının ne denli zor olduğunu belirtmek isterim.Hala o araba için Dandik,adi Türk malı dediğnizi duyar gibiyim.Yada kimsenin aklına o zamanlar hava atmak uğrana Anadol almak gelmezdi.Ama o aranbının bütün difransiyeli, sanzuman kutusu ve dingilleri yerliydi.Kimse yüzüne bile bakmadı maalesef.Kağıttan araba mı olur dediler.Halbuki sac o zamanlar için pahalıydı.Ayrıca arabanın motoru sacın ağırlığını taşıyamıyordu.Sonradan öğrenildiki kaza anında fiber gövde kaza anında darbeyi emdiği için ölümler azalmıştı.Fakat kimsenin haberi bile olmadı.Peki sizin bunlardan haberiniz oldu mu?

    4) Tarihi konulara girmişsiniz madem bizde girelim.Çinlilerin Doğu Türkistan'da Türkleri asimile ettiklerini söylemişsiniz.Peki Batı çok mu masum.İngilizler 18 yüzyılda Çinlileri afyon ile uyutup Çin'i yıllarca sömürmedimi.Fransızlar yıllarca nukleer atıklarını afrikanın geri kalmış ülkerine postalamadımı.O çok sevdiğiniz İsvecliler 1980 li yıllara kadar İsvecte yaşayan Sami ırkına mensup kız cocuklarını kısarlaştırmadımı.İnsan hakları havarisi kesilen Danimarka neden Müslümanları aşağılayıp Hz Peygamberimizi aşağılayan krikatürlere izin verdi.Peki neden Almanya'da Türklerin çalıştığı restoranlar yada işyerleri faaili mehçul şekilde yanıyor.Neden Fransa , Türklüğü aşağılayan ve ülkenin bölünmez bütünlüğü ile ilgili olan ünlü 301. maddeyi değiştirmemezi isteyip aynı zamanda biz neden Fransa içinde ''ERMENİ SOYKIRIMI OLMAMIŞTIR'' diyemiyoruz.Dediğimizde neden bizi hapse atıyor.Neden yıllarca PKK terörünü destekleyen Almanya, Fransa ,İngiletere ve İtalya idi.PKK ile savaşmak istediğimizde neden O ÇOK SEVDİĞİNİZ AVRUPALILAR BİZE SİLAHLARINI SATMAYIP NEDEN PKKYA SATTILAR.30.000 insanımızı öldüren PKK nın kullandığı silahlar neden HEP AVRUPADAN geliyordu?

    Sn Üye Kurtuluş Savaşını unuttunuz mu.Batılların ülkemizi işgal etmek istediği o günleri ve hala o istekle yanıp tutuştuğundan haberiniz var mı?

    Ayrıca Bildiğimiz roketiÇinlilerin tarihte barutu ilk bulan ve kağıdı ilk icad eden. ilk keşfeden medeniyet olduğundan haberiniz var mı?

    Sayın üye yukarda yazılanlardan HABERİNİZ VAR MI? VARSA NEDİR SİZİN BU BATI HAYRANLIĞINIZ?

    5) Demişsiniz ki sobote ettiğimi söylemişsiniz.Aksine ben tüketiciyi düşünüyorum.Yıllarca batı, rekabettin olmadığı dönemlerde yüksek fiyattan ülkemizde arabalarını satmıştır.Batı lobisi öylesine etkisini altına almıştır ki ülkemizi, Türkiye'de sırf bu yüzden demiryolları ve denizyolları gelişememiştir.Sevgili üye siz bahsettiğiniz şehirlerde kamyon üzerinde sebze yada yük taşındığını gördünüzmü? Batı sırf kendi çıkarı için alternatif ulaşım araçlarını geliştirmemiştir.1980 lerde hatırlayınız Demiryolları için ''KOMÜNİST İŞİ ARTIK O DEMİRLER'' demişti bir büyüğümüğüz MERCEDESİ'NİN içinde.Yıllarca Türkiye sömürülmüştür.Fakat şimdi Çinlilerin girmeyisiyle batı telaşa kapılmış ve çareler aramaya başlamıştır.Bunun en güzel örneğide E-NCAP denilen oyundur.Batı, Çinlileri alt etmek için Çin ürünlerinin sürekli güvensiz olduğununun propagandasını yapmaktadır.Geçmişte Afyonla uyutan zihniyetin bugun E-Ncap'i bir propaganda aracı kullanması hayli yüksek bir ihtimal değilmidir sizce sevgili ÜYE?

    Son olarak Çinlilerin 30 yılda bu noktaya gelmeleri sizce başarı değilmidir.Şapkamızı önümüze çıkırap düşünmemiz gerektiğini ve sorgulamamız gerekmez mi? Balık hafızalı olmamamız gerekmezmidir.

    NOT:Çin ekonomisi bugun dünyanın en büyük 3. ekonomisidir.Amerikayı finanse eden.Amerikan tahvileri ve bonolarını en fazla yatırım yapan ülke ÇİNDİR. Dalga geçtiğimiz ÇİN , 1 TRİLYON dolar nakit parasıyla elinde dolar rezervi en büyük olan ülkelerin başında gelmektedir.Amerika YUAN'ın değerini arttırması için Çin'e baskı yapmaktadır.Çin ise elindeki 1 Trılyon doları bozdurmakla AMERİKA' yı tehdit etmektedir.Çin'de üretilen malların ve hizmetlkerin ekonmik büyüklüğü 1.5 trılyon dolardır.

    GSMH= 1.5 TRİLYON$


    Saygılarımla.

    Alıntıları Göster
    Euro Ncap i oyun olarak düşünen makine müh arkadaşımız konuyu saptırdığınızı düşünüyorum....

    hiç çin arabasına oturup incelediğinizi düşünmüyorum....

    Euro ncap hiç bir çin aracını test etmemiştir....Bu nedenle kurmaca olup olmadığına nasıl karar veriyorsunuz anlamış değilim...
    çinlileri test edip edip 1 yıldız diye yayınlasa tamam diyeceğim....

    aracın her tarafı kalitesizlikten dökülürken nasıl oluyorda hala euroncap ı bile işin içine sokarak kurmaca v.s. diyerek güvenliklerini savunuyorsunuz anlayamıyorum.....

    http://video.google.com/videoplay?docid=3363869073309161115




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    Euro Ncap i oyun olarak düşünen makine müh arkadaşımız konuyu saptırdığınızı düşünüyorum....

    hiç çin arabasına oturup incelediğinizi düşünmüyorum....

    Euro ncap hiç bir çin aracını test etmemiştir....Bu nedenle kurmaca olup olmadığına nasıl karar veriyorsunuz anlamış değilim...
    çinlileri test edip edip 1 yıldız diye yayınlasa tamam diyeceğim....

    aracın her tarafı kalitesizlikten dökülürken nasıl oluyorda hala euroncap ı bile işin içine sokarak kurmaca v.s. diyerek güvenliklerini savunuyorsunuz anlayamıyorum.....

    http://video.google.com/videoplay?docid=3363869073309161115

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911

    Euro Ncap i oyun olarak düşünen makine müh arkadaşımız konuyu saptırdığınızı düşünüyorum....

    hiç çin arabasına oturup incelediğinizi düşünmüyorum....

    Euro ncap hiç bir çin aracını test etmemiştir....Bu nedenle kurmaca olup olmadığına nasıl karar veriyorsunuz anlamış değilim...
    çinlileri test edip edip 1 yıldız diye yayınlasa tamam diyeceğim....

    aracın her tarafı kalitesizlikten dökülürken nasıl oluyorda hala euroncap ı bile işin içine sokarak kurmaca v.s. diyerek güvenliklerini savunuyorsunuz anlayamıyorum.....

    http://video.google.com/videoplay?docid=3363869073309161115





    Sevgili üye lütfen yazdıklarımı lütfen tekrar okuyun.Vurgulamak istenilen batının ikiyüzlüğüdür.Lütfen iyi okuyun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kal_sau

    quote:

    Orjinalden alıntı: LagrangePasha

    quote:

    Orjinalden alıntı: kal_sau
    ...
    Demek istediğim lütfen , yok çakma yok taklit demekten vageçin.Bırakın adamlar yapsın.Bizim yapamadığımız yapabiliyor Çinliler bırakın yapsın.Siz çakma desenizde yine yapıyorlar.

    DEVRİM seri üretime girmiş olsaydı.Başka bir milletin ''DEVRİM'' çakma taklit,Türk malı dandik, teneke, hayatta alınmaz denmesinden hoşlanırmıydınız?


    Sn. Kal_sau,
    üzülerek belirtiyorum ki, argümanlariniz bir kismi alakasız ve konu dışı. Kalani ise tam tersine konuyu özünden saptırmaya yönelik vurkaç manevralari niteliğinde.

    Ne demek istediğimi sizin yaptığınız gibi madde madde açıklamama izin verin. Ki ben de madde madde yazı yazmayı her zaman tercih ederim, bilgi ve fikrinizi daha anlaşılır biçimde yansıtmış olursunuz böylelikle.


    [1] 1961'deki DEVRIM arabalariyla 2009 yilinin ÇÇÇ'lerini ayni kefeye koymakla, DEVRIM arabalarina alinterini, bilgi ve becerisini, el emegini ve beynini akitan TÜRK MÜHENDISLERINE en büyük saygisizligi yaptiginizin farkinda misiniz?

    [2] Siz Belçika'nin Gent, Ispanya'nin Valencia, Almanya'nin Rüsselsheim, Köln, Wolfsburg, Ingolstadt, Emden ve Mosel sehirlerindeki hangi otomobil fabrikasini gezdiniz peki?

    Avrupa'dakileri geçtim, siz Türkiye'nin gururu hangi FORD fabrikasindan içeri kimliginizi birakip da girdiniz? Tamamen Türk kadin ve erkek otomotiv emekçilerinin ve Türk mühendislerinin sonsuz özverili gayretleri ile yillarca üst üstüste dünyanin en verimli Ford fabrikasi seçilen Türkiye Cumhuriyeti sinirlari içindeki hangi tesisleri gezip gördünüz de bizlere "Gidin $anghay'a, gezin Çin fabrikalarini!" diye yol gösterebiliyorsunuz?

    [3] Ford Otosan Gölcük fabrikasinda üretilen elektrik motorlu hibrid Ford Connect'lerin binek versiyonlarinin New York'taki eskiyen taksilerin yerini alacagini herhangi bir Çin gazete veya dergisinden okumus muydunuz? Shangay basininda yazildi, çizildi mi bu haber?

    [4] Yerli üretim 2. el FORD ve FIAT TOFAS hafif ticari araçlari dururken, sirf ucuz fiyatla giris yaptilar diye Çin mali Geely (jel) ve Chery (kiraz) araçlari göklere çikararak, Türk halkini hafif ve agir ticari araç üretimine dayanan Türk otomotiv sektörünü sabote etmeye cagirdiginizin farkina misiniz?

    [5] Aldiginiz Lenovo dizüstü bilgisayariniz ilk Service Pack 3 güncellemesinde crash ederse eger cold reboot eder, bilgisayarinizi yeniden çalistirirsiniz. Peki Chery veya Geely marka bir araba, en sik rastlanan çarpisma hizi 50 km/h'de soför kabinini arka koltuklara kavusturdugunda arabayi hangi dügmesinden reset edeceksiniz? Bu araçlarda CTRL+ALT+DELETE tus kombinasyonu aracin neresine konuslandirilmistir?

    [6] Bir zamanlar ülkemizde balya balya taklit LACOSTE ve LEVI'S üretilirdi. Bugüne kadar yurtdisindaki hangi sanal veya gerçek platformda bu ürünlerin aslinda taklit olmadigini dile getirdiniz? Kaç defa AB ülkelerinin vatandaslarina, Türk mali taklit Lacoste giymeleri, taklit Lacoste'lari hor görmemeleri, Türkiye'ye haksizlik yapmamalari konusunda telkinlerde bulundunuz?


    Ben Çin üretimi kaliteli Avrupa arabalariyla Chery Tiggo vb. Çin mali araçlari kiyaslarken de yazmistim ilgili konuya. Buraya bir kez daha yapistiriyorum yazdiklarimi, tarafinizdan da okunmasini bilhassa elzem gördügüm için.

    Eminim simdi kafanizda bana verecek tonla cevabiniz olusmustur, içinizden Düden selalesi gibi akip geçiyordur.
    Kolay gelsin. Esen kalin, serin kalin Sn. Kal_sau.

    quote:

    Orjinalden alıntı: LagrangePasha

    Çin'de üretilmis 1.8 TSI VW Passat'i kosa kosa alirim Çin'deki satis fiyatlarina satilsa. Keza, gene Çin'de üretilen ve D/E segmentinin en uzun arabasi olan (neredeyse 5 m boyunda) yeni Volvo S60 için de bu düsüncem geçerli. 1.6 turbo dizel motorlu Volvo S60'lar Türkiye'ye Volvo markasi ile gelirse bir gün, hiç tereddüt etmem. Çünkü bilirim ki, Isveçliler de Isveç'te ayni arabayi, ayni motoru, ayni saseyi alip ona binecekler.

    ANCAK:
    2008 Pekin Olimpiyatlarinda Çin'de yasayan 58 degisik entik kökenli halki temsilen podyuma çikartilip ellerine bayrak tutusturulan 58 çocugun aslinda degisik halklarin temsilcisi degil, 58'inin de Çinli oldugu gerçegi bir yanda,

    olimpiyat açilis töreninde Çinli organizasyon komitesinin, surati pek sirin, lakin sesi de bir o kadar bet bir kiz çocuguna, surati pek o kadar da sirin olmayan, ama kadife bülbül sesli bir kiz çocugu tarafindan playback yaptirmasi gerçegi diger bir yanda iken,

    kimse Çin arabalarini almayanlari irkçilikla suçlayamaz. Irkçilikla suçlanmasi gereken birisi varsa, o da:

    Tibetli kadinlari zorla kisirlastiran ve kisirlastirilmayanlari kürtaja zorlayan,

    BBC'ye, Google'a ve Yahoo!'ya dahi sansürün her türlüsünü uygulayan,

    Sincan / Bati Türkistan'daki Uygur Türkü soydaslarimiza her türlü zulmü yapan,

    onlara asilimilasyon çerçevesinde etnik temizlik uygulayan,

    Tayvan'da yasayan kendi soydaslarini sürekli tehdit altinda tutan Kizil Kapitalist Çin hükümetidir.

    Ne demisim yukarida? Zamanla Çinliler de arz / talep dengesi içinde kaliteli ve saglam arabalar üreteceklerdir. Bu belki 2009 yili içinde dahi gerçeklesebilir. Hyundai i30'un Euro NCAP'ta halen 4 yildizda kaldigini, Honda Civic'in bugün bile 4 yildiz, Accord'un ise ancak 2008 sonunda 5 yildiz alabildigini, 2004 üretimi önceki kasanin 4 yildizda kaldigini unutmayin lütfen.

    Chery de gün gelecek 4 ve 5 yildizi alacaktir EURO NCAP ve U.S. IIHS testlerinde. Ama su anki durum boyle degil.

    L.P.



    Yazdıklarınız üzerine ben tekrar yazıyorum.Çünkü maalesef vurgulamak istediğimiz noktayı kaçırmışssınız.

    1) Ben zaten Ford Otosan Gölcük fabrikasında ''KALİTE GÜVENCE DEPARTMANINDA '' uzun süre çalıştım.Sizinde bahsini geçtiğiniz o mühendislerin arasında bende yer aldım uzun süre.Ve Hergun İstanbul'dan İzmit Gölcük fabrikasına hergün giriş yaptım.Dolayısıyla en başta bunu belirtelim.Ford Otosan Fabrikasında görmediğm yada girmediğim herhangi bir yeri kalmadığını gururla söyleyebilirim.Paint Shop Area (Boyahane) , Body Shop ( Kaynaklı Gövde Kısmı) ve son olarak Assembly Shop Area ( Montaj Hattı) olmak üzere 3 ana bölümden oluşur Ford Otosan Gölcük Fabrikası.

    2) Ben Makine Mühendisyim ve neyin doğru neyin yanlış olduğunu kavrayabilcek bilgi ve deneyine sahip olduğumu düşünüyorum.

    3) Ya ben anlatamıyorum yada siz anlamamışsınız.Ben Devrimi, Çin arabaları ile kıyaslamıyorum yada kıyaslamadım.Belirtmek istediğim Devrim'i engellemek isteyen yada Devrim'i asla yapamayacağımızı iddaa eden zihniyet ile Çinliler asla araba yapamaz zihniyetnin aynı olduğunu vurgulamak ve anlatmak istedim.Sanırım siz anlamamışsınız.Çin arabaları taklit yada çakma olabilir ama Çinliler bir şekilde ''araba'' yapabiliyorlar.Ve bir şekilde bu işten para kazanıp milyonlarca insan karnını doyurabiliyor.Bizim gibi Devrim tarihin tozlu raflarına terk etmiyorlar.Anlaşılmama ihtimalini göze olarak son kez diyorum ki; Bugun Devrim seri üretime girmediyse , eziklik , kompleks , batı mallarına ve kültürüne duyulan doyumsuz özlem yüzünden girmemiştir.

    Çünkü o zamanlar kimse Türklerin sıfırdan araba yapabilceğine inanmıyordu.En milliyetçi geçininler bile Devrim için '' dandiktir o yaa diyordu'' o zamanlar.

    Bunun yanında bir Ford kültüründen gelen biri olarak Anadol gibi bir arabının yapımının ne denli zor olduğunu belirtmek isterim.Hala o araba için Dandik,adi Türk malı dediğnizi duyar gibiyim.Yada kimsenin aklına o zamanlar hava atmak uğrana Anadol almak gelmezdi.Ama o aranbının bütün difransiyeli, sanzuman kutusu ve dingilleri yerliydi.Kimse yüzüne bile bakmadı maalesef.Kağıttan araba mı olur dediler.Halbuki sac o zamanlar için pahalıydı.Ayrıca arabanın motoru sacın ağırlığını taşıyamıyordu.Sonradan öğrenildiki kaza anında fiber gövde kaza anında darbeyi emdiği için ölümler azalmıştı.Fakat kimsenin haberi bile olmadı.Peki sizin bunlardan haberiniz oldu mu?

    4) Tarihi konulara girmişsiniz madem bizde girelim.Çinlilerin Doğu Türkistan'da Türkleri asimile ettiklerini söylemişsiniz.Peki Batı çok mu masum.İngilizler 18 yüzyılda Çinlileri afyon ile uyutup Çin'i yıllarca sömürmedimi.Fransızlar yıllarca nukleer atıklarını afrikanın geri kalmış ülkerine postalamadımı.O çok sevdiğiniz İsvecliler 1980 li yıllara kadar İsvecte yaşayan Sami ırkına mensup kız cocuklarını kısarlaştırmadımı.İnsan hakları havarisi kesilen Danimarka neden Müslümanları aşağılayıp Hz Peygamberimizi aşağılayan krikatürlere izin verdi.Peki neden Almanya'da Türklerin çalıştığı restoranlar yada işyerleri faaili mehçul şekilde yanıyor.Neden Fransa , Türklüğü aşağılayan ve ülkenin bölünmez bütünlüğü ile ilgili olan ünlü 301. maddeyi değiştirmemezi isteyip aynı zamanda biz neden Fransa içinde ''ERMENİ SOYKIRIMI OLMAMIŞTIR'' diyemiyoruz.Dediğimizde neden bizi hapse atıyor.Neden yıllarca PKK terörünü destekleyen Almanya, Fransa ,İngiletere ve İtalya idi.PKK ile savaşmak istediğimizde neden O ÇOK SEVDİĞİNİZ AVRUPALILAR BİZE SİLAHLARINI SATMAYIP NEDEN PKKYA SATTILAR.30.000 insanımızı öldüren PKK nın kullandığı silahlar neden HEP AVRUPADAN geliyordu?

    Sn Üye Kurtuluş Savaşını unuttunuz mu.Batılların ülkemizi işgal etmek istediği o günleri ve hala o istekle yanıp tutuştuğundan haberiniz var mı?

    Ayrıca Bildiğimiz roketiÇinlilerin tarihte barutu ilk bulan ve kağıdı ilk icad eden. ilk keşfeden medeniyet olduğundan haberiniz var mı?

    Sayın üye yukarda yazılanlardan HABERİNİZ VAR MI? VARSA NEDİR SİZİN BU BATI HAYRANLIĞINIZ?

    5) Demişsiniz ki sobote ettiğimi söylemişsiniz.Aksine ben tüketiciyi düşünüyorum.Yıllarca batı, rekabettin olmadığı dönemlerde yüksek fiyattan ülkemizde arabalarını satmıştır.Batı lobisi öylesine etkisini altına almıştır ki ülkemizi, Türkiye'de sırf bu yüzden demiryolları ve denizyolları gelişememiştir.Sevgili üye siz bahsettiğiniz şehirlerde kamyon üzerinde sebze yada yük taşındığını gördünüzmü? Batı sırf kendi çıkarı için alternatif ulaşım araçlarını geliştirmemiştir.1980 lerde hatırlayınız Demiryolları için ''KOMÜNİST İŞİ ARTIK O DEMİRLER'' demişti bir büyüğümüğüz MERCEDESİ'NİN içinde.Yıllarca Türkiye sömürülmüştür.Fakat şimdi Çinlilerin girmeyisiyle batı telaşa kapılmış ve çareler aramaya başlamıştır.Bunun en güzel örneğide E-NCAP denilen oyundur.Batı, Çinlileri alt etmek için Çin ürünlerinin sürekli güvensiz olduğununun propagandasını yapmaktadır.Geçmişte Afyonla uyutan zihniyetin bugun E-Ncap'i bir propaganda aracı kullanması hayli yüksek bir ihtimal değilmidir sizce sevgili ÜYE?

    Son olarak Çinlilerin 30 yılda bu noktaya gelmeleri sizce başarı değilmidir.Şapkamızı önümüze çıkırap düşünmemiz gerektiğini ve sorgulamamız gerekmez mi? Balık hafızalı olmamamız gerekmezmidir.

    NOT:Çin ekonomisi bugun dünyanın en büyük 3. ekonomisidir.Amerikayı finanse eden.Amerikan tahvileri ve bonolarını en fazla yatırım yapan ülke ÇİNDİR. Dalga geçtiğimiz ÇİN , 1 TRİLYON dolar nakit parasıyla elinde dolar rezervi en büyük olan ülkelerin başında gelmektedir.Amerika YUAN'ın değerini arttırması için Çin'e baskı yapmaktadır.Çin ise elindeki 1 Trılyon doları bozdurmakla AMERİKA' yı tehdit etmektedir.Çin'de üretilen malların ve hizmetlkerin ekonmik büyüklüğü 1.5 trılyon dolardır.

    GSMH= 1.5 TRİLYON$


    Saygılarımla.

    Alıntıları Göster
    yine başka konulara daldığınızı gördüm.
    tek soru bu aracı kullandınız mı?

    iyi güzel yapılmış diyoruz. ama şu an için bu işin erken olduğunu anlatamıyoruz. bütün isyanımız onadır. şu zamanda kaç senelik japon markası olan mitsubishi'nin lancer'ı jncap ve amerikada ismini hatırlamadığım testlerde 5 yıldız almasına rağmen buradaki bir çok arkadaş lancer'ın euro-ncap'e neden girmediğini filan söylediler ve sonradan bu teste sokuldu ve 5 yıldızla ödüllendirildi. o zaman yapılmış olan testlere güvenilmeyip sadece euro-ncap'e güvenen insanlarımız var. ondan dolayıda çinlilerin euro-ncap'te gururla göstermeleri gerekn bir markaya ihtiyaçları yok mudur?

    biz bundan dolayı erken diyoruz. 15000 liraya ben geely almam mesela imzamdaki aracı biraz araştırırsam çok rahat bu fiyatlara bulur ve alırım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    Euro Ncap i oyun olarak düşünen makine müh arkadaşımız konuyu saptırdığınızı düşünüyorum....

    hiç çin arabasına oturup incelediğinizi düşünmüyorum....

    Euro ncap hiç bir çin aracını test etmemiştir....Bu nedenle kurmaca olup olmadığına nasıl karar veriyorsunuz anlamış değilim...
    çinlileri test edip edip 1 yıldız diye yayınlasa tamam diyeceğim....

    aracın her tarafı kalitesizlikten dökülürken nasıl oluyorda hala euroncap ı bile işin içine sokarak kurmaca v.s. diyerek güvenliklerini savunuyorsunuz anlayamıyorum.....

    http://video.google.com/videoplay?docid=3363869073309161115

    Alıntıları Göster
    bana gülüp gülme konusunu bilemeyeceğim ama forumdaki bir çok kişi size gülüyor ona eminim

    makina mühendisi olduğunuzu öğrendikten sonra daha da gülüyorlar üstelik

    gün gelecek siz de güleceksiniz kendinize ben bunları söylemiştim zamanında diye

    şu an hırs yaptınız siz sırf lafınızı yememek için devam ediyorsunuz.. neyse..

    çindeki üretim üssü kuran devlerin çin in teknoloji üstünlüğünü kullandığını düşünen (şaka olduğunu düşünmek istiyorum hala!) bir mühendisle artık tartışamayacağım açıkçası

    haklısın arkadaşım sen devam et..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GöKHaN 35

    Hayırlı olsun allah seni kazadan ve beladan korusun

    Alıntıları Göster
    Ya komik olmayın yazık günah 16 bin ytl civarı Geely verceğine
    http://www.sahibinden.com/tam_bir_aile_arabasi-40WQQaXQQ13021282WQQpXQQdisplayitem

    resmen gel beni al diyo.Hem altındaki Colt,kalas gibi bi araç olmicak




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AXAPTA

    quote:

    Orjinalden alıntı: kal_sau

    Benim tepkim Çinde yapılan yada Çinlilere karşı yapılan önyargılar.Bilip bilmeden yapılan yorumlar.Çinlileri hala bisiklete binen insan topluluğu zannedip, dogmatik düşücenleri değiştirmekte direnenlerdir.Çinde üretilen bilgisayarların çoğu Çin mühendisliğinin ürünleridir.Hp,Asus, Gigabyte gibi dünya devlerinin fason olarak ürettikleri fabrikalar hep Çindedir.Ayrıca kısa süre önce bir bilgisayar devi IBM hisslerin çoğunu Çinli Lenavo şirketine satmıştır.Anakart üretim ve mikro işlemci pazarında Çinde üretim yapan çok ama çok şirket vardır.Sony, Lg ,Samsung gibi elektronik devler üretimlerinin büyük bir kısmını Çinde gerçekleştirmektedirler.Ayrıca Çinde yerel firmalar özellikle network cihazlarında büyük pazar payına sahiptir.( Mesala TPlink) Yukarda sayılan ürünlerin geliştirmesinde Çinli mühendislerin payı vardır.

    Merak etmeyin Çin malı ürünle Çin mühendisliğini ayrıcabilcek bilgiye sahibim.

    Fakat yine söyliyorum dileyen kişi istediğ ürünü almakta sertbesttir.Kimse kişiyi yargılayamaz yada suclayamaz.Saygı duymamız gerekir.Sonuçta taşınan ''CAN'' kişinindir ve onu ilgilendirir.




    Elektronik, otomotiv, yan sanayi vsvs gibi sektörlerin Çinde üretimini yapması neden sizce?
    Ciddi ciddi teknolojisinin yüksek oluşu yüzünden olduğuna mı inanıyorsunuz?
    Ekonomi bilginiz var mıdır sizin?
    ya da arada sırada gazete falan okur musunuz?
    Çindeki insanların gelirleri hakkında bir bilginiz var mıdır?



    Ücretler aylık yasal asgari ücret olan 54 $'ın altındadır. Fabrikalarda temel ücret ayda 37 $'dır. İmalat sanayiinde saat ücreti 0,60 $'dır..!!!

    Rekabetin bol olduğu piyasada ancak fiyatları aşağı çekerek rekabet edebilirsiniz rakiplerinizle..

    Japonyada aylık 7000usd vererek mi bir işçi çalıştırırsınız, yoksa çinde 37usd vererek mi..

    Şimdi anladınız umarım neden Çinde Kaliteli markaların üretim merkezleri kurduklarını!!

    Diğer bir konu da Çinli mühendisler kendilerini sadece yapılmış olan bir ürünü kopyalamak konusunda yetiştirmişlerdir.




    quote:

    Orjinalden alıntı: kal_sau
    Ispatlamınızı önemle istiyorum.Lütfen ıspatlayın.Test ettiğiniz araba Geely Echo lütfen bu arabayı bir daha o yokuşta test edin


    Bu konuda ciddi misin? velev ki haklı çıktık.. araba devrildi.. paramparça.. sonra?
    şaka mı yapıyorsun.. kafa mı buluyorsun.. böyle bir şeyin ispatı mı olur.. hem de aynı yokuşta test edecekmişiz!..
    çok istiyorsan buyur sen yap o testi.. buradan atlarsan ölmezsin, inanmıyorsan atla diyorsun.. kendin neden atlamıyorsun oradan? cidden komiksin!!!

    eğer o euroncap testlerinin görüntülerini izleyerek bile bile hala o kola kutularına binenlere de üstün cesaretlerinden dolayı tebrik ediyorum..

    Alıntıları Göster
    kal_sau "aç tavuk kendini darı ambarında sanır" diye bir deyim var.

    Sizinki buna benziyor, Bosh marka vidalama setini alıp "süper set, HSS-TIN, kimisi de titanium kaplama,

    yaşasın" demiştim; taa ki dayıma hediye gelen "würth" marka seti görene kadar...


    Bana "mühendislik" ile chery, geely ve benzeri araçların "kalitesi" arasındaki bağlantıyı kurmama yardım edin...

    Mühendislik ayrı şeey, ortaya ucuz, kullanım ömrü kısa, güvenlikten yoksun araç çıkarmak ayrı şey.


    Babamın bir lafı var, "bir işi ya adam gibi yapacaksın, ya hiç yapmayacaksın"

    Çinlilerin bu araçları üretirken kafalarındaki düşünce de herhalde şu "biz yapalım, nasıl olsa alan olur"



    düzenleme: devrik cümle



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi extremeenvy -- 2 Nisan 2009; 22:20:50 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AXAPTA

    bana gülüp gülme konusunu bilemeyeceğim ama forumdaki bir çok kişi size gülüyor ona eminim

    makina mühendisi olduğunuzu öğrendikten sonra daha da gülüyorlar üstelik

    gün gelecek siz de güleceksiniz kendinize ben bunları söylemiştim zamanında diye

    şu an hırs yaptınız siz sırf lafınızı yememek için devam ediyorsunuz.. neyse..

    çindeki üretim üssü kuran devlerin çin in teknoloji üstünlüğünü kullandığını düşünen (şaka olduğunu düşünmek istiyorum hala!) bir mühendisle artık tartışamayacağım açıkçası

    haklısın arkadaşım sen devam et..

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: enginu

    bana gülüp gülme konusunu bilemeyeceğim ama forumdaki bir çok kişi size gülüyor ona eminim

    makina mühendisi olduğunuzu öğrendikten sonra daha da gülüyorlar üstelik

    gün gelecek siz de güleceksiniz kendinize ben bunları söylemiş(tim zamanında diye

    şu an hırs yaptınız siz sırf lafınızı yememek için devam ediyorsunuz.. neyse..

    çindeki üretim üssü kuran devlerin çin in teknoloji üstünlüğünü kullandığını düşünen (şaka olduğunu düşünmek istiyorum hala!) bir mühendisle artık tartışamayacağım açıkçası

    haklısın arkadaşım sen devam et..



    Yoo alakası yok neden hırs yapayım.Sadece bilinçlendirmek istiyorum hepsi bu.Ben neden güleyim kendime.Kendimi ispatlamışım zaten isterseniz yüzyüzede konuşabiliriz kimbilir o zaman dediklerime belki inanırsınız.

    Amerikada buluşlara imza atanlar Çinden göç eden Çinliler.MIT (Bilmediğinizden eminim mit zannedersniz şimdi siz.O yüzden açılımını yazıyorum) ( Massachusetts Institute of Technology ) ( Dünyanın en saygın muhendislik okulu), Cornell, Standford gibi saygın okulları dolduran nedense hep çekik gözlüler. :)

    Bende dünyadan haberi olmayan biriyle tartışmaya girmek istemiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kal_sau

    quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911

    Euro Ncap i oyun olarak düşünen makine müh arkadaşımız konuyu saptırdığınızı düşünüyorum....

    hiç çin arabasına oturup incelediğinizi düşünmüyorum....

    Euro ncap hiç bir çin aracını test etmemiştir....Bu nedenle kurmaca olup olmadığına nasıl karar veriyorsunuz anlamış değilim...
    çinlileri test edip edip 1 yıldız diye yayınlasa tamam diyeceğim....

    aracın her tarafı kalitesizlikten dökülürken nasıl oluyorda hala euroncap ı bile işin içine sokarak kurmaca v.s. diyerek güvenliklerini savunuyorsunuz anlayamıyorum.....

    http://video.google.com/videoplay?docid=3363869073309161115





    Sevgili üye lütfen yazdıklarımı lütfen tekrar okuyun.Vurgulamak istenilen batının ikiyüzlüğüdür.Lütfen iyi okuyun.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: kal_sau


    quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911

    Euro Ncap i oyun olarak düşünen makine müh arkadaşımız konuyu saptırdığınızı düşünüyorum....

    hiç çin arabasına oturup incelediğinizi düşünmüyorum....

    Euro ncap hiç bir çin aracını test etmemiştir....Bu nedenle kurmaca olup olmadığına nasıl karar veriyorsunuz anlamış değilim...
    çinlileri test edip edip 1 yıldız diye yayınlasa tamam diyeceğim....

    aracın her tarafı kalitesizlikten dökülürken nasıl oluyorda hala euroncap ı bile işin içine sokarak kurmaca v.s. diyerek güvenliklerini savunuyorsunuz anlayamıyorum.....

    http://video.google.com/videoplay?docid=3363869073309161115





    Sevgili üye lütfen yazdıklarımı lütfen tekrar okuyun.Vurgulamak istenilen batının ikiyüzlüğüdür.Lütfen iyi okuyun.

    Batının 2 yüzlülüğü v.s. ayrı şeyyy
    çin araçlarının güvensiz olması ayrı şey...
    işi siyaset politika dışında bırakıp somut verileri ışınğında tartışırsak....
    avrupa araçları daha güvenilmidir evet
    çin araçları şuanda güvenlikten yoksun mudur evet....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kal_sau

    quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911

    Euro Ncap i oyun olarak düşünen makine müh arkadaşımız konuyu saptırdığınızı düşünüyorum....

    hiç çin arabasına oturup incelediğinizi düşünmüyorum....

    Euro ncap hiç bir çin aracını test etmemiştir....Bu nedenle kurmaca olup olmadığına nasıl karar veriyorsunuz anlamış değilim...
    çinlileri test edip edip 1 yıldız diye yayınlasa tamam diyeceğim....

    aracın her tarafı kalitesizlikten dökülürken nasıl oluyorda hala euroncap ı bile işin içine sokarak kurmaca v.s. diyerek güvenliklerini savunuyorsunuz anlayamıyorum.....

    http://video.google.com/videoplay?docid=3363869073309161115





    Sevgili üye lütfen yazdıklarımı lütfen tekrar okuyun.Vurgulamak istenilen batının ikiyüzlüğüdür.Lütfen iyi okuyun.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: kal_sau

    Sevgili üye lütfen yazdıklarımı lütfen tekrar okuyun.Vurgulamak istenilen batının ikiyüzlüğüdür.Lütfen iyi okuyun.



    Peki iki yüzlü Batı Kore arabalarına nasıl 5 yıldız veriyor?

    Perhiz ve turşu durumları...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: extremeenvy

    kal_sau "aç tavuk kendini darı ambarında sanır" diye bir deyim var.

    Sizinki buna benziyor, Bosh marka vidalama setini alıp "süper set, HSS-TIN, kimisi de titanium kaplama,

    yaşasın" demiştim; taa ki dayıma hediye gelen "würth" marka seti görene kadar...


    Bana "mühendislik" ile chery, geely ve benzeri araçların "kalitesi" arasındaki bağlantıyı kurmama yardım edin...

    Mühendislik ayrı şeey, ortaya ucuz, kullanım ömrü kısa, güvenlikten yoksun araç çıkarmak ayrı şey.


    Babamın bir lafı var, "bir işi ya adam gibi yapacaksın, ya hiç yapmayacaksın"

    Çinlilerin bu araçları üretirken kafalarındaki düşünce de herhalde şu "biz yapalım, nasıl olsa alan olur"



    düzenleme: devrik cümle

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: extremeenvy

    kal_sau "aç tavuk kendini darı ambarında sanır" diye bir deyim var.

    Sizinki buna benziyor, Bosh marka vidalama setini alıp "süper set, HSS-TIN, kimisi de titanium kaplama,

    yaşasın" demiştim; taa ki dayıma hediye gelen "würth" marka seti görene kadar...


    Bana "mühendislik" ile chery, geely ve benzeri araçların "kalitesi" arasındaki bağlantıyı kurmama yardım edin...

    Mühendislik ayrı şeey, ortaya ucuz, kullanım ömrü kısa, güvenlikten yoksun araç çıkarmak ayrı şey.


    Babamın bir lafı var, "bir işi ya adam gibi yapacaksın, ya hiç yapmayacaksın"

    Çinlilerin bu araçları üretirken kafalarındaki düşünce de herhalde şu "biz yapalım, nasıl olsa alan olur"



    düzenleme: devrik cümle


    Yaa siz hala ordamısınız inanamıyorum.Bunca yazdıklarım heba olmuş.Bakın ben Geelynın kaliteli olduğunu söylemiyorum Ama fiyatına göre iyi olduğunu söylüyorum.Ayrıca o fiyat kategoride hiçbir arac e-NCAP e girmiyor.

    Palio, Dacia, Renault Symbol, Accent Era, TATA,Lada ,

    bu arabalar E-Ncap e girdimi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kal_sau -- 2 Nisan 2009; 22:28:09 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kal_sau

    quote:

    Orjinalden alıntı: extremeenvy

    kal_sau "aç tavuk kendini darı ambarında sanır" diye bir deyim var.

    Sizinki buna benziyor, Bosh marka vidalama setini alıp "süper set, HSS-TIN, kimisi de titanium kaplama,

    yaşasın" demiştim; taa ki dayıma hediye gelen "würth" marka seti görene kadar...


    Bana "mühendislik" ile chery, geely ve benzeri araçların "kalitesi" arasındaki bağlantıyı kurmama yardım edin...

    Mühendislik ayrı şeey, ortaya ucuz, kullanım ömrü kısa, güvenlikten yoksun araç çıkarmak ayrı şey.


    Babamın bir lafı var, "bir işi ya adam gibi yapacaksın, ya hiç yapmayacaksın"

    Çinlilerin bu araçları üretirken kafalarındaki düşünce de herhalde şu "biz yapalım, nasıl olsa alan olur"



    düzenleme: devrik cümle


    Yaa siz hala ordamısınız inanamıyorum.Bunca yazdıklarım heba olmuş.Bakın ben Geelynın kaliteli olduğunu söylemiyorum Ama fiyatına göre iyi olduğunu söylüyorum.Ayrıca o fiyat kategoride hiçbir arac e-NCAP e girmiyor.

    Palio, Dacia, Renault Symbol, Accent Era, TATA,Lada ,

    bu arabalar E-Ncap e girdimi?

    Alıntıları Göster
    dacia logan ve sandero girdiler teste...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik

    quote:

    Orjinalden alıntı: kal_sau

    Sevgili üye lütfen yazdıklarımı lütfen tekrar okuyun.Vurgulamak istenilen batının ikiyüzlüğüdür.Lütfen iyi okuyun.



    Peki iki yüzlü Batı Kore arabalarına nasıl 5 yıldız veriyor?

    Perhiz ve turşu durumları...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Polemik


    quote:

    Orjinalden alıntı: kal_sau

    Sevgili üye lütfen yazdıklarımı lütfen tekrar okuyun.Vurgulamak istenilen batının ikiyüzlüğüdür.Lütfen iyi okuyun.



    Peki iki yüzlü Batı Kore arabalarına nasıl 5 yıldız veriyor?

    Perhiz ve turşu durumları...



    Peki siz devam edin batı hayranlığına.Güzel güzel sizi sömürsünler.Nasıl olsa şikayetçi değilsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kal_sau

    quote:

    Orjinalden alıntı: Polemik


    quote:

    Orjinalden alıntı: kal_sau

    Sevgili üye lütfen yazdıklarımı lütfen tekrar okuyun.Vurgulamak istenilen batının ikiyüzlüğüdür.Lütfen iyi okuyun.



    Peki iki yüzlü Batı Kore arabalarına nasıl 5 yıldız veriyor?

    Perhiz ve turşu durumları...



    Peki siz devam edin batı hayranlığına.Güzel güzel sizi sömürsünler.Nasıl olsa şikayetçi değilsiniz.

    Alıntıları Göster
    Bizim Batı hayranlığımız yok sadece ''görünen köy kılavuz istemez'' 16 Bin tl demişsin git 2.el Colt,Mazda 2,Era al bu arabalar içinde gidip Geely almak mantıklımı sence ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kal_sau

    quote:

    Orjinalden alıntı: Polemik


    quote:

    Orjinalden alıntı: kal_sau

    Sevgili üye lütfen yazdıklarımı lütfen tekrar okuyun.Vurgulamak istenilen batının ikiyüzlüğüdür.Lütfen iyi okuyun.



    Peki iki yüzlü Batı Kore arabalarına nasıl 5 yıldız veriyor?

    Perhiz ve turşu durumları...



    Peki siz devam edin batı hayranlığına.Güzel güzel sizi sömürsünler.Nasıl olsa şikayetçi değilsiniz.

    Alıntıları Göster
    Batı haranlığı ile ne alakası var?

    Ben sana Kore diyorum, sen bana Batı diyorsun.

    Sorumu bir daha yazıyorum. İki yüzlü Batı, Kore arabalarına nasıl 5 yıldız veriyor?

    Kendin çelişkiye düşünce konuyu saptırdın, alakasız bir mesaj yazdın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kal_sau

    quote:

    Orjinalden alıntı: extremeenvy

    kal_sau "aç tavuk kendini darı ambarında sanır" diye bir deyim var.

    Sizinki buna benziyor, Bosh marka vidalama setini alıp "süper set, HSS-TIN, kimisi de titanium kaplama,

    yaşasın" demiştim; taa ki dayıma hediye gelen "würth" marka seti görene kadar...


    Bana "mühendislik" ile chery, geely ve benzeri araçların "kalitesi" arasındaki bağlantıyı kurmama yardım edin...

    Mühendislik ayrı şeey, ortaya ucuz, kullanım ömrü kısa, güvenlikten yoksun araç çıkarmak ayrı şey.


    Babamın bir lafı var, "bir işi ya adam gibi yapacaksın, ya hiç yapmayacaksın"

    Çinlilerin bu araçları üretirken kafalarındaki düşünce de herhalde şu "biz yapalım, nasıl olsa alan olur"



    düzenleme: devrik cümle


    Yaa siz hala ordamısınız inanamıyorum.Bunca yazdıklarım heba olmuş.Bakın ben Geelynın kaliteli olduğunu söylemiyorum Ama fiyatına göre iyi olduğunu söylüyorum.Ayrıca o fiyat kategoride hiçbir arac e-NCAP e girmiyor.

    Palio, Dacia, Renault Symbol, Accent Era, TATA,Lada ,

    bu arabalar E-Ncap e girdimi?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: kal_sau

    quote:

    Orjinalden alıntı: extremeenvy

    kal_sau "aç tavuk kendini darı ambarında sanır" diye bir deyim var.

    Sizinki buna benziyor, Bosh marka vidalama setini alıp "süper set, HSS-TIN, kimisi de titanium kaplama,

    yaşasın" demiştim; taa ki dayıma hediye gelen "würth" marka seti görene kadar...


    Bana "mühendislik" ile chery, geely ve benzeri araçların "kalitesi" arasındaki bağlantıyı kurmama yardım edin...

    Mühendislik ayrı şeey, ortaya ucuz, kullanım ömrü kısa, güvenlikten yoksun araç çıkarmak ayrı şey.


    Babamın bir lafı var, "bir işi ya adam gibi yapacaksın, ya hiç yapmayacaksın"

    Çinlilerin bu araçları üretirken kafalarındaki düşünce de herhalde şu "biz yapalım, nasıl olsa alan olur"



    düzenleme: devrik cümle


    Yaa siz hala ordamısınız inanamıyorum.Bunca yazdıklarım heba olmuş.Bakın ben Geelynın kaliteli olduğunu söylemiyorum Ama fiyatına göre iyi olduğunu söylüyorum.Ayrıca o fiyat kategoride hiçbir arac e-NCAP e girmiyor.

    Palio, Dacia, Renault Symbol, Accent Era, TATA,Lada ,

    bu arabalar E-Ncap e girdimi?


    yaklaşık aynı fiyatlarda euroncape girmiş araba mı lazım
    http://www.euroncap.com/tests/mitsubishi_colt_2005/243.aspx
    bu arada başkaları gibi iki yüzlü değil en düşük donanımdakini euroncap'e koyup 4 yıldız almış durumda

    buyrun
    http://www.euroncap.com/tests/ford_fiesta_2002/141.aspx




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik

    Batı haranlığı ile ne alakası var?

    Ben sana Kore diyorum, sen bana Batı diyorsun.

    Sorumu bir daha yazıyorum. İki yüzlü Batı, Kore arabalarına nasıl 5 yıldız veriyor?

    Kendin çelişkiye düşünce konuyu saptırdın, alakasız bir mesaj yazdın.

    Alıntıları Göster
    bu kadar mesajdan sonra geri adım atmasını beklemeyin arkadaşın....
    ya saptırıp ayrı yerlere çekicek
    yada siz bu kafayla deyip çekip gidecek...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik

    Batı haranlığı ile ne alakası var?

    Ben sana Kore diyorum, sen bana Batı diyorsun.

    Sorumu bir daha yazıyorum. İki yüzlü Batı, Kore arabalarına nasıl 5 yıldız veriyor?

    Kendin çelişkiye düşünce konuyu saptırdın, alakasız bir mesaj yazdın.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Polemik

    Batı haranlığı ile ne alakası var?

    Ben sana Kore diyorum, sen bana Batı diyorsun.

    Sorumu bir daha yazıyorum. İki yüzlü Batı, Kore arabalarına nasıl 5 yıldız veriyor?

    Kendin çelişkiye düşünce konuyu saptırdın, alakasız bir mesaj yazdın.



    Neden mi veriyor.
    Açıklayalım.Güney Kore halkı milliyetçi bir halkdır.Ve Korede ,Kore arabalarından başka araba bulamazsınız.Tüketici tercihleri genelde hep yerli arabalardır.Aynı zamanda Kore çok büyük bir pazar ve endsütridir.Aynı E-NCAP' e benzer sıkı güvenlik kuruluşları vardır.Eğer Avrupa birliği Kore mallarına karşı bu yönde bir karalama uygularsa aynı şekilde Korelilerde kendi ülkelerinde buna benzer karşılık verceği şüphesizdir.Ayrıcs Guney Kore ekonomisi Amerikan ekonomisine ve siyasetine bağımlıdır.Guney Kore nın bu kadar gelişmesinin en büyük nedeni Amerikanın , Japonyanın Asyadaki gelişmişliğine ve yükşelişini durmamak yada rakip yaratmak için Guney Koreyi desteklemesidir.(Hyundainin ve Kianın satış rekorları her ne hikmetse Amerika olmuştur) Amerika guney koreyi destelekyerek bu günlere getirdi.Ve bugun kore çok buyuk bir pazar.Avrupalı üreticiler bu pastadan pay kapmak istiyorlarsa Avrupa içinde Kore malı arabaları asla kötülememeleri gerekir) Çünkü aynı şekilde Güney Kore ve ondan sonra Amerika , Avrupa mallarına karşı tepki alabilir.

    Anlayacağınız üzere olay tamamen paradan ibaret.

    Ayrıca 70 km hızı geçin altınızda mercedes olsa bile ölürsünüs.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kal_sau

    quote:

    Orjinalden alıntı: Polemik

    Batı haranlığı ile ne alakası var?

    Ben sana Kore diyorum, sen bana Batı diyorsun.

    Sorumu bir daha yazıyorum. İki yüzlü Batı, Kore arabalarına nasıl 5 yıldız veriyor?

    Kendin çelişkiye düşünce konuyu saptırdın, alakasız bir mesaj yazdın.



    Neden mi veriyor.
    Açıklayalım.Güney Kore halkı milliyetçi bir halkdır.Ve Korede ,Kore arabalarından başka araba bulamazsınız.Tüketici tercihleri genelde hep yerli arabalardır.Aynı zamanda Kore çok büyük bir pazar ve endsütridir.Aynı E-NCAP' e benzer sıkı güvenlik kuruluşları vardır.Eğer Avrupa birliği Kore mallarına karşı bu yönde bir karalama uygularsa aynı şekilde Korelilerde kendi ülkelerinde buna benzer karşılık verceği şüphesizdir.Ayrıcs Guney Kore ekonomisi Amerikan ekonomisine ve siyasetine bağımlıdır.Guney Kore nın bu kadar gelişmesinin en büyük nedeni Amerikanın , Japonyanın Asyadaki gelişmişliğine ve yükşelişini durmamak yada rakip yaratmak için Guney Koreyi desteklemesidir.(Hyundainin ve Kianın satış rekorları her ne hikmetse Amerika olmuştur) Amerika guney koreyi destelekyerek bu günlere getirdi.Ve bugun kore çok buyuk bir pazar.Avrupalı üreticiler bu pastadan pay kapmak istiyorlarsa Avrupa içinde Kore malı arabaları asla kötülememeleri gerekir) Çünkü aynı şekilde Güney Kore ve ondan sonra Amerika , Avrupa mallarına karşı tepki alabilir.

    Anlayacağınız üzere olay tamamen paradan ibaret.

    Ayrıca 70 km hızı geçin altınızda mercedes olsa bile ölürsünüs.

    Alıntıları Göster
    Yeni işimde tırlarlar ile (Volvo,Scania gibi) uğraşıyorum.Bu araçların hızları limitlenmiştir.Saatte 88 km hızı geçemezler.88 km hızla kaza yapan koskoca kamyon kabini ezilmiş, yamulmuş, paramparça vaziyetteydi.Şasesi kırılmıştı.

    Demek istediğim 70km hızı aştınız mı altınızda değil mercedes tır bile olsa kurtulma şansınız Allaha kalmış.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kal_sau

    quote:

    Orjinalden alıntı: Polemik


    quote:

    Orjinalden alıntı: kal_sau

    Sevgili üye lütfen yazdıklarımı lütfen tekrar okuyun.Vurgulamak istenilen batının ikiyüzlüğüdür.Lütfen iyi okuyun.



    Peki iki yüzlü Batı Kore arabalarına nasıl 5 yıldız veriyor?

    Perhiz ve turşu durumları...



    Peki siz devam edin batı hayranlığına.Güzel güzel sizi sömürsünler.Nasıl olsa şikayetçi değilsiniz.

    Alıntıları Göster
    Sadece N-cap ile değerlendirenlerden değilim ben sevgili kal_sau.

    En azından symbol ve era ile bu aracı aynı kefeye koymamanızı beklerdim.

    Ki fordda çalıştığını ve mühendis olduğunu söyleyen birinden bunları duymak...


    Yazdıklarınızı da gözlerim erken yoruluyor diye bölüm bölüm okuyorum.

    Yalnız son alıntı yaptığınız "fiyatına göre iyi" yakıştırmasını neye göre yaptığınızı anlayamadım.

    Meslektaşınız olarak bunu alamakta güçlük çekiyorum.

    Zira bu fiyata daha iyi araçlar var.Örneğini de verdim.Aralarında belki dağlar kadar fark yok, ama var.


    Böyle mühendisliği ben kabul edemiyorum, etmiyorum.

    Bu ürününü fiyat fayda oranına bakarak bile değerlendirmem ben.


    Ayrıca assembly kısmında çinlilerin biraz daha dikkatli olmaları gerek.

    Çekik gözleri araları 1 parmak açık panelleri görmekte zorlanıyor...

    Tolerans değerleri um değil cm mertebesinde


    Güvenlik elbet zamanla gelir, ancak önce kopyalamayı bırakıp

    özgün modellerle, takdir edilecek, en azından kaliteli ürünler ortaya çıkarsınlar,

    siz o zaman yorumları görün.


    Ama böyle mümkün olabilecek en düşük fiyatla, baştan savma işlerle gelmesinler.

    Ve lütfen siz de onları en azından bu üretim kalitesini devam ettirdikleri sürece korumayın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kal_sau

    quote:

    Orjinalden alıntı: Polemik

    Batı haranlığı ile ne alakası var?

    Ben sana Kore diyorum, sen bana Batı diyorsun.

    Sorumu bir daha yazıyorum. İki yüzlü Batı, Kore arabalarına nasıl 5 yıldız veriyor?

    Kendin çelişkiye düşünce konuyu saptırdın, alakasız bir mesaj yazdın.



    Neden mi veriyor.
    Açıklayalım.Güney Kore halkı milliyetçi bir halkdır.Ve Korede ,Kore arabalarından başka araba bulamazsınız.Tüketici tercihleri genelde hep yerli arabalardır.Aynı zamanda Kore çok büyük bir pazar ve endsütridir.Aynı E-NCAP' e benzer sıkı güvenlik kuruluşları vardır.Eğer Avrupa birliği Kore mallarına karşı bu yönde bir karalama uygularsa aynı şekilde Korelilerde kendi ülkelerinde buna benzer karşılık verceği şüphesizdir.Ayrıcs Guney Kore ekonomisi Amerikan ekonomisine ve siyasetine bağımlıdır.Guney Kore nın bu kadar gelişmesinin en büyük nedeni Amerikanın , Japonyanın Asyadaki gelişmişliğine ve yükşelişini durmamak yada rakip yaratmak için Guney Koreyi desteklemesidir.(Hyundainin ve Kianın satış rekorları her ne hikmetse Amerika olmuştur) Amerika guney koreyi destelekyerek bu günlere getirdi.Ve bugun kore çok buyuk bir pazar.Avrupalı üreticiler bu pastadan pay kapmak istiyorlarsa Avrupa içinde Kore malı arabaları asla kötülememeleri gerekir) Çünkü aynı şekilde Güney Kore ve ondan sonra Amerika , Avrupa mallarına karşı tepki alabilir.

    Anlayacağınız üzere olay tamamen paradan ibaret.

    Ayrıca 70 km hızı geçin altınızda mercedes olsa bile ölürsünüs.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Ayrıca 70 km hızı geçin altınızda mercedes olsa bile ölürsünüs.
    Buna kimse bişey der yada demez.Burda karşılaştırdığın markaya bak.Arabanda kapının gucurdamasınımı istersin yoksa gucurdamamasınımı istersin.Yedek parçası ve yetkili bayisi olanmı istersin yoksa olmayanmı.Bunlar önemli konular.




  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.