Şimdi Ara

Geely 1.3 Echo Comfort (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
256
Cevap
0
Favori
57.447
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Serbest piyasa ekonomisi arkadaşlar.İsteyen istediği malı üretmeye hakkı var.İsteyeninde istediği malı almaya hakkı var.Şimdi Çinli üreticileri taklit yada çakma diyenlere sormak istiyorum;

    1) Herhangi bir iş gezisi yada turistik bile olsa Çin'e gittiniz mi? (Mesala Shenzen,Sanghai)
    2) Gittiyseniz Çindeki otomobil pazarını incelediniz mi?
    3) Çinde hangi markala satılıyor veya satılamıyor? Yerinde incelediniz mi?
    4) Çinli üreticilerin fabrikalarını gezme şansınız oldu mu?
    5) Çinde kaza istatistiklerini tuttunuz mu? ( Mesala Geely Echo ile kaza yapan kaç kişi hayatını kaybetmiş)
    6) Çinin elindeki teknolojiyi tanıma fırsatınız oldu mu?
    7) Sanghai şehrinde gezdiniz mi?
    8) Çinde otomotiv sektöründe rekabetin çok yoğun olduğunu ve özellikle Çinli firmalar ile uluslararası firmalar arasında yaşandığını hiç gözlemeyebildiniz mi?

    Çinde üretilen arabalara binmeden hatta üretildildikleri yerleri görmeden (ÇOĞUNUZ HALA ÇİNLİLERİN MERDİVEN ALTI ÜRETİM YAPTIĞINI ZANNEDİYORSUNUZDUR EMİNİM) yorumda bulunmak bana kalırsa ''KOMPLEKS, BİLGİSİZLİK, ÖNYARGI ve FESATLIKTAN başka birşey değil.

    Japonlar amerikan ve avrupalıları taklit ede de bugünlere geldiler.Güney Koreliler elektronikte Japonları taklite ederek Japonları geçtiler.(Mesala Samsung ilk çıktığı zamanlar bariz Sony'yi taklit ediyordu.) Çinlilerde taklit ede ede teknolojide ve mühendislikte gelişecekler.

    Mühendislikte altın kuralı asla unutmayın.
    ''EĞER TEKNOLOJİYİ GELİŞTİRECEK KADAR PARAN YOKSA, TAKLİT EDEREK GELİŞMİŞ TEKNOLOJİLERİN NASIL YAPILDIĞINI KISA ZAMANDA ÖĞRENİRSİN , PARA KAZANMAYA BAŞLADIĞIN ZAMANDA İSE KENDİNİ DAHA DA GELİŞTİRİRSİN''

    ''TERSİNE MÜHENDİSLİKTİR'' bunun adı.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: enginu

    viraj dönerken sağından solundan esneme sesleri geliyor mu merak ettim

  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ankebutx


    quote:

    Orjinalden alıntı: Ünal Korkmaz


    Zaten arabası hakkında kötü yorum yapılan herkes aracını savunmaya geçip biz ne yapabildik hangi aracı üretebildik. Bi tane yerli markamız bile yok demekeye başlıyo.


    evet bak kendinde itiraf etmişsin sende doğal olarak kendi kullandığın aracı savunacaksın gayet doğal yalnız işin dozunu biraz kaçırıyorsunuz.. millet sizin kadar zengin değil malesef kusura bakmayın...

    Bende kendi arabamı savunuyorum ama kişilere kabul ettirmeye çalışmıyorum malesef. Kabul edilmiş markalar vardır. Kabul edilmeyen markalar vardır.

    Dozunu kaçıran biz değil sensin burda. Herkes Geely'nin ne olduğunu çok iyi biliyor. Aksini de kimse iddia edemez. Millet bizim gibi zengin değil. O zaman milet takıntısından kurtulacak ona göre araba alacak.

    Sıfır olacak takıntısından kurtulmalı önce. Önceden dilim yandı. İkinci el alıyosun. Sıfır alanların yanmadı mı sanki. Yandı. Eeee.

    Sen adam akıllı kontrol ettir arabanı git al.

    Kabul edin. Altınızdaki Mercedes değil. Çakması. Kusura bakmayın. Doğruya doğru.

    Sen kalkıp benim arabama laf etsen ben senin gibi savunmaya mı geçecem. Hayır. Doğru olanları yanlış olanları araştırcam bulcam. Bu kadar.




  • Araç almadan önce ülkesini mi gezicez?
    ben alman aracı kullanıyorum ama hiç gezmedim etmedim biliyorum çünkü güveniyorum sağlam olduğuna...

    Çin şuana kadar ucuz işçilik ve kalitesiz mallarıyla ün yapmış bir devlet bunu kabul edelim...
    Biz demiyoruzki çinlilerden adam olmaz 20 sene sonra hala aynı şeyi üretirler....Kendilerini geliştirip japonla koreyle avrupayla elbet rekabet edebilirler...
    ancak şuan için erken ....tasarımını bile kopyalıyorsan henüz çok gelişme yaşandığını söyleyemeyiz....

    şuanda çin aracı almak macera aramaktan başka birşey değildir...eğer çok zenginseniz alın kullanın 2 sene sonra yarı fiyatına satın....yada çöplüğe atın...
    ama burda 17 18 alın teriyle zar zor kazanılmış parayı ne olduğu belli olmayan araca vermek ne kadar akıllıca olur ?...

    Şuanda gerçekten çok kalitesizler Ülkesini gezmeme gerek yok fuarda araçlarını fazlasıyla gördüm....
    Öyle fabrika olurki dünyanın en kaliteli ürünlerini üretiyor sanarsın ancak hiçte öyle değildir....Çin xenon firmalarından bana mail geliyor ürünlerimizi satarmısınız diye ...Fabrika resimleri oluyor sanarsınız NASA fln mail attı...ancak ürünler hiçte fabrikası gibi değil...
    bazen ürünü gönderiyorlar deneme amaçlı oldukça kaliteli ....tamam deyip sipariş veriyorsunuz gelen mallara bir bakıyorsunuz deneme amaçlı ürünle arada dağlar kadar fark var....




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kal_sau

    Serbest piyasa ekonomisi arkadaşlar.İsteyen istediği malı üretmeye hakkı var.İsteyeninde istediği malı almaya hakkı var.Şimdi Çinli üreticileri taklit yada çakma diyenlere sormak istiyorum;

    1) Herhangi bir iş gezisi yada turistik bile olsa Çin'e gittiniz mi? (Mesala Shenzen,Sanghai)
    2) Gittiyseniz Çindeki otomobil pazarını incelediniz mi?
    3) Çinde hangi markala satılıyor veya satılamıyor? Yerinde incelediniz mi?
    4) Çinli üreticilerin fabrikalarını gezme şansınız oldu mu?
    5) Çinde kaza istatistiklerini tuttunuz mu? ( Mesala Geely Echo ile kaza yapan kaç kişi hayatını kaybetmiş)
    6) Çinin elindeki teknolojiyi tanıma fırsatınız oldu mu?
    7) Sanghai şehrinde gezdiniz mi?
    8) Çinde otomotiv sektöründe rekabetin çok yoğun olduğunu ve özellikle Çinli firmalar ile uluslararası firmalar arasında yaşandığını hiç gözlemeyebildiniz mi?

    Çinde üretilen arabalara binmeden hatta üretildildikleri yerleri görmeden (ÇOĞUNUZ HALA ÇİNLİLERİN MERDİVEN ALTI ÜRETİM YAPTIĞINI ZANNEDİYORSUNUZDUR EMİNİM) yorumda bulunmak bana kalırsa ''KOMPLEKS, BİLGİSİZLİK, ÖNYARGI ve FESATLIKTAN başka birşey değil.

    Japonlar amerikan ve avrupalıları taklit ede de bugünlere geldiler.Güney Koreliler elektronikte Japonları taklite ederek Japonları geçtiler.(Mesala Samsung ilk çıktığı zamanlar bariz Sony'yi taklit ediyordu.) Çinlilerde taklit ede ede teknolojide ve mühendislikte gelişecekler.

    Mühendislikte altın kuralı asla unutmayın.
    ''EĞER TEKNOLOJİYİ GELİŞTİRECEK KADAR PARAN YOKSA, TAKLİT EDEREK GELİŞMİŞ TEKNOLOJİLERİN NASIL YAPILDIĞINI KISA ZAMANDA ÖĞRENİRSİN , PARA KAZANMAYA BAŞLADIĞIN ZAMANDA İSE KENDİNİ DAHA DA GELİŞTİRİRSİN''

    ''TERSİNE MÜHENDİSLİKTİR'' bunun adı.



    ben öyle tek tek maddelendirmeyeceğim..
    tek soru
    euroncap testlerini gördünüz mü siz?

    eğer söyledikleriniz doğru ise, gerçekten bu şekilde bir teknoloji varsa, bu şekilde taklit ve kalitesiz ürün çıkarabiliyorlarsa,
    (çook uzun yıllar önce Levis yerine Lavis markalı kot almıştım, 7 yıl giydim!..) kabiliyet düşmanı o zaman bu 1.5 metrelik aslan parçaları??




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kal_sau

    Serbest piyasa ekonomisi arkadaşlar.İsteyen istediği malı üretmeye hakkı var.İsteyeninde istediği malı almaya hakkı var.Şimdi Çinli üreticileri taklit yada çakma diyenlere sormak istiyorum;

    1) Herhangi bir iş gezisi yada turistik bile olsa Çin'e gittiniz mi? (Mesala Shenzen,Sanghai)
    2) Gittiyseniz Çindeki otomobil pazarını incelediniz mi?
    3) Çinde hangi markala satılıyor veya satılamıyor? Yerinde incelediniz mi?
    4) Çinli üreticilerin fabrikalarını gezme şansınız oldu mu?
    5) Çinde kaza istatistiklerini tuttunuz mu? ( Mesala Geely Echo ile kaza yapan kaç kişi hayatını kaybetmiş)
    6) Çinin elindeki teknolojiyi tanıma fırsatınız oldu mu?
    7) Sanghai şehrinde gezdiniz mi?
    8) Çinde otomotiv sektöründe rekabetin çok yoğun olduğunu ve özellikle Çinli firmalar ile uluslararası firmalar arasında yaşandığını hiç gözlemeyebildiniz mi?

    Çinde üretilen arabalara binmeden hatta üretildildikleri yerleri görmeden (ÇOĞUNUZ HALA ÇİNLİLERİN MERDİVEN ALTI ÜRETİM YAPTIĞINI ZANNEDİYORSUNUZDUR EMİNİM) yorumda bulunmak bana kalırsa ''KOMPLEKS, BİLGİSİZLİK, ÖNYARGI ve FESATLIKTAN başka birşey değil.

    Japonlar amerikan ve avrupalıları taklit ede de bugünlere geldiler.Güney Koreliler elektronikte Japonları taklite ederek Japonları geçtiler.(Mesala Samsung ilk çıktığı zamanlar bariz Sony'yi taklit ediyordu.) Çinlilerde taklit ede ede teknolojide ve mühendislikte gelişecekler.

    Mühendislikte altın kuralı asla unutmayın.
    ''EĞER TEKNOLOJİYİ GELİŞTİRECEK KADAR PARAN YOKSA, TAKLİT EDEREK GELİŞMİŞ TEKNOLOJİLERİN NASIL YAPILDIĞINI KISA ZAMANDA ÖĞRENİRSİN , PARA KAZANMAYA BAŞLADIĞIN ZAMANDA İSE KENDİNİ DAHA DA GELİŞTİRİRSİN''

    ''TERSİNE MÜHENDİSLİKTİR'' bunun adı.

    Çin'de kaza istatiklerini okumaya gerek var mı? Milyarlarca insan var e çoğu bisikletli. Arabaya gerek var mı? Olsa bile trafik hareket ediyor mu? Ufak tefek sürtmelerden bişey olmaz. Gel gelelim ki araba ile 80 KM/H ile kaza yaptığına bakmamız lazım. Türkiye'de kim 80'in altında adam akıllı araba sürüyo.

    Dün bende yaptım bi çok ihlal. 90'da gidilmesi gereken yerde 2 katı hızla gittim. Türk milleti de bu zihniyette çoğunlukla. Akordiyon araba almıyorlar o yüzden. 20 yıl sonra ne olur bilemem. Belki Mercedes'i bile sollarlar. Belki Mercedes'i kendi bünyelerine katarlar. Ama şu anda Mercedes çakmasından başka bişey yapmıyorlar.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911

    Araç almadan önce ülkesini mi gezicez?
    ben alman aracı kullanıyorum ama hiç gezmedim etmedim biliyorum çünkü güveniyorum sağlam olduğuna...

    Çin şuana kadar ucuz işçilik ve kalitesiz mallarıyla ün yapmış bir devlet bunu kabul edelim...
    Biz demiyoruzki çinlilerden adam olmaz 20 sene sonra hala aynı şeyi üretirler....Kendilerini geliştirip japonla koreyle avrupayla elbet rekabet edebilirler...
    ancak şuan için erken ....tasarımını bile kopyalıyorsan henüz çok gelişme yaşandığını söyleyemeyiz....

    şuanda çin aracı almak macera aramaktan başka birşey değildir...eğer çok zenginseniz alın kullanın 2 sene sonra yarı fiyatına satın....yada çöplüğe atın...
    ama burda 17 18 alın teriyle zar zor kazanılmış parayı ne olduğu belli olmayan araca vermek ne kadar akıllıca olur ?...

    Şuanda gerçekten çok kalitesizler Ülkesini gezmeme gerek yok fuarda araçlarını fazlasıyla gördüm....
    Öyle fabrika olurki dünyanın en kaliteli ürünlerini üretiyor sanarsın ancak hiçte öyle değildir....Çin xenon firmalarından bana mail geliyor ürünlerimizi satarmısınız diye ...Fabrika resimleri oluyor sanarsınız NASA fln mail attı...ancak ürünler hiçte fabrikası gibi değil...
    bazen ürünü gönderiyorlar deneme amaçlı oldukça kaliteli ....tamam deyip sipariş veriyorsunuz gelen mallara bir bakıyorsunuz deneme amaçlı ürünle arada dağlar kadar fark var....




    Siz almayabilirsiniz ama başkaları alabilir.Başkaları size karışamayacağı gibi sizde başka insanlara onu alma bunu al diyemezsiniz.Yapabileceğiniz tek şey öneride bulunmak.Ama burda yapılan öneriler öneri mi yoksa dalga geçmek onu tam kestiremedim.Yani otomobil tercihi Geely olan birine öneri adı altında resmen bir ''SALAK'' demediğiniz kalmış bari onu diyiverin.

    Kırk yılın başında bir arkadaş araba almış bırakın keyfını sürsün.Neden yok çakma yok taklit deme ihtiyacı içindeseniz anlayamıorum.

    Ayrıca Çinde üretilen her mal kalitesiz değil.Sadece bizim yerli ithalatçılarımız ucuz olsun mantığı ile nerde kalitesiz mal varsa ülkemize getiriyorlar.
    Çin mallarına karşı bir antipatiniz varsa bilgisayarınızı giyindiğiniz giysileri , kullandığınız el aletlerini,otomobil yapımda kullandığımız sacları , çöpe atın.

    Madem hepsi kalitesiz atın çöpe gitsin. Bu sayede ülke ekonomisine katkıda bulunursunuz belki




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ünal Korkmaz


    quote:

    Orjinalden alıntı: kal_sau

    Serbest piyasa ekonomisi arkadaşlar.İsteyen istediği malı üretmeye hakkı var.İsteyeninde istediği malı almaya hakkı var.Şimdi Çinli üreticileri taklit yada çakma diyenlere sormak istiyorum;

    1) Herhangi bir iş gezisi yada turistik bile olsa Çin'e gittiniz mi? (Mesala Shenzen,Sanghai)
    2) Gittiyseniz Çindeki otomobil pazarını incelediniz mi?
    3) Çinde hangi markala satılıyor veya satılamıyor? Yerinde incelediniz mi?
    4) Çinli üreticilerin fabrikalarını gezme şansınız oldu mu?
    5) Çinde kaza istatistiklerini tuttunuz mu? ( Mesala Geely Echo ile kaza yapan kaç kişi hayatını kaybetmiş)
    6) Çinin elindeki teknolojiyi tanıma fırsatınız oldu mu?
    7) Sanghai şehrinde gezdiniz mi?
    8) Çinde otomotiv sektöründe rekabetin çok yoğun olduğunu ve özellikle Çinli firmalar ile uluslararası firmalar arasında yaşandığını hiç gözlemeyebildiniz mi?

    Çinde üretilen arabalara binmeden hatta üretildildikleri yerleri görmeden (ÇOĞUNUZ HALA ÇİNLİLERİN MERDİVEN ALTI ÜRETİM YAPTIĞINI ZANNEDİYORSUNUZDUR EMİNİM) yorumda bulunmak bana kalırsa ''KOMPLEKS, BİLGİSİZLİK, ÖNYARGI ve FESATLIKTAN başka birşey değil.

    Japonlar amerikan ve avrupalıları taklit ede de bugünlere geldiler.Güney Koreliler elektronikte Japonları taklite ederek Japonları geçtiler.(Mesala Samsung ilk çıktığı zamanlar bariz Sony'yi taklit ediyordu.) Çinlilerde taklit ede ede teknolojide ve mühendislikte gelişecekler.

    Mühendislikte altın kuralı asla unutmayın.
    ''EĞER TEKNOLOJİYİ GELİŞTİRECEK KADAR PARAN YOKSA, TAKLİT EDEREK GELİŞMİŞ TEKNOLOJİLERİN NASIL YAPILDIĞINI KISA ZAMANDA ÖĞRENİRSİN , PARA KAZANMAYA BAŞLADIĞIN ZAMANDA İSE KENDİNİ DAHA DA GELİŞTİRİRSİN''

    ''TERSİNE MÜHENDİSLİKTİR'' bunun adı.

    Çin'de kaza istatiklerini okumaya gerek var mı? Milyarlarca insan var e çoğu bisikletli. Arabaya gerek var mı? Olsa bile trafik hareket ediyor mu? Ufak tefek sürtmelerden bişey olmaz. Gel gelelim ki araba ile 80 KM/H ile kaza yaptığına bakmamız lazım. Türkiye'de kim 80'in altında adam akıllı araba sürüyo.

    Dün bende yaptım bi çok ihlal. 90'da gidilmesi gereken yerde 2 katı hızla gittim. Türk milleti de bu zihniyette çoğunlukla. Akordiyon araba almıyorlar o yüzden. 20 yıl sonra ne olur bilemem. Belki Mercedes'i bile sollarlar. Belki Mercedes'i kendi bünyelerine katarlar. Ama şu anda Mercedes çakmasından başka bişey yapmıyorlar.



    İşte bilgisizliğiniz yazdığınız yorumdan kendini belli ediyor.Siz hala Çinlileri bisiklete bindikleri o günlerde mi hatırlıyorsunuz.Yılda 7 milyon araç üreten ülkenin insanları hala bisiklete biniyor öyle mi.Güldürmeyin lütfen beni.Siz hiç SANGHAI' yada HONG KONG veya SHENZEN i görmediniz sanırım.Çinde o kadar güzel şehirler vardırki aklınız hayaliniz durur.Ve Türkiye' de asla göremeyceğiniz kalite yolları,köprüleri ve otomobiller vardır.Çinde yaşayan 100 milyon Çinli çok ama çok zengindir.( Öyle böyle değil çok ama çok zengin) .Sanghai,Shenzen ve Hong Kong kıyaslamak gerekirse KESİNLİKLE ABARTI OLMAZ BİR NEW YOK YADA LONDRA'DAN farksızdır.




  • Araba almış hayırlı uğurlu olsun. Ama herkesin bildiği bir aracı başkasına kabul ettirmeye çalışmak ne kadar mantıklı?

    Yukarıda arkadaş ne yazmış. Araba aldım hayırlayın desin eyvallah. Ama bi laf vardır belki. Şey yapılmış şeyin davası olmaz diye.

    Burayı baştan sona kadar oku demek istediğimizi anlarsın.

    Almadan önce sorsaydı öneride bulunurduk.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kal_sau

    İşte bilgisizliğiniz yazdığınız yorumdan kendini belli ediyor.Siz hala Çinlileri bisiklete bindikleri o günlerde mi hatırlıyorsunuz.Yılda 7 milyon araç üreten ülkenin insanları hala bisiklete biniyor öyle mi.Güldürmeyin lütfen beni.Siz hiç SANGHAI' yada HONG KONG veya SHENZEN i görmediniz sanırım.Çinde o kadar güzel şehirler vardırki aklınız hayaliniz durur.Ve Türkiye' de asla göremeyceğiniz kalite yolları,köprüleri ve otomobiller vardır.Çinde yaşayan 100 milyon Çinli çok ama çok zengindir.( Öyle böyle değil çok ama çok zengin) .Sanghai,Shenzen ve Hong Kong kıyaslamak gerekirse KESİNLİKLE ABARTI OLMAZ BİR NEW YOK YADA LONDRA'DAN farksızdır.


    Sen çok gittin oralara herhalde.

    Sizin söylediklerini Çin'e göre olabilir. Kaymak gibi yollar diyosunuz. Çin kendine göre araba üretiyo. Türkiye yollarını sen biliyosun dimi?


    Sen gel hele Elmadağ yokuşlarına o yolları bi gör. Çin'de yok o yollar. Astra ile takla atıyodum ben. O çok övdüğünüz Çinli araba orda olsaydı devrilir takla atardı ek olarak belirtiyim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ünal -- 2 Nisan 2009; 18:07:30 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kal_sau


    quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911

    Araç almadan önce ülkesini mi gezicez?
    ben alman aracı kullanıyorum ama hiç gezmedim etmedim biliyorum çünkü güveniyorum sağlam olduğuna...

    Çin şuana kadar ucuz işçilik ve kalitesiz mallarıyla ün yapmış bir devlet bunu kabul edelim...
    Biz demiyoruzki çinlilerden adam olmaz 20 sene sonra hala aynı şeyi üretirler....Kendilerini geliştirip japonla koreyle avrupayla elbet rekabet edebilirler...
    ancak şuan için erken ....tasarımını bile kopyalıyorsan henüz çok gelişme yaşandığını söyleyemeyiz....

    şuanda çin aracı almak macera aramaktan başka birşey değildir...eğer çok zenginseniz alın kullanın 2 sene sonra yarı fiyatına satın....yada çöplüğe atın...
    ama burda 17 18 alın teriyle zar zor kazanılmış parayı ne olduğu belli olmayan araca vermek ne kadar akıllıca olur ?...

    Şuanda gerçekten çok kalitesizler Ülkesini gezmeme gerek yok fuarda araçlarını fazlasıyla gördüm....
    Öyle fabrika olurki dünyanın en kaliteli ürünlerini üretiyor sanarsın ancak hiçte öyle değildir....Çin xenon firmalarından bana mail geliyor ürünlerimizi satarmısınız diye ...Fabrika resimleri oluyor sanarsınız NASA fln mail attı...ancak ürünler hiçte fabrikası gibi değil...
    bazen ürünü gönderiyorlar deneme amaçlı oldukça kaliteli ....tamam deyip sipariş veriyorsunuz gelen mallara bir bakıyorsunuz deneme amaçlı ürünle arada dağlar kadar fark var....




    Siz almayabilirsiniz ama başkaları alabilir.Başkaları size karışamayacağı gibi sizde başka insanlara onu alma bunu al diyemezsiniz.Yapabileceğiniz tek şey öneride bulunmak.Ama burda yapılan öneriler öneri mi yoksa dalga geçmek onu tam kestiremedim.Yani otomobil tercihi Geely olan birine öneri adı altında resmen bir ''SALAK'' demediğiniz kalmış bari onu diyiverin.

    Kırk yılın başında bir arkadaş araba almış bırakın keyfını sürsün.Neden yok çakma yok taklit deme ihtiyacı içindeseniz anlayamıorum.

    Ayrıca Çinde üretilen her mal kalitesiz değil.Sadece bizim yerli ithalatçılarımız ucuz olsun mantığı ile nerde kalitesiz mal varsa ülkemize getiriyorlar.
    Çin mallarına karşı bir antipatiniz varsa bilgisayarınızı giyindiğiniz giysileri , kullandığınız el aletlerini,otomobil yapımda kullandığımız sacları , çöpe atın.

    Madem hepsi kalitesiz atın çöpe gitsin. Bu sayede ülke ekonomisine katkıda bulunursunuz belki


    Bi kere başlığı okumadan yorum yapıp bilgili bilgisizlikten sözetmeyin...

    Arkadaş nedir v.s. yorumlayın demiş...Bir çok arkadaşımızda yardımcı olmak adına başından geçenleri testten okuduklarını yazmış...
    ancak arkadaşımız bir mesajında
    SİZE DAYIYACAKSIN HİDRILİK DİREKSİYONU v.s. gibi terbiye sınırlarını aşabilecek ve konuya yorum yazan insanların emeğine direk olarak hakaret edecek nitelikte mesajıyla niyetini belli etmiş kendisini sonraki mesajlarında da gelly li körü körüne savunan hatta savunmak adına SALLAYAN bir tutum izlemiştir....

    Yoksa kimse ona bu kadar karşı çıkmazdı emin olun...
    Çin üretimi malla çin yapımı malı daha birbirinden ayırt edemiyorsanız üretimden bilgisizlikten hiç bahsetmeyin derim....




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kal_sau


    arkadaşım neyi savunuyorsun anlamadım.

    adamlar bariz insanları kandırıyorlar
    kopyalıyorlar
    çalıyorlar
    kafalarına göre testler uydurup ncap imajı yaratmaya çalışıp araçları güvenli gösteriyorlar.
    arkadaşlarım da çinden mal getiriyor.
    20 tane istese 20 si birbirinden farklı çıkıyor.
    iş ahlakları yok. belli olmuyor mu?

    tamam çini gezmişsin belli ama ne alaka bize anlatıyorsun ki
    bir mal almak için oralara gidip görmeye gezmeye gerek yok.
    daha önce alışveriş etmiş, iş ahlaklarını tecrübe etmiş kişiler ile konuşmak kafii değil mi?

    ayrıca biz kötü bir şey mi diyoruz.
    aynı paraya,
    daha üst sınıf
    daha konforlu
    daha performanslı
    daha güvenli
    Türkiyede belli yeri olan ( çinin sokaklarında değil)
    ustası olan servisi bol, yedek parçaları yeterince stoklu (çinde değil , ülkemizde)
    satmaya kalksan müşterisi hazır
    vs.. bir aracı öneriyoruz.
    sen bunun aksini söyleyebilir misin?
    hayır bu çin markası şu konuda daha üstün diyebileceğin somut örneklerin var mı?

    ben çine gitmedim.
    yollarında gezmedim.
    fabrikasını görmedim.
    ama çin malı bir aracın içine bindim.
    bu yetmez mi?




  • Benim tepkim Çinde yapılan yada Çinlilere karşı yapılan önyargılar.Bilip bilmeden yapılan yorumlar.Çinlileri hala bisiklete binen insan topluluğu zannedip, dogmatik düşücenleri değiştirmekte direnenlerdir.Çinde üretilen bilgisayarların çoğu Çin mühendisliğinin ürünleridir.Hp,Asus, Gigabyte gibi dünya devlerinin fason olarak ürettikleri fabrikalar hep Çindedir.Ayrıca kısa süre önce bir bilgisayar devi IBM hisslerin çoğunu Çinli Lenavo şirketine satmıştır.Anakart üretim ve mikro işlemci pazarında Çinde üretim yapan çok ama çok şirket vardır.Sony, Lg ,Samsung gibi elektronik devler üretimlerinin büyük bir kısmını Çinde gerçekleştirmektedirler.Ayrıca Çinde yerel firmalar özellikle network cihazlarında büyük pazar payına sahiptir.( Mesala TPlink) Yukarda sayılan ürünlerin geliştirmesinde Çinli mühendislerin payı vardır.

    Merak etmeyin Çin malı ürünle Çin mühendisliğini ayrıcabilcek bilgiye sahibim.

    Fakat yine söyliyorum dileyen kişi istediğ ürünü almakta sertbesttir.Kimse kişiyi yargılayamaz yada suclayamaz.Saygı duymamız gerekir.Sonuçta taşınan ''CAN'' kişinindir ve onu ilgilendirir.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ünal Korkmaz

    quote:

    Orjinalden alıntı: kal_sau

    İşte bilgisizliğiniz yazdığınız yorumdan kendini belli ediyor.Siz hala Çinlileri bisiklete bindikleri o günlerde mi hatırlıyorsunuz.Yılda 7 milyon araç üreten ülkenin insanları hala bisiklete biniyor öyle mi.Güldürmeyin lütfen beni.Siz hiç SANGHAI' yada HONG KONG veya SHENZEN i görmediniz sanırım.Çinde o kadar güzel şehirler vardırki aklınız hayaliniz durur.Ve Türkiye' de asla göremeyceğiniz kalite yolları,köprüleri ve otomobiller vardır.Çinde yaşayan 100 milyon Çinli çok ama çok zengindir.( Öyle böyle değil çok ama çok zengin) .Sanghai,Shenzen ve Hong Kong kıyaslamak gerekirse KESİNLİKLE ABARTI OLMAZ BİR NEW YOK YADA LONDRA'DAN farksızdır.


    Sen çok gittin oralara herhalde.

    Sizin söylediklerini Çin'e göre olabilir. Kaymak gibi yollar diyosunuz. Çin kendine göre araba üretiyo. Türkiye yollarını sen biliyosun dimi?


    Sen gel hele Elmadağ yokuşlarına o yolları bi gör. Çin'de yok o yollar. Astra ile takla atıyodum ben. O çok övdüğünüz Çinli araba orda olsaydı devrilir takla atardı ek olarak belirtiyim.


    Size söyelecek tek bir sözüm var? Nerden biliyorsunuz Bir Çinli arabanın o yokuşta devrileceğini.Bu kadar eminseniz lütfen ıspatlayın?

    Ispatlamınızı önemle istiyorum.Lütfen ıspatlayın.Test ettiğiniz araba Geely Echo lütfen bu arabayı bir daha o yokuşta test edin.

    Sizin bu zihniyetiniz Türkiye'de yıllar önce otomobil endüstirisi kurmak isteyen ve bu nedenle ''DEVRİM'' adında otomobili sadece 129 günde yapabilen bir avuç muhendisin ve onların ailelerine vurulan aynı davranışa benziyor.O yıllarda kimse Türklerin sıfırdan otomobil yapabilceğine inanmıyordu.Ve o çılgın mühendisler sadece 129 günde sıfırdan bir araba yaptılar.Sıfırdan , motorundan kaportasına kadar herşeyi ile yüzde yüz Türk malı.Ama ne oldu bu forumda sergilenen aynı kompelks gibi aynı eleştiri aynı davranışlar, o arabayı sıfırdan yapan insanlara yöneltildi.O genc muhendisler ''yerli otomobil yaptıklarına bin pişman oldular.İçinde bulundukları durum o kadar içler acısıydı ki kaportaya şekil verebilecek bir press bile yoktu ellerinde.Nasıl mı yaptılar, arabaya şekil vermek için betondan kalıp yapıp , düz sacı üzerine koyup çekiçle şekil verdiler.


    Demek istediğim lütfen , yok çakma yok taklit demekten vageçin.Bırakın adamlar yapsın.Bizim yapamadığımız yapabiliyor Çinliler bırakın yapsın.Siz çakma desenizde yine yapıyorlar.

    DEVRİM seri üretime girmiş olsaydı.Başka bir milletin ''DEVRİM'' çakma taklit,Türk malı dandik, teneke, hayatta alınmaz denmesinden hoşlanırmıydınız?




  • aranızda tofaş fabrikasını gezen oldumu yada renault fabrikasını gezen oldu mu? tüh ya geçenlerde gezi yapmışlardı gideydik. şimdi fabrikayı gezemediğimiz için arabalarını da alamayacağız ne yazık.

    onların shangai'ı varsa bizimde istanbulumuz var. neyse ne.
    bi çin sempetizanlığımız eksikti. yalnız burdan devrime geçmek ise konuyu değiştireyimde çin arabasını eleştirmesinler diyemidir anlamadım.

    alan kimse alsın çinli olanımızda çine yerleşsin bu konuda kapansın. çok saçma konulara girilmeye başladı artık.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kal_sau


    quote:

    Orjinalden alıntı: Ünal Korkmaz

    quote:

    Orjinalden alıntı: kal_sau

    İşte bilgisizliğiniz yazdığınız yorumdan kendini belli ediyor.Siz hala Çinlileri bisiklete bindikleri o günlerde mi hatırlıyorsunuz.Yılda 7 milyon araç üreten ülkenin insanları hala bisiklete biniyor öyle mi.Güldürmeyin lütfen beni.Siz hiç SANGHAI' yada HONG KONG veya SHENZEN i görmediniz sanırım.Çinde o kadar güzel şehirler vardırki aklınız hayaliniz durur.Ve Türkiye' de asla göremeyceğiniz kalite yolları,köprüleri ve otomobiller vardır.Çinde yaşayan 100 milyon Çinli çok ama çok zengindir.( Öyle böyle değil çok ama çok zengin) .Sanghai,Shenzen ve Hong Kong kıyaslamak gerekirse KESİNLİKLE ABARTI OLMAZ BİR NEW YOK YADA LONDRA'DAN farksızdır.


    Sen çok gittin oralara herhalde.

    Sizin söylediklerini Çin'e göre olabilir. Kaymak gibi yollar diyosunuz. Çin kendine göre araba üretiyo. Türkiye yollarını sen biliyosun dimi?


    Sen gel hele Elmadağ yokuşlarına o yolları bi gör. Çin'de yok o yollar. Astra ile takla atıyodum ben. O çok övdüğünüz Çinli araba orda olsaydı devrilir takla atardı ek olarak belirtiyim.


    Size söyelecek tek bir sözüm var? Nerden biliyorsunuz Bir Çinli arabanın o yokuşta devrileceğini.Bu kadar eminseniz lütfen ıspatlayın?

    Ispatlamınızı önemle istiyorum.Lütfen ıspatlayın.Test ettiğiniz araba Geely Echo lütfen bu arabayı bir daha o yokuşta test edin.

    Sizin bu zihniyetiniz Türkiye'de yıllar önce otomobil endüstirisi kurmak isteyen ve bu nedenle ''DEVRİM'' adında otomobili sadece 129 günde yapabilen bir avuç muhendisin ve onların ailelerine vurulan aynı davranışa benziyor.O yıllarda kimse Türklerin sıfırdan otomobil yapabilceğine inanmıyordu.Ve o çılgın mühendisler sadece 129 günde sıfırdan bir araba yaptılar.Sıfırdan , motorundan kaportasına kadar herşeyi ile yüzde yüz Türk malı.Ama ne oldu bu forumda sergilenen aynı kompelks gibi aynı eleştiri aynı davranışlar, o arabayı sıfırdan yapan insanlara yöneltildi.O genc muhendisler ''yerli otomobil yaptıklarına bin pişman oldular.İçinde bulundukları durum o kadar içler acısıydı ki kaportaya şekil verebilecek bir press bile yoktu ellerinde.Nasıl mı yaptılar, arabaya şekil vermek için betondan kalıp yapıp , düz sacı üzerine koyup çekiçle şekil verdiler.


    Demek istediğim lütfen , yok çakma yok taklit demekten vageçin.Bırakın adamlar yapsın.Bizim yapamadığımız yapabiliyor Çinliler bırakın yapsın.Siz çakma desenizde yine yapıyorlar.

    DEVRİM seri üretime girmiş olsaydı.Başka bir milletin ''DEVRİM'' çakma taklit,Türk malı dandik, teneke, hayatta alınmaz denmesinden hoşlanırmıydınız?

    sizin yazdıklarınızdan çini o derece sevmişinizki yaptıkları aracı DEVRİM gibi ulusal ilk ve tek aracımızla bir tutacak seviyeye gelmişiniz onu anlıyorum...
    Çinli araçları çinliler almalıdır...Onlar kendi devletlerinin ürünlerini alarak destek olmalılardır daha sonra gelişen ürünlerle tüm dünyaya açılıcaklardır...

    Ama elin çinlisinin bana ne yararı olduki ben ona destek olup kelle koltukta araç kullanayım?....
    bana paramı verecekler yada benim milli duygularım mı kabaracak çin aracı kullanıp onlara para kazandırınca?...

    DEVRİM e kötü deselerdi yabancılar ki diyeceklerdi büyük ihtimalle....hoşumuza gitmezdi tabi ama biz genede o araçları türk sermayesi milli aracımız deyip (çin değil)tercih edicek... gelişmesine yardımcı olacak ileride büyük firmalarla rekabet edebilcek hale getirecektik....

    Bilgisayarda iyi olabilirler bu iyi araç üretiyolar anlamınamı geliyor?...Madem o kadar iyi mühendislikleri var yapsınlar ESP gibi bir sistem otomobil dünyasına katkıda bulunsunlar kendi reklamları da olsun....;;(yapabilirler ama yapmıyorlar)

    Ben üretemezler iyi araçta demiyorum...şu anda kalitesiz üretiyorlar diyorum....
    10 seneye gayet iyi yerlere gelebilirler...ama bahsediler araçlar KALİTESİZZZ....GÜVENLİK ALLAHA EMANET....
    Önyargı diyorsunuz ama onu bence siz yapıyorsunuz...Biz araçlara oturup inceledik...Test etmiş insanlar...Daha ne önyargısı

    Ama siz Çin şehirlerini v.s. beğenmişsiniz(çok güzel olabilir keşke bende gezebilsem) o etkiyle kalitesi oldukça düşük araçlara savunmada bulunuyorsunuz...

    Son olarak herkes istediğini alır doğru...Keşke arkadaş deseydiki aracımı aldım hayırlayın...Burda kötü yorum olmazdı ..
    Ama alacakmış gibi soru sorup....sonrada size dayıyacaksın hidrolik direksiyonu diyince işin rengi değişiyor....




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kal_sau
    ...
    Demek istediğim lütfen , yok çakma yok taklit demekten vageçin.Bırakın adamlar yapsın.Bizim yapamadığımız yapabiliyor Çinliler bırakın yapsın.Siz çakma desenizde yine yapıyorlar.

    DEVRİM seri üretime girmiş olsaydı.Başka bir milletin ''DEVRİM'' çakma taklit,Türk malı dandik, teneke, hayatta alınmaz denmesinden hoşlanırmıydınız?


    Sn. Kal_sau,
    üzülerek belirtiyorum ki, argümanlariniz bir kismi alakasız ve konu dışı. Kalani ise tam tersine konuyu özünden saptırmaya yönelik vurkaç manevralari niteliğinde.

    Ne demek istediğimi sizin yaptığınız gibi madde madde açıklamama izin verin. Ki ben de madde madde yazı yazmayı her zaman tercih ederim, bilgi ve fikrinizi daha anlaşılır biçimde yansıtmış olursunuz böylelikle.


    [1] 1961'deki DEVRIM arabalariyla 2009 yilinin ÇÇÇ'lerini ayni kefeye koymakla, DEVRIM arabalarina alinterini, bilgi ve becerisini, el emegini ve beynini akitan TÜRK MÜHENDISLERINE en büyük saygisizligi yaptiginizin farkinda misiniz?

    [2] Siz Belçika'nin Gent, Ispanya'nin Valencia, Almanya'nin Rüsselsheim, Köln, Wolfsburg, Ingolstadt, Emden ve Mosel sehirlerindeki hangi otomobil fabrikasini gezdiniz peki?

    Avrupa'dakileri geçtim, siz Türkiye'nin gururu hangi FORD fabrikasindan içeri kimliginizi birakip da girdiniz? Tamamen Türk kadin ve erkek otomotiv emekçilerinin ve Türk mühendislerinin sonsuz özverili gayretleri ile yillarca üst üstüste dünyanin en verimli Ford fabrikasi seçilen Türkiye Cumhuriyeti sinirlari içindeki hangi tesisleri gezip gördünüz de bizlere "Gidin $anghay'a, gezin Çin fabrikalarini!" diye yol gösterebiliyorsunuz?

    [3] Ford Otosan Gölcük fabrikasinda üretilen elektrik motorlu hibrid Ford Connect'lerin binek versiyonlarinin New York'taki eskiyen taksilerin yerini alacagini herhangi bir Çin gazete veya dergisinden okumus muydunuz? Shangay basininda yazildi, çizildi mi bu haber?

    [4] Yerli üretim 2. el FORD ve FIAT TOFAS hafif ticari araçlari dururken, sirf ucuz fiyatla giris yaptilar diye Çin mali Geely (jel) ve Chery (kiraz) araçlari göklere çikararak, Türk halkini hafif ve agir ticari araç üretimine dayanan Türk otomotiv sektörünü sabote etmeye cagirdiginizin farkina misiniz?

    [5] Aldiginiz Lenovo dizüstü bilgisayariniz ilk Service Pack 3 güncellemesinde crash ederse eger cold reboot eder, bilgisayarinizi yeniden çalistirirsiniz. Peki Chery veya Geely marka bir araba, en sik rastlanan çarpisma hizi 50 km/h'de soför kabinini arka koltuklara kavusturdugunda arabayi hangi dügmesinden reset edeceksiniz? Bu araçlarda CTRL+ALT+DELETE tus kombinasyonu aracin neresine konuslandirilmistir?

    [6] Bir zamanlar ülkemizde balya balya taklit LACOSTE ve LEVI'S üretilirdi. Bugüne kadar yurtdisindaki hangi sanal veya gerçek platformda bu ürünlerin aslinda taklit olmadigini dile getirdiniz? Kaç defa AB ülkelerinin vatandaslarina, Türk mali taklit Lacoste giymeleri, taklit Lacoste'lari hor görmemeleri, Türkiye'ye haksizlik yapmamalari konusunda telkinlerde bulundunuz?


    Ben Çin üretimi kaliteli Avrupa arabalariyla Chery Tiggo vb. Çin mali araçlari kiyaslarken de yazmistim ilgili konuya. Buraya bir kez daha yapistiriyorum yazdiklarimi, tarafinizdan da okunmasini bilhassa elzem gördügüm için.

    Eminim simdi kafanizda bana verecek tonla cevabiniz olusmustur, içinizden Düden selalesi gibi akip geçiyordur.
    Kolay gelsin. Esen kalin, serin kalin Sn. Kal_sau.

    quote:

    Orjinalden alıntı: LagrangePasha

    Çin'de üretilmis 1.8 TSI VW Passat'i kosa kosa alirim Çin'deki satis fiyatlarina satilsa. Keza, gene Çin'de üretilen ve D/E segmentinin en uzun arabasi olan (neredeyse 5 m boyunda) yeni Volvo S60 için de bu düsüncem geçerli. 1.6 turbo dizel motorlu Volvo S60'lar Türkiye'ye Volvo markasi ile gelirse bir gün, hiç tereddüt etmem. Çünkü bilirim ki, Isveçliler de Isveç'te ayni arabayi, ayni motoru, ayni saseyi alip ona binecekler.

    ANCAK:
    2008 Pekin Olimpiyatlarinda Çin'de yasayan 58 degisik entik kökenli halki temsilen podyuma çikartilip ellerine bayrak tutusturulan 58 çocugun aslinda degisik halklarin temsilcisi degil, 58'inin de Çinli oldugu gerçegi bir yanda,

    olimpiyat açilis töreninde Çinli organizasyon komitesinin, surati pek sirin, lakin sesi de bir o kadar bet bir kiz çocuguna, surati pek o kadar da sirin olmayan, ama kadife bülbül sesli bir kiz çocugu tarafindan playback yaptirmasi gerçegi diger bir yanda iken,

    kimse Çin arabalarini almayanlari irkçilikla suçlayamaz. Irkçilikla suçlanmasi gereken birisi varsa, o da:

    Tibetli kadinlari zorla kisirlastiran ve kisirlastirilmayanlari kürtaja zorlayan,

    BBC'ye, Google'a ve Yahoo!'ya dahi sansürün her türlüsünü uygulayan,

    Sincan / Bati Türkistan'daki Uygur Türkü soydaslarimiza her türlü zulmü yapan,

    onlara asilimilasyon çerçevesinde etnik temizlik uygulayan,

    Tayvan'da yasayan kendi soydaslarini sürekli tehdit altinda tutan Kizil Kapitalist Çin hükümetidir.

    Ne demisim yukarida? Zamanla Çinliler de arz / talep dengesi içinde kaliteli ve saglam arabalar üreteceklerdir. Bu belki 2009 yili içinde dahi gerçeklesebilir. Hyundai i30'un Euro NCAP'ta halen 4 yildizda kaldigini, Honda Civic'in bugün bile 4 yildiz, Accord'un ise ancak 2008 sonunda 5 yildiz alabildigini, 2004 üretimi önceki kasanin 4 yildizda kaldigini unutmayin lütfen.

    Chery de gün gelecek 4 ve 5 yildizi alacaktir EURO NCAP ve U.S. IIHS testlerinde. Ama su anki durum boyle degil.

    L.P.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kal_sau

    Benim tepkim Çinde yapılan yada Çinlilere karşı yapılan önyargılar.Bilip bilmeden yapılan yorumlar.Çinlileri hala bisiklete binen insan topluluğu zannedip, dogmatik düşücenleri değiştirmekte direnenlerdir.Çinde üretilen bilgisayarların çoğu Çin mühendisliğinin ürünleridir.Hp,Asus, Gigabyte gibi dünya devlerinin fason olarak ürettikleri fabrikalar hep Çindedir.Ayrıca kısa süre önce bir bilgisayar devi IBM hisslerin çoğunu Çinli Lenavo şirketine satmıştır.Anakart üretim ve mikro işlemci pazarında Çinde üretim yapan çok ama çok şirket vardır.Sony, Lg ,Samsung gibi elektronik devler üretimlerinin büyük bir kısmını Çinde gerçekleştirmektedirler.Ayrıca Çinde yerel firmalar özellikle network cihazlarında büyük pazar payına sahiptir.( Mesala TPlink) Yukarda sayılan ürünlerin geliştirmesinde Çinli mühendislerin payı vardır.

    Merak etmeyin Çin malı ürünle Çin mühendisliğini ayrıcabilcek bilgiye sahibim.

    Fakat yine söyliyorum dileyen kişi istediğ ürünü almakta sertbesttir.Kimse kişiyi yargılayamaz yada suclayamaz.Saygı duymamız gerekir.Sonuçta taşınan ''CAN'' kişinindir ve onu ilgilendirir.




    Elektronik, otomotiv, yan sanayi vsvs gibi sektörlerin Çinde üretimini yapması neden sizce?
    Ciddi ciddi teknolojisinin yüksek oluşu yüzünden olduğuna mı inanıyorsunuz?
    Ekonomi bilginiz var mıdır sizin?
    ya da arada sırada gazete falan okur musunuz?
    Çindeki insanların gelirleri hakkında bir bilginiz var mıdır?



    Ücretler aylık yasal asgari ücret olan 54 $'ın altındadır. Fabrikalarda temel ücret ayda 37 $'dır. İmalat sanayiinde saat ücreti 0,60 $'dır..!!!

    Rekabetin bol olduğu piyasada ancak fiyatları aşağı çekerek rekabet edebilirsiniz rakiplerinizle..

    Japonyada aylık 7000usd vererek mi bir işçi çalıştırırsınız, yoksa çinde 37usd vererek mi..

    Şimdi anladınız umarım neden Çinde Kaliteli markaların üretim merkezleri kurduklarını!!

    Diğer bir konu da Çinli mühendisler kendilerini sadece yapılmış olan bir ürünü kopyalamak konusunda yetiştirmişlerdir.




    quote:

    Orjinalden alıntı: kal_sau
    Ispatlamınızı önemle istiyorum.Lütfen ıspatlayın.Test ettiğiniz araba Geely Echo lütfen bu arabayı bir daha o yokuşta test edin


    Bu konuda ciddi misin? velev ki haklı çıktık.. araba devrildi.. paramparça.. sonra?
    şaka mı yapıyorsun.. kafa mı buluyorsun.. böyle bir şeyin ispatı mı olur.. hem de aynı yokuşta test edecekmişiz!..
    çok istiyorsan buyur sen yap o testi.. buradan atlarsan ölmezsin, inanmıyorsan atla diyorsun.. kendin neden atlamıyorsun oradan? cidden komiksin!!!

    eğer o euroncap testlerinin görüntülerini izleyerek bile bile hala o kola kutularına binenlere de üstün cesaretlerinden dolayı tebrik ediyorum..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AXAPTA -- 2 Nisan 2009; 21:49:43 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: LagrangePasha

    quote:

    Orjinalden alıntı: kal_sau
    ...
    Demek istediğim lütfen , yok çakma yok taklit demekten vageçin.Bırakın adamlar yapsın.Bizim yapamadığımız yapabiliyor Çinliler bırakın yapsın.Siz çakma desenizde yine yapıyorlar.

    DEVRİM seri üretime girmiş olsaydı.Başka bir milletin ''DEVRİM'' çakma taklit,Türk malı dandik, teneke, hayatta alınmaz denmesinden hoşlanırmıydınız?


    Sn. Kal_sau,
    üzülerek belirtiyorum ki, argümanlariniz bir kismi alakasız ve konu dışı. Kalani ise tam tersine konuyu özünden saptırmaya yönelik vurkaç manevralari niteliğinde.

    Ne demek istediğimi sizin yaptığınız gibi madde madde açıklamama izin verin. Ki ben de madde madde yazı yazmayı her zaman tercih ederim, bilgi ve fikrinizi daha anlaşılır biçimde yansıtmış olursunuz böylelikle.


    [1] 1961'deki DEVRIM arabalariyla 2009 yilinin ÇÇÇ'lerini ayni kefeye koymakla, DEVRIM arabalarina alinterini, bilgi ve becerisini, el emegini ve beynini akitan TÜRK MÜHENDISLERINE en büyük saygisizligi yaptiginizin farkinda misiniz?

    [2] Siz Belçika'nin Gent, Ispanya'nin Valencia, Almanya'nin Rüsselsheim, Köln, Wolfsburg, Ingolstadt, Emden ve Mosel sehirlerindeki hangi otomobil fabrikasini gezdiniz peki?

    Avrupa'dakileri geçtim, siz Türkiye'nin gururu hangi FORD fabrikasindan içeri kimliginizi birakip da girdiniz? Tamamen Türk kadin ve erkek otomotiv emekçilerinin ve Türk mühendislerinin sonsuz özverili gayretleri ile yillarca üst üstüste dünyanin en verimli Ford fabrikasi seçilen Türkiye Cumhuriyeti sinirlari içindeki hangi tesisleri gezip gördünüz de bizlere "Gidin $anghay'a, gezin Çin fabrikalarini!" diye yol gösterebiliyorsunuz?

    [3] Ford Otosan Gölcük fabrikasinda üretilen elektrik motorlu hibrid Ford Connect'lerin binek versiyonlarinin New York'taki eskiyen taksilerin yerini alacagini herhangi bir Çin gazete veya dergisinden okumus muydunuz? Shangay basininda yazildi, çizildi mi bu haber?

    [4] Yerli üretim 2. el FORD ve FIAT TOFAS hafif ticari araçlari dururken, sirf ucuz fiyatla giris yaptilar diye Çin mali Geely (jel) ve Chery (kiraz) araçlari göklere çikararak, Türk halkini hafif ve agir ticari araç üretimine dayanan Türk otomotiv sektörünü sabote etmeye cagirdiginizin farkina misiniz?

    [5] Aldiginiz Lenovo dizüstü bilgisayariniz ilk Service Pack 3 güncellemesinde crash ederse eger cold reboot eder, bilgisayarinizi yeniden çalistirirsiniz. Peki Chery veya Geely marka bir araba, en sik rastlanan çarpisma hizi 50 km/h'de soför kabinini arka koltuklara kavusturdugunda arabayi hangi dügmesinden reset edeceksiniz? Bu araçlarda CTRL+ALT+DELETE tus kombinasyonu aracin neresine konuslandirilmistir?

    [6] Bir zamanlar ülkemizde balya balya taklit LACOSTE ve LEVI'S üretilirdi. Bugüne kadar yurtdisindaki hangi sanal veya gerçek platformda bu ürünlerin aslinda taklit olmadigini dile getirdiniz? Kaç defa AB ülkelerinin vatandaslarina, Türk mali taklit Lacoste giymeleri, taklit Lacoste'lari hor görmemeleri, Türkiye'ye haksizlik yapmamalari konusunda telkinlerde bulundunuz?


    Ben Çin üretimi kaliteli Avrupa arabalariyla Chery Tiggo vb. Çin mali araçlari kiyaslarken de yazmistim ilgili konuya. Buraya bir kez daha yapistiriyorum yazdiklarimi, tarafinizdan da okunmasini bilhassa elzem gördügüm için.

    Eminim simdi kafanizda bana verecek tonla cevabiniz olusmustur, içinizden Düden selalesi gibi akip geçiyordur.
    Kolay gelsin. Esen kalin, serin kalin Sn. Kal_sau.

    quote:

    Orjinalden alıntı: LagrangePasha

    Çin'de üretilmis 1.8 TSI VW Passat'i kosa kosa alirim Çin'deki satis fiyatlarina satilsa. Keza, gene Çin'de üretilen ve D/E segmentinin en uzun arabasi olan (neredeyse 5 m boyunda) yeni Volvo S60 için de bu düsüncem geçerli. 1.6 turbo dizel motorlu Volvo S60'lar Türkiye'ye Volvo markasi ile gelirse bir gün, hiç tereddüt etmem. Çünkü bilirim ki, Isveçliler de Isveç'te ayni arabayi, ayni motoru, ayni saseyi alip ona binecekler.

    ANCAK:
    2008 Pekin Olimpiyatlarinda Çin'de yasayan 58 degisik entik kökenli halki temsilen podyuma çikartilip ellerine bayrak tutusturulan 58 çocugun aslinda degisik halklarin temsilcisi degil, 58'inin de Çinli oldugu gerçegi bir yanda,

    olimpiyat açilis töreninde Çinli organizasyon komitesinin, surati pek sirin, lakin sesi de bir o kadar bet bir kiz çocuguna, surati pek o kadar da sirin olmayan, ama kadife bülbül sesli bir kiz çocugu tarafindan playback yaptirmasi gerçegi diger bir yanda iken,

    kimse Çin arabalarini almayanlari irkçilikla suçlayamaz. Irkçilikla suçlanmasi gereken birisi varsa, o da:

    Tibetli kadinlari zorla kisirlastiran ve kisirlastirilmayanlari kürtaja zorlayan,

    BBC'ye, Google'a ve Yahoo!'ya dahi sansürün her türlüsünü uygulayan,

    Sincan / Bati Türkistan'daki Uygur Türkü soydaslarimiza her türlü zulmü yapan,

    onlara asilimilasyon çerçevesinde etnik temizlik uygulayan,

    Tayvan'da yasayan kendi soydaslarini sürekli tehdit altinda tutan Kizil Kapitalist Çin hükümetidir.

    Ne demisim yukarida? Zamanla Çinliler de arz / talep dengesi içinde kaliteli ve saglam arabalar üreteceklerdir. Bu belki 2009 yili içinde dahi gerçeklesebilir. Hyundai i30'un Euro NCAP'ta halen 4 yildizda kaldigini, Honda Civic'in bugün bile 4 yildiz, Accord'un ise ancak 2008 sonunda 5 yildiz alabildigini, 2004 üretimi önceki kasanin 4 yildizda kaldigini unutmayin lütfen.

    Chery de gün gelecek 4 ve 5 yildizi alacaktir EURO NCAP ve U.S. IIHS testlerinde. Ama su anki durum boyle degil.

    L.P.



    Yazdıklarınız üzerine ben tekrar yazıyorum.Çünkü maalesef vurgulamak istediğimiz noktayı kaçırmışssınız.

    1) Ben zaten Ford Otosan Gölcük fabrikasında ''KALİTE GÜVENCE DEPARTMANINDA '' uzun süre çalıştım.Sizinde bahsini geçtiğiniz o mühendislerin arasında bende yer aldım uzun süre.Ve Hergun İstanbul'dan İzmit Gölcük fabrikasına hergün giriş yaptım.Dolayısıyla en başta bunu belirtelim.Ford Otosan Fabrikasında görmediğm yada girmediğim herhangi bir yeri kalmadığını gururla söyleyebilirim.Paint Shop Area (Boyahane) , Body Shop ( Kaynaklı Gövde Kısmı) ve son olarak Assembly Shop Area ( Montaj Hattı) olmak üzere 3 ana bölümden oluşur Ford Otosan Gölcük Fabrikası.

    2) Ben Makine Mühendisyim ve neyin doğru neyin yanlış olduğunu kavrayabilcek bilgi ve deneyine sahip olduğumu düşünüyorum.

    3) Ya ben anlatamıyorum yada siz anlamamışsınız.Ben Devrimi, Çin arabaları ile kıyaslamıyorum yada kıyaslamadım.Belirtmek istediğim Devrim'i engellemek isteyen yada Devrim'i asla yapamayacağımızı iddaa eden zihniyet ile Çinliler asla araba yapamaz zihniyetnin aynı olduğunu vurgulamak ve anlatmak istedim.Sanırım siz anlamamışsınız.Çin arabaları taklit yada çakma olabilir ama Çinliler bir şekilde ''araba'' yapabiliyorlar.Ve bir şekilde bu işten para kazanıp milyonlarca insan karnını doyurabiliyor.Bizim gibi Devrim tarihin tozlu raflarına terk etmiyorlar.Anlaşılmama ihtimalini göze olarak son kez diyorum ki; Bugun Devrim seri üretime girmediyse , eziklik , kompleks , batı mallarına ve kültürüne duyulan doyumsuz özlem yüzünden girmemiştir.

    Çünkü o zamanlar kimse Türklerin sıfırdan araba yapabilceğine inanmıyordu.En milliyetçi geçininler bile Devrim için '' dandiktir o yaa diyordu'' o zamanlar.

    Bunun yanında bir Ford kültüründen gelen biri olarak Anadol gibi bir arabının yapımının ne denli zor olduğunu belirtmek isterim.Hala o araba için Dandik,adi Türk malı dediğnizi duyar gibiyim.Yada kimsenin aklına o zamanlar hava atmak uğrana Anadol almak gelmezdi.Ama o aranbının bütün difransiyeli, sanzuman kutusu ve dingilleri yerliydi.Kimse yüzüne bile bakmadı maalesef.Kağıttan araba mı olur dediler.Halbuki sac o zamanlar için pahalıydı.Ayrıca arabanın motoru sacın ağırlığını taşıyamıyordu.Sonradan öğrenildiki kaza anında fiber gövde kaza anında darbeyi emdiği için ölümler azalmıştı.Fakat kimsenin haberi bile olmadı.Peki sizin bunlardan haberiniz oldu mu?

    4) Tarihi konulara girmişsiniz madem bizde girelim.Çinlilerin Doğu Türkistan'da Türkleri asimile ettiklerini söylemişsiniz.Peki Batı çok mu masum.İngilizler 18 yüzyılda Çinlileri afyon ile uyutup Çin'i yıllarca sömürmedimi.Fransızlar yıllarca nukleer atıklarını afrikanın geri kalmış ülkerine postalamadımı.O çok sevdiğiniz İsvecliler 1980 li yıllara kadar İsvecte yaşayan Sami ırkına mensup kız cocuklarını kısarlaştırmadımı.İnsan hakları havarisi kesilen Danimarka neden Müslümanları aşağılayıp Hz Peygamberimizi aşağılayan krikatürlere izin verdi.Peki neden Almanya'da Türklerin çalıştığı restoranlar yada işyerleri faaili mehçul şekilde yanıyor.Neden Fransa , Türklüğü aşağılayan ve ülkenin bölünmez bütünlüğü ile ilgili olan ünlü 301. maddeyi değiştirmemezi isteyip aynı zamanda biz neden Fransa içinde ''ERMENİ SOYKIRIMI OLMAMIŞTIR'' diyemiyoruz.Dediğimizde neden bizi hapse atıyor.Neden yıllarca PKK terörünü destekleyen Almanya, Fransa ,İngiletere ve İtalya idi.PKK ile savaşmak istediğimizde neden O ÇOK SEVDİĞİNİZ AVRUPALILAR BİZE SİLAHLARINI SATMAYIP NEDEN PKKYA SATTILAR.30.000 insanımızı öldüren PKK nın kullandığı silahlar neden HEP AVRUPADAN geliyordu?

    Sn Üye Kurtuluş Savaşını unuttunuz mu.Batılların ülkemizi işgal etmek istediği o günleri ve hala o istekle yanıp tutuştuğundan haberiniz var mı?

    Ayrıca Bildiğimiz roketiÇinlilerin tarihte barutu ilk bulan ve kağıdı ilk icad eden. ilk keşfeden medeniyet olduğundan haberiniz var mı?

    Sayın üye yukarda yazılanlardan HABERİNİZ VAR MI? VARSA NEDİR SİZİN BU BATI HAYRANLIĞINIZ?

    5) Demişsiniz ki sobote ettiğimi söylemişsiniz.Aksine ben tüketiciyi düşünüyorum.Yıllarca batı, rekabettin olmadığı dönemlerde yüksek fiyattan ülkemizde arabalarını satmıştır.Batı lobisi öylesine etkisini altına almıştır ki ülkemizi, Türkiye'de sırf bu yüzden demiryolları ve denizyolları gelişememiştir.Sevgili üye siz bahsettiğiniz şehirlerde kamyon üzerinde sebze yada yük taşındığını gördünüzmü? Batı sırf kendi çıkarı için alternatif ulaşım araçlarını geliştirmemiştir.1980 lerde hatırlayınız Demiryolları için ''KOMÜNİST İŞİ ARTIK O DEMİRLER'' demişti bir büyüğümüğüz MERCEDESİ'NİN içinde.Yıllarca Türkiye sömürülmüştür.Fakat şimdi Çinlilerin girmeyisiyle batı telaşa kapılmış ve çareler aramaya başlamıştır.Bunun en güzel örneğide E-NCAP denilen oyundur.Batı, Çinlileri alt etmek için Çin ürünlerinin sürekli güvensiz olduğununun propagandasını yapmaktadır.Geçmişte Afyonla uyutan zihniyetin bugun E-Ncap'i bir propaganda aracı kullanması hayli yüksek bir ihtimal değilmidir sizce sevgili ÜYE?

    Son olarak Çinlilerin 30 yılda bu noktaya gelmeleri sizce başarı değilmidir.Şapkamızı önümüze çıkırap düşünmemiz gerektiğini ve sorgulamamız gerekmez mi? Balık hafızalı olmamamız gerekmezmidir.

    NOT:Çin ekonomisi bugun dünyanın en büyük 3. ekonomisidir.Amerikayı finanse eden.Amerikan tahvileri ve bonolarını en fazla yatırım yapan ülke ÇİNDİR. Dalga geçtiğimiz ÇİN , 1 TRİLYON dolar nakit parasıyla elinde dolar rezervi en büyük olan ülkelerin başında gelmektedir.Amerika YUAN'ın değerini arttırması için Çin'e baskı yapmaktadır.Çin ise elindeki 1 Trılyon doları bozdurmakla AMERİKA' yı tehdit etmektedir.Çin'de üretilen malların ve hizmetlkerin ekonmik büyüklüğü 1.5 trılyon dolardır.

    GSMH= 1.5 TRİLYON$


    Saygılarımla.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: enginu

    quote:

    Orjinalden alıntı: kal_sau

    Benim tepkim Çinde yapılan yada Çinlilere karşı yapılan önyargılar.Bilip bilmeden yapılan yorumlar.Çinlileri hala bisiklete binen insan topluluğu zannedip, dogmatik düşücenleri değiştirmekte direnenlerdir.Çinde üretilen bilgisayarların çoğu Çin mühendisliğinin ürünleridir.Hp,Asus, Gigabyte gibi dünya devlerinin fason olarak ürettikleri fabrikalar hep Çindedir.Ayrıca kısa süre önce bir bilgisayar devi IBM hisslerin çoğunu Çinli Lenavo şirketine satmıştır.Anakart üretim ve mikro işlemci pazarında Çinde üretim yapan çok ama çok şirket vardır.Sony, Lg ,Samsung gibi elektronik devler üretimlerinin büyük bir kısmını Çinde gerçekleştirmektedirler.Ayrıca Çinde yerel firmalar özellikle network cihazlarında büyük pazar payına sahiptir.( Mesala TPlink) Yukarda sayılan ürünlerin geliştirmesinde Çinli mühendislerin payı vardır.

    Merak etmeyin Çin malı ürünle Çin mühendisliğini ayrıcabilcek bilgiye sahibim.

    Fakat yine söyliyorum dileyen kişi istediğ ürünü almakta sertbesttir.Kimse kişiyi yargılayamaz yada suclayamaz.Saygı duymamız gerekir.Sonuçta taşınan ''CAN'' kişinindir ve onu ilgilendirir.




    Elektronik, otomotiv, yan sanayi vsvs gibi sektörlerin Çinde üretimini yapması neden sizce?
    Ciddi ciddi teknolojisinin yüksek oluşu yüzünden olduğuna mı inanıyorsunuz?
    Ekonomi bilginiz var mıdır sizin?
    ya da arada sırada gazete falan okur musunuz?
    Çindeki insanların gelirleri hakkında bir bilginiz var mıdır?



    Ücretler aylık yasal asgari ücret olan 54 $'ın altındadır. Fabrikalarda temel ücret ayda 37 $'dır. İmalat sanayiinde saat ücreti 0,60 $'dır..!!!

    Rekabetin bol olduğu piyasada ancak fiyatları aşağı çekerek rekabet edebilirsiniz rakiplerinizle..

    Japonyada aylık 7000usd vererek mi bir işçi çalıştırırsınız, yoksa çinde 37usd vererek mi..

    Şimdi anladınız umarım neden Çinde Kaliteli markaların üretim merkezleri kurduklarını!!

    Diğer bir konu da Çinli mühendisler kendilerini sadece yapılmış olan bir ürünü kopyalamak konusunda yetiştirmişlerdir.




    quote:

    Orjinalden alıntı: kal_sau
    Ispatlamınızı önemle istiyorum.Lütfen ıspatlayın.Test ettiğiniz araba Geely Echo lütfen bu arabayı bir daha o yokuşta test edin


    Bu konuda ciddi misin? velev ki haklı çıktık.. araba devrildi.. paramparça.. sonra?
    şaka mı yapıyorsun.. kafa mı buluyorsun.. böyle bir şeyin ispatı mı olur.. hem de aynı yokuşta test edecekmişiz!..
    çok istiyorsan buyur sen yap o testi.. buradan atlarsan ölmezsin, inanmıyorsan atla diyorsun.. kendin neden atlamıyorsun oradan? cidden komiksin!!!

    eğer o euroncap testlerinin görüntülerini izleyerek bile bile hala o kola kutularına binenlere de üstün cesaretlerinden dolayı tebrik ediyorum..






    Ispatlayamadığınız yada ıspatlanamayan birşeyi öne süremezsiniz.Bu ancak bilimde olur.Bilimde bunun adı teoridir.Madem ısptatlayamıyorsunuz o zaman lütfen kesin hükme varmayın.Yada ''bu araba devrilir demeyin''

    Bu arada bende size güleyim mi?




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.