Şimdi Ara

Garanti Süresi İçindeki Netbook Garanti Dışı Arıza ve Tamirat Süresi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
4
Cevap
0
Favori
979
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • İyi Günler. Benim sorum biraz karışık. 30.04.2009 tarihinde Exa'dan 745TL'ye aldığım bilgisayarı garanti süresi içinde iken arızalandığı için 14.01.2010 tarihinde Ankara Bahçelievler'deki Samsung servisine verdim. Bir hafta sonra aradılar ve ürünün kullanıcı hatasına bağlı arıza yaptığını 40TL karşılığında yapılacağını söylediler. Ben de sorun değil, bir an önce yapılsın yeter ki dedim. 33. iş gününde gittim 30 iş günü doldu, bedel iadesi istiyorum dedim. Karşımdaki kişiler 30 iş günü tamir süresinin sadece garanti içi aletlerde geçerli olduğunu söylediler. Bende verdikleri servis fişinin arkasındaki maddeyi gösterdim:

    12-Kullanım ömrü süresince, malın bakım ve/veya onarım süresi, garanti süresi içerisinde mala ilişkin arızanın servis istasyonuna bildirimi, garanti süresi dışında ise malın teslim tarihinden itibaren 30 iş gününü geçemez.

    Zaten mantıken bir ürün aldığınızda sadece malı değil, kullanım ömrü süresince size sağlanması gereken tamir hizmetini de satın almış oluyorsunuz. Ayrıca garanti süresi dolsa da veya arıza garanti dışı olsa da size azami bir tamir süresi belirtmeleri gerekir. Yoksa adamlar ürününüzü alıp 1 yıl tamir etmeden ellerinde tutabilirlerdi. Gördüğüm kadarıyla bu süre de yine 30 iş günü.
    Ayrıca ürünüm garanti dışında olsa da bu sürenin dolması koşulunda firma karşısında bazı haklarım olmalı ve ben bu hakların garanti dahilindeki cihazlardaki haklarım ile aynı olduğunu düşünüyorum. Yani bedel iadesi hakkımı kullanabilirim.
    Acaba buraya kadar doğru muyum? Sizce garanti dışı denilen bir ürün azami tamir süresini doldurusa bedel iadesi isteyebiliyor muyum?
    Ayrıca bugün 40. iş günü ve sabah Çankaya Kaymakamlığı'ndaki hakem heyetine gittim. Aksi bir şey söylemediler ama bu konuda onlar da çok bilgili değiller gibi geldi. Zaten önce bir arkadaş garanti dışıysa 30 iş günü olayı geçerli değil dedi. Yine belgenin arkasını gösterdim. Yanındakine sordu. O da eğer tamir edilebilecek ise 30 iş gününde yapacaklar dedi.
    En önemlisi bu konuda benim muhatabım kim? Ben kimi dava etmeliyim? Bugün dilekçe verecektim. Şikayet ettiğim firma/sağlayıcı kısmına Bahçelievler'deki servisin açık adını yazdım ".... eletronik bilişim.... servisi" şeklinde. Dilekçeyi vereceğim bey servis ücreti vermez. Aldığınız yeri veya ithalatçıyı yazacaksınız dedi. Ben de bugün hepsini aradım.(Exa Bilgisayar ve Koyuncu Elektronik) Herkes; servis, ücret talebi için bildirim yapacak. Bunun sonucunda paranızı Samsung ödeyecek dedi. Ben de adamların 444'lü çağrı merkezini aradım. Orası da aynı şeyi söyledi. Ancak bildirimler 3 haftada bir güncelleniyormuş. Kesin bir şey diyemedi. Servis bildirim yaptı mı yapmadı mı yoksa sadece süre mi kazanmaya çalışıyor bilmiyorum.
    Sonuç olarak ben dilekçemde "şikayetçi olduğunuz satıcı/sağlayıcı" kısmına kimi yazmalıyım? "Samsung Electronics" mi yazacağım? Bu hepsinden daha garip.
    Bu arada adamlar kalkıp da ben dilekçe veremeden bilgisayarı yaparsa hala şikayet hakkım var mı? 30 iş gününü geçirdiniz. Ben artık parasını istiyorum diyebilir miyim?
    Herkese vakit ayırdığı için teşekkürler. Yarın dilekçeyi vermek istiyorum. Acil cevap yazılabilirseniz sevinirim arkadaşlar. Sağolun.







  • aynıı sorundan bende uğraşıyorum tam tamına aynı sorun. pm attım ulaş bana yardımımız dokunur belki birbirimize..
  • bence ısrarcı olup demelisin. bende garanti dışında 30 ,iş günü geçerli omlaz diye bir tahmin yürütmüştüm ama yazıya göre seninde para talep etme hakkın var
  • Arkadaşlar ayın 5'inde tüketici haklarına dilekçemi verdim. Cumartesi dilekçeme karşı taraf olarak yazdığım ithalatçıdan aradılar. İşte evraklar eksik gitmiş oraya. Zaten öyle gideceğini tahmin etmiştim. Adamlar dilekçenin fotokopisini istiyorlardı ben de ekleri çektirmemiştim. Çok bunaldığım için daha fazla uğraşmak istemedim. Herneyse bekliyoruz artık sonucu. Şu paramı bir alsam da kurtulsam.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.