Şimdi Ara

FS 2004-FSX TEMEL EĞİTİM İLE İLGİLİ SORULAR CEVAPLAR (8. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
1.242
Cevap
19
Favori
154.884
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • En iyi ücretli 747 (FSX için) PMDG' nin yaptığı mıdır ? (model, kokpit, tepkiler, ayrıntı, detay,vs,vs) ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Silver_Sky -- 9 Nisan 2009; 18:38:08 >
  • ıls inişi ögtrenmek isteyen arkadaslar umarım bi nebze işinize yarar;
    http://www.izlesene.com/video/oyun-ils-inis-anlatimi-fsx/790693
    http://www.metacafe.com/watch/1047556//
  • Ben de aranıza yeni katıldım , biraz acemilikle birlikte ... Şimdilik oyundaki dersleri yaparak bir şeyler öğrenmeye çalışıyorum.. Buradan çok şey öğreneceğime eminim

    @muratalper1987

    Videolar için teşekkürler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: muratalper1987

    ıls inişi ögtrenmek isteyen arkadaslar umarım bi nebze işinize yarar;
    http://www.****/video/oyun-ils-inis-anlatimi-fsx/790693
    http://www.metacafe.com/watch/1047556//

    2. videodaki söylediklerini harfiyen yaptım, sinyal sesi geliyor ama uçak ne o yöne duğru manevra yapıyor nede kedi kedine iniyor ne yapmalıyım??




  • Öncelikle birinci sorum ;

     FS 2004-FSX TEMEL EĞİTİM İLE İLGİLİ SORULAR CEVAPLAR

     FS 2004-FSX TEMEL EĞİTİM İLE İLGİLİ SORULAR CEVAPLAR


    Bu kodları tam olarak nerede kullanacağız ?
  • ILS yaklaşma olanları açıklayayım..
    Runway ineceğin pistin adı..
    Örneğin 36R pisti için ILS yaklaşma kodu 111.30[nav1 e gireceksin],uçuş başı ise 355 headingi yani..Bu 355 i course bölümüne gireceksin..Heading ise sağ sola sapmanı sağlar..Örneğin 100 başta uçuyorsun 120 yaparsan 20 dereceklik bir dönüş gerçekleştirir..[Sağa Doğru]100'den 80 e düşürürsen 20 derecelik açıyla sola döner..
    Bildiğim kadarıyla apporoachlar ise nav 2 ye yazılıyor..Pistin mesefesini gösteriyor yani ben onun için kullanıyorum..
  • Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim ...
  • arkadaşlar videoda 358'i course bölümüne yazıyor ben de öyle yaptım uçak inmedi fakat şimdi heading bölümünede yazdım normal bir şekilde kendi kendine indi
  • Hocam aklım karıştı şimdi ILS kodunu Heading'e mi yazıyoruz Course 'a mı ?
  • Course yazarsan ILS indirmede ona göre konumlandırır..Fkat headinge yazar HDG tuşunu aktif edersen uçak o başta uçar..Yani Nav'a dan sinyal aldığında uçak pistin başını kendi ayarlıyor..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: o-z-a-n kaptan

    arkadaşlar videoda 358'i course bölümüne yazıyor ben de öyle yaptım uçak inmedi fakat şimdi heading bölümünede yazdım normal bir şekilde kendi kendine indi



    Demek ki uçağı ILS ile değil, manuel şekilde indirmişsiniz

    ILS inişte NAV tuşuna bastıktan sonra artık Heading değeriyle oynanmaz. Gerçi oynansa da birşey değişmez çünkü HDG ışığı sönyüro zaten.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ordinarious


    quote:

    Orjinalden alıntı: o-z-a-n kaptan

    arkadaşlar videoda 358'i course bölümüne yazıyor ben de öyle yaptım uçak inmedi fakat şimdi heading bölümünede yazdım normal bir şekilde kendi kendine indi



    Demek ki uçağı ILS ile değil, manuel şekilde indirmişsiniz

    ILS inişte NAV tuşuna bastıktan sonra artık Heading değeriyle oynanmaz. Gerçi oynansa da birşey değişmez çünkü HDG ışığı sönyüro zaten.

    arkadaşlar ben her ikisinede yazdım uçak ilk piste gitti sonra vor lock tan app'ye geçtim uçak alçalmadı kendi kendine ama pistin tam ortasına doğru gitti ben alçaltarak indirdim videodakindekileride yaptım sizce eksik olan ne?

    not:heading tuşuda aktifti

    edit: uçaklarla nasıl kargo taşınıyor?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -Sniper- -- 12 Nisan 2009; 17:15:34 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: o-z-a-n kaptan

    quote:

    Orjinalden alıntı: Ordinarious


    quote:

    Orjinalden alıntı: o-z-a-n kaptan

    arkadaşlar videoda 358'i course bölümüne yazıyor ben de öyle yaptım uçak inmedi fakat şimdi heading bölümünede yazdım normal bir şekilde kendi kendine indi



    Demek ki uçağı ILS ile değil, manuel şekilde indirmişsiniz

    ILS inişte NAV tuşuna bastıktan sonra artık Heading değeriyle oynanmaz. Gerçi oynansa da birşey değişmez çünkü HDG ışığı sönyüro zaten.

    arkadaşlar ben her ikisinede yazdım uçak ilk piste gitti sonra vor lock tan app'ye geçtim uçak alçalmadı kendi kendine ama pistin tam ortasına doğru gitti ben alçaltarak indirdim videodakindekileride yaptım sizce eksik olan ne?

    not:heading tuşuda aktifti

    edit: uçaklarla nasıl kargo taşınıyor?

    piste 20 mil kala atc nin söylediği irtifada app ye geçerseniz 10-15 mil kala alt ışığı sönüp uçak kendi kendine inmeye başlayacaktır..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: o-z-a-n kaptan
    arkadaşlar ben her ikisinede yazdım uçak ilk piste gitti sonra vor lock tan app'ye geçtim uçak alçalmadı kendi kendine ama pistin tam ortasına doğru gitti ben alçaltarak indirdim videodakindekileride yaptım sizce eksik olan ne?

    not:heading tuşuda aktifti



    Muhtemel sebepler

    1- Gereğinden yüksek veya alçak irtifada yaklaşmışsınız piste
    2- Nav1'e yanlış frekans girmişsiniz
    3- Nav-Gps switch düğmesi Gps'te kalmış (Nav'da olması gerekiyor)
    4- Hdg ışığı sönmeden App'ye başmışsınız (bundan emin değilim denemedim)

    Herhangi biri olabileceği gibi hepsi de olabilir. Tek başına ilk yazdığım sebep olamaz çünkü heading ışığı da sönmemiş. İrtifa ALT ile alakalı. ALT ışığı sönmeyip de uçak hiç alçalmıyorsa irtifanızda problem vardır. Pistin ortalanmasının sebebi sizin manuel olarak heading değiştirmeniz olmuş. Normalde Nav veya Vor Lock tuşuna basıldıktan sonra uçak dönmeye başlarken Heading ışığı söner ve bu andan sonra siz Headinge ne yazarsanız yazın birşey değişmez, devre dışı kalmıştır artık çünkü..

    Umarım yardımcı olmuşumdur..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ordinarious -- 12 Nisan 2009; 22:11:26 >




  • alçalma ile ilgili benimde sorum olacak

    bombardier ile hiç bir sorunum olmamasına karşı
    boeing ile ILS kullanırken çoğunlukla sorunla karşılaşıyorum

    tekrar sormak isterim
    NAV1 : ILS
    NAV2 : VOR

    heading yaklaşım açısı 30 ve 20 ml kala kapatılıp app açılıyor ve pistin ortalalanmasını izliyorum rotanın belirttiği yükseklikte
    ve kendi haline bırakıyorum ( hız ve flap ayarları bana ait)

    bi kaç deneme yaptım ama iyice kafam karıştı
  • :)
    747
    yine çakıldım
    bi yerde hatalıyım
    çözemiyorum yaa
    kafayı sıyırcam
  • bi sorunum daha var
    sorayım sorayım diyordum hep ihmal ettim
    bende kneeboard açıldığı zaman yazıları okuyacağım satırlar hep siyah görünüyor
    nerden kaynaklanıyor olablir acaba
  • quote:

    Orjinalden alıntı: joseph1979

    :)
    747
    yine çakıldım
    bi yerde hatalıyım
    çözemiyorum yaa
    kafayı sıyırcam


    Hatalı olduğun nokta 747 kullanmak.

    Bu işe gerçekten hevesiniz varsa daha ufak uçaklardan başlayın, kendinizi geliştirmekte çok faydası olacaktır. Ufak uçaktan kastım cessna 172.

    Emekleden koşulmaz değil mi?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ordinarious

    quote:

    Orjinalden alıntı: o-z-a-n kaptan
    arkadaşlar ben her ikisinede yazdım uçak ilk piste gitti sonra vor lock tan app'ye geçtim uçak alçalmadı kendi kendine ama pistin tam ortasına doğru gitti ben alçaltarak indirdim videodakindekileride yaptım sizce eksik olan ne?

    not:heading tuşuda aktifti



    Muhtemel sebepler

    1- Gereğinden yüksek veya alçak irtifada yaklaşmışsınız piste
    2- Nav1'e yanlış frekans girmişsiniz
    3- Nav-Gps switch düğmesi Gps'te kalmış (Nav'da olması gerekiyor)
    4- Hdg ışığı sönmeden App'ye başmışsınız (bundan emin değilim denemedim)

    Herhangi biri olabileceği gibi hepsi de olabilir. Tek başına ilk yazdığım sebep olamaz çünkü heading ışığı da sönmemiş. İrtifa ALT ile alakalı. ALT ışığı sönmeyip de uçak hiç alçalmıyorsa irtifanızda problem vardır. Pistin ortalanmasının sebebi sizin manuel olarak heading değiştirmeniz olmuş. Normalde Nav veya Vor Lock tuşuna basıldıktan sonra uçak dönmeye başlarken Heading ışığı söner ve bu andan sonra siz Headinge ne yazarsanız yazın birşey değişmez, devre dışı kalmıştır artık çünkü..

    Umarım yardımcı olmuşumdur..

    2-3-4 doğru yaptığıma eminim fakat 1. doğru değil sanırım çünkü 8-10 mil kala yanlışlıkla 2500'e falan tırmandım budan olabilir yardım için sağol




  • quote:

    Orjinalden alıntı: o-z-a-n kaptan


    quote:

    Orjinalden alıntı: Ordinarious

    quote:

    Orjinalden alıntı: o-z-a-n kaptan
    arkadaşlar ben her ikisinede yazdım uçak ilk piste gitti sonra vor lock tan app'ye geçtim uçak alçalmadı kendi kendine ama pistin tam ortasına doğru gitti ben alçaltarak indirdim videodakindekileride yaptım sizce eksik olan ne?

    not:heading tuşuda aktifti



    Muhtemel sebepler

    1- Gereğinden yüksek veya alçak irtifada yaklaşmışsınız piste
    2- Nav1'e yanlış frekans girmişsiniz
    3- Nav-Gps switch düğmesi Gps'te kalmış (Nav'da olması gerekiyor)
    4- Hdg ışığı sönmeden App'ye başmışsınız (bundan emin değilim denemedim)

    Herhangi biri olabileceği gibi hepsi de olabilir. Tek başına ilk yazdığım sebep olamaz çünkü heading ışığı da sönmemiş. İrtifa ALT ile alakalı. ALT ışığı sönmeyip de uçak hiç alçalmıyorsa irtifanızda problem vardır. Pistin ortalanmasının sebebi sizin manuel olarak heading değiştirmeniz olmuş. Normalde Nav veya Vor Lock tuşuna basıldıktan sonra uçak dönmeye başlarken Heading ışığı söner ve bu andan sonra siz Headinge ne yazarsanız yazın birşey değişmez, devre dışı kalmıştır artık çünkü..

    Umarım yardımcı olmuşumdur..

    2-3-4 doğru yaptığıma eminim fakat 1. doğru değil sanırım çünkü 8-10 mil kala yanlışlıkla 2500'e falan tırmandım budan olabilir yardım için sağol


    ILS ile iniyor olsaydınız Otopilottan çıkmadıkça irtifanızı değiştiremezsiniz..Büyük ihtimalle localizeri yakalayamamışsınızdır.




  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.