Bildirim
FS 2004-FSX TEMEL EĞİTİM İLE İLGİLİ SORULAR CEVAPLAR (8. sayfa)
Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü

Giriş
Mesaj
-
-
ıls inişi ögtrenmek isteyen arkadaslar umarım bi nebze işinize yarar;
http://www.izlesene.com/video/oyun-ils-inis-anlatimi-fsx/790693
http://www.metacafe.com/watch/1047556//_____________________________ -
Ben de aranıza yeni katıldım , biraz acemilikle birlikte ... Şimdilik oyundaki dersleri yaparak bir şeyler öğrenmeye çalışıyorum.. Buradan çok şey öğreneceğime eminim
@muratalper1987
Videolar için teşekkürler._____________________________ -
quote:
Orjinalden alıntı: muratalper1987
ıls inişi ögtrenmek isteyen arkadaslar umarım bi nebze işinize yarar;
http://www.****/video/oyun-ils-inis-anlatimi-fsx/790693
http://www.metacafe.com/watch/1047556//
2. videodaki söylediklerini harfiyen yaptım, sinyal sesi geliyor ama uçak ne o yöne duğru manevra yapıyor nede kedi kedine iniyor ne yapmalıyım??_____________________________ Gözdeki ferler, söndü fenerler, yandı karanlık...
-
Öncelikle birinci sorum ;
Bu kodları tam olarak nerede kullanacağız ?_____________________________ -
ILS yaklaşma olanları açıklayayım..
Runway ineceğin pistin adı..
Örneğin 36R pisti için ILS yaklaşma kodu 111.30[nav1 e gireceksin],uçuş başı ise 355 headingi yani..Bu 355 i course bölümüne gireceksin..Heading ise sağ sola sapmanı sağlar..Örneğin 100 başta uçuyorsun 120 yaparsan 20 dereceklik bir dönüş gerçekleştirir..[Sağa Doğru]100'den 80 e düşürürsen 20 derecelik açıyla sola döner..
Bildiğim kadarıyla apporoachlar ise nav 2 ye yazılıyor..Pistin mesefesini gösteriyor yani ben onun için kullanıyorum.._____________________________
Turkish Virtual Flight Pilot
ASUS TUF GAMING B550M-E WIFI | Ryzen 7 5700x | MSI Mag Forge A650BN 650W | CORSAIR VENGEANCE RGB RT 32GB (2X16GB) CL16 | Samsung 980 PRO
Macbook Pro | Samsung EVO 250GB | 16GB Ram
-
Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim ... _____________________________ -
arkadaşlar videoda 358'i course bölümüne yazıyor ben de öyle yaptım uçak inmedi fakat şimdi heading bölümünede yazdım normal bir şekilde kendi kendine indi _____________________________ Gözdeki ferler, söndü fenerler, yandı karanlık... -
Hocam aklım karıştı şimdi ILS kodunu Heading'e mi yazıyoruz Course 'a mı ? _____________________________ -
Course yazarsan ILS indirmede ona göre konumlandırır..Fkat headinge yazar HDG tuşunu aktif edersen uçak o başta uçar..Yani Nav'a dan sinyal aldığında uçak pistin başını kendi ayarlıyor.. _____________________________
Turkish Virtual Flight Pilot
ASUS TUF GAMING B550M-E WIFI | Ryzen 7 5700x | MSI Mag Forge A650BN 650W | CORSAIR VENGEANCE RGB RT 32GB (2X16GB) CL16 | Samsung 980 PRO
Macbook Pro | Samsung EVO 250GB | 16GB Ram
-
quote:
Orjinalden alıntı: o-z-a-n kaptan
arkadaşlar videoda 358'i course bölümüne yazıyor ben de öyle yaptım uçak inmedi fakat şimdi heading bölümünede yazdım normal bir şekilde kendi kendine indi
Demek ki uçağı ILS ile değil, manuel şekilde indirmişsiniz
ILS inişte NAV tuşuna bastıktan sonra artık Heading değeriyle oynanmaz. Gerçi oynansa da birşey değişmez çünkü HDG ışığı sönyüro zaten._____________________________
-
quote:
Orjinalden alıntı: Ordinarious
quote:
Orjinalden alıntı: o-z-a-n kaptan
arkadaşlar videoda 358'i course bölümüne yazıyor ben de öyle yaptım uçak inmedi fakat şimdi heading bölümünede yazdım normal bir şekilde kendi kendine indi
Demek ki uçağı ILS ile değil, manuel şekilde indirmişsiniz
ILS inişte NAV tuşuna bastıktan sonra artık Heading değeriyle oynanmaz. Gerçi oynansa da birşey değişmez çünkü HDG ışığı sönyüro zaten.
arkadaşlar ben her ikisinede yazdım uçak ilk piste gitti sonra vor lock tan app'ye geçtim uçak alçalmadı kendi kendine ama pistin tam ortasına doğru gitti ben alçaltarak indirdim videodakindekileride yaptım sizce eksik olan ne?
not:heading tuşuda aktifti
edit: uçaklarla nasıl kargo taşınıyor?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -Sniper- -- 12 Nisan 2009; 17:15:34 >_____________________________ Gözdeki ferler, söndü fenerler, yandı karanlık...
-
quote:
Orjinalden alıntı: o-z-a-n kaptan
quote:
Orjinalden alıntı: Ordinarious
quote:
Orjinalden alıntı: o-z-a-n kaptan
arkadaşlar videoda 358'i course bölümüne yazıyor ben de öyle yaptım uçak inmedi fakat şimdi heading bölümünede yazdım normal bir şekilde kendi kendine indi
Demek ki uçağı ILS ile değil, manuel şekilde indirmişsiniz
ILS inişte NAV tuşuna bastıktan sonra artık Heading değeriyle oynanmaz. Gerçi oynansa da birşey değişmez çünkü HDG ışığı sönyüro zaten.
arkadaşlar ben her ikisinede yazdım uçak ilk piste gitti sonra vor lock tan app'ye geçtim uçak alçalmadı kendi kendine ama pistin tam ortasına doğru gitti ben alçaltarak indirdim videodakindekileride yaptım sizce eksik olan ne?
not:heading tuşuda aktifti
edit: uçaklarla nasıl kargo taşınıyor?
piste 20 mil kala atc nin söylediği irtifada app ye geçerseniz 10-15 mil kala alt ışığı sönüp uçak kendi kendine inmeye başlayacaktır.._____________________________
-
quote:
Orjinalden alıntı: o-z-a-n kaptan
arkadaşlar ben her ikisinede yazdım uçak ilk piste gitti sonra vor lock tan app'ye geçtim uçak alçalmadı kendi kendine ama pistin tam ortasına doğru gitti ben alçaltarak indirdim videodakindekileride yaptım sizce eksik olan ne?
not:heading tuşuda aktifti
Muhtemel sebepler
1- Gereğinden yüksek veya alçak irtifada yaklaşmışsınız piste
2- Nav1'e yanlış frekans girmişsiniz
3- Nav-Gps switch düğmesi Gps'te kalmış (Nav'da olması gerekiyor)
4- Hdg ışığı sönmeden App'ye başmışsınız (bundan emin değilim denemedim)
Herhangi biri olabileceği gibi hepsi de olabilir. Tek başına ilk yazdığım sebep olamaz çünkü heading ışığı da sönmemiş. İrtifa ALT ile alakalı. ALT ışığı sönmeyip de uçak hiç alçalmıyorsa irtifanızda problem vardır. Pistin ortalanmasının sebebi sizin manuel olarak heading değiştirmeniz olmuş. Normalde Nav veya Vor Lock tuşuna basıldıktan sonra uçak dönmeye başlarken Heading ışığı söner ve bu andan sonra siz Headinge ne yazarsanız yazın birşey değişmez, devre dışı kalmıştır artık çünkü..
Umarım yardımcı olmuşumdur..
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ordinarious -- 12 Nisan 2009; 22:11:26 >_____________________________
-
alçalma ile ilgili benimde sorum olacak
bombardier ile hiç bir sorunum olmamasına karşı
boeing ile ILS kullanırken çoğunlukla sorunla karşılaşıyorum
tekrar sormak isterim
NAV1 : ILS
NAV2 : VOR
heading yaklaşım açısı 30 ve 20 ml kala kapatılıp app açılıyor ve pistin ortalalanmasını izliyorum rotanın belirttiği yükseklikte
ve kendi haline bırakıyorum ( hız ve flap ayarları bana ait)
bi kaç deneme yaptım ama iyice kafam karıştı_____________________________ -
:)
747
yine çakıldım
bi yerde hatalıyım
çözemiyorum yaa
kafayı sıyırcam_____________________________ -
bi sorunum daha var
sorayım sorayım diyordum hep ihmal ettim
bende kneeboard açıldığı zaman yazıları okuyacağım satırlar hep siyah görünüyor
nerden kaynaklanıyor olablir acaba_____________________________ -
quote:
Orjinalden alıntı: joseph1979
:)
747
yine çakıldım
bi yerde hatalıyım
çözemiyorum yaa
kafayı sıyırcam
Hatalı olduğun nokta 747 kullanmak.
Bu işe gerçekten hevesiniz varsa daha ufak uçaklardan başlayın, kendinizi geliştirmekte çok faydası olacaktır. Ufak uçaktan kastım cessna 172.
Emekleden koşulmaz değil mi?_____________________________ 2004 Accord 2.4 Executive -
quote:
Orjinalden alıntı: Ordinarious
quote:
Orjinalden alıntı: o-z-a-n kaptan
arkadaşlar ben her ikisinede yazdım uçak ilk piste gitti sonra vor lock tan app'ye geçtim uçak alçalmadı kendi kendine ama pistin tam ortasına doğru gitti ben alçaltarak indirdim videodakindekileride yaptım sizce eksik olan ne?
not:heading tuşuda aktifti
Muhtemel sebepler
1- Gereğinden yüksek veya alçak irtifada yaklaşmışsınız piste
2- Nav1'e yanlış frekans girmişsiniz
3- Nav-Gps switch düğmesi Gps'te kalmış (Nav'da olması gerekiyor)
4- Hdg ışığı sönmeden App'ye başmışsınız (bundan emin değilim denemedim)
Herhangi biri olabileceği gibi hepsi de olabilir. Tek başına ilk yazdığım sebep olamaz çünkü heading ışığı da sönmemiş. İrtifa ALT ile alakalı. ALT ışığı sönmeyip de uçak hiç alçalmıyorsa irtifanızda problem vardır. Pistin ortalanmasının sebebi sizin manuel olarak heading değiştirmeniz olmuş. Normalde Nav veya Vor Lock tuşuna basıldıktan sonra uçak dönmeye başlarken Heading ışığı söner ve bu andan sonra siz Headinge ne yazarsanız yazın birşey değişmez, devre dışı kalmıştır artık çünkü..
Umarım yardımcı olmuşumdur..
2-3-4 doğru yaptığıma eminim fakat 1. doğru değil sanırım çünkü 8-10 mil kala yanlışlıkla 2500'e falan tırmandım budan olabilir yardım için sağol_____________________________ Gözdeki ferler, söndü fenerler, yandı karanlık...
-
quote:
Orjinalden alıntı: o-z-a-n kaptan
quote:
Orjinalden alıntı: Ordinarious
quote:
Orjinalden alıntı: o-z-a-n kaptan
arkadaşlar ben her ikisinede yazdım uçak ilk piste gitti sonra vor lock tan app'ye geçtim uçak alçalmadı kendi kendine ama pistin tam ortasına doğru gitti ben alçaltarak indirdim videodakindekileride yaptım sizce eksik olan ne?
not:heading tuşuda aktifti
Muhtemel sebepler
1- Gereğinden yüksek veya alçak irtifada yaklaşmışsınız piste
2- Nav1'e yanlış frekans girmişsiniz
3- Nav-Gps switch düğmesi Gps'te kalmış (Nav'da olması gerekiyor)
4- Hdg ışığı sönmeden App'ye başmışsınız (bundan emin değilim denemedim)
Herhangi biri olabileceği gibi hepsi de olabilir. Tek başına ilk yazdığım sebep olamaz çünkü heading ışığı da sönmemiş. İrtifa ALT ile alakalı. ALT ışığı sönmeyip de uçak hiç alçalmıyorsa irtifanızda problem vardır. Pistin ortalanmasının sebebi sizin manuel olarak heading değiştirmeniz olmuş. Normalde Nav veya Vor Lock tuşuna basıldıktan sonra uçak dönmeye başlarken Heading ışığı söner ve bu andan sonra siz Headinge ne yazarsanız yazın birşey değişmez, devre dışı kalmıştır artık çünkü..
Umarım yardımcı olmuşumdur..
2-3-4 doğru yaptığıma eminim fakat 1. doğru değil sanırım çünkü 8-10 mil kala yanlışlıkla 2500'e falan tırmandım budan olabilir yardım için sağol
ILS ile iniyor olsaydınız Otopilottan çıkmadıkça irtifanızı değiştiremezsiniz..Büyük ihtimalle localizeri yakalayamamışsınızdır._____________________________
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X