Şimdi Ara

FS 2004-FSX TEMEL EĞİTİM İLE İLGİLİ SORULAR CEVAPLAR (39. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
1.242
Cevap
19
Favori
156.722
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3738394041
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jedi_master


    quote:

    Orijinalden alıntı: pilot5858

    selam arkadaşlar, bir sorum olacaktı , ben şimdi 2 yıldır hep deffault uçaklarla ifr uçtum. dün WILCO BOEING 777-200ER'i indirdim. bu uçakta vnav , lnav ve fmc olduğu için bir türlü ifr uçamadım bu lnav , vnav ve fmc yi anlatan bir link var mı bildiğiniz?
    çünkü vnav ı açıyorum heading hold çalışmıyor , lnav ı açıyorum loc kapanıyor vs vs.

    Google'a "Wilco FMC" yazdım. İlk çıkan linker FMC tutorial videoları oldu.
    Alttaki ilk web linki de Türkçe olarak FMC programlama dökümanı çıktı.


    çok teşekkür ederim hocam o videoları şimdi izliyorum youtube'dan...çook açıklayıcı bence...tekrar sağolun.
    _____________________________




  • Gamespy üye oldum ve internet'ten oynuyorum. Ama ATC ve diğer pilotlarla nasıl sesli iletişim kurabilirim bulamadım ve istemediklerimi engelleye biliyormuyum. Benimle konuşmasın diye.
    _____________________________
    Ey Ana!..
    Eğer oğlun bir asuman aşkına tutulmuşsa...
    Bırak uçsun!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pilot5858

    quote:

    Orijinalden alıntı: jedi_master


    quote:

    Orijinalden alıntı: pilot5858

    selam arkadaşlar, bir sorum olacaktı , ben şimdi 2 yıldır hep deffault uçaklarla ifr uçtum. dün WILCO BOEING 777-200ER'i indirdim. bu uçakta vnav , lnav ve fmc olduğu için bir türlü ifr uçamadım bu lnav , vnav ve fmc yi anlatan bir link var mı bildiğiniz?
    çünkü vnav ı açıyorum heading hold çalışmıyor , lnav ı açıyorum loc kapanıyor vs vs.

    Google'a "Wilco FMC" yazdım. İlk çıkan linker FMC tutorial videoları oldu.
    Alttaki ilk web linki de Türkçe olarak FMC programlama dökümanı çıktı.


    çok teşekkür ederim hocam o videoları şimdi izliyorum youtube'dan...çook açıklayıcı bence...tekrar sağolun.

    hocam gerek izledigim videolar gerek de okudugim dokumanlarla bu fmc isini cozdum sayilir. fakat fmc yi anlasamda su vnav lnav ve flhchn i anlayamadim.
    bunlar ne ise yarar?
    ucusta ne zman acilir?
    ornek veriyorum lnav i actim onunla beraber hangi sistemleri acip hangilerini kapatmaliyim?
    _____________________________




  • şimdi kısaca şöyle bahsedeyim LNAV:Lateral navigation yani uçağın yatay düzlemdeki hareketini kısaca gideceği yönünü belirler.VNAV ise Vertical Navigation olup tırmanma(ascend) ve alçalma(descend) kısımları olan uçağın dikey düzlemdeki hareketidir.FMC(flight management computer:uçuş yönetim bilgisayarı) ise tüm bu sistemleri sizin talimatınızla kullanan bilgisayar pilot(diyelim) dur.yani siz FMC yi programlarsınız kalkışı yaparsınız tekerleri toplayıp tırmanmaya başlamanızla birlikte iniş için manual uçuşa geçinceye kadarki tüm uçuşu FMC deki bilgisayara tek tek girersiniz işte bilgisayar sizin grdiğiniz bu bilgileri alıp kullanarak uçağı yönetir.Kalktıktan sonra tekerleri topladınız belli bir tırmanma hızına başladınız flapları toplamaya başladınız AP(autopilot) aktif...LNAV aktif....VNAV aktif.. hale getirirseniz uçak FMC ye sizin girdiğiniz ayarlara göre hem yön bulmaya hemde tırmanmaya geçer..en kısası budur...LNAV ve VNAV AP nin parçalarıdırlar.bu arada FMC olmadan nasıl olur?şöyle olur uçağın V/S (vertical speed) tırmanma hızını ,çıkacağı yüksekliği(altitude..ALT) yi el ile ayarlarsınız(10.000 feet) AP aktif ALT aktif V/S hızınıda diyelim 3000 fpm girip aktif dersiniz uçak dakikada 3000 feet hızla 10.000 feet e tırmanmaya başlar.beraberinde gideceğiniz yönü de HDG(heading..235) e girip aktif edersiniz böylece AP+ALT+HDG+V/S ile siz uçağı otomatik pilot ile 235 baş yönünde, bulunduğunuz yükseklikten 10.000 feet a dakikada 3000 feet hızla tırmandırmış olursunuz.yani LNAV ve VNAV ı başka bir şekilde uygulamış oldunuz.aklıma gelen en kısa haliyle anlatmaya çalıştım.ama iyi bir FMC okumanızı ve öğrenmenizi öneririm. aynı FMC airbus da karşınız MCDU olarak çıkacaktır...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: velociraptor
    şimdi kısaca şöyle bahsedeyim LNAV:Lateral navigation yani uçağın yatay düzlemdeki hareketini kısaca gideceği yönünü belirler.VNAV ise Vertical Navigation olup tırmanma(ascend) ve alçalma(descend) kısımları olan uçağın dikey düzlemdeki hareketidir.FMC(flight management computer:uçuş yönetim bilgisayarı) ise tüm bu sistemleri sizin talimatınızla kullanan bilgisayar pilot(diyelim) dur.yani siz FMC yi programlarsınız kalkışı yaparsınız tekerleri toplayıp tırmanmaya başlamanızla birlikte iniş için manual uçuşa geçinceye kadarki tüm uçuşu FMC deki bilgisayara tek tek girersiniz işte bilgisayar sizin grdiğiniz bu bilgileri alıp kullanarak uçağı yönetir.Kalktıktan sonra tekerleri topladınız belli bir tırmanma hızına başladınız flapları toplamaya başladınız AP(autopilot) aktif...LNAV aktif....VNAV aktif.. hale getirirseniz uçak FMC ye sizin girdiğiniz ayarlara göre hem yön bulmaya hemde tırmanmaya geçer..en kısası budur...LNAV ve VNAV AP nin parçalarıdırlar.bu arada FMC olmadan nasıl olur?şöyle olur uçağın V/S (vertical speed) tırmanma hızını ,çıkacağı yüksekliği(altitude..ALT) yi el ile ayarlarsınız(10.000 feet) AP aktif ALT aktif V/S hızınıda diyelim 3000 fpm girip aktif dersiniz uçak dakikada 3000 feet hızla 10.000 feet e tırmanmaya başlar.beraberinde gideceğiniz yönü de HDG(heading..235) e girip aktif edersiniz böylece AP+ALT+HDG+V/S ile siz uçağı otomatik pilot ile 235 baş yönünde, bulunduğunuz yükseklikten 10.000 feet a dakikada 3000 feet hızla tırmandırmış olursunuz.yani LNAV ve VNAV ı başka bir şekilde uygulamış oldunuz.aklıma gelen en kısa haliyle anlatmaya çalıştım.ama iyi bir FMC okumanızı ve öğrenmenizi öneririm. aynı FMC airbus da karşınız MCDU olarak çıkacaktır...

    hocam cok tesekkur ederim. istedim cevap buydu.
    _____________________________




  • rica ederim...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pilot5858


    quote:

    Orijinalden alıntı: velociraptor
    şimdi kısaca şöyle bahsedeyim LNAV:Lateral navigation yani uçağın yatay düzlemdeki hareketini kısaca gideceği yönünü belirler.VNAV ise Vertical Navigation olup tırmanma(ascend) ve alçalma(descend) kısımları olan uçağın dikey düzlemdeki hareketidir.FMC(flight management computer:uçuş yönetim bilgisayarı) ise tüm bu sistemleri sizin talimatınızla kullanan bilgisayar pilot(diyelim) dur.yani siz FMC yi programlarsınız kalkışı yaparsınız tekerleri toplayıp tırmanmaya başlamanızla birlikte iniş için manual uçuşa geçinceye kadarki tüm uçuşu FMC deki bilgisayara tek tek girersiniz işte bilgisayar sizin grdiğiniz bu bilgileri alıp kullanarak uçağı yönetir.Kalktıktan sonra tekerleri topladınız belli bir tırmanma hızına başladınız flapları toplamaya başladınız AP(autopilot) aktif...LNAV aktif....VNAV aktif.. hale getirirseniz uçak FMC ye sizin girdiğiniz ayarlara göre hem yön bulmaya hemde tırmanmaya geçer..en kısası budur...LNAV ve VNAV AP nin parçalarıdırlar.bu arada FMC olmadan nasıl olur?şöyle olur uçağın V/S (vertical speed) tırmanma hızını ,çıkacağı yüksekliği(altitude..ALT) yi el ile ayarlarsınız(10.000 feet) AP aktif ALT aktif V/S hızınıda diyelim 3000 fpm girip aktif dersiniz uçak dakikada 3000 feet hızla 10.000 feet e tırmanmaya başlar.beraberinde gideceğiniz yönü de HDG(heading..235) e girip aktif edersiniz böylece AP+ALT+HDG+V/S ile siz uçağı otomatik pilot ile 235 baş yönünde, bulunduğunuz yükseklikten 10.000 feet a dakikada 3000 feet hızla tırmandırmış olursunuz.yani LNAV ve VNAV ı başka bir şekilde uygulamış oldunuz.aklıma gelen en kısa haliyle anlatmaya çalıştım.ama iyi bir FMC okumanızı ve öğrenmenizi öneririm. aynı FMC airbus da karşınız MCDU olarak çıkacaktır...

    hocam cok tesekkur ederim. istedim cevap buydu.


    hocam fmc yi programladım , tüm bacakları girdim vs. sonra kalkış yapıp cruise seviyesine kadar HDG SEL ,ALT ,A/T , V/S yi kullandım, cruise seviyesinde VNAV ve LNAV ı açtım rotada düz gidiyor uçak fakat 3-4 dakikada bir sağa sola 5 derece kadar dönüp geri rotaya oturuyor. Bu dönmelerin sebebi denir ? Nasıl Engellyebilirim ?
    Şimdiden teşekkürler...
    _____________________________




  • FSX için uçak indirme nerden yapılacak, adres seçenekleri varmı, rahat indirebileceğimiz
  • bu noktada yapacağımız biraz falcılık olacak ama..anladığım kadarıyla rota bacaklarını kaçırmışsınız.ben olması gerekeni yazayım siz eksiğinizi bulun böylesi daha iyi..tüm girişleri doğru yaptığınız sayıyorum..bu arada SID/STAR girşlerini yaptınız mı bilemiyorum ama şimdilik SID yapmadan(umarım SID ı biliyorsunuzdur aksi takdirde bu iş uzar gider..))bir rotaya oturabilrsiniz ama normalde uçuş programında SID/STAR olur..kalktınız tekerleri kapattınız flapları da aşamalı kapatıyorsunuz artık LNAV/ve VNAV ı aktif hale getirip uçak ilk bacağa girmeden uçağı FMC ye bırakmalısınız.rotanın bir kısmını uçup LNAV ve VNAV ı aktfi hale getirirseniz eğer doğru programladıysanız uçak ya ilk bacağa dönmeye çalışıyordur yada yükseklik ve konum uygunsuzluğu varsa unable ile başlayan hata mesajı veriyordur yada o an hangi bacağın içindeyse ona ulaşmaya çalışıyordur.umarım anlayabilmişsiinizdir.örnek veriyorum iST dan kalktınız ANK ya gidiyorsunuzFMC ye yalova VORda 9500 feet olması talimatını verdiniz siz kendi ayarlarınızla yalova ya 2 mil kala FMC yi aktif ettiniz uçak 5000 feet de.... uçak o kadar kısa sürede 9500 e çıkamazki zaten hata mesajını verecektir FMC...yada ilk bacağınız İST ile yalova arasında başlıyor siz yalovayı geçip FMC ye uçağı verdiniz ne olacak?bunlarında çözümleri yolları var yine FMC içinde ama onları anlatmak burada zor ... umarım anlatabilmişimidir..




  • similasyondan gina geldi artik diyenlere tavsiye ederim hem sosyellesme hemde keyif alma sansi buluyorsunuz #panamaya ailesindeyim gelirseniz beklerim arkadaslar http://www.barafranca.gen.tr/?a=1
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senemburka86

    similasyondan gina geldi artik diyenlere tavsiye ederim hem sosyellesme hemde keyif alma sansi buluyorsunuz #panamaya ailesindeyim gelirseniz beklerim arkadaslar http://www.barafranca.gen.tr/?a=1

    Bu ne ya. Simulasyondan gına gelen adamın bu bölümde ne işi var.
    _____________________________
    Devlete bile kapalı zarfta yapılan mal bildirimini millet imza yapmış.
  • bir arıza(sı) olsa gerek...yoksa bölümün ne olduğu bellidir....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: velociraptor

    bu noktada yapacağımız biraz falcılık olacak ama..anladığım kadarıyla rota bacaklarını kaçırmışsınız.ben olması gerekeni yazayım siz eksiğinizi bulun böylesi daha iyi..tüm girişleri doğru yaptığınız sayıyorum..bu arada SID/STAR girşlerini yaptınız mı bilemiyorum ama şimdilik SID yapmadan(umarım SID ı biliyorsunuzdur aksi takdirde bu iş uzar gider..))bir rotaya oturabilrsiniz ama normalde uçuş programında SID/STAR olur..kalktınız tekerleri kapattınız flapları da aşamalı kapatıyorsunuz artık LNAV/ve VNAV ı aktif hale getirip uçak ilk bacağa girmeden uçağı FMC ye bırakmalısınız.rotanın bir kısmını uçup LNAV ve VNAV ı aktfi hale getirirseniz eğer doğru programladıysanız uçak ya ilk bacağa dönmeye çalışıyordur yada yükseklik ve konum uygunsuzluğu varsa unable ile başlayan hata mesajı veriyordur yada o an hangi bacağın içindeyse ona ulaşmaya çalışıyordur.umarım anlayabilmişsiinizdir.örnek veriyorum iST dan kalktınız ANK ya gidiyorsunuzFMC ye yalova VORda 9500 feet olması talimatını verdiniz siz kendi ayarlarınızla yalova ya 2 mil kala FMC yi aktif ettiniz uçak 5000 feet de.... uçak o kadar kısa sürede 9500 e çıkamazki zaten hata mesajını verecektir FMC...yada ilk bacağınız İST ile yalova arasında başlıyor siz yalovayı geçip FMC ye uçağı verdiniz ne olacak?bunlarında çözümleri yolları var yine FMC içinde ama onları anlatmak burada zor ... umarım anlatabilmişimidir..


    teşekkür ederim sorunumu anladım. dün denemek için bir ltba(ist)-oejn(jeddah) uçuşu yaptım. YAS1K yı SID olarak seçtim ve kalktıktan ve teker-flapları topladıktan sonra VNAV ve LNAV ı aktif hale getirdim. Bu sefer öyle bir sorun yaşamadım uçak direkt dümdüz tüm bacakları geçti. DESCEND ve APPROACH da da VNAV ve LNAV'ı kapatıp uçağı A/T , HDG SEL , V/S ile kullanarak Jeddah'a indim . Sağolun hocam
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: senemburka86

    similasyondan gina geldi artik diyenlere tavsiye ederim hem sosyellesme hemde keyif alma sansi buluyorsunuz #panamaya ailesindeyim gelirseniz beklerim arkadaslar http://www.barafranca.gen.tr/?a=1


    botlardan gına geldi diyenlere ne önerirsin? similasyon ne demek ayrıca?
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GUERRA


    quote:

    Orijinalden alıntı: senemburka86

    similasyondan gina geldi artik diyenlere tavsiye ederim hem sosyellesme hemde keyif alma sansi buluyorsunuz #panamaya ailesindeyim gelirseniz beklerim arkadaslar http://www.barafranca.gen.tr/?a=1


    botlardan gına geldi diyenlere ne önerirsin? similasyon ne demek ayrıca?



    +987978978
    _____________________________
  • Arkadaşlar gösteri uçağı olarak bir uçak modeli önerebilimisiniz. Gösteri pilotluğuna meraklıyım ayrıntılı uçak önerisi bekliyorum.
    _____________________________
    Ey Ana!..
    Eğer oğlun bir asuman aşkına tutulmuşsa...
    Bırak uçsun!
  • pek ilgim ve bilgim yok ama nette araştırınca bunları önermişler

    http://www.irissimulations.com.au/product-pro-christen.php

    http://www.realairsimulations.com/content1.php?page=scout06_decathlon

    http://www.addictive.it/Pitts/



    aşağıdaki forumda daha baya bir öneri var.

    http://www.sim-outhouse.com/sohforums/showthread.php?40256-Three-Top-Aerobatic-Aircraft



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GUERRA -- 28 Haziran 2011; 14:13:34 >
    _____________________________




  • Hocam peki tek kanatlıyla çift kanatlı arasında ne gibi+ ve-'ler var?
    _____________________________
    Ey Ana!..
    Eğer oğlun bir asuman aşkına tutulmuşsa...
    Bırak uçsun!
  • dediğim gibi pek kullandığım uçaklar değiller, fsx teki red bull görevlerini bile oymanadım. bu sebeple fikrim yok malesef
    _____________________________
  • Peki hocam uçak egzozunda çıkan duman ve gösteri sırasında kullana bileceğimiz bir duman eklentisi var mı? Güzel bir gösteri uçağı buldum izlediğim videolarda hem egzozdan hemde uçağın kendi duman sisteminden duman çıkıyor ama bende yok. Uçağın içinde dğmeside var. I tuşuna bastığım zaman aktif oluyor ama duman gözükmüyor.
    _____________________________
    Ey Ana!..
    Eğer oğlun bir asuman aşkına tutulmuşsa...
    Bırak uçsun!
  • 
Sayfa: önceki 3738394041
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.