Şimdi Ara

Fren hidroliği değişim ücreti nedir? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
49
Cevap
0
Favori
32.224
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • sanayide hiç uğraşmadan değştiriyorlar,yağ kabının kapağın açıp makineyle çekip eksilen kadar ilave ediyorlar.antifirizide aynı yapıp utanmadan değişim parası alıyorlar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    sanayide teker sökerek yağ değiştiren hiç görmedim.üstten yağı çekip eksilen yağı dolduruyorlar okadar
    aynen havasını almak falan hiç yok.Silecek suyu gibi koyup geçiyorlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: degobar

    Değişim amacı neden doğdu???
    2 yılda bir değişir
  • 3 ay önce colt aracıma yaptırdım. 8 yıl üzerinde orijinal hidroliği durmuştu. meşakatli bir iş. havasını almak uzun iş. ben hepsini yaptırdım bi yarım saat sürüyor tabi.
  • 10 küsür senelik toyota'nın fren hidroliğinde %1'den az nemden kaynaklanan su çıkmıştı. Türkiye şartlarında değiştirmeye çok gerek yok bence. Para tuzağı.
  • hafıf ıscılık 50 tl ve yarım saatten az surer
    agır ıscılık 100 tl yada 150 tl ısın durumuna baglı 1 ıla 2 saat arası surer
    yag 10 tl yada 15 tl
    teker sokulur fren balataya dokunulmaz balata arkasında borunun vıda gevsetılır fren kovaya akıtılır sonra motor kısımdan kaba fren yagı konur ve fren pompalanıp havası alınır

    toplasan 60 tl gıder yada en cok 100 tl gıder.fazlası kazıktır.servıste calıstım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Dexter_

    10 küsür senelik toyota'nın fren hidroliğinde %1'den az nemden kaynaklanan su çıkmıştı. Türkiye şartlarında değiştirmeye çok gerek yok bence. Para tuzağı.
    kıtapcıkta 60 bınde bır degısın der ıcıne partukul dolar ve yag sevıyesı zamanla azalır
    ıdealı 60 bınde veya 3 yıl ıla yılda 10 bın kullananlar 6 yıldabır degıssın
  • Daha 3-4 ay önce fren hortumlarım çürüdüğümden frensiz kaldım. Zor bela eve gittim Allahtan geceydi. Hidrolik sıvısını da uzun süredir değiştiriyordum. Vesileyle değiştirdim farkı hissedemezsiniz çok kullanmıyorsanız. Ama fren hortumlarını kontrol ettirin. Deforme olmuşsa değiştirin. Mazallah.



    Bu arada eskiyen hidrolik daha kolay ısınır. Değiştirmede fayda var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selamlar.fren hidroliği değişimi için usta tavsiye edebilicek varmı( İstanbul -Avrupa)...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • KOMPLE FREN HİDROLİĞİ DEĞİŞİMİ FREN SİSTEMİNDE HAVA ALMA
    1. Fren hidrolik deposundan yağ seviyesini minimuma düşürünceye kadar şırınga ile yağ çekilerek eksiltilecek ve yarım litrelik kuru pet şişesine dökülecek. Yağ seviyesi minimumdan aşağı düşürülmeyecek, yoksa sistem hava yapar. Bu kirli yağla dolu pet şişe kullanılacaktır.
    2. Eksiltilen eski yağ yerine fren hidrolik deposuna yeni satın alınan aynı özellikte olan !!! DOT3, DOT4 ya da DOT 5 vs her neyse –Kesinlikle aynı özellikte olması gerekiyor, Dot 3 ve Dot 4’ün karıştırılmasında mahsur yok ama dikkat! diğerleri için geçerli değil problem olur– Fren Hidroliği ile doldurulacak. (ATE marka çok tercih ediliyor, Kaynama noktası 260°C)
    3. ABS’li araçlarda hangi tekerden başlandığı farketmiyor. ABS’siz araçlarda ise tek bir hat çıkıp tekerlere dağıldığı için, fren hidrolik merkezine en uzak tekerlekten başlanarak, sonra ondan sonraki en uzak, sonra öbürü, sonra en yakın olan diğeri. Kısaca Fren Merkezi genelde sol tarafta olduğundan, hava almaya önce arka sağ tekerden başlanır, sonra arka sol teker, sonra ön sağ teker ve en son ön sol tekerden hava alma işlemi yapılır. Ama ABS’li olan araçlarda da bu sıra takip edilebilir, sıkıntı olmayacaktır. Araca özel bir sıralama var ve biliniyorsa onu takip etmek gerekir. Aksi halde arka sağ tekerden başlanmasında bir mahsur yoktur. Mesela Honda Civic için ön sol tekerden başlayıp saat ibresi yönünde gidin diyor kitapçık. Yani önce Ön Sol, sonra Ön Sağ, sonra Arka Sağ, en son Arka Sol şeklinde.
    4. Hava alma tapasının dibine azıcık gres yağı veya evde bulunan vazelinden sürülür. Hava alma tapası yağ gelsin diye açıldığında tapanın dibinden sistem hava alıp, baloncuklu, havalı yağın gelmesine sebep olabilir. Bu husus eski tip araçlar için geçerli. Yeni nesil araçlarda tapayı azıcık gevşetmekle tapanın dibinden hava almıyormuş ama garanti olsun diye gene de tapanın dibine, etrafına azıcık vazelin ya da gres yağı sürülür ki sistem hava almasın buradan.
    5. Hava alma işlemi için 10 mm şeffaf hava hortumu gerekli. Aynı ebatta elastik hortum bulunabilirse daha iyi. Turnike hortumu vs gibi. 1 ya da 1,5 metre fazla bile gelir. Hava alma işlemi için 8-9-10 ya da 11 numara araca göre değişir, kombine anahtar gerekli (Bir tarafı açık diğer tarafı yıldız olan anahtar). Açık ağız anahtar da kullanılabilir ama iki de bir hava alma işlemi için aç kapa yapmak istenildiğinde de anahtarı denk getir tak çıkar uğraştırır. Kombine anahtarı takıp sonra onun üzerine hava alma tapasına hortumu takıp ufak bir kablo bağı ile tatlı bir şekilde hortum sıkılırsa iyi olur, ya da hortum sıkı geçtiyse kablo bağına da gerek yok. Ama yok garantiye alalım hiç hava aldırmayalım deniliyorsa hortuma göre bir tane minik kelepçe alınırsa da uygun olur.
    6. Hava alma hortumu hava alma tapasına monte edildikten sonra hava alma hortumu, işin başında fren hidrolik kabından şırıngayla çekilen yağın konulduğu 0,5 litrelik pet şişenin kapağı hortum ölçüsünde delinerek hortumu kapaktan geçirilerek ve pet şişenin dik durması sağlanarak, hortumun ucunun pet şişe içindeki eski yağın içine daldırılması gerekir. Hortumun ucu açıkta kalmayacak, hava almayacak! Sisteme hava bulaştırma riskini sıfıra indirmek için hortum hava alma tapasından pet şişeye gelirken, hortumun orta kısmı hava alma tapasının seviyesinden yukarı doğru çıkıp oradan bir yay çizdikten sonra tekrar yere doğru gelecek ve pet şişeye girecek!
    7. Bu düzenekle tek kişi ile de yağ değişimi ve hava alma işlemi yapılabilir. Eğer iki kişi ise bir kişi fren pedalına 2 defa basıp bırakacak, üçüncü sefer ise basıp, basılı tutacak ve bırak deyinceye kadar bırakmayacak. Üçüncü sefer fren pedalına basıp tuttuğu sırada diğer kişi hava alma tapasını açıp eski, ömrünü tamamlamış yağın gelmesini sağlayacak ve tekrar tapayı sıkarak kapatacak. Ve sonra fren pedalına basan kişi pedalı bıracak. Dikkat hava alma tapası açıkken fren pedalı bırakılırsa sistem hava emer. Sonra tekrar 2 defa pompala üçüncüde basılı tut, tekrar tapayı gevşet yağın gelmesini sağla ve tekrar sık, pedalı bırak. Tekrar pompala, bas ve basılı tut… şeklinde. Bu işlem temiz yağ gelinceye kadar yapılacak. Temiz yağ geldikten sonra da hava baloncuğunun olmadığı, havanın gelmediği, hortumdan dolu dolu yağın geldiği görülünceye kadar bu işleme devam edilip ve hava alma tapası sıkılarak işlem sonlandırılacak.
    8.Hava alma işlemini yaparken depodaki hidrolik seviyesini sürekli gözleyin ve hidrolik ilave edin, minimum seviyenin altına düşürmeyin.
    9. Elektronik park freni olan araçlarda ise ilave olarak bu işlemlerden sonra, elektronik park freni 5 kez çekilip bırakılacak ve tekrar arka tekerlerin havası bir kez daha alınacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi engilis -- 6 Şubat 2020; 22:18:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Dexter_

    10 küsür senelik toyota'nın fren hidroliğinde %1'den az nemden kaynaklanan su çıkmıştı. Türkiye şartlarında değiştirmeye çok gerek yok bence. Para tuzağı.
    vereceğin para 25 lira fren hidroliği 30 tl işçilik
    bunu veremeyen arabaya binmesin
  • Vw polo 250 tl istediler yetkili servis(2016 model)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mobilden yarım litre fren hidroliği aldım 25lira Clio 2 HB için yağın konulduğu kap fren merkezine bağlı kabı çıkardı içindeki yağı tamamen döktü.Kabı temizledi yerine taktı.
    Yeni yağ ekledi aracı çalıştırım direksiyonu tam sağ çevirdim usta eğildi ben freni pompaladım her lastikten bu şekilde havayı aldı kalan yağı kaba ekledi.İşçilik ücret 30 tl

    Sonuç:fren dozlaması kontrolu aşırı derecede değişti.daha yumuşak ve kontrol edilebilir oldu.

    Antifiriz ve fren hidroliği neme göre 2-3 yılda bir komple değiştirilmeli
  • 26_____ kullanıcısına yanıt
    50-60 tl dışarda rahatca yaptırabilirsin çok uzmanlığı yok kendin yapma profesyonel yardım almak daha iyi
    yarım litre sıvı yeterli oluyor 25tL en kalitelisini alıyorsun
    Antifirizide değiştirmelisin.zamanla bozuluyor.yaklaşık 5 -6 litre soğutma sıvısı var bunun yarısı su yarısı antifiriz ve 3litre en kalitelisi şu ana 150-160 tl gibi birşey.
  • 30 40 tl falan diye hatırlıyorum cüzzi bir fiyatı vardır, balatalarla beraber komple değiştirirler normalde ama bazı ustaların üşendiklerini duymuştum özellikle söyleyin siz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 50 TL

    İ20 için değiştirdik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • altrea kullanıcısına yanıt
    aratırdım işin espirisi gidiş dönüş hattı takılıp yapılması filan yazıodu dışarda yaparlar mı acaba sanayiye güvenemiorum
  • 26_____ kullanıcısına yanıt
    yaparlar gözünün önünde olacak video izle biraz fikrin olsun öyle git yoksa sistemi komple sökerler
  • altrea kullanıcısına yanıt
    Eyvallah hocam bakayım bn bi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 26_____

    Vw polo 250 tl istediler yetkili servis(2016 model)
    Kasım ayında Doğuş oto da yaptırmıştım.134 lira tutmuştu.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.