Şimdi Ara

fren diskleriniz sürekli yamuluyor ve kısa süre sonra titreşim başlıyorsa okuyun

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
55
Cevap
2
Favori
8.592
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
37 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arabalarında sürekli fren diski yamulması (titreşim) sorunu yaşayanlar varsa beri gelsin... yıllardır niye olduğunu çözemiyordum, kimse de bilmiyor bunu, meğerse bijonların hayvanat gibi şuursuzca sıkılmasından kaynaklıymış. 3 kere disk değiştirdim max 1000km sonra aynı şey oluyordu. yabancı forumlarda başka bir şey okurken şans eseri denk geldim bu bilgiye. bijonların doğru tork değeri ile sıkılması şartmış. belki buralarda da yazılmıştır daha öncelerde ama denk gelmedim hiç.

    şu anki mevcut diskim arabayı zangır zangır titretecek seviyeye gelmişti ısındığında, dün tekerlekleri söktürüp kendi aldığım tork anahtarı ile kullanma klavuzunda yazan değerde sıktım bijonları (120nm) ve şu an o rezil durumdaki diskler bile çok büyük ölçüde düzeldi, hafif bir titreşim kaldı sadece. 0 disk alıp adam gibi sıkarak taksam demek ki sorunsuz çalışacak onbinlerce km.


    diski yamultan 2 etmen var (sıcak-soğuk ani ısı değişimi hariç);

    1- ayı sanayicilerin bijonları neredeyse üstünde tepinerek sıkması (300-400nm hatta 500nm'ye tekabül eder) bu kadar sıkmanın hiç bir anlamı yok.

    2- bijonların orantısız sıkılması. aynı tekerlek üzerinde biri 300le sıkılıyor biri 500le, fazla sıkılan taraf diski zorlayıp gerdiriyor, disk ısındığında direkt deforme oluyor.







  • otomotiv sektöründe olmanız daha iyi bildiğiniz anlamına gelmiyor, araştıran kişi her zaman daha üstündür. bunu size özel olarak değil genel olarak tecrübelerime dayanarak yazıyorum. hayattaki 2 ciddi hobimden biri araba ve ömrümün çoğu sanayilerde dolaşmakla & forumları fethetmekle geçiyor. bugüne kadar genellikle "otomotivciyim benim dediğim doğrudur" diyen insanlar yüzünden başım bir çok konuda ağrıdı, ben araştırınca işin aslının farklı olduğunu öğrendim. aynı durumla o kadar çok karşılaştım ki şaşırırsınız. "ben daha iyi bilirim" mantığı yerine yeni bir şeyler öğrenmeniz bence daha faydalı olacaktır mesleğiniz açısından...
    quote:

    Orijinalden alıntı: Hsnyksr

    Hocam disklerin bozulmasının bir sebebi de arabayı yıkatırken diskler sıcaksa basınçlı soğuk su tutulduğu zaman diskler çatlıyor veya formu bozuluyor bilginiz olsun
    2 mesaj üstünde ne yazdığımı okur musun

    ilk mesajda da yazıyor zaten parantez içinde. ama konumuz bu değil, bunu zaten bilmeyen olduğunu sanmıyorum.
  • Ne alakaki 😀
  • ilk defa duyuyorum
  • teşekkürler.
  • mondeoda disk sıcakken su değse hiç affetmez disk hemen yamulurdu ,,, bu durumu diğer arabalarımın hiçbirinde yaşamadım
  • disk sıcakken su değme durumu zaten hepimizin ve herkesin bildiği bir durum, insanlara yamulma nedenini sorduğumda da yaptıkları yorumlar bundan öteye geçemiyordu ancak ben disklerimin zaten böyle bir duruma maruz kalmadığını bildiğim için kesinlikle başka bir sorun olması gerektiğini düşünüyordum her zaman. son 2 yıldır kendi arabamda, ondan önceki 7 yıldır da annemin arabasında aynı sorunu yaşadım. bu çözümü ilk fırsatta annemin arabasına da uygulayacağım, kadın bile illallah dedi titremesinden. onda da çözeceğine inanıyorum.

    bu bilgi kesinlikle uydurma değil, ingilizcesi olan arkadaşlar her türlü yabancı forumlarda aratarak bilgiyi teyit edebilirler. yurtdışında böylesine bilinen bir durum tr de neden hiç bilinmiyor anlamıyorum. yetkili servisler bile abanarak sıkıyorlar. halbuki her marka/model için belirlenen bir bijon tork değeri vardır, isteyen kontrol edebilir.
  • öyle bir sıkıyorlar ki bijonları elle açmak mümkün olmuyor acil durumlarda.
  • Hocam disklerin bozulmasının bir sebebi de arabayı yıkatırken diskler sıcaksa basınçlı soğuk su tutulduğu zaman diskler çatlıyor veya formu bozuluyor bilginiz olsun
  • adam haklı beyler, fazla sıkmanın da alemi yok, o metalin de bir dayanım limiti var, fazla sıkıp gereksiz gerilime maruz bırakmayın parçaları.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hsnyksr

    Hocam disklerin bozulmasının bir sebebi de arabayı yıkatırken diskler sıcaksa basınçlı soğuk su tutulduğu zaman diskler çatlıyor veya formu bozuluyor bilginiz olsun
    2 mesaj üstünde ne yazdığımı okur musun

    ilk mesajda da yazıyor zaten parantez içinde. ama konumuz bu değil, bunu zaten bilmeyen olduğunu sanmıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TiesTorN -- 9 Haziran 2018; 19:26:59 >
  • Bu arada arkadaşlar aklınızda bulunsun lastikçiler makinayla sıktıktan sonra kendiniz anahtarla sıkın az sıkıyor onlar. Konrolden zarar gelmez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Şekilsiniz ya -- 9 Haziran 2018; 19:48:32 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Şekilsiniz ya

    Bu arada arkadaşlar aklınızda bulunsun lastikçiler makinayla sıktıktan sonra kendiniz anahtarla sıkın az sıkıyor onlar. Konrolden zarar gelmez.
    tam tersine kompresörlü makinalar olması gerekenden daha fazla sıkıyorlar. bir de üstüne anahtarla sıktığınızda zaten dediğim duruma gelmiş oluyorsunuz (300-400nm)

    ben bu makinayla sıkıldıktan sonra kontrol ettim, tork anahtarını kullanma klavuzunda belirtilen 120nm'ye aldım ve sıkmaya çalıştım, hiç dönmeden hemen tıkladı. biraz gevşetip uygun değere sıktım sonrasında.

    kompresörden kompresöre değişebilir belki, bazıları daha zayıf bazıları daha güçlü sıkıyor olabilir. ancak daha zayıf olacak diye bir kaide yok.

    bu arada tork anahtarı almak gibi bir niyetiniz olursa sertifikalı olmasına dikkat edin, izeltaş markası bu konuda hem fiyatıyla hem güvenilirliğiyle bence en iyilerden. gedore markası da süperdir ama baya pahalıdır. sertifikasız olursa tork ayarını düzgün tutturamaz, bijonlarınız yolda gevşeyip ciddi kazalara neden olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiesTorN

    tam tersine kompresörlü makinalar olması gerekenden daha fazla sıkıyorlar. bir de üstüne anahtarla sıktığınızda zaten dediğim duruma gelmiş oluyorsunuz (300-400nm)

    ben bu makinayla sıkıldıktan sonra kontrol ettim, tork anahtarını kullanma klavuzunda belirtilen 120nm'ye aldım ve sıkmaya çalıştım, hiç dönmeden hemen tıkladı. biraz gevşetip uygun değere sıktım sonrasında.

    kompresörden kompresöre değişebilir belki, bazıları daha zayıf bazıları daha güçlü sıkıyor olabilir. ancak daha zayıf olacak diye bir kaide yok.

    bu arada tork anahtarı almak gibi bir niyetiniz olursa sertifikalı olmasına dikkat edin, izeltaş markası bu konuda hem fiyatıyla hem güvenilirliğiyle bence en iyilerden. gedore markası da süperdir ama baya pahalıdır. sertifikasız olursa tork ayarını düzgün tutturamaz, bijonlarınız yolda gevşeyip ciddi kazalara neden olabilir.

    Alıntıları Göster
    Hocam doğrudur ancak psikolojik olarak ben rahat edemem yav. Bu arada evet arabam fren yapınca direksiyonu titriyor artık ondan mıdır yoksa sıcakken su vurmaktan mıdır bilmem. Ama güzel bilgiler teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Şekilsiniz ya -- 9 Haziran 2018; 20:2:30 >




  • Benim aracada davlumbaz falan taktırmıştım sonrasnda aracımda dediğiniz gibi titreme şikayetm oldu acaba bundan mı kaynaklanıyor bilemedim şindi
  • Torku nasil ayarlayip olcuyoruz ? Anahtardan goz ve his karari mi yapacagiz ? Kompresorlerde aslinda basinci dusurup siktirsak daha mantikli olur.
  • Lastikçiye "Tork anahtarı kullan fazla sıkma" dedim. Adam önce havalı matkabıyla sıktı bijonları ama öyle böyle değil. Yolda kalsak anahtarla açılmaz eminim ki daha önce başıma geldi bu durum. Anahtar kırılmıştı üstünde zıplaya zıplaya yinede açamamıştık bijonları. Neyse daha sonra taktı tork anahtarını bir de öyle zorladı bijonları.
    Bunu gördükten sonra aynı lastikçiye bir daha gitmedim ama "tork anahtarıyla sık, havalı kullanma" dediğimde hepsi dövecek gibi bakıyor. En iyisi kendi işini kendin görmek.
  • flyer_mig kullanıcısına yanıt
    Tork anahtarları var bu iş için. Vidaya uygulanan torku ölçüyor. Onlardan kullanmak gerek.
  • Hocam nasıl bir tork anahtarı aldınız, nereden ne kadara aldınız link vs atabilir misiniz? Ben de almak istiyorum da.
  • bijonlar poryaya sıkılıyor disk içerde kalıyor onu etkilemezki
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkaydj

    bijonlar poryaya sıkılıyor disk içerde kalıyor onu etkilemezki
    disk; porya ile jant arasında değil mi? aşırı sıkılan bijon sayesinde disk'in arada aşırı basınca maruz kalıp deforme olması gayet olası bir durum ki daha önceki mesajımda da dediğim gibi dilerseniz kendiniz de araştırabilirsiniz google'da yazarak. ben yabancı forumlarda günlerce okuduğum yazılardan yola çıkarak burada bir kaç bilgi vermeye çalışıyorum sadece yabancıların bu tür konularda bize nazaran daha detaycı olduğu bir gerçek.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.