Şimdi Ara

FREN DİSKİYLE İLGİLİ BİR SORU

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
0
Favori
840
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar şimdi bir teker Düşünelim ve fren balatası, fren diskini Tepeden kavrayacak şekilde yani saat 12 hizasında konumlandırılmış olsun şimdi frene basınca balata diski sıkıştıracak dönmekte olan disk ile balata arasında sürtünmeden dolayı etki tepki kuvveti oluşacak... balata sürtünme ile diske geri yönde bir F kuvveti uygulayacak, disk de aynı şekilde balatayı F kuvvetiyle ileri doğru itmek isteyecek. balata diskin kendisine uyguladığı itme kuvvetini bağlı bulunduğu yapılar ile gövdeye iletecek yani gövdeye ileri yönde bir F etki edecek, diğer taraftan balata tarafından diske uygulanan negatif F kuvveti nedeniyle teker de gövdeye negatif yönde F kuvveti etki edecek sonuçta gövdeye bir pozitif F bir negatif F etki edecek net sıfır olacak bu durumda yavaşlama nasıl olacak?

    diskin balataya uyguladığı kuvvet etki tepki prensibine göre balatanın diske uyguladığı durdurucu kuvvete Eşit büyüklükte ve Zıt yönlü olmaz mı ve diğer bir konu da balatanın saat kadranına göre 12 hizasında olması durumunda bu kuvvet balatayı ve bağlı bulunduğu gövdeyi o kuvvet ölçüsünde ileri itmeyecek mi balatanın saat 12 hizasında konumlandırılması ile örneğin 10 hizasında bulunmasi bu uygulanan kuvvetin yönünü ve gövdeye etkisini değiştirir mi frenlemede bir fark yaratır mı


    not: frenlemede sistemini biliyorum ama yukarıdaki gibi düşününce kafam karışıyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tosbağa 06 -- 9 Şubat 2015; 22:23:12 >







  • Durduğu zaman sıfır olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big

    Durduğu zaman sıfır olur.

    Durduğu zaman zaten dengeye ulaşmıştır benim sorum yavaşlarken Oluşan etkileşim kuvvetlerinin totali üzerine

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Böyle şeyleri nerden buluyon konularının hepsi içinden çıkılmaz bir hal almış gibi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91

    Böyle şeyleri nerden buluyon konularının hepsi içinden çıkılmaz bir hal almış gibi.

    Hocam "çıkmaz"dan kurtulmak için cevabınızı bekliyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Anladığım kadarı ile anlatim Şimdi Balata sabit olduğundan gövdeye bir güç iletmiyor. Balatanın diske uyguladığı kuvvet ile diskte yavaşlama oluyor.
  • Diskten balataya doğru F kuvveti ihmal edilebilir boyuttadır. Bu kuvvet disk yamulursa artar ve fren sırasında titreme ile direksiyona yada karosere iletilir ve titreme olur. Frenlemede diski yavaşlatan etken sürtünme kuvvetidir. Sürtünme kuvveti ile enerji ısıya dönüştürülerek azaltılır.

    Konular için teşekkür ederim, saçma sapan ergen muhabbetleri dışında işe yarar bilgilerin ortaya çıktığı konular açıyorsunuz.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    röle ile ilgili kısa bir soru
    11 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: madmax50

    Diskten balataya doğru F kuvveti ihmal edilebilir boyuttadır. Bu kuvvet disk yamulursa artar ve fren sırasında titreme ile direksiyona yada karosere iletilir ve titreme olur. Frenlemede diski yavaşlatan etken sürtünme kuvvetidir. Sürtünme kuvveti ile enerji ısıya dönüştürülerek azaltılır.

    Konular için teşekkür ederim, saçma sapan ergen muhabbetleri dışında işe yarar bilgilerin ortaya çıktığı konular açıyorsunuz.

    Nezaketiniz ve cevabınız için asıl ben teşekkür ederim diskin balataya uyguladığı kuvvet etki tepki prensibine göre balatanın diske uyguladığı durdurucu kuvvete Eşit büyüklükte ve Zıt yönlü olmaz mı hani ihmal edilebilir dediniz ya o Yüzden soruyorum diğer bir konu da balatanın saat kadranına göre 12 hizasında olması durumunda bu kuvvet balatayı ve bağlı bulunduğu gövdeyi o kuvvet ölçüsünde ileri itmeyecek mi balatanın saat 12 hizasında konumlandırılması ile örneğin 10 hizasında bulunmasi bu uygulanan kuvvetin yönünü ve gövdeye etkisini değiştirir mi frenlemede bir fark yaratır mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Fren balatasının konumu araç modellerine göre değişiyor. Bazıları 12 yönünde, bazısı 2 yönünde. Bence bu konum aracın mekanik tasarımına göre değişiyor. Dediğim gibi aracın enerjisi büyük oranda balatadaki sürtünme sonrası ısıya dönüştürülüyor. Diskleri tutan kaliperlere yatay-dikey olarak etki eden kuvvet farklı konumlarda değişmeyecektir.
  • Sen ve şu soruların yok mu :)
    Niye araştırmayı sevmiyorsunuz kolaycılığa kaçıyorsunuz ilk öğrenme yöntemi forumlardan, insanlardan sorma değil ki bakıyorum denk geldikçe sorduğun soruların derya gibi otomotiv kaynağı olan internette hızlı cevapları var oluyor. Hakaret olmasın da daha elit bir soru da göremedim hani. İngilizcede yok herhalde herhangi bir sorunu kafanda yığın yapmadan basit lise fizik yargılarına varmadan önce açıp teknik ünite çizimlerine bakarak sorgulasan zaten cevabını kısadan bulacaksın. Açıp bir fren, bağlı süspansiyon sistemi çizimine baktın mı. Yargı hatalarıyla dolu sorunu baştan düzeltmeden nasıl izah etsin insanlar ilk önce yazdığını düzeltme mecburiyeti hissederler. Bisiklette mi kullanmadın frenine bakmadın. Frenleme, yürür sistemler kütük gibi mi bağlı birbirine de üst üste vurguladığın gibi birbirine iletip duruyor. Ben de niye yazıyorsam artık bu kadar.
    al 2 dk herşey çıkıyor ilk önce yapıyı öğren. sonra braking dinamiğini bul çıkar.
    https://www.youtube.com/watch?v=bMg_j5_AGMg
    https://www.youtube.com/watch?v=V9f-5yU-cQI
    https://www.youtube.com/watch?v=g4HqLoDjVRA
    http://www.fifthaveauto.com/drum-brakes/
    http://www.team.net/www/morgan/tech/mbrakes/art010_1.html
    http://pinstake.com/brake-hydraulic-system/
    http://scioly.org/wiki/index.php/Scrambler




  • Forumdaki ergen konularının dışında arkadaş teknik bir hususta soru sormuş. Bu soru basit ya da saçma olabilir saygı göstermek lazım. Kaldı ki bu konuda merak ettiği kaliper konumunun frenlemeye olan etkisi ilginç bir soru. Siz daha soruyu anlamadan fren sistemi konusunda videolar önermişsiniz.

    Biraz saygı lütfen!
  • hadi o zaman bir soruda ben . Arkadaşın dediği gibi tek kaliper li değilde bir diske 2 kaliperli bir sistem uygulansaydı o zaman ;

    1- Sürtünme kuvvetinde azalma olurmuydu ? olursa da bunun negatif etkisi sürtünmenin azalmasından dolayı frenleme mesafesi artardı ancak ikili kaliper sistem kullandığı için diğer kaliper bu negatifliği nötrliyebilirmiydi.

    2- ikili kaliper sistemin gayet net olarak maliyet artıcaktır ancak bu sefer de balata değişim ömründe yanlış hesaplama yapmadıysam artış olucağından kendini amorti edebilirmiydi.

    3- Beyin jimnastiği yaptığım bu ikili kaliper sisteminin düşünemediğim + ları ve - leri ne olurdu ?
  • 2 kaliper gereksiz olurdu zira bunun yerine daha büyük fren balataları kullanılıyor. Kaliper büyüyünce diskinde büyümesi lazım zira burada asıl sorun enerjinin yani ısının transfer edilmesi. Ortaya çıkan daha fazla ısının atılması için daha büyük disklere ihtiyaç duyuluyor.

    1. Balata başına sürtünme kuvvetinde azalma olurdu ama disk aşırı ısınacak sonrasında frenleme performansı yine düşecekti.
    2. 2 balatalı sistem yerine daha büyük kaliper kullanılıyor
    3. 2. cevap ile aynı.
  • Fren sistemlerinde yıllardır bir inovasyon gelmedi.

    Bu da çok ilginç.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Fren sistemlerinde yıllardır bir inovasyon gelmedi.

    Bu da çok ilginç.

    Geldi aslında, fren enerji kazanım sistemleri gelişiyor. Hibritlerde pil şarjı için kullanılıyor bu sistem. Peugeot ilginç bir kers sistemine sahip. Fren enerjisi bir basınçlı tüpte depolanıyor ve aracın hareketi için kullanılıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: taksiye otostopçeken adam

    Arkadaşlar şimdi bir teker Düşünelim ve fren balatası, fren diskini Tepeden kavrayacak şekilde yani saat 12 hizasında konumlandırılmış olsun şimdi frene basınca balata diski sıkıştıracak dönmekte olan disk ile balata arasında sürtünmeden dolayı etki tepki kuvveti oluşacak... balata sürtünme ile diske geri yönde bir F kuvveti uygulayacak, disk de aynı şekilde balatayı F kuvvetiyle ileri doğru itmek isteyecek. balata diskin kendisine uyguladığı itme kuvvetini bağlı bulunduğu yapılar ile gövdeye iletecek yani gövdeye ileri yönde bir F etki edecek, diğer taraftan balata tarafından diske uygulanan negatif F kuvveti nedeniyle teker de gövdeye negatif yönde F kuvveti etki edecek sonuçta gövdeye bir pozitif F bir negatif F etki edecek net sıfır olacak bu durumda yavaşlama nasıl olacak?

    diskin balataya uyguladığı kuvvet etki tepki prensibine göre balatanın diske uyguladığı durdurucu kuvvete Eşit büyüklükte ve Zıt yönlü olmaz mı ve diğer bir konu da balatanın saat kadranına göre 12 hizasında olması durumunda bu kuvvet balatayı ve bağlı bulunduğu gövdeyi o kuvvet ölçüsünde ileri itmeyecek mi balatanın saat 12 hizasında konumlandırılması ile örneğin 10 hizasında bulunmasi bu uygulanan kuvvetin yönünü ve gövdeye etkisini değiştirir mi frenlemede bir fark yaratır mı


    not: frenlemede sistemini biliyorum ama yukarıdaki gibi düşününce kafam karışıyor

    Balata diske sürtündüğü zaman, balata diskin dönme hareketine karşın durma kuvveti uyguluyor. Diskin dönmek istemesine karşın sabit duran bir balata mevcut. İkisinin arasındaki sürtünme ısı ve traşlama sonucunda aracın kinetik enerjisini ısı enerjisi ve traşlama işine çeviriyor basitçe.




  • Aracı yavaşlatan şey dönen diskin dönmesini zorlaştırarak balata tarafından sıkıştırılması, bu sıkıştırılma esnasında kullanılan enerjinin bir kısmı deselerasyon olarak hissedilirken bir kısmı da balatalarda ısı olarak açığa çıkıyor. Burada oluşan F sürtünme sıkıştırılma esnasında oluşan bir kuvvet ve gövdeye iletiliyor evet. Bu sürtünme kuvvetinin doğrultusu aracın yavaşlamasını değil gövdeye ne kadarının iletilip ne kadarının absorbe olduğunu etkiler, sonuçta o disk her türlü sıkıştırılabilir.

    Frenlemede asıl olay sürütnme kuvvetinin doğrultusu değil, o kuvvetin büyüklüğü.Diskin dönmesini zorlaştırmak yani. Bunu sürtünmesiz bir şekilde manyetik alanla da yapabilirsin ancak hidrolik sistem kadar kullanışlı olmaz.


    EDIT:

    Balatanın konumlandırılması kuvvetin doğrultusunu elbette etkiler, ancak o kuvvetin pozitif bileşeni Fsürtünme ise negatif bileşen yani tepki kuvveti ise şasenin gösterdiği tepkidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Discursive -- 10 Şubat 2015; 2:31:15 >




  • Fren sisteminden aracın gövdesine iletilen kuvvet gövde tarafından sönümlenir. Gövde üzerindeki kuvvet sıfırken araç nasıl yavaşlıyor demişsiniz, burada arabayı yavaşlatan fren sistemi tarafından gövdeye yapılan kuvvet transferi değil çünkü, balatanın sıkması sonucu sürtünme ile yavaşlayan disk.
  • Hayret Combalac konuya dahil olmamış...
  • Bu fren sisteminin en güzel örnegi bisiklet frenleriyle anlasılır. Sistem aynı. Ne kadar cok pedala basarsan, diske o kadar kuvvet uygulanır balata ile. Bu da durmayı sağlar. Aynı sekilde de bisiklerde de o eriyen zımbırtıları degistirmen gerekir. Cünkü biter zamanla.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.