DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Devir kesici ile ilgili soru?
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
43
Cevap
1
Favori
17.656
Tıklama
Sayfaya Git:
Sayfa: 1 2 3 sonraki >>>
Giriş
Mesaj
    • Binbaşı
      1104 Mesaj
      24 Haziran 2011 20:24:19
      Arkadaşlar Abiler benim devir kesici ile ilgili bi sorum olacaktı arabayı kesiciye sokmak motora bir zarar verir mi veya sık sık kırmızı çizgi devir aralığında kullanmanın zararı olur mu ?


      _____________________________

    • Yarbay
      2985 Mesaj
      24 Haziran 2011 20:26:56
      araba ne?


      _____________________________

      İnci akü 82 amper -- Boss 3,5 farad kapasitör -- 2x 4 AWG Power cable -- Pionner DEH-X7550SD -- M acoustic msx 465 -- M Acoustic MSX 1000.1 Mono -- Kicker Comp 38 -- Pioneer TS-A 6995 S -- Pionner ts s20 --JBL GTO 6508C 16cm Mid
    • Binbaşı
      1148 Mesaj
      24 Haziran 2011 20:45:17
      bişey olmaz ya ne olucak çamaşır makinesi bile çok devirlendimi kesiciye giriyo yıllarca kullanılıyor......


      _____________________________


      ..Atam İzindeyiz H100'ün İçindeyiz Yanlaya Yanlaya Öleceğiz..
    • Binbaşı
      1104 Mesaj
      24 Haziran 2011 20:47:34

      quote:

      Orijinalden alıntı: Hyundai Motor Company

      araba ne?


      98 model honda civic 1.4 90bg



      _____________________________

    • Yarbay
      3369 Mesaj
      24 Haziran 2011 20:48:58
      vıtesı devır kesıcıye gelmeden yukseltmelısın.aksı taktırde kesıcı ıle bırlıkte performanısn dusecek.

      kesıcıyı gormek motora zarar vermez.



      _____________________________


      Formula 1 tarihinde bir sezonda yapılan 16 yarışın 15 ini kazanan,10 unda da duble yapan,o sezon içerisinde 27 tur dışında tüm yarışlarda lider giden,halen bu rekorun tek sahibi,f1 tarihinin en mukemmel ikilisi alain prost ve ayrton senna ya sahip olan tek takım.McLAREN
    • Yarbay
      2898 Mesaj
      24 Haziran 2011 20:52:47
      Kimse zarar vermez demiş ama zarar verir. Rotasyon hızlandıkça piston kollarından başlamak üzere motor bloğuna kadar her parça zorlanır. Çok devir çevirmek her türlü motora uzun vadede zarar verir.


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

      Emekli amatörprofesyonel
    • Yarbay
      2517 Mesaj
      24 Haziran 2011 21:00:47

      quote:

      Orijinalden alıntı: MMX 166

      vıtesı devır kesıcıye gelmeden yukseltmelısın.aksı taktırde kesıcı ıle bırlıkte performanısn dusecek.

      kesıcıyı gormek motora zarar vermez.


      Nasıl vermez?Devir kesicinin olduğu devir aralığı aracın sınırlarının zorlandığı yer değil midir ? Nasıl zarar vermesin.



      _____________________________

      Artık arabaların "Citroen C6 ve diğerleri." diye ikiye ayrıldığını düşünmekte.
    • Binbaşı
      1544 Mesaj
      24 Haziran 2011 21:16:26
      1 senedir yaparım daha bişe olmadı


      _____________________________

    • Yarbay
      3369 Mesaj
      24 Haziran 2011 21:16:46
      bır motor maksımum beygır gucunu urettıgı devır,devır kesıcıye gırmeden hemen oncedır.devır kesıcı motora lımıt koyması bahsı gecen beygır gucunde kamasını saglar.wv polo da 6 bın sonrası kesıcıtye gıren motora ufak bır dokunus ıle 8 bın yapıp satmakta.pek ala fazla cevırmesı zararlı degıl.

      bakınız mclaren f1 devır kesıcı kaldırıldıktan sonra hız rekorunu egale ettı



      _____________________________


      Formula 1 tarihinde bir sezonda yapılan 16 yarışın 15 ini kazanan,10 unda da duble yapan,o sezon içerisinde 27 tur dışında tüm yarışlarda lider giden,halen bu rekorun tek sahibi,f1 tarihinin en mukemmel ikilisi alain prost ve ayrton senna ya sahip olan tek takım.McLAREN
    • Yarbay
      2898 Mesaj
      24 Haziran 2011 21:24:09

      quote:

      Orijinalden alıntı: MMX 166
      bır motor maksımum beygır gucunu urettıgı devır,devır kesıcıye gırmeden hemen oncedır.devır kesıcı motora lımıt koyması bahsı gecen beygır gucunde kamasını saglar.wv polo da 6 bın sonrası kesıcıtye gıren motora ufak bır dokunus ıle 8 bın yapıp satmakta.pek ala fazla cevırmesı zararlı degıl.

      bakınız mclaren f1 devır kesıcı kaldırıldıktan sonra hız rekorunu egale ettı

      Çok devir çevirebilmesi motora zararı olmadığı anlamına mı gelir?



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

      Emekli amatörprofesyonel
    • Yarbay
      3369 Mesaj
      24 Haziran 2011 21:33:08
      soyle ızah edeyım.
      6000rpm de 100 beygır uretebılen bır aracım var.6100 gıbı kesıcı sınırı.sımdı sızın mantıgınızla bu aracı asla ama asla 100 beygır gucunde kullanmamalıyım.oyle oluyor.

      devır kesıcı motoru belırtılen gucte calısmasını saglıyor.pek tabıı motor omru de buna baglı.ama o zaman 2000rpm de herkese kolay gelsın derım.zıra kesıcıye gırmek motoru tahmın ettıgınız kadar erken bıtırmez.adı ustunde devır lımıtoru.

      konuya donecek olursam kesıcıye gırdıkten soınra vıtes yukseltılmesı durumunda bır sonrakı vıtes te motorun daha dusuk devırde oldugunu fark edeceksınız.zıra devır lımıtoru devırı kestıgınden performans kaybına sebep olmakta.

      en basıtınden nfs de drag falandamı oymnamadınız ya.pertfect shıft felan uyarısı derdı oyundahanı yesılde vıtes yukseltınce bı ust vıteste devır daha yukarılartda oluyordu felan



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MMX 166 -- 24 Haziran 2011; 21:34:33 >
      _____________________________


      Formula 1 tarihinde bir sezonda yapılan 16 yarışın 15 ini kazanan,10 unda da duble yapan,o sezon içerisinde 27 tur dışında tüm yarışlarda lider giden,halen bu rekorun tek sahibi,f1 tarihinin en mukemmel ikilisi alain prost ve ayrton senna ya sahip olan tek takım.McLAREN
    • Yarbay
      2898 Mesaj
      24 Haziran 2011 21:37:01

      quote:

      Orijinalden alıntı: MMX 166
      soyle ızah edeyım.
      6000rpm de 100 beygır uretebılen bır aracım var.6100 gıbı kesıcı sınırı.sımdı sızın mantıgınızla bu aracı asla ama asla 100 beygır gucunde kullanmamalıyım.oyle oluyor.

      devır kesıcı motoru belırtılen gucte calısmasını saglıyor.pek tabıı motor omru de buna baglı.ama o zaman 2000rpm de herkese kolay gelsın derım.zıra kesıcıye gırmek motoru tahmın ettıgınız kadar erken bıtırmez.adı ustunde devır lımıtoru.

      konuya donecek olursam kesıcıye gırdıkten soınra vıtes yukseltılmesı durumunda bır sonrakı vıtes te motorun daha dusuk devırde oldugunu fark edeceksınız.zıra devır lımıtoru devırı kestıgınden performans kaybına sebep olmakta.

      en basıtınden nfs de drag falandamı oymnamadınız ya.pertfect shıft felan uyarısı derdı oyundahanı yesılde vıtes yukseltınce bı ust vıteste devır daha yukarılartda oluyordu felan

      Ben güç ile alakalı bir şey söylemedim zaten. Devir kesiciyle ilgile de keza. Çok devir çevirmenin, yüksek devirde arabayı kullanmanın motora olan zararını söyledim. Ki bunu inkar eden arabanın a'sından anlamıyordur.

      2000 devirde arabayı sürmenin ne gibi bir sorunu olabilir ayrıca? 5. viteste 80 km civarlarında gider ortalama bir araç.



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

      Emekli amatörprofesyonel
    • Yarbay
      3369 Mesaj
      24 Haziran 2011 21:40:28

      quote:

      Orijinalden alıntı: D_E_V_I_L



      Alıntıları Göster


      Ben güç ile alakalı bir şey söylemedim zaten. Devir kesiciyle ilgile de keza. Çok devir çevirmenin, yüksek devirde arabayı kullanmanın motora olan zararını söyledim. Ki bunu inkar eden arabanın a'sından anlamıyordur.

      2000 devirde arabayı sürmenin ne gibi bir sorunu olabilir ayrıca? 5. viteste 80 km civarlarında gider ortalama bir araç.
      yuksek devırde kullanmak motora ne gıbı zararı olacak? fazla devır motora zararsa fazla hız da lastık rulmanlarına zararlı dımı



      _____________________________


      Formula 1 tarihinde bir sezonda yapılan 16 yarışın 15 ini kazanan,10 unda da duble yapan,o sezon içerisinde 27 tur dışında tüm yarışlarda lider giden,halen bu rekorun tek sahibi,f1 tarihinin en mukemmel ikilisi alain prost ve ayrton senna ya sahip olan tek takım.McLAREN
    • Yüzbaşı
      990 Mesaj
      24 Haziran 2011 21:54:51
      uzun süreçte aracı sürekli redline'da kullanmak zarar verir. basit mantık kurarsak;araç sürekli zorlanıyor,hep max. devirde çalışıyor. pistonlar erken deforme olur. ne gerek var? gerektiğinde gir redline'a(araç sollarken,ışıklarda yanındakine ayar vermek için) şahsen motor bağırdığında ilk önce haz alıyorum,sonra içim acıyor ve normale dönüyorum


      _____________________________

    • Yarbay
      2898 Mesaj
      24 Haziran 2011 21:57:05
      quote:

      Orijinalden alıntı: MMX 166



      Alıntıları Göster

      yuksek devırde kullanmak motora ne gıbı zararı olacak? fazla devır motora zararsa fazla hız da lastık rulmanlarına zararlı dımı


      Ne demek yüksek devrin zararı ne olur? Bir çok zararı var. En basitinden kısaca şunu yazayım,

      yüksek devirlerde yağlama yetersiz kalmaya başlar bu da pistonların yatağı çizmesine sebep olur. İlerde yağ yakmaya başalar araç. Subaplar vuruntu yapmaya başlar çünkü egzantirik milinin ayarı bozulur. Abartırsan manifoldu bile çatlatabilirsin.

      Bu kadar basit bir konunun neyini açığa kavuşturmaya çalışıyorsak ayrıca...



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi D_E_V_I_L -- 24 Haziran 2011; 22:02:32 >
      _____________________________

      Emekli amatörprofesyonel
    • Yarbay
      3799 Mesaj
      24 Haziran 2011 22:14:47
      Sizin yapacağınız böyle sürekli bir şey değil ama. Bir otomobil programında arabayı 2. viteste ayağı gazdan çekmeden 2 dakikada motoru iflas ettirdiler.


      _____________________________

      Gölge Mavisi Golf 1.4TSI 122HP Man. Highline----2009 Cadillac CTS(For Sale)----2004 Ford EXPLORER 4.0V6(Satıldı.. =( )----2005 Ford MUSTANG 4.0V6(Satıldı.. =( )
      İstanbul Technical University
    • Yüzbaşı
      354 Mesaj
      24 Haziran 2011 22:42:12
      Devir kesici dediğimiz olayda ateşleme kesilir. Yanmayan yakıt eksozda sıcaklık vs etkilerle tekrar yanabilir bu katalizatörü dağıtabilir. Katalizatörsüz, modifiye susturucularla alevi görebilirsiniz hatta. Bunun dışında motor çok yüksek devirde olduğundan aşınma daha fazla olur bu da çok uzun vadede zarar verir. Nadiren yapmanın büyük hasarlara sebep olacağını düşünmüyorum ben. Rastlamadım da...


      _____________________________

    • Binbaşı
      1104 Mesaj
      24 Haziran 2011 22:46:27
      yani şunu anlıyorum sürekli yapılması bence de zararlıdır ama ara sıra sürüşten keyif almak için kesiciye sokulabilir araç ya da yüksek devirlerde kullanılabilir tabi kısa ve çok yapmamak şartıyla yanlışmıyım?

      sokaklarda görüyorum adamlar şahin doğanla bile 10-15 saniye hiç durmadan kesicide gidebiliyorlar.



      _____________________________

    • Yarbay
      6108 Mesaj
      24 Haziran 2011 22:49:30
      sen mümkün olduğu kadar kesiciye kadar gitme....


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Yarbay
      3369 Mesaj
      24 Haziran 2011 23:17:39
      pek tabıı kesıcıye kadar gıdılmemelı.ben gıdılsın demıyorum.ama tutupta max devır zararlıdır demek abestlıktır.yoksa ne dıye bılmemkac beygırlık arac alınırkı.o devırı cevırebılıyorsa mutlaka onun yaglamasından tut bılmemne zımbırtısına kadar herseyı dusunulmustur.kaldıkı bu sebeple belırlı bır devırden sonra lımıtor konulmustur.zararı olursa da bunu ben sen goremeyız belkı

      babamın 2004 corolla sahıbı.1.6 benzınlı 5 vıteslı 150 km/h de 5. vıteste yaklasık 4500rpm cıvarı.uzun yolda basabas gıdıldıgınde 5000rpm rahatlıkla gecılmekte.sımdı bu zararlımı oluyor yanı?bunun olacagını bılen toyota demekkı en basından hatalı



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MMX 166 -- 24 Haziran 2011; 23:20:26 >
      _____________________________


      Formula 1 tarihinde bir sezonda yapılan 16 yarışın 15 ini kazanan,10 unda da duble yapan,o sezon içerisinde 27 tur dışında tüm yarışlarda lider giden,halen bu rekorun tek sahibi,f1 tarihinin en mukemmel ikilisi alain prost ve ayrton senna ya sahip olan tek takım.McLAREN
Reklamlar
-x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.