Şimdi Ara

Fransa - Eyfel kulesinin yapım aşaması ve planları 1887 - 1889 (Resimli Anlatım)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
50
Cevap
13
Favori
7.935
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Eyfel Kulesi 1887 ile 1889 yılları arasında Gustave Eiffel'in firması tarafından, Fransız Devrimi'nin 100. yıl kutlamaları çerçevesinde inşa edilmiştir. Aslında kulenin mimarı Gustave Eiffel değil, İsviçreli Maurice Koechlin 'in siparişi üzerine tasarlayan Stephen Sauvestre'dir. Meslektaşı Emile Nouguier ile beraber ilk tasarımları yapmıştır. Kulenin, 7.739.401 Frank 31 Sent tutan inşaat masrafları, Gustave Eiffel'in tahminlerinin 1 milyon frank üstündedir. 1889 yılındaki açılış tarihden önceki 5 ayda 1,9 milyon kişi ziyaret edince, yıl sonuna kadar toplam masrafın 3/4'ü çıkartılmıştır. Böylelikle Eyfel Kulesi, daha başından, kazanç sağlayan bir şirket görünümüne bürünmüştü. 3.000 işçi 26 ay boyunca 18.038 adet demir parçayı 2,5 milyon perçinle bir araya getirdi. Hiç ölüm vakası yaşanmamış olması, o günün şartlarında şaşırtıcı bir durumdur.

    200.000 metrekare alana yayılan kulenin temelinin kazı çalışmaları. (1887)

     Fransa - Eyfel kulesinin yapım aşaması ve planları 1887 - 1889 (Resimli Anlatım)


    Taşıyıcı temel kolonlarının inşası

     Fransa - Eyfel kulesinin yapım aşaması ve planları 1887 - 1889 (Resimli Anlatım)


     Fransa - Eyfel kulesinin yapım aşaması ve planları 1887 - 1889 (Resimli Anlatım)


    3000 işçi 26 ay boyunca 18.038 adet demir parçayı 2,5 milyon perçinle bir araya getirdi. Hiç ölüm vakası yaşanmamış olması, o günün şartlarında şaşırtıcı bir durumdur.

     Fransa - Eyfel kulesinin yapım aşaması ve planları 1887 - 1889 (Resimli Anlatım)


     Fransa - Eyfel kulesinin yapım aşaması ve planları 1887 - 1889 (Resimli Anlatım)


    Kule yüksekliği nedeni ile Paris halkının tepkisini de çekmiştir. Bazı sanatçılar devasa bir sokak lambasına benzetirken, bir fabrika bacası gibi Paris'in görsel itibarını zedeleyeceğini ileri sürmüşlerdir. Böylelikle devrin sanatçı ve edebiyatçı çevresinde bir kampanya başlatılmış, bu kampanya süresince ünlü sanatçıların imzaladığı bildiriler dağıtılmıştır. Bugün ise Eyfel Kulesi, Dünya'nın en güzel mimari yapılarından biri olarak kabul edilir. Parisliler onu Demir Bayan olarak adlandırırlar. İlk başlarda Eiffel, Kule'ye sadece 20 yıl için müsaade almıştı. Dolayısıyla, 1909 yılında kulenin sökülmesi gerekiyordu. Ancak kule, iletişim için çok uygun yüksekliğe ulaştığından ve yeni yüzyılda Atlantik ötesi haberleşmeye imkân tanıdığından, kalmasına izin verildi.

     Fransa - Eyfel kulesinin yapım aşaması ve planları 1887 - 1889 (Resimli Anlatım)


    Eyfel Kulesi 300 m yüksekliktedir. Zirvesindeki televizyon vericileri 27 m daha yükseklik kazandırır. Günümüzde yaygın olarak kullanılan çelik yerine demirden inşa edilmiş, özel teknikler sayesinde günümüze kadar sağlam olarak gelmiştir.

    200.000 metrekare alanda bulunan Eyfel Kulesi her 7 yılda bir, 60 ton boya ile boyanır. Bu çalışmada 25 boyacı görev yaparken, çalışma 15 ay sürer. Bu işlem sırasında 1.500 fırça, 5.000 zımpara kağıdı ve 1.500 iş tulumu tüketilir. Ayrıca güvenlik maksadıyla toplam 50 km güvenlik halatı, 20.000 metrekare koruyucu ağ kullanılır. Boyama maliyeti yaklaşık 3 milyon avro tutar. Zaman içinde kulenin rengi kırmızımsı kahveden, sarımsı kahveye, daha sonra kestane kahvesinden bugünkü bronz tonuna dönüşmüştür. Kule 3 renk tonunda boyanır. En açık renk zirvede kullanılırken, en koyusu zeminde kullanılır.


    Kule inşası devam ediyor (1888 sonbaharı)

     Fransa - Eyfel kulesinin yapım aşaması ve planları 1887 - 1889 (Resimli Anlatım)


    Kulede intihar olayları da yaşanmaktadır. Şu ana kadar 400 kişi bunu gerçekleştirmiştir. Zamanla, intiharların önüne geçmek maksadıyla platformların çıkış noktalarına demir parmaklıklar yerleştirilmiştir.



     Fransa - Eyfel kulesinin yapım aşaması ve planları 1887 - 1889 (Resimli Anlatım)


    Tamamlanan kule halkın ziyaretine açıldı (1889)

     Fransa - Eyfel kulesinin yapım aşaması ve planları 1887 - 1889 (Resimli Anlatım)


    Kamuya açık platformlar 57 m, 115 m ve 276 m yükseklikte bulunur.
    Ziyaretçiler, üç asansörle kuzey, batı ve doğu kanatlarından ilk iki platforma ulaşır. İlk ve ikinci katlarda lokantalar mevcuttur. Ayrıca ilk katta, Eyfel Kulesinin tarihinin anlatıldığı bir sergi bulunur. En üst platforma ulaşmak isteyen bir ziyaretçi, ikinci katta aktarma yapar ve başka bir asansöre geçer. En üst platform hem çatılı hem de üstü açık bir alana sahiptir.


     Fransa - Eyfel kulesinin yapım aşaması ve planları 1887 - 1889 (Resimli Anlatım)


    Kulenin açılışından sonra, ilk platforma kadar 50 yolcu taşıyan iki hidrolik asansör kullanıma girmişti. Bunlar için gerekli hidrolik presler 16 sütuna monte edilmişti. Kuzey kanadından başka bir asansörle ikinci kata ulaşılıyordu. 2. Dünya savaşı sırasında, işletim sistemindeki hasarlar sebebiyle bunlar devre dışı kalınca, Adolf Hitler kuleye yaya olarak çıkmak zorunda kalmıştı.

    Hitler'in Paris ziyareti (solda Albert Speer, sağda Walter Frentz, 23 Haziran 1940)

     Fransa - Eyfel kulesinin yapım aşaması ve planları 1887 - 1889 (Resimli Anlatım)


    Eyfel kulesinin planları

     Fransa - Eyfel kulesinin yapım aşaması ve planları 1887 - 1889 (Resimli Anlatım)


     Fransa - Eyfel kulesinin yapım aşaması ve planları 1887 - 1889 (Resimli Anlatım)


     Fransa - Eyfel kulesinin yapım aşaması ve planları 1887 - 1889 (Resimli Anlatım)


     Fransa - Eyfel kulesinin yapım aşaması ve planları 1887 - 1889 (Resimli Anlatım)


     Fransa - Eyfel kulesinin yapım aşaması ve planları 1887 - 1889 (Resimli Anlatım)


     Fransa - Eyfel kulesinin yapım aşaması ve planları 1887 - 1889 (Resimli Anlatım)


     Fransa - Eyfel kulesinin yapım aşaması ve planları 1887 - 1889 (Resimli Anlatım)


    Günümüzün en büyük turizm cazibelerinden biri olan Eyfel Kulesi, yılda 6 milyon turist çeker. 2002 yılında toplam ziyaretçi sayısı 200 milyona ulaşmıştır.

     Fransa - Eyfel kulesinin yapım aşaması ve planları 1887 - 1889 (Resimli Anlatım)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi elzemsin -- 4 Eylül 2012; 0:48:16 >







  • Gene süper resimler
  • Güzel paylaşım teşekkürler
  • Şu yapıyı oldum olası sevmedim
  • Çok güzel paylaşım, sağolun. Hatta yapılan oylamada kulenin yıkılması tek oy farkla önlenmiş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • son resim muhteşem..Bu arada teşekkürler
  • Özgürlük Anıtın'da isteriz
  • Teşekkürler başka paylaşımlar da bekliyoruz.
  • gittim ama beklemek zor geldi tepesine çıkamadım keşke çıksaydım ya
  • günümüzde yeni bir eiffel kulesi inşa eedilmek istenirse, eski kulenin malzemeleri kullanılarak 3 tane eiffel kulesi yapılabilir.
    -bir dost



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Vash The Stampede -- 4 Eylül 2012; 1:13:35 >
  • Yine güzel bir konu ve güzel bilgiler eşliğinde fotoğraflar teşekkürler
  • hitler hammadde olarak kullanılması için yıktırmayı düşünmüş ama sökülmesinin uzun zaman alacağı için vazgeçilmiş

    quote:

    İkinci Dünya Savaşının tüm hızıyla devam ettiği yıllarda,Alman işgalindeki Paris’e sürpriz bir konuk gelir…
    Gece yarısı apar topar yatağından kaldırılan Paris belediye başkanı şaşkın bakışlarla karşısında duran Nazi subayına bakmaktadır.Subay Eyfel’e ait bilgileri içeren bütün dosyaları toparlamasını ve kendisiyle gelmesini söylemektedir.Neler olup bittiğini anlamaya çalışan başkan subayı takip ederek hızlı adımlarla arabaya biner.Kuleye geldiklerinde belediye başkanının şaşkınlığı bir kat daha artar çünkü Hitler kendisini beklemektedir…
    Beraberindeki subaylarla birlikte kuleye çıkan Hitler kısa süren görüşme sonrası grupla birlikte Alman karargahına geçer.Belediye Başkanının alınmadığı toplantı sabaha karşı başlar.
    Sovyet orduları karşısında çok fazla tank,top ve araç kaybeden Almanlar silah için gerekli hammadde yollarının müttefik devletlerce kapatılmasıyla iyice sıkıntıya düşmüştür.İş çözüm üretmeye gelince işgal ettikleri ülkelerden tüm metallerin toplatılması kararına varırlar.
    İşte Hitler’in Eyfel’i ziyaretinin asıl sebebi de bu olur.Kule söktürülüp tank,top ve tüfek yapımında kullanılacaktır.Ancak yapılan toplantı sonrası Eyfel’in sökülmesinin çok uzun süreceği ve elde edilecek çelikten beklenen miktarda silah üretilemiyeceği mühendislik hesaplarıyla ortaya konulunca bu projeden vazgeçilir…
    Uykusuz geçen gecenin ardından toplantı salonun kapısı açılır.Dışarı çıkan Alman general belediye başkanını yanına çağırtır.”Hadi git ! artık rahat uyuyabilirsin Eyfel ucuz kurtuldu” der…



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 355GTS -- 4 Eylül 2012; 1:19:42 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gedo Mazo

    Özgürlük Anıtın'da isteriz

  • 3 kere gittim Eiffel Kulesi'ne fakat bu kadar şaşırtıcı ve güzel resimler elime geçmemişti. Sağol :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konularınız çok güzel bence bunları ya bir ana konuda yada bir index yaparak toplayın
  • bravo hocam paylaşımlar çok güzel.

    çok resim,az yazı,öz bilgi...

    devamını bekliyoruz
  • Güzel konular açıyorsunuz teşekkürler.
  • Hitler'e bak, belkide bu yüzden Fransa'yı işgal etmiştir. Konu on numara hocam tebrik ederim.
  • güzel konu açıyorsun dedikya adam seriye bağladı
  • kardeş cansın devam et böyle paylaşımlara
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.