Şimdi Ara

Formula 1 - Ters Ackerman

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
2
Cevap
0
Favori
369
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Formula 1 yarış araçlarının tekerlerindeki direksiyon sistemi,
    neden normal arabalarınkinin tam tersi şeklinde tasarlanmış ?

    Virajlarda;
    yere basıncı az olsa dahi içteki tekerin, normal arabalar gibi gidiş hattına uyması bir sıkıntı oluşturmazdı diye düşünüyorum.
    Direksiyon simidi haricinde, direksiyon mekaniğinin de daha az hareket ederek tam dönüşü sağlaması için mi bu şekilde ?
    Her iki teker de, normal arabalar gibi kendi gidiş hatlarına baksaydı viraj alma kabiliyeti artmaz mıydı ?

    ackerman sistemi arabanın asfalt virajda ovma yapmaması, hoplayıp zıplamaması, teker yıpratmaması için tasarlanmıştı, getirisinin yanında bir götürüsü olmayan bir teknoloji gibi görünüyor..



  • selam hojam ilk başta güzel soru sormuşsun ingilizcen iyiyse şunu vereyim
    http://www.me.ua.edu/me364/PDF/Steering_Ackerman.pdf
    yok sen bana söyleyiver der isen çok hızlı dönmek için ki bazı durumlarda sürücü hatası olduğunda yarım saniye tur süresine etki ettiği oluyor.Normal arabalar gibi kalsaydı dediğini anlamadım ancak viraj kabiliyetini artırmazdı çünkü bu sistemler racing sistemleridir viraja hızlıgirmek hızlıdönmek içindir yol tutuşunu araçtan çok sürücüye bırakılır.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.