Şimdi Ara

Formula 1 2021 Sezonu - 2021 Dünya Şampiyonu Max Verstappen (137. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
2.795
Cevap
19
Favori
72.074
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
12 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 135136137138139
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Şu bölüme ilk defa geliyorum
    F1 arada izlerim ama binde bir o da böyle boş boş otururken denk gelirsem.
    Öyle takip ettiğim de yok. O mu şampiyon bu mu şampiyon olur v.s
    Bu kadar uzağım yani.
    Ama dünden beri her yerde karşıma çıkınca merak ettim. Hatta olayı anlayabilmek için konunun 114. Sayfasına kadar inip göz gezdire gezdire son sayfaya kadar geldim.
    Baktım forumdakiler birbirini yemiş durmuş. Ssport üyeliğim var açtım tekrarını izledim. Sadece son bölümü..

    Ben fia kuralı v.s bilmem ama sadece şunu diyeceğim.

    kaza öncesi neredeyse 12 saniye fark yiyen 2. Pilotun kaza olduktan sonra yarış son tur baslarken 1. Pilotun hemen totosunun dibinde başlaması

    Saçmalık.

    Gerçekten büyük saçmalık

    Şimdi tur süresini bilmiyorum misal bir tur 40 saniye olsa 39 saniye fark yemiş 2. Pilot yine 1. Pilotun totosunun dibinde mi basliyor?

    Saçmalık

    Neyse şahsi görüşüm bu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-ACF8F4F94 -- 13 Aralık 2021; 7:43:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dünkü yarış gerçekten keyifliymiş. Şu olaya da bayıldımhttps://twitter.com/siyahiabeyaz/status/1470043960492101632?s=21

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Takip etmediğin için yazıyorum şukadarını söyliyeyim mercedesin aracını başka türlü geçmen imkansız illa bi ali cengizlik yapmalısın yoksa 10 yıldır olduğu gibi yine şampiyon olurdu. Öncelikle Latifi ve perezi tebrik ederim çok iyi oynadılar iyi oldu mercedes ve hamiltona.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu sporun yıllardır kuralı bu. Ne bugün konuldu, ne de bugün ilk defa uygulandı. Takımların taktik savaşlarının bir parçası. Undercut ne kadar güçlüyse, bir o kadar da riskli olması gerekiyor. Bu kural da bunu dengeliyor. Hatta 10 saniye, 20 saniye farkı geçtim, 3 kere tur bindirdiğin adam bile senin hemen arkana geliyor güvenlik aracı durumunda.


    Güvenlik aracının da mantığı şu; pistte temizlenmesi gereken bir durum varsa bütün sürücüleri bir araya toplayıp, pist çalışanlarına temizlik için daha büyük bir aralık sunmak. Dünkü kaza tam pist üzerindeydi ve sürekli araba geçerken vinç gelip arabayı pistten alması imkansızdı. Daha büyük bir boşluğa ihtiyacı vardı o vinçin. Güvenlik aracı da o boşluğu yarattı hızlı bir şekilde alınması için.

  • https://forum.donanimhaber.com//mesaj/yonlen/151368802


    şu post'u boşuna yazmadık biz.


    FIA başkanı ve F1 Ceo'sun eski bir Ferrari yöneticisi olduğu bir organizasyonda,


    son dönemlerin en efsane olmuş 7 şampiyonlu sürücüsünün rekorunu;


    sevimsiz, antipatik, köpeksiz köyde bastonsuz dolaşan çoban misali en iyi benim havalarıyla takılan,


    ten rengi yüzünden aşağılık duygusuyla sürekli mağduru oynayan,


    yarıştığı takımın esas felsefesi 'kurallar çerçevesinde' aracı geliştirmek yerine, 'kurallar kitabındaki boşkuklar' üzerinden etik olmayan şekilde çalışmak olan,


    birisine, tüm zamanlaarın en çok şampiyonluğu ünvanını yedirmezlerdi. yedirmediler helal olsun.


    Haa Max Benim için sadece bugünlük 'düşmanımın düşmanı dostumdur' mantığı ile yüzümü gülümseten bir unsur benim için, gridin 2. en antipatik adamı, etik yarışmak yerine 'pist üzerinde her şey mübahtır' felsefesi ile davranan, bir aslan gibi dövüşmek yerine, sırtlan gibi saldıran ve bunu normal nitelendiren birisine de aslında F1 şampiyonluğu ünvanı yakışmıyor.


    son sözümde şark kafasına sahip olup, garp sporu izlemeyin arkadaş, yada izliyorsanız da yorum yapmayın.


    birisi güvenlik aracını saçma bulur, diğeri parti tutar gibi takım tutar gelir ağlar, diğeri onunla dalga geçer.


    Formula 1'de seviye bu değil...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi winwin35 -- 13 Aralık 2021; 9:24:13 >




  • winwin35 kullanıcısına yanıt

    Tamam


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • işte bilmediğin için böyle ağır saçmalıyorsun.


    kuralı bilsen, kuralı anlasan, kuralı irdelesen, neyin ne olduğunu anlar, derdin ki haa mantğı buymuş, sebebi şuymyuş, sebep - sonuç ilişkisi ile yarışta güvenlik aracı girdiğinde neden yarışın sıfırlanır gibi baştan başladığını, yarışta o ana kadar yapılan farkların bir önem oluşturmadığını,


    güvenlik nedir, sürücü güvenliği nasıl alınır, insan hayatının açılan mesafeler ve farklardan daha önemli olduğunu


    anlamış olurdun.


    umarım anlamışsındır.


    bu forumun, geyikle, vesvese ile, gıybet ile, hayatında binip bilebileceği, görüp görebileceği en lüks arabanın, yaşağı köyün bağlı olduğu şehrindeki taksi olan ona da yolcu olarak binebilen kişilerin gelip '98 den beri izlerim' le lafa başlayan çoluk çocuğun oluşturduğu formun 114 sayfasını okuyacağına açıp 114 sayfa FIA kural kitabını okusaydın, yada yeni başlayanlar için F1 tarzı bir başlıkla youtube'ta 1 video izleseydin, kendinin saçmaladığını görürdün.





  • 1999 yılından (10 yaşımdan) bugüne denk TR'de yayınlandığı her yıl bu sporu kaçırmadan izleyen birisiyim. Bu sporun hiç bu kadar ayaklar altına alındığını görmemiştim.


    Amerikan Liberty Media satın aldıktan sonra artan bir popülarite mevcut. Doğal olarak markalarının izlenirliğinin artması için onlarda bu tarz dramaları kullanıyor/yaratıyorlar. Ancak bu kuralları olan bir spor. Ve kuralların bu denli çiğnenmesi benim açıkçası midemi biraz bulandırdı. Baştan söyleyim ne Lewis fanıyım ne Max ne Mercedes ne de Red Bull. Ferrari taraftarıyım ve beni kimin kazandırdığı gram ilgilendirmiyor. Kazanma biçimi ile ilgili yorum yapacağım.


    İlk olarak SC kararının verilişine bakmak lazım. Kaza anında SC gireceği belliydi. Ancak karar geç çıktı. Peki neden? Kaza olur olmaz SC kararı çıksa muhtemelen Lewis pit yolu çizgisini kaçırmayacak ve içeri girebilecekti. Ancak arada geçirilen bu süre Lewis'in bu çizgiyi kaçırmasını Max'in ise 5 saniye gap nedeniyle içeriye girebilmesini sağladı. Art niyet yoksa bile büyük bir hata.


    İkinci konu itiraz olayları. Tek tek inceleyelim:


    a) SC bitmeden Max Lewis'i geçti diye bir itiraz geldi. S Sport tarafından twitter sayfasında yayınlanan videoyu izlerseniz bir noktada henüz SC bitmemiş ve yeşil bayrak çekilmemişken (kaza olan virajın hemen öncesinde) Max'in Lewis'i bariz şekilde geçtiği görünüyor. Bariz şekilde geçtiği derken öyle 1 metre falan değil tabii. Ancak Max'in tekerlerinin Lewis'in ön kanat hizasını geçtiğini görüyoruz. Bunu Fia bariz avantaj yok geçer geçmez yavaşladı gibi bir gerekçeyle kabul etmemiş. Pardon? Kural kitabında geçişin tarifi santim santim veriliyor da bizim mi haberimiz yok? Yine de neyse diyelim en büyük sorun bu değil (bence burada bile haklı Mercedes ama neyse).


    b) Gelelim asıl saçmalardan seçmelerin yaşandığı itiraz sebebine. Kural kuraldır. Ve siz bunu yarışın son turunda kafanıza göre değiştiremezsiniz. Eğer ki tur yiyen araçların geçmesine hiç izin vermemiş olsaydı Masi sıkıntı yok. Ancak "tur yiyen araçlar geçsin ama hepsi değil Lewis ve Max arasında olanlar geçsin" derseniz ilk hooop burada gelir. Sainz'ın suçu ne? Belki atak yapıp o birinci olacak? Burada bile saçma sapan bir uygulama var ama asıl sıkıntılı noktaya gelelim. Kuralda tur yiyen araçların turu geri almasına izin verilirse geçiş yapar ve konvoyu yakalar devam eden turda SC pistten çıkar diyor. Masi burada tam anlamı ile sıçtı. 56/58 de tur yiyenlerin geçişine izin verilmeyecek dendi, 57/58'in ortasında ise karar değişti ve tur yiyen araçlar geçsin dendi. Baktılar yetişemeyecek bu araçlar acele şekilde SC pistten çekildi, yarış ve şampiyona kaderi son tura bırakıldı. Hikayeye bak be son yarışın son turunda gelen şampiyonluk. Ne izlenir değil mi?


    Kısacası CAS'a taşınırsa olay ben şampiyonluğun el değiştirebileceğini düşünüyorum. Aslına bakarsanız öyle olması gerektiğine inanıyorum. Madem bırakın yarışsınlar şeklinde olacaktı sezonun sonu çekecektiniz kırmızı bayrağı son 5 tur her ikisi birden taze lastikle yarışacaktı ve hak eden kazanacaktı.


    Lewis'e teşekkür ederim. Bence asıl şampiyon odur. Takım arkadaşından 0 katkı alarak son yarışta Perez ve Max ikilisine karşı yarışmasına rağmen 2 defa büyük farklar açtı. Odaklandığı zaman ne kadar kaliteli bir pilot olduğunu herkese gösterdi. 2022 yılını ve yeni çağı merakla bekliyordum ancak sanırım bu kararlar sonrası izlemem. En azından Liberty Media ve Masi gidene kadar.





  • benim isime gelen birsey yok.yagmur altinda kuru zemin lastikleri uygun calisamaz.pist uzerinde su olmasi,pistin ve lastiklerin sogumaya baslamasi.bunlar kuru zemin lastiklerinin yagmur altinda performansini olumsuz etkiler.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • şaibeli bir yarış oldu, son turlardaki kaza ve sonrasındaki güvenlik aracının girmesi ve bu güvenlik aracının pisti son turdan önce terk etmesi, kısacası hollandalıya hamiltonu geçmesi için son bir şans yarattılar. yarışta araçlar ve pilotlar yarışmalı, saçma sapan kurallarla yarış sonuçları tayin edilmemeli.

  • LuccaBro L kullanıcısına yanıt

    [quote]

    @LuccaBro


    İlk olarak SC kararının verilişine bakmak lazım. Kaza anında SC gireceği belliydi. Ancak karar geç çıktı. Peki neden? Kaza olur olmaz SC kararı çıksa muhtemelen Lewis pit yolu çizgisini kaçırmayacak ve içeri girebilecekti. Ancak arada geçirilen bu süre Lewis'in bu çizgiyi kaçırmasını Max'in ise 5 saniye gap nedeniyle içeriye girebilmesini sağladı. Art niyet yoksa bile büyük bir hata.


    [/quote]

    eskıden yarıs lıderı guvenlık aracı ardında ılk bır tam turu bıtırene kadar pıt yolu kapanırdı.bu kuralın degısmesı dun aksam lewıs e sampıyonluguna mal oldu.ama gercı mercedes yıne bır sey dener ve sampoıyonlugu max e hedıye ederdı.

    sadece dun aksam degıl.gecen yarıs ta ması cok hatalıydı.2 defa yarısın bastan start alması gıbı




    [quote]

    @LuccaBro


    SC bitmeden Max Lewis'i geçti diye bir itiraz geldi. S Sport tarafından twitter sayfasında yayınlanan videoyu izlerseniz bir noktada henüz SC bitmemiş ve yeşil bayrak çekilmemişken (kaza olan virajın hemen öncesinde) Max'in Lewis'i bariz şekilde geçtiği görünüyor. Bariz şekilde geçtiği derken öyle 1 metre falan değil tabii. Ancak Max'in tekerlerinin Lewis'in ön kanat hizasını geçtiğini görüyoruz. Bunu Fia bariz avantaj yok geçer geçmez yavaşladı gibi bir gerekçeyle kabul etmemiş. Pardon? Kural kitabında geçişin tarifi santim santim veriliyor da bizim mi haberimiz yok? Yine de neyse diyelim en büyük sorun bu değil (bence burada bile haklı Mercedes ama neyse).


    [/quote]

    gecmıste de guvenlık aracı arkasında,hatta guvenlık aracı cıkıp yarıs tekrar baslama asamasında 2. pılot ufak ufak lıderı gecmıslıgı var.reaksyon alma surelerı bagzen bu tur olaylara sebebıyet verıyor. onemlı olan start cızgısını kımın ılk gectıgı.bunun ıcın mercedes ın ıtırazı komık olur



    [quote]


    Gelelim asıl saçmalardan seçmelerin yaşandığı itiraz sebebine. Kural kuraldır. Ve siz bunu yarışın son turunda kafanıza göre değiştiremezsiniz. Eğer ki tur yiyen araçların geçmesine hiç izin vermemiş olsaydı Masi sıkıntı yok. Ancak "tur yiyen araçlar geçsin ama hepsi değil Lewis ve Max arasında olanlar geçsin" derseniz ilk hooop burada gelir. Sainz'ın suçu ne? Belki atak yapıp o birinci olacak? Burada bile saçma sapan bir uygulama var ama asıl sıkıntılı noktaya gelelim. Kuralda tur yiyen araçların turu geri almasına izin verilirse geçiş yapar ve konvoyu yakalar devam eden turda SC pistten çıkar diyor. Masi burada tam anlamı ile sıçtı. 56/58 de tur yiyenlerin geçişine izin verilmeyecek dendi, 57/58'in ortasında ise karar değişti ve tur yiyen araçlar geçsin dendi. Baktılar yetişemeyecek bu araçlar acele şekilde SC pistten çekildi, yarış ve şampiyona kaderi son tura bırakıldı. Hikayeye bak be son yarışın son turunda gelen şampiyonluk. Ne izlenir değil mi?


    [/quote]

    o konuda haklısınız.tahmıon edıyorum.ması yarısı sc ıle bıtırmek ıstedı,baskı geldı ve yarıs bır tur dahı olsa tekrar basladı.



    ama sunu da eklemek ıstıyorum.guvenlık aracı formasyonu yarısın kadreını ,şans faktörü olmaktan çıkartıp mudahale asamasına getırıyor.


    2008 sıngapur da hatırlarsanız kasıtlı kaza sonrası sc ıcerı gırmnıs ve ne hıkmetse alonso yarısı bırıncı bıtırmıstı.

    garıp garıp




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MMX 166 -- 13 Aralık 2021; 10:28:25 >




  • Bundan sonra ne dense boş. Verstappen sezon boyunca hep daha hızlı olan taraftı. Sezonu domine etti desek yeridir. Hamilton motor değişimine kadar yokları oynadı bu sezon. Ben hakkı olanın kazandığını düşünüyorum.


    Masi'nin SC kararı da yerinde. Neden derseniz şampiyonun belirlendiği yarışta kırmızı bayrak çıkartıp 50 turu çöpe atmak ve durarak start almak ahmaklık olurdu. Herkesin emeği o startta çöpe gidebilirdi. Burada hata şu, bi ara tur yiyen araçlar geçiş yapmayacak diye kararı çıktı ve neredeyse 1 tur zaman kaybedildi. Tur yiyen araçları erkenden salıp konvoyu yakalamaları gerekiyordu. Sonra SC çıkıp Hamilton gazlayabilirdi. Karar almakta geç kaldılar.


    Kaldı ki Hamilton yarışın başında şikanı kesmekle kalmadı neredeyse 100 metre ilerden çıktı piste ve çok ciddi avantaj elde etti. Buna rağmen hakemler sallamadı bile. Mercedes'in olayı üst mahkemelere taşıması hiçbir şeyi değiştirmeyektir. Kelle bile alamazlar. En fazla ufak bir para cezası çıkar Fia'ya.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bi izleyen olarak dün çok zevk aldım yarıştan max kazanmasını istiyordum mucize gerçekleşti ve kazandı


    Özellikle perez max kazanmasında çok önemli bi rol oynadı aynısı bottas olsa ki üstü zorlayamadı bile latifide helal olsun adama yani dün max bişey yapamadı latifi ile perez sağolsun şampiyon yaptı


    Şaibeli diyenler genel olarak sezon şaibeliydi zaten fia bu sene resmen saçmaladı

  • Uzun bir zaman sonra sezonun tamamını izlemiş birisi olarak, bu şampiyonlu Hamilton hak ett diyenler afedersiniz gitsinler Voleybol falan izlesinler. Max sezonun neredeyse tamamını domine etti. Hatta sezon 4 yarış önce bitecekti belki ama Hamilton'un aracına yaptıkları inanılmaz katkılar ile araba Red Bull arkasında sürekli 0.5 sn fark yerken, 0.7 sn fark atan araca dönüştü. Bunu kimse sorgulamıyor ama. Ne oldu da tüm sezon gidemeyen araba birde uçmaya başladı ? Geçin abi. İlk bir birlerine temasta, Hamilton Max'i dışarı attı. Olaylar o zaman başladı zaten. Olayların başlangıcında Hamilton var zaten. Agresifliği ve çirkefliği başlatıp, sonrasında her zaman ki gibi mağdur ayaklarına yatmaya başladı. Toto ile beraber ağlaya ağlaya şampiyonayı son yarışa taşımayı başardılar ama böyle bir son anca böyle bir ağlamaya yakışırdı ve iyi oldu bence. FİA sezon boyunca hep Mercedesin yanında oldu, tüm kararlarında Mercedesi korudu, Max'e en ufak hatasında hep cezayı bastılar vs. Kimse kusura bakmasın ama olayları son yarış üzerinden güzellemek çok yanlış. Sezonun tamamına ve tümüne bakıldığında, sezonun tamamında yapılanlara bakıldığında hak eden kazandı.


    Yürüyedur çocuk.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Roberto Baggio -- 13 Aralık 2021; 11:15:2 >




  • Yıllardır f1 takip ederim, iki plotuda karakter olarak sevmem. Son turda hamiltona haksızlık yapılmış. prosedüre uyulmadığını zaten Serha Acar da söylemişti. Bence haketmediği bir zaferi kutladı Verso..

  • 97'den beri takip ettiğim F1'de ilk kez böyle bir saçmalık gördüm. Sıkıntı güvenlik aracı girdi girmediden ziyade bunun nasıl uygulandığı. Son tur Max ile Ham mücadele(!) etsin diye aralarındaki tur yemiş pilotlar yerlerini alsın dediler ama Max arkasından gelecek bir atağı düşünmeden rahatça önüne bakabilsin diye Ricciardo ile Stroll Max ile Sainz arasında kalmaya devam etti. Tur yemiş araçlar yerlerini geri alabilir denildiğinde bu tüm tur yemiş araçları kapsamıyor mu? Ayrıca şampiyonluk dışında mücadele eden takımların da hakkına girilmesi problem değil mi? Sainz belki fırsat bulacak ve kendini ilk ikiye atabilecek ya da turunu alan pilotlar son puanlar için kapışma fırsatını bulacak ama onlara hiç şans vermeyelim sadece Max rahatça liderliği alsın der gibi bir uygulamaya gidelim. Max'ın böyle bir uygulamaya ihtiyacı yoktu. Bu saçmalık olmasa ve şampiyonluğu kazansa çok anlamlı olacaktı. Kazanamasa da elinden geleni yaptı ama yetmedi denecekti. Şimdi bu şekilde onun emeklerine de yazık oldu. Diğer yandan Ham de yarışı rahat götürürken ve neredeyse şampiyon olacak iken elini kolunu bağlayıp sözde pist üstü mücadele ile bitsin ayağına kuzu gibi ortada bırakıldı. Şampiyonluk son olarak kimde kalır bilmem ama hem masi artık o koltuktan alınmalı ve yerine düzgün biri getirilmeli (Benim adayım kendisi kabul etmez büyük ihtimal ama Raikkonen) hem de kural kitapçığı tekrardan düzenlenmeli ve her yarış hakem komitesi değişmektense sezon boyunca aynı ekip her yarışta karar almalı.





  • Ken Block43 kullanıcısına yanıt
    Hocam sebebi buymuş:

    https://twitter.com/motorsportcomtr/status/1470122126380355588

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Son tur reaksiyon videolarına göz atayım dedim. Beğendiklerimi sizlerle de paylaşayım.



    natsukiyoutube
    This race attracted so much attention that the F1 thread on 5chan, Japan's largest BBS, recorded speeds of 8,640 comments per hour at its peak.
    https://www.google.com/sorry/index?continue=https://www.youtube.com/watch%3Fv%3DAP5uvqOgv-o&q=EgQuLZpEGOjr3I0GIhD2QMb_X9FtztJcnRNah_z6MgFy


    Yvonne Guillermo Adornayoutube
    Last Lap Max Verstappen overtake Lewis Hamilton at North Grand Stand
    https://www.google.com/sorry/index?continue=https://www.youtube.com/watch%3Fv%3DEG-coTN2veI&q=EgQuLZpEGOnr3I0GIhCbSAI2qTAD6-VKsl_9Dd-JMgFy




  • Adrenalin Patlamasıtwitter
    “Tüyler diken diken.. https://t.co/S3n2gGUBWu”
    https://twitter.com/adrenalinIendik/status/1470049702779437066
  • 
Sayfa: önceki 135136137138139
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.