Şimdi Ara

Formula 1 2021 Sezonu - 2021 Dünya Şampiyonu Max Verstappen (138. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.795
Cevap
19
Favori
71.887
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
12 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 136137138139140
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bence Mick Şumayer de güzel yarıştı. Latifi ile olan çekişmesi kazaya neden oldu. Yarışın sondan iki aracının mücadelesi şampiyonu değiştirdi. Mick in mücadelesi babasına yaradıFormula 1 2021 Sezonu - 2021 Dünya Şampiyonu Max Verstappen 

  • Goat

    Formula 1 2021 Sezonu - 2021 Dünya Şampiyonu Max Verstappen

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • F1 tarihinde başka örneği var mıdır sizce?



    Formula 1 2021 Sezonu - 2021 Dünya Şampiyonu Max Verstappen
    Formula 1 2021 Sezonu - 2021 Dünya Şampiyonu Max VerstappenFormula Türkiye 🇹🇷twitter
    “😨 Nikita Mazepin, 20 aracın yarıştığı sezonu 21. sırada tamamladı. Bu sezon Alfa Romeo ile 2 yarışa çıkan Robert Kubica, İtalya GP'de aldığı 14.lük sayesinde Rus pilotun önünde yer aldı.”
    https://twitter.com/FormulaTurkiye/status/1470386147826311172?s=20
  • Timo Glock vs. N. Latifi, make your choice

    https://twitter.com/onurtezoglu/status/1470044024396554245

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • winwin35 kullanıcısına yanıt

    Sen bir doktora görün bilader iyi değilsin.


    Ben bir şey iddia mi ettim?

    Bir şey de ısrar mi ettim?

    Bir şeyi mi savundum ?


    Bu saldırganlığın normal değil.


    Yazık.


    Ayrıca blok.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Psyduck17 kullanıcısına yanıt
    olabilir. sonuçta aynı anda 20 araba yarışıyor ama bazı pilotlar çeşitli sebeplerle (covid vs) yarışamayınca yerine başkası yarışıyor. o pilot puan alırsa sırlamaya dahil edilir. daha önce de benzer durumlar olmuştu.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • LuccaBro L kullanıcısına yanıt

    Sportif kuralların sanırım 15.3 maddesi (madde numarasından tam emin değilim)


    Esas olay burada patlıyor , kural maddesi şunu diyor yabancı basın kaynaklarına göre ;


    "şampiyona direktörü SC kurallarını askıya alma ,esnetmeye tam hak sahibidir "deniyor , twitterda yabancı kaynaklarda böyle bir durum var

    Eğer bu madde şampiyona direktörüne bu hakkı veriyorsa ,CAS hiçbirşey yapamaz , şampiyona direktörü insiyatif kullandım dediği an bu iş biter .




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hirotaro -- 14 Aralık 2021; 7:21:31 >
  • Hirotaro kullanıcısına yanıt

    Kuralların yer aldığı linki aşağıya bırakıyorum. 15.3 maddesinde geçen ifade "The use of the safety car". Türkçe ifadeyle "Güvenlik aracının kullanımı". Açıkçası bu ifadenin ben madde 48'de anlatılan onca detayı taca çıkarabileceğini düşünmüyorum. Madde 48.12 içerisinde şöyle bir ifade var "Unless the clerk of the course considers the presence of the safety car is still necessary, once the last lapped car has passed the leader the safety car will return to the pits at the end of the following lap." Bu ifade çok açık ve net. Yorum yapılması mümkün bile değil. "Tur yemiş son araç güvenlik aracını geçtikten sonra, güvenlik aracı takip eden turda pite girer" diyor kural. 57/58 de araçların turlarını geri almalarına izin verildi. Ve araçlar geçer geçmez güvenlik aracı içeri alındı. Ben bu ifade ile Fia'nın elinin çok bağlandığını düşünüyorum. CAS ne der bilemeyiz. Hatta gider mi Mercedes onu da bilemeyiz. Lewis itirazı geri çekin dedi tarzı haberler okuduk. En nihayetinde bir kural çiğnemenin açık olduğu ve şaibeli bir şampiyonluk olduğunu düşünüyorum ben. Ha derseniz bundan önce F1'de hiç mi kural çiğnenmedi sanki diye, evet çok gördük bunu. Ferrari'nin jant kapağını da gördük, Mclaren casusluk olayını da gördük vs vs vs. Ama hepsi takımlar tarafından yapılan hareketlerdi. F1 tarihinde ilk defa kural koyucular tarafından çiğnenen kural görüyorum ben.



    https://www.fia.com/sites/default/files/2021_formula_1_sporting_regulations_-_iss_13_-_2021-12-08.pdf

  • Yeni 18 inç lastiklerle test sürüşü yapan pilotlar

    Charles Leclerc Ferrari
    George Russell Mercedes
    Oscar Piastri Alpine
    Vallteri Bottas Alfa Romeo

    Formula 1 2021 Sezonu - 2021 Dünya Şampiyonu Max Verstappen Formula 1 2021 Sezonu - 2021 Dünya Şampiyonu Max Verstappen Formula 1 2021 Sezonu - 2021 Dünya Şampiyonu Max Verstappen



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SineMelawen -- 14 Aralık 2021; 9:35:0 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • LuccaBro L kullanıcısına yanıt

    kurallara çoğumuz tam hakim değiliz ama


    şampiyona direktörü kuralları esnetme,askıya alma vs gibi bir durum varsa 48.12 maddesini de askıya alma esnetme gibi hakkı da mevcut oluyor otomatik olarak .


    Yani iş çok karışık ya da bizim anlayamadığımız olaylar var.


    Birde SC 52.turda girdi sanırım ,eğer Masi 54.ncü ya da 55.nci turda karar verip tur yiyen pilotlar turunu geri alsın dese , bunların hiçbiri yaşanmayacak ,yarış 56.ncı yada 57.nci turda normal prosedürle başlayacak


    sonuçtan bağımsız şampiyona direktörü sezonun altından kalkamadı , 1.yarış bahreyn GP sinden bu yana verdiği kararlar hep tartışmalı oldu . bahreynde sıralamalarda 4.viraj için track limit koyup yarışta uygulamamak gibi vs vs.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hirotaro -- 14 Aralık 2021; 10:38:57 >
  • Hirotaro kullanıcısına yanıt

    Sonuna kadar katılıyorum. Bütün problemin Masi olduğunda herkes hemfikir. Dediğiniz gibi kararlar gecikmese bu kadar hırgür olmayacaktı aslında. Umarım seneye devam etmez. Çünkü yöneticisi olduğu organizasyonun doğasına, kurallarına ve çevresel etkenlerine (takım yöneticileri vs) hiç ama hiç hakim olduğunu düşünmüyorum.

  • cok garip bir bolum oldu burasi.aykiri fikire tahammul edememesi ve bloklamasi.
    teknik terimlerle desteklenen argumanlar icin kisisel yorum denilmesi.
    verstappen destekcilerine es cinsel,hamilton icin de maymun benzetmesi

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hirotaro kullanıcısına yanıt
    benim tahminim masi yarisi guvenlik araciyla bitirmek istedi.birileri mudahale etti.

    zira ham ile max arasinda tur bindirilen araclarin gecisine izin verilirken max ile sainz arasindakilere turlarini geri almalari direktifi verilmiyor.

    ama evet kurallar icerisinde tutarsizlik var.komiser kafasi estiginde kurali esnetebiliyorsa burada takimlarin da sorumsuzlugu bulunmakta.boyle yoruma acik kural olmamali

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • LuccaBro L kullanıcısına yanıt

    en basit örnek mesela


    1.turdaki olay , Verstappen'in 4 tekerleği de pist içinde ,Ham ise şikanı keserek geçiyor .

    Mesela o bölümü izliyorum ,FIA diyor ki Ham elde ettiği avantajı geri verdi ama ben gözümle görüyorum ekranda Ham avantaj sağlamış ,çünkü aradaki fark açılmış , saniye saniye baktım .


    olay geliyor MASI'ye yine ,Charlie Whiting'i bu spor bu sene çok aradı.


    2.örnek geçen hafta ,adam pazarlık yapıyor RB ile ,

    1 Ocon 2 Ham 3 Max başlayacak deyip telsizi kapatsa sorun yok (çünkü RB da 1 Ocon 2 Max 3 Ham diye pazarlık yapıyor) ama yok olmaz derseniz komiserlere atacağım topu diyor . Adam pazarlık yapıyor resmen




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hirotaro -- 14 Aralık 2021; 11:0:35 >
  • MMX 166 kullanıcısına yanıt

    Masi batırdı bu sene ,verdiği 10 dan fazla acaip ucube karar var .


    telsiz konuşmalarını duyduk yaw kapatsana telsizi


    biri diyor SC istemiyoruz yaw sen kimsin ki SC istemeyiz diyorsun , öbürü diyor 1 tura daha ihtiyacımız var . 2 tarafta kendince haklı sonuçta şampiyonluk var (hangimiz baskıya alacağız acaba diyor Masi'yi haklı olarak çünkü zayıf halka bu Masi) ,kararın sonucu ise doğru(bırakalım yarışsınlar anlamında) ama kararın gelişim süreci fiyasko


    dediğim gibi 52.turda SC girmiş 55.turda tur yiyenler turlarını geri alsın dese ,yarış normal prosedürde başlayacak sıkıntı olmayacak .

  • Güvenlik aracın arkasında şampiyona mı biter. Hiçbir f1 izleyecisi bunu istemez. Yapılması gereken yapıldı.Zaten pist 2 tur önceden temizlenmiş, hazır hale gelmişti.
    Masi de yarışılmasından yanaydı,ama Mercedesin bir kayıp yaşamasını da istemiyordu. Bu yüzden ilk kararda “tur yiyen araçlar geçmeyecek” dedi. Kural dışı bir karar aldı. Görülmemiş bir şeye imza atacaktı, resmen şike yapacaktı. Bu karara yukardan bir uyarı gelmiş olabilir ya da kendi yaptığının farkına vardı. Çünkü yarış sonu bunun hesabını veremezdi. Son anda doğru karara geçti;hemen araçların geçmesini istedi. Tabii bunu 1 tur önce yapmalıydı. Mercedesi koruyacağım diye ortalığı karıştırdı biraz.
    Mercedes yönetimi strateji hatası yaptığının farkındaydı; iki kere pite girme şansını kullanmadı. Toto nun çıldırması da bu yüzden. Kendi hatalarını masi yi etki altına alarak düzeltmeye çalışıyordu. İki olayda da güvenlik aracı girmesin diye emir veriyor. Sen kimsin de böyle bir emir verebiliyorsun. Takımların yarış içerisinde hakemle bu şekilde çok iletime geçmesi engellenmeli. Hakemler kurallara uyarak,adaletli kararlar vermeli. Sezon boyunca bir sürü hatalı karar verildi.

    Brezilya da güvenlik aracı girmişti. Max in birazcık açtığı fark kapanmıştı. Artık o andan sonra, o roket gibi araca karşı yapılacak pek fazla bir şey yoktu. Kaç tur savunma modunda sürmek zorunda kaldı. Eğer güvenlik aracı girmese, o farkla daha iyi bir konsantrasyonla bir şekilde son tura kadar idare edebilirdi belki.

    Final yarışında ham ile vers arasında 10-11 sn fark vardı. Bu gözler 30-40 snlik farkların güvenlik aracı yüzünden kapandığını gördü. Bu da bir şey mi. Şans faktörü devreye girdi.Bu sefer şanslı olan max idi. Hatalı olan ise mercedes ekibiydi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi venge -- 14 Aralık 2021; 13:24:29 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • venge V kullanıcısına yanıt

    Olaya çok tek taraflı bakıyorsunuz. Daha önce de son yarış güvenlik aracı ile bitirilip şampiyonluk belli oldu. Ayrıca tur yemiş araçlar turlarını geri alamaz diye de karar verilebiliyor pek yaşanmasa da kurallar dahilinde. Burada asıl kurallara uymayan kısım neden sadece Max ile Ham arasındaki araçlar turlarını geri alabiliyor? Max'ın arkasındakiler neden alamıyor? Onlar bostan korkuluğu mu? Ayrıca Brezilya'da hız farkı çok fazla idi ve güvenlik aracı girmese bile rahat ara kapanır ve Max dayanamazdı ki ceza almasını gerektirecek saçmalıkta yaptığı savunmaya rağmen geçilmekten kurtulamadı ve cezayı geçtim inceleme bile almadı. Güvenlik aracı her zaman girebilir ve öndeki pilot için dezavantaj sağlayabilir bunda sıkıntı yok. Ama ilk kez güvenlik aracı uygulamasında böyle bir saçmalık yaşandı. Bu durumun saçmalığını yok saymaya çalışmanız çok komik. Max şampiyon oldu tamam ama bu duruma tepki gösterilmez ise bu masi ile herkesin başı ağrımaya devam edecek.


    Bence en iyisi Masi gönderilip yerine Kimi Raikkonen getirilsin artık nasıl ikna edilirse. Hem padokta onun kararlarını kabul etmeyecek kimse olmaz hem de yarış içinde onu arayan takımlara "Beni rahat bırakın. Ne yaptığımı biliyorum." der ve geçer. Formula 1 2021 Sezonu - 2021 Dünya Şampiyonu Max Verstappen 

  • tnuviel37 kullanıcısına yanıt
    kimi telsizden takim patronlarini dinlerken bi taraftan da umursamaz bir tavirla dondurma yer bence😎



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MMX 166 -- 14 Aralık 2021; 14:37:38 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • tnuviel37 kullanıcısına yanıt

    Taraflı bakmıyorum. Kurallar neyse ona göre yazıyorum. Önde max ,arkada ham olsaydı yine şampiyonluk yarışı güvenlik aracı ile bitmemeli. Çok ağır kaza olmuştur,pist hala temizlenememiştir, o ayrı. Ama burada pist 2 tur önceden temizlendi. Ortam yarışmaya müsait. Güvenlik aracı çıkmaz zorunda. Masi, hamilton şampiyon olsun diye güvenlik aracı ile bitsin diyemez. Buna ne f1 patronları izin verir, ne de taraftarlar böyle bir şey ister. Güvenlik aracının pite girmesi uygulanması gereken zorunlu kuraldı. Tartışmaya açık bile değil. Niye girdi diye sorgulanamaz bile. Masi de bunun farkında zaten, yarışarak bitirmeyi isteyerek de istemeyerek de olsa uygulamak zorunda.Bunun üzerine mercedesi korumak için tur yiyen araçların geçmesine izin vermedi. Böyle bir karar vermesi mümkün değil. Özellikle böyle bir yarışta. Bu hatasının geç de olsa farkına vardı, ya da uyarıldı. Son sektöre gelirken max ile ham arasındaki araçların hemen geçmesini söyledi. Vakit yok, kısa bir süre sonra güvenlik aracı içeri girecek. Ya bu sebeple sadece onların geçmesi kararı alındı, ya diğerlerinin çok da önemli değil , bu ikisi arasındaki mücadeleye odaklanıldı, ya da o an bunu düşünemedi. Ya da bilerek max e avantaj sağlamak için yapıldı. Sebebi her neyse İlk başta yaptığı hatayı düzeltmek zorundaydı. Sonrasında ufak bir hata yapılacak diye büyük bir hatada ısrar edilemezdi. Burada her şeyi karıştıran masi oldu. Yanlış ve taraflı kararlar, bunları düzeltmek için geç davranması.

    Yarışın tur yemiş araçlarla başlaması daha büyük bir hata olurdu . Hatayı minumuma indirmeye çalıştı. Hepsi bu.


    Brezilya da ne olacağını kesin olarak bilemezsin. F1 de zaten hiçbir zaman bilemezsin. Son yarışta bunu yaşadık. Ham artık şampiyon dedik,ama son tura kadar kesin diye bir şey yokmuş. Ben zaten belki yazdım.Max kesin korur yazmadım.Az bir fark bile pilota olumlu etki eder,daha farklı bir şey de olabilir. Ham ın altında roket vardı. Sonunda geçmesi en muhtemel olan sonuçtu. Ama kesin geçerdi gibi şeyler söylemeyiz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi venge -- 14 Aralık 2021; 15:27:2 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kurallara göre yazıyorum diyorsun ama tur yiyenler turlarını almaması da kurallar dahilinde olabilecek bir şey. Mercedes'i koruma diye bir durum yok. Korumaya çalışıyor olsa başka şeyler de yapar ya da en azından tamam turlarını alsınlar ama sadece Max ile Ham arasındakiler alabilir demezdi. İşi devamlı Mercedes'i kolluyorlara getiriyorsunuz. Nedense hala sadece Max ile Ham arasındaki araçların turlarını geri almasının saçmalığına dair bir yorum yapmadınız. Böylesine bir saçmalık olabilir mi? Neymiş pist üzerinde yarışsınlarmış. Ham eski lastiklerde ama şansızlık Max yeni lastiklerde şans buraya kadar tamam zaten. Max ile Ham arasındaki araçlar kesinlikle çekilmeli yoksa haksızlık olur ama Max ile Sainz arasındakileri çekmeye gerek yok o normal haksızlık değil. Böyle bir düşünce tarzı olamaz. Ham zaten dezavantajlı ama extradan Max arkasından atak yermiyim diye de düşünmesin full atak yapabilsin demek ne kadar adaletli? Tekrar belirteyim bu durumla alakalı Max'ın da suçu yok ama bu saçmalık onun başarısını da etkiledi.

  • 
Sayfa: önceki 136137138139140
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.