Şimdi Ara

Ford Mondeo 2.0 TDCI Otomatik

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
85
Cevap
4
Favori
92.587
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ozel bir Ford servisi ile gorustugumde 1.6TDCI Focus otomatik lacagimi soyledigimde sanzimanlarinin sorunlu oldugunu ve uzak durmam gerektigini soyledi. Sanziman yapilsa bile garanti veremedigini ve maksimum 45bin km gidecegini soylediginden 1.6TDCI focus otomatik sanziman sikkini eledim. Gariptir ki benzinli modelleri icin otomatik sanzimanin sorun cikarmyacagini uzun yillar kullanabilecegimden bahsetti. Acikcasi kafam karisti cunku ayni kasa model uzerinde dizel ve benzinli araclar icin farkli bir sanziman mi kullaniliyor? Eger benzinli aracta sanziman sorunu yok ise Mondeo 2.0TDCI nin sanzimani benzinli focus sanzimanina mi benzer yoksa 1.6TDCI sanzimani gibi sorun yaratir mi? Bu konuda bilgisi olan var midir?



  • quote:

    Orijinalden alıntı: XeTLaG

    (Usta)ya sorduğunuzdan emin misiniz hocam 45.000 km'de patlayacak şanzıman yapacak kadar düşeceğini sanmam Ford'un
    Mondeo 2.0TDCI'lerin hiç bir kasasında problemli, kronik sorunlu otomatik şanzıman yoktur.

    Bilip bilmeyen herkesin lafına inanmayın. Adam eski 2006-07 1.6TDCI Focus2'deki problemli CVT şanzımanı duymuş, hangi model arabada hangi teknolojiye sahip şanzıman kullanılıyor haberi yok, "Jatco, Durashift" falan deyince mal mal yüzüne bakıyor, sonra o bilgisiz haliyle çok bilmiş gibi "Ford'un dizel otomatiği sorunludur" diye sallıyor. Problemli olan ve uzak durulması gereken 2006-07'deki dizel+otomatik 1.6TDCI Focus'lardır.

    2 eski kasa Mondeo'daki 5 ileri Jatco, bir önceki kasadaki 6 ileri Durashift (130hp-140hp'lerde var) ve 6 ileri Powershift (makyajlı 163hp'lerde var) ve mevcut son kasadaki 6 ileri Powershift şanzımanların hepsi son derece sağlam ve sorunsuz şanzımanlardır.
    Focus mk2 lerde ve c max 1 lerde 1.6 Tdci motorları için CVT şanzıman kullanılmıştı. Hatta şanzımandan dolayı çoğu kullanıcı ford ile mahkemelik oldu ve şanzıman beyin değişimleri gerçekleşti.

    Mondeo mk3 lerde JATCO olarak bilinen japon yapımı sorunsuz bir şanzıman bulunur. Bu şanzıman sizin aracınızı nasıl kullandığınızı öğrenir ve ona göre hareket eder.

    Mondeo mk4 te 2008-2011 yılları arası Aisin marka japon yapımı tork konvertörlü awf21 kodlu şanzıman kullanıldı tork dayanımı yanlış bilmiyorsam 450 nm. Makyaj sonrası sadece 163 lük motorda powershift çift kavramalı yağlı tip şanzıman kullanıldı. Bu iki şanzıman içinde yağ değişimleri çok önemlidir. Aisin yapımı şanzıman daha sağlam olsada powershift hızlı ve yakıt tüketimi konusunda farkettirir.
    quote:

    Orijinalden alıntı: bal974

    quote:

    Orijinalden alıntı: oznk40

    Benzinli-dizel şanzuman farkı konusunda bilgim yok ama usta maks. 45 bin km. gider kısmını biraz abartmış sanırım.

    Bu kadarda vasat bir sisteme sahip olduğunu sanmıyorum.

    Ayrıca 45 bin ne demek,böyle durumlarda yuvarlak rakamlar verilebilir tabiki ama 45 bin tufaf olmuş,46 bini çıkarmaz yani şanzuman

    Ustaya göre 44.000'e kadar bir arıza çıkarmadıysa hemen satmak gerek.
    Çünkü 45.000'de bitecek.:))

    Alıntıları Göster
    dizel otomatıklerde en büyük sorun şanzımanın torka dayanamaması oluyor sanırım fordun cvt şanzımanıda yeterlı dayanıklıkda değil ve sık sık arıza çıkartıyor nette bol sayıda bu konuda şikayet var .
    benzınlı modelınde kullanılan klasık otomatık şanzıman dizel de cvt .
    tuncays44 t kullanıcısına yanıt
    T tuncays44 demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: tuncay altuntoprak

    hort için kusura bakmayın.

    2011-2012 2.0 dizel mondeolar tam otomatik mi? powershift yazan veya yarı otomatik yazan ilanlar olduğu için sorma ihtiyacı duydum.Tam otomatik ise almayı düşünüyorum bu kasadan. ama tek veya çift kavramalı yarı otomatikler evlerden uzak olsun.

    + olarak ilanlardaki çoğu araç powershift değil. Yazdığına bakmayın. Araçlarını göklere çıkartmak için uyduruyorlar. 2004 model vwlere dsg denildiği gibi. Her yerimizden yalan ve cehalet akıyor.
  • Benzinli-dizel şanzuman farkı konusunda bilgim yok ama usta maks. 45 bin km. gider kısmını biraz abartmış sanırım.

    Bu kadarda vasat bir sisteme sahip olduğunu sanmıyorum.

    Ayrıca 45 bin ne demek,böyle durumlarda yuvarlak rakamlar verilebilir tabiki ama 45 bin tufaf olmuş,46 bini çıkarmaz yani şanzuman
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oznk40

    Benzinli-dizel şanzuman farkı konusunda bilgim yok ama usta maks. 45 bin km. gider kısmını biraz abartmış sanırım.

    Bu kadarda vasat bir sisteme sahip olduğunu sanmıyorum.

    Ayrıca 45 bin ne demek,böyle durumlarda yuvarlak rakamlar verilebilir tabiki ama 45 bin tufaf olmuş,46 bini çıkarmaz yani şanzuman

    Ustaya göre 44.000'e kadar bir arıza çıkarmadıysa hemen satmak gerek.
    Çünkü 45.000'de bitecek.:))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974

    quote:

    Orijinalden alıntı: oznk40

    Benzinli-dizel şanzuman farkı konusunda bilgim yok ama usta maks. 45 bin km. gider kısmını biraz abartmış sanırım.

    Bu kadarda vasat bir sisteme sahip olduğunu sanmıyorum.

    Ayrıca 45 bin ne demek,böyle durumlarda yuvarlak rakamlar verilebilir tabiki ama 45 bin tufaf olmuş,46 bini çıkarmaz yani şanzuman

    Ustaya göre 44.000'e kadar bir arıza çıkarmadıysa hemen satmak gerek.
    Çünkü 45.000'de bitecek.:))

    Alıntıları Göster
    dizel otomatıklerde en büyük sorun şanzımanın torka dayanamaması oluyor sanırım fordun cvt şanzımanıda yeterlı dayanıklıkda değil ve sık sık arıza çıkartıyor nette bol sayıda bu konuda şikayet var .
    benzınlı modelınde kullanılan klasık otomatık şanzıman dizel de cvt .




  • 2004 Fiesta otomatik şanzımanı bize çok sıkıntı yaratmıştı. şu elektrikli debriyajlı olanlardan; robotik şanzıman mıdır nedir tam da bilmiyorum adını. aynı zamanda servis sağolsun, her arıza için gittiğimizde başka başka arızalar buluyordu. sanki arızayı deneyerek bulmaya çalışıyorlardı, parasını da biz veriyorduk. o araçtan kurtulduk neyseki.

    amacım fordu kötülemek değil, arkadaşımın benzinli 307sinin şanzıman arızasını koskoca pug çözemedi gitti. sonuçta firmalar bu şanzımanları farklı üreticilere yaptırıyorlar diye biliyorum, bazı sıkıntıları da denenmeden belli olmuyor. bizim fiestadaki sorunumuz, otomatik şanzımanı yapan firmanın kapanması ve sadece yeni şanzıman değişimi yapılabilmesiydi. yani tamir yada yedek parça olayı yoktu, koca şanzımanı komple değiştireceklerdi.

    otomatik şanzıman alacaksanız, çok araştırın derim. yeni çıkmış teknolojilerde sıkıntı olabiliyor. yabancı kaynaklarda araştırın, hatta youtube da bile bakın derim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mcgc -- 7 Mayıs 2012; 9:20:28 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mcgc

    2004 Fiesta otomatik şanzımanı bize çok sıkıntı yaratmıştı. şu elektrikli debriyajlı olanlardan; robotik şanzıman mıdır nedir tam da bilmiyorum adını. aynı zamanda servis sağolsun, her arıza için gittiğimizde başka başka arızalar buluyordu. sanki arızayı deneyerek bulmaya çalışıyorlardı, parasını da biz veriyorduk. o araçtan kurtulduk neyseki.

    amacım fordu kötülemek değil, arkadaşımın benzinli 307sinin şanzıman arızasını koskoca pug çözemedi gitti. sonuçta firmalar bu şanzımanları farklı üreticilere yaptırıyorlar diye biliyorum, bazı sıkıntıları da denenmeden belli olmuyor. bizim fiestadaki sorunumuz, otomatik şanzımanı yapan firmanın kapanması ve sadece yeni şanzıman değişimi yapılabilmesiydi. yani tamir yada yedek parça olayı yoktu, koca şanzımanı komple değiştireceklerdi.

    otomatik şanzıman alacaksanız, çok araştırın derim. yeni çıkmış teknolojilerde sıkıntı olabiliyor. yabancı kaynaklarda araştırın, hatta youtube da bile bakın derim.
    1,6 dizel otomatik ford var mı türkiyede?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aob_hatay

    1,6 dizel otomatik ford var mı türkiyede?


    Var ama sorunlu olduğu söyleniliyor. Arkadaşımda 2006 ghia olanından var ve araç şu anda 147000 km de hiçbir sorun yaşamadığını söyledi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shadow35 -- 7 Mayıs 2012; 9:45:33 >
  • Mondeo'daki tam otomatik olmalı. Yani Focus'dan farklı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bende345

    Mondeo'daki tam otomatik olmalı. Yani Focus'dan farklı.
    Ford bir ara focus 1.6 dizel otomatik şanzıman getirdi. 7 ileri CVT deniyor. Bu siteyi ve internette diğer siteleri araştırırsanız bu şanzumanların çok arıza çıkarttığı, tamiratının masraflı olduğu, yeni bir şanzuman bedelinin 15000 TL gibi rakamları bulduğu, fordun bu maliyetlerden dolayı bu şanzumanla üretimi durdurduğu yazmakta. Bir araştırın derim...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mukeya

    Ford bir ara focus 1.6 dizel otomatik şanzıman getirdi. 7 ileri CVT deniyor. Bu siteyi ve internette diğer siteleri araştırırsanız bu şanzumanların çok arıza çıkarttığı, tamiratının masraflı olduğu, yeni bir şanzuman bedelinin 15000 TL gibi rakamları bulduğu, fordun bu maliyetlerden dolayı bu şanzumanla üretimi durdurduğu yazmakta. Bir araştırın derim...

    Alıntıları Göster
    Mondeo 2.0 TDCI'deki otomatik şanzıman Focus'taki problemli CVT şanzımanla aynı değil. Mondeo'daki tork konvertörlü otomatiktir ve sorunsuzdur...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    Mondeo 2.0 TDCI'deki otomatik şanzıman Focus'taki problemli CVT şanzımanla aynı değil. Mondeo'daki tork konvertörlü otomatiktir ve sorunsuzdur...

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar yorum ve yazdıklarınız için teşekkür ederim. İşin açıkçası Mondeo güzel araç düşünüyordum tek korkum şanzıman sıkıntısı idi. Dediğiniz gibi sıkıntı olmayacaksa ciddi düşünebilirim nitekim konforu ve motor gücü oldukça tatminkar. Bu araç olmasa dizel olarak Golf TDI yada Hyundai i30 1.6CRDI düşünüyordum. En kötü ihtimal ise yine Golf, Mitsubishi yada Fordun otomatik benzinlisini alıp LPG dönüşüm yaptırmak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: uisik34

    arkadaşlar yorum ve yazdıklarınız için teşekkür ederim. İşin açıkçası Mondeo güzel araç düşünüyordum tek korkum şanzıman sıkıntısı idi. Dediğiniz gibi sıkıntı olmayacaksa ciddi düşünebilirim nitekim konforu ve motor gücü oldukça tatminkar. Bu araç olmasa dizel olarak Golf TDI yada Hyundai i30 1.6CRDI düşünüyordum. En kötü ihtimal ise yine Golf, Mitsubishi yada Fordun otomatik benzinlisini alıp LPG dönüşüm yaptırmak.

    Alıntıları Göster
    2. el alacaksanız mondeo alın derim. Dedikleri gibi 2.0 lt motor dizel'de klasik otomatik şanzuman var. Değer kaybı Focus'a göre daha çok olduğu için. Focus'tan daha ucuza alma şansınız olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: autoshow

    2. el alacaksanız mondeo alın derim. Dedikleri gibi 2.0 lt motor dizel'de klasik otomatik şanzuman var. Değer kaybı Focus'a göre daha çok olduğu için. Focus'tan daha ucuza alma şansınız olabilir.

    Alıntıları Göster
    Mondeonun dizel şanzımanı mk3 kasada jatco şanzımandır deyim yerındeyse taş gibi bir şanzımandır kendısı mk4 dizel mondeoda ıse powershıft otomatik şanzıman mevcuttur o şanzımanda sarsıntısız net vites geçişleriyle bilinir.Mondeo dizel otomatik alıcaksanız hıcbır korkunuz olmasın gayet guzel sıkıntısız şanzımanlardır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MoNdEoo -- 7 Mayıs 2012; 12:59:53 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MoNdEoo

    Mondeonun dizel şanzımanı mk3 kasada jatco şanzımandır deyim yerındeyse taş gibi bir şanzımandır kendısı mk4 dizel mondeoda ıse powershıft otomatik şanzıman mevcuttur o şanzımanda sarsıntısız net vites geçişleriyle bilinir.Mondeo dizel otomatik alıcaksanız hıcbır korkunuz olmasın gayet guzel sıkıntısız şanzımanlardır

    Alıntıları Göster
    Yaw arkadaş ne kadar çakma Mondeo var piyasada hala temiz bi tane bulamadım. Hepsi kazalı yada motor km ile oynanmış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uisik34

    Yaw arkadaş ne kadar çakma Mondeo var piyasada hala temiz bi tane bulamadım. Hepsi kazalı yada motor km ile oynanmış.

    Piyasadaki 2006-07 Mondeo 2.0TDCI'lerin büyük bir kısmı özellikle İstnabul'dakiler hep şirket-Filo çıkmasıdır. Temiz ve düşük km'lisi bulmak çok zordur.

    İstanbul dışındaki Anadolu şehirlerindeki araçlarda şahıs aracı bulma şansınız daha fazla.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    quote:

    Orijinalden alıntı: uisik34

    Yaw arkadaş ne kadar çakma Mondeo var piyasada hala temiz bi tane bulamadım. Hepsi kazalı yada motor km ile oynanmış.

    Piyasadaki 2006-07 Mondeo 2.0TDCI'lerin büyük bir kısmı özellikle İstnabul'dakiler hep şirket-Filo çıkmasıdır. Temiz ve düşük km'lisi bulmak çok zordur.

    İstanbul dışındaki Anadolu şehirlerindeki araçlarda şahıs aracı bulma şansınız daha fazla.



    2006 ve 2007 model 100bin km civarı ederi nedir otomatik şanzuman bir tdci nin?

    Bir tane araç buldum 30bin tlye. Araç sahibi ikinci kullanıcısı ve almdan önce Bozkurta eksper yaptırmış ancak 8bin km kullandıktan sonra cip almak istediği için satmak istiyormuş. Bende sanayide Dizelden anlayan bir ustaya gösterdim motor şanzıman kondisyonu iyi ve orjinal araç dedi. Araç direksiyonu yıpranmamış gözküyor ancak koltuklarda 100bin km havası bir kirlenme mevcut, Sonax ister her halukarda.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: uisik34

    quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    quote:

    Orijinalden alıntı: uisik34

    Yaw arkadaş ne kadar çakma Mondeo var piyasada hala temiz bi tane bulamadım. Hepsi kazalı yada motor km ile oynanmış.

    Piyasadaki 2006-07 Mondeo 2.0TDCI'lerin büyük bir kısmı özellikle İstnabul'dakiler hep şirket-Filo çıkmasıdır. Temiz ve düşük km'lisi bulmak çok zordur.

    İstanbul dışındaki Anadolu şehirlerindeki araçlarda şahıs aracı bulma şansınız daha fazla.



    2006 ve 2007 model 100bin km civarı ederi nedir otomatik şanzuman bir tdci nin?

    Bir tane araç buldum 30bin tlye. Araç sahibi ikinci kullanıcısı ve almdan önce Bozkurta eksper yaptırmış ancak 8bin km kullandıktan sonra cip almak istediği için satmak istiyormuş. Bende sanayide Dizelden anlayan bir ustaya gösterdim motor şanzıman kondisyonu iyi ve orjinal araç dedi. Araç direksiyonu yıpranmamış gözküyor ancak koltuklarda 100bin km havası bir kirlenme mevcut, Sonax ister her halukarda.

    Piyasada 25-27 bin TL gibi fiyatlara bile 2006-07 Mondeo 2.0TDCI Ghia'lar var ama onlar genelde hep problemli, pert kayıtlı, vs. araçlar.

    2006-07 temiz ve km'si çok yüksek olmayan bir Mondeo 2.0TDCI Ghia'nın ederi 30-32 bin TL'dir.

    Ben 2010 yılının sonunda 2007 model 74.000 km'deki 2.0TDCI Ghia aracımı 33.000 TL'ye satmıştım. Araç çok temizdi, tek parça boyalıydı, siyahtı...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    quote:

    Orijinalden alıntı: uisik34

    quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    quote:

    Orijinalden alıntı: uisik34

    Yaw arkadaş ne kadar çakma Mondeo var piyasada hala temiz bi tane bulamadım. Hepsi kazalı yada motor km ile oynanmış.

    Piyasadaki 2006-07 Mondeo 2.0TDCI'lerin büyük bir kısmı özellikle İstnabul'dakiler hep şirket-Filo çıkmasıdır. Temiz ve düşük km'lisi bulmak çok zordur.

    İstanbul dışındaki Anadolu şehirlerindeki araçlarda şahıs aracı bulma şansınız daha fazla.



    2006 ve 2007 model 100bin km civarı ederi nedir otomatik şanzuman bir tdci nin?

    Bir tane araç buldum 30bin tlye. Araç sahibi ikinci kullanıcısı ve almdan önce Bozkurta eksper yaptırmış ancak 8bin km kullandıktan sonra cip almak istediği için satmak istiyormuş. Bende sanayide Dizelden anlayan bir ustaya gösterdim motor şanzıman kondisyonu iyi ve orjinal araç dedi. Araç direksiyonu yıpranmamış gözküyor ancak koltuklarda 100bin km havası bir kirlenme mevcut, Sonax ister her halukarda.

    Piyasada 25-27 bin TL gibi fiyatlara bile 2006-07 Mondeo 2.0TDCI Ghia'lar var ama onlar genelde hep problemli, pert kayıtlı, vs. araçlar.

    2006-07 temiz ve km'si çok yüksek olmayan bir Mondeo 2.0TDCI Ghia'nın ederi 30-32 bin TL'dir.

    Ben 2010 yılının sonunda 2007 model 74.000 km'deki 2.0TDCI Ghia aracımı 33.000 TL'ye satmıştım. Araç çok temizdi, tek parça boyalıydı, siyahtı...

    Alıntıları Göster
    2006 trend tdci için 106bin km de orjinal boya 30bin tl istiyor gösterdiğim usta etmez fazla istiyor der. bu araçların motoru yağ değişimi zamanında yapılıp suyu eksik edilmedikçe 300bin km motor açtırmaz değil mi? Havalanında bile bir kere turbo arızası dışında sıkıntı olmayan ticari taksiye bindim 700bin km ye yaklaşmıştı. Kore dizel bu km gitti ise Amrikan Ford pekala yapması gerekir diye düşünüyorum. Misal adam 100bin km düşürmüş ise km yi??




  • quote:

    Orijinalden alıntı: uisik34

    2006 trend tdci için 106bin km de orjinal boya 30bin tl istiyor gösterdiğim usta etmez fazla istiyor der. bu araçların motoru yağ değişimi zamanında yapılıp suyu eksik edilmedikçe 300bin km motor açtırmaz değil mi? Havalanında bile bir kere turbo arızası dışında sıkıntı olmayan ticari taksiye bindim 700bin km ye yaklaşmıştı. Kore dizel bu km gitti ise Amrikan Ford pekala yapması gerekir diye düşünüyorum. Misal adam 100bin km düşürmüş ise km yi??

    Alıntıları Göster
    Bu kasa Mondeo alacaksanız, ne yapın edin Ghia alın derim. Arada çok ciddi donanım farkı var.

    Donanım dışında Ghia ve Trend'in içine oturunca bile Ghia için 3-4 bin TL fazla vermeye değer dersiniz.

    Sony müzik sistemi bile başlı başına 2000TL farkı hakeder. Onun dışında Cruise Control, ahşap dekorasyon, yağmur-far sensörü, ektra aydınlatmalar, vs. vs. baya donanım farkı var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    Bu kasa Mondeo alacaksanız, ne yapın edin Ghia alın derim. Arada çok ciddi donanım farkı var.

    Donanım dışında Ghia ve Trend'in içine oturunca bile Ghia için 3-4 bin TL fazla vermeye değer dersiniz.

    Sony müzik sistemi bile başlı başına 2000TL farkı hakeder. Onun dışında Cruise Control, ahşap dekorasyon, yağmur-far sensörü, ektra aydınlatmalar, vs. vs. baya donanım farkı var.



    Keşke uygun temiz bir GHIA bulabilsek.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.