Şimdi Ara

Citroen c4 1.6 e-Hdi confort Yakıt ??

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
5.994
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2012 yarı otomatik dizel bu araç 100 km de kaç yakar arkadaşlar ? Bu sıralar bunlarla ilgilenmeye başladım ayrıca önerirmisiniz 45 bin gibi bir fiyatı var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • İlgilenenin verileri(şehir, trafik, alışkanlıklar gibi!) tahmin için yetersiz.
  • İstanbul içi hergün köprü trafiği ve en az 60 km yol yapılacak her gün

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yeni kasa degil mi ?
    Hocam bizdr var yakıtından memnunuz sehir içi 4.7-5.1 arası falan yakıyor 60kmh ile cok daha az yakar.
    Yakıt konusunu dert etme fransız motorları az tüketir çok perfonmans verir.
    2 senefir kullanıyoruz memnunuz 5k fazla ver excluslive al navigasyon ve cam tavanlı bulursan hiç kaçırma şuan aracın gözümde tek eksiği cam tavan.
    confort plus paket olmasına dikkat et 3k fark var aralarında plusta yeterli donanim var ama excluslive'in jantlar renk degistirilebilen on panel falan cok hos.
    Daha önce otomatik vites kullanmadığımızdan şanzıman bize gayet güzel geldi 1 den 2 ye gecerken sarsinti oluyor diyorlar ben her hafta kullaniyorum hicbir sarsinti yok belki ilk defa otomatik vites kullanmamla alakalidir o yuzden bayiye git test surusu yap.
    konforu malzeme kalitesi falan cok guzel ve hos.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Az yakar. Trafiğe bağlı olarak 5.5-6.5 arası yakar. 1.6 dizel üniteler içerisinde az yakan sayılı motorlardandır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2012 C4 confort plus 3.8 - 4.6 lt fabrika verisi, bundan daha az yakan daha güçlü (112hp) daha dolu üstelik dizel otomatik, daha uygun fiyatlı hiçbir araç yok

    ben 780 km yi ortalama 3.1lt ile geldim depo tam dolu değil en sonun 1 altındaydı +330km daha (afyon izmir) yol yaptım hatta afyonda da 4 gün boyunca şehiriçi 60km yol yapmışımdır, izmirde hala moztum vardı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cavador

    2012 C4 confort plus 3.8 - 4.6 lt fabrika verisi, bundan daha az yakan daha güçlü (112hp) daha dolu üstelik dizel otomatik, daha uygun fiyatlı hiçbir araç yok

    ben 780 km yi ortalama 3.1lt ile geldim depo tam dolu değil en sonun 1 altındaydı +330km daha (afyon izmir) yol yaptım hatta afyonda da 4 gün boyunca şehiriçi 60km yol yapmışımdır, izmirde hala moztum vardı

    afyondan uşak'a 2.7 lt yaktırmışlıgım var 2013 exc ile

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Opel astra 1.6 cdti vs 1.4t manuel
    11 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • yakıt olarak 1.6 hdı motor piyasanın en az yakanı ve en sorunsuzu zaten.. uzun yolda 3-3.5 şehir içi kullanmana bağlı 4.5-7 arası değişir agresif sıkışık hal yük durumu vs vs... ama bu fiyata dizel otomatik b sınıfı bile yok..
  • oldukca dayanıklı güvenilir ve az yakan bir motor. size kalan donanım cam tavan gibi şeyler seçmek keyfinize bakmak.
  • Gerçekten böyleyse mükemmel rakamlar su anki Aracım 11 lt benzin yakıyor ve tükendim böyle bir araca Geçmek inanılmaz rahatlatır beni

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mrb herkese;


    c4 1.6 e-hdi ile 1.6 hdi arasındaki fark nedir ? hangisi tercih edilmeli?

    düşündüğüm araç ilanda

    2013 CITROEN C4 CONFORT - 1.6 HDİ 92 PS diesel manuel 50 bin km 46000 tl olarak verilmiş.

    bir de confort paket mi yoksa ille de Exclusive paket mi bakılmalı yardımcı olur musunuz.

    2 yasında bir oğlum var. az yaksın cok gıtsın performansı ucmasın ama idare de etsin istiyorum. sizce bu memnun eder mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mhkner

    mrb herkese;


    c4 1.6 e-hdi ile 1.6 hdi arasındaki fark nedir ? hangisi tercih edilmeli?

    düşündüğüm araç ilanda

    2013 CITROEN C4 CONFORT - 1.6 HDİ 92 PS diesel manuel 50 bin km 46000 tl olarak verilmiş.

    bir de confort paket mi yoksa ille de Exclusive paket mi bakılmalı yardımcı olur musunuz.

    2 yasında bir oğlum var. az yaksın cok gıtsın performansı ucmasın ama idare de etsin istiyorum. sizce bu memnun eder mi?


    Bu sorunun cevabını bende merak ediyorum.
  • Bende Exclusive olanı var, bahsettiğin güzergahda 6.5-7'nin altı zor.

    Uzun yolda sabit 90'la gidersen 3.8-4 litre yakıyor.

    Ama 120-130 basıyım dersen 5.5-6 litre civarı yakıyor. ( Klima açık + 4 kişi+ bavullarla beraber )

    İstanbul trafiğinde 4-5 litre yakması imkansız bence. Ama şuda var, benim araçta 225 Taban 17" lastik var. Comfort Pluslarda 205 Taban 16" lastik var. Bu fark yapıyor olabilir. Onlar daha az yakıyor olabilir.

    Ama Exclusive'ler için durum böyle. Aracımda herhangi bir sorun yok, pek çok kez servise götürdüm.

    quote:


    2012 C4 confort plus 3.8 - 4.6 lt fabrika verisi, bundan daha az yakan daha güçlü (112hp) daha dolu üstelik dizel otomatik, daha Uygun fiyatlı hiçbir araç yok

    ben 780 km yi ortalama 3.1lt ile geldim depo tam dolu değil en sonun 1 altındaydı +330km daha (afyon izmir) yol yaptım hatta afyonda da 4 gün boyunca şehiriçi 60km yol yapmışımdır, izmirde hala moztum vardı


    Ben hiç bir zaman ortalamada 3.1 görmedim. Cruise control ile 90'a sabitleyince 3.8'lere kadar indi evet, ama bunun altı çok zor. 3.1 litre yada 2.7 litre çok düşük geldi bana. 1.6 Dizel motorun bu kadar az yakacağını sanmıyorum.

    Ortalama hız kaçtı bu 3.1 litreyi görürken ? Gerçi Afyon , İzmir'e göre oldukça yüksek rakıma sahip. Ordan İzmir'e gelirken sürekli yokuş aşağı iniliyor bununda etkisi olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fleetwood1991

    Bende Exclusive olanı var, bahsettiğin güzergahda 6.5-7'nin altı zor.

    Uzun yolda sabit 90'la gidersen 3.8-4 litre yakıyor.

    Ama 120-130 basıyım dersen 5.5-6 litre civarı yakıyor. ( Klima açık + 4 kişi+ bavullarla beraber )

    İstanbul trafiğinde 4-5 litre yakması imkansız bence. Ama şuda var, benim araçta 225 Taban 17" lastik var. Comfort Pluslarda 205 Taban 16" lastik var. Bu fark yapıyor olabilir. Onlar daha az yakıyor olabilir.

    Ama Exclusive'ler için durum böyle. Aracımda herhangi bir sorun yok, pek çok kez servise götürdüm.

    quote:


    2012 C4 confort plus 3.8 - 4.6 lt fabrika verisi, bundan daha az yakan daha güçlü (112hp) daha dolu üstelik dizel otomatik, daha Uygun fiyatlı hiçbir araç yok

    ben 780 km yi ortalama 3.1lt ile geldim depo tam dolu değil en sonun 1 altındaydı +330km daha (afyon izmir) yol yaptım hatta afyonda da 4 gün boyunca şehiriçi 60km yol yapmışımdır, izmirde hala moztum vardı


    Ben hiç bir zaman ortalamada 3.1 görmedim. Cruise control ile 90'a sabitleyince 3.8'lere kadar indi evet, ama bunun altı çok zor. 3.1 litre yada 2.7 litre çok düşük geldi bana. 1.6 Dizel motorun bu kadar az yakacağını sanmıyorum.

    Ortalama hız kaçtı bu 3.1 litreyi görürken ? Gerçi Afyon , İzmir'e göre oldukça yüksek rakıma sahip. Ordan İzmir'e gelirken sürekli yokuş aşağı iniliyor bununda etkisi olabilir.



    uzun yola çıktığımda sağ şeritten 80 90 la giden kamyonlardan sellektör yiyen araçları gördüğümde kesin dizeldir diyorum içimden..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rbcntechnic

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fleetwood1991

    Bende Exclusive olanı var, bahsettiğin güzergahda 6.5-7'nin altı zor.

    Uzun yolda sabit 90'la gidersen 3.8-4 litre yakıyor.

    Ama 120-130 basıyım dersen 5.5-6 litre civarı yakıyor. ( Klima açık + 4 kişi+ bavullarla beraber )

    İstanbul trafiğinde 4-5 litre yakması imkansız bence. Ama şuda var, benim araçta 225 Taban 17" lastik var. Comfort Pluslarda 205 Taban 16" lastik var. Bu fark yapıyor olabilir. Onlar daha az yakıyor olabilir.

    Ama Exclusive'ler için durum böyle. Aracımda herhangi bir sorun yok, pek çok kez servise götürdüm.

    quote:


    2012 C4 confort plus 3.8 - 4.6 lt fabrika verisi, bundan daha az yakan daha güçlü (112hp) daha dolu üstelik dizel otomatik, daha Uygun fiyatlı hiçbir araç yok

    ben 780 km yi ortalama 3.1lt ile geldim depo tam dolu değil en sonun 1 altındaydı +330km daha (afyon izmir) yol yaptım hatta afyonda da 4 gün boyunca şehiriçi 60km yol yapmışımdır, izmirde hala moztum vardı


    Ben hiç bir zaman ortalamada 3.1 görmedim. Cruise control ile 90'a sabitleyince 3.8'lere kadar indi evet, ama bunun altı çok zor. 3.1 litre yada 2.7 litre çok düşük geldi bana. 1.6 Dizel motorun bu kadar az yakacağını sanmıyorum.

    Ortalama hız kaçtı bu 3.1 litreyi görürken ? Gerçi Afyon , İzmir'e göre oldukça yüksek rakıma sahip. Ordan İzmir'e gelirken sürekli yokuş aşağı iniliyor bununda etkisi olabilir.



    uzun yola çıktığımda sağ şeritten 80 90 la giden kamyonlardan sellektör yiyen araçları gördüğümde kesin dizeldir diyorum içimden..

    Ben uzun yolda zaten hiç bir zaman 80-90'la gitmedim.

    Sadece 90'la giderken kaç yakacağını merak ettiğim için deneme yaptım. 30-40 km böyle gittim sadece. Yoksa öyle 1000 Km yol kesinlikle 90 Km hızla gidince çekilecek cinsten değil.

    Ben uzun yolda duble yolda 120 Km/s, otoyollardada 130 km/s ile giderim hep. Zaten yol yorucu, 90 km/s ile yol bitmiyor.

    Ama şuda var, ben duble yolda sol şeritte 120 km/s ile gidiyorum diye arkamdan selektör atıp el kol yapanda çok oldu. Aslında benim 120 km/s yi geçmeme sebebim radar olması. Radar olmasa bende biliyorum 160-170 km/s ile gitmeyi, ama arkadaki insanlar bunu anlamıyor işte.

    Sağ şeride geçersemde hızım 90 km/s'ye felan iniyor kamyonlar yüzünden, bu sebepten ötürü tartıştığım insanlar oldu. O hızlı gidecek diye ben niye hızımı 90 km/s'ye düşüreceğimki sağa çekip, radar olmasa bende zaten daha hızlı gitmeyi biliyorum.




  • Vala bende dizel kullandığımda 100 ü hiç geçmezdim sanırım dizelin ruhu böyle basarsan 6 6.5 lt falan yakıyor

    LPG li araca geçince bassanda aynı gidiyo basmasanda mesela civic otomatik ile 130 la gittiğimde 100 le gittiğimden daha az yakıyorum ne iş anlamadım
  • Evet 130 ile gidersen 6 litre yakıyor ama bence gene iyi. 1.6 Benzinli ile 130 km/s ile git 10 litre felan yakarsın bence.

    Civic otomatikle 130'la gittiğinde daha az yakmasının sebebi, dişli oranlarından kaynaklanıyor.

    Aslında 130 km/s hız ile giderken , 100 km/s ile gittiğinden %69 daha fazla güç harcarsın. Çünkü sürtünme, hızın karesiyle doğru orantılı olarak artar.

    Ancak şu varki 130 km/s hızla giderkenki motor devrin, demek ki motorun daha verimli olduğu bir devir bandı ki, 100 km/s ile gittiğinden daha az yakıyorsun.

    Buradanda aslında otomobil şanzımanlarının pek de verimli olmadığı ortaya çıkıyor. Zaten bu yüzden üreticiler yeni araçlarda 8 ileri otomatik kullanmaya başladı. Hatta 9 ileri de çıkacak yanılmıyorsam. Ne kadar oran kullanılırsa motorun verimli kullanılabilme ihtimalide artıyor.

    Cvt şanzıman aslında bu konuda en iyisi, ancak Cvt şanzımanlardada, güç kaybı biraz fazla. Tekere iletilen güç nedense biraz azalıyor. Birde Cvt'lerin yapısı nedeniyle çok güçlü motorlar kullanamıyorlar.

    Mesela benim aracımda 90 km/s ile giderken 4 litre yakıyor. 130 km/s ile giderken 6 litre yakıyor. Halbuki 90 Km/s'deki hava direnci ile 130 km/s'deki hava direnci arasında 2 katı fark var. Yani 2 kat daha fazla motor gücüne ihtiyaç duyuluyor, ancak araç 2 kat yakmıyor. 1.5 katı fazla yakıyor sadece. Bu hep dişli oranlarıyla alakalı. Benim şanzıman 6 ileri, ama mesela 8-9 ileri olsaydı benim aracın motoru daha uygun bir devirde olacaktı yani daha verimli kullanılabilecekti ve belkide 3 litre yakacaktı. Gerçi sadece dişli oranlarıylada alakalı olmayabilir. Gaz kelebeğinin açısıda buna etki ediyor olabilir. Karmaşık bir konu aslında bayağı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fleetwood1991 -- 8 Ağustos 2015; 13:07:17 >




  • Arkadaşlar merhaba
    Uzun araştırmalar sonucunda c4 1.6 eHDI otomatik exclusive almaya karar verdim. Dün baktığım araç 1.6 eHDI dizel otomatik exclusive ve 106.000 km'de. İç ve dış kondüsyon olarak çok iyi nitelikte. Bakımları zamanında yapılmış. Size sorum bahsettiğim özellikte 2011 model ve 106.000'deki bu araç 50.000 tl eder mi fiyat olarak nasıldır? Malum sıfır araç fiyatları uçmuş vaziyette.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustang0735

    Arkadaşlar merhaba
    Uzun araştırmalar sonucunda c4 1.6 eHDI otomatik exclusive almaya karar verdim. Dün baktığım araç 1.6 eHDI dizel otomatik exclusive ve 106.000 km'de. İç ve dış kondüsyon olarak çok iyi nitelikte. Bakımları zamanında yapılmış. Size sorum bahsettiğim özellikte 2011 model ve 106.000'deki bu araç 50.000 tl eder mi fiyat olarak nasıldır? Malum sıfır araç fiyatları uçmuş vaziyette.

    E hdi motorlar start stoplu modeller. Bu araçların akuleri serviste 800tl civarında değişiyor. Özel servislerde 400 civarı bulunabilir. Alacağınız aracın (2011 modelse) akü değişmiş mi bunu sorun. Kendiniz de kontrol edin.

    Diğer mevzu debriyaj balatasi. 100bine kadar değişmedi ise önümüzdeki 20bin km içinde bu masraf ds size kalacak demektir. Yetkili servislerde 2500tl - 3000tl civarında değişim yapılıyor. Dışarıda ise 1600tl civarında volan dahil.

    Triger var ise 120-130 gibi değişim öneriliyor. Aslında 180binde değişiyor.

    Araçta partikül filtresi mevcut. Mazottaki kurumları toplar. Bu filtre pahalı. O nedenle citroen bu filtreyi temizleyen bir sistem yapmış. Aracın altında 1.1lt ila 3lt arası özel kimyasal bir sıvı deposu var. 300-400km de bir araç kendi kendine bu sıvıyı kullanarak egzos bölümünde ısıyı 300derecelere çıkartıp bu kurumları temizliyor.

    Bu temizlik yapılabilmesi için yeterli sıvı ve 10-30dk arası sabit hızda seyretmek yeterli olabiliyor. Sürekli şehir içi kısa mesafe kullanılan bir araçta filtre temizlenememis olabilir. Arıza kodlarını bakarak böyle bir arıza vermiş mi bakılmali. Ayrıca bu sıvı 130bin kmde falan biter. 1ltsini servisler tanıdık değilse 200-240 civarı ekliyorlar. Ben daha ucuza yaptırıyorum mesela.

    Tüm bunların özeti. Hdi motorlar 130bine kadar masrafsızdir. 15binde bir yaği suyu değişir. 30-45binde bir de mazot filtresi değişir. Ama 110binden sonra araca bakmak gerek. Sonrasında bir 120bin yine masrafsız binilebilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bilgiler için teşekkürler, almaya niyetlenirsem detaylı inceleteceğim aracı ancak bu söylediğiniz şeylern birkaçından haberim yoktu. Opel astra hayranı birisi olarak bu aracı görünce artık opeli gözüm görmüyor doğrusu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.