Şimdi Ara

Ford Focus TDCI 109 HP Arızalar ve Maliyetleri (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
156
Cevap
7
Favori
123.851
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • geçen gün özel ford servisine gittim servis sahibiyle aramız iyidir. bir tane focus gördüm 376 binde daha motoruna dokunulmadı bunun dediler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KastoR

    quote:

    Orijinalden alıntı: desmodus84

    Arkadaşlar benim focusum şu an 2500km'de sürekli şehir içi kullandım diyebilirim yol bilgisayarımdaki ortalama yakıt tüketimi 7.3lt sizce bu tüketim normal mi?

    Benimde yakıt tüketimim 7,3
    Genelde şekir içi kısa mesafe kullanıyorum dolayısıyla motor daha yeni ısınmışken ben arabayı getirip parka çekiyorum.
    Kış aylarının da etkisini düşünürsek bende bu değer normal gibi.
    Tabi ben bu değer, dizel 109 için söylüyorum

    Edit: Ekleniti

    benim araba garaj arabası çok temiz kullanırım . benimki 6.7 litre
  • arkadaşlar geçen gün 2010 model titanium arabamın sol aynasına vurup kaçmışlar ayna geldiğimde paramparça olmuştu servise sordum 500tl dediler normal bir yedek parçacıdan 120tl aldım aman servisin tuzaklarına düşmeyin derim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Duratorq

    Kış ile yaz arası TDCI motorlarda 1.5-2 litre oynuyor bariz.

    Pederin işi ile ev arası 7km. Eskiden arabayı kullanmıyordu artık focusu kullanıyor, Corsayı ben alıyorum İzmit'e giderken.

    Mesafe kısa olduğundan motor hiç ısınmıyor, biliyorsunuz ki geç ısınma gibi bir sorunu var bu motorun, şehiriçi de olunca bu değerlere ulaşıyor işte.

    Özellikle motor soğukken şehir içi yol alınca çok yakıyor bizim focuslar.





    hocam bende aracı yani aldım. Aldıgım ilk gün 10 lt yaktı suan alıstım biraz ama hep kısa mesafelerde kullandıgım için 7.5 lt nin altına düşüremiyorum. Yağ değişimi mazot hava filtresi filan da tamam baska bi sorun yoktur inş
  • Selam,

    2008 model Focus TDCI 109 ps. şirket aracı kullanıyorum. Aracı ilk gününden beri ben kullanıyorum, şu an 163 binde. Tecrübelerimi paylaşacak olursam; 150 bin km.ye kadar ciddi bir sıkıntı yaşamadım. Ancak 150 bini geçtiğimden beri servisten çıkamıyorum :((

    Bu yaz Antalya dönüşü aracımın intercol boruları patladı; klima off, 50 km.yi geçemeyen bir hızla 60 km. yol katederek servise girdim ve değişim yapıldı. (700 TL)

    1 ay önce aracım tüm viteslerde zaman zaman teklemeler yapmaya başladı, 150 km. hızla giderken bile aniden kesip bırakıyordu. Bunun neticesinde sırasıyla;

    EGR (Egsoz Gazı Resülkülasyon Valfi) değişti ve enjektörler tamir edildi (1000TL)
    Problem düzelmeyince depo söküldü ve temizliği yapıldı; dibi inanılmaz derecede zifte benzer tortuyla kaplanmıştı. (Araçta TTS var ilk günden beri Shell'den mazot aldım)
    Sıkıntı yine geçmeyince İstanbul'da büyük bir servise götürdüm arabayı, arızanın yakıt galerisinden kaynaklandığı belirtilip parça Ankara'ya tamire gönderildi. 2 defa gidip gelen parça iflah olmayınca yenisiyle değiştirildi (Yaklaşık 2000TL) Ayrıca enjektörler onarıldı.

    Aracımı servisten 10 gün sonra yani dün aldım. tekleme problemi giderilmişti ancak bugünkü sürüşümde yeni bir arıza peydahlandı.

    Araç 120 km. hıza çok zor ulaşıyor ve bunun üzerine çıkamıyor, eksozdan inanılmaz derecede simsiyah duman atıyor??? Yarın sabah tekrar eski servisime götürücem bakalım şimdiki problem nedir???

    Benzer arıza yaşayan var mı??




  • Merhaba.2006 TDCI 109 PS aracımda özellikle 3.ve 4.viteslerde gaza basarken devir yükselmesiyle beraber ön taraftan hışırtı sesi ve ardından gaza biraz daha basınca hafif bir metal sürtünme sesi geliyor.Neden olabilir acaba?
  • Arkadaş lar bnm aracım 2006 dizel focus ghia bnm aracımın turbosu bitmiş komple turbo almayı düşünüyorum, fiyatları ve nerede bula bilecegimle ilgili yardım ederseniz çok sevinirim (aracım kapının önünde duruyo daha salı günü sabah oldu:)aracı yeni aldım aldığım adam kabul etmiyo:)
  • hocam aynı sorun bende şuan çok acil yardım opet çirkeflik yapıyor km yi kendilerine göre eksik çıkarttılar ne yapabilirim...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: karaşahin_2008

    Bende en son egr valfi arızası oldu fatura 634 tl 50 tl si işçilik.Tamamı yakıt kaynaklı kabul edildiğinden opet e fatura edildi.Tabii tüm yakıtları opetten aldığım kartımdan km km incelenip başka yerden yakıt almadığım tespit edildikten sonra.Hatta bir alışım kartta görünmüyordu istasyondan yakıt fişini arşivden alıp onlara faksladıktan sonra kabul edildi.

    Hocam lütfen acil yardım aynı sıkıntı bende de çıktı.Opet karşılamıyor.İnanın başka yerden de almadım.Kendilerine göre bi ortalama yakıt hesabı tutturmuşlar ona göre benim aracım başka yerden de mazot almışa getiriyorlar.bir de sizin bu parçaa değiştimi?bana 1600 tl ye yakın fiyat çıkardılar.Saygılarımla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Seckin78

    Selam,

    2008 model Focus TDCI 109 ps. şirket aracı kullanıyorum. Aracı ilk gününden beri ben kullanıyorum, şu an 163 binde. Tecrübelerimi paylaşacak olursam; 150 bin km.ye kadar ciddi bir sıkıntı yaşamadım. Ancak 150 bini geçtiğimden beri servisten çıkamıyorum :((

    Bu yaz Antalya dönüşü aracımın intercol boruları patladı; klima off, 50 km.yi geçemeyen bir hızla 60 km. yol katederek servise girdim ve değişim yapıldı. (700 TL)

    1 ay önce aracım tüm viteslerde zaman zaman teklemeler yapmaya başladı, 150 km. hızla giderken bile aniden kesip bırakıyordu. Bunun neticesinde sırasıyla;

    EGR (Egsoz Gazı Resülkülasyon Valfi) değişti ve enjektörler tamir edildi (1000TL)
    Problem düzelmeyince depo söküldü ve temizliği yapıldı; dibi inanılmaz derecede zifte benzer tortuyla kaplanmıştı. (Araçta TTS var ilk günden beri Shell'den mazot aldım)
    Sıkıntı yine geçmeyince İstanbul'da büyük bir servise götürdüm arabayı, arızanın yakıt galerisinden kaynaklandığı belirtilip parça Ankara'ya tamire gönderildi. 2 defa gidip gelen parça iflah olmayınca yenisiyle değiştirildi (Yaklaşık 2000TL) Ayrıca enjektörler onarıldı.

    Aracımı servisten 10 gün sonra yani dün aldım. tekleme problemi giderilmişti ancak bugünkü sürüşümde yeni bir arıza peydahlandı.

    Araç 120 km. hıza çok zor ulaşıyor ve bunun üzerine çıkamıyor, eksozdan inanılmaz derecede simsiyah duman atıyor??? Yarın sabah tekrar eski servisime götürücem bakalım şimdiki problem nedir???

    Benzer arıza yaşayan var mı??



    arıza turbodan kaynaklanıyor olmalı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    sorun eğer kronik ise ve bu parça değiştirilmiş ise tüm eski araçlardaki turbo hortumlarının da üzretsiz olarak bakımlarda değiştirilmesi gerekirdi.
    Toyoda zihniyeti ile for arasında dağlar kadar fark var .Hiç toyota sahibi olmadım ama nadir de olsa sorun çıkan parçanın değiştirilmesi bir zihniyetin göstergesidir. Araç garanti süresince bu arıza çıkmıyor veya farkedilmiyorsa ve siz değiştiriken bu sorunun kronik olduğunu onlarca araçta değiştiğini öğreniyorsanız , çok kötü bir şey bana göre.

    bu konular çok derin işlerdir. Kılcal deliğimiz daha büyük olabilir ve araç yağını kritik seviyeye kadar düşürebilir ve sonuçt ayağ eksilmesi ile motora elvade diyenler bile olabilir. ispat etmek bu durumda kullanıcı yerine üreticiye geçer. Madem bir sorun yok neden yeni nesillerde değiştirildi et kalınlığı artırıldı ve support yeri sağdan sola kaynatılmış .Ben bu işlerle kalite kontrol ve satınalma konularında yıllarca emek verdim ve böyle ince zihniyeti gördüm mü hemen anlarım.

    neyse bilmek başka farketmek(bne farkedememiştim daha sonrası garanti bittikten sonra farkettim yoksa işin peşini bırakmazdım) başkadır bu nedenle okuyucuları bu boruya daha dikkatli bakmalarını ve el ile yağ sızıntısı var mı kontrol etmelerini öneririm.

    Selamlar Üstadım,

    Bu konu Fordun tutumu ile beraber, TR de otosanın dahası bağlı olduğu grubun tutumundan da kaynaklanıyor.
    Küçük bir örnek vericem; zira olay buradan başlıyor.

    Acaba Otosandan alınan , yurtdışı üretimli araçların EURO servis garanti bedelleri ödenmişmidir. Hiç avrupaya araçla gidipte, servise gitmek zorunda kalan oldu mu?
    İngiltere veya almanya ford tarafından yayımlanan servis bültenleri TR de ki Ford yetkili servislerince takip ediliyor veya bu bültenlerde yazılanlar uygulanıyor mu???
    Bilgisi olan veya araştıran var mı ?

    Ford ilginç bir firma, ama toyota zihniyetinde olmaması yeni bir olayda değil. FORD daha yıllar önce, Pinto adı verilen üretimi ile aslında şirketin, son kullanıcılara verdiği değeri
    belli etmiş bir firmadır. Geçen yıllarda , muhakkak çok şey değişti, ama şirketlerinde genetik yapılarından gelen, belki de miras kalan diyelim, müşteriye olan bakış açıları temelde değişmez.
    Değişen ortam şartları ve bu şartlara göre varlığını sürdürme mücadesidir.

    Bu, şu an Yeditepe üniv. MBA öğrencilerine anlatılan bir konudur. Aşağıda ki alıntı yazıda detaylar var.

    Ford pinto amerikan otomobil endüstrisi için çok önemli bir otomobildir. Ford'un ilk nesil volkswagen golf'e cevabıdır. zamanında otomobillerin geliştirme süreçleri 4 yıl civarindayken 2 yıldan biraz daha uzun bir zamanda geliştirilip piyasaya sürülmüştür.
    Bu acele arasinda ölümcül bir hata yapan ford mühendisleri, aracın benzin deposunu bagajın hemen altına egsozun yanına konumlandırmışlardır.1960'larda üretilan bu otomobillerin yakıt tanklarının patlamaya eğimli oldukları anlaşılmıştı.Şirket, bu arıza nedeniyle oluşabilecek kazalar sonucunca ödenecek tazminat ile otomobillerin yeniden tasarımının maliyeti arasında bir karşılaştırma yapmış,sonuçta, tazminat ödemenin daha az külfetli olduğuna karar verilmişti.Ürün geliştirmede güvenlik ve güvenirlik ilk sırada yer almadığı için araç piyasaya sürüldü.Bir taraftan da tank konstrüksiyonu içim fayda-maliyet çalışması sürüyordu.Bu sırada 180 ölü,180 yaralı ve 2100 yanmış araba ile toplam 49.5 milyon$ lık bir maliyetin altına girilmişti.Bu tip bir hatanın ortadan kaldırılması için 11$ lık maliyet hesaplanmıştı.Bu tüm arabalra yansıtıldığında 137 milyon$ lık bir meblağa ulaşıyordu.
    1978 yılında bu hatadan kaynaklanan bir kaza için açılan bir davada Ford firması 128 milyon$ lık bir tazminat öedemeye mahkum edildi.Aynı yıl verilen bir diğer kararla,1.5 milyon Ford Pinto firma tarafından piyasadan toplandı.Bu miktar yıllık maliyetin 3 katı civarındaydı.
    (Mitcham-Duval,Engineering Ethichs,2000)

    Benim halen kullandığım, 2004 c-max içinde yazınızda bahsettiğiniz turbo boruları benim talep etmemle garanti dahilinde değiştirilmişlerdi. Otosan servislerinde, aracınız garantide olmak şartı ile ve böyle bir değişim servis bülteni ile bildirilmiş ise sizde bu konuda biraz bastırırsanız netice alırsınız.

    Kolay gelsin.




  • Araç 120 km. hıza çok zor ulaşıyor ve bunun üzerine çıkamıyor, eksozdan inanılmaz derecede simsiyah duman atıyor???

    YUKARIDA BU BAHSETTİĞİN OLAY BENDEDE OLDU ARKADASIM TURBO BOZULMUŞ DEDİLER.
  • 2007 tdci 109 beygir focusum var.(2006 sonu trafiğe çıkışlı)
    Turbo borusu garantide iken değişmişti, para almamışlardı.
    100.000km de trigger ı ve turbosu değişti. Turbo dan vınlama sesi geliyordu, değiştirdim.1000tl tuttu turbo.
    trigger için de ağır bir bakıma girmişti, birşeyler değişti 700tl civarı vermiştim.
    110.000 de 5 yaşında iken akü nün ömrü bitti, 150tl
    125.000 de kornası bozuldu 40tl
    125.000km de 5 yıl sonra silecekleri değiştirdim 60tl. gerçekten kaliteli idiler.5yıl gitti. o yüzden gene orjinal aldım
    şu an 136.000km de, sileceklerin bir tanesi az su fışkırtıyor, basit bir probleme benziyor.işini gördüğünden bir sonraki bakımı bekliyorum.
    Herhangi bir problem yok, garip ses yok. şehir içinde 200milyonTL dizel ile 800Km yol yapıyorum.
    Bakımları ortalama 200tl tutuyor her 10binde bir götürüyorum özel servise.
    Orjinal parça kullanmaya çalışıyorum.
    Geçen taksiciye sordum, 130.000 km ye geldi masraf çıkarır mı, değiştireyim mi arabayı dedim.
    güldü, biz albea ile 500.000km ye kadar gidiyoruz aynı motorla, sonra çıkma motor ile değiştiriyoruz dedi
    136.000km deyim, arıza sayılabilecek turbo haricinde birşey çıkmadı diyebilirim.
    Daha fazla km yapanların yorumlarını da alabilirmiyiz




  • aklımda 2009 üzeri 1.6 TDCI Titanyum almayı planlıyorum. Şurda bir köşede benimde mesajım bulunsun. yararlı bir konu olmuş. en azında hangi sorunların peydah olduğunu önceden bilebiliyoruz.
    iyi forumlar
  • Arabayı 138.000km de otomatik vitesli bir araba almak için sattım.
    o kadar az problem çıktı ki (5 yılda turbo borusu+turbo+akü) şimdi yeni alacağım araba için de eğer fiyat uygun olursa 100.000km den fazla modeli alabilirim.
    100.000den sonra çok problemi olur arabaların sözü geçmişte kalmış
  • 2005 tdcı c-max kullanıyorum arac 152 bın de.alalı 2 ay oldu. bı kaç gun önce 3 vıteste turboyla hızım 90 a cıktıktan sonra hız göstergesi birden 40 a kadar düştü(gazı cektığınızde devir saatının birden aşağı inmesi gibi) ama arabanın hızında değişme olmadı,hemen klımayı teybı kapattım,stop ettı sandım,hatta kontagı kapatıp açtım. bir iki gündür de belki psikolojık belki değil turbo kafama takılıyo sankı eskısı kadar performanslı değil gibi. ne dersiniz?
  • @yasinankon eğer devir saat 3000 i geçmiyor ise ısıtma bujilerine baktır. benim de oldu 4 ısıtma bujisini 180tl ye değiştirler düzeldi.

    akü değiştirdim aslında bitmemişti 70 lik akü acdelco marka 200 tl verdim. daha ucuzu da vardı, inci mutlu varta ama akücü land rover aküsü
    bu diyerek beni ikna etti.
    klima gazı artı polen filtresini de 75 tl ye değiştirdim.

    aranızda 90.000 bakımı yaptıran varsa maliyetini öğrenebilir miyim.
  • benim 2006 model ghia focus tdci arabamda 151.000 e geldi. 2 yıldır bende direksiyon pompası arızalandı 1.200 tl parçaya para verdim. arabayı satmak istiyorum km takıntısı var bunu satıp 32.500 tl ye fiesta 2012 trend 1.4 tdci 40000 de araba buldum focustan sonra fiesta beni tatmin eder mi amacım araba modelli olsun km az olsun ve tabi dizel olsun
  • benim 2009 tdci 109 beygirlik aracım için toplam motora küsüratı ile birlikte kaç lt. yağ konulması gerekiyor bilen var mı? hep 4 koyuyordum ama dikkat ettim internette 5 litre yağ veriyorlar set içerisinde. acaba eksik mi koydurdum. birde benim yol bilgisayarı ekran bazen sapıtıyor özellikle sıcak havalarda ekran çizgi çizgi oluyor değişik şekiller çıkıyor kapanıp açılıyor falan ama hafızasında verdiği bilgilerde sorun yok sadece görüntü olarak gidiyor sapıtıyor sorun ne olabilir maliyetini bilen var mı?
  • 2011 model focus tdci collection almayı planlıyorum 180bin km de. Ne dersiniz problem olur mu ilerde?
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.