Şimdi Ara

Ford Focus TDCI 109 HP Arızalar ve Maliyetleri (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
157
Cevap
7
Favori
123.825
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • a.slm :) dostum nanoteknoloji yazıyo kutu üzerine. hatta sitesini de buldum.
    www.nnt.com.tr burdan ayrıntılı olarak bakabilirsin.
    Yararlarını da yazmıslar :

    BORPOWER'IN AVANTAJLARI

    > % 5-%20 aralığında yakıt tasarrufu sağlar,
    > %10 güç artışı meydana gelir,
    > Yağ ömrünü %100'e kadar uzatır,
    > Harareti önler,
    > CO2 egzoz emisyonunda %25-%30 aralığında düşme sağlar,
    > Vibrasyonu düşürür ve ortamdaki gürültüyü (db) azaltır,
    > Yağ kaçaklarının oluşumu önler veya minimize eder,
    > Yağ tüketimini düşürür,
    > Aşınmaları tamamen önler veya minimize eder,
    > Üstün koruma niteliği sayesinde soğuk havalarda dahi ilk çalışma aşınmalarının önüne geçer,
    > Karbon oluşumunu önler veya minimize eder,
    > Yüksek sıcaklığa ve basınca karşı üstün direnç gösterir, böylelikle yapısında bozulma olmaz, sürekli kullanım halinde sınırsız koruma sağlar,
    > Yüksek ısı iletkenliği sayesinde tortu ve birikinti oluşumunu önler,
    > Yağ pompalarının en çok aşınan sarı dişlileri, bor elmas kristalleri ile kaplanacağı için aşınma çok daha geç olacak ve sarf malzeme bakım ve işçilik masrafları düşecektir,
    > Turbolu araçların en büyük problemi olan; turbo milinin ısınmasını ve aşınmasını azaltarak, turbonun ömrünü uzatır,
    > Sıfır motorlarda kullanılması, aşınmaları büyük oranda önler,
    > Sarf malzeme giderlerini, bakım ve işçilik masraflarını büyük oranda düşürür.



    Dostum bulundugu yere göre değişir ama tek kulanımlık kutu olarak satılıyor 7,5 lira. Özellikle arabanın deposundaki yakıtı sonuna kadar tüketip petrole gidiyorum. yakıt almadan önce depo agzından 1 kutu boru döküyolar. sonra yakıt alıyorum. İyice yakıtla karısması gerek çünkü.
    Ama ciddi olarak farkedilen olay aracın çekişinin artması. Biraz da yakıt tasarrufu işte. Ama fiyat olarak değer yani. bayagı yararı varmış.
    Yaklaşık 5 aydır kullanıyorum her depoda alıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Killer Loop


    quote:

    Orijinalden alıntı: hc_tr

    2.el olarak 1 yıl önce alıp bütün bakımlarını yaptırdım. Turbo bakımlarına çok özen gösterdim. Şuan aracımda hiç bir arıza yok. Gidişi yol tutuşu performansı filan çok memnunum. 220 yi i gördüm araçla çok kez. 105bin de şuan. Baskı balatası biraz zayıf galiba hiç değişmemiş heralde. 10 bin km sonra onu değiştirmeyi düşünüyorum.
    Sadece cd çalar ve yan ayna kontrol etme kumandaları veya motorları bozuldu. Yakıt olarak herkesin kendine göre iyi bulduğu yer vardır ama ben ona karısmıyorum sadece yakıttan önce 1 kutu Bor u öneriyorum. hemen hemen bütün istasyonlarda vardır. Tamamen depo bittiğinde 1 kutu döküyosunuz. Gerçekten motora iyi geliyo
    Aracın çekişi filan harika oluyor + az yakıyor. %25 az yakıcagı söylense de o kadar farketmiyor ama normal den biraz daha az.


    Selam hc_tr,
    Bor konusunu anlayamadım? Yakıt deposuna mı koyuyorsun? Nasıl yani? nedir bu bor un içeriği ve tam adı?
    Zira benim bildiğim sadece motor katkısı var yağ dğeişiminde konuluyor ve maksimum %7 tasarruf sağlıyor. %25 biraz iddialı geldi bana?


    Senin dediğin motor yağına konulan biliyorum. Onu megane da kullanmıstım. Şanzıman yagı ve motor yagı. Aynı ürünlerin yakıta ilave edileni de var.
    Benzinli ve turbodizel olarak iki çeşiti var.




  • çok saol bilgi için.. yukarıda yazılanları biliyorum. motor yağı katkısı koyduğunda olan şeyler.. yakıt katkısını ilk kez duydum.
    şaşırmamak gerek..
    performans sağlayacağına hiç şüphem yok. zira motor katkısını kullandım ve çok memnunum.
    ama her depoda 7.5 TL bence çok.. araçlarla yaşayacak değiliz ya ömür boyu :)
    klasik bir araba varsa anlarım, yoksa ben aracıma 4-5 depoda bir koyarım.
    tekrar teşekkürler..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hc_tr

    2.el olarak 1 yıl önce alıp bütün bakımlarını yaptırdım. Turbo bakımlarına çok özen gösterdim. Şuan aracımda hiç bir arıza yok. Gidişi yol tutuşu performansı filan çok memnunum. 220 yi i gördüm araçla çok kez. 105bin de şuan. Baskı balatası biraz zayıf galiba hiç değişmemiş heralde. 10 bin km sonra onu değiştirmeyi düşünüyorum.
    Sadece cd çalar ve yan ayna kontrol etme kumandaları veya motorları bozuldu. Yakıt olarak herkesin kendine göre iyi bulduğu yer vardır ama ben ona karısmıyorum sadece yakıttan önce 1 kutu Bor u öneriyorum. hemen hemen bütün istasyonlarda vardır. Tamamen depo bittiğinde 1 kutu döküyosunuz. Gerçekten motora iyi geliyo
    Aracın çekişi filan harika oluyor + az yakıyor. %25 az yakıcagı söylense de o kadar farketmiyor ama normal den biraz daha az.


    Borlu yakıt katkısı , motor yağına karıştırılanları biliyorumda yakıta olanı bende ilk kez duydum. 7,5 tl gerçekten çok muş , 53 lt olan depo ya hiç bir zaman 50 lt fazla yakıt koymak mümkün olmadı. Genel ışık yandığında bile 46-47 litre alıyor. Bu anlamda 47 lt için 2 lt fiyatına katkı alıyorsunuz desek, zaten % 4 lük tüketim avantajını bu ürüne veriyorsunuz.
    Tüketim açsında anlamsız, performans derseniz bor katkısı , dieseldeki setan oranını arttırmaz. Yüksek kalitedeki diesel düşük kükürt ve yüksek setan oranı ile sağlanır. Shell böyle bir ekstra euro dieseli var belki başka markalaırında olabilir. 7,5 tl farkı bence buna verin daha iyi olur.

    Dieselde hava emişi çok önemlidir, temiz bir filtre ve kaçaksız bir turbo sistemi performasta sorun yaşatmaz. ( tabii ki yakıt pompası ve enjektörlerde)
    Aslında öyle periyodik bir Turbo bakımı diye bir şey olmaz turbo yatağı, keçelerinde ve wastegate sorun yoksa problem olmaz. Turbo ömrü daha ziyade yağlama ve özellikle yüksek devirlerden sonra ani stop etmeler ile ilgilidir. Sürekli düşük devirde kullanım, yüksek devirde vitesi boşa atmak yani rölantiye düşmek gibi bazı hatalı kullanım şekilleri ile wastegate arızaları da etkendir.
    tdci larda 109 hp lerde garret gt15 turbo vardı. Bunlar rulmansız yataklamalı ve değişken geometrilidir ve turbo içindeki kanatçıkların açıları değiştirirerek , diğer standart turbolara göre daha fazla basınç üretirler.
    Fordlardaki performansı etkileyen en önemli unsurlardan biride debriyajdır. Zira küçük kavrama alanına sahip tasarımlı ürün yüksek tork da sorun yaratıyor. Biraz da performanslı daha doğru patinaja düşerek kalkmayı seven bir kullanıcı profili olduğunda 40000 km ye gelmeden debriyaj değiştirmek mümkün. Mesela bazı kullanılar connect debriyajı taktırmış.
    Bence yağa veya yakıta konulan ürünler gereksiz ve riskli. Özellikle bu işlerden anlamayan kullanıcıların hiç kullanmaması gereken ürünler.
    Yakıtların içinde zaten bir çok katkı var ve yakıt katkısıda aslen kötü yakıtlara ilave edilir. Artan oktan veya setan miktarı zaten aracın vuruntu yapmasına da neden olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maxfocus -- 16 Ağustos 2011; 17:04:18 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: maxfocus


    quote:

    Orijinalden alıntı: hc_tr

    2.el olarak 1 yıl önce alıp bütün bakımlarını yaptırdım. Turbo bakımlarına çok özen gösterdim. Şuan aracımda hiç bir arıza yok. Gidişi yol tutuşu performansı filan çok memnunum. 220 yi i gördüm araçla çok kez. 105bin de şuan. Baskı balatası biraz zayıf galiba hiç değişmemiş heralde. 10 bin km sonra onu değiştirmeyi düşünüyorum.
    Sadece cd çalar ve yan ayna kontrol etme kumandaları veya motorları bozuldu. Yakıt olarak herkesin kendine göre iyi bulduğu yer vardır ama ben ona karısmıyorum sadece yakıttan önce 1 kutu Bor u öneriyorum. hemen hemen bütün istasyonlarda vardır. Tamamen depo bittiğinde 1 kutu döküyosunuz. Gerçekten motora iyi geliyo
    Aracın çekişi filan harika oluyor + az yakıyor. %25 az yakıcagı söylense de o kadar farketmiyor ama normal den biraz daha az.


    Borlu yakıt katkısı , motor yağına karıştırılanları biliyorumda yakıta olanı bende ilk kez duydum. 7,5 tl gerçekten çok muş , 53 lt olan depo ya hiç bir zaman 50 lt fazla yakıt koymak mümkün olmadı. Genel ışık yandığında bile 46-47 litre alıyor. Bu anlamda 47 lt için 2 lt fiyatına katkı alıyorsunuz desek, zaten % 4 lük tüketim avantajını bu ürüne veriyorsunuz.
    Tüketim açsında anlamsız, performans derseniz bor katkısı , dieseldeki setan oranını arttırmaz. Yüksek kalitedeki diesel düşük kükürt ve yüksek setan oranı ile sağlanır. Shell böyle bir ekstra euro dieseli var belki başka markalaırında olabilir. 7,5 tl farkı bence buna verin daha iyi olur.

    Dieselde hava emişi çok önemlidir, temiz bir filtre ve kaçaksız bir turbo sistemi performasta sorun yaşatmaz. ( tabii ki yakıt pompası ve enjektörlerde)
    Aslında öyle periyodik bir Turbo bakımı diye bir şey olmaz turbo yatağı, keçelerinde ve wastegate sorun yoksa problem olmaz. Turbo ömrü daha ziyade yağlama ve özellikle yüksek devirlerden sonra ani stop etmeler ile ilgilidir. Sürekli düşük devirde kullanım, yüksek devirde vitesi boşa atmak yani rölantiye düşmek gibi bazı hatalı kullanım şekilleri ile wastegate arızaları da etkendir.
    tdci larda 109 hp lerde garret gt15 turbo vardı. Bunlar rulmansız yataklamalı ve değişken geometrilidir ve turbo içindeki kanatçıkların açıları değiştirirerek , diğer standart turbolara göre daha fazla basınç üretirler.
    Fordlardaki performansı etkileyen en önemli unsurlardan biride debriyajdır. Zira küçük kavrama alanına sahip tasarımlı ürün yüksek tork da sorun yaratıyor. Biraz da performanslı daha doğru patinaja düşerek kalkmayı seven bir kullanıcı profili olduğunda 40000 km ye gelmeden debriyaj değiştirmek mümkün. Mesela bazı kullanılar connect debriyajı taktırmış.
    Bence yağa veya yakıta konulan ürünler gereksiz ve riskli. Özellikle bu işlerden anlamayan kullanıcıların hiç kullanmaması gereken ürünler.
    Yakıtların içinde zaten bir çok katkı var ve yakıt katkısıda aslen kötü yakıtlara ilave edilir. Artan oktan veya setan miktarı zaten aracın vuruntu yapmasına da neden olur.






  • quote:

    Orijinalden alıntı: maxfocus


    quote:

    Orijinalden alıntı: hc_tr

    2.el olarak 1 yıl önce alıp bütün bakımlarını yaptırdım. Turbo bakımlarına çok özen gösterdim. Şuan aracımda hiç bir arıza yok. Gidişi yol tutuşu performansı filan çok memnunum. 220 yi i gördüm araçla çok kez. 105bin de şuan. Baskı balatası biraz zayıf galiba hiç değişmemiş heralde. 10 bin km sonra onu değiştirmeyi düşünüyorum.
    Sadece cd çalar ve yan ayna kontrol etme kumandaları veya motorları bozuldu. Yakıt olarak herkesin kendine göre iyi bulduğu yer vardır ama ben ona karısmıyorum sadece yakıttan önce 1 kutu Bor u öneriyorum. hemen hemen bütün istasyonlarda vardır. Tamamen depo bittiğinde 1 kutu döküyosunuz. Gerçekten motora iyi geliyo
    Aracın çekişi filan harika oluyor + az yakıyor. %25 az yakıcagı söylense de o kadar farketmiyor ama normal den biraz daha az.


    Borlu yakıt katkısı , motor yağına karıştırılanları biliyorumda yakıta olanı bende ilk kez duydum. 7,5 tl gerçekten çok muş , 53 lt olan depo ya hiç bir zaman 50 lt fazla yakıt koymak mümkün olmadı. Genel ışık yandığında bile 46-47 litre alıyor. Bu anlamda 47 lt için 2 lt fiyatına katkı alıyorsunuz desek, zaten % 4 lük tüketim avantajını bu ürüne veriyorsunuz.
    Tüketim açsında anlamsız, performans derseniz bor katkısı , dieseldeki setan oranını arttırmaz. Yüksek kalitedeki diesel düşük kükürt ve yüksek setan oranı ile sağlanır. Shell böyle bir ekstra euro dieseli var belki başka markalaırında olabilir. 7,5 tl farkı bence buna verin daha iyi olur.

    Dieselde hava emişi çok önemlidir, temiz bir filtre ve kaçaksız bir turbo sistemi performasta sorun yaşatmaz. ( tabii ki yakıt pompası ve enjektörlerde)
    Aslında öyle periyodik bir Turbo bakımı diye bir şey olmaz turbo yatağı, keçelerinde ve wastegate sorun yoksa problem olmaz. Turbo ömrü daha ziyade yağlama ve özellikle yüksek devirlerden sonra ani stop etmeler ile ilgilidir. Sürekli düşük devirde kullanım, yüksek devirde vitesi boşa atmak yani rölantiye düşmek gibi bazı hatalı kullanım şekilleri ile wastegate arızaları da etkendir.
    tdci larda 109 hp lerde garret gt15 turbo vardı. Bunlar rulmansız yataklamalı ve değişken geometrilidir ve turbo içindeki kanatçıkların açıları değiştirirerek , diğer standart turbolara göre daha fazla basınç üretirler.
    Fordlardaki performansı etkileyen en önemli unsurlardan biride debriyajdır. Zira küçük kavrama alanına sahip tasarımlı ürün yüksek tork da sorun yaratıyor. Biraz da performanslı daha doğru patinaja düşerek kalkmayı seven bir kullanıcı profili olduğunda 40000 km ye gelmeden debriyaj değiştirmek mümkün. Mesela bazı kullanılar connect debriyajı taktırmış.
    Bence yağa veya yakıta konulan ürünler gereksiz ve riskli. Özellikle bu işlerden anlamayan kullanıcıların hiç kullanmaması gereken ürünler.
    Yakıtların içinde zaten bir çok katkı var ve yakıt katkısıda aslen kötü yakıtlara ilave edilir. Artan oktan veya setan miktarı zaten aracın vuruntu yapmasına da neden olur.


    Bilgilendirmen için çok teşekkür ederim :) Aldığım petrol de sendika indirimi uygulanıyor o indirime dahil oluyor bu katkı hep :) Ben gerçekten alıştım artık Dediğin gibi tam olarak 47-48 litre alıyorum 2 hafta da bir. Diğer motor yağı ve şanzıman için bor katkısını bu araçta kullanmadım. Ama bi sonraki peryodik bakımda kullanmayı düşünüyorum. Onların yararını eski aracımdan biliyorum. Fakat bu yakıt katkısının da gerçekten faydası oluyor. Yani şehirdışına filan gitmem gerektiğinde başka yerden yakıt aldıgım da bor katkısı olmuyor genelde. O sıra bayagı etkisi anlıyorum aracın. Bizim araçların zaten ilk kalkısı kötü.
    onu almadığımda daha kötü oluyor. Normal hali gibi yani. Kalkışı olsun çekişi olsun bayağı etkisini görüyorum. Eğer bulabilirseniz yakıt almadan deneyin derim. Beni anlarsınız. Ayrıca enjektör pompa filtre yi filan da temizliyormus. 300 - 400 ml bi şey çok büyük bi kutu da değil.




  • Ayrıca aracıma sis lambası ve beyaz ampul almak istiyorum. Xenon far da olabilir. Bunlar hakkında bilgisi olan var mı ? Maliyeti o kadar yüksek olsun istemem.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maxfocus


    quote:

    Orijinalden alıntı: hc_tr

    2.el olarak 1 yıl önce alıp bütün bakımlarını yaptırdım. Turbo bakımlarına çok özen gösterdim. Şuan aracımda hiç bir arıza yok. Gidişi yol tutuşu performansı filan çok memnunum. 220 yi i gördüm araçla çok kez. 105bin de şuan. Baskı balatası biraz zayıf galiba hiç değişmemiş heralde. 10 bin km sonra onu değiştirmeyi düşünüyorum.
    Sadece cd çalar ve yan ayna kontrol etme kumandaları veya motorları bozuldu. Yakıt olarak herkesin kendine göre iyi bulduğu yer vardır ama ben ona karısmıyorum sadece yakıttan önce 1 kutu Bor u öneriyorum. hemen hemen bütün istasyonlarda vardır. Tamamen depo bittiğinde 1 kutu döküyosunuz. Gerçekten motora iyi geliyo
    Aracın çekişi filan harika oluyor + az yakıyor. %25 az yakıcagı söylense de o kadar farketmiyor ama normal den biraz daha az.


    Borlu yakıt katkısı , motor yağına karıştırılanları biliyorumda yakıta olanı bende ilk kez duydum. 7,5 tl gerçekten çok muş , 53 lt olan depo ya hiç bir zaman 50 lt fazla yakıt koymak mümkün olmadı. Genel ışık yandığında bile 46-47 litre alıyor. Bu anlamda 47 lt için 2 lt fiyatına katkı alıyorsunuz desek, zaten % 4 lük tüketim avantajını bu ürüne veriyorsunuz.
    Tüketim açsında anlamsız, performans derseniz bor katkısı , dieseldeki setan oranını arttırmaz. Yüksek kalitedeki diesel düşük kükürt ve yüksek setan oranı ile sağlanır. Shell böyle bir ekstra euro dieseli var belki başka markalaırında olabilir. 7,5 tl farkı bence buna verin daha iyi olur.

    Dieselde hava emişi çok önemlidir, temiz bir filtre ve kaçaksız bir turbo sistemi performasta sorun yaşatmaz. ( tabii ki yakıt pompası ve enjektörlerde)
    Aslında öyle periyodik bir Turbo bakımı diye bir şey olmaz turbo yatağı, keçelerinde ve wastegate sorun yoksa problem olmaz. Turbo ömrü daha ziyade yağlama ve özellikle yüksek devirlerden sonra ani stop etmeler ile ilgilidir. Sürekli düşük devirde kullanım, yüksek devirde vitesi boşa atmak yani rölantiye düşmek gibi bazı hatalı kullanım şekilleri ile wastegate arızaları da etkendir.
    tdci larda 109 hp lerde garret gt15 turbo vardı. Bunlar rulmansız yataklamalı ve değişken geometrilidir ve turbo içindeki kanatçıkların açıları değiştirirerek , diğer standart turbolara göre daha fazla basınç üretirler.
    Fordlardaki performansı etkileyen en önemli unsurlardan biride debriyajdır. Zira küçük kavrama alanına sahip tasarımlı ürün yüksek tork da sorun yaratıyor. Biraz da performanslı daha doğru patinaja düşerek kalkmayı seven bir kullanıcı profili olduğunda 40000 km ye gelmeden debriyaj değiştirmek mümkün. Mesela bazı kullanılar connect debriyajı taktırmış.
    Bence yağa veya yakıta konulan ürünler gereksiz ve riskli. Özellikle bu işlerden anlamayan kullanıcıların hiç kullanmaması gereken ürünler.
    Yakıtların içinde zaten bir çok katkı var ve yakıt katkısıda aslen kötü yakıtlara ilave edilir. Artan oktan veya setan miktarı zaten aracın vuruntu yapmasına da neden olur.


    yakıt katkısı konusuna katılıyorum ama motor katkısı konusunda hem fikir değiliz.. bende ilk başta tereddüt etmiştim. o zamanlar 80 tl ydi şimdi 60 a kadar düştü sanrıım. 150 bin km kullanılabilen bor motor katkısı akabinde %5 yakıt tasarrufu ve performans artışı yaşadım. daha sessiz ve titreşimsiz çalışmada cabası.. tavsiye ederim çünkü 2 arkadaşımda, eniştemde, kayınbirader ve iki arabamda bariz farkı gördüm, kullananlarda yaşadıklarını söylediler. bu tip performans farklarını hissetitrebilen bir katkı tercih edilebilir bence..




  • Selamlar,

    Bor katkısı için anlatılan konular teorik olarak doğru ama her araca göre değişkenlik gösteren neticeler alınabilir.
    Söylediğiniz hangi marka bilmiyorum ama ben kendi c-max aracımda 60000 km de iken hepsiburada.com dan aldığım
    Motor Silk 150.000 Km Bor Yağ Katkısını kullandım ve söylenilen hiç bir artı gelişmeyi yaşamadım.
    İlk kullanırken çekincelerimde vardı ama en azından araç ve motor konusunda bilgim olduğu için denedim.

    Zaten borpower resmi sitesi ve dergisindeki yazısını da okudum, adamlar özellikle periyodik bakım sonrası uygulanmasını istiyor.
    Yine ilk bakım 10000 yada 15000 km sonrası da tavsiye ediliyor.
    Bakımdan çıkan bir aracın yakıt, hava ve yağ filtreleri değişir, yağı değişir benzinli ise bujisi değişmiş olabilir.
    Arkadaşlar bu tür yenilemeler sonrası zaten araçta yakıt tüketiminde , ivmelenmede , son hızda artılar çalışmasında düzen ve sessizlik olabilir.
    Yakıt aldığınız firmayı veya yeri bile değişitirseniz fark yaşayabilirsiniz.

    Bu ürün, daha ziyade aşınmış ve maks telorans oranlarına yaklaşmış motorlarda netice veriyor. Yeni bir motora konmasının hiç bir yararı yok.
    Onun yerine ilk bakımdan itibaren kaliteli bir tam sentetik yağ kullanın.

    Ayrıca gerçekten yararı olup olmadığına karar verebilmek için bu üreticilerin aynı tip iki motoru alıp deney ortamında (aynı şartlarda)
    150000 ve 200000 km testleri bağımsız kuruluşlara yaptırmaları gerekir.
    Böyle bir çalışma var mı benim bildiğim yok. Peki bu üreticiler bu çalışmayı finanse edebilecek güçte mi evet neden yapmıyorlar ??????
    Şimdi böyle bir çalışmanın yapacağı reklamı ve getirisini bir düşünün.

    Son olarak bu tür ürünlerin hiç birinin uzun dönem testi yok. Kullanan kişi riskinide satınalmış olur. Sigorta falan edilmiş bunlar çok zor olaylar.
    Bu ürünlerle ilgili araştırmada yapın şikayetlerin motor zararına kadar gittiğini görürsünüz.
    Yukardaki yazımda belirttiğim gibi , benim kişisel tecrübeme göre tavsiye etmiyorum, gerisi kullanıcının tercihidir.




  • Selam maxfocus,
    İyi yazmışın ve güzel yazmışın da, bence benim ve ustamın tecrübelerini elinin tersi ile alıp bir köşye atmışın.. Tabi ben anlatmadığım için yaşadıklarımı..

    Öncelikle sana şunu söyleyim, benim ustam 2002 senesinden beri her araca koymuş, birtek bir reno9 da sorun olmuş ama oda neydi anlatmıştı unuttum.
    Koyupta memnun olmayan adam tanmadım dedi, 2008 de bende koydum. ilk 3000 km tık yok dediğin gibi.. o ara araca kar lastiği taktım. zaten 7.5 lt olan yakıtın artmasını beklerken ki genelde hep kar lastiği yakıtı arttırır, araç yakıtı 7 lt yi geçmez oldu. şaşırdım. ve belirgib şekilde performans arttı.
    Bu arada yağ değişimi arasındada koyabilirsin.. mesele ilk bor u koyduğunda 3000 km yağ değiştirmicen.. zira bor taneleri 3000 km sonra motor bloğuna ve pistonlara nüksediyor. sonrasında yağını değiştir..
    derken 10 bin km geçti, benim araçta triyer zinciri değişti. aldım aracı baktım titreşimli çalışıyor. yok dedim olmaz. naaptınız aracıma.. abi dediler normal. değil dedim. Kartal toyota derinde de oldu bu. Kapandı şimdi orası. Zeynel usta ile münakaşaya girmiştim. Ayhan usta da gidip bana aynı araçtan buldu. isimleri veriyorum çünkü ayhan usta şu anda hasan tahsin otosanayide dükkan açtı. geçen gittim beni hatırladı hatta. baya bi uğraştırmıştın bizi dedi :)
    neyse, yan yana getirdik iki aracı, benimki daha sessiz, ve daha az titreşimsiz.. onlarda şaştı. bak seninki daha iyi dediler. yok dedim bu araçta sorun var. bir tane daha buldular. o da daha titreşimliydi. inanmadım, km si benimkinden daha az olan bir araç buldular, oda benimkinden titreşimliydi. ikna oldum. aldım aracımı çıktım. bu durum yani titreşimli olduğunu düşündüğüm motor zamanla yine eski halini aldı. ya değişen tiriyer zinciri ve 11 parça yerine oturdu bilemiyorum yada ben alıştım.
    sonra 77 model motoru iyi durumda bir araca koydum. ilk zamanlar tık yok.. şimdi araç tazı gibi kaçıyor. 34 senedir araç ailemde, 22 senedir kullanıyorum, bu kadar tazı gibi kaçtığını görmemiştim..
    kayınbirader, VW golf 2009 model.. araç şimdi zehir gibi.. kayınbiraderin yalancısıyım.. 96 model HB corolla. bu aracın sahibi koymamak için çok direndi. zorla koydurdum. 3000 km çoktan geçti, dediği ne biliyormusun, eskiden 200 e zor çıkardım. şimdi 210-220 yi rahat basıyor. kendisi sürekli adapazarına gider gelir.
    aa bu arada bende dizel aracımla 180 i zor bulurdum. bor dan sonra 190 a çıkması ve uzun süre hızını koruması çok kolaylaştı..

    Sonra, eniştemin Rav4 ü. 78 model manda kasa merso su...

    ve bu forumda başka topic lerde tavsiyeme uyan bi kaç kişi..

    ayrıca birde motor silk in testi var. Belediye otobüslerinde.. dediğin gibi motoru yağ yakmaya başlayanlarda kullanmışlar. ama yağ yakmasa bile kullanılabilir..

    ben 23 yıllık şöförüm.. resmi olarak. öncesinde resmi değildim ehliyetim yoktu. ama kendimi bildim bileli arabalarla iç içeyim. motor da indirdim şanzımanda.. şimdiye kadar araçlarıma koyduğum katkı ve kullandığım pahalı yağların haddi hesabı yok.hiç birinde bu bor kadar fark görmedim..
    bence bor a biraz haksızlık etmişin.. ben kesinlikle arkasındayım ve tavsiye ederim.. şunuda belirtmek isterimki hiç bir bor üreticisi ile alakam yok..
    sadece test edip onayladım. yaptığım inceleme ve araştırma lab. ortamında olmasa bile lab ortamından daha sağlıklı zira sahada yapılmış testler.
    saygılar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Killer Loop -- 20 Ağustos 2011; 9:57:42 >




  • arkadaşlar benimde bir sorum olucak. 2008 109 luk dizel var daha düne kadar 100 liralık mazot alınca yol bilgisayarında 600km yazıyordu. ne olduysa şuan 390 yazıyor. ortalama 4.3 gösteriyor. diğer yandan istanbuldan 100 liralık aldım ve ankaraya giderken bu 390 km yazarken ank.da 320 gösteriyordu. yani bir terslik var ama anlamış değilim. 50 tl koydum depo bitmeye yakın 290 km gösterdi ama fazla gitmeden 180e indi. bunun anlamı nedir? sorun nerden kaynaklanıyor olabilir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: californian

    arkadaşlar benimde bir sorum olucak. 2008 109 luk dizel var daha düne kadar 100 liralık mazot alınca yol bilgisayarında 600km yazıyordu. ne olduysa şuan 390 yazıyor. ortalama 4.3 gösteriyor. diğer yandan istanbuldan 100 liralık aldım ve ankaraya giderken bu 390 km yazarken ank.da 320 gösteriyordu. yani bir terslik var ama anlamış değilim. 50 tl koydum depo bitmeye yakın 290 km gösterdi ama fazla gitmeden 180e indi. bunun anlamı nedir? sorun nerden kaynaklanıyor olabilir?

    Yol bilgisayarın eğer yanlış gösteriyorsa serviste PC ye bağlatıp hatayı düzeltirler. Yok yol bilgisayarında hata yoksa araç bazı sebeplerden dolayı çok yakıyordur.
  • araç çok yakmıyor ful depo 1100 km yapıyorum,sanırım iyi bir rakam. önce normal görünüyordu ancak aracın akü söküldü takıldı sanırım sonra yapmaya başladı bunu hatırladım saati tekrar ayarlamam gerekti çünkü. yani yol bilgisayarında kalan km mi yoksa yakıt ipresinemi güvenmeliyim bilemiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: californian

    arkadaşlar benimde bir sorum olucak. 2008 109 luk dizel var daha düne kadar 100 liralık mazot alınca yol bilgisayarında 600km yazıyordu. ne olduysa şuan 390 yazıyor. ortalama 4.3 gösteriyor. diğer yandan istanbuldan 100 liralık aldım ve ankaraya giderken bu 390 km yazarken ank.da 320 gösteriyordu. yani bir terslik var ama anlamış değilim. 50 tl koydum depo bitmeye yakın 290 km gösterdi ama fazla gitmeden 180e indi. bunun anlamı nedir? sorun nerden kaynaklanıyor olabilir?

    sistemin ortalama yakıt tüketimi önceki sıfırlamaları da kaale aldıktan sonrakiveriyi değerlendirmesiyle öngörüde bulunuyor. Yani siz ortlama yakıtı sıfırlaanız bile bir önceki tüketim ortlamaları fazla ise eldeki yakıtı buna göre hesap yapıp km gösteriyor.

    siz belirli müddet yüksek yakıt tüketimi göstermiş iseniz ve depoyu doldurmamış iseniz eski tüketim değerini unutmuyor ve kalan yakıtı bunu da kaale alarak bir menzil değerlendimesi yapıyor.

    Toplam menzildeki artışın ise biraz daha farklı bir gerekçesi var. FAzedelim ki önceki tüket,m değerine göre size 500 km menzzil gösterdi . siz en ekonomik kullnım ile sürüş yapıyprsunuz tüketim değeriniz ömnceki mezile göre daha fazla km yapacağı için gidilen kmlerden daha fazla alına yol bilgisi çıkabilmektedir. Bunun en basit anlamı hesapta kullnılan tüketim değerinden daha az tüketim yaptığınızın gçsterilmesdir. 500 kmden 20 km yol gitsenizdahi size 495 km gösterilmesinin teknik izahati ancak bu şekilde ifade edilebilmektedir.




  • 57200 km de iken birden debriyajım bitti. aracı satın alalı henüz 15 gün olmuştu - 500 km yaklaşık - neyse efendim yolda kaldığım için mecburen servise çektim, (izmit es oto) o arada sanayideki ustaya götürme şansım yoktu.. yaklaşık 1000 TL gibi bir rakam karşılığında debriyaj baskı balata takım değişti. Dedim ki olacağı varmış, debriyajı sıfırlamış olduk, aradan 4000 km geçti ve 5. viteste 100 km'nin üstündeki hızlarda debriyaj sıyırmaya başladı. araba en fazla 120 km yi görüyor ama devir saati 3000 deviri vuruyor. normalde 3000 devirde 150 yapması lazım. sanayideki ustama sordum, şanzuman keçesinden balataya yağ kaçırıyordur, normaldir, bu arabalarda kronik sorundur bu, dedi. bakalım, perşembe günü ustama götüreceğim, detaylıca bakacak, eğer gerçekten dediği gibiyse sadece keçe + işçilik tahminim 200 tl gibi bir rakama hallolacak. yok eğer daha 4000 km'deki aracımın debriyajı gerçekten sıyırmışsa, o zaman arabayı çöpe atacağım. o kadar canım sıkıldı.




  • 2006 model Ford 1.6 TDCI CVT aracımla bir depo ile Adana'da şehir içinde kaç km yapabilmem lazım acaba ? Aracı performanslı kullanmaya çalışırsam yani az yakacağım diye kasmadan kullanırsam 9 litreyi bile geçiyor normal mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alp2828

    Şöyle bir örnek veriyim bizim renault 19 europa 1.200.000 km nin üstünde bir araç ve motor yaptıralı 700.000 bin km oldu.Yağı 15 bin ile 20 bin arasında değişdi ve motorunda en ufak bir yağ eksiltme yok yani 10.000 km üstüne her yağda çıkıldı, bu araç 96 senesinden beri takside kullanılıyordu...Bir zararı görülmedi bende Focus un motor yağını 20 bin bakımında değiştirdim ilk olduğu için bundan sonrada her 15.000 de değiştireceğim...

    Motor yaptirali 700 bin km oldu? Doğru mu bu bi motor yapıldıktan 100-150 bin km sonra ölür diye biliyordum.
  • focus 2.5 kasa kısa far orjinal fiyatı 20TL, değişimde işçilik almadılar. Kışlık kontrolü de ücretsiz yapıp ford amblemli buz kazıma-bere-eldiven setini de ücretsiz verdiler :)
  • Arkadaşlar, 2009 model Ford focus Trend TDCI aracım var . Gösterge panelinde buz işaretine benzer bir işaret çıkıyor turuncu renkli. Hava sıcaklığının 4 C altına inince çıkıyormuş. Fakat yolda giderken araçın tekerlerinden mi desem,bazı yerlerinden pat pat ses gelmeye başlıyor. Sebebi soğuk asfaltmıdır ? Yol boyunca gittikçe ses kaybolur gibi oldu.
  • bende de 90 binde ghia var arabada hararet çizgisi 90 ı hiç geçmiyor ama uzun yolda giderken mesela bir çizgiye kadar düşüp tekrar 90 a çıkıyor. bu sizin arabalarınızda da var mı?
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.