Şimdi Ara

Ford Focus C-Max (139. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
9.709
Cevap
27
Favori
862.946
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 137138139140141
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Günaydın herkese!

    Mübarek KURBAN BAYRAM'ınız kutlu olsun.
  • Tüm arkadaşların bayramı ve yeni yılları kutlu olsun herşey gönlünüzce olsun...............
  • cevabınız için çok sağolun çok yardımcı oldunuz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: howdyhoo

    cevabınız için çok sağolun çok yardımcı oldunuz.



    @howdyhoo
    Yazında sanki biraz sitem var gibi.Herkes bayram yapıyor herhalde.

    Aynı zamanda hem trend focus ve trend cmax kullan biri varmı forumda?c max satın alan birisi aksesuar farkından almıyor.Bagaj büyüklüğü ve joystik vites kolu ve yüksek konumu ve çocuklu aile arabası ve arka koltukların çok fonksiyonel olması yüzünden alıyor ama sportifliktende feragat etmemiş oluyor.

    Yol tutşuna gelince herehalde bir üst sınıfın yol tutuşu daha iyidir.(yani c max fiestaya göre bir üst sınıf)kıyaslanamaz.
    Yalnız boş durum yol tutuşu c max da hiç beyenmediğim bir yönü.C max ın arkası çok hafif onun için arka lastiklerin basıncı yüklü yüksüz duruma göre çok farklı.Eğer boş iken birde arka lastikler yüklüye göre ise viraja girme sınırlarını yoklarsan büyük sürprizler yaşabilirsin.
    Aslında ben çok hızlı virajlara giriyorum sportif kullanmayı seviyorum diyenler ,Bagajın en uç noktasına 50 kilolık bir ağırlık koyarsa daha iyi yol tutuşu elde edebilir. SELAMLAR .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi g.m.y. -- 2 Ocak 2007; 18:40:53 >




  • BAYRAMINIZI VE YENİ YILINIZI KUTLARIM ARKADAŞLAR HEPİNİZE SEVDİKLERİNİZLE SAGLIKLI MUTLU VE BOL PARALI SENELER DİLERİM
  • quote:

    Orjinalden alıntı: howdyhoo

    arkadaşlar günaydım size birkaç sorum olacak.1 trend cmaxin dizel 90 hp si warmı yoksa sadece 109 hp mi? trend cmax ile trend focus arasında ne farklar var( benim bildiğim 4 disk fren ve direksiyondaki metal kollar)?cmax ile trend dizel ile focus ghia dizel fiyatları birbirine nekadar yakın ( 2.el) trend cmaxin tol tutuşu ford fiestadan iyimidir.?yol bilgisayarı?bagaj hacmi?iç hacim ?(fiestaya göre).şimdilik aklımda bunlar war.bu aracı çok ciddi düşünü yoruz.yardımcı olursanız sevinirim.şimdiden çok teşekkür ederim.cahilliğimi mazur görün. (doğru mu yazdım mazuru )


    öncelikle c-max dizelin 90 hp si yok...sadece 109 hp...trend ile ghia arasındaki farklar elektrikli el freni...sony müzik sistemi...alüminyum alaşım jantlar aynalarda sinyaller kararan dikiz aynası sunroof otomatik farlar yağmr sensörü elektronik ve otomatik klima arka perdeler...unuttuklarımda olabilir tabi...fiyat olarak aralarında 4bin ytl falan oynar...yol tutuşu fiestayla karşılaştırılamayacak kadar iyidir...yol bilgisayarı trend de de ghia da da vardır...bagaj hacmi fiestaya göre büyüktür ayrıca arka iki koltuğu geriye kaydırma özelliği vardır bu da uzun yolda maksimum rahatlık anlamına gelir...
    Ayrıca hepimiz cahiliz zaten herşeyi bilemeyiz ki...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pegasuss -- 2 Ocak 2007; 15:10:30 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: howdyhoo

    arkadaşlar günaydım size birkaç sorum olacak.1 trend cmaxin dizel 90 hp si warmı yoksa sadece 109 hp mi? trend cmax ile trend focus arasında ne farklar var( benim bildiğim 4 disk fren ve direksiyondaki metal kollar)?cmax ile trend dizel ile focus ghia dizel fiyatları birbirine nekadar yakın ( 2.el) trend cmaxin tol tutuşu ford fiestadan iyimidir.?yol bilgisayarı?bagaj hacmi?iç hacim ?(fiestaya göre).şimdilik aklımda bunlar war.bu aracı çok ciddi düşünü yoruz.yardımcı olursanız sevinirim.şimdiden çok teşekkür ederim.cahilliğimi mazur görün. (doğru mu yazdım mazuru )


    C-max'in 92 hp, 1.6 dizeli Türkiye'ye gelmiyor, var olanların hepsi 109 hp. Trend Focus ödenen parayla kıyaslandığında donanım seviyesi çok düşük bir araç ve binek araba olarak kullanmaktan çok filo kullanımı için düşünülmüş. Trend C-max ise gerekli donanımların tümüne sahip, ayrıca malzeme kalitesi Focus'tan (ghia'dan bile) daha yüksek. C-max bagaj, iç hacim ve yol tutuş olarak Fiesta ile mukayese edilemez arada dağlar kadar fark var. Yol bilgisayarı çok işlevsel olmasa da fena sayılmaz.
    İç mekandan gelen ufak tefek sesler haricinde C-max güzel bir araç, tüketim, performans, yol tutuş açılarından gayet iyi, tavsiye ederim.
    Eğer Focus alacaksanız mutlaka ghia, C-max'te ise trend donanımı da sizi tatmin edecektir.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: forumman

    Arkadaşlar;
    bildiğim kadarı ile cvt'de öle bahsettiğiniz gibi 7 adet dişli falan mevcut değil, bunun yerine konik, uzunca ve yekpare dişlerden oluşan bir eleman var, kasnak duruma göre büyüyüp küçülerek konik dişli üzerinde kayıyor. Kayarak ileri geri hareket ettiği için de herhangi bir vites değişimi hissetmiyorsunuz
    Bunun yanında manuel konuma aldığınızda kasnak konik dişli üzerinde belirlenmiş aralıklarda atlayarak ilerliyor ve o belirli noktalarda toplam dişlinin 7 adet belirli noktalarında oluşuyor.
    Güç kayıpları olduğu doğrudur ancak %10 civarında olduğunu düşünmüyorum, zira beygir=son hız demekse cvt'lerin son hızlarının da %10 civarı düşük olması gerekir ama durum böle değil. Otomatik şanzıman klasikler 7-10 beygir, cvt'lerde 3-5 beygir civarı kayıp oluşturuyor. ve düzgün kullanım ki bu da sağ ayağa ve ruh haline bağlı olduğu müddetçe daha az yaktırmak mümkün. Gerçi ben torka karşı koyamıyorum ama karşı durabilen varsa beri gelsin
    quote:

    Orjinalden alıntı: kecekece


    quote:

    Orjinalden alıntı: kecekece

    burada ki paylaşımlar çok güzel herkesede faydalı olduğunun düşüncesindeyim
    umarım bozulmaz


    haklısın,ama cvt lerde 7 vites var ve bu da zaten otomatik ve güçsüz olan bir aracı,deparlarda daha atak hale getirmek amaçlı kısa vites die tabir ettiğimiz,düz vitese göre daha büyük dişli çaplarından oluşan bir şanzumandır.yanii düz viteslisine göre daha az zorlanan bir aracın daha az tüketeceğini düşünmekteyim





    Cvt'nin çalışma sistemi aynen anlattığınız gibi, yani 7 adet farklı kademede dişli yok birbirine ters duran iki konik dişliden ibaret herşey.
    Güç kaybının klasik otomatikte 7-10 hp, cvtde 3-5 hp. olduğu yönünde tespit ülkemizde en yaygın olarak kullanılan ortalama 100 hp. lik araçlar için yapılmış bir tespittir ve genele maledilemez. Takdir edersiniz ki 50 hp lik bir araçla 300 hp lik bir araçta aynı miktarda güç kaybı olmaz, ancak yaklaşık aynı oranda olduğunu söyleyebiliriz. Otomatik daha yüksek yakıt, daha yüksek motor gücü kaybı, daha hantal hızlanma ve daha düşük son hız anlamına gelir. Tek kazanç konforudur.

    Unutmuşum ekleyeyim, beygir gücü = son hız denklemini çok zorlamamak gerekir. Güç %10 artınca son hız % 10 artamaz ve tersi de geçerlidir. 100 hp lik bir araç 200 km/s hıza erişebilirken 300 km/s için 350 hp ve üzerine ihtiyaç vardır. Yani hızı %50 artırabilmak için gücü 3.5 katına çıkarmak gerekir. Bizimkiler gibi araçlarda %10 güç kaybı ancak 2-3 km/s hız kaybı anlamına gelir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi özkoçak -- 2 Ocak 2007; 18:35:05 >




  • MERHABA....


    G.M.Y....bende belki biliyorsun belki bilmiyorsun ama 2004 tdci cmax ghia var..aracımı aldığımdan beri hep üst lmitlerde virajlar dahil kullanan ve bu konuda da bilgisi tecrübeleri olan biriym...tüm araçların olması gerektiğinden daha ağır olması kesinlikle yol tutuşunu olumlu etkilemez..bilhassa olumsuz etkiler..nitekim araçların boş ve dolu iken yapılan sürüş testleri izlenimleri vardır.araçların virajda normal ağırlığı ile dolu ağırlığı arasında kesinlikle sürat farklılığı olur..araç dolu iken viraj daha yavaş alınır..herkes araç ağırsa virajlardaki yol tutuş daha iyi olur diye düşünür ama yanlış..düz yolda evet..ama virajda hayır..çünkü arabanın denge çubukları yürüyen aksamı N.Ş.A da daha iyi görevini yerine getirir.üzerine ağırlık bindikçe görevini daha zor yerine getirir..bizim cmax lar özellikle ghia donanımları ilk çıktığındaki sürüş izlenimi mondeo ya yakın bir yol tutuş idi..eski focustan daha iyi bir yol tutuş mondeo ya da yakın idi..bence bizim arabaların yol tutuşu sınıfında en iyisi..nitekim autoshow un almanya da yapılan testi de aynen böyle diyor..



    Bu arada cmax sahipleri arkadaşları bundan sonra servis konusunda şikayetlenmemeye davet ediyorumalmannya da dahi adamları ford servisleri çıldırtmışlar..arabayı 100000 km testi için almışlar..bir hayli servise uğramak zorunda kalmışlar..ve servisten ciddi anlamda yaka silkmiş adamlar...daha araba 2700 km de iken cmax2.0tdci çalışmamış..sorun serviste ana elektrik kablosundaki arıza olarak belirlenmiş ve değiştirilmiş..daha 1300 km yapmamışlar ki adamlar gene bir elektrki arızası ..yine servise gitmişler..bir önceki serviste adamlar elektrik kablosunu ters bağlamışlar..sorun servisteki teknik hata..
    Bu arada koltuk ısıtmasını bir bakın demişler test sürücüleri.bakmışlar ama görememişle...neyi??????????koltuk minderini ıstmayı sağlayacak elektrik kablosunu koymayı unutmuşlar...........


    AMA TEST ELEMANLARI HERŞEYE RAĞMEN 100000 KM SONUNDA GAZETECİLER ARASINDA CMAX İN ÇOK SAYIDA DOST EDİNDİĞİNİARACI KÖLN E GERİ GÖNDERİRKEN BİRÇOĞUNUN ÜZÜLDÜĞÜNÜ BELİRTİYOR...AYRICA TAMAMEN PROBLEMSİZ BİR OTOMOBİL OLMAMASINA RAĞMEN VEDALAŞILMASI EN ZOR 100 BİN KM ARAÇLARINDA BİRİ OLDU ŞEKLİNDE SONUCA BAĞLAMIŞLAR....




  • quote:

    Orjinalden alıntı: egeliefe

    kecekece,

    Elbette düşünceni yazma özgürlüğüne sahipsin.

    Ancak yanlış düşünüyor veya biliyorsan bunu düzeltmek doğru bilenlerin görevidir.

    Hala yanlışını düzeltmiyorsan ise o senin bileceğin şeydir.

    Çünkü benim anlatabildiklerim karşımdakinin anlayabilme kapasitesi ile sınırlıdır.

    15 yıldır araba kullanıyorum ve bunun son 6 yılında otomatik vites kullanmaya başladım.
    Aynı aracın otomatiği ile düz'ü arasında karşılaştırma yapıldığında otomatiğin az yaktığını hiç görmedim.
    (Kullandığım otomatik araçlar Polo Classic,206 ve C-max)




    Harfi harfine tamamen katılıyorum. Ayrıca eğer yazılanlar yanlışsa ve okuyanları yanlış yönlendiriyorsa sadece okuyup geçemezsin, düzeltmek zorunda kalırsın. Bu sitede diğer başlıklar altında birçok gerçek dışı yazı yazılıyor ve tartışılıyor ama C-max sayfaları ilk günden beri farklıdır, burada kimse ahkam kesmez, bilgilerini paylaşır. Buna dikkat edilmesi gerektiğini düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi özkoçak -- 2 Ocak 2007; 18:50:24 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: g.m.y.

    Forumdaki arkadaşlara bir soru!

    V max = son sürat diye biliyorum
    S max herhalde maximal sport demek
    D max diye ISUZU bir modeline kullanıyor



    Focus C max - ne anlama geliyor ? benim düşünceme göre M.O.K. demek gibi ,sizlerin fikrini aldıktan sonra M.O.K. ile neyi kast etdiğimi açıklıyacağım.

    Daha önce forumda bu konu işlenmedi diye sanıyorum. HERKESE SELAMLAR.


    Benim aklıma cargo max geliyor aracın genel yapısına bakınca. S max te bundan türetilmiş gücün ve konforun daha yüksek olduğunu vurgulayan bir isim gibi sanki.
  • Forumda soran arkadaşa...
    Dizel Cmax imin yol tutuşu dizel fiestadan daha iyi.
    Her 2 araca da sahibiz.
    Dizel oluşlarını özellikle belirttim. Zira benzinli fiesta da dizelinden daha iyi yol tutuyor(ön aksa düşen ağırlığın az olması nedeni ile)
    Fiesta nın süspansiyonu daha yumuşak karakterde.
    Ancak fiestanın yol tutuş konusunda sınıfında çok iyi bir yere sahip olduğunu söylemeliyim
  • Bugün tatilden döndüm.
    Yolda gelirken Polatlı Ankara arası çift yolda CC ile 100 e ayarlamış geliyordum.
    Tam alarak 2083 d/dk ya ki km saatinde o zaman 104 km/h gibi bi değer görünüyor ama gerçek hız tam olarak 100 km/h oluyor.
    Beni 2 araç geçti biri opel corsa 1.3 cdti diğeri lpg li vectra A 2.0 lt.
    Kendi kendime dedim ki ülen bugün bayram kesin radar var ve ben de zaten gidilecek max. hızda gidiyorum(Ank-Polatlı arası hız sınırı 100 km) e ozaman arkadaşları birazdan sağa alırlar....
    3 dk geçmedi polis 2 sini de aldı.
    Yazık dedim hele lpg li vectrayacıya içim sızladı.
    Ya BİLE BİLE LADES DENİR BUNA.
    Devleti zengin etmenin alemi ne?
    Yolda geliceklere uyarı olsun
    HIZ LİMİTLERİNE UYALIM LÜTFEN.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tissot1853

    Bugün tatilden döndüm.
    Yolda gelirken Polatlı Ankara arası çift yolda CC ile 100 e ayarlamış geliyordum.
    Tam alarak 2083 d/dk ya ki km saatinde o zaman 104 km/h gibi bi değer görünüyor ama gerçek hız tam olarak 100 km/h oluyor.
    Beni 2 araç geçti biri opel corsa 1.3 cdti diğeri lpg li vectra A 2.0 lt.
    Kendi kendime dedim ki ülen bugün bayram kesin radar var ve ben de zaten gidilecek max. hızda gidiyorum(Ank-Polatlı arası hız sınırı 100 km) e ozaman arkadaşları birazdan sağa alırlar....
    3 dk geçmedi polis 2 sini de aldı.
    Yazık dedim hele lpg li vectrayacıya içim sızladı.
    Ya BİLE BİLE LADES DENİR BUNA.
    Devleti zengin etmenin alemi ne?
    Yolda geliceklere uyarı olsun
    HIZ LİMİTLERİNE UYALIM LÜTFEN.



    son BİR NOT: auto show son sayısında c max tdci 100.000 km testi sonuçlanmış .
    Hiçbir yerde bulunamayacak çok değerli bilgiler var .
    Herkese öneririm.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tissot1853

    Bugün tatilden döndüm.
    Yolda gelirken Polatlı Ankara arası çift yolda CC ile 100 e ayarlamış geliyordum.
    Tam alarak 2083 d/dk ya ki km saatinde o zaman 104 km/h gibi bi değer görünüyor ama gerçek hız tam olarak 100 km/h oluyor.
    Beni 2 araç geçti biri opel corsa 1.3 cdti diğeri lpg li vectra A 2.0 lt.
    Kendi kendime dedim ki ülen bugün bayram kesin radar var ve ben de zaten gidilecek max. hızda gidiyorum(Ank-Polatlı arası hız sınırı 100 km) e ozaman arkadaşları birazdan sağa alırlar....
    3 dk geçmedi polis 2 sini de aldı.
    Yazık dedim hele lpg li vectrayacıya içim sızladı.
    Ya BİLE BİLE LADES DENİR BUNA.
    Devleti zengin etmenin alemi ne?
    Yolda geliceklere uyarı olsun
    HIZ LİMİTLERİNE UYALIM LÜTFEN.


    tissot selam

    gösterge 104 iken 100 olduğunu nasıl söyleyebliyorsun veya anlayabiliyosun?

    polatlı ankara arası bazı yerleri sürat limiti 100 kmh %10 tolerans ile 110 yapabilirsin. Bende nazilliden ankaraya evlatların yanına gelip gidiyorum. Valla 90 kmh lik yolda 118 kmh ile radara girersen 220 kusur ytl baya acıtır.Ya zaten arabada 90 100 den sonra fazla tüketiyor hiç gerek yok nemelazım değilmi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi g.m.y. -- 3 Ocak 2007; 0:13:55 >




  • herkeze merhaba
    yine okuyacak mesajlar çoğalmış umarım bu bayram tatilnde kaza yapan yoktur
  • quote:

    Orjinalden alıntı: g.m.y.

    quote:

    Orjinalden alıntı: tissot1853

    Bugün tatilden döndüm.
    Yolda gelirken Polatlı Ankara arası çift yolda CC ile 100 e ayarlamış geliyordum.
    Tam alarak 2083 d/dk ya ki km saatinde o zaman 104 km/h gibi bi değer görünüyor ama gerçek hız tam olarak 100 km/h oluyor.
    Beni 2 araç geçti biri opel corsa 1.3 cdti diğeri lpg li vectra A 2.0 lt.
    Kendi kendime dedim ki ülen bugün bayram kesin radar var ve ben de zaten gidilecek max. hızda gidiyorum(Ank-Polatlı arası hız sınırı 100 km) e ozaman arkadaşları birazdan sağa alırlar....
    3 dk geçmedi polis 2 sini de aldı.
    Yazık dedim hele lpg li vectrayacıya içim sızladı.
    Ya BİLE BİLE LADES DENİR BUNA.
    Devleti zengin etmenin alemi ne?
    Yolda geliceklere uyarı olsun
    HIZ LİMİTLERİNE UYALIM LÜTFEN.


    tissot selam

    gösterge 104 iken 100 olduğunu nasıl söyleyebliyorsun veya anlayabiliyosun?

    polatlı ankara arası bazı yerleri sürat limiti 100 kmh %10 tolerans ile 110 yapabilirsin. Bende nazilliden ankaraya evlatların yanına gelip gidiyorum. Valla 90 kmh lik yolda 118 kmh ile radara girersen 220 kusur ytl baya acıtır.Ya zaten arabada 90 100 den sonra fazla tüketiyor hiç gerek yok nemelazım değilmi.











    ARKADAŞLAR şehirler arası hız limiti=90km/h tir.bu %10 luk tolerans ile 100 km/h dir..ben daha 1 ay önce 109 ilke radara yaalndım... otoyolda bu 120km/h tolerans ile 130 km/h.................AMAN HAAAAAAAAAAA
    110 İLE YAKALANIP SONRA EKİP ELEMANLARI İLE POLEMİŞE GİRMEYİN




  • Arkadaslar yakın bir dostum 32.000 YTL'ye kadar 2005 ve üstü dizel araç bakıyordu ve dikkatimizi C-Max TDCI'lar cekti.2005 model 16.000km'de ghia tdci bulduk kazasız 32.000 YTL diyor pazarlıkla 31.500 alınır gibi Ancak bu aracın bakım masrafları bizi korkutuyor.Nedir bu aracın bakım masrafları bakıma giren arkadaslar 15.000 30.000 diye belirterek ücretleri yazarlarsa memnun olurum
  • valla onu bilmiyorumda 2.eli 2005 model 31000 ytl ediyorsa ben satayım gitsin o zaman... bu kadar dengesiz fiyatlarda olmaz ki ya...
    o kilometrede ve böyle bi fiyatta bulduysanız ne diyim gayet iyi bi seçim olacaktır...
  • arkadaşlar tatilden dönmüş bulunmaktayım herkese tekrar merhaba bu geziyle ilgili kısa notlarım şöyle giderken karşıdan gelen şiddetli kuzeyli rüzgar ve soğuk (ortalama - değerlerde) eşliğinde araba ortalamada 5.4lt yakıt tüketti ve en yüksek hızım otobanda 140km idi. Dönüşte ise aksilik bu seferde şiddetli güneyli rüzgarlar ve yağmur eşliğinde 5.6 lt tüketti ayrıca istanbulda araba kullanmak zorunda olan arkadaşlara kolaylıklar diliyorum çünkü yolları berbat resmen içimin yağı eridi .C-maxla her uzun yol ayrı bir keyif ayrı bir konfor herkese c-maxlarıyla bol bol uzun yolculuklar diliyorum her seferinizde arabalarınıza yeniden aşık olacaksınız eminim.Geçmiş bayramınızı tekrar kutluyorum ve yollarda olan arkadaşlara kazasız belasız yolculuklar diliyorum görüşmek üzere




  • 
Sayfa: önceki 137138139140141
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.