2011 Punto Evoda (Euro 5- 1.3) zırt pırt rejenerasyona girerdi, 10 yıl öncede bu dert vardı yani. Bunun DPF nin kullanıldığı sistem ile de ilgisi var, misal DCI Renault motorlarda DPF bu kadar sorun değildir mesela. Yani Euro 5 motor olup her DPF sıkıntı yaşayacak diye bir şey yok. Courier de bu sıkıntı adama aracı yaktırır. |
Ford Courier Dpf Sorunu ve Servis REZALETİ (2. sayfa)
-
-
Türkiyede üretilen yakıtın kalitesi yerlerde. DPF napsın? Avrupada bu kadar sık dpf sorunu yaşandığını sanmıyorum.
-
DPF sorunu yaşayan arkadaşlar acaba yakıtı hangi istasyondan alıyor? Gerçi 50. kmde bu sorunu yaşayan varmış, nerden alırsan al yapacak bir şey yok sanki o araca.
-
biraz aracın karakteri ile alakalı o durum. En az rejenerasyon shellde olur derler ben hep shellden alıyorum ama yağımda artırma oldu işte.
-
sizin konularınızı hep ilgi ile takip ediyorum. Dpf sorunu gerçekten çok can sıkıcı durumda. Facebook da grubumuz da olsun whatshapp da grubumuz da olsun euro 6.2 aracı olan kim varsa şikayetçi. Hala bir çözüme kavuşmadı. Uzun yolda kullanıyorsanız pek problem yaşatmaz ama şehir içinde benzdirebilir sizi.
-
Teşekkür ederim. Aracım 38 binde diyebiliriz. Araç bakımdan çıkalı 3500 km kadar oldu ve yağı bozdu. Bundan önce 1.6tdci 115 lik cmax vardı. 3 sene kullandık 3 senede 2 kere rejenerasyona anca girmiştir.
-
malesef... Diyorum bu araç hafif ticari ben ne kadar aile için kullansamda ne alaka dur kalk yapma etme nerde yazıyor bu diyorum yapacak bişeyimiz yok diyor.
-
courier kullansanız deli eder inanın sizi. euro5 cmax kullandık onda hiç böyle değildi.
-
anlamadığım nokta bu bunu bana neye dayanarak söylüyorlar ? Kitapçıkta yazmıyor etmiyor. Üstüne üstlük bir de değiniz gibi ticari bir araç bu...
-
Euro 5 CDTI motorlu arabam vardı, dpf sorunundan kafayı yiyecektim artık.
Her 50-100 km'de bir partikül temizliğine giriyordu araç sürekli uzun yol ve devirli kullanıldığı halde. Temizlettim vs. ama asla rejenerasyon periyotları azalmadı.
9 aydır 1.5 dCi Euro 6 motorlu araca biniyorum 22 bin km'de sadece 1 kez dpf temizliğine denk geldim.
TDCİ, Multijet gibi motorlarda maliyet sebepli dpf için harici bir ısıtma sistemi bulunmıyor ve motorun egzoz zamanlamasında yakıt püskürtmesi yapılıyor. Bu da hem gereksiz yakıt sarfiyatı, hemde verimsiz bir çalışmaya sebep oluyor.
-
çok doğru demişssin abi. Araç hem fazla yakıyor hem gereksiz rejenerasyona giriyor sürekli...
-
Euro6 larin alayi sorunlu fakat bu 1.5 courierler kadar degil sifir alip 3 5 binde yagi bozulan duydum
Bende sifir transit aldim 170 ps onden ceker 2000 km de daha arac yol bilgisayarinda dpf dolulugunu gosteriyor kaliteli yakit kullaniminda 100 bin km sorun acmaz
-
Sinop malum kucuk yer sehir icinde de trafik fln olmuyor bu zamanlarda arac jenerasyona gectigi anda ayancik yoluna gidiyorum 10.km gidis 10km gelis jenerasyon tamamlaniyor sistem cok karisik farkli yollar da denedim ama arac muhakkak duz yol istiyor
Hafif tatli rampali yolda jenerasyonu denedim 10 km tatli çıkış donus ise 10 km fazla gaza basma ihtiyaci olmayan iniş arac donuste jenerasyonu iptal etti evime yaklastim (hafif yokuş) tekrar sistem devreye girdi kisaca bu aracin dpf sini iptal etmemek icin cok emek veriyorum :)
-
Citroen ehdi motorda sıvı var bukadar sıkıntı yaratmiyordu yoğun trafikte bile ayda yılda bir motor fan açardı ozaman anlardım jenerasyon yapıyor -
Hocam silkeleme nasıl oluyor. Aşırı derecede kalkışlarda mı? -
Ford alınmaz,markadan memnun olan görmedim ama hala satılıyor çok ilginç -
gaza basınca veya çekince hissedilir şekilde hissediliyor. diğer belirtelere bakınca yine rejenerasyon yapıyor diyorum.
-son hız radyatör fan acıyor.
-aşırı derece çekişten düşüyor.
-sonlara doğru rölanti devri dalgalanıyor.
-anlık tüketimi artıyor. bunlar varsa motoru durdurmayın. pistolara basılan fazladan yakıt süzülüp kartele iniyor.
-
ben memnunum. şimdi gördün mü ?
-
Gördüm, güle güle binin 👍🏻
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X