Şimdi Ara

Focus Powershift Kullanıcıları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
1
Favori
16.983
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar

    Focus 1.6 ti-vct powershift tavsiye eder misiniz ?

    Uzun süre kullananların görüşleri nelerdir ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Ford Focus Powershift Kullanıcıları için Bilgiler

    Ford Focus Powershift, Ford tarafından üretilen bir çift kavramalı otomatik şanzıman sistemidir. Özellikle Focus 1.6 Ti-VCT motorlu modellerde kullanılmaktadır.

    Focus Powershift Özellikleri:

    • Yumuşak ve hızlı vites geçişleri sağlar.
    • Manuel şanzımanlara göre daha iyi yakıt verimliliği sunar.
    • Spor ve Normal olmak üzere iki farklı sürüş modu mevcuttur.

    Kullanıcı Yorumları:

    Ford Focus 1.6 Ti-VCT Powershift kullanıcıları genel olarak olumlu yorumlar yapmaktadır:

    • "Focus Powershift, sorunsuz ve keyifli bir sürüş deneyimi sunuyor." (Focus 1.6 Ti-VCT Trend X yorumu)
    • "Otomatik şanzımanın vites geçişleri çok hızlı ve neredeyse hissedilmiyor." (Focus 1.6 Ti-VCT Style Otomatik yorumları)
    • "Powershift şanzıman sayesinde yakıt tüketimim önemli ölçüde azaldı." (Focus 1.6 Ti-VCT Otomatik yorumu)

    Önemli Bilgiler:

    • Powershift şanzıman, bazı kullanıcılar tarafından zaman zaman gecikme veya sarsıntı sorunları yaşayabilir.
    • VCT (Değişken Zamanlı Valf Kontrolü) teknolojisi, motorun performansını ve yakıt verimliliğini artırır.
    • Focus Powershift modelleri, kullanıcılara konforlu ve dinamik bir sürüş deneyimi sunar.

    Umarız bu bilgiler, Ford Focus Powershift hakkında daha iyi bir anlayış kazanmanıza yardımcı olmuştur.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • BENDE DÜŞÜNÜYORUM DİZEL YADA BENZİN POWERSHFT. KULLANICILARIN YORUMLARI ÖNEMLİ.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aylak_herif

    Arkadaşlar

    Focus 1.6 ti-vct powershift tavsiye eder misiniz ?

    Uzun süre kullananların görüşleri nelerdir ?

    bahsettiğiniz araca sahibim. kendisi atmosferik olduğu için biraz fazla yakar. otomatik olduğu için fazla yakar muhabbetine girenlere inanmayın. tüm atmosferiklerin karakteri böyledir. vites geçişlerini hiç hissetmezsiniz. powershift dsg gibi sorunlu da değil. hatta kullanırken zevk veriyor. arada bir spor modda 5bin devri zorluyorum. motor sesi atmosferik olduğu için harika. tavsiye ederim.
  • Bende aynı aracı alalı yaklaşık 1 hafta oldu ,yakıt işini bilerek alırsanız sorun yok ,kullanması müthiş zevkli bir araç.Yol tutuş ,konfor üst düzey. yakıt konusunda da aynı donanım ve şanzımanlı dizel motorla arasındaki 17500 TL lik farktan ötürü kafam rahat :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KaiKiseN

    Bende aynı aracı alalı yaklaşık 1 hafta oldu ,yakıt işini bilerek alırsanız sorun yok ,kullanması müthiş zevkli bir araç.Yol tutuş ,konfor üst düzey. yakıt konusunda da aynı donanım ve şanzımanlı dizel motorla arasındaki 17500 TL lik farktan ötürü kafam rahat :)

    Hayırlı olsun

    Teşekkürler

    0 mı aldınız 2.el mi

    Kaça aldınız ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aylak_herif


    quote:

    Orijinalden alıntı: KaiKiseN

    Bende aynı aracı alalı yaklaşık 1 hafta oldu ,yakıt işini bilerek alırsanız sorun yok ,kullanması müthiş zevkli bir araç.Yol tutuş ,konfor üst düzey. yakıt konusunda da aynı donanım ve şanzımanlı dizel motorla arasındaki 17500 TL lik farktan ötürü kafam rahat :)

    Hayırlı olsun

    Teşekkürler

    0 mı aldınız 2.el mi

    Kaça aldınız ?

    0 aldım ,trend x donanım ,trafk sigortası dahil 60000'a aldım. Ancak fiyatlar sanırım değişmeye başladı bile şimdiden... 0 araç alacaksanız acele etmenizde fayda var diye düşünüyorum.
  • Hocam lpg ile yakıt problemi de kalmaz. 60 bine otomatik versiyonu çok mantıklı geliyor bana.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkadaşlar merhaba,
    bende 2012 - 2013 arası bir önceki kasasını almayı düşünüyorum ancak nette baktığımda 1.6 125hp titanium otomatik şanjımanlı arabalar ile 1.6 tdci 95 bgtrend modelleri arasında ciddi fiyat farkları var. dizel (50 bin tl) 6 - 8 lira arası daha pahalı. sizce mantıklımı yoksa benim kaçırdığım birşey mi var?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mikrop_ahi -- 3 Aralık 2015; 21:29:37 >
  • Titanium dizel powershift için Kdz.Ereğli Azim otodan fiyat almıştım. Yaklaşık 92000 TL sıfır fiyatı.
  • Her donanım seçeneğinde Otomatik park sistemini opsiyonel olarak alma imkanımız var mı acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ekim de gelen güncellemeyi yapan arkadaş var mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ARKADAŞLAR MERHABA BEN DE 2015 FORD FOCUS POWERSHİFT DİZEL VAR; SAKARYA DA YAŞIYORUM ARACIN 15 BİN BAKIMI GELDİ. KİMSE SAKARYA DA Kİ YETKİLİ SERVİS İÇİN İYİ KONUŞMUYOR; TAVSİYELERİNİZ NEDİR.. İSTANBUL KOCAELİ BURSA VAR MI TAVSİYE EDECEĞİNİZ YETKİLİ SERVİS?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eflamun

    ARKADAŞLAR MERHABA BEN DE 2015 FORD FOCUS POWERSHİFT DİZEL VAR; SAKARYA DA YAŞIYORUM ARACIN 15 BİN BAKIMI GELDİ. KİMSE SAKARYA DA Kİ YETKİLİ SERVİS İÇİN İYİ KONUŞMUYOR; TAVSİYELERİNİZ NEDİR.. İSTANBUL KOCAELİ BURSA VAR MI TAVSİYE EDECEĞİNİZ YETKİLİ SERVİS?

    İstanbul ataşehir otokoç yada size daha yakın atılgan ve şahsuvaroğlu iyidir ancak Sakarya hakkında bir bilgim yok ne yazık ki :)
  • Merhaba, bende 2013 model poweshift focus aldim 6 ay kadar önce. Daha önce cvt şanzıman corolla kullaniyordum. Focusta problem yasadim Corolla da problem yasamadim ama focus corollaya gore daha konforlu bir araba. (Ayrintili karşılaştırma isteyen olursa yapabilirim.)
    Focusta yasadigim probleme gelince; araci aldigim 6 aydir 5 kez şanzıman probleminden dolayi servise girdim. 3 unde kavrama değişimi, 2sinde yazilim güncelleme yapıldı garanti kapsamında. Ama sorun bir turlu gitmedi.
    Bu arada sorunum vites geçişlerinde ciddi oranda titreme (rahatsizlik verici bir sarsinti), dusuk hizda ilerlerken vites gecislerinde çatır çutur sesler gelmesi.
    BIraz arastirma yapınca aslinda bu problemlerle karsilasan cok sayida kisinin olduğunu gordum. Sanirim bir seride problem var, o da bana da geldi :)
    Ford Otosan ile irtibata geçtim. Çözüm onerileri için bekliyorum bugün yarin dönerler. Gelismeleri buradan yazarim sizlere de.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ykaraoglu -- 4 Nisan 2016; 1:02:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ykaraoglu

    Merhaba, bende 2013 model poweshift focus aldim 6 ay kadar önce. Daha önce cvt şanzıman corolla kullaniyordum. Focusta problem yasadim Corolla da problem yasamadim ama focus corollaya gore daha konforlu bir araba. (Ayrintili karşılaştırma isteyen olursa yapabilirim.)
    Focusta yasadigim probleme gelince; araci aldigim 6 aydir 5 kez şanzıman probleminden dolayi servise girdim. 3 unde kavrama değişimi, 2sinde yazilim güncelleme yapıldı garanti kapsamında. Ama sorun bir turlu gitmedi.
    Bu arada sorunum vites geçişlerinde ciddi oranda titreme (rahatsizlik verici bir sarsinti), dusuk hizda ilerlerken vites gecislerinde çatır çutur sesler gelmesi.
    BIraz arastirma yapınca aslinda bu problemlerle karsilasan cok sayida kisinin olduğunu gordum. Sanirim bir seride problem var, o da bana da geldi :)
    Ford Otosan ile irtibata geçtim. Çözüm onerileri için bekliyorum bugün yarin dönerler. Gelismeleri buradan yazarim sizlere de.

    Bekliyoruz bakalım :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar aracımı ( 2014 Focus powershift benzin ) Ankara'da şöyle genel bir kontrol için bakım vs servise götürmüştüm ancak otomatik vites için kavramanın değişmesi gerektiği söylendi.Yarın servis değişecek.Önceden yazılım atılmıştı.Aslında öyle çok rahatsız edecek bir sıkıntım da yoktu nadiren kararsızlık , isteksizlik gibi geçişleri oluyordu ama nadiren ancak garantiden değişim yapılacak diye tamam dedim.Sorum şu servis çalışanı yeni nesil kavrama takacaklarını söylediler.Sorun tekrarlamaz gibisinden konuştu , sizce mantıklı mı yoksa istemesem de satıp düz vitese mi geçmeliyim çok sık servis ile uğraşacak vaktim yok çünkü. Bir çok araç sahibi oldum sınıfında ve fiyat segmentin de en memnun kaldığım araç diğerlerinde de başka alanlarda arıza çıkıp duruyordu ama bu kavrama değişimi yeni nesil midir gerçekten , sorunu ortadan kaldırır mı hiç bilmiyorum. Bilgisi ve tavsiyesi olanlar varsa memnun olurum.




  • abidig kullanıcısına yanıt
    Bende bu problemin ilerlemiş halini yaşıyorum. Yukarıda süreci anlatmıştım. Ancak servise ilk gittiğimde işten anlayan biri olduğunu düşündüğüm Ford servisi ustası önce güncelleme yaparız düzelmezse kavrama değiştiririz kesin düzelir demişti. Yaptığım araştırmalarda ilk kavrama değişiminden sonra problemin genelde çözüldüğü yönünde.

    Ancak benim problemim 2 kez yazılım güncellemesi, 2 kez kavrama değişimine rağmen düzelmedi. En son gittiğimde kavramayı 3. kez değiştirmeyi teklif ettiler bende arızanın giderilmesinin mümkün olmadığı ve aracın ayıplı mal olduğu açıkça görüldüğünden kavrama değişimini kabul etmedim.

    Ford Otosan'ı arayarak araç değişim talebinde bulundum. 1 aydan fazladır cevap bekliyorum, sonuca varamadık.

    Hafta başı noter aracılığıyla "6502 Sayılı TKH Kanunun ilgili maddeleri hükmünce satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesi seçimlik hakkımı talep ediyorum" diyerek ihtar çekip 15 gün süre verdim.

    Son durum bu :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ykaraoglu

    Bende bu problemin ilerlemiş halini yaşıyorum. Yukarıda süreci anlatmıştım. Ancak servise ilk gittiğimde işten anlayan biri olduğunu düşündüğüm Ford servisi ustası önce güncelleme yaparız düzelmezse kavrama değiştiririz kesin düzelir demişti. Yaptığım araştırmalarda ilk kavrama değişiminden sonra problemin genelde çözüldüğü yönünde.

    Ancak benim problemim 2 kez yazılım güncellemesi, 2 kez kavrama değişimine rağmen düzelmedi. En son gittiğimde kavramayı 3. kez değiştirmeyi teklif ettiler bende arızanın giderilmesinin mümkün olmadığı ve aracın ayıplı mal olduğu açıkça görüldüğünden kavrama değişimini kabul etmedim.

    Ford Otosan'ı arayarak araç değişim talebinde bulundum. 1 aydan fazladır cevap bekliyorum, sonuca varamadık.

    Hafta başı noter aracılığıyla "6502 Sayılı TKH Kanunun ilgili maddeleri hükmünce satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesi seçimlik hakkımı talep ediyorum" diyerek ihtar çekip 15 gün süre verdim.

    Son durum bu :)

    Ben aracı arkadaşımdan aldım daha sifirken değişim yaparsanız haberim olsun bende basvurayim umarım en iyisi olur çoğu focus araçta bakıyorum sorun yok ama arada denk gelebiliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar,

    Daha önce 2013 focus powershift aracımla ilgili sorun yaşadığımı yazmıştım. 10 Mart 2016 tarihinde Marka müşteri merkezi ile iletişime geçip araç değişim talebinde bulunmuştum. 1 aydan fazla zamandır bana cevap vermedikleri için geçen hafta aşağıdaki ihtarnameyi noter aracılığıyla gönderdim:

    İhtar Edilen
    (Muhatap) : ……. Otomotiv Sanayi A.Ş.
    Adresi : …… / İSTANBUL
    Tel : …….

    İhtar Eden
    (Keşideci) : ………
    Adresi : …………
    Tel : ……………

    İhtar Tarihi : …/04/2016

    İhtar Konusu : Sahibi olduğum ve garanti sözleşmesi gereği üreticisi/satıcısı olarak firmanız uhdesinde bulunan mal ayıplıdır. 6502 Sayılı Kanundan doğan seçimlik hakkımı kullanmak istiyorum.

    Açıklamalar : 18/11/2015 tarihinde ikinci el olarak satın aldığım ve garanti süresi halen devam eden 2013 model …… Focus Style 1.6L 125PS PowerShift Oto. 4K binek tipi otomobil (Şase No: ……….., Güncel Plaka: ……..) ayıplıdır. Şöyle ki;

    1) 25.11.2015 tarihinde vites geçişlerinde rahatsız edici sarsıntılar ve mekanik sesler duyup …… yetkili servisine (…… Otom. Akaryakıt San. Tic. Ltd. Şti.) gösterdim. Şanzıman ile ilgili güncelleme garanti kapsamında yapılıp araç teslim edildi. (…… Servisi İş Emri No: …….)
    2) 08.12.2015 tarihinde aynı problem tekrar nüksettiği için aynı yetkili ….. servisine aracı gösterdim ve bu kez şanzıman ile ilgili kavrama, garanti kapsamında değiştirilerek araç teslim edildi. (…… Servisi İş Emri No: …….)
    3) 30.12.2015 tarihinde problem tekrar kendini gösterdiği için aracı aynı yetkili servise gösterdim. Kavrama garanti kapsamında ikinci defa değişti. (…… Servisi İş Emri No: ……)
    4) 19.02.2016 tarihinde aynı problemden dolayı aracı yine servise göstermek zorunda kaldım bu sefer garanti kapsamında yazılım güncellemesi ve ayar yapıldığı ifade edilerek araç tarafıma teslim edildi. (…… Servisi İş Emri No: Tarafıma teslim edilmedi)
    5) 08.03.2016 tarihinde problemin devam ettiğini gördüm ve yine aynı servise bıraktım. Kavramanın değişmesi gerektiğini ve yine garanti kapsamında olacağını ilettiler. (…..Servisi İş Emri No: …….) Ancak dört ay gibi kısa bir sürede 5 defa aynı arızadan dolayı servise girerek …….. yetkili servisi tarafından da arızanın varlığı tespit edilmiş ve yine ……. yetkili servisi tarafından 4 defa benzer müdahale yapılmasına rağmen arıza giderilememiştir. Bu süreçte arızanın giderilmesinin mümkün olmadığı ve aracın ayıplı mal olduğu açıkça görüldüğünden onarım işlemi tarafımca kabul edilmemiştir.

    6502 Sayılı TKH Kanunun ilgili maddeleri hükmünce tarafınızı yasal süresi içinde ihtar ediyorum. Bu ihtar mucibince satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesi seçimlik hakkımı talep ediyorum. İşbu yazılı İhtar’ın tarafınıza tebliğ olunduğu tarih itibariyle 15 (Onbeş) gün içinde yerine getirilmesini; aksi takdirde ilgili mahkemeye müracaatla aleyhinize davalar ikame olunacağını ve icra takibatı yapılacağını, bu uğurda sarf olunmuş ve olunacak mahkeme ve icra masrafları ile tutulacak avukat için takdir ve tespit olunacak ücreti vekâletinde keza şahsınıza ait olacağını, ayrıca aracı bahse konu arızadan dolayı kullanım esnasında doğabilecek olan veya aracı kullanamamaktan doğabilecek diğer zararlarımın karşılanması ile sorumlu olacağınızı ihbar ve ihtar ederim.


    Dün itibariyle bana geri dönüş yapıp 15.000 TL karşılığında aracı yenisiyle değiştirebileceklerini belirttiler :) Yani bana bi araba daha satıp kar edecekler :)

    Bende bu abartı teklifi reddettim. İhtar sürem önümüzdeki hafta doluyor.

    Belli ki bu arkadaşlar resmi baskı olmayınca keyfe keder yürütüyorlar bu tür durumları.

    Mahkemeye başvurup bu başlık altında ve açacağım yeni başlık altında tüm süreci sizinle paylaşacağım.

    Benimle aynı problemi yaşayan çok sayıda mağdur olduğunu fark ettim (özellikle 2012, 2013, 2014 modellerde). Şikayetvar.com, ****.com. fordclubtr.com ve donanimhaber.com da bu arkadaşlara sıkça rastlayabilirsiniz. İzleyeceğim yolun onlar içinde faydası olacağını umuyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ykaraoglu

    Arkadaşlar,

    Daha önce 2013 focus powershift aracımla ilgili sorun yaşadığımı yazmıştım. 10 Mart 2016 tarihinde Marka müşteri merkezi ile iletişime geçip araç değişim talebinde bulunmuştum. 1 aydan fazla zamandır bana cevap vermedikleri için geçen hafta aşağıdaki ihtarnameyi noter aracılığıyla gönderdim:

    İhtar Edilen
    (Muhatap) : ……. Otomotiv Sanayi A.Ş.
    Adresi : …… / İSTANBUL
    Tel : …….

    İhtar Eden
    (Keşideci) : ………
    Adresi : …………
    Tel : ……………

    İhtar Tarihi : …/04/2016

    İhtar Konusu : Sahibi olduğum ve garanti sözleşmesi gereği üreticisi/satıcısı olarak firmanız uhdesinde bulunan mal ayıplıdır. 6502 Sayılı Kanundan doğan seçimlik hakkımı kullanmak istiyorum.

    Açıklamalar : 18/11/2015 tarihinde ikinci el olarak satın aldığım ve garanti süresi halen devam eden 2013 model …… Focus Style 1.6L 125PS PowerShift Oto. 4K binek tipi otomobil (Şase No: ……….., Güncel Plaka: ……..) ayıplıdır. Şöyle ki;

    1) 25.11.2015 tarihinde vites geçişlerinde rahatsız edici sarsıntılar ve mekanik sesler duyup …… yetkili servisine (…… Otom. Akaryakıt San. Tic. Ltd. Şti.) gösterdim. Şanzıman ile ilgili güncelleme garanti kapsamında yapılıp araç teslim edildi. (…… Servisi İş Emri No: …….)
    2) 08.12.2015 tarihinde aynı problem tekrar nüksettiği için aynı yetkili ….. servisine aracı gösterdim ve bu kez şanzıman ile ilgili kavrama, garanti kapsamında değiştirilerek araç teslim edildi. (…… Servisi İş Emri No: …….)
    3) 30.12.2015 tarihinde problem tekrar kendini gösterdiği için aracı aynı yetkili servise gösterdim. Kavrama garanti kapsamında ikinci defa değişti. (…… Servisi İş Emri No: ……)
    4) 19.02.2016 tarihinde aynı problemden dolayı aracı yine servise göstermek zorunda kaldım bu sefer garanti kapsamında yazılım güncellemesi ve ayar yapıldığı ifade edilerek araç tarafıma teslim edildi. (…… Servisi İş Emri No: Tarafıma teslim edilmedi)
    5) 08.03.2016 tarihinde problemin devam ettiğini gördüm ve yine aynı servise bıraktım. Kavramanın değişmesi gerektiğini ve yine garanti kapsamında olacağını ilettiler. (…..Servisi İş Emri No: …….) Ancak dört ay gibi kısa bir sürede 5 defa aynı arızadan dolayı servise girerek …….. yetkili servisi tarafından da arızanın varlığı tespit edilmiş ve yine ……. yetkili servisi tarafından 4 defa benzer müdahale yapılmasına rağmen arıza giderilememiştir. Bu süreçte arızanın giderilmesinin mümkün olmadığı ve aracın ayıplı mal olduğu açıkça görüldüğünden onarım işlemi tarafımca kabul edilmemiştir.

    6502 Sayılı TKH Kanunun ilgili maddeleri hükmünce tarafınızı yasal süresi içinde ihtar ediyorum. Bu ihtar mucibince satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesi seçimlik hakkımı talep ediyorum. İşbu yazılı İhtar’ın tarafınıza tebliğ olunduğu tarih itibariyle 15 (Onbeş) gün içinde yerine getirilmesini; aksi takdirde ilgili mahkemeye müracaatla aleyhinize davalar ikame olunacağını ve icra takibatı yapılacağını, bu uğurda sarf olunmuş ve olunacak mahkeme ve icra masrafları ile tutulacak avukat için takdir ve tespit olunacak ücreti vekâletinde keza şahsınıza ait olacağını, ayrıca aracı bahse konu arızadan dolayı kullanım esnasında doğabilecek olan veya aracı kullanamamaktan doğabilecek diğer zararlarımın karşılanması ile sorumlu olacağınızı ihbar ve ihtar ederim.


    Dün itibariyle bana geri dönüş yapıp 15.000 TL karşılığında aracı yenisiyle değiştirebileceklerini belirttiler :) Yani bana bi araba daha satıp kar edecekler :)

    Bende bu abartı teklifi reddettim. İhtar sürem önümüzdeki hafta doluyor.

    Belli ki bu arkadaşlar resmi baskı olmayınca keyfe keder yürütüyorlar bu tür durumları.

    Mahkemeye başvurup bu başlık altında ve açacağım yeni başlık altında tüm süreci sizinle paylaşacağım.

    Benimle aynı problemi yaşayan çok sayıda mağdur olduğunu fark ettim (özellikle 2012, 2013, 2014 modellerde). Şikayetvar.com, ****.com. fordclubtr.com ve donanimhaber.com da bu arkadaşlara sıkça rastlayabilirsiniz. İzleyeceğim yolun onlar içinde faydası olacağını umuyorum.




    Netice nereye varacak merak etmiyor degilim. Insaallah lehinize sonuclanir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.