Binbaşı
02 Ağustos 2010
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
6 üye
Görüntülenme
Toplam: 56 (Bu ay: 2)
Gönderileri
Arkadaşlar sattıktan sonra en büyük pişmanlığı duyduğum ve kafamı duvarlara vurduğum başlıktaki araca göz gezdirelim dedim bugün de.Araç orjinal versiyon olup düz 6 silindirlidir v6 değildir.Araç enjeksiyonlu model olup lpg lidir.LPG kit markası Atiker.

O bir MERCEDES kim ne derse desin Yıldız övgüsünü her daim hak ediyor ve karizmasını belli ediyor.

Olumlu Özellikleri;
-Lpg uyumu olan motor (1.8 ve 2.0 larda lpg uyumu iyi değildir hatta yoktur)
-Donanım Listesinde ABS; ÇİFT BÖLGELİ KLİMA; MERKEZİ KİLİT; HİDROLİK DİREKSİYON; ÖN ARKA SİS FARLARI; R17 ALAŞIM JANTLAR; OTOMATİK ÖN CAMLAR bulunmaktadır. 1989 yılı için muhteşem...
-Mükemmel yol tutuş viraj dengesi ve uzun yolda lpgli 1.6 motor kadar yakıt tüketimi (bizzat denenmiştir hatta lpgli 1.6 megane 2 den az yakar)
-Konfor yormayan koltuklar, sessizlik, aydınlık iç mekan, geniş iç hacim.
-Klima açıkken dahi devirden düşmeyen motor.
-Muhteşem dönüş çapı ve manevra yeteneği
-300.000km de olmasına rağmen motora bir kere dahi anahtar değmemişti.Hatta klima gazı dönüşümü yapılırken klima borusu kaynadığı için kesildi.

Olumsuzluklar
-Klima sistemindeki gaz AB yasalarınca Ozon Delici Etkisi nedeniyle yasaklanmıştır. Klimasını çalıştırmak istiyorsanız mutlaka klima gazının dönüşümünü yapmanız gerekir.yaklaşık maliyeti 500TL dir.
-2.6 motor nedeniyle yüksek vergi
-Büyük jantlar nedeniyle lastikleri için yüksek bakım maliyeti
-Şehirler arası ve uzun yolun tersine şehiriçinde yüksek lpg tüketimi. Şehiriçine girdiği anda aracın sağ farı sağ taraftaki sol farı ise sol taraftaki benzinlikleri kesmeye başlıyor.
-Parça maliyeti (aslında yedek parçası ucuz ama anlayan bir ustaya denk gelmek lazım kazık yememek için)

Araç 2012 temmuz ayında 10.000TL karşılığında alındı, 2013 yılında galeriye 7500TL karşılığında satıldı (piyasasını bilmiyorduk ve acil ihtiyaç vardı). Resimler herşeyi anlatacaktır.



Resimleri sonradan yükeleyeceğimi öncelikle belirteyim. Araç 2011 yılı Kasım Ayında 31.500TL bedelle tarafımca sıfır alınmıştır. 2013 yılında 25.000TL bedel ile satılmıştır. Sattığımız kişi ile dost olduk hala görüşüyoruz. Aracın satıldığı km 68.000 dir. Yetkili servis bakımlı olup Atiker Marka Lpg sistemi 6.ayda takılmış ve ruhsata işlenmiştir. Bu bilgilerden sonra aracın incelemesine geçelim isterseniz. Araç modeli itibariyle satıldığı yılın en dolu paketidir. 75hp Night&Day serisi.
Aracın olumlu yanları;
-Boyutlarına göre Mükemmel Bagaj Hacmi; koltuklar tamamen yatabiliyor gerekirse ev eşyası dahi taşırsınız ki test edildi
-Geniş iç mekan (elbette boyutlarına ve sınıfına göre)
-Aracın donanımsal özellikleri (automatik dijital klima, hız sabitleyici hız sınırlayıcı,direksiyondan kumanda cd usb mp3 çalar,bluetooth, özel dikişli yumuşak deri göğüs ve döşeme, abs,ebd,8airbag-ön 2-koltuk yanları 2-orta direk 2-arka tavan çıtaları 2,uzaktan kumandalı merkezi kilit,elektrik takviyeli hidrolik direksiyon,yağmur sensörü,far sensörü,elektrikli ısıtmalı yan aynalar, çift renk,4cam otomatik ve her biri tek tuş açma kapama özelliğine sahip,karartılmış arka camlar,her koltukta ısofix,r15 alaşım jant vs)
Donanım olarak çok çok uzun bir listeye sahip olup çoğu zaman "Gerçekten bu Clio mu" sorusuyla karşılaşmışımdır. İnsanlar genelde bu donanımda bir clio ummuyorlar
-Çok kaliteli iç mekan
-Uzun yolda sessizlik ve bel boyun ağrısı yapmayan deri koltuklar
-1.2 16V lpg ye tam uyumlu atmosferik motor ideal güç üretmekle birlikte aile için yeterli. Yakıt tüketimi minimum ötesi. 4.2 ortalama değeri.
-Ön koltukların yolda rahatlığı
-Trim sesi sıfıra yakındır.

Gelelim eksilere;
-En önemli eksilerinden bir tanesi balataların 20.000km de bir bitmesidir ki benimkiler 40.000km ye kadar dayandı. Ama çoğu araç sahibi bu km ye ulaşamıyor
-Virajlarda karoser ve süspansiyon sisteminin etkisiyle sağa sola yatması. Bu aracın savrulduğu anlamına gelmiyor lakin karoser yatıyor.
-Arka süspansiyonda ki çözülemeyen aşırı sertlik. Arka koltukta oturan yolcuyla ön koltukta oturan yolcu sanki farklı araçlarda seyahat ediyor. Ön taraf ne kadar konforluysa arka taraf da o kadar zıplatıyor.
-Rampalardaki bayılma ve güçsüzlük. Yüksek devir dahi çevirtseniz araç bayılıyor ve vitesten düşüyor. Rampalarda 3.vites en çok kullanacağınız vites olacaktır.
-Hız sabitleyici beyni kimi sıfır araçlarda orjinal hatalı alacaksanız mutlaka kontrol ettirin takılı kalma kendi gaz verme sorunu ben de ortaya çıktı 2 haftada çözüldü. Forumda konusu mevcuttur.

2.elde şu an fiyatları çok değişken ucuza yakalarsanız kaçırmayın.


Araç tam 1 sene kullanıldı.2012 yılında aracımızın pert olması sonucu ilk sahibinden alınıp 2013 yılında satıldı.Aracın biz ve öncesinde boyası hasarı kaydı yok.Aldığımızda 85.000km de idi, satarken km 154.000 e gelmişti.Yaklaşık 1 sene içerisinde 70bin km lik birlikteliğimiz oldu. Forumda bu incelemeden sonra çokça tepki alacağımı bilmeme rağmen araç arayan arkadaşlara yardımcı olması için fikir verebilmesi için her yönü ile yazmaya çalışacağım.
Başlıkta da belirttiğim gibi araç laguna 2 ve expression paket. Bu modeller 2002 yılında üretime başlamış olup EuroNcap te 2002 yılında ve 2004 yılında 5 yıldız alarak rekor puanlara ulaşmıştır.2006 yılında makyajlanmıştır. 115hp güç (kimi sitelerde 107hp geçiyor) ve 5 ileri manuel şanzımana sahip.
Öncelikle aracın artı yönlerini yazalım;
-Geniş ve Aydınlık İç Hacim, Ferahlık hissi veren bej döşemeler
-D segmentte satış yılında nadir bulunan 1.6 motor (rakipleri o yıllarda 1.8 ve 2.0 motorlar ile piyasaya sürülmüştü)
-2002 ve 2004 Yılında Yapılan Euro Ncap Testlerinde Mükemmel Puanlara Ulaşmış ve Rakiplerinden daha yüksek puan alarak güvenliğini tescillemiş bir modeldir.
-Donanım Listesi oldukça uzun ve geniş olup, baz modelde dahi 6 airbag, Abs, Ebd, H.Direksiyon, Klima (privilege pakette çift bölgeli automatik dijital klima), elektrikli ayna ve camlar (tamamı), kartlı çalıştırma vs bulunur. Üst versiyonlarda xenon far, yağmur sensörü far sensörü diye uzayıp giden liste bulunmaktadır. Sözün özü pasif ve aktif güvenlikte mükemmel, donanım açısından da çok iyi özellikleri bulunmaktadır.
-Yakıt Tüketimi Lpg sistemi ile makuldur.
-Yumuşak direksiyon geniş boyutlarda bulunan liftback aracı doğru ve zamanında yönlendirir, şehir içinde rahatınız bozulmaz.
-Fren sistemi mükemmele yakındır.
-Bakım Aralığı 15.000km de bir olup zamanının araçlarına göre daha geniştir.
-Megane 2 ve diğer modellerden de tanıdığımız kendini ispat etmiş 1.6 16V motor bulunur, yani motor parçaları ucuz ve boldur.
-Konfor odaklı süspansiyonlarına rağmen Viraj Girişleri güzeldir, yolt tutuş ve konforu aynı anda vaad eden nadir araçlardandır.
-2.el fiyatının düşüklüğü ve ulaşılabilirliği, tam bir f/p aracı

Bu kadar övgüden sonra biraz da yerin dibine girmeyi hak ettiği bölümlere geçelim;
-Elektronik sorunların çokluğu
-Klima rezistansının orjinal takılması halinde 1 yıl, yan sanayi takılması halinde 1 hafta dayanması
-Cam krikolarının çok sık bozulması ve aşırı pahalı olması
-Arka Görüşün Liftback tasarımı nedeniyle kısıtlı oluşu
-Koltuk Döşemelerinin göründüğü kadar kaliteli olmaması ve sürücü ile yolcuları yorması.Özellikle beli ağrıyan arkadaşlara uzun yolda Laguna kesinlikle önermiyorum.
-Lpg ile birlikte kasa ağırlığının da etkisi ile zayıflayan motor gücü,özellikle rampalarda kendini hissettirmektedir.Yanınızdan bir alt segment ve lpg li aracın uzayıp gitmesi hoşunuza kesinlikle gitmeyecektir.
-D segmente yakışmayacak bagaj hacmi-430LT
-Alt takımın özellikle çukurlu bol lakalı yollara karşı hassas olması
-120km hızdan sonra yol sesini içeriye fazlaca alması

Euro Ncap Test Linkini de ekleyelim;
2003 yılı testihttp://www.euroncap.com/tr/derecelendirmeler-ve-oedueller/en-son-guevenlik-derecelendirmeleri/tr/results/renault/laguna/15622

2001 yılı (lansman testi)http://www.euroncap.com/tr/derecelendirmeler-ve-oedueller/en-son-guevenlik-derecelendirmeleri/tr/results/renault/laguna/15556

Şahsi fikrimi soracak olursanız parasını sonuna kadar hak eden bir araç. Ama eksi kısımları da lütfen göz önüne alarak seçiminizi yapın.
Ek Not:Araç 2012 yılında 16.000TL ye alınmış ve 2013 yılında 19.000TL ye satılmıştır.
Arkadaşlar malumunuz araç alıp sattığım için elimden bolca araç geçiyor ve her biri en az 1 sene kullanılıyor. Bu nedenle bindiğim araçları fırsat buldukça (halen satılıkta olanlar da dahil) eğrisi doğrusu eksisi artısı ile yazmaya çalışacağım. En azından araç alırken yardımcı olabilir.
İlk incelemem konu başlığındaki araç. Yaklaşık 1.5 senedir bizde. 2004 model ve kaskolu.20.000km de lakin Km detayına girmeyeceğim çünkü uzun süre yeddiemin de beklemiş olduğu için km harici oluşan deformasyonlar özellikle dış boyasında mevcut.
Aracın öncelikle artılarından başlayalım;
-Minimum yakıt tüketimi (1080km lik parkuru 155TL lik mazot ile bugün tamamladı)
-1.4 motor sayesinde vergi yükünün azlığı
-Teknoloji ve donanım olarak üretim senesi ve sınıfına göre çok iyi bir doluluğa sahip olması. Bu konuyu biraz açmak lazım diye düşünüyorum. Aracımda çift havayastığı (tüm xsara modellerinde standart) ve Ebd destekli Abs (oosiyonel donanımdır) bulunmakta. Elektrikli ayna,uzaktan kumandalı 3 tuşlu bavul tipi merkezi kilit,hidrolik direksiyon,alaşım jant,r15 lastikler,yol bilgisayarı,klima gene standart özellikler arasında. 2.eldeki fiyat aralığına göre donanım kusursuz çünkü 2004 Clio Symbol çok daha pahalı.
-Sürücü ve yolcuyu yormayan koltuklar
-Aydınlık iç mekan
-Hassas sayılabilecek direksiyon sistemi
-Ağırlığı sayesinde (net ağırlığı 1202 kg) yol tutuş ve viraj kabiliyeti yani yolu sarması
-Boyutlarına göre geniş iç hacim, diz mesafesi ve liftback karoserinin de yardımıyla geniş bagaj hacmi
-Fren sistemi çok başarılı
-2.el fiyat avantajı
-Kendi aracımın 9 sene otoparkta kalmasına rağmen korozyona uğramamış olması tavanının yanmamış olması bence işçiliğin iyiliğini göstermektedir.

Ve gelelim en önemli eksilerine;
-Öncelikle motordan başlayalım. 1.4 8V motor fiesta ve 206da da kullanılmaktadır. 68hp güç üretir.Ancak bu aracın ağırlığından olsa gerek 0-100 hızlanması tam 16.7 saniye :)
-Motor parçası bol olmasına rağmen hassas bir motor özellikle yüksek rakımlı (bulunduğunuz yerin denizden yüksekliği) bölgelerimizde çok kolay arıza verebilir. Bir diğer husus kasa ağırlığı nedeniyle %5-%6 arası eğimler de 3.vitese, %7 ve üzeri eğimlerde 2.vitese düşersiniz tırlar sizi sollar. Her nekadar turbo olsa da pek işe yaradığı söylenemez.
-Elektrik akımlarına karşı çok hassas bir araç. Misal 1 hafta önce aracımın Bsi beyni yandı. Sebebi şarj dinamosunun 13.5 yerine 14.5 sarj etmesi ki yaklaşık 2 dakikalık bir olaydı. Sarj dinamosunda konjektör değişimi yapamıyorsunuz yapsanız da olmuyor mecbursunuz Valeo marka sarj dinamosu almaya. (550TL)
-Diğer üniteler (elektronik ve mekanik) sarj dinamosunun fiyatına rahmet okutur. Bsi 1700tl, komple set (motor beyni+bsi+kontak anahtarı) 2500tl, akis kafası tek satılmıyor tek sol akis 280tl
Kısacası parçası aşırı pahalı.
-Dilinden anlayan usta az ve doğru ustayı bulmak çok önemli
-Bakım maliyetleri yüksek
-Karoser yapısı herkesin zevkine hitap etmiyor
-İç trim sesleri kalitesine yakışmıyor biraz fazla
-Boyaları mix boya olarak geçtiğinden standart bir metalik boyaya göre kilogramı tam 1.5kat fazla ve renkin tutması için yanyana parçaların boyanması kesinlikle gerekli (çok iyi bir ustada renk tutmaması sorun olmaz diye düşünüyorum).Bu da Allah Korusun hafif bir kazada dahi maliyetin yükselmesi demek.

Sonuç olarak çok fazla uzun yol yapmayacaksınız, basayım uçayım kaçayım gibi dertleriniz yoksa,15-20 arasında modelli ve donanımlı bir araç istiyorsanız almalısınız. Performans bekleyenler, sürekli uzun yol yapanlar (bu araç sürekli uzun yolda kanser eder söylemedi demeyin), nispeten daha ufak illerimizde yaşayanlar, rakımı yüksek illerimizde yaşayanlar,arabadan hiç anlamayanların ise yanına dahi yaklaşmaması lazım.

Ek Not:Fotoğraf da ekleyeceğim en kısa zamanda.
Arkadaşlar her iki üreticinin de fiyat listelerinde bu modeller yer almamakta. Citroen sitesinde Nemo tanıtımı olmasına rağmen fiyatı yazmamaktadır. Pejo da ise Bipper modeller listesinde dahi yok. İki aracın da üretimi sessiz sedasız bitti mi? Bilgisi olanlar cevap yazabilir mi rica etsem.
*2009 model Geely Familia Mk 1.5. Benzinli. Km 62.000 de. Tüp hiç takılmadı. Aracın tüm özellikleri aktif ve çalışmaktadır. 2 havayastığı, Abs, Ebd, Klima, 4 Cam Elektrikli, Aynalar Elektrikli, içi bej renk.
Aracın artıları
-KM orjinal ve çok düşük
-Muayene yeni
-Lpg ye tam uyumlu motor
-Çalışmayan aksam yok
-Tüm bakımları (alt takım fren motor şanzıman bakımları) yeni yapıldı.
-Uygun fiyat donanım ve model yılı baz alındığında emsalsiz
-Yedek parça çok ucuz ve var ( ön tampon komple 98TL)

Aracın eksileri
-Çin algısı nedeniyle 2.eli zayıf bilen alıyor
-Ön Tampon, Arka Tampon, Arka Bagaj Kapağı Komple, Sağ Ön Çamurluk lokal 10cm boyalı
-Ön Tampon ve Sağ Ön Far değişti.
-Şöför koltuğunda 3 adet, arka koltukta 2 adet sigara yanığı var
-Hoparlörün biri cızırdıyor
-Aracın tramerde Ağır Hasar Kaydı var. Tutarı yazmıyor.

Forum üyelerine özel 6 ay/5.000 km yazılı noter onaylı garanti.
Fiyat:16.000TL
















Tramer den hasar kaydının sildirildiğine dair efsaneler forum da oldukça fazla dillendirilmeye başlandı. Hatta bu iş için 1500TL istedikleri ve bunu sigortacıma sormam gerektiğini sigortacımın bileceğini falan söylediler.
1-)TRAMER RESMİ BİR KAYIT DEĞİL Mİ?(sigorta birliği merkezi tutuyor sonuçta)
2-)HASAR DURUMUNU SİLDİRMEK EVRAKTA SAHTECİLİĞE GİRMEZ Mİ? HANGİ ACENTE VEYA SİGORTACI BU RİSKİ ALIR?
3-)İŞİNE GELMEYEN ARAÇLARA KILIF BULABİLMEK İÇİN HASAR KAYDINI SİLDİRMİŞSİN VEYA ZATEN 1500 VER SİLİYORLAR ÖLÜCÜLÜĞÜNE Mİ BAŞLADI İNSANIMIZ?

Gerçek cevapları arıyorum gerçekten sildirebilen oldu mu? Şahsi fikrim imkansız
Bayram önü km si oynanmış bu aracı almayın dikkat edin. ERP raporlu araçların km si çok daha kolay kontrol ediliyor ve böylece hemen yakalanıyorlar. Detaylar resimlerde;
28/12/2015 KM 168.000
31/08/2014 KM.174.000
22/11/2013 KM 151.000
Araba 2009 model baya oynamışlar km ile bir ileri iki geri.OPEL ASTRA SEDAN SİYAH RENK
Şimdi de km 170bin diyorlar.

Sayın forumdaşlarım, 2005 model Hyundai Accent Admire Dizel. 200k km de. 2 parça boyalı. 19bin TL ye alınır mı?
Aslında araç sahibi bu fiyat üzerinden takas önerdi aracıma. Benimki 25 kendininkini 19 sayacak ve 6 bin üst verecek. Çok zararlı mı olurum? Bu aracın piyasası nedir?
Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim
Konuyu açma sebebim başlıktan da anlaşılacağı üzere malum sitede av arayanlar, insanımızı enayi yerine koymaya çalışanlar. Umarım yönetim konuyu kilitlemez. O kadar çok var ki her biri mesaj atıp resmen gerçek satıcıları keriz yerine koymaya veya araç arayanları keriz yerine koymaya çalışıyor. İspat isteyene resimleri de ekleyeceğim.
1-)2009 model corsa 1.3cdti ağır hasarlı 34bin istiyor vatandaş takas teklifi gönderiyor
2-)2006 model coralla 1.6 ya 33 bin lira istemiş km siyle oynanmış aracın lakin ilanında en ucuz olduğunu iddia ediyor külliyen yalan. O fiyata 2009 model corolla var hem de dizel
3-)2010 palio 1.3 mjet arkadaş 29bin lira istemiş aracına.
Buyrun fotolar
Hakkında
Konum: İzmir,Torbalı
Forum İmzası:
2006 Ford Mondeo Tdci Ghia X- I Love This Car
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 3 ay önce
Son Mesaj Zamanı: geçen yıl
Mesaj Sayısı: 1.159
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 1.622
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 16.936 (Bu ay: 468)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 631 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.