Şimdi Ara

Fiat T-Jet motor (1.4 Turbo) deneyen oldu mu?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
56
Cevap
0
Favori
3.792
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj

  • Arkadaşlar merhaba,

    Benim bi arkadaşın abisi FIAT'ta çalışıyor. Ellerinde test sürüşü için Linea 1.4 T-jet araç varmış ve onu kullanmış çok güzel diyor. 120 beygir ve 200nm tork varmış yanlış hatırlamıyorsam. Kullanan, deneme sürüşüne çıkan oldu mu? Yorumlarınız nasıl?

    En çok hoşuma giden kısım, LCD ekranda turbo basıncını grafik gibi bi şekilde görebiliyormuşuz. Turbo yükledikçe doluyormuş vs..







  • turbo murbo bilmiyorum da kullanmam itibariyle hızlanma ve durma mesafesini son derece başarılı buldum aracın tasarımı da bir o kadar güzel bence iç mekan konusunda da fiyatına göre ne çok iyi ne de çok kötü hakkını veriyor diyebiliriz
  • hafif ve seri bir makine frenlemeside arkadaşın dediği gibi makul derecede tek sorunu fiyatı biraz yüksek...o araç o parayı etmez....
  • Aynı motor sanırım Bravo ve Grande Punto'ya da gelecekmiş. Grande Punto'nun 3 kapılı sport versiyonunda kullanılacakmış. Fiyatı abartı olmazsa tam bir genç arabası olur bence İnşallah bi deneme sürüşü nasip olur yakın zamanda
  • 13 Mayıs 2007; 14:49:39
    @bucakli


    --------------------------------------------------------------------------------

    arkadaşlar dün fiat linea'yı test etmek için fırat oto'ya gittim
    ilk önce biraz araç üzerine sohbet ettik görevli arkadaşlarla
    orada 3 donanım seviyesinde linea vardı ve farklarını aynı anda görebilme şansına sahip oldum
    active donanım seviyesi tamamen şirketler ve alt gelir için düşünülmüş sanki
    abs+airbag+klima hepsinde de standart ama malum aksesuar farklılığı var
    en çok hoşuma giden ise emotion modeliydi
    herşey standarttı araçta
    özellikle blue&me ve usb girişi gibi özellikler ve aracın türkçe konuşması beni gerçekten memnun etti

    neyse test için hangi aracı istediğimi sordular ben de t-jet motorlu linea'yı istedim
    biraz bekledikten sonra test aracı geldi ve hemen direksiyon başına geçtim

    öncelikle aracın içine oturduğum zaman koltukların iyice sardığını hissettim
    sonra aracın ön camı yeterince geniş ve bu da görüş açısı için baya bir artı puan kazandırıyor
    diğer hoşuma giden tarafı ise vites kolundaki mandal olayını kaldırmışlar bu en çok beğendiğim yönü oldu ve müşteri temsilcisine de ilettim o da artık tüm yeni modellerde mandallı vites olayının kalkacağını söyledi
    vites geçişleri iyiydi ama hep 2.vitese atarken biraz geç giriyordu bu dikkatimi çeken diğer bir özellik
    aracın donanımı gerçekten baya iyiydi
    active'e göre emotion'a bindiğimiz zaman aradaki farkı çok rahat görüyoruz.
    kapı döşemeleri bej renginde,
    koltuklar bej renginde,
    kapı kolları ve yan çıtalar kromajlı,
    göstergelerin rakam tipleri ve rengi değişik.

    iç mekandaki düğmeler iyi konumlandırılmış,heryere rahat bir şekilde ulaştım.
    usb girişini de torpido gözüne saklamışlar.

    beni en çok etkileyen yönü ise motoru oldu
    1.4 16v 120 hp'lik motorun performansını gerçekten çok merak ediyordum ve beklediğim performansı bana sundu
    şöyle söyleyeyim:
    ışılarda yanıma astra classic geldi ve aynı anda kalktık
    gittiğimiz yol gittikçe rampa şeklinde ilerliyordu ve turbonun farkını burda rahat bir şekilde gördüm
    astra'yla beraber gibi kalkmamıza rağmen rampaya doğru turbo devreye girince baya bi fark açıldı doğrusu astra ile aramızda
    bu yönünü çok beğendim aracın
    motor gerçekten çok iyi bir performansa sahip
    öyle ki tekrar basmak için önüme kasis geldi,bile bile durdum yavaşça geçtim kasisten ve 1-2-3 hep tam gaz bastım
    ve devirlenmesine hayran kaldım motorun
    çok atak
    özellikle şehiriçi kullanımı için ideal.
    yakıtını sorduğum zaman ise 1.6 motor kadar yakacağını belirtti ama ben dün basınca baya bi yaktı
    ve de gaz yiyişi çok rahattı
    yani tam istediğim gibi
    özellikle "aragazı" diye tabir edilen gaz vermelerde çok rahat algılıyor ve net tepki veriyor
    yani benim golf'de de yaptığım gaz vermelerde araç gazı bi yiyor bi yemiyor gibi ama bunda öyle bir sorun yok
    direksiyonun baya bi yumuşak
    performansı yeterli aynı şekilde frenlerde iyiydi




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ***CoNDoR***

    Aynı motor sanırım Bravo ve Grande Punto'ya da gelecekmiş. Grande Punto'nun 3 kapılı sport versiyonunda kullanılacakmış. Fiyatı abartı olmazsa tam bir genç arabası olur bence İnşallah bi deneme sürüşü nasip olur yakın zamanda


    Turbo Grandepunto'nun 5 kapılı versiyonu da var.
  • Atak bir motorudur büyük ihtimalle ama bence 1.6 dan fazla yakar
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    vw cc 1.4 tsi kullanan var m
    11 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Aynı motor grande punto da ortalama 6,6 l yaktığı açıklandı.

    linea biraz daha ağır olduğuna göre olsun 6,8l ortalama.(eylülde piyasaya çıktığında açıklanıcak)

    araç turbolu olduğu için performanslı kullanımda elbet yakıcaktır.fizik kanunu.

    ancak 206 Nm torku olduğu için aynı gücü üreten atmosferik 1.6 ile ne yapsan yakalıyamazsın.

    1.6 atmosferikler 150-160 arası max tork veriyor ve verdikelri devir genelde üst devirler.

    alt devirlerde de t-jet in tork avantajı var.1.6 atmosferik ile kasayı kaldırmak için üst devirlere çıkman gerektiği terde t-jet ile alt devirlerde kalabilirsin.


    dikkat edersen 0-100 9 sn son sürat fabrikasyon 200km/h

    bu hıza da çok kısa sürelerde çıkacağı malum.

    devir downsizing devri.
  • Nie T-Jet motorlara da TSI'daki gibi ne olacağı belirsiz denmiyor da, övülüyor?


    Ben bu forumu anlamıyorum
  • Çünkü t-jet ler tek turbo

    tsi gibi turbo+supercharger değil.

    hareketli parça arttıkça arıza olasılığı artar.

    tsi den çekinilmesinin tek sebebi bu.

    1.6 fsi nin yerine geçicek yeni 122 hp tsi motorda supercharger yok.
  • o zaman 122 hp lik kompresörsüz tsi dan da korkulacak bişey yok.

    ayrıca 140 ve 170 liklerde kompresör olması bence daha iyi çünkü turbonun devrede olmadığı arabanın bayıldığı devirlerde kompresör daha canlı bir sürüş sağlıyor.

    avrupa arabalar düşük hacimli beslemeli yüksek güçlü motorlar kulanmaya başlıyacak.

    belki önümüzdeki yıllarda atmosferik beslemli 1,6 motorlar pisayada yok denecek kadar azalacak (avrupalı üreticiler için söylüyorum)
  • Downsizing başladı.

    kompresor olması turbo lag ı önlemek için

    diğer üreticler de twin scroll turbo ile lag ı minimize ediyorlar zaten

    yani turbo lag ı önlemek için kompresor koymak şart değil.

    yani 120 lik tsi nin alt devirleri cansız bayılıyor diyemeyiz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sephiroth -- 7 Haziran 2007; 12:34:59 >
  • Kompresör etkisi gören turbo şu an için bmw ve iş ortağı pejoda var yalnızca, 1.6 turbo...Daha düşük alt devirlerde max torkunu vermeye başlıyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000

    Kompresör etkisi gören turbo şu an için bmw ve iş ortağı pejoda var yalnızca, 1.6 turbo...Daha düşük alt devirlerde max torkunu vermeye başlıyor.


    t-jet in de tork eğrisine bir göz at istersen.
  • o durum kullanınca ortaya çıkacak bence.

    aşağıda opel astra 180 hp ile golf gt 170 hp nin değerleri var.kompresörün işe yaradığ ortada değil mi ?

    10 hp güçlü astra o zaman neden test verilerinde golfden daha aşağıda kalıyor

    ayrıca tüketim değeri ve menzil olarak da golf daha iyi

    ayrıca golf kilo olarak da 70 kg daha ağır

    MEASURED VALUES
    Acceleration ASTRA GOLF GT
    0-50 km/h 3.0 s 2.9 s
    0-100 km/h 8.0 s 7.6 s
    0-130 km/h 12.5 s 12.0 s
    Elasticity 60-100 km/h 6.1 s (4.Gang) 5.6 s (4.Gang)
    80-120 km/h 8.5/10.4 s (5./6.Gang) 7.7/10.3 s (5./6.Gang)

    Unloaded weight/additional load 1315/515 kg 1385/485 kg
    Weight distribution v./h. 63/37% 62/38%
    Turning circle left/right 11.2/11.2 m 10.9/10.9 m
    Braking distance aus100 km/h coldly 38.0 m 36.7 m
    aus100 km/h warmly 38.1 m 37.4 m

    Test consumption - test CO2 7.9 l - 190 g/km 7.3 l - 174 g/km
    Range 660 km 750 km



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi codexhoo -- 7 Haziran 2007; 12:49:27 >




  • wv 1.4 tsi 122 ps



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorele2000 -- 13 Haziran 2007; 9:49:18 >
  • grande puntoda olacakmı peki bu motor secenegi ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SAİM. -- 7 Haziran 2007; 12:58:03 >
  • Aradaki tork farkı ve hangi devirde max torkun geldiğini hesaba katmıyorsun heralde.

    1.6 atmosferik ortalama 120 hp ler

    1.4 turbo ile performans konusunda yarışamaz.(120 hp) 150 likleri zaten geç


    önemli olan son hız değil.o hıza ne kadar sürede çıktığındır.
  • Haklısın. Zaten forumdaki bütün performans tartışmaları güç etrafında dönüyor. Ondan sonra herkes birbirine soruyor biri diğerinden neden daha çabuk hızlanıyor diye.

    İsteyenler gidip aynı hacimdeki 150 BG gücünde biri turbo diğeri atmosferik iki otomobili sürüp denesin (burada güç sınırlamasından dolayı mecburen turbo olan dizel olacak) bakalım ondan sonra güç konusu bu kadar önemli gelecek mi ?

    Şunu unutmayın, biz formüla 1 yarışcısı değiliz. Standart kullanımda ve ortalama şehir kullanımında max güce ihtiyacımız yoktur. Torkunuz ne kadar yüksekse araç o kadar iyi gider.
  • Saab'ın yandan yemiş minyatür Turbo modeli..
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.