Şimdi Ara

Fiat D segmentinde Araç Üretsin

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
1.451
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,
    Araba sitelerini dolaşırken oplein yeni çıkaracağı d segmenti yeni aracı insignia modelini görünce hasta oldum.Neden mi araç çok iyi tasarlanmış.Eminmki d segmentinde pazar lideri olacaktır.Şimdi burada bir fiat kullanıcısı olarak neden d segmenti bir araç üretilmiyor.alfa romeo var demeyin? D segmentinde bu alman üstünlüğüne bir son verilmesini , fiatın bu segmentte bir araç üretmesini canı gönülden istiyorum. Linea gibi başarılı bir sedandan sonra , d segmentinde en az linea kadar başarılı bir araç üreteceğine inanıyorum.Birde yeni croma çımış.Neden ülemizde satışa sunulmuyor?



  • d segmentinde hep baba arabalar var baş etmesi hakikatten zor.
  • bu konu daha önce de açıldı...
    bu hedef kitle ve satış stratejisi ile ilgili...
    croma yeni çıkmadı..yıllardır üretiliyor...
    ilk nesil croma 1985/1996 yılları arsında üretilmiştir..
    ikinci nesil croma 2005'ten bu yana üretiliyor...
    Türkiye'ye gelmesi nerdeyse imkansız..
    dehşet motorları var ve bunların yıllık vergilerini hepimiz biliyoruz..

    22.950 eurodan başlayıp 33.950 euro aralığında satılıyor..

    http://www.fiat.it/cgi-bin/pbrand.dll/FIAT_ITALIA/showroom/showroomModel.jsp?BV_SessionID=@@@@1040407997.1217346197@@@@&BV_EngineID=cccfadeekfjfggicefecejgdfkhdfjh.0&modelKey=1941




  • öyle çok dehşet motorlara sahip değil. vectrada kullanılan 120 ve 150lik 1.9 makina 1.8 140 hp( hemen hemen bütn 1.8ler artık 140 hp üretebiliyor bkn honda bknz opelbirde 2.4 lük motor varki 200 beygir üreten tam bir vergi israfı.koy 2.0 motora turboyu al güzel güzel 220hpyi aynı insignia da olduğu gibi. ne gerek var hacmi yükseltmeye.
    araba güzel ama d segmentindeki alman üstünlüğüne son vercek marka fiat değil. hatta öle bir markada görünürde yok. ha jaguar biraz kaliteden kısıp x type ı biraz daha ucuzlatır veya volvo saab biraz daha iyi çalışırsa dersine olur ama fiattan açıkçası öyle bir şey beklemek yanlış olur.
  • Motor hacmini illaha ki 2,0 ve üstü olamsı gerekmiyor. d segmentinde hala 1.6 120 hp civarında motorlu araçlar satılıyor.Mondeo ,passat ve lagunalarda satılıyor. Motor hacmi yüksek bundan dolayı vergiside yüksek o nedenle getirmiyoruz.Ben buna katılmıyorum. Fiat gibi köklü bir firma bunu yapar.Bir kaç hafta önce bir televizyon programında tofaş fabrikasında çalışan türk mühendislerle ilgili bir haber dinlemiştim.Yanlış hatırlamıyorsam , mühendislerin şefi şöyle bir şey demişti, imkan verilirse,fiat bizden isterse alfa romeo bile tasarlarız. Nasıl ki lineanın altında türk mühendislerini imzası var, d segmentinde projeyi versin türk mühendislere ne araba çıkaracaklar.
    Birde şöyle bir konu var. Bundan yaklaşık 20-25 sene önce insanların alıp binebileceği lüks bir araç yoktu. Varsa çok pahalı o da ithal araç ya da b segmenti araçlar bile lükstü. tofaşın kuş serisi yada reno toros serisi.Başka araç yoktu. Şimdi ise ithla araçlar çoğaldı ama insanların alacağı araçların donanım seviyesi hep aynı.Biraz donanımlı , konforlu bir araç düşünsen en az 10.000 ytl fark oluyor. Önden b segmenti lükstü zaman geçti , insanların alım gücü arttı , lüks olmaktan çıktı, (albea ve clio symbol), sonra c segmeti araçlar ( corolla,megane, linea , civic) günümüzde donanımlı olanlrı hala halkımız için lüks. d segmenti zaten uçmuş gitmiş halkın alacağı d segmenti bir araç 42.000 ytlden aşağı değil.Kısacası demek istediğim bizim halkımızın artık d segmenti , daha konforlu, daha güvenli, daha sağlam araçlara binmesi gerektiğidir.Fiat ise bu aracı üretecek en doğru adres olduğuna inanıyorum.D segmentinde projeyi ( tabi varsa) türk mühendislerine emanet etmesidir.





  • D sınıfı bir modeli var zaten...CROMA
    bu sınıfta hala 1.6 motor var doğru ama alan bin pişman..
    geçen ay çalıştığım şirkette 2 yeni mondeo alındı 1,6 motorlu
    kim kullandıysa -yazık bu arabaya bu motor konmuş,araba gitmiyor- diyor..
    yolda 1.6 palio'dan,1.4 t-jet g.punto'dan tokat üstüne tokat yiyormuş
    çünkü kasa ağır geliyor..

    dehşet motor derken motor gücünü değil
    bizdeki vergi ağırlığını kastetmiştim...
    yanlış anlaşılmaya yol açtıysam özür dilerim..
    Tofaş'ın Fiat ile anlaşıp Croma'yı Türkiye'ye getirdiğini düşünelim...
    yukarıda vediğim linkte fiyatlar var..
    3 aşağı 5 yukarı bizde de aynı hatta % 10 ithalat vergisini de
    düşünürsek daha pahalı fiyatlardan gelecek...
    söyler misiniz bana kim alır,yılda kaç tane satar ??


    düzeltme:yazım hatası



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gendarme -- 30 Temmuz 2008; 8:42:43 >
  • listeye koyarsın almak isteyen alır. millet passat ları vectraları mondeoları alıyor büyük motorlu. elbet bununda müşterisi çıkar. siparişle getirirsin. altımda mondeo passat veya vectra titpi 1.6 motorlu bir araç olsa paliodan yiceim tokatı pek düşünmem zaten edebimle giderim. yollar yarış pisti mi?
    quote:

    Orjinalden alıntı: gendarme


    D sınıfı bir modeli var zaten...CROMA
    bu sınıfta hala 1.6 motor var doğru ama alan bin pişman..
    geçen ay çalıştığım şirkette 2 yeni mondeo alındı 1,6 motorlu
    kim kullandıysa -yazık bu arabaya bu motor konmuş,araba gitmiyor- diyor..
    yolda 1.6 palio'dan,1.4 t-jet g.punto'dan tokat üstüne tokat yiyormuş
    çünkü kasa ağır geliyor..

    dehşet motor derken motor gücünü değil
    bizdeki vergi ağırlığını kastetmiştim...
    yanlış anlaşılmaya yol açtıysam özür dilerim..
    Tofaş'ın Fiat ile anlaşıp Croma'yı Türkiye'yegetirdiğini düşünelim...
    yukarıda vediğim linkte fiyatlar var..
    3 aşağı 5 yukarı bizde de aynı hatta % 10 ihlahat vergisini de
    düşünürsek daha pahalı fiyatlardan gelecek...
    söyler misiniz bana kim alır,yılda kaç tane satar ??





  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster


  • Sevgili @TiFoSi_BJK
    sorunda burada aslında..
    daha önce yazmak istememiştim..
    aynı paraya passat,mondeo,vectra alınırken (ben asla katılmıyorum ama genel kanı bu)
    üreticisi Fiat olan (ve bence harika bir araba olan) Croma'ya pek talep olmaz..önce imajın
    değişmesi gerek..
    Linea hakkında yazılan olumsuz yorumları ,basit bir yazılım ile giderilecek olan
    yağmur sensörü arızasının nasıl mahkemeye taşınarak olumsuz bir hava yaratıldığını
    ve kullanıcılarında nasıl büyük bir hayal kırıklığı yarattığını hatırlayalım..
    böyle bir zihniyetin siparişle bile CROMA'yı getirmesini beklemek hayalcilik olur..
    (umarım Tofaş ilerleyen günlerde getirir ve ben haksızlık yapmış ,yanılmış olurum)

    benimde altımda 1.6 motorlu 2005 Stilo var..bana yeterli geliyor..ama zaman yolda öyle
    durumlarla karşılaşıyorum ki(özellikle sollama yaparken geçmeye çalıştığım araç sürücüsünün
    bile bile hızını artırması)keşke daha güçlü bir motor olsa şu arabada diyorum..
    yollar elbette yarış pisti değil ama gerektiğinde ve uygun yolda hız yapanların hepsi edepsiz değil sanırım..
    düşüncelerinize saygı duyduğumu belirterek iyi forumlar dilerim..




  • Merhabalar.
    Yeni croma sw segmentinde.Lineanın sw versiyonu.Bende diğer arkadaşların dediği gibi sen getir, alan alır almayan almaz. Fiatın şu an d segmenti bir aracı bulunmuyor. KEsinlikle motor hacmi ve motor hacminden dolayı verginin yüksek olması bu segmentte araç getirmemeye sebep olamaz.2.0 multijet 165hp 360nm ,
    1.9 multijet çift turbo 190hp 400nm ,1.8 t-jet çift turbo 200hp bu motorları koysun ne vergi dinler motorlar nede aracı kaldıramıyor gibi bahaneler.
    Motorun var, teknolojin var, fabrikan var, mühendisin var, ne duruyorsun ?
    Benim anladığım fiatın d segmenti gibi lükse giren modellerde müşteriyi alfa romeo modeline yönlendirmesi.Bu çok yanlış. MEsela audi ve volswagen grubu aynı.Adam her iki modeldede d segmenti araç üretiyor.Alıcıya bak benim d segementinde sadece şu markada var demiyor. a6,passat,octavia da olduğu gibi.MArkalar ayrı ama menşei aynı.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: comedian9

    Merhabalar.
    Yeni croma sw segmentinde.Lineanın sw versiyonu.Bende diğer arkadaşların dediği gibi sen getir, alan alır almayan almaz. Fiatın şu an d segmenti bir aracı bulunmuyor. KEsinlikle motor hacmi ve motor hacminden dolayı verginin yüksek olması bu segmentte araç getirmemeye sebep olamaz.2.0 multijet 165hp 360nm ,
    1.9 multijet çift turbo 190hp 400nm ,1.8 t-jet çift turbo 200hp bu motorları koysun ne vergi dinler motorlar nede aracı kaldıramıyor gibi bahaneler.
    Motorun var, teknolojin var, fabrikan var, mühendisin var, ne duruyorsun ?
    Benim anladığım fiatın d segmenti gibi lükse giren modellerde müşteriyi alfa romeo modeline yönlendirmesi.Bu çok yanlış. MEsela audi ve volswagen grubu aynı.Adam her iki modeldede d segmenti araç üretiyor.Alıcıya bak benim d segementinde sadece şu markada var demiyor. a6,passat,octavia da olduğu gibi.MArkalar ayrı ama menşei aynı.


    Croma kesinlikle d sınıfı yani Linea nın sw si değil.Sw olarak satılmasının sebebi avrupa ülkelerinde d sınıfında talep daha çok sw yönünde.Ama ülkemizde sedan daha çok ilgi görüyor.Ama ne olursa olsun sedan bir d sınıfı çıkması lazım.Daha da öncesi Tofaş ın zihniyetinin değişmesi lazım..




  • Fakat buradaki 2.4 200 hp motor dizel Insignia daki 220 hp ise benzinli.
    quote:

    Orjinalden alıntı: TiFoSi_BJK

    öyle çok dehşet motorlara sahip değil. vectrada kullanılan 120 ve 150lik 1.9 makina 1.8 140 hp( hemen hemen bütn 1.8ler artık 140 hp üretebiliyor bkn honda bknz opelbirde 2.4 lük motor varki 200 beygir üreten tam bir vergi israfı.koy 2.0 motora turboyu al güzel güzel 220hpyi aynı insignia da olduğu gibi. ne gerek var hacmi yükseltmeye.
    araba güzel ama d segmentindeki alman üstünlüğüne son vercek marka fiat değil. hatta öle bir markada görünürde yok. ha jaguar biraz kaliteden kısıp x type ı biraz daha ucuzlatır veya volvo saab biraz daha iyi çalışırsa dersine olur ama fiattan açıkçası öyle bir şey beklemek yanlış olur.
  • Arkadaşlar fazla yorum yapmayacağım ama şunu diyorum Türkiye ye Croma gelecek üzerinde de 2.0 165hp dizel olacak..

    Ona buna bakmam yazılırım!
  • Bu arabanın bir de sedanı çıksa ne diyim..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mhecc

    Croma kesinlikle d sınıfı yani Linea nın sw si değil.Sw olarak satılmasının sebebi avrupa ülkelerinde d sınıfında talep daha çok sw yönünde.Ama ülkemizde sedan daha çok ilgi görüyor.Ama ne olursa olsun sedan bir d sınıfı çıkması lazım.Daha da öncesi Tofaş ın zihniyetinin değişmesi lazım..

    Merhablar.Fiatın web sitesine baktım.http://www.fiat.com/cgi-bin/pbrand.dll/FIAT_COM/showroom/showroom.jsp?BV_SessionID=@@@@1657611272.1217506558@@@@&BV_EngineID=ccciadeekhgkjmjcefecejgdfkhdfjh.0&modelKey=1941

    station wagon olduğu yazılıyor.Fiatın şu an d segmenti sedan bir aracı bulunmuyor.




  • selamlar....

    fiat'ın sedan çalışması var elbet....



     Fiat D segmentinde Araç Üretsin
  • linkteki araca bakinca kendi aracima bakiyormus gibi oldum bir an

    quote:

    Orjinalden alıntı: gendarme

    bu konu daha önce de açıldı...
    bu hedef kitle ve satış stratejisi ile ilgili...
    croma yeni çıkmadı..yıllardır üretiliyor...
    ilk nesil croma 1985/1996 yılları arsında üretilmiştir..
    ikinci nesil croma 2005'ten bu yana üretiliyor...
    Türkiye'ye gelmesi nerdeyse imkansız..
    dehşet motorları var ve bunların yıllık vergilerini hepimiz biliyoruz..

    22.950 eurodan başlayıp 33.950 euro aralığında satılıyor..

    http://www.fiat.it/cgi-bin/pbrand.dll/FIAT_ITALIA/showroom/showroomModel.jsp?BV_SessionID=@@@@1040407997.1217346197@@@@&BV_EngineID=cccfadeekfjfggicefecejgdfkhdfjh.0&modelKey=1941




  • fiat kalite olarak tam olarak kendini kanıtladığında ancak d sınıfı araçları getirebilir...

    marka imajı olarak d sınıfını satıcak imajı yok bence.....

    bunu her geçen gün elde ediyor ama şimdilik erken bence zaten onlarda getirmiyor d sınıfını....
  • Merhabalar.
    Sayın Avni Bey resmini koyduğunuz araç süper. Seri üretime ne zaman geçecek?

    quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911

    fiat kalite olarak tam olarak kendini kanıtladığında ancak d sınıfı araçları getirebilir...

    marka imajı olarak d sınıfını satıcak imajı yok bence.....

    bunu her geçen gün elde ediyor ama şimdilik erken bence zaten onlarda getirmiyor d sınıfını....

    Fiat kalite olarak kendi kanıtlamasını pek anlayamadığım. Şimdi çok kaliteli malzeme kullanılması maliyetleri artıtır.Ben fiat markasını insanların alabileceği araçlar üreten bir firma olarak görüyorum.BMW gibi lüks sınıfa giren araçlar üretmek istemez.Çünkü kendi çizgisinden çıkmış olacaktır.Bu şu demek değildir kalitesiz araçlar üretiyor demek değildir. Bu nedenle fiatın d segmentinde bir araç üretip piyasamıza sunmasıdır. Reklamı yeterince yapılırsa satış rakamları çok iyi olacaktır.




  • kalite olarak d sınıfındaki savaşı yakalaması zor olmakla birlikte...
    yakalasa bile belirttiğiniz gibi artan fiyatlar ile insanlarda o parayı fiat a vermem düşüncesi oluşturabilir....
  • D sınıfındaki pazarda yer alması yine fiatın elinde.Rakiplerine nazaran düşük fiyat, uygun kredi,reklam bu pazarda ilk zamanlar zor olacağı ama sonradan bu pazarda yer alacaktır. D sınıfının ülkemzide lüks olmaktan çıkmasının zamanı geldiğine inanıyorum.Bizi passata mecbur bırakmasınlar.Yollarda o kadar çok passat görüyorum ki diyorum acaba bu aracı çok ucuza mı satıyorlar ?Elbette hayır.Ama fiyatını 43.000 civarında full donanımlı bir aracı piyasa sürmesi, bu pazardaki rekabeti artıracağına inanıyorum. Bence yakın zamandaki durumda böyle olacaktır.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.