Şimdi Ara

Farları açınca rolanti düşüyor?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
27
Cevap
0
Favori
50.333
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arabamın farlarını yakınca rolanti 200-250 devir civarı düşüyor?Sebebi ne olabilir?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Farları Açınca Rölanti Düşmesi: Nedenleri ve Çözümleri

    Farları açtığınızda aracınızın rölanti devri düşüyorsa, bunun birkaç olası nedeni olabilir.

    • Alternatör Güç Kaybı: Farlar, alternatörünüzden önemli miktarda güç çeker. Alternatörünüz yeterince güçlü değilse veya hasar görmüşse, farları açtığınızda diğer elektrikli sistemlere güç sağlamakta zorlanabilir, bu da rölanti devrinin düşmesine neden olabilir.
    • Voltaj Regülatörü Arızası: Voltaj regülatörü, alternatörden gelen elektriğin voltajını düzenler. Arızalı bir voltaj regülatörü, farları açtığınızda aşırı voltaj dalgalanmalarına neden olabilir ve bu da rölanti devrinin düşmesine yol açabilir.
    • Kötü Toprak Bağlantısı: Motor ve şasi arasındaki kötü bir toprak bağlantısı, elektrik akışını engelleyebilir ve farları açtığınızda rölanti devrinin düşmesine neden olabilir.
    • Boğaz Kelebeği Sensörü Arızası: Boğaz kelebeği sensörü, motorun hava akışını kontrol eder. Arızalı bir boğaz kelebeği sensörü, farları açtığınızda motorun daha fazla havaya ihtiyacı olduğuna dair yanlış sinyal gönderebilir, bu da rölanti devrinin düşmesine neden olabilir.
    • V kayışı kayması: V kayışı, alternatörü motora bağlayan ve alternatöre güç sağlayan kayıştır. Kayan bir V kayışı, alternatörün doğru şekilde çalışmasını engelleyebilir ve bu da farları açtığınızda rölanti devrinin düşmesine neden olabilir.

    Çözümler:

    Yukarıdaki nedenlerden herhangi biriyle karşılaşıyorsanız, aşağıdaki çözümleri deneyebilirsiniz:

    • Alternatörünüzü test ettirin ve gerekirse değiştirin.
    • Voltaj regülatörünüzü test ettirin ve gerekirse değiştirin.
    • Motor ve şasi arasındaki toprak bağlantılarını kontrol edin ve gerekirse temizleyin veya sıkın.
    • Boğaz kelebeği sensörünüzü test ettirin ve gerekirse değiştirin.
    • V kayışının durumunu kontrol edin ve gerekirse değiştirin.

    Bu adımları izledikten sonra, farları açtığınızda aracınızın rölanti devrinin düşmesi sorunu muhtemelen çözülecektir. Ancak, sorunun devam etmesi halinde, aracınızı daha kapsamlı bir inceleme için yetkili bir tamirciye götürmeniz önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • normalde 50-100 devir düşer ama...


    farlarınız standart değil mi 100 wattlık güçlü ampullerden takmadıysanız yapmaması lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ccaparli

    normalde 50-100 devir düşer ama...


    farlarınız standart değil mi 100 wattlık güçlü ampullerden takmadıysanız yapmaması lazım.
    bu konuda bi tartışma çıkmıştı forumda; farlar motorun gücünü düşürür, düşürmez diye . demek ki düşürüyormuş. farım açık yolum açık gücüm az yani.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: archaeologist

    bu konuda bi tartışma çıkmıştı forumda; farlar motorun gücünü düşürür, düşürmez diye . demek ki düşürüyormuş. farım açık yolum açık gücüm az yani.

    Alıntıları Göster
    bendede rolanti düşüyor ama nedenini bilmiyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wolf_HKN

    bendede rolanti düşüyor ama nedenini bilmiyorum

    Alıntıları Göster
    eski aküde bende de oluyordu. özellikle uzunları açınca araba nerdeyse stop edecek şekle giriyordu. Yazın akü bitince 72 amperlik akü aldım. sorun çözülmese de çok azaldı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: adnan54

    eski aküde bende de oluyordu. özellikle uzunları açınca araba nerdeyse stop edecek şekle giriyordu. Yazın akü bitince 72 amperlik akü aldım. sorun çözülmese de çok azaldı.

    Alıntıları Göster
    muhtemelen akü bitmek üzeredir..bome ölçümü yaptırarak akü voltajını tespit ettirmenizi öneririm..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: türbülans

    muhtemelen akü bitmek üzeredir..bome ölçümü yaptırarak akü voltajını tespit ettirmenizi öneririm..

    Alıntıları Göster
    Eğer far devri düşürüyorsa yakıt harcamasını arttırır.Değil mi?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -ottoman-

    Eğer far devri düşürüyorsa yakıt harcamasını arttırır.Değil mi?

    Alıntıları Göster
    eğer farlar motordan güç çekiyorsa bu devir düşmesi değil motorun bu güç talebini karşılaması için devir yükseltmesini gerektirir..dolayısıyla motor devri yükselmediği sürece yakıt sarfiyatında artış olmaz..fakat başka sebeplerden dolayı zaten sağlıksız ve düşük devirde çalışan bir motora bu tip ek yükler bindirilirse kararsız çalışma olacağından yakıt sarfiyatı artabilir..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi türbülans -- 15 Ocak 2008; 22:18:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: türbülans

    muhtemelen akü bitmek üzeredir..bome ölçümü yaptırarak akü voltajını tespit ettirmenizi öneririm..

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    muhtemelen akü bitmek üzeredir..bome ölçümü yaptırarak akü voltajını tespit ettirmenizi öneririm..


    arabayı yeni aldığım için akünün durumunu bilmiyorum.dediğiniz gibi ölçtürürüm.ayrıca sadece farları yakınca değil frene basınca,rezistansı açınca ve fan açınca da devir düşüyor.

    edit:bir arkadaşımda 99 model şahin var.aküyü yeni almış(72 amper mutlu akü).onda da aynı sorun varmış.sanırım aküden kaynaklanmıyor.başka bir sebebi olabilir mi?mesela şarj dinamosu falan?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Salih -- 16 Ocak 2008; 18:47:44 >




  • Çok basit bir araçtan akü takviyesi yapın karanlık olsa daha iyi olur farları açın aynı şeyi yapmıyosa akünüzün ömrü dolmak üzeredir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CLİO SYMBOL

    Çok basit bir araçtan akü takviyesi yapın karanlık olsa daha iyi olur farları açın aynı şeyi yapmıyosa akünüzün ömrü dolmak üzeredir.
    bende 99 megane var. 60 amper akü var aracın üzerinde.

    uzunları açıp , rezistansı çalıştırıp, fanı da açınca devir biraz düşer gibi oluyo ama motor bunu hemen dengeliyor, 800 de olan devir 700 e düşüyor en fazla.

    sizde motor duracak gibi oluyorsa bence akü dışında bi sorun vardır. sonuçta araç çalışıyor ve gücün tamamını aküden harcamıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Salih

    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    muhtemelen akü bitmek üzeredir..bome ölçümü yaptırarak akü voltajını tespit ettirmenizi öneririm..


    arabayı yeni aldığım için akünün durumunu bilmiyorum.dediğiniz gibi ölçtürürüm.ayrıca sadece farları yakınca değil frene basınca,rezistansı açınca ve fan açınca da devir düşüyor.

    edit:bir arkadaşımda 99 model şahin var.aküyü yeni almış(72 amper mutlu akü).onda da aynı sorun varmış.sanırım aküden kaynaklanmıyor.başka bir sebebi olabilir mi?mesela şarj dinamosu falan?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Salih

    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    muhtemelen akü bitmek üzeredir..bome ölçümü yaptırarak akü voltajını tespit ettirmenizi öneririm..


    arabayı yeni aldığım için akünün durumunu bilmiyorum.dediğiniz gibi ölçtürürüm.ayrıca sadece farları yakınca değil frene basınca,rezistansı açınca ve fan açınca da devir düşüyor.

    edit:bir arkadaşımda 99 model şahin var.aküyü yeni almış(72 amper mutlu akü).onda da aynı sorun varmış.sanırım aküden kaynaklanmıyor.başka bir sebebi olabilir mi?mesela şarj dinamosu falan?

    Bunun asıl sebebi aracın bir miktar yıpranmış olması.
    Aynı probemler bizim Temprada da var.
    Araç çalışıyorken , elektrikli parçaların hepsi enerjiyi aküden değil , alternatörden alır. Alternatörü de motor çevirdiğine göre ; elektrikli parçalara yülendiğinizde alternatör zorlanır ve bu durum da doğal olarak motoru zorlar. Motorun devri bir miktar düşer. Sadece elektrikli parçalarda değil , frene sert basılması durumunda da fren hidroliği yeterince beslenemediği için motor devri düşer. Çünkü fren hidrolik devresini besleyen pompa , enerjisini motordan alır. Bu olaylar , genelde yaşlanmaya başlamış ve yıpranmış , rektefiye isteyen motorlarda görülür. ( ve özellikle yerli araçlarda ).
    Tekrar söylürorum, akü ile alakası yok bunun... Biz aküyü sıfırladık , hiçbir değişiklik olmadı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msakalar

    quote:

    Orjinalden alıntı: Salih

    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    muhtemelen akü bitmek üzeredir..bome ölçümü yaptırarak akü voltajını tespit ettirmenizi öneririm..


    arabayı yeni aldığım için akünün durumunu bilmiyorum.dediğiniz gibi ölçtürürüm.ayrıca sadece farları yakınca değil frene basınca,rezistansı açınca ve fan açınca da devir düşüyor.

    edit:bir arkadaşımda 99 model şahin var.aküyü yeni almış(72 amper mutlu akü).onda da aynı sorun varmış.sanırım aküden kaynaklanmıyor.başka bir sebebi olabilir mi?mesela şarj dinamosu falan?

    Bunun asıl sebebi aracın bir miktar yıpranmış olması.
    Aynı probemler bizim Temprada da var.
    Araç çalışıyorken , elektrikli parçaların hepsi enerjiyi aküden değil , alternatörden alır. Alternatörü de motor çevirdiğine göre ; elektrikli parçalara yülendiğinizde alternatör zorlanır ve bu durum da doğal olarak motoru zorlar. Motorun devri bir miktar düşer. Sadece elektrikli parçalarda değil , frene sert basılması durumunda da fren hidroliği yeterince beslenemediği için motor devri düşer. Çünkü fren hidrolik devresini besleyen pompa , enerjisini motordan alır. Bu olaylar , genelde yaşlanmaya başlamış ve yıpranmış , rektefiye isteyen motorlarda görülür. ( ve özellikle yerli araçlarda ).
    Tekrar söylürorum, akü ile alakası yok bunun... Biz aküyü sıfırladık , hiçbir değişiklik olmadı.

    Alıntıları Göster
    Farları açınca beli bir amper çeker ve sistem bunu karşılamak için alternatör devreye girer. Bu devreye girince elbet motorun gücü biraz düşer çünkü alternatör gücünü krank kayışından alır.

    Bu olay tek nokta enjeksiyonlu ve lpgli araçlarda daha çok yaşanıyor. Çünkü tek noktalı araçlardaki lpg sisteminde ECU yani beyin yoktur. Diğer beyinli araçlarda rölanti yükseltilerek düşen rölanti kapatılır. Tek noktalılarda bunu kontrol edecek bir ünite yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sulphur

    Farları açınca beli bir amper çeker ve sistem bunu karşılamak için alternatör devreye girer. Bu devreye girince elbet motorun gücü biraz düşer çünkü alternatör gücünü krank kayışından alır.

    Bu olay tek nokta enjeksiyonlu ve lpgli araçlarda daha çok yaşanıyor. Çünkü tek noktalı araçlardaki lpg sisteminde ECU yani beyin yoktur. Diğer beyinli araçlarda rölanti yükseltilerek düşen rölanti kapatılır. Tek noktalılarda bunu kontrol edecek bir ünite yok.

    Alıntıları Göster
    Peki diyelim ki arabada klima farlar ve amfi-teyp falan açıksa yani alternatörün ürettiğinden fazla güç çekiyor olup da aküyü bitirme ihtimalimiz var mı? Bu durumda ne olabilir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkannaber2

    Peki diyelim ki arabada klima farlar ve amfi-teyp falan açıksa yani alternatörün ürettiğinden fazla güç çekiyor olup da aküyü bitirme ihtimalimiz var mı? Bu durumda ne olabilir?

    Alıntıları Göster
    akü araba çalıştığı sürece bitmez...........
    aklınızı karıştırmayın böyle şeyler le.......
    ama araba çalışmadığı zaman büyük olasılık la akü yü bayağı bir yorar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkannaber2

    Peki diyelim ki arabada klima farlar ve amfi-teyp falan açıksa yani alternatörün ürettiğinden fazla güç çekiyor olup da aküyü bitirme ihtimalimiz var mı? Bu durumda ne olabilir?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: serkannaber2

    Peki diyelim ki arabada klima farlar ve amfi-teyp falan açıksa yani alternatörün ürettiğinden fazla güç çekiyor olup da aküyü bitirme ihtimalimiz var mı? Bu durumda ne olabilir?


    alternatör aküyü yeteri kadar şarj etmeyecektir. ancak araç çalışırken de elektrik yükü aküye binmeyecektir.

    alternatörden fazla elektrik çekerseniz, alternatör, motoru zorlayacak, rölanti de dengelemek için gaz verecek ve devri koruyacaktır...

    yani bu durumda akü şarj olmaz ama bitmez de...

    kolay gelsin...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 23 Ocak 2008; 14:01:49 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkannaber2

    Peki diyelim ki arabada klima farlar ve amfi-teyp falan açıksa yani alternatörün ürettiğinden fazla güç çekiyor olup da aküyü bitirme ihtimalimiz var mı? Bu durumda ne olabilir?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: serkannaber2

    Peki diyelim ki arabada klima farlar ve amfi-teyp falan açıksa yani alternatörün ürettiğinden fazla güç çekiyor olup da aküyü bitirme ihtimalimiz var mı? Bu durumda ne olabilir?


    Bu tipik fazla akım çekme durumudur ve maalesef ülkemizdeki birçok araçta takılan ek sistemler yüzünden olmaktadır.Eğer alternatörün üretteceği akımdan fazla bir güç çekerseniz aradaki fark akü tarafından tamamlanacaktır ve alternatör maksimum dirençle yükte olacaktır.Bu devrin düşmesini ve yakıtınızın fazla yakılmasını sağlar ama sizin sorunuz bu değil sanırım.

    Söyle rakkamlarla anlatayım , farzedelim ki 60 amper saat lik bir alternatörünüz var.Siz bu durumu bilmeden araca en farlar ve ses sitemleri montaj ettirdiniz. Bu alternatörün üreteceği maksimum güç 60 amper /saat veya azıdır.aslında termik verim dolayısıyla ve sürtünme kayıpları vb nedenlerle bunun yüzde 85 üretebilirseniz iyi sayılır.Bu durumda siz saat 100 amper çekerseniz durumuznuz şöyle olacaktır.

    100Ah - (60 Ah x 0,85) =100Ah-51Ah =49 Ah lik bir akü yükü demektir.Elinizdeki akü 75 amperlik ise siz< bunun en fazla 60-70 A zor doldurabilirsiniz.(teknik nedenlerini es geçiyorum) demek ki 1,5 saat içinde akünüz bitecek ve sistemler göz kırpmaya başlayacak ve ilk önce lambalarınızın feri sönecektir.Lambalardaki güç azalması gördüğünüzde akünüz lay lay lom durumundadır.Başka alternatör nedeniylede olur ama bu kısmı da konu dışı diye es geçiyorum.

    Evet 100 A dedik ama bu çok ciddi bir akımdır.O yüzden bu gücü çekmek için de ciddi kablo veya bağlantı sistemlerinizin olması gerekir. 100Ah demek çarpı 12V= 1200 watt -saat demektir.Ancak ciddi ses sistemlerinde baba sub woofer falan olunca çekilebilecek bir akımdır.Buna göre hesabınızı yaparak öncelikle elinizdeki aynı aynda çekebileceğiniz gücü watt olarak bulun.Sonra bunu 12 ye bölün.ıkan sayı Amper -saat sistemden çekeceğiniz güçtür.Çıkacak güç eğer alternatörünüzün kapasitesinden büyük ise fark kadar (alternatörün verimi kadar düşmek lazım) aküden kredi çekiyorsunuz demektir.Bu güç çekmeye ne kadar süre dayanacağuınız ise akünün amper saat cinsinden kapasitesi ile alakalıdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orjinalden alıntı: serkannaber2

    Peki diyelim ki arabada klima farlar ve amfi-teyp falan açıksa yani alternatörün ürettiğinden fazla güç çekiyor olup da aküyü bitirme ihtimalimiz var mı? Bu durumda ne olabilir?


    Bu tipik fazla akım çekme durumudur ve maalesef ülkemizdeki birçok araçta takılan ek sistemler yüzünden olmaktadır.Eğer alternatörün üretteceği akımdan fazla bir güç çekerseniz aradaki fark akü tarafından tamamlanacaktır ve alternatör maksimum dirençle yükte olacaktır.Bu devrin düşmesini ve yakıtınızın fazla yakılmasını sağlar ama sizin sorunuz bu değil sanırım.

    Söyle rakkamlarla anlatayım , farzedelim ki 60 amper saat lik bir alternatörünüz var.Siz bu durumu bilmeden araca en farlar ve ses sitemleri montaj ettirdiniz. Bu alternatörün üreteceği maksimum güç 60 amper /saat veya azıdır.aslında termik verim dolayısıyla ve sürtünme kayıpları vb nedenlerle bunun yüzde 85 üretebilirseniz iyi sayılır.Bu durumda siz saat 100 amper çekerseniz durumuznuz şöyle olacaktır.

    100Ah - (60 Ah x 0,85) =100Ah-51Ah =49 Ah lik bir akü yükü demektir.Elinizdeki akü 75 amperlik ise siz< bunun en fazla 60-70 A zor doldurabilirsiniz.(teknik nedenlerini es geçiyorum) demek ki 1,5 saat içinde akünüz bitecek ve sistemler göz kırpmaya başlayacak ve ilk önce lambalarınızın feri sönecektir.Lambalardaki güç azalması gördüğünüzde akünüz lay lay lom durumundadır.Başka alternatör nedeniylede olur ama bu kısmı da konu dışı diye es geçiyorum.

    Evet 100 A dedik ama bu çok ciddi bir akımdır.O yüzden bu gücü çekmek için de ciddi kablo veya bağlantı sistemlerinizin olması gerekir. 100Ah demek çarpı 12V= 1200 watt -saat demektir.Ancak ciddi ses sistemlerinde baba sub woofer falan olunca çekilebilecek bir akımdır.Buna göre hesabınızı yaparak öncelikle elinizdeki aynı aynda çekebileceğiniz gücü watt olarak bulun.Sonra bunu 12 ye bölün.ıkan sayı Amper -saat sistemden çekeceğiniz güçtür.Çıkacak güç eğer alternatörünüzün kapasitesinden büyük ise fark kadar (alternatörün verimi kadar düşmek lazım) aküden kredi çekiyorsunuz demektir.Bu güç çekmeye ne kadar süre dayanacağuınız ise akünün amper saat cinsinden kapasitesi ile alakalıdır.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir


    quote:

    Orjinalden alıntı: serkannaber2

    Peki diyelim ki arabada klima farlar ve amfi-teyp falan açıksa yani alternatörün ürettiğinden fazla güç çekiyor olup da aküyü bitirme ihtimalimiz var mı? Bu durumda ne olabilir?


    Bu tipik fazla akım çekme durumudur ve maalesef ülkemizdeki birçok araçta takılan ek sistemler yüzünden olmaktadır.Eğer alternatörün üretteceği akımdan fazla bir güç çekerseniz aradaki fark akü tarafından tamamlanacaktır ve alternatör maksimum dirençle yükte olacaktır.Bu devrin düşmesini ve yakıtınızın fazla yakılmasını sağlar ama sizin sorunuz bu değil sanırım.

    Söyle rakkamlarla anlatayım , farzedelim ki 60 amper saat lik bir alternatörünüz var.Siz bu durumu bilmeden araca en farlar ve ses sitemleri montaj ettirdiniz. Bu alternatörün üreteceği maksimum güç 60 amper /saat veya azıdır.aslında termik verim dolayısıyla ve sürtünme kayıpları vb nedenlerle bunun yüzde 85 üretebilirseniz iyi sayılır.Bu durumda siz saat 100 amper çekerseniz durumuznuz şöyle olacaktır.

    100Ah - (60 Ah x 0,85) =100Ah-51Ah =49 Ah lik bir akü yükü demektir.Elinizdeki akü 75 amperlik ise siz< bunun en fazla 60-70 A zor doldurabilirsiniz.(teknik nedenlerini es geçiyorum) demek ki 1,5 saat içinde akünüz bitecek ve sistemler göz kırpmaya başlayacak ve ilk önce lambalarınızın feri sönecektir.Lambalardaki güç azalması gördüğünüzde akünüz lay lay lom durumundadır.Başka alternatör nedeniylede olur ama bu kısmı da konu dışı diye es geçiyorum.

    Evet 100 A dedik ama bu çok ciddi bir akımdır.O yüzden bu gücü çekmek için de ciddi kablo veya bağlantı sistemlerinizin olması gerekir. 100Ah demek çarpı 12V= 1200 watt -saat demektir.Ancak ciddi ses sistemlerinde baba sub woofer falan olunca çekilebilecek bir akımdır.Buna göre hesabınızı yaparak öncelikle elinizdeki aynı aynda çekebileceğiniz gücü watt olarak bulun.Sonra bunu 12 ye bölün.ıkan sayı Amper -saat sistemden çekeceğiniz güçtür.Çıkacak güç eğer alternatörünüzün kapasitesinden büyük ise fark kadar (alternatörün verimi kadar düşmek lazım) aküden kredi çekiyorsunuz demektir.Bu güç çekmeye ne kadar süre dayanacağuınız ise akünün amper saat cinsinden kapasitesi ile alakalıdır.




    Çok güzel açıklamışsınız teşekkür ediyorum. Bu durumda benim alternatörümün ürettiği gücü nasıl bulabilirim? akümün gücüne ve amfinin çektiği güce de bakarak yaklaşık bir hesap çıkarabilir miyim? Yada daha büyük bir alternatör takmak daha sağlıklı bir çözüm mü dersiniz?
    Aslında benim sorunum akünün laylaylom olduğu durumda aracın rölantisinin 500devir civarına düşüp her durduğumda stop etmesi. Bunun nedeni çekilen güç-alternatör yada akü dışında şeyler de olabilir mi? çünkü 1saat falan kullandıktan sonra bu sorun çıkıyor?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkannaber2

    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir


    quote:

    Orjinalden alıntı: serkannaber2

    Peki diyelim ki arabada klima farlar ve amfi-teyp falan açıksa yani alternatörün ürettiğinden fazla güç çekiyor olup da aküyü bitirme ihtimalimiz var mı? Bu durumda ne olabilir?


    Bu tipik fazla akım çekme durumudur ve maalesef ülkemizdeki birçok araçta takılan ek sistemler yüzünden olmaktadır.Eğer alternatörün üretteceği akımdan fazla bir güç çekerseniz aradaki fark akü tarafından tamamlanacaktır ve alternatör maksimum dirençle yükte olacaktır.Bu devrin düşmesini ve yakıtınızın fazla yakılmasını sağlar ama sizin sorunuz bu değil sanırım.

    Söyle rakkamlarla anlatayım , farzedelim ki 60 amper saat lik bir alternatörünüz var.Siz bu durumu bilmeden araca en farlar ve ses sitemleri montaj ettirdiniz. Bu alternatörün üreteceği maksimum güç 60 amper /saat veya azıdır.aslında termik verim dolayısıyla ve sürtünme kayıpları vb nedenlerle bunun yüzde 85 üretebilirseniz iyi sayılır.Bu durumda siz saat 100 amper çekerseniz durumuznuz şöyle olacaktır.

    100Ah - (60 Ah x 0,85) =100Ah-51Ah =49 Ah lik bir akü yükü demektir.Elinizdeki akü 75 amperlik ise siz< bunun en fazla 60-70 A zor doldurabilirsiniz.(teknik nedenlerini es geçiyorum) demek ki 1,5 saat içinde akünüz bitecek ve sistemler göz kırpmaya başlayacak ve ilk önce lambalarınızın feri sönecektir.Lambalardaki güç azalması gördüğünüzde akünüz lay lay lom durumundadır.Başka alternatör nedeniylede olur ama bu kısmı da konu dışı diye es geçiyorum.

    Evet 100 A dedik ama bu çok ciddi bir akımdır.O yüzden bu gücü çekmek için de ciddi kablo veya bağlantı sistemlerinizin olması gerekir. 100Ah demek çarpı 12V= 1200 watt -saat demektir.Ancak ciddi ses sistemlerinde baba sub woofer falan olunca çekilebilecek bir akımdır.Buna göre hesabınızı yaparak öncelikle elinizdeki aynı aynda çekebileceğiniz gücü watt olarak bulun.Sonra bunu 12 ye bölün.ıkan sayı Amper -saat sistemden çekeceğiniz güçtür.Çıkacak güç eğer alternatörünüzün kapasitesinden büyük ise fark kadar (alternatörün verimi kadar düşmek lazım) aküden kredi çekiyorsunuz demektir.Bu güç çekmeye ne kadar süre dayanacağuınız ise akünün amper saat cinsinden kapasitesi ile alakalıdır.




    Çok güzel açıklamışsınız teşekkür ediyorum. Bu durumda benim alternatörümün ürettiği gücü nasıl bulabilirim? akümün gücüne ve amfinin çektiği güce de bakarak yaklaşık bir hesap çıkarabilir miyim? Yada daha büyük bir alternatör takmak daha sağlıklı bir çözüm mü dersiniz?
    Aslında benim sorunum akünün laylaylom olduğu durumda aracın rölantisinin 500devir civarına düşüp her durduğumda stop etmesi. Bunun nedeni çekilen güç-alternatör yada akü dışında şeyler de olabilir mi? çünkü 1saat falan kullandıktan sonra bu sorun çıkıyor?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Çok güzel açıklamışsınız teşekkür ediyorum. Bu durumda benim alternatörümün ürettiği gücü nasıl bulabilirim? akümün gücüne ve amfinin çektiği güce de bakarak yaklaşık bir hesap çıkarabilir miyim? Yada daha büyük bir alternatör takmak daha sağlıklı bir çözüm mü dersiniz?
    Aslında benim sorunum akünün laylaylom olduğu durumda aracın rölantisinin 500devir civarına düşüp her durduğumda stop etmesi. Bunun nedeni çekilen güç-alternatör yada akü dışında şeyler de olabilir mi? çünkü 1saat falan kullandıktan sonra bu sorun çıkıyor?


    aalternatörün verdiği maksimum akımı bulmak için elektronikçi bir mühendis arkadaşınızdan yardım isterseniz size bunu kolaylıkla yapacaktır.Aslında bu konular onların uzmanlık dalına girer ama bildiğim kadarıyla anlatmaya çalışayım.
    Aracınızdaki güç sistemlerinin tüketiği enerjiyi bulmak için çekilen amperin ölçülmesi gereklidir.Bunu da en iyi ölçen ölçüm chazları vardır.Teorik olarak hesaplar çalakalem çok kolaydır.İki dakikada bunu siz de teybin kataloğuna falan bakarak bulabilirsiniz.Ama bu güçler maksimum güçlerdir.yani siz ampfinin güzüne bakarken bu kulaklarınızın patlamasına kadar sesin açıldığı sub wooferlı sistemler devrede olduğu zaman geçerlidri.Yani çektiğiniz güç değişkendir.Gücün maksimum noktası eğer amphinin üstünde ibre veya led varsa bunu kırmızıyı yaktığınız noktadır.

    Elktirkli üsünler için ise genelde katalog değerleri kadar güç çekerler .Yani arka cam resistansının kaç amper çektiği sigortadan anlaşılabilir veya araç kataloglarında yazabilir.Her neyse ,

    esas konuı sizin teorik değil gerçekte çektiğiniz güç ilgilendiriyor sanırım.İlk önce bir akücüye giderek ampermetre ile köçtü durumda aküden çekilen ampeir ölçtürün .Burada araç 1500-2000(benzinli ) , 1000-1500 (dizel)arasında rölantide boş viteste araç devrini istenilen seviyeye çıkararak yukarıda anlattığım eksik amperi bulmak olasıdır.
    ayrıca kısa müddet için alternatörü devre dışı bırakarak tüm sistemelr açık(yani kontak açık ama motor stop durumunda) iken aküden çekilen ampere bakılırsa buda aracın total çektiği amperi verir.Demek ki,
    toplam alternatörün verdiği güç buradan bulunabilinir.

    ayrıca tamemen alternatör çıkışındaki kabloları sökmeyi göze alırsanız ki ,bunu uzman bir elektrikçi yapmalıdır kısa devre yaparsanız alternatör bobinlerini yakarsınız,çıkış amperini ve voltajını ölçerek kaç watt verdğini devre göre grafiğini çizecek kadar bulabilirsiniz.ğer grafiğini çizecek kadar veri alabilirseniz bunu orjinal alternatör katalog sonuçlarıyla karşılaştırır ve alternatörün görevini yüzde kaç yaptığını görebilirsiniz.

    Benim param var vaktim yok diyorsanız , o zman bir üst amperdeki alternatör alımı ve üst amrersaat akü alımı ile sorun kökünden çözülür.Ama bu duruma karar vermeden önce öncelikle aracınızda rölanti düşmesine neden olan şeyi bulmanız gerekiyor.O kadar çok şey buna neden olur ki teorik olarak şudur demek çok zordur.kolay gelsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Çok güzel açıklamışsınız teşekkür ediyorum. Bu durumda benim alternatörümün ürettiği gücü nasıl bulabilirim? akümün gücüne ve amfinin çektiği güce de bakarak yaklaşık bir hesap çıkarabilir miyim? Yada daha büyük bir alternatör takmak daha sağlıklı bir çözüm mü dersiniz?
    Aslında benim sorunum akünün laylaylom olduğu durumda aracın rölantisinin 500devir civarına düşüp her durduğumda stop etmesi. Bunun nedeni çekilen güç-alternatör yada akü dışında şeyler de olabilir mi? çünkü 1saat falan kullandıktan sonra bu sorun çıkıyor?


    aalternatörün verdiği maksimum akımı bulmak için elektronikçi bir mühendis arkadaşınızdan yardım isterseniz size bunu kolaylıkla yapacaktır.Aslında bu konular onların uzmanlık dalına girer ama bildiğim kadarıyla anlatmaya çalışayım.
    Aracınızdaki güç sistemlerinin tüketiği enerjiyi bulmak için çekilen amperin ölçülmesi gereklidir.Bunu da en iyi ölçen ölçüm chazları vardır.Teorik olarak hesaplar çalakalem çok kolaydır.İki dakikada bunu siz de teybin kataloğuna falan bakarak bulabilirsiniz.Ama bu güçler maksimum güçlerdir.yani siz ampfinin güzüne bakarken bu kulaklarınızın patlamasına kadar sesin açıldığı sub wooferlı sistemler devrede olduğu zaman geçerlidri.Yani çektiğiniz güç değişkendir.Gücün maksimum noktası eğer amphinin üstünde ibre veya led varsa bunu kırmızıyı yaktığınız noktadır.

    Elktirkli üsünler için ise genelde katalog değerleri kadar güç çekerler .Yani arka cam resistansının kaç amper çektiği sigortadan anlaşılabilir veya araç kataloglarında yazabilir.Her neyse ,

    esas konuı sizin teorik değil gerçekte çektiğiniz güç ilgilendiriyor sanırım.İlk önce bir akücüye giderek ampermetre ile köçtü durumda aküden çekilen ampeir ölçtürün .Burada araç 1500-2000(benzinli ) , 1000-1500 (dizel)arasında rölantide boş viteste araç devrini istenilen seviyeye çıkararak yukarıda anlattığım eksik amperi bulmak olasıdır.
    ayrıca kısa müddet için alternatörü devre dışı bırakarak tüm sistemelr açık(yani kontak açık ama motor stop durumunda) iken aküden çekilen ampere bakılırsa buda aracın total çektiği amperi verir.Demek ki,
    toplam alternatörün verdiği güç buradan bulunabilinir.

    ayrıca tamemen alternatör çıkışındaki kabloları sökmeyi göze alırsanız ki ,bunu uzman bir elektrikçi yapmalıdır kısa devre yaparsanız alternatör bobinlerini yakarsınız,çıkış amperini ve voltajını ölçerek kaç watt verdğini devre göre grafiğini çizecek kadar bulabilirsiniz.ğer grafiğini çizecek kadar veri alabilirseniz bunu orjinal alternatör katalog sonuçlarıyla karşılaştırır ve alternatörün görevini yüzde kaç yaptığını görebilirsiniz.

    Benim param var vaktim yok diyorsanız , o zman bir üst amperdeki alternatör alımı ve üst amrersaat akü alımı ile sorun kökünden çözülür.Ama bu duruma karar vermeden önce öncelikle aracınızda rölanti düşmesine neden olan şeyi bulmanız gerekiyor.O kadar çok şey buna neden olur ki teorik olarak şudur demek çok zordur.kolay gelsin.

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar aracın tesisattın zayıf düşüyor arkadaşım aküden artı kutup başından kablo cektir kontak anahtarına elektirikci daha iyi yapar by kardaşım




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.