Şimdi Ara

Fan Neden Radyatörün Arkasında ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
20
Cevap
0
Favori
4.303
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Çoğu arabada radyatörün fanını radyatörün arkasına koyuyorlar. bunun nedeni nedir. Mantıken önünde olursa dışardan daha fazla ve daha soğuk olan havayı alacak. zaten bazı arabalarda da öyle. mercedes bmw de öyle sanırım , yanılıyor da olabilirim. benim mantığımda ters olan ne sizce ?



  • radyatörün arkasında seçilirse çekme ile, radyatörün önünde olduğu zamankine oranla daha düzenli bi akış elde edileceği için tasarım bu şekilde seçilir genelde.benim akışkanlar mekaniği bilgime ve mantığıma göre yorumum budur...
  • Senin mantıkta ters bişey yok. Ancak şu var radyatörün arkasındayken durduğunda çalışıyor. Araç hareket halindeyken çalışmıyor. Önden rüzgarı yiyince yeterlı sıcaklığını koruyabiliyor. Araç durduğu zaman eğer sıcaklık yüksekse fan o zaman devreye giriyor.
  • bir çok nedeni olabilir

    - önden ufak çarpmalarda hemen darbe almamaması
    - öntaraftan zaten hava geliyor.
    -bmw gibi araçlarda büyük motor yüksek sürat mevcut hatta bu araçlarda çift fan mevcut
  • çoğu araçta radyatör fanı motor tarafında klima fanı ise tampon tarafında oluyor.
  • Birçok araçta her iki tarafta da fan bulunur.

    Klima radyatörü önde bulunur. Motor radyatörü onun arkasındadır.

    Öndeki fan klima radyatörünü soğutur, arkadaki fan da motor radyatörünü...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 10 Mayıs 2008; 18:04:16 >
  • bmw ve mercedes te gördüğüm bir tane elektronik fan var...
    birde mekanik fan var mekanik fan metalın ısınmayla genleşmesi sonucu motorun dönmesiyle birlikte fanı döndürüyor....

    mükemmel bir ses geliyor araçtan sanki v12 miş gibi ısındığında vrööööööööömmmm diye fanın dönüşü harika
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    cpu fan yönü doğru mu?
    7 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Ayrıca BMW lerde böbreklerin önünden aldığı havayı hava filtresine ileterek temiz bir hava akımı sağlar.
  • böbrek??
  • quote:

    Orjinalden alıntı: harunpal

    böbrek??



    Panjurları .

     Fan Neden Radyatörün Arkasında ?
  • Fan bir vakum oluşturur. Ön ızgaralardan radyatör içine hava çeker. Sonra bu hava radyatörden geçerken ısınır. Ve sizin fanın arkasına elinizi tuttuğunuzda elinize gelen hava sıcak havadır.

    Motoru soğutan radyatör içindeki soğutma sıvısıdır. Bu sıvı ise radyatörle soğutulur. Radyatör yoldan gelen rüzgarla soğuyabiliyorsa fan açmaz. Gelen rüzgar yeterli değilse fan devreye girerek bir hava akımı oluşturur.

    Fan radyatörün arkasındadır çünkü vakum yaparak çektiği havayı radyatörün içinden geçirir... Ayrıca sıcak havanın radyatör içinde kalmamasını sağlar. Radyatör içinde ısınan havayı tahliye eder.



    Kolay gelsin...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 13 Mayıs 2008; 0:14:49 >
  • hızlı giderken fan çalışmadığından, önden gelen rüzgar önce fana çarparak onu döndürecek,daha sonra da radyatörün arasından geçecek.bu durumda radyatöre gelen hava bir miktar savrulacak ve azalacaktır.
    fan arkada olursa radyatöre hava daha hızlı gelebilecek.
    fan çalışınca radyatörün arkasında alçak basınç alanı oluşturacak ve yüksek basınçlı olan radyatörün önünden hava çekecek.böylece radyatördeki su soğuyacak.
    termostat niye açılır?motoru dolaşan su radyatöre gelir ve soğumaya çalışır.eğer araç yavaşsa veya duruyorsa radyatöre hava gelmeyecek.bu durumda da fan devreye girerek radyatörün içinden hava çekmeye başlar.böylece su soğur.
  • fan direk olarak motora üfler.
    radyatör suyunun sogutulması ondeki ızgaralardan sağlanır.
    termostat açtığında radyatördeki su motor bloklarının arasında dolanarak motoru soğutur.
    tamam buraya kadar hemfikiriz.
    peki arabayı stop ettiğimizde motor ısısı fazlaysa neden fan çalışır.
    radyatördeki suyu soğutmak içinse devir daim motoru çalışmadığından ne kadar soğursa soğusun motoru aşırı ısanmaya karsı koruyamıyacaktır.
    fanın amacı motoru belli bir sıcaklığa çıkarmamak için motor bloğunu sogutmaktır.
    araç stop ettikten sonra fanın çalışmasının sebebi de budur...
  • en doğru açıklama budur.

    olayuın teknik olarak özeti söyledir.
    Araçlarımızdaki fan belirli bir termostat açımındna sonra devreye girmesinden olayı termostat açana kadar atıl durumda kalır.Bu durumda eier fan öne konulursa aracın hızı nedeniyle boş yere dönecek ve artı soutma etkisi önden alınan havayı bloke edecektri.Hava akışında birçok fenomen vardır.Çok teknik olacağı için burasını pas geçiyorum.

    Fan arkada kullnılnca amacına uygun olarak çekme işlevini yüklenir.Ön taraftan uygun doğal havalandırma yolu ile rüzgar alınır ve soğutma performansı yakalanmaya çalışılır.Aslında kesin hesabı zordur ancak belirli bir hızın üstünde yol aldığımızda mesela 100 km /h diyelim, fanın devreye girmesine gerek yoktur.Zaten coğunlukla da girmez.Ama araç hızı düşüp de aracın yükü artığında mesela yokuş çıkarken g,b, durumlarda dıoğan ek ısı değerini karşılamak için destek gücü olarak çalışır bu çekme olacağı için radyatör panelleri (fin denir) arasında önden alınan rüzgar sönümlenir.Bir direnç olarak düşünebilirsiniz.Arkadaki fan işte bu direnci yok etmek için stabil bir rüzfar akışını sağlamak için devreye girer.

    Rüzfar veya tüm gazlar , olağan üstü davranışları olan ve hızları değiştikçe acayip davranışlar sergileyen bir şeydir.O kadar kompleks bir davranışı vardır ki matmatiksel olarak en gelişmiş bilgisayarlarımız belki basit bbir fanın akışını zor çözebilirler.Ancak bu kadar basit fan için hesap kitap yapmak yerine bilinen ve kanıtlanmış deneysel çalışmalar statik basınç vedinamik basınç denilen argümanlara bakılarak karar verilir.
    Stilll arkadaşımız basınç olayına ucundan değinerek açıklamaya çalışmış.

    özetle ile fanın önde kullanılması durumunda birçok durumda daha fazla soğutma yapalım derken daha az soğutma ile karşılaşmamız mümkündür.Bu nedenle radyatör fanları Klima olan hariç radyatörün arkasında kullanılması doğru mühendislik uygulamasıdır.

    Klima için istisnai bir durum olabilir.Oda araç fanı klima düğmesine basınca hemen devreye girmek için yapılmıştır.hemen devreye giren ve şehir içinde dur kalk yapan bir aracın fanının önde olması küçük bir avantaj sağlaması olarak görünse de , genellikle bu durum fanı koyacak yer olmadığı için olmaktadır.Bir radyaörün yüzeyi yeterince geniş değişse fan öne konmaktadır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: stilll

    hızlı giderken fan çalışmadığından, önden gelen rüzgar önce fana çarparak onu döndürecek,daha sonra da radyatörün arasından geçecek.bu durumda radyatöre gelen hava bir miktar savrulacak ve azalacaktır.
    fan arkada olursa radyatöre hava daha hızlı gelebilecek.
    fan çalışınca radyatörün arkasında alçak basınç alanı oluşturacak ve yüksek basınçlı olan radyatörün önünden hava çekecek.böylece radyatördeki su soğuyacak.
    termostat niye açılır?motoru dolaşan su radyatöre gelir ve soğumaya çalışır.eğer araç yavaşsa veya duruyorsa radyatöre hava gelmeyecek.bu durumda da fan devreye girerek radyatörün içinden hava çekmeye başlar.böylece su soğur.




  • @ozdamar

    Kucuk bır düzeltme;

    BMW sadece E46 ve E90 larda bobrekten aldıgı havayı motora iletir.

    E60 E63 E65 gibi araçlar da durum daha farklı :)
  • aslında tek amaç motoru soğutmaktır.
    fana ve radyatöre hatta ön banjura bu gözle bakınca olayı alnamak daha kolay olabilir.
    sonuçta değişik firmalar değişik yere koyabilir.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Bekir__

    Çoğu arabada radyatörün fanını radyatörün arkasına koyuyorlar. bunun nedeni nedir. Mantıken önünde olursa dışardan daha fazla ve daha soğuk olan havayı alacak. zaten bazı arabalarda da öyle. mercedes bmw de öyle sanırım , yanılıyor da olabilirim. benim mantığımda ters olan ne sizce ?
  • Amma sallamissin hocam yaw
    quote:

    Orjinalden alıntı: yenerz

    fan direk olarak motora üfler.
    radyatör suyunun sogutulması ondeki ızgaralardan sağlanır.
    termostat açtığında radyatördeki su motor bloklarının arasında dolanarak motoru soğutur.
    tamam buraya kadar hemfikiriz.
    peki arabayı stop ettiğimizde motor ısısı fazlaysa neden fan çalışır.
    radyatördeki suyu soğutmak içinse devir daim motoru çalışmadığından ne kadar soğursa soğusun motoru aşırı ısanmaya karsı koruyamıyacaktır.
    fanın amacı motoru belli bir sıcaklığa çıkarmamak için motor bloğunu sogutmaktır.
    araç stop ettikten sonra fanın çalışmasının sebebi de budur...




  • Benzinli Roomster'da klima fanı ve radyatör fanı aynı, yani tek büyük bir fan var. Her iki radyatör de birbirine bitişik, arka arkaya duruyor.
  • fan olayında en önemli parametre fanın içinden geçirmek istediğiniz havanın debisidir.Bu fan sipariş verilirken önceden maksimum kapasitesi bilinir.Buna göre tersinir mühendislikte yapılır veya buna uygun aralıkta fan da seçilir.Anck yapılan işlemde o kadar çok kontrol parametresi vardır ki ben sadece fikriniz olması için bir yapılmış çalışmadan örnek veriyorum.,

    http://idea.library.drexel.edu/bitstream/1860/1330/1/2006170027.pdf

    buradaki cfm değeri için benzer üreticitablolarından uygun fan seçilir.Yani önce radyatör kesinleştirilir bunun dikdörtgen kesit alanına göre 1 veya 2 adet fan konur.bu kısma kadar zaten iş kağıt üstünde bitmiştir.

    http://www.absoluteradiator.com/FanStore.asp




  • doğrusunu sen söyle de öğrenelim o zaman


    quote:

    Orjinalden alıntı: 26_bbz_26

    Amma sallamissin hocam yaw
    quote:

    Orjinalden alıntı: yenerz

    fan direk olarak motora üfler.
    radyatör suyunun sogutulması ondeki ızgaralardan sağlanır.
    termostat açtığında radyatördeki su motor bloklarının arasında dolanarak motoru soğutur.
    tamam buraya kadar hemfikiriz.
    peki arabayı stop ettiğimizde motor ısısı fazlaysa neden fan çalışır.
    radyatördeki suyu soğutmak içinse devir daim motoru çalışmadığından ne kadar soğursa soğusun motoru aşırı ısanmaya karsı koruyamıyacaktır.
    fanın amacı motoru belli bir sıcaklığa çıkarmamak için motor bloğunu sogutmaktır.
    araç stop ettikten sonra fanın çalışmasının sebebi de budur...






  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.