Şimdi Ara

enjektör ve performans?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
14
Cevap
0
Favori
14.726
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar arkadaşımın aracına (peugeot 206) 207 90bg hdi ın enjektör takımı takılarak ve enjektör yazılımı atılarak performansı arttırılmış? yakıtta düşmüş? atılan yazılım sadece enjektörlerin püskürtmesiyle alakalı yani püskürtme basıncı arttırılmış. 206nın orjinal enjektörleri buna uygun olmadığından 207 90bg olan kullanılmış..

    böyle birşey mümkünmü? hadi oldu diyelim sağlıklımı? yorumlarınız nedir?



  • bilgisi olan??
  • Enjektör, regülatör ve yakıt pompası değişimi ile performans arttırılabilir, kendim Honda kullanıcısıyım bu yüzden PUG ların yazılım vs olaylarını tam bilmiyorum. Yakıt sistemini büyütüp performansı arttırmak yakıtı düşürmez aksine arttırır. Fakat beyin müsaitse ve iyi bir tuner tarafından programlanmış ise isteğe bağlı olarak alt devirlerdeki yakıt akışı kısılıp normal kullanımda az yakması, üst devirlerde yakıt artırılıp performans iyileştirilebilir.

    Size tavsiyem işin nasıl yapıldığını araştırıp uygulamaya karar vermeniz. Zira zaten ekonomi amaçlı düşük güçlü motor seçeneğinde bir araç kullanıyorsunuz, orjinali ile oynatmanız size masrafı kadar getiri sağlamayabilir.
  • Arkadasım merhaba öncelikle güzel bir konuya değinmişsin : aracın enjektörü ile oynama yıllardır var zaten. Yalnız Tuning işi ile uğraşanlar bunları pek bilmezler, enjektör işi daha detaya girmektedir. Hafta sonu bir arkadasımın Peugeot 206 HDI 1.4 70 Bg aracını Yakın bir ilçede çalışan enjektör işleri ile uğraşan bir arkadasın yanına gittik. Yaklaşık 150 km mesafedeki yeri iyi kötü gittik, dik rampalar çıktık. Aracımızın o sırada enjektörü değişmemişti tabikide. Gittiğimizde bizi güzel bir karşıladılar aracımızın işleri başladı. Enjektörümüz çıkartılıp yerine 207 HDİ 90 Bg enjektörleri bilgisayarlı bir sisteme takılıp ayarları yapıldı. Araca enjektörler monte edildi ama iş bitmemişti hala aklımızda bir soru işareti vardı GERÇEKTEN OLABİLCEKMİ ??? Enjektör işi gerçekten zahmetli bir iş olduğunu gözümüzlede şaitolduk... Neyse araca enjektörler monte edildi. Aracı çalıştırdık, tabi aracın çekişini deneye bilmemiz için aracı yolda deneme turu atmamız gerekti. Araç sahibi ve enjektörlerimizi takan usta ile bir deneme turu atmaları için gittiler. Yaklaşık 10 dk gelmediler :)) Geldiklerinde araç sahibinin yüz ifadesini gördüğümde gülmemek için kendimi zor tuttum. Yüzü bembeyaz kesilmişti :)) Ne olduğunu sordum kendisine BU ARABA NE OLMUŞ BÖYLE DEDİ BANA İşimiz bitmişti geri dönüş için yola çıkmıştık. Sunu söylemeden edemeyeceğim;

    GELDİĞİMİZ YOLLARDA BAHSETMİŞ OLDUĞUM RAMPALAR VE YOKUŞLAR VARDI ARAÇLA BU YERLERİ 2. VE 3. VİTESTEN YUKARI ÇIKAMAZKEN, ABARTMIYORUM SİZE 4-5 VİTES RAHAT RAHAT GİDİYORUK. GAZA BASARKEN KORKUYORSUNUZ. ARAÇ HANGİ VİTESTE OLURSA OLSUN GAZA BASTIĞINIZDA ÇOK YÜKSEK BİR İVME İLE KARŞILIK VERİYOR. ŞİMDİ YAKIT DURUMUNA GELMEK İSTİYORUM. ARAÇTA YOL BİLGİSAYARI MEVCUTTU BAKTIĞIMIZDA ARACIN DAHA AZ YAKTIĞINI GÖZÜMÜZLE ŞAİT OLDUK :)
    ŞEHİR MERKEZİNE GİRMEK ÜZERE İKEN GÖRÜŞ ALANIMIZA BİR CİTROEN C4 TAKILDI. EEEE ARACI YENİ YAPTIRMIŞIZ VE ARACI DENEMEK GEREK TABİKİDE.. DÜZ BİR YOLDU MALESEF C4 FAZLA DAYANAMADI HIZIMIZA ÖNÜMÜZDEN ÇEKİLİP YOL VERMEK ZORUNDA KALDI. C4 KULLANICILARI YANLIS ANLAMASIN İSTİYORUM AMA MALESEF C4 'E ATLADIK

    BENİM SÖYLEYECEKLERİMİN BUNLARDIR. ARACININ PERFORMANSINI ARTTIRMAK İSTEYENLER VE MASRAFTAN KAÇINMAYACAKLAR İÇİN GÜZEL BİR FIRSAT OLDUĞUNU DÜŞÜNÜYORUM....




  • sayın emotion_035, okuduklarıma inanamadım. bilgiler için çok teşekkür ediyorum. valla şaştım kaldım.demekki böyle bir olay var
  • araç hangi viteste olursa olsun fırlayacak,
    yakıt artmayacak..
    burdaki ilk mesajınıza da bunu okuyanlar inanacak..
    Bana pek sağlıklı gelmedi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ergungur

    araç hangi viteste olursa olsun fırlayacak,
    yakıt artmayacak..
    burdaki ilk mesajınıza da bunu okuyanlar inanacak..
    Bana pek sağlıklı gelmedi


    ama şöyle bir olay var bende araştırdım; enjektör basıncı denen bir olay varmış, performansı sağlayanda basıncın artması.. yakıt miktarı artmıyormuş... zaten chiptuning işindede turbo basıncı ve enjektör yakıt basıncı ve miktarı ile oynanıyormuş... belki arkadaşın bahsettiği olay bunun bir örneği olabilirmi? denemeden zor bilemeyiz tabi. bu işlerden çok anlamam ama araştırmalarım bunu doğruluyor gibi
    saygılar
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    LPG ve BUJİ seçimi
    15 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Biraz özetlemeye çalışayım.

    AFR = Air Fuel Ratio

    Yani silindir içerisine ne kadar yakıt ne kadar hava girdiği AFR ile tanımlanır. Silindir içine hava fazla, yakır az girerse Fakit karışım olur. Genelde araç fakire düştüğünde ciddi motor hasarı oluşur. Eğer yakıt fazla hava az giriyorsa bu zengin karışımdır. Yine sorun demektir.

    Şimdi biz ne yapıyoruz? Aracın enjektörlerini büyütüyoruz. Yakıt pompası ve varsa regülatör üzerinden de gereken ayarlamaları yaptık. Ne elde ettik? silindire fazla yakıt verdik. Yani zengin karışım oluştu. Bu sefer AFR yi dengeleyebilmek için silindire daha fazla hava vermeliyiz. Bunu nasıl yapıyoruz? Turbo basıncını arttırarak silindire daha fazla hava basıyoruz.

    Sonuç ne oldu? silindir içerisindeki fabrikasyon sıkıştırma oranını yükselttik. Yani normalin çok üstünde bir sıkıştırma ve patlamamız var. Buda performansta ciddi bir artış, yakıt sarfiyatında artış ve motor ömründe ciddi kısalma demektir.

    Araç fabrikada ayarlanan emisyon değerlerinin üzerine çıktığı için turbo dizel bir araçta genelde ekzosttan kara duman atmaya başlarsınız. Ekzoz emisyon testinde normalin üzerinde bir değerle de karşılaşmanız mümkün.

    En tehlikelisi ise, bir şekilde kötü yakıt aldığınızda aracın fakir karışım durumuna gelmesi, karışım fakire düştüğünde gaza basmaya devam ederseniz pistonlardan birini yerinde bulamayabilirsiniz.

    Bu yapılan Tuning işlemleri limitlerde olduğu için, yüksek performans için ayarlanmış araçlar bilinçli pilot ister. Örneğin Adana da ayarlanmış bir araçla Ankarada fazla gazlarsanız başınıza iş alabilirsiniz.

    Bu yüzden performans makinelerinde bazı ilave göstergeler ile sürekli durumu kontrol etmek gerekir. Wideband AFR, Boost, Oil temp, oil pressure, EGT, Fuel pressure, Water temp gibi.

     enjektör ve performans?


    Benim size tavsiyem, yapılan işlemin hangi limitlerde olduğunu iyi araştırmanız, bilinçsiz yapılan modifiye başınıza ciddi sorunlar açar. Ciddi bir araştırma sonunda ikna olursanız eğer modifiye yapın.

    Yakıtın düşmesi, performansın artması genelde pek karşılaşılmayan bir husustur. Bunun olabilmesi için aracınızın fazla devir çevirebilen bir motora sahip olması ve tuner tarafından alt devirlerde ekonomik, üst devirlerde performanslı bir şekilde ayarlanması gerekir.

    Zaten dizel, düşük devirli, düşük güçlü bir motor HDI. Fazla kurcalamak pek mantıklı gelmiyor bana. Eğer bu yazdıklarımın dışında HDI için detaylı bilgi bulursanız bende öğrenmek isterim.

    Sorunsuz sürüşler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi *President* -- 3 Nisan 2011; 23:52:31 >




  • Merhaba arkadaslar burda herkesin görüşlerine saygım var tabikide, Fazla araç bilgim olmamakla beraber yaptığım işleride araştırmada bulundum.

    CHİP TUNİNG DEDİĞİNİZ OLAY ;

    Chip tuning yeni nesil enjektörlü araçlarda bulunan elektronik kontrol ünitesindeki yazılımın araçta istenilen özelliklere göre değiştirilip aracın performansının arttırılma işlemidir.
    Atmosferik araçlarda %6 ile %10 arasında, turbo, benzinli ve turbo dizel araçlarda %15 ile %30 arasında güç artışı elde edilmektedir.Normal kullanımda %4 ile %8 arasında yakıt ekonomisi sağlanabilmekte.Chip tuning işlemi elektronik kontrol ünitesinde yazılımı bulunduran parçanın değiştirilmesi veya yeni baştan programlanması ile gerçekleştirilmektedir.
    Çoğu otomobilde geçerli, eski chip'in yerine yeni bir chip takmanın yanında Ford'larda farklı bir modül, BMW ve yeni Opel Vectra gibi otomobillerde seri programlama ve çoğu japon otomobilinde de Icon Race gibi yöntemlerle chip tuning yapılabilmektedir.
    Chip Tuning iki ana şekilde yapılır:
    1. Aracın beynindeki chip sökülerek Superchips tarafından özel olarak programlanmış yeni bir chip takılması
    2. Eğer aracın orjinal chipi yeniden programlanabilir ise orjinal program yerine Superchips'in modifiyeli programın aktarılması.
    SUPERCHIPS uygulamasından ne kadar kazanç elde edilir?
    Superchips bir chip programı yazarken o aracı özel bir dinamometreye bağlar ve o aracın tüm ince ayarlarını yapar. Yani tüm ateşleme avansı ve yakıt püskürtme stratejilerini, yakıt tasarrufunu günlük kullanımda çok etkilemeden maksimum performans öncelikli hale getirir. Bu sayede atmosferik araçlarda yaklaşık %10 beygir gücü ve tork artışı elde edilir. Bu güç artışı aracın tam gaz kullanımında aracın genel performansını arttırırken, günlük kullanım koşullarında çok daha canlı ve hızlı tepki verir hale getirir. BU YAPILAN OLAYLARIN HEPSİ TAMAMEN TUNİNG İŞLERİ İLE UĞRAŞAN ARKADAŞLARIN ARAÇ BEYNİ İLE OYNAMALARINDAN İBARETTİR.


    Yaptığımız olay şundan ibarettir. Aracın enjektör basıncı ve yakıt sarfiyatı ile oynanmıştır. Bu işler değerli bilgili arkadaşların sayesinde elde ettiğimiz bir olaydır. Arkadasım yazmıs oraya işte araçta hız elde ettik yakıt düşürdük die. Biz araçtan üstün bir performans elde edipte yakıtı düşürdük desek haklısın arkadasım, Yalnız biz uzun yolda yaktığımız yakıt sarfiyatı 5.2 Lt/100Km aracın yapılmadan önceki haliydi dönüşte yaktığımız yakıt sarfiyatı 4.9 Lt/ 100 Km. Buda demek oluyorki aracın yakıtının düşürdüğümüz. Araç yokuşlarda ne kadar rahat ve seri bir halde devri düşmeden zorlanmadan düşebiliyorsaki eğer buda tamamen aracın yakıtı ile ilgili olaydır.

    Commonrail Enjektör Test Cihazı ; araçlarla ilgisi olan arkadaslar hele birde dizel aracı olan arkadaslarım bu cihazın adını sık sık duyduğundan eminim. Önemli olan şey araştırmaktır. Bu işleri yapan arkadasım Adana ikamet etmekte olup tamamen kendini Tuning işlerine adamış biridir. Yaptığı işin yanlışlığının belkide farkında değildir die tahmin ediyorum. Fakat kendisinin kullanmakta olduğu 2004 Model Peugeot 206 HDI marka aracı olup, aldığı günden beridir bu işlemi 1 sefer yapmıs ve 2004 yılından itibaren bir sorunla karşılaşmadığını ve aracına binen her kim olursa olsun şaşkınlıkla araçtaki performansı göstermiştir.


    ARKADASLAR BİLGİLER PAYLAŞTIKÇA ÇOĞALIR. SİZİNDE BİLGİLERİNİZE SAYGI DUYARIZ TABİKİ, YALNIZ YAPILMIŞ BİR İŞ VARSAKİ EĞER ARAŞTIRMALAR VE ÖRNEKLERLE CEVAP VERİRSENİZ BİZLERDE DERS ÇIKARMIŞ OLURUZ. BİZİM YAPMIŞ OLDUĞUMUZ ARAŞTIRMADAN ÇIKARMIŞ OLDUĞUMUZ ÖRNEK VE DERS GÜZEL SONUÇ VERDİ.... sAYGILAR..




  • 2007 model dizel fiestama bende yaptırmak istiyorum, aracım 68bg. bu uygulamayı yaptırdığım zaman nasıl olur ve bu işlemin maliyeti nekadardır ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kahtalı_mıçı

    2007 model dizel fiestama bende yaptırmak istiyorum, aracım 68bg. bu uygulamayı yaptırdığım zaman nasıl olur ve bu işlemin maliyeti nekadardır ?


    dostum 4 enjektör değiştirmen gerekiyor maliyeti tuzlu olur. bence direk forumdaki mehmet gazihana chiptuning yaptır. performans canavarı bir aracın olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wings35


    quote:

    Orijinalden alıntı: kahtalı_mıçı

    2007 model dizel fiestama bende yaptırmak istiyorum, aracım 68bg. bu uygulamayı yaptırdığım zaman nasıl olur ve bu işlemin maliyeti nekadardır ?


    dostum 4 enjektör değiştirmen gerekiyor maliyeti tuzlu olur. bence direk forumdaki mehmet gazihana chiptuning yaptır. performans canavarı bir aracın olur.

    bu söylediğiniz arkadaş hangi ilde nerede acaba ? ben ankaradayım.
  • tatvan-bitlis
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wings35

    tatvan-bitlis

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.