< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Bildirim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Şimdi vw, infiniti mazda acura nissan dan daha az sorun çıkarmış öyle mi? Yalanınızı yiyim...
|
Teknolojiler değil, risk meselesi bu. Mazda risk alabilen ve elini taşın altına koymaktan çekinmeyen bir üretici, bir çok konuda da farklı yöntemler izleyebiliyorlar, wankel motor, yüksek sıkıştırmalı motorlar, baskı kavraması da içeren hybrid tam otomatik şanzıman, üzerine çalışılmış direksiyon şasi ayarları, şimdi Hccı motorun üzerine uğraşmaları vs mühendis kafası var. Bunlar bedavaya olmuyor, hem illa ki fiyat rekabeti için kalite kontrolden taviz veriyorlar, hemde her yeni teknolojinin çocukluk hastalıkları olabiliyor.
Toyota'da kafalar bambaşka. Onlar için en temiz yöntem kendini defalarca test edilerek ıspatlamış yöntem. Bu yüzden adamların çoğu arabası ot gibi ve bozulmuyor, zira birşey yaptıkları da yok. Coca cola gibi, bigmac gibi üretim yapıyorlar, dakikada bir Corolla satılıyor Amerikada, bu kadar denenen, bu kadar yüksek üretim volümüne sahip ve basit bir ürün neden bozulacak. Avalon öyle, camry öyle, hepsi aslında iki hatta üç önceki nesilden gelen motorları, altyapıları, süspansiyonları falan kullanıyolar, makyaj değişiyor, ayarlar değişiyor güncelleme yapılıyor. Şuan satılan Yaris mesela, 2001 model Yaristen ne farkı var? İçeride bir ekran, çarpışma güvenliği havayastıkları tamam, gerisi herşey aynı sayılır. 1.0 68hp motor bile artık 18 yaşında, 18 yıldır bir gram gelişmeden aynı motoru gömüp geçiyorlar. Bir Gt86 var orjinal denebilecek, o da zaten yürüyeni ile motoruyla, şanzımanıyla temel olarak Subaru zaten ve o da pek sorunsuz bir araba değil. Bu işler böyledir, küçük ve yeni şeyler deneyen bir üreticinin güvenilirlik konusunda tepeye oynaması şu aşamada mümkün değil, aynı şekilde üzerinde yeni şeyler denenmiş, sıfırdan yapılmış modern tasarımlarında bazı sıkıntılar çıkarma olasılığının yüksek olması doğaldır. VW'ne atıyoruz tutuyoruz, şanzımanına motoruna ama ilk başta risk alıp çok uzun yol geldiler, özellikle drivetrain konusunda sektöre yön verdiler. Gerçekten şuanda şanzıman arıza istatistikleri de ciddi iyileşme gösteriyor ve motorları da çoğu çocukluk problemini atlattı, 1.0 tsi, 1.5 tsi gibi son jenerasyon motorlar falan çok çok başarılı şakasız. Olan yıllarca denek gibi kullanılan millete oldu, güzel de yedek parça parası üttüler orası ayrı ama burada bahsettiğim mevzunun özünü anlamak lazım, no pain no gain. Bu arada Toyota acayip markadır, efsane işler yaparlar teknolojiler geliştirirler isterlerse hiç dert değil. Fakat istemiyorlar çünkü müşteri istemiyor bakmıyor. Onlar da "reliable transporttan" ötesini yapmıyorlar. Şimdi Chr ile biraz daha farklı işler yapmaya başladılar. |
Fiat bana hep hararet, conta, üst kapak vs hatırlatır. Gençliğimi yemiş markadır 😃 Grup olarak ilk sıraları doldurmuş. Jeep dodge hepsi aynı gruptu galiba. Ama sanayide güzel dostluklar kurdum.
|
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi commandx -- 7 Ocak 2018; 17:40:29 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |