Şimdi Ara

en iyi +masrafsız otomatik şanzıman (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
125
Cevap
5
Favori
46.328
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sorunsuzluk istiyorsanız tek veya çift kavramalı tüm yarı otomatiklerden uzak durmanızı öneririm. Bir de Nissanın cvt şanzımanı için pek iyi şeyler okumadım.
  • MMT,iyidir,ucuzdur ama kullanmasini bilmek lazim yoksa vites gecisleri hissedilir .Buna ragmen kullanmasi cok keyiflidir.
  • Arkadaşlar tork konvektörlü şanzımanlar hiç arıza vermez mi? Verirse ocak söndürürmü?

    Daha yeni 3008 3000 kmde vites beyin arızası verdi.Araba 1 aydır serviste yatıyor,neyse ki garanti var yoksa 32.000 tl isteyeceklerdi.

    Nissan da cvt sorunlu,honda dan arızalar duyduk.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arda2007

    Arkadaşlar tork konvektörlü şanzımanlar hiç arıza vermez mi? Verirse ocak söndürürmü?

    Daha yeni 3008 3000 kmde vites beyin arızası verdi.Araba 1 aydır serviste yatıyor,neyse ki garanti var yoksa 32.000 tl isteyeceklerdi.

    Nissan da cvt sorunlu,honda dan arızalar duyduk.
    Diğer konuda 4000 km'de xtrail'in şanzımanı patladı 40 bin TL masraf çıkardılar dediniz, burada 3000 km'de 3008'in şanzımanı patladı 32 bin TL isteyeceklerdi diyorsunuz. Honda'nın da şanzıman arızalarını duymuşsunuz...

    Xtrail'de Jatco üretimi sorunlu olduğu tescillenmiş tasarım hatalı bir şanzıman var tamam da 3000 km'de eat6'yı nasıl bozabildiniz?

    Honda'nın CVT şanzımanlarında bir iki arıza duyuldu Honda Türkiye o muşterisinin aracını komple değiştirdi. O kadar Honda grubuna üyeyim başka da sorun duymadım.




  • Acil Stop kullanıcısına yanıt
    Ikisi de arkadaşımın başına gelenler.3008 garanti kapsamında yapılıyor,ama nissan anlaşmaya yansımadı,mahkeme devam ediyor şu an.

    Cvt yüksek torka gelmiyor.

    Eşim 4 ileri tork konvektörlü getz kullanıyor.10 yıldır tık demedi.

    Çift kavrama daha sorunlu,ama tam otomatik yada cvt bozulmaz diye bir kural yok.
    en iyi +masrafsız otomatik şanzıman
    en iyi +masrafsız otomatik şanzıman




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop

    İş arasında acele ile yazınca çok fazla ayrıntıya girme fırsatım olmadı. Kabaca yazıp geçtim. Ayrıntılı bilgiler için teşekkür ederim.

    Yazdığınız şeyler tabi ki doğru ama planet dişlilerin küçülmesi artan vites sayısına paralel olarak çarpan hesapları ile olduğunu düşünüyorum. Yani bu bir amaç değil sonuç olarak ortaya çıktığını tahmin ediyorum.

    Tork konvertörü kilitleme gerçekten çok büyük bir verim farkı yarattı buna kimsenin itirazının olacağını zannetmiyorum ancak aynı sisteme sahip 4 - 5 ileri şanzıman ve 8-10 ileri şanzımanı ele alınca vites sayısından kaynaklanan bir yakıt tasarrufu olacağıda aşikardır.

    4-5 ileri şanzımanların rn büyük handikapı vites sayısının az olması nedeniyle mühendislerin dişli hesabı yaparken ya ara hızlanmalardan ya da ekonomik sürüşten feragat etmeleri gerekiyordu.

    Misal Honda Civic'de yer alan 5 ileri tork konvertörlü şanzımanda yakıt tasarrufu sağlamak için son dişli oranı oldukça uzun tutulmuş sanki 1-2-3-4 ve 6. vitesler varmış gibi davranıyor. Gaza en ufak dokunuşta 4. hatta 3. vitese düşmesi gerekiyor ki yeterli torku tekerleklere iletebilsin.

    Oysa 6 ya da 8 ileri bir şanzımanda dişli oranlarının araları daha küçük ayarlanıp hem sürüş konforu iyileştirilebiliyor hem de yakıt tüketimi düşürülebiliyor.

    Çift kavrama şanzımanlar gerçekten hızlı vites yükseltiyor bir insanın o kadar hızlı vites atması mümkün değil ancak tek numarası bu değil. Yine vites sayısı manuel vitese göre daha fazla olduğu için şanzıman dişli oranları farklı oluyor. Bu da hızlanmada avantaj sağlıyor.

    Alıntıları Göster
    merhaba,

    peki 6 ileri tork konvertörlü ve çift kavrama bir otomatik şanzımanın aynı model iki araca takıldığını düşünürsek hangisi daha fazla yakıt tüketir? fark fazla olur mu?

    teşekkürler,




  • Arkadaşlar dayanıklılığı sadece ''zaman'' belirler.

    Yaklaşık 35 yıldır E ve S serileri kullanıyoruz. Halen 87 model W124 kasa 300E (4G-Tronic) ve aynı zamanda 2015 model C180 Exclusive (7G-Tronic Plus) sahibiyiz.
    W124 kasanın motorunu ve şanzımanını tam 32 yıldır hiç dokunulmadan kullanıyoruz. Tam otomatik tork konvertörlü 4G-Tronic 200E den 560SEL e kadar tüm motor gamında kullanılmış efsanevi bir şanzımandır ve Mercedes Benz kendi şanzımanını kendi tasarlar ve üretir.

    Bu sebeple tecrübe konusunda şunu çok net söyleyebilirim ki 32 yıldır kusursuz çalışan G-Tronic şanzımanlar çok yüksek tork dayanımları ile dünyanın en uzun ömürlü ve en dayanıklı şanzımanlarıdır. Şuan C serisindenki en küçük motordan en üst S Maybach serisindeki 6lt turbo motora kadar tüm yelpazede bu muazzam şanzımanların gelişmişleri görev yapar. (Her bir yeni versiyon bir öncekinin türevidir yani 7G-Tronic te 5G Tronic ten türetilmiştir. Tabanları ve prensipleri aynıdır)




  • yildiz kullanıcısına yanıt
    kaç km'de 87model araba?
    nasıl hala yaşıyor anlıyamıyorum
  • arda2007 A kullanıcısına yanıt
    Her marka ve modelde arıza çıkabilir. Forumda zf'nin 8 ileri tork konvertörlü şanzıman arızası konusu var 90 bin ile 115 bin arası para istiyorlar ama bunlar genel arızalar değil. Her üretimde olabilecek şeyler.

    Honda'da ki paylaştığınız arızaların sebebini bilmiyorum ama Cvt şanzımanın yağının zamanında değişmesi önemli bir konu. 40 bin km veya 2 yıl hangisi erken dolarsa şanzıman yağının değişmesi gerekiyor. Ticari taksilerde 2 yıl şanzıman yağı değiştirmedilerse yağ özelliğini kaybetmiş olabilir. Ticari taksilerin garantisinin de 60 bin km olduğunu düşünürsek 2-3 ayda bile garantisi dolduğu için ücret talep edilmiştir. Bireysel kullanıcılar için garanti 6 yıl devam ettiğinden ticari araç değilse kimsenin şanzıman arızasından korkması için bir neden yok.

    en iyi +masrafsız otomatik şanzıman

    en iyi +masrafsız otomatik şanzıman


    Cvt'nin yüksek torka dayanamaması olayı da seçilen malzemelere ve tasarımına bağlı. Subaru 2.0 dizel araçlarında CVT şanzıman kullanıyor ve kronik olarak adlandırılabilecek bir sorun yaşamıyor.

    Benim aracımda 182 ps gücünde ve CVT şanzımanlı ama 2.5 yıldır piyasada olmasına rağmen kronik bir sorunu duyulmadı.

    Nissan'daki durum ise çok farklı 1.6 atmosferik motorlu versiyonlarında bile şanzıman arızası yaşandı. Jatco daha hızlı daha verimli bir şanzıman üretme iddiası ile kayışların birini şanzıman yağı dışında bırakan bir tasarım yaptı muhtemelen bu sebeple başı ağrıyor.

    Anlamadığım konu 4000 km'de arıza yaptıysa bunu nasıl garanti dışı bırakıp para talep edebiliyorlar?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: buldozer85

    merhaba,

    peki 6 ileri tork konvertörlü ve çift kavrama bir otomatik şanzımanın aynı model iki araca takıldığını düşünürsek hangisi daha fazla yakıt tüketir? fark fazla olur mu?

    teşekkürler,

    Alıntıları Göster
    Cevabı denemeden bilinemeyecek bir soru ama kişisel tahminim güncel bir 6 ileri tork konvertörlü şanzımanın oranları iyi ayarlandıysa arada çok küçük tüketim farkları olacağı yönünde. Yol ve trafik durumuna göre olabilecek değişimler kadar olacağından bunu pek hissedemeyeceğinizi düşünüyorum.




  • en iyi +masrafsız otomatik şanzımanen iyi +masrafsız otomatik şanzıman

    W124 dünyanın en iyi otomobillerinden biridir ve gerçek bir efsanedir.
    Rutin bakımları ve zamanında değişmesi gerekenlerin haricinde hiçbir arıza çıkarmadı.
    Fabrikanın taktığı civalı ön radyatör pervanesi bile geçen yıl değişti (tam 31 yıl görev yaptı)
    Yağlı kompresörlü dengeleme sistemi bile 30 yıl sonra değişti. (yüke göre arkasını kaldıran yağlı amortisör sistemi)

    Şuan aracımız 640bin km'de ve 3lt sıralı 6 silindir motor ve 4G-Tronic şanzıman gayet güzel görevini yapmaya devam ediyor.
    Düzenli bakımları yapılarak itinalı kullanılan (babam eski uzun yol şoförüdür) bir Mercedes Benz en az yarım asır yani 50 yıl görev yapar.





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 19 Mart 2019; 9:39:2 >




  • kullanımı en rahat ve sorunsuz şanzıman tork konvertörlü tam otomatik şanzımandır. tek ya da çift kavrama, CVT gibi şanzımanlar kullanımı sıkıntılı şanzımanlardır. ben eninde sonunda tork konvertörlü şanzıman kullanmayan firmaların da tork konvertörlü şanzımana geçeceğıne inanıyorum. tork konvertörlü otomatik şanzıman arıza yapmaz. bu şanzımana arıza yaptıranlar bu şanzımanı bilinçsizce hatalı kullananlardır. bu hatalar nelerdir? araçla ileriye giderken D pozisyonunda ki şanzımanı yanlışlıkla R'ye ya da P'ye atmak. ya da tam tersi R'de geriye doğru giderken araç tam durmadan D'ye atmak. yine araç tam durmadan P'ye atmak. Yokuşta park ederken aracı el frenine oturtmadan vitesi P'ye atarak şanzımanı zorlamak. seyahat halindeyken vitesi N'ye atıp bir süre boşta sürmek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nebel -- 19 Mart 2019; 10:33:25 >
  • ha bir de bu CVT ve tek ya da çift kavramada niçin ısrar ediliyor onu söylemeyi unuttum. bu şanzımanların maliyeti tam otomatiklere göre düşüktür. şimdi bir ZF şanzıman ile diyelim peugeot ve citroen'in kullandığı tek kavramalı uyduruk şanzımanın maliyeti aynı mıdır? burada maliyet kaygıları hep ön plana çıkıyor.
  • yildiz kullanıcısına yanıt
    Vay anasını motor değişmeden 640bin km nedir yahu
  • yildiz kullanıcısına yanıt
    Önceki mesajımda bazı güney kore-japon tam otomatik şanzımanları ömürlüktür yazmıştım ama eski Mercedes şanzımanlarını eklemediğim için kötü hissettim valla. Gerçekten 3-4-5 ileri Mercedesin kendi yapımı şanzımanları asıl ömürlüktür. Yağ değişimini yapar, milyon km kullanırsın. Hata oranı çok çok düşüktür yani.

    Ancak 7g-tronic böyle değil. Mercedesin yüksek kilitleme oranına sahip ilk şanzımanı ve ilk çıkanlar gerçekten çok konforsuz ve problemli idi. Yüksek kilitleme oranına sahip tam otomatik şanzıman yapmak kendi içindeki bazı açmazlar yüzünden çok zordur, yazılımı da ayarlamak ayrı bir zorluk çünkü ara sürüş durumlarında (kararsızlık yaşanabilecek durumlarda) hatayı tolere edebilecek tork konvertörünün devreye girmemesi isteniyor, hidrolik kayıpların artmaması isteniyor. Bu yüzden vites seçimleri ve konvertörün giriş çıkış anları çok isabetli olmak zorunda.

    Hatta bu yüzden eski 4 ileri otomatik şanzımanlar çok yakar ama hemen hepsi kararlı, yumuşak çalışan sistemlerdir.

    7g-tronic'e sonradan bir güncelleme iyileştirme geldi mi bilmiyorum bu arada, benim dediğim ilk örnekleri. 9g-tronic'de iş çözülmüş zaten, harika çalışıyor şanzıman.




  • alcohol06 A kullanıcısına yanıt
    ilk 7G-Tronic 2003 ten 2011 sonuna kadar üretildi ve 2011 sonu itibariyle 7G-Tronic Plus olarak tamamen yenilendi.

    C - E ve S serilerinde (şuanki Maybach S650 de aynı şanzıman) 7 ileri + 2 Geri olarak güncellenen yeni 7G-Tronic Plus bulunuyor.

    9G-Tronic te bu şanzımanın 2 dişli eklenerek güncellenmiş halidir. 7G-Tronic Plus 1000nm üzerinde tork dayanımı ile kendini kanıtlamış

    şuan dünyanın en dayanıklı yeni nesil tam otomatik tork konvertörlü şanzımanıdır.

    Yeni C serisi ile başlar ve halen 2019 Maybach S650 ile kullanılmaya devam eder.

    https://fiyat.mercedes-benz.com.tr/mercedes-maybach-s-serisi

    .
    https://www.ultimatespecs.com/tr/araba-teknik-ozellikler/Mercedes-Benz/68002/Mercedes-Benz-W205-Class-C-180-7G-TRONIC-PLUS.html


    .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 19 Mart 2019; 12:20:0 >




  • ZF8 yazılmamış ilginç
  • mfeker89 kullanıcısına yanıt
    bunca zamandır tam otomatik olarak biliniyor, cvt olduğuna dair gösterebileceğiniz bir kaynağınız varmı ? görüntülenemeyecek kaynaklar kabul edilmez
  • Cvt ile tork konvertorlu ayri seyler değildir, cvt tork konvertorlu sanzimanlarin bir alt tipidir.

    Tam otomatik tabir edilenlerde disli takimi, cvt de ise kasnak bulunur konvertorden sonra fark budur.

    Cvt surtunme prensibiyle calistigi icin, ne kadar az zorlanirsa o kadar uzun ömürlü olacaktir.

    Hafif kasa agirligi ve düşük tork cvt ile birlesirse sorunsuz olma ihtimali artar.

    Cvt de yag yoktur o maddenin adi sivi, surtunmeyle calisan bir sistem yaglanmaz, yaglansaydi araba oldugu yerden kipirdayamazdi.

    O sivinin asil amaci sogutmadir yaglama degil.

    Hayirli gunler
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.