Şimdi Ara

Emniyet kemeri dirençle kandırılmış demek?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
26.089
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bu dirençle kandırılmış diye bir olay var emniyet kemerlerinde. Tamam patlamış kemere , araç arıza ışığı yakmasın veya uyarı vermesin diye yapılıyor bu olay ama benim merak ettiğim bir konu var. Bu emniyet kemeri tutmuyor mu bir daha? Yani sert çekince bi takılır ya kemer o olay olmuyor mu? Boşta mı oluyor ?



  • Emniyet kemerlerinde aynı hava yastıklarında olduğu gibi kaza anında patlayarak siz öne doğru savrulmadan sizi koltuğa yapıştıracak bir ünite bulunur. Bu ünite tek sefer çalışır, kaza anında içinde kimyasal reaksiyon olur ve görevini yapar ve çöp olur. Dirençle kandırma durumu çöp olmuş gergilerin uyarı vermesini engellemek içindir. Kemerin normalde elinizle çekmenizde durması mekanik bir sistemdir ve her zaman çalışır. Kolay kolay bozulamaz.

    Kandırılan sistem aşağıdakidir.
    O olay oluyor da kemerin görevi ondan ibaret değil seni koltuğa yapıştırmıyor. Dolayısıyla örneğin sistem hesaplandigi gibi calismayacagi icin airbag acilmadan kafayi direksiyona vurabilirsin, veya vurduktan sonra acilabilir ve seni öldürebilir tabi eğer ortada sağlam bir airbag varsa tabi. Veya örneğin hoplamalı zıplamalı bir kazada kafanı sağa sola çarpabilirsin koltuk seni sabitleyemeyeceği için.
    Direnç, air bag beynini kandırmak amacıyla elektronik olarak gelen akımın geri döndürülerek sisteme sahte mesaj vermesini sağlar. Yani bir nevi kör tapa atmak gibidir. Her zaman dirençle işiniz çözülmez çoğu zaman air bag beyninin yeniden programlanması gerekir.

    Direnç, aktif gergi sisteminin çıkış kablosuna atılır. Aktif gergi sistemi de içinde bilyalar olan kimyasal tepkimeyle tek seferlik çalışan prensipte mekanik bir sistemdir. Aktif gergisi patlak araçlarda kemeri aşağı yukarı çektiğinizde şıkırtı sesi gelir.

    Konu sahibinin sorduğu soruda ise Aktif gergi sistemiyle kemerin tutması ayrı sistemlerdir.

    Özetle gergi sistemi patlamış sisteme direnç atılmış bir emniyet kemeri elle hızlı çektiğinizde de tutacaktır. Piyasa da onlarca aktif gergisi patlak gezen araç var. Muayenede kemerin sert çekildiğinde tutup tutmadığına bakılır. Aktif gergi patlak iken tutmasaydı bu dediğimiz araçların hiç biri muayeneden dahi geçemezdi. Konuyu özetleyen bir videoyu aşağıya bırakıyorum.

    Tamamını izlemeden yorum yapmayalım.

  • O olay oluyor da kemerin görevi ondan ibaret değil seni koltuğa yapıştırmıyor. Dolayısıyla örneğin sistem hesaplandigi gibi calismayacagi icin airbag acilmadan kafayi direksiyona vurabilirsin, veya vurduktan sonra acilabilir ve seni öldürebilir tabi eğer ortada sağlam bir airbag varsa tabi. Veya örneğin hoplamalı zıplamalı bir kazada kafanı sağa sola çarpabilirsin koltuk seni sabitleyemeyeceği için.
  • The Anonymous T kullanıcısına yanıt
    Yani patlak kemeri elle hızlı çeksek yine de tutuyor mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: antizero

    Yani patlak kemeri elle hızlı çeksek yine de tutuyor mu?
    Evet tutuyor. Ama kazada pek işe yaramıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi The Anonymous -- 5 Aralık 2019; 3:39:17 >
  • aktif gerdirici sistemine direnç atıyorlar ve çalışmıyor. yani kaza anında kemer seni geri çekmiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jeremy Klakson -- 5 Aralık 2019; 7:32:50 >
  • Emniyet kemerlerinde aynı hava yastıklarında olduğu gibi kaza anında patlayarak siz öne doğru savrulmadan sizi koltuğa yapıştıracak bir ünite bulunur. Bu ünite tek sefer çalışır, kaza anında içinde kimyasal reaksiyon olur ve görevini yapar ve çöp olur. Dirençle kandırma durumu çöp olmuş gergilerin uyarı vermesini engellemek içindir. Kemerin normalde elinizle çekmenizde durması mekanik bir sistemdir ve her zaman çalışır. Kolay kolay bozulamaz.

    Kandırılan sistem aşağıdakidir.




  • The Anonymous T kullanıcısına yanıt
    hayır. dirençlenmiş emniyet kemeri elle çektiğinde tutmaz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: duggac

    hayır. dirençlenmiş emniyet kemeri elle çektiğinde tutmaz
    Tutar
  • Direnç, air bag beynini kandırmak amacıyla elektronik olarak gelen akımın geri döndürülerek sisteme sahte mesaj vermesini sağlar. Yani bir nevi kör tapa atmak gibidir. Her zaman dirençle işiniz çözülmez çoğu zaman air bag beyninin yeniden programlanması gerekir.

    Direnç, aktif gergi sisteminin çıkış kablosuna atılır. Aktif gergi sistemi de içinde bilyalar olan kimyasal tepkimeyle tek seferlik çalışan prensipte mekanik bir sistemdir. Aktif gergisi patlak araçlarda kemeri aşağı yukarı çektiğinizde şıkırtı sesi gelir.

    Konu sahibinin sorduğu soruda ise Aktif gergi sistemiyle kemerin tutması ayrı sistemlerdir.

    Özetle gergi sistemi patlamış sisteme direnç atılmış bir emniyet kemeri elle hızlı çektiğinizde de tutacaktır. Piyasa da onlarca aktif gergisi patlak gezen araç var. Muayenede kemerin sert çekildiğinde tutup tutmadığına bakılır. Aktif gergi patlak iken tutmasaydı bu dediğimiz araçların hiç biri muayeneden dahi geçemezdi. Konuyu özetleyen bir videoyu aşağıya bırakıyorum.

    Tamamını izlemeden yorum yapmayalım.





  • Hurdacılardan çıkma emniyet kemeri ararken baktığımız kazalı araçlardan bazıları taş gibi sertti. Bu tür kaza anında tutup sertleşen kemerler bir daha kullanılamıyormuş. Bu tür kemerleri tamir eden yerler varmış ama neyi tamir ediyorlar anlayamadım iyi de para istemişlerdi tamirine. Hem çıkma hem de tamir parasını ekleyince sıfır almak daha mantıklı geldi.
  • Peki patlak emniyet kemerine neden direnç atılır? Yani hava yastığı gibi pahalı bir parça mı? Bunun yenisini ya da yan sanayisi alınsa çok mu tutuyor?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: idemo

    Peki patlak emniyet kemerine neden direnç atılır? Yani hava yastığı gibi pahalı bir parça mı? Bunun yenisini ya da yan sanayisi alınsa çok mu tutuyor?
    Marka modele göre değişkenlik gösteriyor. Genelde Türkiye'de montaj dahi olsa fabrikası bulunan marka modellerde daha uygun fiyatlı olabiliyor. Misal ; Megane 2 için 75TL iken 2005 Passat için 1200TL civarlarında.

    https://www.vwparcaci.com/emniyet-kemeri-on-sol-veya-3c1857705p-veya-passat-2005?gclid=EAIaIQobChMIgrPr68mf5gIVRs-yCh2TZgxJEAQYAyABEgJZ3PD_BwE


    https://www.otoerdem.com/megane-2-on-emniyet-kemeri-sol-8200699558-orjinal-urun-1550.html




  • Emniyet kemeri patlak dirençle kandırılmış aracı kullanmak sorunsuz kurtulunabilecek bir kazadan ömür boyu sakat yaşamayı veya ölmeyi göze almak demektir. Emniyet kemeri patlak ve dirençle kandırılmış aracı bunu söylemeden satmak ise açıkça "kasten öldürmeye teşebbüs"tür. Acilen bu konuda bir düzenleme ile bu tür araçların (airbagleri iptal edilmiş olanlar da dahil) muayeneden geçmemesini sağlamak ve bu tür araçlara binenlere veya bu şekilde satanlara ağır cezai yaptırımlar uygulamak gerekir. Hiçbir şey insan canından daha önemli değildir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bloodin -- 16 Haziran 2020; 9:49:44 >
  • Emniyet kemeri dirençle baypas etmek suç işlenmiş olur ve ceza işlemi gerektirir, hapis cezası gerektirir ama ülkemizde trafik sadece ışık ve hız cezası kolayına gelir, aslında TÜVTÜRK den muayeneden geçmemeli, ama işte ..
  • Pertcilerin uğramadığı konu:) birisi geçenlerde iyi ki pert arabalar var aynı mala ucuza biniyorum diyordu :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: duggac

    hayır. dirençlenmiş emniyet kemeri elle çektiğinde tutmaz
    Direncli emniyet kemeri hizli cektiginde takilir elle kontrol ederek anlayamazsiniz sokulup direnclenmismi bakilmasi gerekir
  • Bugün başıma geldi, seat ibiza marka arabam var 3 yıldan fazla süredir bende. Tanıdık birinden almıştım oda ağır hasarlı olarak almıştı araba çok düzgün olduğu için gözüm kapalı almışıtm.
    bugün arabayı satmak için gittik, anlaştık ekspertiz emniyet kemeri dirinç ile uyutulmuş dedi. Açıkçası ne olduğunu anlamadım alan kişi almadı bende akşamdan beri araştırıyorum, çok önemli bir vazifesi varmış ve resmen adam öldürmeye teşebbüs.
    Yani ne diyeyim.. insanın kıymeti yok.
  • Kemer rulosu içinde bulunan fünye patlar ve sıra sıra dizilmiş bilyeler kemeri geri sarar. Çarpma anında Sizin öne doğru hareket etmenizi engeller. En basit özetle budur.
  • unal.s U kullanıcısına yanıt
    Bir keresinde onden kazali passata binmistim on yolcu emniyet kemeri ayni sizin dediginiz gibi cekerken bile zor geliyordu. Buyuk ihtimalle o da direncliydi ama tamir edilmemisti omrunu tamamladig belliydi. tokaya takarken bile baya bir gucle asilmak gerekiyordu.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.