Şimdi Ara

ELEKTRONİK EL FRENİ!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
75
Cevap
0
Favori
50.269
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bildiğiniz gibi passat,c5,yeni gelecerk insignia gibi araçlarda elektronik el freni var.
    peki bu el freni akü bittiği zaman nasıl işlev görüyor.yani örneğin bir passatı yokuş bir yolda park edip 25-30 gün binmediğimiz zaman haliyle akü bitecektir ve akü bitince araç kayamayamı başlıyor?

    sizce nedir bu sorunun cevabı yada yararları zararların nedir eelektronik el freninin??



     ELEKTRONİK EL FRENİ!







  • quote:

    Orijinalden alıntı: casio1948

    SAOL ARKADAŞIM.ÖĞRENMEK İSTEDİĞİM BUYDU...TEŞEKKÜRLER
    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: MR PREDATOR

    Arkadaşlar bildiğiniz gibi passat,c5,yeni gelecerk insignia gibi araçlarda elektronik el freni var.
    peki bu el freni akü bittiği zaman nasıl işlev görüyor.yani örneğin bir passatı yokuş bir yolda park edip 25-30 gün binmediğimiz zaman haliyle akü bitecektir ve akü bitince araç kayamayamı başlıyor?

    sizce nedir bu sorunun cevabı yada yararları zararların nedir eelektronik el freninin??




    Elektronik el freninde sürekli uygulanan bir güç yok. Öyle olsa araç durduğu yerde akü hemen biterdi. Sadece komutla konum değiştiriliyor. 0-1, 1-0 yapılıyor. Yani akü tamamen biterse ancak el freni indirilemez o kadar. Kendiliğinden el freni inmez.





    Alıntıları Göster
    bence gereksiz donanımlardan birisi.

    gereksiz yere arıza çıkarak bir parça daha ekliyorlar arabalara.

    er veya geç onun motoru arızalanacak değişecek vb.

    park edersin el frenini çekersin olur biter.

    yani özürlü sürücüler için bir nebze anlarım ama sağlıklı bir sürücü için biraz fazla " lüks" olmuyormu.

    başka bir faydası varsa bilemiyorum tabi de bildiğimiz çekmeli el freninden işlevsel farkı varmı?

    hayırlı günler.
    quote:

    Orijinalden alıntı: EmreGLC

    laguna III vede focus cmax sceniclerdede varda kullanımı çok rahat biraz alışmak zaman alıyor ama pratik, akü ile ilgili bir bilgim yok
    sistem bir kere devreye girdikten sonra olay mekaniğe kalıyordur....
    sürekli elektirk harcıyacak yada ihtiyaç duyacak bir sistem değildir...
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Elektronik El Freninin İşleyiş Prensibi ve Akü Bitiminde Alınacak Önlemler

    Elektronik el freni, aracınızın klasik el freninin yerini alan, elektronik olarak kontrol edilen bir sistemdir. Bu yenilikçi teknoloji, park halindeyken aracınızı sabitlemenize yardımcı olur ve aşağıdaki avantajları sunar:

    • Gelişmiş güvenlik ve konfor
    • Araç içi alanın artması
    • Yokuş kalkış desteği gibi ek özellikler

    Elektronik el freni, bir elektrik motoru ve bir dizi sensör kullanarak çalışır. Aracınızı park konumuna aldığınızda, sistem otomatik olarak devreye girer ve fren balatalarını sıkar. Frenleri serbest bırakmak için el freni düğmesine basmanız yeterlidir.

    Elektronik El Freninin Akü Bitiminde Kullanımı

    Elektronik el freni, aracınızın aküsünden güç alır. Akünüz biterse, elektronik el frenini devre dışı bırakmanız gerekecektir. Çoğu araçta, bu işlem için manuel olarak devre dışı bırakma prosedürü bulunur. Bu prosedür genellikle araç kılavuzunda belirtilmiştir.

    Aracınızın kılavuzunda manuel devre dışı bırakma prosedürü yoksa veya akünüz tamamen bitmişse, yolda kalmaktan kaçınmak için bir çekici çağırmalısınız.

    Elektronik el freninin akünüz bittiğinde devre dışı kalması, güvenlik nedenlerinden dolayıdır. Frenlerin devrede kalması, aracın hareket etmesini engelleyerek tehlikeli durumlar yaratabilir.

    Özet

    Elektronik el freni, araç güvenliğini ve konforunu artıran yenilikçi bir teknolojidir. Ancak, akünüzün bitmesi durumunda elektronik el frenini devre dışı bırakmanız gerektiğini unutmamak önemlidir. Bu, güvenliğinizi sağlar ve yolda kalmanızı önler.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • laguna III vede focus cmax sceniclerdede varda kullanımı çok rahat biraz alışmak zaman alıyor ama pratik, akü ile ilgili bir bilgim yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EmreGLC

    laguna III vede focus cmax sceniclerdede varda kullanımı çok rahat biraz alışmak zaman alıyor ama pratik, akü ile ilgili bir bilgim yok
    sistem bir kere devreye girdikten sonra olay mekaniğe kalıyordur....
    sürekli elektirk harcıyacak yada ihtiyaç duyacak bir sistem değildir...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: MR PREDATOR

    Arkadaşlar bildiğiniz gibi passat,c5,yeni gelecerk insignia gibi araçlarda elektronik el freni var.
    peki bu el freni akü bittiği zaman nasıl işlev görüyor.yani örneğin bir passatı yokuş bir yolda park edip 25-30 gün binmediğimiz zaman haliyle akü bitecektir ve akü bitince araç kayamayamı başlıyor?

    sizce nedir bu sorunun cevabı yada yararları zararların nedir eelektronik el freninin??




    Elektronik el freninde sürekli uygulanan bir güç yok. Öyle olsa araç durduğu yerde akü hemen biterdi. Sadece komutla konum değiştiriliyor. 0-1, 1-0 yapılıyor. Yani akü tamamen biterse ancak el freni indirilemez o kadar. Kendiliğinden el freni inmez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EmreGLC

    laguna III vede focus cmax sceniclerdede varda kullanımı çok rahat biraz alışmak zaman alıyor ama pratik, akü ile ilgili bir bilgim yok
    Bir arabayı arada el freni ile döndürmek gibi keyiflisi yoktur :)

    Peki bunlarda nasıl oluyor. Yada oluyormu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: desiya

    Bir arabayı arada el freni ile döndürmek gibi keyiflisi yoktur :)

    Peki bunlarda nasıl oluyor. Yada oluyormu?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: desiya

    Bir arabayı arada el freni ile döndürmek gibi keyiflisi yoktur :)

    Peki bunlarda nasıl oluyor. Yada oluyormu?

    dreksionu toplamaya başlamanla birlikte düğmeye basıyorsun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orjinalden alıntı: MR PREDATOR

    Arkadaşlar bildiğiniz gibi passat,c5,yeni gelecerk insignia gibi araçlarda elektronik el freni var.
    peki bu el freni akü bittiği zaman nasıl işlev görüyor.yani örneğin bir passatı yokuş bir yolda park edip 25-30 gün binmediğimiz zaman haliyle akü bitecektir ve akü bitince araç kayamayamı başlıyor?

    sizce nedir bu sorunun cevabı yada yararları zararların nedir eelektronik el freninin??




    Elektronik el freninde sürekli uygulanan bir güç yok. Öyle olsa araç durduğu yerde akü hemen biterdi. Sadece komutla konum değiştiriliyor. 0-1, 1-0 yapılıyor. Yani akü tamamen biterse ancak el freni indirilemez o kadar. Kendiliğinden el freni inmez.
    SAOL ARKADAŞIM.ÖĞRENMEK İSTEDİĞİM BUYDU...TEŞEKKÜRLER
    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: MR PREDATOR

    Arkadaşlar bildiğiniz gibi passat,c5,yeni gelecerk insignia gibi araçlarda elektronik el freni var.
    peki bu el freni akü bittiği zaman nasıl işlev görüyor.yani örneğin bir passatı yokuş bir yolda park edip 25-30 gün binmediğimiz zaman haliyle akü bitecektir ve akü bitince araç kayamayamı başlıyor?

    sizce nedir bu sorunun cevabı yada yararları zararların nedir eelektronik el freninin??




    Elektronik el freninde sürekli uygulanan bir güç yok. Öyle olsa araç durduğu yerde akü hemen biterdi. Sadece komutla konum değiştiriliyor. 0-1, 1-0 yapılıyor. Yani akü tamamen biterse ancak el freni indirilemez o kadar. Kendiliğinden el freni inmez.







  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    El freni sorunu
    geçen yıl açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: casio1948

    SAOL ARKADAŞIM.ÖĞRENMEK İSTEDİĞİM BUYDU...TEŞEKKÜRLER
    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: MR PREDATOR

    Arkadaşlar bildiğiniz gibi passat,c5,yeni gelecerk insignia gibi araçlarda elektronik el freni var.
    peki bu el freni akü bittiği zaman nasıl işlev görüyor.yani örneğin bir passatı yokuş bir yolda park edip 25-30 gün binmediğimiz zaman haliyle akü bitecektir ve akü bitince araç kayamayamı başlıyor?

    sizce nedir bu sorunun cevabı yada yararları zararların nedir eelektronik el freninin??




    Elektronik el freninde sürekli uygulanan bir güç yok. Öyle olsa araç durduğu yerde akü hemen biterdi. Sadece komutla konum değiştiriliyor. 0-1, 1-0 yapılıyor. Yani akü tamamen biterse ancak el freni indirilemez o kadar. Kendiliğinden el freni inmez.





    Alıntıları Göster
    bence gereksiz donanımlardan birisi.

    gereksiz yere arıza çıkarak bir parça daha ekliyorlar arabalara.

    er veya geç onun motoru arızalanacak değişecek vb.

    park edersin el frenini çekersin olur biter.

    yani özürlü sürücüler için bir nebze anlarım ama sağlıklı bir sürücü için biraz fazla " lüks" olmuyormu.

    başka bir faydası varsa bilemiyorum tabi de bildiğimiz çekmeli el freninden işlevsel farkı varmı?

    hayırlı günler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 13 Eylül 2008; 15:54:34 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    bence gereksiz donanımlardan birisi.

    gereksiz yere arıza çıkarak bir parça daha ekliyorlar arabalara.

    er veya geç onun motoru arızalanacak değişecek vb.

    park edersin el frenini çekersin olur biter.

    yani özürlü sürücüler için bir nebze anlarım ama sağlıklı bir sürücü için biraz fazla " lüks" olmuyormu.

    başka bir faydası varsa bilemiyorum tabi de bildiğimiz çekmeli el freninden işlevsel farkı varmı?

    hayırlı günler.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: tasshelhoff

    bence gereksiz donanımlardan birisi.

    gereksiz yere arıza çıkarak bir parça daha ekliyorlar arabalara.

    er veya geç onun motoru arızalanacak değişecek vb.

    park edersin el frenini çekersin olur biter.

    yani özürlü sürücüler için bir nebze anlarım ama sağlıklı bir sürücü için biraz fazla " lüks" olmuyormu.

    başka bir faydası varsa bilemiyorum tabi de bildiğimiz çekmeli el freninden işlevsel farkı varmı?

    hayırlı günler.


    başka bir faydası yokuşlarda kalkmaya yardımcı olması.rahatlık için birde el freninin yer kaplamaması için konulmuş bir özellik.öyle kolay kolay bazulacak bişey olduğunu sanmıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rocky_m5

    quote:

    Orjinalden alıntı: tasshelhoff

    bence gereksiz donanımlardan birisi.

    gereksiz yere arıza çıkarak bir parça daha ekliyorlar arabalara.

    er veya geç onun motoru arızalanacak değişecek vb.

    park edersin el frenini çekersin olur biter.

    yani özürlü sürücüler için bir nebze anlarım ama sağlıklı bir sürücü için biraz fazla " lüks" olmuyormu.

    başka bir faydası varsa bilemiyorum tabi de bildiğimiz çekmeli el freninden işlevsel farkı varmı?

    hayırlı günler.


    başka bir faydası yokuşlarda kalkmaya yardımcı olması.rahatlık için birde el freninin yer kaplamaması için konulmuş bir özellik.öyle kolay kolay bazulacak bişey olduğunu sanmıyorum.

    Alıntıları Göster
    Bence sadece el frenini kullanana kadar elektrikle çalışıyordur.yani kanımca araba dururken akü bitsede araba hareket etmez




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Barış.

    Bence sadece el frenini kullanana kadar elektrikle çalışıyordur.yani kanımca araba dururken akü bitsede araba hareket etmez

    Alıntıları Göster
    Mühendisler onu düşünmüşlerdir ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Barış.

    Bence sadece el frenini kullanana kadar elektrikle çalışıyordur.yani kanımca araba dururken akü bitsede araba hareket etmez

    Alıntıları Göster
    ne kadar teknoloji,bir o kadar sorun.gereksiz bir donanım olarak görüyorum bunu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tEmh@

    ne kadar teknoloji,bir o kadar sorun.gereksiz bir donanım olarak görüyorum bunu

    Alıntıları Göster
    Bence güzel bir şey. Donanımın çok olması hoşuma gider bir arabada, isterse pek gerekli bir şey olmasın. Örneğin far yıkama.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    bence gereksiz donanımlardan birisi.

    gereksiz yere arıza çıkarak bir parça daha ekliyorlar arabalara.

    er veya geç onun motoru arızalanacak değişecek vb.

    park edersin el frenini çekersin olur biter.

    yani özürlü sürücüler için bir nebze anlarım ama sağlıklı bir sürücü için biraz fazla " lüks" olmuyormu.

    başka bir faydası varsa bilemiyorum tabi de bildiğimiz çekmeli el freninden işlevsel farkı varmı?

    hayırlı günler.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: tasshelhoff

    bence gereksiz donanımlardan birisi.

    gereksiz yere arıza çıkarak bir parça daha ekliyorlar arabalara.

    er veya geç onun motoru arızalanacak değişecek vb.

    park edersin el frenini çekersin olur biter.

    yani özürlü sürücüler için bir nebze anlarım ama sağlıklı bir sürücü için biraz fazla " lüks" olmuyormu.

    başka bir faydası varsa bilemiyorum tabi de bildiğimiz çekmeli el freninden işlevsel farkı varmı?

    hayırlı günler.


    aynen el freninide çekmekte zorlanan varsa araba sürmesin artık.Zaten koltuk elektrikli cam elektrikli vites otomatik cruise control derken geriye bi direksiyon kaldı onuda mercedes şerit takip sistemi yaptı ee..??
    sürücülerde uyusun bari direksiyonda..nerde kaldı araba sürme zevki.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nicotinell

    Bence güzel bir şey. Donanımın çok olması hoşuma gider bir arabada, isterse pek gerekli bir şey olmasın. Örneğin far yıkama.

    Alıntıları Göster
    Acaba hareket halinde devreye giriyor mudur? Yukarıdaki konumlandırılmasına bakarsam yanlışlıkla avuç içi altında kalması mümkün bir pozisyonda. Hareket halinde giderken tasbip etmediğimiz hareketlerden veya davranışlardan biri olur Sadece sürücü odaklı bir noktayada konabilir kanımca




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TIMERIDER

    quote:

    Orjinalden alıntı: tasshelhoff

    bence gereksiz donanımlardan birisi.

    gereksiz yere arıza çıkarak bir parça daha ekliyorlar arabalara.

    er veya geç onun motoru arızalanacak değişecek vb.

    park edersin el frenini çekersin olur biter.

    yani özürlü sürücüler için bir nebze anlarım ama sağlıklı bir sürücü için biraz fazla " lüks" olmuyormu.

    başka bir faydası varsa bilemiyorum tabi de bildiğimiz çekmeli el freninden işlevsel farkı varmı?

    hayırlı günler.


    aynen el freninide çekmekte zorlanan varsa araba sürmesin artık.Zaten koltuk elektrikli cam elektrikli vites otomatik cruise control derken geriye bi direksiyon kaldı onuda mercedes şerit takip sistemi yaptı ee..??
    sürücülerde uyusun bari direksiyonda..nerde kaldı araba sürme zevki.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: TIMERIDER


    aynen el freninide çekmekte zorlanan varsa araba sürmesin artık.Zaten koltuk elektrikli cam elektrikli vites otomatik cruise control derken geriye bi direksiyon kaldı onuda mercedes şerit takip sistemi yaptı ee..??
    sürücülerde uyusun bari direksiyonda..nerde kaldı araba sürme zevki.



    Valla o şerit takip sistemi süper olur E-5 te falan uygulansa. Düşünsenize akşam yorgun argın işten çıkmışsınız. Araç otomatik vites olsa bile, insanın süresi gelmiyor durk-kalk yapmaktan. 1 saat 1.5 saat sürünüyosun yollarda eve gelene kadar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nicotinell

    Bence güzel bir şey. Donanımın çok olması hoşuma gider bir arabada, isterse pek gerekli bir şey olmasın. Örneğin far yıkama.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: niko_jr

    Bence güzel bir şey. Donanımın çok olması hoşuma gider bir arabada, isterse pek gerekli bir şey olmasın. Örneğin far yıkama.



    bence far yıkama hayati gereklilikte bir donanım

    yağmurlu günlerde o far camları o kadar kirleniyorki.

    güvenlikle alakalı bir donanım bence standart hale getirilmeli.

    hayırlı günler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 13 Eylül 2008; 17:21:27 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    bence gereksiz donanımlardan birisi.

    gereksiz yere arıza çıkarak bir parça daha ekliyorlar arabalara.

    er veya geç onun motoru arızalanacak değişecek vb.

    park edersin el frenini çekersin olur biter.

    yani özürlü sürücüler için bir nebze anlarım ama sağlıklı bir sürücü için biraz fazla " lüks" olmuyormu.

    başka bir faydası varsa bilemiyorum tabi de bildiğimiz çekmeli el freninden işlevsel farkı varmı?

    hayırlı günler.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: tasshelhoff

    bence gereksiz donanımlardan birisi.

    gereksiz yere arıza çıkarak bir parça daha ekliyorlar arabalara.

    er veya geç onun motoru arızalanacak değişecek vb.

    park edersin el frenini çekersin olur biter.

    yani özürlü sürücüler için bir nebze anlarım ama sağlıklı bir sürücü için biraz fazla " lüks" olmuyormu.

    başka bir faydası varsa bilemiyorum tabi de bildiğimiz çekmeli el freninden işlevsel farkı varmı?

    hayırlı günler.


    katılıyorum, güzelim araçları gereksiz yere elektronik aksamlarla donatarak faydalı ömründen kısıp, masraflı ömrünü uzatmış oluyorlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    quote:

    Orjinalden alıntı: niko_jr

    Bence güzel bir şey. Donanımın çok olması hoşuma gider bir arabada, isterse pek gerekli bir şey olmasın. Örneğin far yıkama.



    bence far yıkama hayati gereklilikte bir donanım

    yağmurlu günlerde o far camları o kadar kirleniyorki.

    güvenlikle alakalı bir donanım bence standart hale getirilmeli.

    hayırlı günler.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: tasshelhoff

    quote:

    Orjinalden alıntı: niko_jr

    Bence güzel bir şey. Donanımın çok olması hoşuma gider bir arabada, isterse pek gerekli bir şey olmasın. Örneğin far yıkama.



    bence far yıkama hayati gereklilikte bir donanım

    yağmurlu günlerde o far camları o kadar kirleniyorki.

    güvenlikle alakalı bir donanım bence standart hale getirilmeli.

    hayırlı günler.


    hani belediye başkanları hep yakınır ya alta yapılanları kimse görmez üst yapıyla oy toplanır diye. heralde bunlar öyle düşünüyor. yanınıza binen bi arkdaşınız far yıkamaa olan ilgisiyle değilde "bu p tuşu ne işe yarıyo" ile olan ilgisi daha çom olcaktır. prestij hava pahalı şeyler bunlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oneMoreCupofCoffee

    quote:

    Orjinalden alıntı: tasshelhoff

    quote:

    Orjinalden alıntı: niko_jr

    Bence güzel bir şey. Donanımın çok olması hoşuma gider bir arabada, isterse pek gerekli bir şey olmasın. Örneğin far yıkama.



    bence far yıkama hayati gereklilikte bir donanım

    yağmurlu günlerde o far camları o kadar kirleniyorki.

    güvenlikle alakalı bir donanım bence standart hale getirilmeli.

    hayırlı günler.


    hani belediye başkanları hep yakınır ya alta yapılanları kimse görmez üst yapıyla oy toplanır diye. heralde bunlar öyle düşünüyor. yanınıza binen bi arkdaşınız far yıkamaa olan ilgisiyle değilde "bu p tuşu ne işe yarıyo" ile olan ilgisi daha çom olcaktır. prestij hava pahalı şeyler bunlar

    Alıntıları Göster
    tehlikeli yerde duruyoryolda giderken biri merak edip bassa...
    benim bir arkadaş var eli kolu rahat durmuyor.arabada sürekli bişeyleri eller.bu arabada olsa demekki arka koltuğa oturtacaz

    oturtacaz yerine oturcaz yazmışım..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi stilll -- 14 Eylül 2008; 0:28:52 >




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.